Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Grindeanu facea pe desteptul ca ala dinaintea lui a deschis 0 km de autostrada, dar Grindeanu risca sa fie primul MT din istorie care intra la negativ km semnati pe mandatul lui. Are grija sa faca teatru dar nici macar unde are banii asigurati prin PNRR nu se sinchiseste sa dea drumul la contracte, daramite sa mai atraga bani din alte locuri pentru a acoperi inflatia "neprevazuta".

ijwtsh

Punct de vedere CNAIR SA

QuotePunct de vedere CNAIR SA

UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permament măsuri pentru a sprijini toți constructorii care au contracte în derulare.
În cazul particular al UMB, dovadă sunt întâlnirile periodice cu managementul acestui constructor, pentru găsirea celor mai bune soluții privind acoperirea costurilor suplimentare provocate de creșterea prețurilor la materialele de construcție.
CNAIR a făcut inclusiv propuneri care au dus la aprobarea de către Guvernul României a OUG 64/2022,  tocmai pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare.

După publicarea acestei OUG, CNAIR a continuat să propună măsuri de îmbunătațire.

Rezultatul este acela că MIPE la randul său a inițiat o Ordonanța de Guvern care va îmbunatăti aplicarea acestor corectii de pret. Documentul elaborat de MIPE este în procesul de avizare și avem încredere că în următoarea perioadă acest document va fi aprobat în ședință de Guvern, în acord cu propunerile noastre.

Este adevărat că prețurile la materialele de construcții au crescut constant în ultimele luni, dar CNAIR aplică doar măsuri care sunt în concordanță cu legea, cu prevederile contractuale și cu normativele europene.

Este important să precizăm că o astfel de abordare pentru sprijinirea constructorilor care au în derulare contracte, reprezintă o premieră în rândul statelor Uniunii Europene.

Tony7Y

@Ionut:

Ce e gresit in a comenta decizia luata de UMB? Offtopic ma indoiesc ca e, ba chiar e de importanta foarte mare aici.

API a ajuns mai nou purtatorul de cuvant al UMB si cenzureaza orice comentariu negativ la adresa lor?

hefaistos

Având în vedere teapa pe care CNAIR a dat-o   Marcu acum doar 1 an și ceva (pe fostul lot Straco), nu vad cine ar mai putea avea încredere în ei.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

hvm

O fi UMB mare si tare, dar mie mi se pare ca e cat se poate de corect pentru ei sa profite de o manusa aruncata de autoritati. De ce ar vrea sa ramana pe aceeasi suma cand ei pot sa rezilieze contractul si apoi sa participe la licitatie iar si sa castige pe o suma poate dubla....?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

ijwtsh

Felul cum o spui suna ca vor sa aiba profit mai mare, dar din ce am inteles realitatea e ca daca nu beneficiaza de formula polinomiala n-o sa mai iasa pe profit deloc, nu?

Tony7Y

Ma gandeam ca poate a fost comentariul mutat aici. Dar nup, e sters. Asa ca repost pe topicul corect, no?

Cam asta a fost cu seriozitatea UMB. Pot sa o dea cum o vor, dar mie asta imi suna a santaj.
Vad ca incearca intai sa faca valva in presa, profitand de faptul ca au multi fani.

Pe DEx 12, tronsonul 3 si 4 au castigat cu oferte de 2/3 din pretul estimat.
Cum ar fi stat cu costurile pentru materiale daca ar fi fost castigate cu pretul initial estimat (sau mai apropiat) + formulele de calcul din actualele OUG-uri? Probabil ca mult mai bine.

Iar pentru stat nu stiu cat de usor e sa scoata acum alte cateva sute de milioane, poate miliarde pentru toate proiectele, cand noi pana acum n-am fost in stare sa facem mare lucru cu preturile vechi.

UMB si-a asumat un risc iar acum arunca cartea cu imi iau jucariile si plec.

Eu nu stiu ce au sperat ei licitand sume asa mici. Profitul cred ca era minimal sau chiar deloc. Acum se mira ca de ce nu mai au bani. Cum zicea si Ionut, UMB e ca orice alta firma, iar de data asta pare ca a dat fail.

E clar ca sunt probleme mari la stat dar nu trebuie nici sa ne facem purtatorii de cuvant ai firmelor, pe cand ei isi urmaresc doar propriul interes.

hefaistos

În ultimele 5 luni prețul motorinei a crescut de la 6 la 9 lei, ca să luam un singur cost în considerare. Fiecare zi înseamnă pierdere, nu profit redus, pierdere. Singurele costuri constante relativ suntccele cu forța de muncă.
Asa ca UMB a fost dragut ca a decis sa termine tronsonul în lucru asumandu-si pierderea.
Nu lucrez la UMB, nu am relații contractuale cu ei, dar atitudinea statului, de a taragana recalcularea, ca poate nu se va aplica retroactiv și scapa de obligații, probabil ca va bloca multe santiere vara asta.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

yetiman

Scuze @Ionut ca citez dintr-un mesaj anterior, dar am imprsia ca unii citesc doar pe sarite si comenteaza doar ca sa se afle in  treaba.

"Reprezentantul UMB Spedition a reconfirmat că a depus la CNAIR o solicitare de încetare amiabilă a contractelor doar pentru că dorește să se înscrie în termenul legal oferit de OUG 64/2022, care permite ca în cazul în care ambele părți sunt de acord, constructorul să nu suporte consecințele unei rezilieri obișnuite.

Constructorul a precizat că în condițiile actuale de creștere a prețurilor la materiale și utilități se află în imposibilitatea finalizării contractelor.

Acesta a dat asigurări că nu intenționează  să renunțe la contractele încheiate cu CNAIR ci doar să se asigure că firma sa va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a  prețurilor.

Reprezentantul firmei băcăuane a precizat că imediat ce va fi aprobată în ședința de Guvern Ordonanța privind mecanismul de punere în aplicare a OUG 64/2022, care vizează formula polinomială de ajustare a prețurilor, va renunța la solicitările de încetare amiabilă remise CNAIR.
"
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

shogom

Daca astia reusesc sa "scape de UMB mi se pare de porc rau de tot. Si da, eu sunt subiectiv si tin cu UMB.
De ce!? Pentru ca sunt(UMB) printre aia 2-3  care au livrat la timp sau inainte.
Pentru ca Romania nu e Germania sa aiba 3 alternative la un drum.
Avem nevoie de drumuri "ieri"!

mirceaeliade

oamenii trebuie sa inteleaga ca UMB nu a gresit cu nimic.  daca vrei sa gasesti o vina poti sa arati cu degetul guvernele de acum putini ani care dadeau contracte (aproape cu intentie) la UMB astfel incat UMB sa ajunga sa aiba aproape monopolcu 36% din kilometri in constructie de A+DX (neincluzand aici VOuri cred).  unul din putinele roluri ale unui executiv (in afara de a plati la timp) e sa aiba grija ca piata sa fie competitiva, si sa limiteze posibiliatea de formare de monopolurilor si oligopoliuri. pentru ca nu stii cand un jucator 100% bine intentionat se trezeste cu o criza la care nu au avut deloc vina (inflatia) sau doamne fereste pierde CEOul (care e sigur mana binevoitoare ce impinge UMBul sa faca lucru mai serios decat alte firme conationale) si dupa aia stai si iti faci griji cum rezolvi problema. un privat are tot dreptul sa isi ceara drepturile, la fel cum si noi avem dreptul sa le cerem celor din executiv sa isi faca treaba serios pe banii pe care ni-i ia noua din taxe

mirceaeliade

>UMB si-a asumat un risc iar acum arunca cartea cu imi iau jucariile si plec.

eu personal nu cred ca ai dreptate.  si in cel mai rau caz, daca chiar se intampla cum zici tu, se vor duce in tribunal si atunci judecatorul va decide daca "si-au luat jucariile si pleaca"  sau intr-adevar contractul semnat nu corespunde cu pretzurile actuale ale pretzurilor.  tin mine ca in mijlocul pandemiei erau printre putinii constructori care apasau pedala de acceleratie la maxim cumparand materie prima la pretz de pandemie, si acum sunt printre putinii constructori care chiar au termene de finisaj conform contractelor semnate.  ceilalti constructori au stat pe bara si acum mai toate contractele primesc extensie de timp (dar probabil si de bani in plus) 

>Eu nu stiu ce au sperat ei licitand sume asa mici.
au sperat sa fac profit. zi merci ca fatza de alti castigatori la pretzuri "asa mici" ei chiar au dus contractul la bun sfarsit si nu au facut ca altii pe Biharia-Chibis.

Xander

UMB cere bani pentru ce face. Si nu face deloc putin.
Cu totii ne bucuram de productivitatea lor, de utilaje, de muncitori, de planificare, dar cand e vorba de a da Cezarului ce e a Cezarului, devenim români, ca sa nu dau exemplu de vreo etnie.  ;)

Si altii ar cere bani in plus, dar nu prea au pe ce ...

minisoferul

Quote from: hefaistos on July 05, 2022, 02:00:03 PMAvând în vedere teapa pe care CNAIR a dat-o  Marcu acum doar 1 an și ceva (pe fostul lot Straco), nu vad cine ar mai putea avea încredere în ei.

Si Marcu ca sa isi intareasca pozitia pe piata transportatorilor da si ea teapa la randul ei unui constructor pe A10 caruia ii realizeaza cativa km de terasamente necomforme cu compactoare cu instalatia de vibrat oprite, terasamente care au trebuit scoase si refacute in timp ce noi stateam in trafic.

Ionut

@Tony7Y
Respectă regulile forumului și mesajele tale nu vor fi șterse. Iar legat de aberația cu "API purtător de cuvânt UMB", la următoarea abatere de tipul ăsta primești ban direct, definitiv, fără alte explicații. Dacă vrei să ne înjuri sigur, o faci oriunde vrei tu, dar nu acasă la noi.