News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

hvm

@Sagitarius
Da. In sf acolo mai e un viaduct pentru intrarea pe A.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alexV

E si o zona cu pasaje pe 3 nivele, o premiera absoluta la noi, daca nu ma insel.

pelan87

Eu de la bun inceput nu am inteles de ce este nevoie de viaduct pentru breteaua A13-A1 (sens Brasov - Sibiu), paralel cu cel actual. De ce nu se poate implementa o solutie precum in imaginea de mai jos, in locul variantei actuale? Raza curbei bretelei in varianta propusa de mine este mult mai mare decat in cazul nodului A3-A7, de exemplu. Oricum, intregul nod Boita este un esec total, dupa parerea mea, dar macar sa se renunte la acest viaduct paralel si tot ar fi ceva.


adiarc

da..aceea cretinitate care va umple toata aceea zona cu betoane
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rocklee

#2179
Stau și ma tot uit la nodul acesta si ma mir ca prostul...oare cine la proiectat... nu se putea face ceva  mai simplu... O:-)

Cetatean

Pai si cum se mai cheltuiau toti banii aia din PnRr,daca nu prin constructii megalomaniace :D
Suntem campioni la "proiectat" ineptii.

horatiu.cosma

Nu are legătură nodul cu PNRR-ul, ci cu obsesia Consitrans de a ajunge cu autostrada la Boița și nu la Tălmaciu.

dr4qul4

aici te contrazic. Nu au avut o obsesie sa ajunga la Boita. Obsesia este proiectarea dupa curbele de nivel. Asa au invatat la scoala.
Si cum Oltul curge spre Boita, la fel se va scurge si motorina din rezervor cand vom face un ocol de peste 10 km degeaba.

Cei de dinaintea generatiei cu ochelari de cal, care nu mai iese odata la pensie, nu aveau fobiile astea, drept dovada Dn1 a fost proiectat pe traseul logic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

montaniardul

@dr4qul4 te referi la faptul ca ei au invatat sa proiecteze dupa cum este configurat terenul (relieful) si nu dupa logica celui mai scurt traseu indiferent de configuratia terenului?!

Marius Firtonea

Autostrada Sibiu-Fagaras care incepe la Boita, bine ca nu au pus si nodul in mijlocului satului ca erau in stare si de asa ceva.

dr4qul4

eu cred ca trebuie sa mai cresti si sa pui mana sa citesti.
Angajatii CNAIR nu proiecteaza drumuri si nu aleg trasee. Angajatii Consitrans au ales traseul printr-un artificiu demn de bancurile cu bula. Au considerat ca, din punct de vedere al protectiei mediului, defrisarea a 2000 mp este de 4 ori mai importanta fata de excavarea a 3,5 milioane de mc.

@montaniardul, da. Daca nu ma insel, acum 30-40 de ani exact asta se preda la facultatea de drumuri si poduri - proiectarea cea mai ieftina se face pe curbele de nivel. Si cum atunci ieftin era cuvantul de baza, s-a insistat cu prostia asta. Ala explicatie pentru lipsa tunelurilor rutiere eu nu gasesc. Intr-o tara cu munti  si dealuri in mijlocul tarii, avem o gramada de drumuri care ajung la peste 1000m, si doar cateva tunele.
In schimb pe CF este plin de tunele! Sa fi fost alt profesor? Sau acolo nu au avut de ales din cauza limitarilor date de inclinatia liniei
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Europiu

Quote from: pelan87 on August 09, 2022, 05:21:17 PMmacar sa se renunte la acest viaduct paralel si tot ar fi ceva.

Dacă avem noroc, îl optimizează câștigătorul licitației. Nu e ironie. Sunt de părere că nodul a10-a3 de la Turda e mult mai bun în varianta Porr decât în varianta Search.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pelan87

Pe Sibiu - Fagaras avem Fidic Galben, asadar teoretic se pot face unele modificari (optimizari) in procesul de proiectare, mai ales daca acestea ar implica o reducere de costuri.

ddfab

^se pot face optimizari, dar nu era ceva de genul"ca trebuie pastrate numarul de structuri de la licitatie?"parca asa erau discutiile in urma cu ceva timp, legate de optimizari... daca se cer x structuri la licitatie, participantii vor licita pe x structuri. eventual le fac mai mici, mai scurte, dar trebuie pastrat numarul. daca ma insel, va rog sa rectificati...

mirceaeliade

Lucrarile de modernizare la "Drumul de sub munte" din Tara Fagarasului se vor termina anul asta. DJ-ul asta va fi o varianta alternativa foarte utila si pentru tiruri cand stantierele de pe A13 vor ajunge in judetul BV. ,,Modernizare drum interjudetean DJ 104 A, DJ 105 C, DJ 105 P – format din DJ 104 A, km 0+000-45+000, DJ 105 C, km 6+300-3+800, DJ 105 P, km 0+000-3+800", adica de la DN73A (care parca se renoveaza si el) pana aproape de Transfagarasan.
https://infrapress.ro/2022/08/10/drumul-de-sub-munte-va-fi-gata-pana-la-finalul-anului-investitia-se-ridica-la-1468-milioane-lei-si-este-cel-mai-mare-proiect-de-modernizare-a-infrastructurii-rutiere-din-j/