Forum PeUndeMerg.ro

România => Aviație => Nivel național => Aeroporturi => Topic started by: Harry on October 21, 2016, 08:55:06 PM

Title: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: Harry on October 21, 2016, 08:55:06 PM
1982: Aviasan se desființează în februarie 1982, pe Aerodromul Tuzla rămânând în funcționare doar Aerobaza, care iși continuă activitatea până în 1997. Dat fiind că după 1989 agricultura din zonă devine tot mai slabă, aerobaza iși pierde încet dar sigur principalul domeniu de activitate.

1998: Aerodromul Tuzla este preluat de către Regional Air Services și devine astfel primul aerodrom privat din țară.

2006: Începând cu acest an Regional Air Services furnizează servicii operaționale offshore complete în favoarea OMV Petrom.

2009: În 7 aprilie 2009 aerodromul a fost vizitat de Raymond Benjamin, Secretar General al Organizației Internaționale a Aviației Civile (ICAO) și de Cătălin Cotruț, șeful reprezentanței României la ICAO.

Recent a capatat statut de Aeroport International, efectuand atat zboruri business Constanta - Bucuresti, zboruri Uber Bucuresti - Constanta (al doilea zbor Uber din Europa), zboruri de agrement si zboruri catre platformele off-shore.

Aeroportul cuprinde si un centru de antrenament pentru supravietuire pe mare si de asemenea detine si o scoala de zbor acrobatic si comercial recunoscuta international unde se pregatesc atat piloti cat si insotitori de zbor.

De asemenea exista un heliport betonat, hangare si doua piste inierbate.

De 10 ani are loc show-ul aviatic Aeromania.

Anul trecut au fost 25.954 pax.

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/Aeroportul_Tuzla%2C_Constanta%2C_Romania_%284%29.jpg/1280px-Aeroportul_Tuzla%2C_Constanta%2C_Romania_%284%29.jpg)

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5f/Aeroportul_Tuzla%2C_Constanta%2C_Romania.jpg/800px-Aeroportul_Tuzla%2C_Constanta%2C_Romania.jpg)

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/09/Aeroportul_Tuzla%2C_Constanta%2C_Romania_%285%29.jpg/800px-Aeroportul_Tuzla%2C_Constanta%2C_Romania_%285%29.jpg)

Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: Harry on February 06, 2017, 08:00:11 PM
Comunicat de presa de la Tuzla

Quote
În ultimii ani, Aeroportul Internațional Tuzla a avut o evoluție impresionantă, confirmată prin ascensiunea constantă în clasamentul aeroporturilor din România.
     
Conform datelor oficiale ale Asociației Aeroporturilor din România, în 2016, Tuzla a reușit să se claseze pe locul 2 după Otopeni în topul național în ceea ce privește mișcările de aeronave, contrazicând din nou, flagrant, percepția greșită a unui aeroport ,,care contează mai puțin" sau ,,mai puțin important" și poziționându-se, meritoriu, înaintea unor aeroporturi mari și care, spre deosebire de Tuzla, au fost sprijinite cu fonduri europene - cum sunt Cluj, Timișoara, Băneasa, Iași, Sibiu.

(https://3.bp.blogspot.com/-wff3aZ-CeaM/WJi3xvJaMbI/AAAAAAABS98/sWZd21Aya58lspyN3V9tVp3IEVN5c13FwCLcB/s1600/unnamed.png)

Cu 22.000 de decolări și aterizări în 2016, aeroportul Tuzla înregistrează o performanță uriașă – în condițiile în care numărul de mișcări este una dintre cele mai importante unități de măsură pentru munca depusă de un aeroport, un indicator cert al volumului activității curente și al gradului de utilizare a infrastructurii, numărul de mișcări de aeronave de anul trecut fiind mai mare cu 230% față de 2015. Poziția ocupată validează încă o dată Tuzla ca ,,cel mai dinamic aeroport din Romania", așa cum a fost premiat, încă din 2009, de AIRPORT FORUM – o publicație a Ministerului Transporturilor.

      ,,Locul 2 după Otopeni în privința mișcărilor de aeronave este pentru Tuzla și, de fapt, pentru orice aeroport din topul național, o adevărată performanță. Pe noi ne bucură că am obținut acest rezultat chiar în anul în care se împlinesc 50 de ani de la prima misiune de zbor pe baza Tuzla – realizată de către piloții AVIASAN. Este modul nostru de a continua traditia și prestigiul AVIASAN. Ne onorează și ne motivează să continuăm în aceeași direcție"

- a declarat Adrian Vasilache, directorul general al Regional Air Services.

      Aeroportul Tuzla, operat de Regional Air Services (RAS) din 1999, este singurul dintre cele listate care mai are încă piste de iarbă și singurul care nu a accesat vreodată fonduri europene și nu a beneficiat de nicio formă de sprijin din partea Statului (ajutoare de stat - scutiri de taxe, fonduri europene etc), fiind, dimpotrivă, adeseori pus în situații dezavantajoase.
      Rezultatele pozitive sunt datorate în special gestiunii 100% private, caz unic în țara noastră.

      De-a lungul anilor, RAS Tuzla a înregistrat creștere constantă, planificată, predictibilă și organică, fără salturi sau căderi bruște - tipice doar acelor companii care există datorită contractelor "surpriză".

(https://2.bp.blogspot.com/-HVYQGpNG1rs/WJi4BuyNK-I/AAAAAAABS-A/HAQxmYfBymgzStsqnpnQrKbCT9HNsqQOACLcB/s1600/unnamed%2B%25281%2529.png)

În ceea ce privește traficul de pasageri, aeroportul din sudul litoralului a înregistrat 15.288 de pasageri transportați, o cifră inferioară celei de anul trecut, dar, în egală măsură, meritorie – pentru că depășește aeroporturile  Băneasa și Tulcea – cu piste betonate și incurajate prin politicile publice ale Statului.

(https://2.bp.blogspot.com/-GZ36jinpoiY/WJi4R77QnHI/AAAAAAABS-E/gHrc49tYQnQ07Ph2Jv6_RscJ8eX88WBRgCLcB/s1600/unnamed%2B%25282%2529.png)

Dinamica traficului de pasageri la Tuzla este influențată, din păcate, într-o măsură foarte mare de infrastructură. În prezent, din cauza refuzurilor nejustificate de până acum de a-i fi încredințate fonduri europene pentru extindere și modernizare, activitatea RAS se rezumă încă la zboruri cu număr redus de pasageri/cursă, compania oferind următoarele servicii: misiuni de transport de pasageri și mărfuri la destinații interne și externe cu avioane mici și medii și cu elicoptere până la clasa A de performanță - inclusiv la și de la platformele marine, școală de zbor (avion / elicopter), transport aerian medicalizat (avioane / elicoptere), parașutism (școală / agrement), zbor de agrement / airtaxi, publicitate aeriană, supraveghere aero de obiective terestre, fotografiere și filmare aeriană, zboruri utilitare în agricultură.

(https://4.bp.blogspot.com/-jcxNzmZthic/WJi4Z9JfUkI/AAAAAAABS-I/6cJBWJSc2rk2J6uq7TcmCPsv7rAo8T0uQCLcB/s1600/unnamed.jpg)

,,Modernizat exclusiv din bugete proprii și fără vreun ajutor din partea Statului, Aeroportul Tuzla înregistrează an de an rezultate remarcabile. Acestea, împreună cu poziția geografică favorabilă în sudul litoralului românesc și foarte aproape de linia țărmului, dar și de platformele continentale de explorări maritime și de Bulgaria reprezintă atuuri pentru implicarea companiei în strategiile pentru dezvoltarea regională. RAS Tuzla demonstrează că este un partener de încredere", asigură Mugurel Toma – Director Aeroport

REGIONAL AIR SERVICES - Aeroport Internațional Tuzla este liderul de piață în aviația generală din România, cu o activitate de 18 ani in domeniu.

Aeroportul Tuzla este:

~Deschis traficului internațional de pasageri și mărfuri din 2013 prin Ordinul nr. 1.133;
~Primul centru de instruire offshore acreditat OPITO – Scoala de Supraviețurie pe Mare;
~Singurul centru de instruire pentru însoțitori de zbor (training practic, simulatoare);
~Gazda primului serviciu integrat (aero-naval) profesionist de căutare-salvare din România;
~Organizatorul celui mai cunoscut show aerian privat, AEROMANIA, (10 ANI in 2016);
~Gazda uneia dintre primele școli private de zbor din România și a primei școli de parașutism.

Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: dr4qul4 on February 06, 2017, 08:54:45 PM
O medie de 30 de aterizari si 30 de decolari pe zi? WOW! Stiu ca vorbim de avioane mici, dar Clinceniul nu cred ca se poate
apropia de aceasta cifra.
Vorbim pana la urma de aerodromuri, cu piste de iarba, care sunt inoperabile pe timp de ploaie, ceata, burnita, ger.
Ar fi curioasa o statistica pe luni. Cred ca in sezon, in weekend, sarim de 100 de aterizari si 100 de decolari.

Cu siguranta merita macar o pista betonata.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: AdrianB1 on February 09, 2017, 07:25:47 PM
Pe Clinceni au fost si 30 de decolari sau aterizari pe ora, nu doar pe zi. Cand in tur de pista erau si cate 4-5 avioane care tot aterizau si decolau la 10-12 minute  erau intre 20 si 30 de aterizari pe ora. Mai aveau loc sa mai si decoleze sau sa aterizeze si cei care plecau in alta parte sau veneau de pe alte aerodromuri si nu am inclus si planoarele. Am stat la coada pe bretea cate 2-3 avioane la decolare de mai multe ori. Dar au fost si zile cand eram singurul avion care zbura in zona (ex: prin noiembrie).

Ploaia usoara, ceata sau gerul nu au treaba cu pistele inierbate. Pe ceata nu e aproape nici o diferenta, pe ploaie am zburat fara probleme pe Clinceni, doar AN-2 mai strica pista daca zboara dupa o ploaie zdravana cand se inmoaie pamantul, dar se repara repede. Pe ger se zboara cel mai bine, aerul e mai dens si aproape ca nu exista turbulente, parca mergi pe sine, iar pista nu are nici o problema. Iarba nu crapa la ger, betonul mai crapa.

PS. Clinceni are 2 piste paralele ce pot fi (si sunt) utilizate simultan; 06 dreapta e mai mult folosita de planoare pentru ca pe partea aia e mosorul, dar poate fi folosita de orice aeronava. Alea grele, gen AN-2, folosesc de obicei doar 06L sau 24R. Pe Tuzla sunt 2 piste, dar in unghi si nu pot fi folosite simultan.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: Harry on May 02, 2017, 03:11:41 PM
RAS Tuzla continua investitiile in zona aeroportului. Acestia urmeaza sa construiasca un hotel in incinta aeroportului.

Terenul pe care se va construi cladirea ar eo suprafata de 11351.75 mp. Proiectantul recomanda o clădire P+4E+5Er având o suprafața desfășurata de circa 2300 mp. Pe niveluri clădirea va avea spatiile specifice functiunii; la parter au fost prevazute recepția, spatiile administrative si cele tehnice; etajele 1-4 vor avea cate 7 unitati de cazare, iar etajul 5 parțial va găzdui spatiul de servire mic dejun si un bar de zi cu terasa panoramica.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: Harry on September 24, 2018, 05:18:55 PM
Aeroportul Tuzla situat în sud-estul localității Tuzla ocupă o suprafaţă de teren de 385.835,65 mp. Din punct de vedere urbanistic această suprafață a fost reglementată prin intermediul PUZ - Aeroport Tuzla, aprobat prin HCLM nr. 59/2011 și HCLM nr. 60/2011.



Aeroportul Tuzla a fost utilizat pentru zboruri aviochimice fiind construit după anul 1962. Din anul 1998 a intrat în propietatea S.C. REGIONAL SERVICES S.R.L. diversificându-și an de an activitatea.



Pentru asigurarea securității și siguranței traficului aerian este necesară realizarea unui gard perimetral de securitate pentru împiedicarea pătrunderii neautorizate a animalelor sau persoanelor în zona de securitate cu acces restricționat și/sau în zona de operațiuni aeriene.



Pentru asigurarea securității și siguranței traficului aerian este necesar un drum perimetral în incinta aeroportului pentru intervenția rapidă împotriva animalelor, păsărilor sau a persoanelor neautorizate care se află în zona de securitate cu acces restricționat și/sau în zona de operațiuni aeriene. Acest drum trebuie să aibă continuitatea și structura constante pe întreg perimetrul aeroportului. De asemenea trebuie să preia autovehiculele aflate pe pistele de decolare-aterizare (vehiculele de curățare a pistei, autovehiculele de verificare a pistei etc.) atunci când situația operațională o impune.



Pentru asigurarea securității și siguranței traficului aerian este necesar un sistem de supraveghere cu televiziune în circuit închis (T.V.C.I.) pentru identificarea rapidă a animalelor, păsărilor sau persoanelor neautorizate care se află în zona de securitate cu acces restricționat și/sau în zona de operațiuni aeriene. Acest sistem de supraveghere are și funcția de monitorizare a operațiunilor aeriene și deservire la sol a aeronavelor.



Pentru creșterea siguranței și securității pasagerilor și bagajelor, Aeroportul Tuzla trebuie să se doteze cu mijloace aeroportuare și cu echipamente și sisteme de control.



În prezent pista de decolare-aterizare 04-22 are o lungime de 950m și o lățime de 53m, având suprafață înierbată. Datorită creșterii semnificative a numărului de mișcări și cerințelor de operare cu aeronave de tip B este necesară realizarea unei piste cu structură rutieră nouă și asigurarea suprafețelor de siguranță (RESA) pe ambele directii. Pista de decolare-aterizare 04-22 va avea la capătul 04 al acesteia o platformă (buzunar) de întoarcere cu lățimea de 21.7m și lungimea de 67.3m, cu sistem rutier și cu un acostament identic cu cel prevăzut pentru pistă


În prezent pista de decolare-aterizare 16-34 are o lungime de 380m și o lățime de 20m având suprafața înierbată. Datorită creșterii semnificative a numărului de mișcări și cerințelor de operare cu aeronave de tip A este necesară realizarea unei piste cu structură rutieră nouă și asigurarea suprafețelor de siguranță (RESA) pe ambele direcții. Pista de decolare-aterizare 16-34 va avea la capătul 16 al acesteia o platformă (buzunar) de întoarcere cu lățimea de 22.9m și lungimea de 65.9m, cu sistem rutier și cu un acostament identic cu cel prevăzut pentru pistă.



Pentru operarea pe timp de noapte și în condiții de vizibilitate mai reduse se impune echiparea suprafeței de mișcare aeroportuare cu un sistem de balizaj luminos. De asemenea acest sistem asigură creșterea siguranței traficului aerian.

Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: Ionut on January 25, 2019, 11:46:13 AM
Se pare ca exista un proiect de modernizare a Aeroportului Tuzla, proiect aflat in pregatire la beneficiar. Informatie din prezentarea de la CM POIM (29-30.01.2019) a celor de la Organismul Intermediar Transport, vezi aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=271.msg230022#msg230022).
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: hefaistos on May 08, 2019, 11:10:22 PM
Sper sa nu se supere cei mai vechi de pe forum dar asa stiam si eu si am verificat pe site-ul Autoritatii Aeronautice Civile din Romania. Tuzla este certificat ca "aerodrom" nu ca "aeroport".
Astfel in prima categorie intra Aerodromurile certificate conform (UE) nr. 139/2014 si care au toate in denumire AEROPORT.

In cea de a doua categorie intra Aerodromurile certificate national si care nu au cuvantul aeroport in denumire. Aici pe langa Tuzla intra o multime de alte entitati (13 la numar) intre care mai cunoscute sunt Strejnicu si Clinceni.     
Ceea ce nu reduce din meritele Tuzla si ale managementului acestuia cre a reusit sa dea un dinamism pe care alte "aerodromuri" din Romania nu-l au. 
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: tom_sawyer on October 22, 2020, 01:01:59 AM
MTIC extinde si modernizeaza Aeroportul Tuzla cu investitii de 83 milioane de lei

Fonduri totale de 83,13 milioane de lei (inclusiv TVA) vor fi utilizate pentru extinderea si modernizarea infrastructurii aeroportului din Tuzla. Contractul de finantare a fost semnat recent de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (MTIC), proiectul urmand a fi realizat cu sprijin financiar din fonduri europene, prin POIM 2014-2020. Valoarea totala eligibila a proiectului este, astfel, de 68 milioane de lei, din care 57,83 milioane de lei (85% din suma totala) reprezinta valoarea eligibila nerambursabila din FEDR si 10,2 milioane de lei (15%), cofinantarea de la bugetul de stat.

Proiectul presupune realizarea a doua piste de decolare - aterizare, a patru cai de rulare (Alfa, Bravo, Charlie si Delta), a doua platforme de intoarcere pe pista, a unei platforme antisuflu si a mai multor acostamente pentru piste si cai de rulare. Adiacent, vor mai fi amenajate suprafete de siguranta si miscare aeroportuara, platforme betonate cu diverse functionalitati specifice, sistemele de canalizare pluviala, instalatiile de balizaj luminos, sistemele de supraveghere si control (inclusiv turn) si o uzina electrica.

agendaconstructiilor.ro (https://www.agendaconstructiilor.ro/files/infrastructura/mtic-extinde-si-modernizeaza-aeroportul-tuzla-cu-investitii-de-83-milioane-de-lei.html)
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: pasadia on March 19, 2021, 08:05:36 AM
Văd că se  pune în discuție deschiderea punctului de frontieră - http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3333-hg16032021dta

Cu ocazia asta văd că apar și mulți contestatari (inclusiv subway cu o aluzie la cătușe pentru Drula făcută pe alt topic) și conspirații (aeroportul unui securist, periclitează statutul de țară Schengen, etc...).

Așa că vă întreb pe voi care poate cunoașteți mai multe - de unde atâta emoție în jurul acestui subiect? Pe ce se bazează "opozanții" deschiderii acelui birou vamal ?
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: ovideatza on March 19, 2021, 09:44:21 AM
Sincer eu nu pricep ce mare tamtam.
Nu vad care e riscul de securitate, doar nu Aeroportul face controlul de frontiera, tot personalul de la vama se ocupa, ca in oricare alt aeroport...
Probabil e vorba doar de sicane economice, politice, etc.

Daca are careva info concrete chiar sunt curios, cautand pe net apar tot felul de minuni dar in articole evident pro si contra, adica nimic credibil.

Se mai discuta in alta parte pe forum despre asta? Ca nu am gasit.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: rizzuh on March 19, 2021, 11:05:18 AM
^^

Quote from: subway on March 18, 2021, 07:17:19 PM
P.S.
Cataline las-o mai moale cu Tuzla ca miroase a catuse...asa adulmeca bursucul cu parul sur...
E o capcana grosolana.
Da-l afara pe ala care ti-a ticluit-o.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: Harry on March 25, 2021, 08:12:43 PM
E nevoie de PTF pt ca de pe el opereaza elicopterele catre platformele de petrol. Plus ca imparte spatiul cu cu o UM.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: tom_sawyer on April 06, 2021, 09:34:31 PM
Proiectul a fost repus în discuție de către ministrul de Interne Carmen Dan în 2018, în mandatul de premier al Vioricăi Dăncilă, dar nici de data aceasta nu a a trecut de Guvern.

În 2019, proiectul a revenit pe masa ministrului Transporturilor. De data aceasta, în funcție era Lucian Bode, actualul ministru de Interne. Potrivit surselor Newsweek România, acesta a respins proiectul, după ce a constatat că legea nu permite ca un punct de trecere a frontierei să fie amplasat pe un teren privat, așa cum este terenul pe care se află aeroportul Tuzla. Aceleași surse au mai arătat că acest argument i-a fost deja transmis ministrului de azi al Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta, însă, nu este dispus să renunțe la proiect, în ciuda faptului că va primi un aviz negativ din partea ministrului de azi al Internelor, Lucian Bode.

Mai mult, proiectul a fost refuzat și de către Poliția de Frontieră, care nu vrea să creeze un precedent periculos.

Sursele Newsweek România au adăugat și că proiectul de HG promovat acum de Drulă i-a fost pus în față la semnat fostului ministru al Transporturilor Lucian Bode de către șeful Direcției Aviație Civilă din Ministerul Transporturilor, Mihail Victor Ionescu. Acesta a fost și membru în Adunarea Generală a Acționarilor de la Tarom, o companie în care Dorin Ivașcu, proprietarul aeroportului Tuzla se simte ca acasă: între 1978 și 1988, Ivașcu a fost director al reprezentanțelor Tarom de la Tripoli, Singapore, Londra și New York (ceea ce indică legături foarte puternice cu Securitatea ceaușistă). Între 1986 și 1990, Ivașcu a fost și șef al Serviciului Relații Internaționale din Departamentul Aviației Civile de la București.

Ionescu este, la rândul lui, șeful Aviației Civile din Transporturi, dar și membru în Consiliul de Adninistrației al Autorității Aeronautice Civile din România (AACR).

Contactat de Newsweek România, Ionescu a cerut întrebările prin Biroul de presă al Trasporturilor. Răspunsurile primite (după publicarea acestui text) pot fi consultate la finalul articolului.

newsweek.ro (https://newsweek.ro/investigatii/aeroportul-privat-tuzla-visul-lui-relu-fenechiu-preluat-de-drula-mai-se-opune-risc-de-securitate)
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: alex8 on April 12, 2021, 12:02:42 AM
Dar la Țiriac cum este? 8)
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: hvm on April 12, 2021, 08:37:00 AM
Tiriac are aeroportul lui? Nu e pe Otopeni? Aveam impresia ca am vazut pe Otopeni. Are PTF separat? Intreb, nu stiu.

Totusi pe acest aerodrom desi nu e PTF se fac controale de ceva timp. Potrivit unui articol din 2014 se pare ca:

QuoteDe mai bine de doi ani, reprezentantii firmei Regional Air Services, controlata de Dorin Ivascu, insista pe langa autoritatile statului sa aprobe un proiect de Hotarare de Guvern prin care Aeroportul Tuzla, un aeroport privat pe care il controleaza, sa devina punct de trecere a frontierei. Nu au reusit, ministrii s-au tot schimbat, iar Hotararea de Guvern nu a fost aprobata nici pana acum. Insa, a reusit acum, cu ajutorul Inspectoratului General al Politiei de Frontiera (IGPF), sa schimbe cumva lucrurile. IGPF a emis o decizie prin care politistii de frontiera de la Aeroportul international Kogalniceanu, companie de stat, sa mearga zilnic cativa zeci de kilometri la Aeroportul Tuzla pentru a controla lucratorii care trebuie sa ajunga pe platformele petroliere aflate in Marea Neagra, dincolo de apele teritoriale române care se intind doar pana la 12 mile marine.

https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-17796199-situatie-bizara-politistii-frontiera-fac-zilnic-controale-aeroportul-privat-tuzla-chiar-daca-acesta-nu-este-punct-trecere-frontierei.htm?nomobile=

Si sa spunem ca nu e in domeniul statului acel teren pe care sa se faca PTF. N-ar fi mai simplu sa il vanda proprietarul pe 1 leu pentru a se construi un PTF? Eventual sa construiasca cladirea pe cheltuiala lui, daca tot sil-l doreste si apoi sa vanda cu totul cladirea catre stat?
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: frunzaverde on April 12, 2021, 02:38:21 PM
Care e problema?

Nu e exista absolut nici o regula europeana care sa interzica amplasarea unui PTF pe proprietate privata.. Si nici o regula Schengen. Am trecut de multiple ori prin PTF-uri aflate pe proprietate privata. De exemplu, Aeroportul Skavsta (https://stockholmskavstautveckling.se/om-skavsta). Proprietate privata a concernului Vinci (90.1%), cu o participatie minoritara (9.1%) a echivalentului suedez al CJ. Am folosit aeroportul de multiple ori (desi e la mama dracu), si am trecut, de multiple ori, prin punctul de trecere al frontierei. Care PTF opereaza frecvent zboruri non-Schengen (OTP si CLJ printre altele), si chiar non-UE (STN, BEG, SKP).

Daca avem legi imbecile in Romania, de factura comunista, se pot schimba. De astea chiar trebuie sa scapam cat mai repede (lipsa de transparenta, secretomanie, protectie exagerata a masurilor etc. etc.)

Aerodromul este deschis traficului public, este parte a AIP Romania, are orar public de operare (MON-FRI Winter: 0600-1430 Summer: 0500-1330 ), taxe publice, acces deschis. Nu e ca si cum "se face PTF" special pentru o singura firma sa un singur utilizator pe banii statului. De altfel, chiar si varianta asta (PTF pentru un singur utilizator) este absolut ok - pentru ca costurile cu PTF-ul si procesarea pasagerilor sunt "la utilizator" (si la OTP, le platesti ca parte a taxelor guvernamentale de aeroport). In Norvegia (Schengen) e plin de asemenea cazuri, pentru acces la platforme petroliere britanice.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: hvm on April 13, 2021, 06:41:10 AM
^
Eu spuneam doar ca nu inteleg de ce e asa de greu sa se respecte legea. Dca legea spune ca tre sa fie pe terenul statului vinde sau concesioneaza privatul terenul catre stat pe perioada cat este PTF acolo pe 1 leu/an si s-a rezolvat problema, sau se schimba legea. Decat sa plimbi tot timpul persoane dintr-o parte in alta cate 30 de km. :) Sau poate nu e nevoie de ei zilnic si dpdv economic lui ii convine mai mult sa bata ei drumul decat sa piarda el...
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: b1 on December 01, 2021, 04:56:51 PM
Acum 2 săptămâni a fost lansat un ,,satelit":

Colegiul Mihai Eminescu a lansat micro satelitul Mișu
Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Constanța la înălțime pe încă o hartă a lumii, în cadrul celei de-a cincea ediții a evenimentului ,,Belt and Road Teenager Maker Camp".
(https://www.ct100.ro/wp-content/uploads/2021/11/satelit-colegiu-mihai-eminescu-constanta-2.jpg)

Astfel, pe 2 noiembrie 2021, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Constanța, prin acordul de parteneriat încheiat cu Liceul Teoretic ,,Carmen Sylva" din Eforie Sud, a primit un kit Tethering Simulation Retrievable Satellite. În aceeași zi, echipa eminesciană, formată din elevii Francisc-Ioan Dâncă, clasa a X-a E, Mihai Nicu, clasa a IX-a A, Ștefan Rebis Covaliu, clasa a XI-a A și coordonată de doamna profesoară Elena Enciu, a participat la un atelier de lucru cu reprezentanții Chinei, în cadrul evenimentului ,,Belt and Road Teenager Maker Camp", ediția a V-a, cu tema ,,Building Dreams în Talented Adolescents Fostering Collaboration for Space Silk Road".

Vineri, 19 noiembrie 2021, pe aerodromul din Tuzla, pionierii aerospațiali de la Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu" au lansat cu succes CubeSat (U-class spacecraft), o navă spațială de categoria U, pe care au botezat-o Mișu.

Lansat cu ajutorul unui balon cu heliu, microsatelitul Mișu a transmis la sol datele înregistrate de la peste 860 de metri altitudine. Astfel, datele furnizate de Mișu echipei de la sol indicau, printre altele, la altitudinea curentă de 856 m, o temperatură de 5,60C și o umiditatea de 75%.

Înregistrând o performanță extraordinară, prin ridicarea la peste 860 de metri deasupra aerodromului din Tuzla, CubeSat-ul echipei eminesciene pune Colegiul Eminescu, alături de partenerii săi, pe harta experiențelor practice ale ingineriei aerospațiale, fixând o nouă bornă în istoria Colegiului centenar.

Sursa. (https://www.ct100.ro/colegiul-mihai-eminescu-a-lansat-micro-satelitul-misu/)
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: tom_sawyer on June 24, 2022, 04:46:36 PM
[CN1041455 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100140694)] SERVICII DE PROIECTARE SI EXECUTIE A LUCRARILOR PENTRU OBIECTIVUL "MODERNIZAREA SI DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII AEROPORTUARE LA AEROPORT TUZLA"

Data publicare: 14.04.2022
Autoritate contractanta: REGIONAL AIR SERVICE

Valoarea totala estimata: 75.733.655 lei

Informatii despre fondurile Uniunii Europene:
Achizitia se refera la un proiect si/sau program finantat din fonduri ale Uniunii Europene:Da
Identificarea proiectului:"Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii aeroportuare la Aeroport Tuzla", SMIS 130497, Contract de finanțare nr. 81/07.10.2020 - Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 2 (A.P.) Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectivul Specific 2.3 (OS) Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor

1. Ofertant unic : GONUC INSAAT ANONIM SIRKETI DIYARBAKIR SUCURSALA EFORIE NORD

2. Ofertant unic : FCC CONSTRUCCION S.A.

3. Asociere : GONUC INSAAT ANONIM SIRKETI DIYARBAKIR SUCURSALA EFORIE NORD (Leader), Black Sea Offshore Centre

4. Asociere : ROMAIR CONSULTING (Leader), BOG'ART

(probabil o eroare în listă)
http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100169294
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: ovideatza on May 26, 2023, 02:45:04 PM
Intre timp s-au apucat de treaba:

https://fb.watch/kMlgq0PtE-/?mibextid=2Rb1fB

Nu gasesc video pus pe youtube, poate s-ar fi vazut mai bine.
Asocierea cu nr 4 din lista de mai sus.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: tom_sawyer on May 27, 2023, 03:59:22 AM
^
https://www.veed.io/view/d7668976-fc88-4e58-a4d1-0944308c891e?panel=share [se poate downloada]

https://ro.linkedin.com/posts/romair-consulting-017b93119_romairconsulting-activity-7067481151170318336-YSft

(https://i.imgur.com/92s0LcJ.jpg)

(https://i.imgur.com/w8U8H1D.jpg)


01 Nov 2022
Romair Consulting, companie de consultanta, proiectare si inginerie de infrastructura, intra pe piata antreprenoriatului general si urmeaza sa execute lucrarile modernizare a infrastructurii Aeroportului Tuzla, in calitate de lider de asociere, alaturi de Bog'Art. Din asociere mai fac parte companiile Alpenside, TIAB, Geo Arc si Daf Trans, ca subcontractanti si terti.

Proiectul presupune realizarea a doua piste de decolare - aterizare, a patru cai de rulare (Alfa, Bravo, Charlie si Delta), a doua platforme de intoarcere pe pista, a unei platforme antisuflu si a mai multor acostamente pentru piste si cai de rulare. Adiacent, vor mai fi amenajate suprafete de siguranta si miscare aeroportuara, platforme betonate cu diverse functionalitati specifice, sistemele de canalizare pluviala, instalatiile de balizaj luminos, sistemele de supraveghere si control (inclusiv turn) si o uzina electrica.

Proiectul este finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, Axa prioritara 2, si are ca beneficiar compania Regional Air Services. Termenul de finalizare a investitiei este prevazut pana la finalul anului 2023.
Valoarea totala a proiectului este de 83,13 milioane de lei (inclusiv TVA), potrivit contractului de finantare.

agendaconstructiilor.ro (https://www.agendaconstructiilor.ro/files/infrastructura/romair-se-extinde-ca-antreprenor-general-si-va-executa-lucrari-la-aeroportul-tuzla.html)
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: ovideatza on October 13, 2023, 01:13:50 PM
https://www.facebook.com/RegionalAirServices/videos/7307751799253418/


Au intrat la straturi pe pista scurta.
Turnul pare ridicat.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: milo1981 on October 13, 2023, 01:42:49 PM
Poza din satelit - 09.10.2023

(https://i.imgur.com/85QwFPD.jpg)

Sursa (https://apps.sentinel-hub.com/sentinel-playground/?source=S2L2A&lat=43.98449325194921&lng=28.610844612121582&zoom=15&preset=1_TRUE_COLOR&layers=B01,B02,B03&maxcc=99.995&gain=1.0&gamma=1.0&time=2023-04-01%7C2023-10-09&atmFilter=&showDates=false)
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: Harry on October 21, 2023, 07:37:28 PM
Ieri a avut loc prima decolare si aterizare pe pista de asflat.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: tom_sawyer on November 01, 2023, 05:04:13 PM
^


(https://i.imgur.com/yTKI0hO.jpg)


(https://i.imgur.com/y4QVsss.jpg)


(https://i.imgur.com/jaMRlKj.jpg)


(https://i.imgur.com/uPtWtWA.jpg)


https://www.facebook.com/RegionalAirServices/
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: survola on November 01, 2023, 05:48:59 PM
Aici au făcut de la început ,,cale de rulare paralelă cu pista" (vezi discuția de la Cluj-Napoca.
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: GIV on November 01, 2023, 06:14:58 PM
bun si pentru dan air? :troll:
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: tom_sawyer on November 26, 2023, 01:11:40 AM
Noile piste vor avea lungimile de 900 m, respectiv 420 m (extras din caietul de sarcini de mai sus):

(https://i.imgur.com/5Acfcyb.png)

(https://i.imgur.com/VuC96Fc.png)

(https://i.imgur.com/P9wJajv.png)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Aeroportul Tuzla [LRTZ]
Post by: Harry on December 12, 2023, 08:17:37 PM
https://www.bogart.ro/portfolio/aeroport-tuzla/ (https://www.bogart.ro/portfolio/aeroport-tuzla/)