[TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara

Started by Vlad94, February 02, 2019, 10:26:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlad94

#30
De ce nu ar fi fezabil. Majoritatea calatorilor din Arad ar prefera statia Timisoara Centru decat Timisoara Nord. In plus, transbordare eu nu o prea vad atractiva. Eu as introduce si garnituri Giarmata-Giroc si Sag-Aeroport, punctul cheie fiind noua gara Timisoara Sud(de langa Shopping City)

Stancosti

Din variantele pentru legătura feroviară către aeroport eu aș alege pe cea de pe M900, din Remetea Mare.

Linia asta urmează să fie dublată (capacitate mai mare), deja este electrificată, viteza comercială sigur va fi mai mare decât pe Timișoara Est - Radna (M213). Plus că ar facilita accesul la aeroport pentru cei interesați care ar veni din est (Lugoj, Caransebeș, Drobeta-Turnu Severin).

Ar urma să treacă prin unitatea militară de la aeroport, aici poate că ar fi o problemă cu schimbul de proprietate.
Și de văzut dacă ar fi mai avantajos să fie electrificată până la aeroport (și în ce fel încât să nu interfereze cu echipamentele de navigație de acolo - radare șcl - cum am înțeles că e cazul cu linia de la Otopeni, motiv pentru care aceasta nu va putea fi electrificată).


AndreiB

#32
Eu as propune un proiect integrat cu refacerea liniei Arad-Caransebes (ignorati cercurile):





Powered by API/PUM imgur uploader

Bucla formata ar permite ca trenurile de marfa si de lunga distanta sa evite aeroportul, iar trenurile regionale, cadentate ar putea opera pe bucla: Arad-Timisoara-Aeroport-Lugoj (+ mai multe statii intermediare). Sunt necesari 10km de dublat si electrificat + o statie noua pe estacada sau la -1, in functie de restrictii de electrificare.

Zona la sud-vest de aeroport poate deveni si un mini-airport city daca exista cerere.

elphax

ma tot minunez de cate planuri aveti sa duceti toate trenurile pe la aeroport, zici ca e Heathrow nu Traian Vuia ?
Cum sa faci un tren sa ocoleasca pe la aeroport doar ca poate e cineva care vrea sa ia avionul ? Unde ati mai vazut voi aeroport la care sa opreasca asa multe trenuri ? La cati pasageri sunt pe TSR  , probabil nu ar fi necesare mai mult de 2-3 curse pe zi din oras

AndreiB

Un aeroport il deservesti ori des, ori deloc. Altfel foarte putini aleg trenul si il construiesti degeaba. Sunt de acord ca nu are sens sa rerutezi trenurile de lunga distanta, impactul fiind prea mare vs. beneficiu. Insa pentru trenurile regionale ar fi un ocol minor (ca timp) si ar deservi aproape toata regiunea.

Cuneo

Nu e obligatoriu să facă ocolul pe la aeroport, toate trenurile Regio. În funcție de orar, pot fi deviate sau introduse, câteva curse.
https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Stations?StationName=Timi%C8%99oara+Est&Date=17.07.2020

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on July 08, 2020, 10:57:16 PM
Anunt de participare simplificat: [SCN1071039] Realizare conexiune feroviară cu aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara – Studiu de Fezabilitate

O singura oferta: BAICONS IMPEX S.R.L.

tom_sawyer

^ Evaluarea a fost incheiata. Urmeaza semnarea contractului.

Cuneo

Patru firme vor reabilita Gara de Nord Timișoara, cu peste 4 milioane de euro

A treia oară e cu noroc. CFR a reușit să găsească în sfârșit constructori pentru reabilitarea clădirii în care funcționează Gara de Nord din Timișoara. Lucrarea costă peste 4 milioane de euro, iar șantierul propriu-zis ar putea începe în vara lui 2021.
Sucursala Regională Timișoara a CFR SA a scos la licitație, în vara acestui an, proiectarea și execuția pentru ,,reabilitarea fațadei, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal". Era a treia licitație, după ce celelalte două proceduri, care au fost pornite în 2019, au fost anulate din lipsă de ofertanți.
O singură ofertă a fost depusă la licitația de anul acesta: asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL. Cele patru firme s-au angajat că vor executa lucrarea cu 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro.
Pentru această lucrare s-a semnat și contractul, a anunțat, duminică, pe Facebook, președintele CJ Timiș, Alin Nica.
,,Veste bună pentru timișeni! Licitație adjudecată și contract semnat pentru reabilitarea clădirii Gării de Nord. În primele 6 luni se va face proiectarea, iar apoi urmează un an pentru execuția lucrărilor", a transmis acesta.
Ce se face mai exact în Gara de Nord
Lucrările presupun consolidarea a mai multor elemente structurale, reabilitarea termică a clădirii principale, cu modernizarea finisajului exterior, dar și instalarea unei instalații centralizate de ventilație.
Peronul 1 va avea o pardoseală refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic și cu un sistem de delimitare a acestuia cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. În piațetă, care va fi reamenajată, va fi construită o fântână arteziană și vor fi plantați și arbori ornamentali.
Durata contractului de proiectare și execuție este de doi ani. Modernizarea Gării de Nord Timișoara este parte dintr-un proiect mai mare al CFR, ce include 47 de stații. Valoarea totală a acestuia este de 82 de milioane de lei.
Societățile care au câștigat lucrarea au câștigat mai multe lucrări pe bani publici în Timișoara. Bauerhof Agrobanat SRL are trecute, la obiecte de activitate, atât construcțiile, cât și creșterea porcilor. A depus, în primăvară, singura ofertă la licitația lansată de Primăria Timișoara pentru construirea complexului sportiv de 5 milioane de euro din Calea Lipovei. Până la urmă a câștigat contractul în octombrie, după ce a decis să se asocieze cu Constructim.
Și Constructim desfășoară mai multe lucrări în Timișoara, pentru Campusul Lenau, Centrul Cultural Mărășești, Muzeul de Apă al Aquatim. Cât despre Longhersin, aceasta este una dintre firmele care lucrează la modernizarea Calea Bogdăneștilor.

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/patru-firme-vor-reabilita-gara-de-nord-timisoara

Cuneo

1 milion de euro va plati Primaria Timisoara contributie la Studiul de Fezabilitate pentru tren-tramvaiul pana la Resita. Dominic Fritz: Trebuie sa avem proiecte si dincolo de imaginatia noastra imediata

TIMISOARA. Dezvoltarea mobilitatii intre cele doua judete din Banat se poate face doar printr-o mai buna interconectare, iar daca se prind in aceasta 'hora' pot atrage bani europeni frumosi si mult mai usor.
Astfel, consiliile judetene Caras-Severin si Timis, alaturi de municipiile resedinta de judet, Resita si Timisoara, au decis sa intre intr-un parteneriat menit a dezvolta cinci proiecte de infrastructura majore. Printre ele, modernizarea liniei de cale ferata intre Resita si Timisoara pe care sa circule un tren-tramvai.
Demersul sporeste considerabil sansele proiectelor de a primi finantare europeana, intrucat noul program, 2021 – 2027, pune accentul tocmai pe modernizarea infrastructurii de transport regionale.
Practic, metroul usor visat de Nicolae Robu se transforma in... trenul – tramvai si merge mai departe de Timisoara, pana la Resita, pe modelul retelelor urbane de transport feroviar din Germania, Austria ori Franta.
Dominic Fritz face iarasi trimitere la Planul National de Redresare si Rezilienta de unde spera sa obtina bani pentru mai toate proiectele mari de infrastructura ale Timisoarei, in derulare ori in stadiu de idee, schita ori documentare.
,,Am oficializat acordul intre Primaria Timisoara si Primaria Resita si consiliile judetene din Timis si Caras Severin. Proiectul cel mai important e calea ferata intre Resita si Timisoara si continuarea ei pana la granita cu Serbia, dar si o legatura cu Aeroportul din Timisoara. Avem sanse mari ca acest proeict sa fie finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), acest program prin care Romania va primi 30 de miliarde de euro din partea UE. Noi ne-am asumat sa finantam documentatia necesara pentru aceasta noua linie de tren. Este un prim proiect facut de autoritatile locale. Se considera ca, daca noi vrem neaparat un proiect sa se realizeze, se realizeaza mai rapid,,, a explicat Dominic Fritz.

https://www.opiniatimisoarei.ro/1-milion-de-euro-va-plati-primaria-timisoara

horyatm

Undă verde șantierului de la Gara de Nord Timișoara. Primăria a emis autorizația de construire

Despre reabilitarea Gării de Nord din Timișoara se vorbește de foarte mulți ani. CFR SA – Sucursala Regională Timișoara a găsit încă de anul trecut, de la a treia licitație, proiectant și executant pentru ,,reabilitarea fațadei, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1+acces tunel pietonal".

Singura ofertă depusă a venit de la asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL, cu care a și fost semnat contractul încă din noiembrie 2020. Valoarea acestuia este de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 4,2 milioane de euro.

Lucrările n-au putut începe până acum pentru că nu exista autorizația de construire. Studiu de fezabilitate exista, iar proiectul tehnic a fost gata în luna mai. Tot din mai se așteaptă după autorizația de construire care trebuia emisă de primărie.

A venit și autorizația pentru Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, cu numărul 880, luni, 6 decembrie. Este pentru ,,Lucrări de tip a) -Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1 și la tunel de acces pietonal".

Documentația spune că imobilul în care funcționează Gara de Nord ,,prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiență energetică, cu pierderi mari de căldură și pe linie de siguranță în exploatare".

,,Din cauza nerealizării întreținerii corespunzătoare și a neefectuării reparațiilor curente, clădirea a suferit unele degradări structurale și pe partea de finisaje, izolații și instalații", se arată în caietul de sarcini.

Conform documentației, pardoseala peronului 1 va fi refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic. Va fi montat un sistem de delimitare cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. Se dorește și o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Durata contractului de proiectare și execuție este de doi ani. Lucrarea este inclusă într-un proiect mai amplu al CFR care prevede modernizarea a 47 de stații, valoarea totală fiind de 82 de milioane de lei.





Powered by API/PUM imgur uploader

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/unda-verde-santierului-de-la-gara-de-nord-timisoara-primaria-a-emis-autorizatia-de-construire-1525856/

TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/pfbid02kYZTkfeC3SacfRnPBRz8fUbnTxrjCz2X6LMAZvsbZXUXC9wZpT7C81M76qZTEwwFl

București, 24 iunie 2022
📢 Gara de Nord din Timișoara se modernizează!
‼ ‼ ‼ Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a predat astăzi amplasamentul pentru demararea lucrărilor de reparații și intervenții în Stația Timișoara Nord.
✅ Principalele lucrări care se vor executa, la cele 6 corpuri de clădire, sunt: consolidarea elementelor structurale, afectate de degradări, noi finisaje la fațadele clădirii, intervenţii la acoperişuri, reabilitarea termică a clădirii, montarea de panouri fotovoltaice cu puterea de 50 Kw, instalații de climatizare și un nou sistem paratrăznet.
✅ Se vor executa inclusiv lucrări de reparații în tunelul pietonal, care va dispune și de sistem de supraveghere video, iluminat de tip LED, dar şi un sistem audio nou.
✅ De asemenea, se va reface piațeta din fața gării.
Obiective generale:
✔️lucrări de consolidare a elementelor structurale;
✔️lucrări de intervenții la fațade și acoperișuri;
✔️lucrări de reparații la platforme și la sistemul de iluminat;
✔️lucrări la peronul 1 - îmbrăcarea stâlpilor copertinei şi a soclului cu piatră naturală, refacerea intradosului copertinei, refacerea sistemului de iluminat cu lămpi tip LED;
✔️lucrări la tunelul pietonal care asigură accesul la peronul 1, din Piața Gării (montare pardoseli din granit, sistem de supraveghere, detecție, semnalizare şi avertizare PSI, sistem de iluminat cu corpuri de tip LED și sistem audio);
✔️amenajarea unei fârtâni arteziene în Piaţa Gării, refacerea pavimentului piaţetei cu dale de granit, montare bancuţe tip agreement, sistem de iluminat cu stâlpi ornamentali; sistem de supraveghere video, plantarea de arbori ornamentali și montare de rastele pentru biciclete;
✔️montarea unei instalaţii centralizate de climatizare;
✔️montarea de panouri fotovoltaice pe corpurile C1.
ℹ Finanțare: surse proprii CFR SA
ℹ Valoare estimată: 17,6 milioane lei fără TVA;
ℹ Termen de execuție: 18 luni
ℹ Constructor: Asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Ofertantii pentru "Servicii de proiectare privind realizarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiții - "CENTURA FEROVIARĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA"":

1. LONGHERSIN
2. METROUL
3. Asocierea 3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. + METRANS ENGINEERING + SWS Engineering

mdragos


chicago

https://www.opiniatimisoarei.ro/planuri-pentru-o-centura-feroviara-legata-de-aeroport-la-timisoara-consiliul-judetean-cauta-o-firma-care-sa-intocmeasca-studiul-de-fezabilitate-cu-peste-2-milioane-de-euro/10/06/2022

QuoteO centura feroviara care sa aiba in vedere si interconectarea Aeroportului International Timisoara cu magistrala de cale ferata Timisoara Nord – Bucuresti Nord ar contribui la:
– eliminarea blocajelor si a disconfortului creat de traversarea trenurilor de marfa prin centrul Timisoarei, in urma modernizarii segmentului feroviar Timisoara Est – Ronat Triaj, parte integranta din coridorul Orient/Est mediteranean.
– permite integrarea regiunii in reteaua europeana de transport feroviar de marfa
– dezvoltarea si extinderea legaturilor transportului aerian cu alte variante de transport prin interconectarea aeroportului cu intreaga retea de cale ferata europeana, precum si conexiunea cu modurile de transport urban
– atragerea unui numar mai mare de calatori din localitatile limitrofe pe transportul feroviar prin prelungirea traseelor, astfel incat trenurile metropolitane sa ofere o conectivitate mai buna cu zonele de interes din Timisoara.



Quote
Amenajarea unei Centuri Feroviare la Timisoara ar cuprinde:
– descarcarea orasului de transportul de persoane si de tranzit de marfa, legatura intre Gara de Est si de Nord (estacada), traversarea fara bariere a retelei de transport rutier prin modificarea nivelului caii ferate pe tronsoanele Remetea Mare – Timisoara Nord, respectiv Timisoara Est – Giarmata
– contributia la realizarea unei zone economice mobile si atractive

In plus, ar creste viteza de circulatie pentru trenurile de marfa pana la 120 km/h si de calatori pana la 160 km/h, deoarece vorbim de o infrastructura nou proiectata pe intregul tronson. Vor fi modernizate statiile de pe traseu, s-ar realizat linie dubla pe toata lungimea, se vor reabilita liniile secundare din statii, se vor inlocui poduri, podete, se va repara sistemul de dernaj, se imbunatatesc terasamentele, se construiesc drumuri de intretinere, se modernizeaza garile, se amenajeaza pasarele, se monteaza panouri fonoabsorbante, incalzitoare de macaz noi, echipamente de linie, sistem de control.