Forum PeUndeMerg.ro

În lumea largă => Europa => Feroviar => Topic started by: Ionut on December 16, 2016, 07:06:34 AM

Title: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on December 16, 2016, 07:06:34 AM
Despre trenuri si material rulant la granitele Romaniei.
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on December 16, 2016, 07:07:43 AM
Metrovagonmash livreaza ultimul automotor diesel in Serbia

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/Serbia-tren-nou.jpg)

Metrovagonmash a livrat Serbiei ultimul din cele 27 de trenuri diesel noi (DMU) cu un an inainte de termenul stipulat in contract. Primele 4 trenuri, proiectate special pentru ecartamentul de 1435 mm de catre Metrovagonmash, au fost livrate in Serbia la inceputul lui 2016 si sunt deja operate pe linia Belgrad – Vrshats. Conform contractului, costul celor 27 de trenuri este de aprox. 100 milioane de dolari. Acordul include si livrarea de piese de schimb in valoare de 2,6 milioane de dolari. Trenurile sunt livrate conform unui acord aditional la contractul principal pentru constructia si reabilitarea cailor ferate sarbe semnat in octombrie 2014 in prezenta Presedintelui rus, Vladimir Putin, si omologului sau sarb, Tomislav Nikolich.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/metrovagonmash-livreaza-ultimul-automotor-diesel-in-serbia/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on December 25, 2016, 07:36:43 AM
Caile Ferate din Moldova lanseaza licitatia pentru locomotive de marfa

(http://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2016/12/cf-moldova.jpg)

Caile Ferate din Moldova au anuntat lansarea unei licitatii pentru achizitia a 12-15 locomotive de marfa si modernizarea facilitatilor depoului din Basarabeasca. Licitatia va fi realizata prin e-procurement folosind Portalul BERD Client E-Procurement (ECEPP). Conform estimarilor, contractul va incepe in august 2017 si va dura aproximativ 18 luni plus perioada de garantie. Proiectul va fi cofinantat de BERD, BEI si UE NIF, in cadrul proiectului de restructurare feroviara. Dupa semnarea acordului de imprumut cu BERD pentru ,,Restructurarea Cailor Ferate din Moldova", negocierile cu BERD cu privire la contractul de cofinantare au fost finalizate in iulie, iar bugetul total a insumat 105 milioane de euro.

In iulie, Ministerul de Finante din Republica Moldova a anuntat ca va garanta partial rambursarea imprumutului BERD companiei CFM pentru achizitia de locomotive si modernizarea infrastructurii feroviare.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/caile-ferate-din-moldova-lanseaza-licitatie-pentru-locomotive-de-marfa/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on January 19, 2018, 07:39:24 AM
Ucraina ar putea achizitiona 30 de locomotive de la GE

Primul pas in parteneriatul dintre Ucraina si General Electric ar fi livrarea a 30 de locomotive diesel noi, a declarat ambasadorul Ucrainei in Statele Unite ale Americii, Valeriy Chaly, in cadrul unei intrevederi cu Presedintele GE Transportation, Rafael Santana. Cei doi au discutat despre proiectul de localizare a productiei de locomotive ce apartin companiei GE, precum cel de modernizare a materialului rulant existent al Cailor Ferate din Ucraina. De asemenea, ambasadorul a subliniat importanta finalizarii Cadrului de Acord pe Termen Lung dintre GE si Compania de Cale Ferata din Ucraina, care permite companiei americane sa transfere tehnologia de productie a locomotivelor in Ucraina.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/ucraina-ar-putea-achizitiona-30-de-locomotive-de-la-ge/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Balto on January 23, 2018, 12:19:00 PM
Ucraina lanseaza o licitatie pentru achizitia vagoanelor de marfa

Caile Ferate Ucrainene au lansat o licitatie pentru achizitia unor vagoane descoperite finantata printr-un imprumut acordat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si prin fonduri proprii.
Costul estimat al proiectului este de 260 de milioane de dolari, iar licitatia pentru atribuirea contractelor este asteptata sa inceapa la 19 februarie, 2018.
Anul trecut, Ukrzaliznytsia a anuntat ca intentioneaza sa achizitioneze 1.500 de vagoane de marfa. Strategia companiei implica achizitia a 7.000 de vagoane de marfa, vagoane autodescarcabile si vagoane descoperite.

clubferoviar.ro (http://clubferoviar.ro/ucraina-lanseaza-o-licitatie-pentru-achizitia-vagoanelor-de-marfa/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on February 27, 2018, 08:14:10 AM
Ucraina a semnat un acord de un miliard de dolari cu GE Transportation

Ukrzaliznytsya, compania de cale ferata din Ucraina, si GE Transportation au semnat un acord cadru de un miliard de dolari pentru furnizarea a 30 de locomotive GE Evolution, precum si livrarea pieselor de schimb pentru urmatorii 10 ani. Acordul include si modernizarea locomotivelor existente si furnizarea serviciilor de mentenanta. Initial, productia de locomotive va fi lansata in 2018, in Statele Unite ale Americii, iar primele locomotive vor fi livrate in toamna acestui an. Acordul include modernizarea a 75 de locomotive diesel vechi si localizarea a 40% din activitatea de productie si mentenanta.

Locomotiva TE33A este dotata cu un motor in 12 cilidri si 4.500 cai putere, ceea ce ofera o productivitate si flexibilitate sportia, determina reducerea costurilor pe durata de viata si optimizeaza fiabilitatea operatiunilor. Comparativ cu parcul de material existent al companiei de cale ferata, noile vehicule vor reduce in mod semnificativ emisiile, vor economisi consumul de combustibil si vor reduce costurile.

ClubFeroviar.ro (http://clubferoviar.ro/ucraina-a-semnat-un-acord-de-un-miliard-de-dolari-cu-ge-transportation/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on July 14, 2018, 08:40:50 AM
GE a prezentat locomotiva Evolution pentru Caile Ferate Ucrainene

GE Transportation a prezentat prima locomotiva Evolution pentru Caile Ferate Ucrainene ca parte a contractului cadru in valoare de 1 miliard de dolari semnat anul acesta. Aceasta este prima din cele 30 de locomotive produse anul acesta pentru parcul de material rulant al Ucrainei. Acordul include si o optiune pentru un numar suplimentar de locomotive, modernizarea parcului de vehicule existent, dar si servicii de intretinere pe termen lung. Productia primelor 30 de locomotive are loc in Statele Unite, in timp ce asamblarea finala si alte lucrari sunt localizate in Ucraina pentru a incuraja crearea de locuri de munca si dezvoltarea economica a tarii.

Locomotiva TE33A are un motor Seria Evolution in 12 cilindrii si 4.500 de cai putere cu o capacitate ridicata de tractiune, productivitate imbunatatita, flexibilitate crescuta, costuri pe durata de viata scazute si capabil sa tracteze volume mari. Comparativ cu parcul de material rulant existent, locomotivele TE33A pot contribui la reducerea emisiilor poluante, pot reduce consumul de energie si costurile de alimentare si pot prelungi perioada dintre doua reparatii. ,,Aceasta locomotiva este un pas inainte in relatia de lunga durata dintre Ucraina si GE. Parteneriatul nostru ne ajuta nu doar sa ne modernizam parcul de vehicule, ci si sa modernizam infrastructura de transport a Ucrainei si sa consolidam pozitia tarii noastre ca hub de tranzit intre Europa si Asia si sa asigure potentialul de export al Ucrainei", a declarat Yevgen Kravtsov, CEO al Cailor Ferate Ucrainene.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/ge-a-prezentat-locomotiva-evolution-pentru-caile-ferate-ucrainene/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on July 22, 2018, 08:01:34 AM
Bulgaria investeşte 51,1 milioane de euro în noi trenuri de pasageri

BDZ Passengers din Bulgaria, parte a companiei bulgare de stat de transport feroviar BDZ Holding, va primi finanţare de până la 100 mil. leva (51,1 mil. euro) pentru achiziţionarea de material rulant nou în 2020, a anunţat guvernul bulgar, potrivit Seenews.com. La începutul acestei luni, guvernul a decis acordarea de ajutor nerambursabil de 103,7 mil. leva către BDZ Holding pentru a ajuta compania să-şi plătească datoriile restante către deţinătorii de obligaţiuni.

ZF (http://www.zf.ro/auto/bulgaria-investeste-51-1-milioane-de-euro-in-noi-trenuri-de-pasageri-17362711)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: tom_sawyer on August 20, 2018, 03:22:33 PM
Patru producatori de material rulant, in cursa pentru livrarea noilor automotoare in Bulgaria

Subsidiara pentru transport de pasageri a Cailor Ferate Bulgare (BDZ) a anuntat ca a invitat patru producatori europeni de material rulant sa liciteze pentru semnarea unui contract ce prevede livrarea a cel putin 42 de automotoare electrice. Reamintim ca luna trecuta guvernul de la Sofia si-a dat acordul pentru aceasta achizitie de material rulant nou.

Pesa, Škoda Transportation, Stadler Rail si Siemens sunt cei patru furnizori de material rulant invitati sa liciteze pentru contractul estimat la o valoare de 450 milioane leva (230 milioane euro).

Guvernul bulgar a alocat BDZ, pentru aceasta achizitie, suma de 100 milioane leva (51,1 milioane euro), insa in urmatoarea decada BDZ va avea nevoie de 35 milioane leva (17,8 milioane euro), anual, pentru a plati pe deplin noile automotoare electrice.

Se estimeaza ca noile trenuri vor intra in operare comerciala incepand cu 2023, in timp ce pana in 2028 va mai fi nevoie de achizitia a inca 43 de automotoare electrice.

clubferoviar.ro (https://clubferoviar.ro/patru-producatori-de-material-rulant-in-cursa-pentru-livrarea-noilor-automotoare-in-bulgaria/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: tom_sawyer on August 20, 2018, 03:29:07 PM
MAV comandă mai multe rame electrice Stadler Kiss

Guvernul de la Budapesta a aprobat o creștere a finanțării pentru achiziția de rame noi pentru MAV, parte a unui program finanțat prin Programul Operațional Transport de către UE, ce constă într-un contract pentru maxim 40 de rame electrice Stadler Kiss. Astfel, pe lângă cele 11 rame deja comandate, care vor ajunge la MAV în perioada 2019-2020, a mai fost aprobată achiziția altor 8 unități, în valoare de 106 milioane euro.

Noile rame vor circula cu 160 km/h și vor fi echipate cu ETCS Nivel 2, pe lângă toate facilitățile deja normale pentru transportul călătorilor, cum ar fi Wi-Fi, aer condiționat sau spații pentru biciclete.

newsby.marianandrei.com (https://newsby.marianandrei.com/mav-electrice-stadler-kiss/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: tom_sawyer on November 07, 2018, 02:02:27 AM
Calea Ferată din Moldova achiziționează 12 locomotive noi de la General Electric

,,Calea Ferată din Moldova" se va alege cu 12 locomotive magistrale noi, dar și cu un Depou renovat. Un contract în acest sens, a fost semnat, astăzi, de administrația CFM și reprezentanții companiei americane, câștigătoare a licitației – General Electric Transportation. Costul total al acestora ajunge la 45 milioane de euro, iar documentul prevede că firma va livra primele locomotive la începutul anului 2020. Potrivit caietului de sarcini, locomotivele urmează să aibă o capacitate a motorului de 2 982 Kw și să corespundă tuturor standardelor ecologice.

în curând va fi anunțată încă o licitație, care va avea drept obiectiv renovarea liniei feroviare Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești.

http://newsby.marianandrei.com/moldova-locomotive-general-electric/ (http://newsby.marianandrei.com/moldova-locomotive-general-electric/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on November 08, 2018, 10:08:50 AM
Republica Moldova cumpara 12 locomotive General Electric

Costul total al acestora se ridica la 45 milioane de euro si, potrivit contractului, producatorul american de material rulant va livra primele locomotive la inceputul lui 2020. Potrivit caietului de sarcini, locomotivele urmeaza sa aiba o capacitate a motorului de 2 982 Kw si sa corespunda tuturor standardelor ecologice. Locomotivele vor fi utilizate pentru transportul feroviar de marfa. Aceasta este prima achizitie de locomotive noi, facuta de Republica Moldova in ultimii 40 de ani. Contractul dintre ,,Calea Ferata din Moldova" si General Electric a fost semnat la 6 noiembrie.

Achizitia locomotivelor noi face parte din Proiectul de Restructurare și Reorganizare a companiei ,,Calea Ferata din Moldova", finantat de catre Banca Europeana pentru Reconstructie și Dezvoltare (BERD), Banca Europeana de Investitii (BEI) și Uniunea Europeana. Costul total al proiectului este de 110 milioane de euro, dintre care 5 milioane euro sunt oferite sub forma de grant din partea Fondului de Investitii pentru Vecinatate (NIF). Proiectul de Restructurare și reorganizare a sectorului feroviar al Republicii Moldova mai presupune si reabilitarea infrastructurii feroviare. In acest sens, in curand va fi anuntata inca o licitatie, care va avea drept obiectiv modernizarea liniei de cale ferata Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/republica-moldova-cumpara-12-locomotive-general-electric/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: tom_sawyer on November 26, 2018, 10:34:58 PM
^
Căile Ferate din Moldova achiziționează 12 locomotive GE Evolution

(http://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2018/11/TE33A20Locomotive204.jpg)

Căile Ferate din Moldova (CFM) au selectat GE Transportation pentru a livra 12 locomotive din seria Evolution, precum și piese, instruire și servicii. Acesta este primul contract de locomotive noi din Moldova pentru GE Transportation.

Conceput pentru condițiile de funcționare de cale largă ale regiunii CSI, locomotiva TE33AC este echipată cu un motor Evolution Series cu 12 cilindri, cu o putere de 4000 de cai-putere, care respectă standardele UE3A.

"Cu această comandă, GE Transportation va avea peste 1.000 de locomotive care operează în opt țări din regiune, aducând performanțe noi și productivitate acestor economii vibrante".

Componentele locomotivelor vor fi produse în SUA în 2019 și apoi expediate pentru fabricarea regională, cu livrare finală anticipată în 2020.

http://mobilitate.eu/cfm-ge-evolution-locomotive/ (http://mobilitate.eu/cfm-ge-evolution-locomotive/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on December 04, 2018, 10:22:41 AM
Ungaria a primit o parte din noile trenuri Stadler

(https://i.imgur.com/3RxeIwW.jpg)

Pana la sfarsitul lui 2019, 11 trenuri de mare capacitate, etajate, vor circula pe calea ferata dintre orasele Vác si Cegléd. Potrivit Cailor Ferate Maghiare (MÁV-Start) au sosit deja primele vagoane, acestea fiind trimise la atelierele Dunakeszi, pentru verificare si testare. Trenurile fabricate de catre Stadler vor intra in operare comerciala pe liniile Budapesta-Vác-Szob si Budapesta-Cegléd-Szolnok. Contractul de achizitie a fost semnat in aprilie 2017 intre MÁV-Start si Stadler, iar trenurile vor fi echipate cu 600 de locuri, pe scaune. Valoarea contractului se ridica la 60,55 miliarde forinti (194 milioane euro). In total, vor fi livrate 40 astfel de trenuri, a caror achizitie a fost finantata prin Programul Operational Transport Integrat (IKOP).

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/ungaria-a-primit-o-parte-din-noile-trenuri-stadler/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on December 19, 2018, 07:15:02 AM
Bine, ZF si infrastructura... nu sunt de mare viteza, ating 160 km/h. Detalii aici (https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_KISS).




Mav-Start din Ungaria comandă opt trenuri de mare viteză elveţiene

Operatorul de transport feroviar de pasageri din Ungaria Mav-Start a plasat o comandă fermă pentru furnizarea de către Stadler, producător elveţian, a  opt trenuri de mare viteză tip EMU Kiss, potrivit railwaygazette.com. Trenurile alcătuite din şase vagoane urmează a fi utilizate pe rutele Budapesta-Vac-Szob şi Budapesta-Cegled-Szolnok începând cu prima jumătate a anului 2021. Comanda este finanţată prin progamul operaţional pentru transport integrat al UE.

ZF (https://www.zf.ro/auto/mav-start-din-ungaria-comanda-opt-trenuri-de-mare-viteza-elvetiene-17790230)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on January 31, 2019, 07:09:56 AM
Serbia achizitioneaza inca 8 locomotive Vectron

(https://i.imgur.com/EmWUNl6.jpg)

Operatorul feroviar de marfa din Serbia, Serbia Cargo, si Siemens Mobility au semnat un contract pentru livrarea a alte 8 locomotive Vectron. In urma acestei comenzi, operatorul sarb va opera in total 16 locomotive Vectron, fabricate de Siemens Mobility. Contractul este finantat prin a doua transa a unui imprumut BERD si are o valoare de 32 de milioane de euro. Locomotivele multisistem raspund provocarilor de mobilitate pe liniile electrificate cu sisteme de alimentare cu putere diferita si sunt capabile sa atinga o viteza de pana la 160 km/h.

In iunie 2018, cele doua companii au semnat un contract in valoare de 32 de milioane de euro pentru achizitia a 8 locomotive Vectron care vor fi livrate in martie 2019. Serbia isi modernizeaza parcul de material rulant prin achizitionarea a 80 de locomotive diesel si electrice si a 3,000 de vagoane. Pentru acest proiect, operatorul Serbia Cargo va investi peste 50 de milioane de euro din fonduri proprii.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/serbia-achizitioneaza-inca-8-locomotive-vectron/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on March 09, 2019, 08:54:19 AM
Bulgaria face investitii pentru imbunatatirea serviciilor de transport feroviar

Compania de Cai Ferate din Bulgaria (BDZ) a anuntat ca pentru 2019 va investi peste 71 milioane leva (36,3 milioane euro) pentru imbunatatirea serviciilor de transport feroviar de pasageri. Din aceasta suma, 65 milioane de leva (33,2 milioane euro) vor fi alocati pentru modernizari ale materialului rulant. Proiectul include repararea a 20 de locomotive si reparatii capitale ale altor 30 de locomotive, precum si inceperea repararii trenurilor diesel si electrice Siemens. Numarul de pasageri transportati a ramas pentru al treilea an consecutiv la nivelul de aproximativ 21 de milioane (cel mai mic in ultimii 10 ani), cu o usoara crestere de 184.000 de pasageri.

Pentru 2019, este planificata cresterea numarului de pasageri cu 2,6% (545,000), ceea ce va conduce la o crestere a veniturilor din vanzari directe, cu aproape 2 milioane leva (un milion de euro). Subventia acordata in cadrul contractului de servicii publice incheiat cu statul ramane la aceeasi valoare de 175 milioane leva (89,5 milioane euro).

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/bulgaria-face-investitii-pentru-imbunatatirea-serviciilor-de-transport-feroviar/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on May 15, 2019, 07:30:11 AM
Ukrzaliznytsya a prezentat primul vagon cu descarcare prin podea fabricat de companie

(https://i.imgur.com/uSeuwfZ.jpg)

Pentru prima data, Caile Ferate Ucrainene au realizat independent un vagon cu descarcare prin podea pentru transportul de cereale si marfuri vrac. Toate componentele si materialele sunt din Ucraina, cu exceptia sistemului de franare. Modelul experimental 19-6938 are un volum de 120 m³, aceasta fiind cea mai mare capacitate din intregul parc de material rulant al companiei care are o capacitate maxima de 94 m³. Vagonul este proiectat pentru viteze de pana la 120 km/h.

Detalii pe ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/ukrzaliznytsya-a-prezentat-primul-vagon-cu-descarcare-prin-podea-fabricat-de-companie/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on May 21, 2019, 06:31:00 AM
Se scumpesc biletele de tren pentru Odessa, pentru că a crescut prețul la motorină

Calea Ferată din Moldova (CFM) a anunțat luni că, începând de vineri, 24 mai, se scumpesc biletele de tren pentru Odessa, din cauza majorării prețului la motorină. "Începînd cu data de 24.05.2019 CFM modifică tarifele de indexare în vagoanele de clasa I şi II a trenului modernizat nr.642/641 Chişinău-Odessa urmare a majorării prețurilor la carburanți și a fluctuațiilor cursului valutar. Având frumoasa intenţie de a oferi posibilitatea cât mai multor pasageri să călătorească cu trenul spre litorarul Mării Negre, CFM menţine neschimbat coeficientul de indexare pentru vagonul de clasa III", se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a CFM.

Astfel, tarifulunei călătorii va fi de:
clasa I – 195 lei (46,33 lei românești la cursul official al BNR)
clasa II – 180 lei (42,77 RON)
clasa III – 150 lei (35,64 RON)

"Trenul nr.642/641 Chișinău-Odessa pornește din stația Chișinău la ora 07:05 și ajunge la destinație la ora 10:45. La întoarcere, trenul pornește din Odessa la ora 18.45 și ajunge la Chișinău la ora 22.20. Călătorind cu trenul modernizat Chişinău-Odessa beneficiați de siguranță și confort!", se încheie postarea CFM de pe rețeaua de socializare.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/tren-pentru-odessa/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on May 24, 2019, 07:40:24 AM
CFR Călători a lansat sistemul de bilete electronic la Chișinău

CFR Călători informează că, începând din această săptămână, în Gara Chișinău este operațional sistemul electronic al CFR Călători pentru vânzarea legitimațiilor de călătorie internațională. Deschiderea vânzăriilor internaționale utilizând sistemul electronic al CFR Călători s-a realizat în baza unui contract de acreditare încheiat între ÎS "Calea Ferată din Moldova" /CFM și CFR Călători, astfel se facilitează călătorilor din Republica Moldova cumpărarea de legitimații de călătorie în trafic internațional pentru destinații europene, inclusiv pentru destinațiile către România.

Totodată, reamintim celor care călătoresc cu trenul internațional 105/106 – "Prietenia" că pot beneficia de bilete de tip low-cost pentru Bucureşti–Chişinău și retur, prin oferta tarifară "SMART-Prietenia", la un preţ de 19 euro. Acestea pot fi cumpărate și online, direct de pe site-ul https://bileteinternationale.cfrcalatori.ro/ro/booking/search, iar călătorul trebuie să intre în posesia acestor documente de transport fie prin ridicarea lor dintr-o stație CFR, fie prin livrarea prin curier.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/cfr-calatori-chisinau-bilete/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on June 01, 2019, 07:17:09 AM
Trenul modernizat Chișinău-Odesa va circula zilnic începând de sâmbătă

Începând de sâmbătă, 1 iunie 2019, trenul modernizat Chișinău-Odesa va circula zilnic, a anunțat Calea Ferată din Moldova. "La solicitarea călătorilor se va dubla numărul de locuri cu vagoane suplimentare pe toată durata sezonului estival", anunță CFM pe contul său oficial de Facebook. Pentru detalii despre curse, orarul circulației trenurilor, costul biletelor și alte detalii utile, pasagerii sunt invitați să contacteze Biroul de informații al CFM la numărul (022)833333 sau să acceseze pagina web http://cfm.md/. Trenul operat de Calea Ferată din Moldova este modernizat la Electroputere VFU Pașcani.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/trenul-modernizat-chisinau-odesa/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on September 08, 2019, 07:53:45 AM
Scădere drastică pentru transportul feroviar din Moldova. Trenuri vechi, care iau foc

O scădere drastică pentru transportul feroviar din Moldova, de 15,7%, s-a înregistrat în primele șase luni ale anului, în comparație cu perioada similară din 2018, potrivit Biroului Național de Statistică de la Chișinău. Ca la noi, și în Republica Moldova numărul incendiilor în trenuri a crescut în ultimul timp. De la începutul anului au fost înregistrate cel puțin trei astfel de accidente, relatează TV8. Ultimul a avut loc acum o săptămână, când o locomotivă de pe traseul Bălți-Ungheni a luat foc în raionul Fălești. Toți cei 33 de pasageri au fost evacuați. Toate trenurile utilizate acum pentru transportarea pasagerilor au cel puțin câte 30 de ani, iar ultimele reparații capitale au fost făcute prin 2006. Responsabilii doar strâng din umeri – bani pentru procurarea trenurilor noi nu sunt.

Trenurile de pe ruta Chișinău-Ungheni pot provoca nostalgie celor care au trăit în perioada sovietică. Din anii 1980, când au fost procurate, condițiile au rămas practic identice. "Schema electrică, toate firele electrice, ele au tendința de a se defecta și fac scurtcircuit. Termenul lor de exploatare e de 20 de ani. Este depășit dacă au 32, 33 de ani", spune Alexei Chitoroagă, vicedirector adjunct serviciul ingineri la Calea ferată din Moldova. Sistemul de ventilare este deja mult prea vechi pentru a face față. Administrația se plânge că scade și numărul pasagerilor pe această rută. Dacă în 2008 erau transportați lunar peste 465.000 de pasageri, atunci anul trecut cifra a fost de trei ori mai mică – doar 139.000 de oameni. A scăzut și numărul trenurilor, de la 16, la cinci în prezent.

https://www.youtube.com/watch?v=ikLwvefAfP4

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/transportul-feroviar-din-moldova/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: Ionut on September 16, 2019, 07:00:01 AM
Rail Cargo Ungaria achiziționează locomotive electro-hibride de la CRRC Zhuzhou ce vor opera și în România

(https://i.imgur.com/WWDVSWAh.jpg) (https://i.imgur.com/WWDVSWA.jpg)

CRRC Zhuzhou Locomotive dezvoltă primele locomotive electro-hibride optimizate pentru transportul de marfă în Europa pentru Rail Cargo Hungaria (RCH). Contractul a fost semnat de părți în prezența lui László Mosóczi, secretar de stat pentru politica de transport și Duan Jielong, ambasador chinez în Ungaria. Locomotivele vor fi din seria proiectată cu standardele TSI, prezentată în 2018 de CRRC, numită Bison.

Filiala celei mai mari companii producătoare de materiale rulante din lume s-a angajat la dezvoltarea de locomotive electro-hibride și a locomotivelor de mare putere cu emisie zero pentru transport de marfă, în conformitate cu parametrii furnizați de Rail Cargo Hungaria. În termen de 36 de luni, producția a două vehicule din ambele tipuri va fi finalizată, iar licențele maghiare și internaționale relevante vor fi obținute. Producătorul chinez suportă toate costurile de dezvoltare.

Conform acordului, Rail Cargo Hungaria va închiria vehiculele timp de 4 ani, iar contractul de închiriere va include și cheltuielile lucrărilor de întreținere completă. Dacă performanța locomotivelor va fi așa cum este de așteptat, RCH are opțiunea de a le închiria în continuare sau chiar de a le cumpăra și poate fi plasată o comandă, în condiții avantajoase, pentru 20/20 de vehicule suplimentare de ambele tipuri. Locomotivele vor fi folosite în afara Ungariei în Croația, Serbia, România, Macedonia, Grecia și Bulgaria. Locomotivele electrice hibride de mare putere vor fi echipate cu o baterie așa-numită baterie super last mile, care va permite traficul pe rutele fără fire de contact. În aceste cazuri, energia necesară va proveni din baterii – această soluție va fi necesară, de exemplu, în majoritatea cazurilor de conectare a căilor ferate.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/rail-cargo-ungaria-crrc/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: tom_sawyer on July 03, 2020, 07:43:57 PM
12 locomotive General Electric pentru CFM sunt în drum spre Chișinău

Locomotivele diesel achiziționate de Calea Ferată din Moldova cu finanțarea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Băncii Europene pentru Investiții (BEI) și Uniunii Europene (UE), sunt în drum spre Moldova și vor ajunge la Chișinău în prima jumătate a lunii în curs.

Locomotivele au fost produse de către GE (General Electric), la fabrica din Kazahstan.

(https://media.realitatea.md/image/202007/1020x/media_159369770218549300.JPG)

Achiziționarea locomotivelor face parte din proiectul de restructurare și reorganizare a Întreprinderii de Stat Calea Ferată din Moldova, finanțat de BERD, BEI și UE. Proiectul prevede și reabilitarea infrastructurii feroviare.

Evaluarea ofertelor tehnice depuse pentru reabilitarea infrastructurii feroviare pe sectorul Bender – Giurgiulești, cu o lungime de 233 km, este în derulare. Finanțarea este asigurată de consorțiul BERD – BEI.

Costul total al proiectului este de 110 milioane de euro, dintre care cinci milioane sunt oferite sub formă de grant din partea Fondului de Investiții pentru Vecinătate (NIF) al Uniunii Europene. La Chișinău au apărut în ultima perioadă discuții pe seama faptului cum va putea plăti CFM creditele contractate de la instituțiile europene de credit.

https://clubferoviar.ro/locomotive-general-electric-pentru-cfm/

Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: dargauda on June 06, 2023, 02:51:17 PM
Bulgaria cumpără material rulant de 1,4 miliarde euro din fonduri europene

Ministerul Transporturilor, Tehnologiei Informației și Comunicațiilor din Bulgaria lansează o cerere de ofertă pentru material rulant în valoare de 2,8 miliarde BGN fără TVA (1,4 miliarde EUR).

Câștigătorii celor patru licitații vor trebui să furnizeze 35 de EMU cu un singur etaj și 7 EMU cu etaj dublu, 20 de locomotive de tracțiune și 18 locomotive de manevră, să asigure personalul de tren și să asigure mentenanța timp de 15 ani. Finalizarea este programată pentru lunile iunie și iulie, iar livrarea materialului rulant este prevăzută în 2-3 ani.

Material rulant finanțat din fonduri UE
Toate achizițiile vor fi finanțate de UE în cadrul Planului de Redresare și Reziliență pentru Bulgaria adoptat anul trecut și de la bugetul țării. Viitorul proprietar al noului material rulant, Ministerul Transporturilor, îl va închiria operatorului național BDZ în baza unui contract de servicii pentru pasageri.

Consultarea privind licitațiile a fost finalizată în luna iulie a anului trecut și, potrivit ministerului, 32 de companii și-au depus ofertele. Alături de giganți globali precum CRRC, Alstom, Siemens Mobility, Stadler Rail, CAF și Hyundai Rotem, au decis să concureze și spaniolii de la Talgo, cehii de la Skoda și CZ Loko, polonezii de la Pesa și FPS, croații de la Koncar, bulgarii de la Express Service și Vossloh Locomotives (parte a CRRC).

Cea mai mare licitație are o valoare de peste 1,2 miliarde de BGN fără TVA (613,6 milioane de euro). Câștigătorul acesteia ar trebui să livreze 20 de trenuri de împingere-tracțiune proiectate pentru o viteză maximă de 200 km/h. Pe lângă o locomotivă și un vagon de personal, jumătate dintre trenuri vor avea cel puțin patru vagoane intermediare și 300 de locuri, iar celelalte zece vor avea cel puțin cinci vagoane intermediare și cel puțin 360 de locuri. Se subliniază faptul că cel puțin 10% din locuri ar trebui să fie adaptate pentru pasagerii cu handicap. Ușile de intrare vor avea un sistem automat de numărare a pasagerilor care va furniza date statistice unui server central de comunicare. Materialul rulant trebuie să permită operarea în unități multiple a două garnituri de tren (minimum 12 vagoane).

Două licitații prevăd furnizarea de EMU pentru serviciul suburban. Cea mai mare dintre acestea, în valoare de peste 1,1 miliarde BGN fără TVA (562,4 milioane EUR), vizează furnizarea a 35 de EMU cu un singur etaj. Specificațiile tehnice prevăd o viteză maximă de 160 km/h și cel puțin 200 de locuri. În cadrul celeilalte licitații, vor fi livrate șapte EMU cu două etaje pentru 410,5 milioane BGN fără TVA (209,6 milioane EUR). Cu o viteză maximă de până la 160 km/h, acestea vor putea găzdui cel puțin 300 de pasageri pe scaune. Câștigătorul celei de-a patra licitații ar trebui să furnizeze 18 locomotive electrice de manevră pentru aproximativ 93 milioane BGN fără TVA (47,5 milioane EUR).

https://clubferoviar.ro/bulgaria-cumpara-material-rulant/ (https://clubferoviar.ro/bulgaria-cumpara-material-rulant/)
Title: Re: Trenurile vecinilor Romaniei
Post by: cristi5 on August 21, 2023, 09:00:39 AM