News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

Văd că am pus și eu o întrebare și ați sărit să-mi dați în cap.

Visați la autostrăzi și aveți o singură intrare decentă în oraș. Via Remetea. Poți salva vieți și prin alte metode nu asteptând autostrăzi care se fac doar pe hârtie. N-ar spori siguranța o centură la Șag? Sau la Jebel? O lățire a drumului unde e nevoie? O bandă specială pentru viraj stânga unde e cazul?

Tot văd comparația cu Bucureștiul. Că acolo se face și în Timișoara nu vă lasă. Cine dracu vă oprește să aveți un drum decent via Giarmata la A1? Sau să finalizați bucata aia lipsă spre Moșnița? Că ambele îs DJ-uri! Sau Bulevardul Cetății, un etern șantier, sau Rebreanu veșnic rupt. Tot ăia de la București îs de vină?

Și să știți că-s bănățean (dar mai de la țară), înainte de a mă acuza că-s mitic!

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Adrian.TM

#526
1.Legat de intrarea dinspre Giarmata, acolo s-a reziliat contractul cu Constructorul acum câteva luni, și sunt ceva probleme.
2.Intrarea cea nouă, care se va "înțepa" în DN69 la interjecția cu DJ-ul către Sânandrei este in constructie momentan.
3.De când este B-dul Cetății un "etern șantier", așa cum afirmați dumneavoastră?Lucrările au început în iulie 2021, și sunt încă în termen(Un P.S. legat de acest subiect:Benzile de circulație sunt de doar 2.8 metri lățime, deci mult noroc să mai vedem un tir trecând pe acolo).
4.La Rebreanu e altă poveste, dacă bine îmi amintesc, proiectul e realizat, dar nu te poți apuca de un Bulevard circulat de tiruri când nu ai pe unde altundeva să le trimiți(Iar Calea Vidrighin este și ea în reparații).

Centură la Șag?Cam greu, uitați-vă pe hartă, Timișul trece chiar prin sudul localității, spre Parța ar fi loc, dar nu este încă în plan așa ceva(Mai ales că pe marginile DN59 se construiesc tot mai multe fabrici).

Nu știu cine se compară neapărat cu Bucureștiul, eu personal mă uit spre Vest:Budapesta, Viena, München și alte exemple chiar mai apropiate precum Szegedul.Dar, de la București vin banii.(A nu se înțelege că aș avea ceva cu Bucureștiul,dar tot timpul de la 1918 încoace au existat aceste "fricțiuni" între cele două orașe).

P.S. Sper că nu am jignit pe nimeni, nu mi-a fost acesta gândul când am scris rândurile de mai sus.

horyatm

Eu nu cred că visează nimeni la autostrăzi. Așa cum a spus cineva mai sus problema cu această autostradă nu e la noi, ci la sârbi. La noi se circulă foarte bine, însă la ei sunt plin de localități, restricții de 30-40 km/h, poliție peste tot. Această autostradă este o legătură strategică cu țara vecină, nu cu Timișoara. Dacă e să privim la nivel local, pare absurdă, dar dacă e să o privim de la nivel național, e încă o legătură rutieră de importanță strategică.

Să nu uităm că nu mai există nici măcar trenul Timișoara - Belgrad. Aceste două țări din păcate nu prea au legături economice, cel puțin la nivel regional. O autostradă ar da un imbold important. Însă nu cred că Serbia ar face o autostradă, dacă nici România nu face una. Nu cred că dacă se face A9, nu vor construi și ei partea lor.

Concluzie: Autostrada Timișoara - "Moravița" nu are niciun sens. Autostrada Timișoara - Belgrad deschide un nou coridor transfrontalier important.

IonutPad

Quote from: horyatm on July 13, 2022, 10:10:50 AMÎnsă nu cred că Serbia ar face o autostradă, dacă nici România nu face una. Nu cred că dacă se face A9, nu vor construi și ei partea lor.


Mi-a venit în minte exemplul cu relațiile RO-BG. Bulgarii construiesc deja un DX de la Vidin până la Montana, care se va lega de A2 Sofia - Varna. Ce-i drept, drumul e făcut pentru nevoile lor interne, dar am putea beneficia și noi de el. Totuși, nu sunt discuții serioase de a continua acest drum cu un DX românesc, deși am impresia că vorbim de un coridor pan-european. Mai e un exemplu pentru Bosnia și Croația, bosniecii au terminat o autostradă de la Banja Luka până la graniță, pe Sava, dar croații nu se grăbesc s-o lege de A3 Zagreb-Belgrad. Deci, poate că nu-i de ajuns să facă doar o țară partea ei de treabă  :whistling:

tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind stabilirea detaliilor pentru conexiunea între Autostrada Timișoara–Moravița (RO) și Autostrada Belgrad - Vatin (RS), semnat la Timișoara, la 23 iunie 2022

Astăzi, 25 iulie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind stabilirea detaliilor pentru conexiunea între Autostrada Timișoara–Moravița (RO) și Autostrada Belgrad - Vatin (RS), semnat la Timișoara, la 23 iunie 2022

Scurtă descriere

Scopul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind stabilirea conexiunii celor două autostrăzii Timișoara – Moravița (RO) și Belgrad - Vatin (RS) este de a:

    crea condițiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea Autostrăzii Timișoara – Moravița de pe teritoriul României cu autostrada Belgrad - Vatin de pe teritoriul Republicii Serbia;
    stabili punctele de conexiune între cele două drumuri pe linia de frontieră comună româno-sârbă;
    reglementa condițiile tehnice de realizare a joncțiunii rutiere între cele două drumuri .

Autoritățile competente în implementarea Acordului sunt:

    pentru partea română: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
    pentru partea sârbă: Ministerul Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii.

În baza Acordului, se va înființa un Grup de lucru la nivel de experți care se va reuni alternativ, pe teritoriile statelor părților contractante. La reuniunea Grupului de lucru pot participa specialiști ai ambelor părți contractante în domeniul proiectării, construirii, întreținerii și managementului de drumuri și poduri precum și alți specialiști, după caz.

Acordul nu aduce atingere drepturilor şi obligațiilor părților contractante care rezultă din alte acorduri internaționale la care cele două state sunt părți, inclusiv drepturile şi obligațiile României care decurg din calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene.

Acordul va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări prin care Părțile Contractante își comunică reciproc, prin canale diplomatice, îndeplinirea procedurilor interne cerute de legislațiile lor naționale pentru intrarea în vigoare a acestuia.

Instrument motivare

textul complet al proiectului actului respectiv + Anexa

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 29 iulie 2022:

MT

horyatm

Proiectul autostrăzii Timișoara – Belgrad poate merge înainte. Se stabilesc toate detaliile necesare

Proiectul Hotărârii de Guvern prin care se va aproba acordul semnat între România și Serbia, pentru realizarea autostrăzii care să lege Timișoara de Belgrad a trecut prin procedura dezbaterii publice și poate merge mai departe. Conform documentului, se va înființa un Grup de lucru la nivel de experți, care va stabili toate detaliile autostrăzilor și modul de conectare al acestora.

Scopul Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind stabilirea conexiunii celor două autostrăzii Timișoara – Moravița (RO) și Belgrad – Vatin (RS) este de a crea condițiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea Autostrăzii Timișoara – Moravița de pe teritoriul României cu autostrada Belgrad – Vatin de pe teritoriul Republicii Serbia. Se vor stabili punctele de conexiune între cele două drumuri pe linia de frontieră comună româno-sârbă. Vor fi reglementate condițiile tehnice de realizare a joncțiunii rutiere între cele două drumuri.

În baza Acordului, se va înființa un Grup de lucru la nivel de experți care se va reuni alternativ, pe teritoriile statelor părților contractante. La reuniunea Grupului de lucru pot participa specialiști ai ambelor părți contractante în domeniul proiectării, construirii, întreținerii și managementului de drumuri și poduri precum și alți specialiști, după caz.

https://debanat.ro/2022/08/proiectul-autostrazii-timisoara-belgrad-poate-merge-inainte-se-stabilesc-toate-detaliile-necesare_374781.html

mirceaeliade

QuoteAutostrada Timișoara -Belgrad : Guvernul aprobă Acordul cu Serbia pentru conexiunea A9 Moravița-Vatin, primul punct de frontieră cu Serbia pe o autostradă
https://economedia.ro/autostrada-timisoara-belgrad-guvernul-aproba-acordul-cu-serbia-pentru-conexiunea-a9-moravita-vatin-primul-punct-de-frontiera-cu-serbia-pe-o-autostrada.html

mirceaeliade

QuoteCNAIR SA anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: ,,AUTOSTRADA TIMIȘOARA-MORAVIȚA – inclusiv rețele de utilități din culoarul investiției" propus a fi amplasat în extravilan/intravilan UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița, domeniul public și/sau privat al UAT și în proprietatea privată a persoanelor fizice și/sau juridice, județul Timiș.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/autostrada-timi%C8%99oara-moravi%C8%9Ba-%E2%80%93-inclusiv-re%C8%9Bele-de-utilit%C4%83%C8%9Bi

BogdanS

Salut. Are cineva un link catre memoriul de prezentare pentru acordul de mediu? Pe sit-ul APM Timis nu reusesc sa dau de el. De altfel, ca o situatie generala, foarte greu e sa dai de memoriile de prezentare pentru acordurile de mediu pe site-urile APM-urilor din tara. Cu greu dai de unele.

GIV

@BogdanS nu se pot cere prin legea 544? Sunt informații se interes public nu?

Vlad94

Ce părere aveți de această legătură între A9 și DNCT)? Practic curba realizată de centura sud va deveni o bretea a nodului vestic.




Powered by API/PUM imgur uploader
 Schița e realizată pe noua variantă de traseu a autostrăzii după scandalul cu demolările din Urseni.

FlorinR

QuoteAutostrada Timisoara – Moravita, in intarziere. SF-ul, mai scump si cu termen de finalizare prelungit

Pret majorat si o noua prelungire a termenului de finalizare pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrazii Timisoara – Moravita care ar urma sa realizeze conexiunea cu Serbia si sa fie legata de soseaua de mare viteza Belgrad – Vatin (...)

Daca initial documentatia trebuia sa dureze 2 ani, in fapt vor fi 3, si va fi mai scumpa. (...)

Valoarea contractului a fost majorata cu peste 16%, de la 8.727.474 lei fara TVA la 10.155.287 lei fara TVA, adica va costa aproape 2 milioane si jumatate de euro cu TVA. Diferenta a fost luata din rezerva prevazuta in contractul de finantare cu bani europeni. (...)

Termenul pentru finalizarea SF, care era initial 4 mai 2022, a fost prelungit deja de doua ori, ultima oara pana pe 9 septembrie 2023

https://www.opiniatimisoarei.ro/autostrada-timisoara-moravita-in-intarziere-sf-ul-mai-scump-si-cu-termen-de-finalizare-prelungit/22/01/2023

shift2rail

"Soseaua de mare viteza" Belgrade-Vatin nu exista...e drept ca sarbii au intre cele 2 orase un 2+1 in alternanta.

pasadia

Asa enervant e sa iti citesc mesajele in care afirmi categoric un lucru desi acel lucru e perfect neadevarat... tare imi e ca tu lucrezi prin MT, imi inchipui ca functionarii de acolo sunt la fel de convinsi ca tine de minciunile spuse.

Dar sa luam metodic
1. Vatin nu e oras. E un amarat de sat, precum Moravita pe partea cealalta. Vrsac sau Pancevo sunt orase pe traseul spre Belgrad, dar nu Vatin.
2. Sosea de mare viteza Belgrad - Vatin nu exista, intr-adevar. Ceea ce nu inseamna ca nu va exista in cadrul unei ipotetice autostrazi Timisoara - Belgrad.
3. 2+1 in alternanta nu exista pe partea sarbeasca. Exista 2*2 (cu separare mediana) intre Belgrad si Pancevo, si un 1+1 obisnuit intre Pancevo - Vrsac - Vatin - Moravita (- continuat tot ca 1+1 pana la Sag, in apropiere de Timisoara).

shift2rail

Mon ami, e contraproductiv sa-ti afisezi complexele fata de functionarii MT ( nu am nicio legatura cu 'suprastructura', ptr linistea ta) dar ai retinut, sper, esentialul: sarbii nu au autostrada catre Ro si nici nu planuiesc una in viitorul apropiat.

Cu atat mai agravant ptr Grindeanu et co daca  autostrada se va descarca intr-un 1+1 si nu 2+1.
Care e urgenta unei autostrazi catre metropola Moravita cand avem n drumuri nationale pe care se moare, absurd, aproape saptamanal?