News:

.

Main Menu

Recent posts

#11
[B] STB / Re: [B] Mentenanța, modernizar...
Last post by misiekwas - Today at 11:40:50 AM
E sina veche Otelul Roșu, calitatea praf și a fost rușine ca mai puneau tramvaie pe ele. Din păcate ai grămadă de ele în linii nemodernizate.
Din câte am înțeles, proiectul prevede revenirea la soluția de iluminat originala. Dezavantajul este ca pe vremea lucrărilor, bulevard va rămâne în bezna noaptea, pentru ca din câte știu nu au făcut vreo soluție provizorie.
#12
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx11 Arad-O...
Last post by Seraphymus - Today at 11:33:19 AM
Se va filma darea in trafic? Sunt curios de coloana de tiruri de la nodul cu A3...
Ar fi o varianta ca un agent al PTF sa stea inainte de nod si sa dirijeze coloana? Ar fi cam singura solutie plauzibila in acest moment, ca acea coloana sa se formeze pe DX si sa treaca controlat prin nod.
#13
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by adix - Today at 11:29:51 AM
Sa traiasca baietii!
#14
Rutier / Re: Drumurile vecinilor Romani...
Last post by cezar-mario2012 - Today at 11:15:03 AM
Este Dx, dar la ei Dx este drum cu intersecții la nivel de tip sens giratoriu, pentru zonele adiacente cu case se face un alt drum paralel  cu Dx ce se intersectează prin sensuri giratorii
#15
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by naivu - Today at 11:12:28 AM
Eu personal, înainte să mă apuc să estimez cât de mobilizare e pe fiecare lot, aștept să se facă jumătatea lui mai; atunci se termină și scuzele meteo și vacanța de Paște. Aș defini, pt monitorizarea șantierelor, conceptul "din An în Paști"  :) : pe la jumătatea lui mai pt evaluarea mobilizării și înainte de Crăciun pt evaluarea progresului.
#16
Aeroporturi / Re: Aeroportul International B...
Last post by bgd77 - Today at 11:09:57 AM
Quote from: dumbravaandrei on March 27, 2024, 07:53:14 PMAeroporturi care la ora actuală produc profit, pe lângă OTP.
- Cluj-Napoca
- Timișoara
- Iași
- Suceava
- Craiova

La Break-even se află Bacău, Sibiu și Băneasa.

Restul, pe pierdere.

Oare am putea extrapola datele de la aceste aeroporturi ca sa vedem cam la ce trafic de pasageri am putea considera ca aeroportul din Brasov merge bine?

Daca am lua de exemplu Sibiul (cred ca e similar din multe puncte de vedere cu Brasovul, legat de dimensiunea aeroportului, locatia geografica si clientii tinta), a avut 35.500 pasageri in februarie 2024 si 550.000 pasageri pe tot anul 2023 (in medie 45.000 pasageri pe luna).

Ar fi 45.000 pasageri pe luna (in medie) o valoare corecta la care sa consideram ca aeroportul din Brasov functioneaza ok (chiar daca ar mai fi nevoie de ceva subventii)?

Momentan avem aprox 10.000 pasageri pe luna in Bv (rotunjit in sus). As mai acorda 2-3 ani aeroportului sa atraga companii si curse noi pana sa stabilesc daca a fost o investitie buna sau nu, in cazul in care atinge tinta de pasageri sau nu.
#17
[B-IF] Proiecte / Re: [B] Discuții, lucrări şi p...
Last post by Claudiu T. - Today at 11:01:04 AM
Salutare.
Printr-un live pe FB,primarul S6 anunta ca in iunie-iulie se va da in trafic strada Valea Larga care face legatura intre Bd.Timisoara si Prel.Ghencea. Asta daca nu ii intarzie Termoenergetica cu devierea conductelor de termoficare de la Bd.Timisoara.

FB Primar S6 live Valea Larga
#18
Rutier / Re: Drumurile vecinilor Romani...
Last post by reed - Today at 11:00:27 AM
Asta ce standard e ?DNCB? ca aia cu casele au front in viitoarea autostrada/DX direct
#19
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A3 București-Bo...
Last post by reed - Today at 10:30:02 AM
O parte buna ar fi ca Selina nu are grinzi de 160 de T de instalat pe lot. Vedem Erbasu cum se descurca, acolo au 2 poduri de facut cu grinzile depozitate la Suplacu .
#20
Aeroporturi / Re: Aeroportul International B...
Last post by dumbravaandrei - Today at 10:21:16 AM
Veniturile din compensatii pentru activitati de exploatare (si ai sa vezi asta la toate companiile din Romania - private sau de stat) reprezinta subventiile de stat/locale si costurile recuperate prin imobilizari, acordate pentru activitatile de baza ale companiei - confrom codului CAEN inregistrat. Subventiile astea pot fi muuulte si marunte de la:
- Subventii pe combustibil (ca au si ei masini/camioane etc)
- Subventii per pax acordate de CJ/CL operatorilor, prin hotarare emisa de UAT
- Subventii sectoriale
- Subventii acordate anumitor clase de angajati.
- Pierderi contabile transferate prin decizie AGA
- investitii in active folosite pentru desfasurarea activitatii de baza  din care scoeitatea va beneficia pe o perioada mai mare de un an. Acestea general se numesc imobilizari, iar daca presupun un activ care exista fizic/tangibil se numeste imobilizare corporala. Daca este ceva netangibil (proprietate intelectuala de ex), acestea se numesc imobilizari necorporale. La capitolul asta, aeroportul Suceava a avut un S.F in derulare pentru cresterea gradului de securitate.
- venituri provenite din productia imobilizarilor
- venituri pe care CJ le poate transfera inapoi aeroportului dupa recuperarea creantelor, a penalitatilor contractuale sau a datoriilor prescrise. Daca ai fi citit sectiunea de creante din acel buget, ai fi vazut ca inca e mult de recuperat.

Imi faceam griji ca stii ce inseamna bugetul unei companii, inclusiv linia aia si pierdusem eu ceva cand am luat la puricat rapoartele financiare ale aeroporturilor.