News:

.

Main Menu

Recent posts

#91
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by bogdan4ice - May 22, 2024, 11:51:25 AM
Foarte probabil vor deschide pana la Albota in 2024 si restul in 2025.
Prin toamna ne lamurim ce e fezabil a fi deschis.
#92
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by Xander - May 22, 2024, 11:46:39 AM
@dumbravaandrei subiectul "Zidul mortii" de pe centura Suceava in contextul sigurantei giratoriilor este scos din context, ca sa nu spun dezinformare.
Oamenii mureau pe banda rulanta acolo tocmai pentru ca NU exista un sens giratoriu in momentul respectiv, iar devierea temporara era contraintuitiva si semnalizata deficitar.
Te rog sa imi oferi un exemplu de accident mortal acolo dupa inaugurarea centurii si a sensului giratoriu.
#93
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx Bacău-Pi...
Last post by Alexandrei22 - May 22, 2024, 11:41:58 AM
Revenim într-o lună💪🏻💪🏻
Sau eventual înainte de prezidențiale/parlamentare.
#94
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by misiekwas - May 22, 2024, 11:23:47 AM
^da, mi se pare ca trebuie mai multa nuanțare aici. N-am nimic împotriva giratorilor în principiu, chiar dimpotrivă. Dar de departe nu sunt răspunsul la toate probleme și pot sa și agraveze alte. În plus, simplu fapt ca ai giratoriul și pui semnul nu înlătură riscuri, mai ales pentru pietoni (pentru ei uneori chiar creste, mai ales în spațiu urban). Întrebare cheie aici este: dacă giratorii sunt construite în asa fel ca să forțeze pe șoferii, fie și unii dintre ei sociopati, sa reducă viteza. Și impresia mea este ca în foarte multe locuri în România asta nu este cazul. Iar în mediul urban, problema principala este ca dintr-o parte ai nevoie de spațiu suficient ca să faci un giratoriul funcțional (mai ales la drumuri cu doua benzi) și în același timp suficient de îngust ca să pui piedici fizice proștilor în asa mod în care sa Încetinească.
#95
Rutier / Re: Drumurile vecinilor Romani...
Last post by vm75 - May 22, 2024, 11:22:27 AM
Vecinii bulgari au inceput sa lucreze in aprilie la primul lot din A7 Ruse - Veliko Tarnovo - bypass Byala. Sunt aprox 35 km. Durata 5 ani.

Detalii aici:

https://youtu.be/qWOAPekG81w?si=MnQmNGzTN3uOxW-K

Drone video of the construction of the Ruse - Veliko Tarnovo Lot-2 highway (bypassing the town of Byala)

Section N2: Bypass of the town of Byala from km 40+640 to km 76+040 (intersection with road I-3 Byala - Pleven Station)

The bypass section of the town of Byala, with a length of 35.4 km, is planned to have a G27 gauge and a design speed of 120 km/h, with four lanes for active traffic, a dividing strip and two lanes for emergency stopping. The section will start at the 40th km, immediately after the junction with the road I-5 Ruse - Veliko Tarnovo, and will end at the 76th km after the junction with the road I-3 Gara Byala - Pleven.

According to the conceptual project, a total of 8 road junctions and viaducts are planned in the section:

road junction with road RSE1001 Gorno Ablanovo at km 44+619;
road junction with road II-54 Svishtov - Byala at km 61+734;
junction with road II-54 Svishtov - Byala near Byala Station at km 68+566;
road junction with road I-3 Pleven - Byala at km 75+345;
viaduct at km 49+444;
viaduct at km 57+167 over the Yantra River;
viaduct at km 66+207.
viaduct at km 70+956;
1 agricultural overpass and 3 agricultural underpasses are also planned in the section.

The design and construction contractor is DZZD "AM RUSE TARNOVO".
Partners in the association are:
- "European Roads" JSC
- "Groma Hold" EOOD
- "Water Construction - Blagoevgrad" JSC
- "Vitez Prospect" AD ("Hemus Motorways" AD)
- "Road Project 2000" Ltd.

Value: BGN 660,425,563.84 excluding VAT
Term: 1,810 calendar days

#96
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by adix - May 22, 2024, 11:15:19 AM
Salutare baieti!
#97
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by dumbravaandrei - May 22, 2024, 11:10:06 AM
Quote from: Tony7Y on May 22, 2024, 09:46:27 AMDin momentul ala era clar ca termenul pentru finalizarea completa a T4 e cel putin octombrie 2025.
Fals. Numai portiunea cu noua autorizatie de construire are termen de finalizare 24 de luni. RESTUL lucrurarilor de pe lot isi respecta termenele din autorizatiile precedente.
Conform legii, nu reprezinta motiv de intarziere / neindeplinire a restului de contract faptul ca pe o anumita portiune nu ai AC emisa in termen optim. Se ajusteaza cantitatile de materiale si munca in concordanta cu diferenta de lucrari ramasa de executat.
 
#98
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by pasadia - May 22, 2024, 10:41:15 AM
@cristi5 - nu inteleg ce treaba are confortul la condus, de ce il aduci in discutie sau il pui in contradictie cu siguranta rutiera. Crede-ma, sgtiu foarte bine pe ce topic ma aflu, nu am chef sa fac off-topic, si chiar mi-as dori sa fie mult mai multe mesaje sterse de pe forum din cauza asta (dupa o saptamana lipsa constat ca vreo 90% din ce se scrie aici e inutil).

Dar revenind - constructia de giratorii in intersectii urbane mari (in locul, adica inlocuind, intersectii semaforizate) a condus la multe, multe victime in randul pietonilor. Morti si raniti. Nu discut despre tamponari usoare, nu discut despre confort, fluenta, sau alte detalii, ci STRICT despre victime umane.

Si iti pot da exemple nenumarate. Brasovul a avut doi ani (2016 si 2020) cu cate 4 pietoni morti pe trecerile de pietoni. Adica pe trecere, si morti direct (nu dupa 3 saptamani de convalescenta cu cauze agravante de genul infectiilor nosocomiale. NU, cu deces declarat la fata locului). In fiecare caz in parte trecerea respectiva se afla INTRE doua sensuri giratorii, intre care viteza medie (repet, medie) de circulatie este la anumite ore de 90-100 km/h. Trecerile de pietoni nesemaforizate (intre timp s-a mai descoperit apa calda si semaforul), iar soferii, tocmai prin faptul ca nu aveau niciodata rosu in fata (caci nu exista nici un semafor) era "incentivized" (nu ma un termen in romana corespunzator) sa accelereze cat mai mult.

Si putem discuta cat vrem (eu o tot fac inca de prin 2013-2014 pe plan local), dar concluzia cred ca va fi aceeasi - constructia de sensuri giratorii in locurile in care ar trebui sa fie intersectii semaforizate promoveaza in randul soferilor un comportament de pilot de raliu determinandu-i sa conduca cu viteze foarte mari, mult peste cat ar fi sigur in acele zone. Asta duce in mod direct la victime in randul pietonilor si a biciclistilor (dar ocazional si la accidente grave intre masini).

Da, stiu diversele argumente privind siguranta mai mare oferita de giratorii. Insa daca le analizam in detaliu o sa vezi ca depinde de termenii de comparatie. Pentru ca asa cum am spus,
- una este giratia care inlocuieste o intersectie urbana mare (care in mod firesc ar fi semaforizata),
- si alta e giratie care inlocuieste o intersectie in T sau in cruce, de drumuri locale, mici cu trafic redus (care anterior avea reglementata circulatia prin indicatoare gen STOP sau cedeaza trecerea).

In primul caz NU se obtine nici o siguranta rutiera suplimentara prin amenajarea unei giratii. Iar faptul ca in al doilea caz giratia poate fi utila nu e un argument in favoarea amenajarii giratiilor in primul caz. Insa din pacate afirmatiile precum cele facute de tine (si de altii) in favoarea giratoriilor (fara a deosebi intre ele) sunt folosite de idioti (scuze, dar nu am cum sa ii numesc altfel) in a sustine implementarea intersectiilor giratorii acolo unde nu e cazul.
#99
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by Tony7Y - May 22, 2024, 10:32:06 AM
Da. Nu s-a prelungit pana in T4 2025, s-a prelungit pana in T2 2025.
Eu tot in T4 2025 vad tot tronsonul 4 gata.

Dar UMB avand autorizatie pentru portiunea aia de 24 luni de executie, cum ar putea sa se ajunga la penalizari etc.?
Daca portiunea aia nu necesita 24 luni de executie, atunci trebuia sa fie trecut alt termen pe AC.
#100
[Nord-Vest] Proiecte / Re: [SM] Discutii, lucrari si ...
Last post by oneLess - May 22, 2024, 10:22:37 AM
Câte avioane au căzut până acum !?  :)