[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bgd77

Un filmulet cu noua artera. Incepe de la intersectia actualei centuri cu drumul spre Zizin.


pasadia

Quote from: JohannDB on December 22, 2015, 11:08:42 PM
Pasadia, trebuie să te contrazic, se poate face lărgire sub pod, cu linia ferată sub trafic, cu restricție de viteză (caz concret între Lancrăm și Alba Iulia la ramificația DN1 cu DJ 107C ce iese din DN 1 și subtraversează liniile de CF , spre Vințu de Jos).

Grozav, acum cred ca a vazut cineva mesajul tau de mai sus si s-a apucat sa-l considere adevarat cuvant cu cuvant. Mai exact vezi acest articol.

Asa ca am zis sa-ti verific si eu spusele si sa caut informatii despre largirea mentionata de tine. Iar din imaginile Google de acolo din perioada 2012-2014 nu vad sincer sa fiu nici o largire. De altfel nici nu ar fi nevoie din moment ce acolo sunt oricum 2 benzi pe rutier. Si uite asa ajung sa port toata seara discutii la bere in care sa lamuresc lumea ca lucrurile nu sunt chiar atat de simple precat par...

TibiV

Singura lărgire în curs este la DN1A (de la 1 la 2 benzi/sens) , la intrarea în Mogoşoaia dinspre București, pe sub CF București-Urziceni.
Dar nu aş zice că se face sub trafic... :D
Poze în București-Ilfov...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

scorpione

Pasadia, eu am scris articolul, plecând de la premiza că omul știe sigur ce zice. Sper să aibă și dreptate, nu-s constructor, de-aia am relativă încredere în oamenii care se mai pricep.
Oricum ar fi, improvizația aia cu semafor e o mare măgărie, o prostie făcută ca să dea repede la Ocolitoare.

bgd77

Am fost azi la parcarea de la Spitalul Militar. La ora 13:00 erau aprox. 260 locuri libere din 306 (la parcarea din spate la Star era plin). Plata cu cardul nu functioneaza, dar macar se poate plati si cu bacnote, nu doar cu 50 bani. In schimb nu se da rest. Erau mai multe afise in limba romana despre cum sa se foloseasca, ar fi fost ok sa existe si in engleza, pentru turisti. Per total mi s-a parut ok, dar e foarte posibil ca cei cu masini mai mari sa simta claustrofobie (eu eram cu Logan si mi se parea destul de inghesuit)

pasadia

@ scorpione: bun venit!

In chestiunea asta subiectul e oarecum simplu - cei din Primarie nici macar nu si-au batut capul sa caute alta solutie si sa obtina acordul CFR Infrastructura pentru o largire a acelui drum dintr-un motiv simplu: graba de a termina scrierea proiectului si de a-l implementa pe fondurile REGIO 2007-2013. Drept dovada vezi si faptul ca inaugurarea s-a petrecut in ultima luna posibila.

Nu mai stiu acum exact calendarul: cand au inceput sa scrie proiectul, cand l-au depus spre finantare, cand au licitat, etc..., dar te asigur ca se stia inca de la inceput (2011 sau 2012) ca orice alta solutie tehnica va conduce la intarzieri si la foarte mici sanse de a implementa pe REGIO 2007-2013. Si cateodata singurul lucru care conteaza pentru unii e sa "absoarba" bani, si nu calitatea proiectelor pe care atrag banii. Lucru asta se va petrece din pacate si cu proiectele de pe finantarea 2014-2020.

Prin urmare, din punctul meu de vedere, CFR-ul n-are nici o buba in aceasta chestiune. Cat priveste cealalta chestiune, cu Gara, acolo lucrurile le privesc diferit. Pe deoparte Gara Brasov nu mi se pare ca s-ar prezenta intr-o situatie atat de tragica (ca si cladire sau aspect). Chestiunile ce tin de siguranta nu privesc CFR-ul ci Politia Locala mai degraba. Pe de alta parte Gara e firesc sa fie in patrimoniul operatorului de infrastructura feroviara. Daca Brasov-ul isi doreste atat de mult "modernizarea" garii, atunci sa faca presiuni prin parlamentari / ministri pentur a obtine aceasta reabilitare inaintea altor municipii ce au obtinut-o deja (Sfantu Gheorghe, Arad, Ramnicu Valcea, etc...), dar reabilitarea si administrarea trebuie sa ramana la CFR si nu la APL-ul local.

Apoi inteleg si punctul de vedere al CFR - Gara Brasov e programata in mod firesc sa intre in reabilitare odata cu tronsoanele de CF pe care le deserveste. Adica odata cu Brasov - Apata (sper), probabil din 2018 (pana liciteaza, pana incep lucrarile, etc...). Si parca vad atunci un santier care va dura ani de zile in decursul caruia brasovenii vor plange dupa gara actuala si se vor intreba de ce era nevoie de "modernizarea" ei.

Si ca ultim argument: Primaria nu da dovada de nici un fel de viziune cu privire la acel spatiu. Daca ar fi primit gara in administrare n-am nici o dovada ca ar fi reusit o treaba mai buna decat CFR. Toata ce e in acea zona si se afla in administrarea Primarie arata cel putin la fel de urat ca si gara - vezi autogara Codreanu, vezi uratenia de hala ridicat in locul My Place (nu ca My Place ar fi fost mai frumos), vezi spatiile improprii de parcare si imbarcare pentru cursele de autobuz din zona (cursele de Sfantu Gheorghe de exemplu pleaca dintre taxi-uri si nu beneficiaza de nici un panou / copertina).

In concluzie eu nu as spera la o imbunatatire a situatiei in zona daca Gara ar trece la Primarie. Prin urmare nu inteleg nici discursul anti-CFR preluat de tine de la oficialitatile orasului.

scorpione

Mulțumesc. Am contul de ceva timp, dar abia acum am lăsat un comentariu. Urmăresc de vreun an toate licitațiile, toate proiectele de infrastructură din Brașov și nu numai.

CFR-ul e o măgăoaie care papă bani și nu produce nimic. Normal că n-are bani să modernizeze și nici nu lasă pe nimeni să facă asta. Eu-s cel mai optimist om (pe blog nu am așa multe articole negativiste), dar chiar nu găsesc nici măcar un cuvânt de laudă la adresa CFR, de acolo și îndârjirea anti-CFR: trenurile întârzie, site-ul arată ca-n anii '90, trenurile-s vechi și alte zeci de mii de probleme.

Gara arată deplorabil, spre deosebire de oraș, care zici că-i din alt film. Și nu reușesc să înțeleg cum în alte părți s-a putut moderniza (gara Arad), iar aici se tot amână (motivele sunt diferite, de la chichițe legale,  incompetență și lene până la lipsa banilor). De ce să se modernizeze în 2018, în același timp cu liniile, când ar putea moderniza pe bucăți, ca să nu strice tot feng-shui-ul călătorilor?

Ar face mai bună treaba Primăria? Nici eu nu știu, dar i-aș lăsa măcar să încerce. Chestiile legale mi se par niște românisme, la fel ca și la aeroportul întârziat din cauza terenului, care nu era în proprietatea nu știu cui, de parcă asta mai trebuia. Acuma au mai apărut niște întârzieri (familie de castori, pe bune?) și iar și iar întârzieri. Ori călătorului nu-i trebuie scuze, îi trebuie niște rezolvări și niște răspunsuri.
Evident, aceleași probleme enumerate mai sus le găsești și la autostrăzi și la orice proiect extrem de important pentru România.

JohannDB

#97
   
QuoteCa idee, "ocolitoarea" are două benzi pe sens, dar în dreptul podețului CFR se îngustează la o singură bandă. Cum s-a rezolvat....
....
    Total neadevarat...sunt numai cate-o banda pe sens cu ingustare la pod, drept pentru care a aparut "ordinarul semafor"! Carosabilul are acei 7m si vreo 40 cm cu acostaente.
    Am stat in expectativa, daca sa mai spun ceva sau nu.....legat de o "eventuala largire a subtraversarii M300", la locul unde legatura dintre "Centura" si "Noua", trece pe sub M 300, sectorul Darste-Brasov (Calatori/Triaj).
    Pentru asta am luat legatura cu doua cadre de specialitate, una de la o catedra de constructii si alta inginer (facut pe bune pe vremea "aialalta") si care a lucrat toata viata in poduri si cai ferate (atentie, nu vreau sa jignesc pe nimeni care a facut o scoala "pe bune"; nu cu metode neortodoxe) si din punct de vedere tehnic se poate face o astfel de lucrare sub trafic, mai ales ca aici avem un "atu" prin faptul ca avem doua linii directe (firul unu si doi dinspre gara Brasov spre Darste si invers) si mai avem trei linii directe dinspre Darste spre Triaj (la care putem adauga triunghiul din Craiter care poate redirectiona trenuri ce vin din Darste, spre gara calatori fara intrare in Triaj), pentru "extrema" in care la un moment dat este necesara o intrerupere de trafic de cateva ore, pentru lucrari secventiale ce chiar impun lipsa traficului (ca de altfel in multe locuri, cand s-au utilizat acele ore de lipsa/neutralizare trafic feroviar)....
   Aici poate fi vorba de ridicarea unor culee noi la 2/3m mai in spatele celeor existente, cu asezarea unor grinzi sub linie calculate la o suplimentare de sarcina determinata de cresterea valorii sagetii vectoriale rezultata de apasarea suplimentara determinata de cresterea lungimii, la reazeme, cu 4-5 metrii, sa spunem, pe reazeme provizorii pana la terminarea culeelor "definitive", dupa care sa urmeze o asezare in pozitie definitiva......
   Si daaaa, pentru anumite solutii sunt probleme de natura financiara, de costuri si mai apoi cele tehnice, care din fericire sunt mai simple de rezolvat ca...primele! Problema este daca se vrea, "au ba" ! Si daca se vrea mai este intrebarea daca cheltuiala este avantajoasa la volumul de trafic rutier si-a avantajelor (imediate, cum se gandeste azi, aici) sau nu.
   Ceea ce s-a facut la DN1/DJ 107C spre Vintu de Jos, eu am petrecut-o din priviri pe parcursul a trei ani de zile, tot trecand prin zona. Da este adevarat ca la urma n-a mai fost vorba de o largire ci de intarire a culeelor podului, insa solutia folosita cu grinzile de prelungire pentru a usura sarcina pe pod pana la intarirea vechilor culee cu adaus de manta de beton armat pe culeele vechi, privit din DN, m-a dus initial la gandul unei largiri. Si aici mea culpa, dar procedeul este asemanator....
   Astea insa nu dau girul preluarii ad literam de pe oriunde si nu este de discutat la contradictoriu pe mai stiu eu unde...
   Deci (aici intru in OF TOP), va rog inainte de-a scrie orice, va rog, a va apleca cu mai multa consideratie asupra mai multor surse de informatii ("verificare incrucisata") pentru ca ajungem sa ne acuzam de "zvonuri".... Nu de alta, dar mai citesc si " meseriasi"  ceea ce se spune pe aici !! Cu scuzele de rigoare si consideratie pentru toti.

TibiV

JohannDB,
Realizarea unor noi culei la 2-3 metri mai în spate nu este sudicientă.
Trebuie înlocuite şi grinzile podului CF cu unele mai lungi cu 2x(2-3)=4-6 metri.
Capetele grinzilor actuale se sprijină pe culeele actuale.

Aşa că sper că pasadia are dreptate, în sensul că se va face.

Quote from: pasadia on December 23, 2015, 11:49:26 AM
Singura speranta e ca atunci cand vor reabilita Predeal - Brasov (calea ferata) vor largi pasajul auto subteran.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

Quote from: TibiV on January 10, 2016, 10:40:19 PM
JohannDB,
Realizarea unor noi culei la 2-3 metri mai în spate nu este sudicientă.
Trebuie înlocuite şi grinzile podului CF cu unele mai lungi cu 2x(2-3)=4-6 metri.
Capetele grinzilor actuale se sprijină pe culeele actuale.

   TibiV, cu parere de rau, eu ce am spus mai sus ? Legat de acele grinzi mai lungi si calculate la diferenta de lungime si sarcina suplimentara de apasare (acea sageata de incovoiere sub apasarea fortelor de sus in jos  pe ele prin aceasta diferenta provocata de  lungimea mai mare)... Caracterul lor temporar pana la reasezarea pe noile culee... cu preluarea de suprasarcina (ma repet)...  E nevoie chiar de o teorie a "fortelor vectoriale" si a rezultantei lor ?
   Problema este ca implicit se afirma ca as fi spus "vorbe" care se dezbat pe nu stiu unde si sunt agatate pe bloguri... Fara suport real in proiectare/constructii !
   

   

TibiV

Nu e nevoie de teoria forţelor vectoriale, şi nici de altele, pentru că cei mai mulți am trecut pe la cursurile de Rezistență, altfel nu ne dădeau diplomele.

Din postarea ta nu se înţelegea clar că înlocuiești grinzile...
Iar dacă le înlocuiești, pui unele noi, calculate din start să nu ai probleme cu săgeata.

Problema este că le înlocuiești.
Adică închizi complet întâi un fir, apoi altul.
Şi chiar presupunând că, printr-o invocaţie divină, CFR va fi de acord, chiar şi atunci deranjul va fi mult mai mare decât cel expus de tine :
Quote
"extrema" in care la un moment dat este necesara o intrerupere de trafic de cateva ore, pentru lucrari secventiale ce chiar impun lipsa traficului (ca de altfel in multe locuri, cand s-au utilizat acele ore de lipsa/neutralizare trafic feroviar)....

Şi atunci de ce să nu aşteptăm reabilitarea CF Predeal-Braşov, când oricum vor schimba toate podurile/podeţele ?!...
Tot ce trebuie este ca Primăria să îi bată la cap din timp pe cei de la CFR să nu uite că acolo trebuie lărgit...

:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

coco.serban



Trei pasaje pentru legătura cu noile cartiere ale Braşovului

Proiectele sînt incluse ca investiţii pînă în 2030 în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă şi se axează pe sprijinirea dezvoltării zonelor Astra, Tractorul şi Bartolomeu
Braşovul va avea trei pasaje noi peste calea ferată, care vor face legătura cu zone din oraş aflate în plină dezvoltare. Proiectele sînt incluse ca investiţii pînă în 2030 în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) şi se axează pe sprijinirea dezvoltării zonelor Astra, Tractorul şi Bartolomeu.

Un pasaj de 710 metri din cartierul Astra spre Ocolitoare

Unul dintre pasajele prinse în planul de investiţii pe anii următori se află în zona Crinului - Minerva, care va lega cartierul Astra de Ocolitoare, asigurînd accesul spre cele două cimitire din zonă, dar şi legătura cu Artera de Sud-Est (dintre Noua şi Tronsonul I al Ocolitoarei). Acest pasaj ar urma să aibă 710 metri şi să fie parte a unui drum de 1,7 kilometri pînă la Ocolitoare. Pasajul ar ajunge la o înălţime maximă de 10,8 metri, în zona de trecere peste calea ferată, va avea patru benzi de circulaţie, trotuare pe ambele părţi şi un sistem de iluminat pe mijloc. De la un capăt la celălalt vor exista şapte sensuri giratorii - în dreptul Policlinicii Astra, înainte de Braşov Business Park, sub pasajul de trecere peste calea ferată, alte trei în cîmp şi unul la intersecţia cu Ocolitoarea, în zona gropii de gunoi. Primul sens giratoriu de la coborîrea de pe pasaj va asigura accesul spre cimitirele de la Micşunica. La o primă estimare, drumul cu tot cu pasajul hobanat ar costa 82 de milioane de lei fără TVA.

Pasaj hobanat peste calea ferată, pentru accesul spre zona Coresi

Tot un pasaj hobanat va face legătura între Bulevardul Gării şi fosta platformă Tractorul, unde în prezent există o zonă de dezvoltare imobiliară. Pasajul, unul de tip hobanat (pe cabluri), va pleca din spatele Bazinului Olimpic, peste căile ferate şi va ajunge în zona corpului J al Universităţii ,,Transilvania", pe strada Turnului, făcînd legătura şi cu strada Automotoarelor.
,,Prin realizarea acestui pasaj s-ar descongestiona traficul rutier din această zonă, în care se dezvoltă deja mai multe proiecte economice şi imobiliare, iar aglomeraţiile deja sînt destul de mari la ore de vîrf", a declarat primarul George Scripcaru.
Un al treilea pasaj este gîndit pentru legătura din DN 1 cu zona Bartolomeu. Acest pasaj ar urma să pornească de la Hornbach şi să traverseze calea ferată pînă în noul cartier Avantgarden.

http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=156526

Ionut

Baieti, e un thread vechi. Care mai este statusul aici? Lucrari finalizate?

georgec

lucrarile sunt  finalizate din 2014(cel putin vizual nu mai par lucrari de executat si se circula din 2014 pe toata centura)

coco.serban

Vor intra în reparații drumul CET-ului și Fundătura Hărmanului

Odată cu finalizarea tronsonului centurii ocolitoare dintre DN1 şi DN11, traficul rutier greu va fi complet scos din oraș.

Mai trebuie rezolvată problema celui de-al doilea tronson, unde se lucrează la pasajul dinspre Sânpetru, astfel încât pe toți cei 18,55 de kilometri ai variantei ocolitoare a nunicipiului Brașov să se poată circula în regim de autostradă.