News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 24 Guests are viewing this topic.

paullie

Aham da, si trenul o ia pe aratura  :lol:  :lol:

Sorry Ionut nu m-am putut abtine.

ion59

Presupun ca trebuie sa puna si linie pe o anumita distanta! Nu?

alexd4u2

DEx12, Nod rutier DN65 - Valea Mare. Enjoy!

gxg29

Sa privim lucrurile si altfel ...
Cele doua poduri (3 cu triajul) se afla pe axa Turda - Deveselu.
Intre Rm. Valcea si Podul Olt avem deja linia ferata dublata plus un pod in arc de cerc construit pentru doua linii.
Valcea - valcele este abandonata.
Dupa parerea mea vom avea in curand un proiect de dublare si electrificare linie ferata Caracal-Sibiu...

hefaistos

Daca tu dublezi linia de cale ferata pe Valea Oltului (intre Rm Valcea si Turnu Rosu) o sa ti se spuna Houdini.
 :D
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

frunzaverde

Situatia curenta a caii ferate in toata Romania este jalnica, nu doar acolo, dar asta nu inseamna ca va fi pentru totdeauna asa. Cele trei poduri acolo, care sunt niste rahaturi, nu sunt deloc idiotenii. Mult mai idiotenii au fost tunelul Turdas (20 secunde economisite la vreo 50 milioane de euro), tunelele Sighisoara (65 km/h VS), si multe alte tampenii. Astea nu-s tampenii - sunt chestii utile chiar si pe termen scurt.

Piatra Olt n-a fost degeaba cel unul din cele mai mari oras mono-industrial feroviar din Romania, cu vreo 2000 de angajati in sistem in anii '60, maximul dezvoltarii. Sunt doua linii principale - 101 Bucuresti - Pitesti - Slatina - Craiova, cu trafic semnificativ de marfa chiar si azi (Alro, Pirelli, TMK, singura legatura directa Dacia - Ford) si 122+203 Caracal - Rm. Valcea - Sibiu, care cara multa marfa (grau, produse agricole, produse de la si pentru Chimcomplex-Oltchim, USG daca o reporni, carbune de la Berbesti si Alunu) etc. etc..

Declinul a inceput in anii '60-'70, odata cu mutarea traficului pe 100 (Bucuresti - Rosiori - Craiova), nou construita, si s-a accentuat cu dublarea + electrificarea via Rosiori si apoi cu declinul industrial. Dar nu va dura mult starea de declin.

100 e praf si pulbere - la modul ca timpul de parcurs aproape s-a dublat fata de 1995, si capacitatea s-a injumatatit. Si vedem cresteri de trafic de marfa pe 101, inclusiv trafic sistemic esential - avem, spre exemplu, locomotive electrice transportate la roata cu diesel intre Bucuresti si Craiova via Piatra Olt pentru ca nu pot fi transportate via 100, ca podetele nu suporta multipla tractiune. Intrebati-i pe cei de la Softrans ce manevre trebuie sa faca din cauza de capacitate redusa a liniei.

Mai mult, 100 a intrat in ceva lucrari, si daca se vrea stabilizarea magistralei, va trebui sa intre in lucrari serioase, inclusiv inchideri de cateva luni (refacerea viaductului Carcea nu se poate face sub trafic, mai ales trafic de marfa greu, ca pilele sunt afectate). La alocarile curente de resurse (carpelile pe PNRR + ce se mai face de la buget) de 5-6 ani de capacitate afectata.

Asta va face ca tot mai mult trafic sa intre pe 101. In conditiile astea e nevoie de spatii de asteptare, triaje, gari de formare si descompunere etc. pentru marfa, ca liniile astea sunt grele, diesel, si au si destul trafic de pasageri. Piatra Olt a fost dintotdeauna punctul natural de a sorta si reorganiza traficul - iar triajul de-acolo, da, azi zace nefolosit, dar va fi necesar oricand e inchis sau afectat grav 100 de lucrari.

Alt spatiu semnificativ de asteptare nu mai e pana la Pitesti (Bradu), Craiova sau Raureni. Si spatiile in gari sunt limitate la 2-3 abatute. Piatra Olt are, intr-adevar, vreo 12 linii (inclusiv linia cantar), dar, cand vorbim de 4 directii, nu inseamna mare lucru. Mai ales ca statia e prost gandita pentru manevra - macazurile pentru cele patru directii sunt imediat dupa capetele X si Y ale garii, orice manevra incurcand intens traficul de tranzit.

Deja stim ca triajele si abatutele de marfa nu sunt un moft chiar daca ajung temporar abandonate. Pe Bucuresti - Constanta le-am distrus pe toate cu rezultatul ca se sta si 48 de ore in tranzit pe 225 km, in asteptare prin diverse gari. Mai grav, se refuza trase (uneori si 5 pe zi) rezultand in trafic mutat pe rutier, sau competitivitatea portului omorita, ca nu-ti poti scoate marfa. Aceiasi poveste pe Bucuresti - Ploiesti, unde lipsa de abatute decente e criminala, rezultand in vesnice restrictii de 30/50/70 pe Bucuresti - Campina din cauza suprautilizarii macazurilor existente.

Si stim deja ca un triaj desfiintat e pe veci desfiintat -- ca infrastructura complet refacuta altundeva e foarte scumpa. Si, daca nu se fac astea trei poduri, vorbim de fix desfiintarea definitiva a triajului si a posibilitatii de triaj vreodata acolo. Pentru ca fara o lungime de tren peste ultimul macaz, adica 700 metri de linie, un triaj (sau un spatiu de garare trenuri) e complet si profund inutil, ca nu poti face manevrele necesare (adica sa muti trenuri de colo-colo).

Asa, cu podurile alea, cand vor fi lucrari mari pe 100, se vor putea repune in uz, la 15 km/h, 3-4 linii de triaj, prin munca locala, cu materiale minimale obtinute din linii.

Si pe termen mediu o sa fie nevoie de tot mai multa marfa. Regiunea se reindustrializeaza : odata, avem Ford + Dacia, langa care vin fabrici mari care se tot extind (Prysmian, Pirelli care tocmai a anuntat o extindere, avem Softrans la Craiova, TMK care si el se extinde), mai ales pe industrie grea. Zona Valcea se va reindustrializa si ea - in parte pentru ca s-a terminat cu importul de chimicale ieftine de la rusi, care mancau competitivitatea, in parte pentru ca vor creste conexiunile natural peste munti cu autostrada. Linia va fi electrificata - e doar o problema de timp ca legatura intre doi producatori mari auto sa fie electrificata (caz in care de la 12 linii vom ajunge la 8 cel mult in statie, ca avem probleme de gabarit, statia are configuratie antebelica). Spatiul ala de tragere va fi necesar, tot mai necesar.

Sub ce forma? Nu ca triaj, ci ca linii de asteptare si formare marsrute, poate cu componenta intermodala. Dar pentru asta e nevoie ca podurile alea de 40 metri sa existe. Ca daca nu exista, sub trafic, cand va fi nevoie de ele, va fi extrem de deranjant sa se faca (inchideri lungi de cale), si deci... nu se vor face.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oneLess

#6936
^ Nu cred că te poate combate nimeni din colegii de aici, importanța și a căilor ferate e mai mult decât clară. A infrastructurii în general. E monumental traseul americanilor de la Nădlac spre Kogălniceanu și ne face cinste și impotența manifestată în transportarea cerealelor ucrainene. Dar ai sesizat o frustare aici pe forum, alimentată din extrema transparență manifestată și de beneficiar și de constructor. Singurul care a mai scăpat ceva pe aici hrănindu-ne cu ceva informații a fost horațiu. Mulțumim pentru asta. Ce nu se înțelege este de s-a acceptat cererea primarului de la cfr, care a zis că da, vreți să vă dau aprobare să traversați cu căruța strada mea, atunci duceți-mi și mie două căruțe cu lemne acasă, pe banii voștrii! Cum ar fi ca tunelele cfr, despre care am citit aici pe forum că se intenționează a se construi, unul parcă de 6 Km, să fie condiționate și de construirea în paralel a cîte 2 tuneluri cu profil de autostradă, pentru că aproape sigur ne vor trebui. Pe banii cfr evident, de data asta!

LE: Hidroelectrica ar putea cere câte 2 hidrocentrale la fiecare traversare de râu, una în amonte de traversare, cealaltă în aval. șamd ...

Pe scurt: Nu aveau ce căuta cele 2 supratravesări suplimentare în contractul UMB pentru DEx12 T2 L2.
(Pot să înțeleg relocarea BRUA, deși e raportată ca finalizată la UE)

paullie

Multumim pentru liturghia legata de 101. In buna parte sunt de acord cu tine. Doar ca acolo la Ganeasa e 201. Deci tot nu vad mare trafic intre Turda (aviatie) si Deveselu (doar radar ca aviatia a plecat de mult)

Iar legat de transport spre Europa de Vest, Ford de la Craiova nu cred ca va ocoli ever ever prin Sibiu, iar Dacia nici atât pe la Piatra si Sibiu.

gxg29

Quote from: hefaistos on June 12, 2022, 08:04:13 PMDaca tu dublezi linia de cale ferata pe Valea Oltului (intre Rm Valcea si Turnu Rosu) o sa ti se spuna Houdini.
 :D
Pana la Lotru (Brezoi) este deja dublata (exact zona de tuneluri). La Proieni podul este deja facut pentru linie ferata dubla. De la Brezoi la Turnu Rosu nu mai ai tuneluri doar un pod peste Olt la Raul Vadului in rest doar podete.
... Daca ne uitam la cat s-a chinuit CFR sa faca un pod peste DeX12 iti dau dreptate, daca ne uitam in cat timp a facut UMB doua poduri tot peste DeX ....raman optimist. (plus ca este un coridor strategig si daca se da "ordin pe unitate"...)

horatiu.cosma

#6939
Dublarea liniei Piatra Olt-Rm.Vâlcea nu e în prioritățile CFR și șansele să se întâmple în următorii ceva zeci de ani e minimală, ea fiind o linie secundară în rețea pe care circulă cu chiu cu vai 5 perechi de trenuri de călători zilnic și încă câteva de marfă (nu are cum să devină o alternativă pentru București-Craiova, făcând ditamai ocolul pe Craiova-Vâlcea-Sibiu-Alba-Teiuș-Sighisoara-Brasov-Bucuresti, doamne fereste). La fel și acel triaj de la Găneasa, arată mai rău ca Mariupolul în ultima filmare a lui Daniel, șina e dispărută fizic din teren într-o grămadă de locuri, sunt copaci crescuți pe linii, șansele să se revitalizeze în următoarele ceva zeci de ani sunt la fel de mici ca cele de mai sus.

Așa că, în ciuda oricăror încercări de contorsionare a realității, adevărul gol goluț e că acele 2 poduri extra peste CraPi o să stea nefolosite mult și bine de acum înainte, adunând rugină și dezbătând în liniște despre această nouă capodoperă a idioțeniei înguste din transporturile autohtone.

carutasul

Da, bine, alternativa la București-Craiova e București-Pitești-Slatina-Craiova, care nu trece peste DX12 ci prin apropiere, cred că @frunzăverde se referă la faptul că dacă zona devine aglomerată o să aibă nevoie să facă manevre, nu că efectiv va trece traficul pe acolo. Însă CFR putea foarte bine să se mulțumească și cu culeele, din câte am văzut podul se poate ridica gata asamblat cu macaraua, deci la momentul potrivit se întrerupea circulația două zile și asta era tot... În fine, până la urmă s-au făcut, foarte bine, cred că și UMB-ului i-a cam priit că i-a dat timpul necesar să își mute grinzile fără presiune, deja discuția e inutilă, doar că ne vom supăra foarte tare dacă, atunci când va fi să le folosim vor fi deja corodate și nefolosibile din lipsă de întreținere, că ăsta a fost totdeauna un capitol deficitar și nu mă aștept să întrețină niște poduri nefolosite...

Fulgerica

Ce mai tare video despre DX12 de anul acesta  :lol:

alexd4u2

DEx12, Tronson 3, zona Jitaru - Pod Lacul Piscani. Enjoy!

icristian

^^fulgerica
Mie mi se par astfel de video-uri fara sens. Este absurd să filmezi într-o pauză, sau după o ploaie și să zici că vai ce imagini de coșmar.
Cred că dx12 are un noroc incredibil cu umb pe loturile 2,3 și 4. Am văzut ce mobilizare au.

Acest video mi se pare defăimător și pe nedrept.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)