News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Mi se pare cam penibil ca tot ce se face e din cauza razboiului, aceste investitii deloc bombastice erau ultra-necesare ptr functionarea optima a portului si nu le-ar fi facut nici in 10 ani daca nu se intampla nimic.

Harry

 Jurnal de Șantier – 𝐳𝐢𝐮𝐚 𝟓𝟖 – stadiu fizic executat 𝟒𝟒% - termen de execuție 149 zile:

- au fost montate linii CF în lungime de 2.425 m, reprezentând 37% din cantitatea necesară;

- au fost montate 14 aparate de cale noi, tip S49E1-300-1:9 și S49E1-190-1:9 reprezentând 43% din cantitatea necesară;

Pentru a exemplifica amploarea lucrărilor executate în Portul Constanța prezentam câteva poze realizate înainte de începerea lucrărilor (15.06.2022) și după finalizarea acestora (12.08.2022).

𝐀𝐔 𝐌𝐀𝐈 𝐑𝐀̆𝐌𝐀𝐒 𝟗𝟏 𝐃𝐄 𝐙𝐈𝐋𝐄 𝐃𝐈𝐍 𝐓𝐄𝐑𝐌𝐄𝐍𝐔𝐋 𝐃𝐄 𝐄𝐗𝐄𝐂𝐔𝐓̧𝐈𝐄 𝐀𝐋 𝐂𝐎𝐍𝐓𝐑𝐀𝐂𝐓𝐔𝐋𝐔𝐈

𝐖𝐈𝐄𝐁𝐄 𝐑𝐎𝐌𝐀𝐍𝐈𝐀 depune toate eforturile necesare astfel încât lucrările să fie finalizate în cel mai scurt timp posibil.


Harry

Rețelele de iluminat de la poarta 10 și Mol 2S din Portul Constanța au fost modernizate


Rețelele electrice din alte două zone din Portul Constanța au fost modernizate de Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, continuând eforturile de modernizare a infrastructurii din porturile maritime.

Rețeaua de iluminat stradal aflată pe pasajul rutier Mol 2 S a fost modernizată prin instalarea a 11 stâlpi de iluminat cu înălțimea de 10 m, echipați cu corpuri de iluminat tip LED 150 W.

Lucrarea este realizată în zona de sud a portului Constanța, pe drumul de legătură dintre pasajul Vasile Pistolea și intrarea principală în terminalul CSCT. Valoarea lucrărilor este de  207.671,83 lei, fără TVA.

Tot în zona de sud a portului Constanța, în zona porții 10, rețeaua de iluminat stradal a fost modernizată cu 6 noi stâlpi de iluminat înalți de 10 m, echipați cu câte două corpuri de iluminat tip LED 150 W. Suma alocată a fost de 201.878,03 lei, fără TVA.

CN APM SA a acționat în zonele unde a fost necesară îmbunătățirea iluminatului public, modernizările fiind realizate din fonduri proprii.



TibiV

Foarte interesant...
Isi "dau la gioale" CFR SA si APM Constanta...

http://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6415-18-august-2022-compania-nationala-de-cai-ferate-cfr-sa-se-implica-activ-in-operationalizarea-traficului-de-marfa-in-portul-constanta

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA se implică active în operaționalizarea traficului de marfă în PORTUL CONSTANȚA
 
Bucureşti, 18 august 2022

Măsuri pe termen scurt – redeschiderea și redarea în exploatare a 99 de linii CF

În luna aprilie, prin Memorandum-ul nr. 13208/07.04.2022, au fost stabilitemăsurile de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța (Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B și Constanța Port Mol V), și anume:

►Măsura 4.1- redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 35 linii, cu o lungime de 13,398 km închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a unui număr de 75 aparate de cale.

►Măsura 4.2- redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 64 de linii, cu o lungime totală de 29,795 km, 7 treceri la nivel și 51 aparate de cale

Demersurile întreprinse de CFR SA în perioada aprilie - august 2022

Prioritatea 1 (Măsura 4.1) - lucrări în execuție, ordin de începere emis pe 15 iunie 2022 – lucrări executate în procent de 50%
SRCF Constanța a demarat procedurile, conform prevederilor Legii Achizițiilor Publice, pentru negocierea, semnarea contractelor și emiterea pe 15 iunie 2022 a ordinelor de începerea lucrărilor de reparații pe 35 de linii (cu o lungime totală de 13,398 km) și 75 aparate de cale, prevăzute în PRIORITATEA 1 (Măsura 4.1)

Stadiulde execuție a lucrărilor: 51% pe Lotul I și 50 % Lotul II

Termen finalizare lucrări: noiembrie 2022

Prioritatea 1I (Măsura 4.2) - lansată licitație pentru achiziție lucrări pe 22 iunie 2022
SRCF Constanța a lansat în data de 22 iunie 2022 licitația pentrulucrări de reparații pe 64 lini de cale ferată (29,795 km), 7 treceri la nivel și 51 aparate de cale, prevăzute în PRIORITATEA II (Măsura 4.2), termenul limită pentru depunerea ofertelor, pentru cele 3 loturi, a fost 25 iulie 2022.

Stadiul: în evaluare ofertele depuse pe cele 3 loturi.

Termen de evaluare 18.10.2022

Termen de execuție (după emiterea ordinului de începere): 180 zile

 
Măsuri pe termen lung – Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – finanțare din fonduri nerambursabile și Buget de Stat

CFR SA are înderulare proiectul de elaborare a Studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța, finanţatdin fonduri externe nerambursabile CEF şi de la Bugetul de Stat.

Scop:
▻identificarea soluției optime, din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar,  precum și din punct de vedere a impactului asupra mediului, pentru modernizarea liniilor și instalațiilor din Portul Constanța
▻creșterea accesibilității conexiunii feroviare a portului Constanța cu rețeaua centrală TEN-T și creșterea eficienței transportului feroviar de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre cu impact direct în dezvoltarea iniţiativelor de afaceri şi de investiţii din regiunea Mării Negre.

Obiective:
▻ creșterea capacității de primire - expediere și de parcare(de la 230 km linii CF, la 272 km linii CF) în 8 stații de cale ferată incluse în proiect (6 stații care deservesc Portul Constanța și alte două stații - Valu lui Traian și Palas)
▻ electrificarea integrală a liniilor de primire - expediere și a liniilor din grupele de manevră/triajele de zonă.
▻ înlocuirea actualelor instalații de centralizare (centralizare electrodinamică - CED) cu instalații de centralizare noi (centralizare electronică - CE) și extinderea zonelor din stație incluse în instalațiile CE, ceea ce va avea un efect direct asupra reducerii timpilor de manevră între grupele de linii din stații (primire-expediere, grupa de manevră/triaj de zonă și liniile de încărcare-descărcare) și îmbunătățirii siguranței circulației;
▻ optimizarea accesului la liniile de încărcare – descărcare prin dublarea liniei acolo unde condițiile din teren permit sau montarea de diagonale suplimentare pentru a permite mișcări de manevră simultane
▻ conducerea activității de exploatare (circulație și manevră) din stațiile Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B, Constanța Port Mol V, Agigea Nord, Agigea Ecluză, Agigea Sud și Constanța Port Terminal Ferry Boat se va realiza de la Posturile centrale (PC), iar pentru zonele de manevră s-au prevăzut instalații de centralizare distincte, Posturi locale, subordonate PC.
▻ cele două zone Port Constanța Nord (Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B, Constanța Port Mol V) și Port Constanța Sud (Agigea Nord, Agigea Ecluză, Agigea Sud și Constanța Port Terminal Ferry Boat) sunt comandate și controlate din CMT amplasat în Centrul de Control Operațional (CCO) Constanța (investiție nouă)
▻ viteza maxima de proiectare pentru trenurile de marfă - 100 km/h

Stadiul elaborării SF: în luna septembrie estimăm obținerea Acordului de Mediu și aprobarea Studiului de fezabilitate final în CTE Regional, CTE Central, CTE interministerial
 

B. Riscuri privind preluarea infrastructurii feroviare de către CN APM SA

▻ Conform prevederilor OUG 12/1998, Legea 202/2016 și OMTIC 232 din 2020, CNCF CFR SA este singurul administrator de infrastructură feroviară
▻ CN APM Constanța SA nu deține autorizație de siguranță necesară pentru a deveni administrator de infrastructură
▻ CN APM Constanța SA nu deține personal specializat pentru activitatea de exploatare (primiri – expedieri de trenuri și manevrarea vagoanelor)
▻ Preluarea de către CN APM SA a activității de gestionare a infrastructurii de transport de servicii feroviare din Portul Constanța nu va conduce la existența unui singur administrator pentru infrastructurile de servicii, întrucât operatorii de exeploatare portuară (OEP), operatorii de transport feroviari (OTF), proprietarii de linii feroviare industriale (LFI) - 21 la număr, cu una sau mai multe LFI racordate din stațiile Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B, Constanța Port Mol V, Agigea Nord și Constanța Port Terminal FerryBoat -, vor oferi în continuare servicii conform Legii 202/2016, Anexa II, Pct. II (în terminale de mărfuri, infrastructuri de întreținere, alte infrastructuri tehnice, infrastructuri de alimentare cu combustibil).
▻ Din punct de vedere al activității de exploatare, stațiile de cale ferată din Portul Constanța reprezintă dispozitive feroviare integrate, care cuprind gupe de primire-expediere a trenurilor, grupe de manevră și acumulare a vagoanelor necesare pentru deservirea agenților economici care efectuează operațiuni de încărcare-descărcare și linii de încărcare–descărcare, pentru care personalul de specialitate al CFR SA asigură deservirea nediscriminatorie a operatorilor de transport feroviar.
▻ Fragmentarea dispozitivelor feroviare, prin atribuirea unor părți sau integral către CN APM SA Constanța, ținând cont de numărul mare de linii și aparate de cale/kilometri, impune alocarea de personal de specialitate de către aceasta, ceea ce ar conduce la introducerea unor "filtre suplimentare" în activitatea de circulație și manevră (ex. personalul CFR SA care conduce circulația va trebui să obțină în prelabil un consimțământ scris, sau prin instalațiile de siguranța circulației, din partea personalului CN APM SA pentru un tren/convoi de manevră, destinat grupei de linii administrată/gestionată de CN APM SA) cu efecte directe asupra deservirii eficiente a OEP (operatori de exploatare portuară).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Jurnal de Șantier – 𝐳𝐢𝐮𝐚 𝟕𝟐 – stadiu fizic executat 𝟓𝟕% - termen de execuție 𝟏𝟒𝟗 𝐳𝐢𝐥𝐞:

- s-a montat suprastructura CF noua pe o lungime de 𝟑.𝟏𝟏𝟏 𝐦, reprezentând 𝟒𝟕% din cantitatea necesară;

- s-au montat 𝟏𝟕 aparate de cale noi, tip 𝐒𝟒𝟗𝐄𝟏-𝟑𝟎𝟎-𝟏:𝟗 𝐬̦𝐢 𝐒𝟒𝟗𝐄𝟏-𝟏𝟗𝟎-𝟏:𝟗 reprezentând 𝟓𝟒% din cantitatea necesară;

- după redeschiderea circulației pe liniile 𝟏, 𝟓 𝐬𝐢 𝟔 𝐝𝐢𝐧 𝐒𝐢𝐥𝐨𝐳 𝟐 acestea sunt utilizate pentru manevrarea trenurilor de marfă;

Pentru a exemplifica amploarea lucrărilor executate în Portul Constanța prezentam câteva poze realizate înainte de începerea lucrărilor (𝟏𝟓.𝟎𝟔.𝟐𝟎𝟐𝟐) și după finalizarea acestora (𝟏𝟗.𝟎𝟖.𝟐𝟎𝟐𝟐).

𝐀𝐔 𝐌𝐀𝐈 𝐑𝐀̆𝐌𝐀𝐒 𝟕𝟕 𝐃𝐄 𝐙𝐈𝐋𝐄 𝐃𝐈𝐍 𝐓𝐄𝐑𝐌𝐄𝐍𝐔𝐋 𝐃𝐄 𝐄𝐗𝐄𝐂𝐔𝐓̧𝐈𝐄 𝐀𝐋 𝐂𝐎𝐍𝐓𝐑𝐀𝐂𝐓𝐔𝐋𝐔𝐈

𝐖𝐈𝐄𝐁𝐄 𝐑𝐎𝐌𝐀𝐍𝐈𝐀 depune toate eforturile necesare astfel încât lucrările să fie finalizate în cel mai scurt timp posibil.







Harry

Update reabilitare cale ferată din Portul Constanța LOTUL II - 56% stadiul de execuție!

kitsune

O singură imagine, dar atât de multe de spus. Mai bine tac  :rant:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Neufunk

Occupational safety and health  :lol: ?

Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a semnat contractul de lucrari pentru obiectivul ,,Drum si parcare zona cheu fluvio-maritim Port Constanta + OS - Proiectare si executie" cu Asocierea Consal Trade Srl / Idecon S.A.U. Zaragoza pentru suma de 11.540.029 lei + tva.

Harry

 Florin Vizan, directorul general al CN Administrația Porturilor Maritime Constanța, a avut astăzi o întâlnire cu Shigeyo Nishizawa, directorul general al JETRO - Organizația Japoneză pentru Comerț Exterior. Aceștia au discutat despre aspecte referitoare la traficul de mărfuri, facilitățile de care dispune portul Constanța, aspecte legate de dezvoltarea infrastructurii, legăturile comerciale cu țările din hinterlandul portului.

Organizația Japoneză pentru Comerț Exterior oferă asistență companiilor japoneze cu privire la condițiile de import, climatul investițional din țările de care sunt interesați, iar partenerilor străini, JETRO le oferă consiliere cu privire la mediul de investiții, piețe, industrie și condițiile de licențiere din Japonia.

La ultima misiune economică japoneză la Constanța, din anul 2018, au participat 25 de companii japoneze din diverse domenii: transport și logistică, infrastructură, industria auto și inginerie mecanică, energie, electronică, IT și telecomunicații.

Japonia este un partener economic esențial pentru România, iar exporturile românești către Japonia au crescut după intrarea în vigoare în anul 2019 a Acordului de Parteneriat Economic Uniunea Europeană-Japonia.

Vizita s-a încheiat cu un tur al portului Constanța.

Harry

Jurnal de Șantier – 𝐳𝐢𝐮𝐚 𝟏𝟏𝟕 – 𝐬𝐭𝐚𝐝𝐢𝐮 𝐟𝐢𝐳𝐢𝐜 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭𝐚𝐭 𝟏𝟎𝟎% - termen de execuție 𝟏𝟒𝟗 𝐳𝐢𝐥𝐞:
𝐀𝐮 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐟𝐢𝐧𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭𝐞 𝐭𝐨𝐚𝐭𝐞 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐚𝐭𝐞, 𝐚𝐬𝐭𝐟𝐞𝐥:
- 𝟐𝟕 𝐚𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭𝐞 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐥𝐞 𝐧𝐨𝐢, tip S49E1-300-1:9 și S49E1-190-1:9 din care 𝟐 𝐛𝐫𝐞𝐭𝐞𝐥𝐞 𝐜𝐨𝐦𝐛𝐢𝐧𝐚𝐭𝐞 𝐜𝐮 𝟐 𝐓𝐉𝐃 49E1-190-1:9;
- 𝟔.𝟓𝟖𝟗 𝐦 suprastructura CF;
- 𝟓 𝐚𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭𝐞 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐥𝐞 cu traverse noi de lemn;
𝐖𝐈𝐄𝐁𝐄 𝐑𝐎𝐌𝐀𝐍𝐈𝐀 𝐚 𝐝𝐞𝐩𝐮𝐬 𝐭𝐨𝐚𝐭𝐞 𝐞𝐟𝐨𝐫𝐭𝐮𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐧𝐞𝐜𝐞𝐬𝐚𝐫𝐞 𝐚𝐬𝐭𝐟𝐞𝐥 𝐢̂𝐧𝐜𝐚̂𝐭 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐚𝐮 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐟𝐢𝐧𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭𝐞 𝐜𝐮 𝟑͟𝟐͟ ͟𝐝͟𝐞͟ ͟𝐳͟𝐢͟𝐥͟𝐞͟ ͟𝐦͟𝐚͟𝐢͟ ͟𝐝͟𝐞͟𝐯͟𝐫͟𝐞͟𝐦͟𝐞͟.

RaduG

16.10.2022 ,,Port la marea nepăsare" - România te iubesc


Harry

#447
𝐏𝐨𝐫𝐭 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐚𝐧𝐭𝐚 – 𝟑𝟏.𝟏𝟎.𝟐𝟎𝟐𝟐 – 𝐏𝐑𝐈𝐎𝐑𝐈𝐓𝐀𝐓𝐄 𝟐 - 𝐋𝐎𝐓 𝟐 𝐬𝐢 𝟑 | 𝐉𝐕 𝐖𝐈𝐄𝐁𝐄 𝐑𝐎𝐌𝐀𝐍𝐈𝐀 – 𝐒𝐖𝐈𝐄𝐓𝐄𝐋𝐒𝐊𝐘 𝐂𝐎𝐍𝐒𝐓𝐑𝐔𝐂𝐓𝐈𝐈

A început execuția lucrărilor aferente 𝐋𝐨𝐭𝐮𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝟐 𝐬𝐢 𝟑 𝐝𝐢𝐧 𝐏𝐫𝐢𝐨𝐫𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝟐. Vor fi înlocuite 𝟑𝟓 𝐚𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭𝐞 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐥𝐞 𝐧𝐨𝐢 𝐭𝐢𝐩 𝐒𝟒𝟗𝐄𝟏-𝟏𝟗𝟎-𝟏:𝟗, se va înlocui setul de traverse de lemn la 𝟏𝟎 𝐚𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭𝐞 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐥𝐞 si vor fi realizați 𝟏𝟗.𝟑𝟔𝟎 𝐦 𝐬𝐮𝐩𝐫𝐚𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭𝐮𝐫𝐚 𝐧𝐨𝐮𝐚 𝐭𝐢𝐩 𝟒𝟗.
In prima faza au început lucrările de defrișare si demontare a liniilor si aparatelor de cale.




Harry

Au fost finalizate lucrările de modernizare și consolidare a digului de larg

Pentru anularea efectelor care au condus în timp la starea de degradare a digului de larg, pe porțiunea de la Poarta 1 până în dreptul danei 0, au fost necesare lucrări de modernizare și consolidare a zidului de gardă, pe o lungime de 706 m. Lucrările s-au executat pe întreaga înălțime a zidului interior și pe zona de mijloc a paramentului exterior, care nu au fost reparate în ultimii ani.
Segmentul respectiv de dig face parte din vechiul port proiectat de către Anghel Saligny.
 Execuția lucrărilor de modernizare a digului de larg - Dana 0 a durat 36 luni, valoarea contractului fiind de 3.046.075,25 lei, finanțată din fondurile proprii ale CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.




Duta C

Multumim de update @Harry.Sa ne tii  la curent!!