News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Quote from: AndreiB on March 22, 2022, 01:05:08 PMDoua vagoane si diesel sub catenara.
Asta nu e nimic - uite poza de aici. Eu am venit la 10:25, automotorul pleca la 11:05. In tot intervalul acesta de timp a stat la peron cu toate motoarele pornite, nu numai cu cel auxiliar pentru utilitati.
Poluare placuta.

tom_sawyer

Aprobarea Raportului nr. 3 în cadrul proiectului

,,Sistem integrat, baza de date unică și furnizare de informații privind sistemul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători"

La finalul lunii februarie 2022 a fost aprobat Raportul nr. 3 cu privire la activitățile desfășurate în cadrul proiectului ,,Sistem integrat, baza de date unică și furnizare de informații privind sistemul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători" în perioada 12.12.2021-10.02.2022. Cele două soluții informatice incluse în proiect sunt realizate de SC Informatica Feroviară SA (IF), prestatorul de servicii contractat de  Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) în iunie 2021. Raportul mai sus menționat a fost prezentat Comitetului director al proiectului și a fost aprobat de conducerea ARF.

Referitor la soluția software SSW01 – Baza de date unică, calcul indicatori și subvenție, a fost îndeplinită activitatea 3 prevăzută în caietul de sarcini – exploatare în producție și mentenanță. Astfel, în perioada de raportare, au fost organizate de către IF cursuri de instruire referitoare la soluția software SSW01 pentru personalul autorizat nominalizat de ARF. De asemenea,  s-au efectuat operațiuni legate de optimizarea procesului de încărcare a datelor transmise de operatorii de transport feroviar de călători (OTFC) cu privire la statisticile necesare pentru operarea bazei de date, respectiv bilete vândute, trenuriile care au circulat pe parcursul anului 2021.

În ceea ce privește soluția software SSW02 – Emitere electronică de bilete la trenurile de calatori în trafic intern, cu privire la activitatea 3 – Ghișeu unic, sistemul casă de bilete asistată de casier, s-au realizat activități legate de adaptarea aplicației de ticketing care să permită emiterea tuturor tipurilor de bilete ale OTFC care aderă la ghișeul unic.

Rezultatele acestui proiect sunt:

    asigurarea interoperabilității sistemelor de ticketing ale operatorilor de transport feroviar de călători din România și crearea unei baze de date, prin intermediul căreia, ARF să monitorizeze activitatea și performanța OTFC în conformitate cu indicatorii și standardele stabilite prin contractele de servicii public, astfel încât să se îmbunătățească modul de verificare a compensației de serviciu public prestată de OTFC;
    implementarea ghișeului unic, ce reprezintă un ansamblu de programe prin care se poate vinde o singură legitimație de călătorie pe distanța origine-destinație pentru toți operatorii care își dau acordul pentru acest sistem. Sistemul permite ca fiecare OTFC să vândă bilete la trenuri proprii și bilete combinate cu mai mulți OTF-C.

În vedere implementării soluțiilor software livrate prin acest proiect, ARF are un grup de lucru dedicat modificărilor legislative necesare introducerii biletului unic. La aceste grupuri de lucruri participă reprezentanți ai ARF și ai celor șase operatori de transport feroviar de călători din România.

Reamintim că proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare și co-finanțat de la bugetul de stat.

https://arf.gov.ro/web/aprobarea-raportului-nr-3-in-proiectul-de-ticketing/

AndreiB

In comunicatul asta incredibil de stufos lipseste ceva esential: cand va deveni operational ghiseul unic?

frunzaverde

Tehnologic, e posibil de vreo 5 ani (de altfel, CFR si TFC folosesc deja sistemul xSELL facut Informatica Feroviara), tot proiectul curent fiind doar consum de bani pe ceva ce exista deja (si la o calitate si implementare mediocra).

E nevoie de lege, sa-i oblige pe operatori sa-si integreze ofertele si sa foloseasca acelasi sistem. Chestie care s-ar putea rezolva in cateva zile, dar cum ARF e ARF fac "grupuri de lucru" si "sedinte de progres", asa ca va mai dura cativa ani...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Pare o slujba nestresanta 🤣. Fac angajari?

etravel

Quote from: frunzaverde on April 08, 2022, 07:19:20 PMva mai dura cativa ani...
Nu exista produse software "ou-of-box" care pot fi cumparate, instalate si customizate pe masura cerintelor beneficiarului, daca tot vor ceva de la zero ? Chestia asta sigur costa mai putin decat ceea ce vor ei sa faca, si functioneaza garantat.

frunzaverde

xSELL, solutia facuta de Infofer, exista deja si functioneaza deja out-of-the-box, cu cerintele ARF/CFR (vezi infofer.ro, unde cu exceptia partii de emis bilete, functioneaza).

Nu asta e problema: problema e:
1. ca ARF a recontractat la Infofer ceva ce deja exista de facto, pe bani buni, asa ca... dureaza "implementarea" (traducere : ajustarea sistemului) de catre Infofer, ca nu pot zice "a, dar aveam deja ce vreti, si vi l-am mai vandut odata la CFR Calatori"

2. e nevoie de schimbari legale, care sa forteze operatorul sa foloseasca xSELL si sa asigure decontarea procentuala a incasarilor pe bilete (o sa fie nasol, ca stim cat de bine plateste CFR Calatori...)
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GML

#322
Am avut norocul, ca saptamana asta sa vin de la Sighisoara la Cluj cu TFC. Era curatenie pe tren, partea mai putin buna era, ca scaunele erau foarte tari sa stau 3 ore acolo.

O intrebare: de ce nu poate sa zica TFC ul direct pe site sau in orar, ca trenul respectiv merge de la Brasov la Cluj? In orar apar 2 trenuri: Brasov-Campia Turzii, si CT-Cluj Napoca.Practic e acelasi tren, cu 2 numere diferite. (10031 si 10429)

Problema mea e ca pe site nu apare ca si tren direct, un tren, care e direct.

alexandru_m

#323
Am ramas placut surprins de IR 11500 al Astra Trans Carpatic.

Mama mea a calatorit recent Bucuresti Nord - Arad si retur si conditiile au fost foarte ok.

Vagoanele de dormit cred ca sunt achizitionate din Austria (sau Germania). Oricum ceva tara vorbitoare de limba germana.

Curatenie inauntru foarte ok.

La o cuseta de 2 paturi am intrat si eu 2 minute sa arunc un ochi inainte de plecare.

Individual cusetele au o chiuveta ascunsa de o usa ce se deschide (un fel de dulapior). Totul curat si functional inclusiv oglinda, bateria, etc. Inauntru era chiar si o cutie cu servetele uscate. Deasemenea exista o priza langa oglinda pentru aparat de barbierit, priza parea comuna pt 110 / 220.

Paturi, asternuturi curate.

Un fel de jaluzea care se poate cobori peste geamuri.

Un cuier cu 4 prinderi.

Toaleta era la capatul vagonului, deasemenea curata si in stare buna.

Prize, lumini, totul funcional in cuseta. Luminile sunt atat "generale" cat si individuale la fiecare pat.

In functie de rezervari personalul incearca sa distribuie calatorii astfel incat sa mearga singuri in cuseta.

O apa si un sandwich sunt distribuite gratuit, din partea operatorului.

Am fost super placut surprinsi.

Pretul a fost de 252 de Ron pe sens pentru un pensionar, cuseta standard cu 2 paturi.

40-0802-5

Vagoanele de la ATC sunt inmatriculate "pe Austria" (61 81 xx-xx xxx-x) - nr-ul in bold indica codul tarii membre UIC.

Nu exista cuseta de doua paturi, ci vagon de dormit.
Cuseta are servicii doar de cate 4, respectiv 6 locuri / compartiment. 
Vagon seria 59-80 (apt de 160 km/h) daca am retinut bine.
In cazul de fata e vorba de probabil de un 70-70.

Toata garnitura ATC-ului e facuta cu vagoane fabricate de catre ei, care inteleg ca ar fi ramas pe stoc din ceva contract cu RegioJet. Altfel nu-mi explic de ce nu s-au extins cu trenuri de lung parcurs pe la noi.

Conditiile sunt foarte ok, salonul de clasa a doua (20-90) mi se pare foarte comod, chiar daca iluminatul e destul de obositor.

Si la cuseta e in regula desi paturile mi s-au parut intotdeauna inclinate si putin cam incomode din cauza asta.

AndreiB


alexandru_m

Scuze, nu stapanesc prea bine termenii.

Dar mi-a deschis apetitul de mers cu trenul. La urmatoarea vizita la ai mei clar las masina in parcare si ascult glasul rotilor  :lol:

AndreiB

Stai sa vezi vagonul de dormit cu baie ensuite - eu pe ala il recomand :)

frunzaverde

#328
Mie vagoanele Astra de dormit mi s-au parut, pentru ce sunt (vagoane contemporane de dormit) ok si atat. Indiferent ca vorbim de 70-70 ATC sau 70-91 CFR.

Bine, comparativ cu epavele 71-31 ale CFR, care-s niste carute vechi de 70 de ani, bune doar de topitorie orice e lux... Dar fata de vagoanele noi MAV, PKP sau Nightjet, din aceiasi generatie, vagoanele Astra sunt chiar modeste.

Se vede clar ca Astra Vagoane nu are experienta in vagoane de noapte. Vagoanele sunt derivate din vagoane de zi, suspensiile identice cu cele de la AVA Zarand, izolarea fonica identica cu vagoanele de zi, adica 50+ dB noaptea, deci dopuri de urechi obligatorii.

Multe chestii sunt plasate neergonomic, cel mai rau e panoul cu butoane care iese in relief fix deasupra patului de sus (loc de dat cu capul) si cuierul rabatabil metalic fix pe laterala patului de sus care pica pe tine la macazuri (stiu ca la ultimul 70-70 au renuntat la el). Chiar si comparativ cu MAV-urile modernizate (cu spatiul destept de bagaje sus, in paralel cu patul), compartimentarea si ergonomia interiorului pare arhaica (si chiar este - dispunerea interioara e o clona de MU din anii '60). Nu mai zic comparativ cu noile Nightjet-uri care sunt inovative cap-coada (cusetele mini-cabin, oferind intimitate chiar si la cuseta singur, paturile unde dormi de-a lungul trenului, in directia de mers a trenui, astfel incat nu te mai zbuciuma...). Inteleg de ce Astra nu gaseste cumparatori pentru dormitoarele lor.

Iar saltelele sunt pur si simplu proaste. Ieftine, subtiri - mai proaste chiar si decat cele de pe 71-31 cand erau in stare rezonabila. Cred ca sunt jumate ca grosime ca cele de pe MAV...

Mai ales ca serviciul nu e deloc low-cost, la 52 euro/pat pentru 533 km, nu suntem departe de NJ sau SJ natt, unde pe distanta asta vorbim de 70-80 euro (si salariile personalului austriac sau scandinav sunt altele in totalul de costuri) si sunt peste MAV sau PKP...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Eu am mers Arad - Bucuresti ca parte dintr-o calatorie epica Londra - Bucuresti doar cu trenul (cu vacanta per parcurs, nu direct) si nu am remarcat chestii asa nasoale pe partea de hard. Sunt nemultumit doar de doua lucruri: schema de culoare interioara maronie e nasoala rau. Anii '90. Asortata cu uniforma verde stil "Willy Wonka" a personalului de bord. Dar asta e o chestie absolut minora si probabil legata de gusturile de design ale lui Blidar.

Chestia care m-a deranjat mai mult insa a fost pe partea soft: nu exista sistem de cartele de incuiat camera cand pleci (chestie mega facila azi). Si, mult mai important, serviciul de catering la bord e foarte low cost. Bautura ieftina si proasta. Snack-uri la fel. Si fara serviciu in cabina - trebuia sa ma duc eu la insotitor. Pentru ceva totusi targetat la nivel premium ma asteptam la un serviciu mai bun - call button in cabina (mai ales ca insotitorul de vagon freaca menta in afara statiilor) si o lista de bautura mai putin apropriata de birtul din sat. Trenul are o capacitate derizorie oricum - 1-2 vagoane de dormit + 1-2 cuseta + 1 vagon de clasa. Derizoriu. Faptul ca nu au mai fabricat altele si folosesc doar cele returnate de RegioJet arata, probabil atractivitatea serviciului.