Forum PeUndeMerg.ro

România => Rutier => Nivel național => Drumuri Expres (DEx) => Topic started by: NGC on June 12, 2019, 12:03:28 PM

Title: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: NGC on June 12, 2019, 12:03:28 PM
Astazi a fost lansata licitatia [CN1012001], "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Caransebes - Resita - Voiteg".

Valoare estimata: 14.626.854,50 RON fara TVA

Durata contractului: 18 luni

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 25.07.2019

Quote
Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii serviciilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Cu toate ca la data initierii prezentei proceduri de achizitie publica nu exista un contract de finantare semnat, Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestrul II al anului 2019.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: NGC on June 12, 2019, 12:09:29 PM
Citez aici si mesajele astea, care au legatura cu noul DX, care nici macar nu apare in ultimele desene cu carioca pana in 2022. :lol:

Quote from: NGC on March 14, 2019, 12:18:24 PM
In consecinta, punem deocamdata aici desenul cu carioca de la MT, care este de fapt actualul drum national. :p

(https://i.imgur.com/zbwrPwB.jpg)

Asta ca sa vedeti cat pret pun pe Masterplan.

Quote from: NGC on March 14, 2019, 12:21:34 PM
Quote from: elphax on March 14, 2019, 11:59:07 AM
normal sa fie asa - drumul nu duce doar spre Serbia si sudul balcanilor, dar si spre Deta  / Resita
cine merge la Resita nu va folosi o autostrada spre Novi Sad

Exact asta au gandit la MT, adica o legatura Caransebes - Resita - Voiteg si de aici la Timisoara pe "Euro Trans proiect Banatica, ET12", adica DN59. :lol:

Asta ca sa vedeti din nou cat pret pun pe Masterplan.

Quote from: NGC on February 27, 2019, 11:47:02 AM
Ultimele desene cu carioca indica o autostrada acolo care nu este facuta in PPP.
Ceea ce vor sa faca in PPP de fapt nu este marcat in desene, dar se vede unde lipsesc portiuni. ;)

https://media.rtv.net/other/201812/prezentare---final-19-12-2018_59074300.pdf (https://media.rtv.net/other/201812/prezentare---final-19-12-2018_59074300.pdf)
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: elphax on June 12, 2019, 12:16:43 PM
adica ramane 1 banda fara centuri de la Lugoj spre Caransebes si Orsova ( A6) dar fac DX Caransebes - Resita ?
:)

frumos ar fi sa faca DX-ul acela in loc de A6 si sa ii creeze si o extensie Caransebes - Resita
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: NGC on June 12, 2019, 12:18:58 PM
Bucata aia de A6 o vor prin PPP. ;)
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: TibiV on June 12, 2019, 12:21:44 PM
@elphax,

frumos ar fi sa nu mai traga pe nas substante interzise... :(

Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: alin2pas on June 12, 2019, 08:30:59 PM
Să fim serioși, va fi încă un studiu de fezabilitate făcut din birou, fără legătură u situația din teren, care va putrezi în sertare. Mai sunt 3 rânduri de alegeri.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: NGC on July 29, 2019, 01:36:09 PM
"Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum Expres Caransebes - Resita - Voiteg".

Am trecut zilele trecute aici din greseala informatii pentru un alt proiect si apoi am uitat sa mai scriu. :p

Avem un singur ofertant, TPF INGINERIE.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: Cuneo on August 21, 2019, 09:57:58 PM
Drumul Expres care va face legatura intre Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad si Autostrada Sudului va trebui sa reziste 100 de ani. Studiul de Fezabilitate costa peste 3 milioane de euro

TIMISOARA. E perioada de evaluare pentru licitatia lansata de CNAIR in vederea realizarii unui Studiu de Fezabilitate pentru un Drum Expres in Banat. Este vorba despre o posibila sosea, cu 2 benzi pe sens, care sa lege Caransebesul de Resita si, mai apoi, de Voiteg, in Timis.

In fapt, acest Drum Expres ar trebui sa asigure candva conexiunea intre viitoarea Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad si viitoarea Autostrada a Sudului.

La finele lunii iulie s-a incheiat perioada de depunere a ofertelor pentru realizarea acestui studiu cu peste 3 milioane de euro. Singurul ofertant a fost un parteneriat public privat.

,,La alegerea alternativelor de traseu, Prestatorul va tine cont de realizarea conexiunii Drumului Expres la reteaua de infrastructura majora, parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport, respectiv 'Autostrada Timisoara – Moravita' si ' Autostrada Sudului', cat si de infrastructura existenta din zona localitatilor Caransebes, Resita si Voiteg,,, se arata in Caietul de Sarcini.

Cercetarea va trebui sa identifice traseul optim, in conditii de relief inalt, dar si de zone inundabile.
Viitorul Drum Expres va avea cate 2 benzi pe sens, insa studiul va trebui sa prevada si optiuni de largire la cate 3 benzi pe sens, in perspectiva ridicarii la rang de autostrada.

,,Scopul studiului de trafic va consta in determinarea traficului la momentul darii in exploatare a drumului expres si pentru o perioada de perspectiva de 30 de ani', se mai arata in Caietul de Sarcini.

Se recomanda ca razele curbelor circulare ale traseului in plan sa fie astfel alese incat deverul maxim corespunzator sa nu depaseasca 5% (in special pe poduri, viaducte si pasaje).
Se recomanda, de asemenea, ca inclinarea maxima sa nu depaseasca 4%, pentru a se evita scaderea insemnata a vitezei de circulatie pentru vehiculele grele. Iar pentru reducerea riscului de acvaplanare, inclinarea minima nu va cobori sub 0,3%.
Pentru protectia drumului impotriva inzapezirii si a viscolului vor trebui proiectate si perdele forestiere.

In acelasi timp, vor trebui intocmite liste cu potentiale exproprieri de pe traseul viitorului Drum Expres. Acesta va fi prevazut si cu spatii de servicii, parcari si centre de intretinere si coordonare.

Durata de viata proiectata a structurilor din cadrul proiectului va fi de minim 100 de ani, cere CNAIR.

In final, studiul va face si o estimare de costuri pentru amenajarea acestui Drum Expres, costuri ce vor fi foarte mari, intrucat acesta ar trebui taiat in buna masura prin munte.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere va plati pentru intocmirea acestei cercetari peste 3 milioane de euro.

,,Pana in data de 25 iulie s-au putut depune ofertele pentru Drumul Expres Voiteg – Resita – Caransebes, a fost un singur ofertant, un operator economic privat. Contractul este pe 14 luni pentru studiul de fezabilitate si 4 luni asistenta tehnica si este in valoare de 14,6 milioane lei. Lungimea drumului este de 100 de kilometri si va lega viitoarea Autostrada a Sudului de viitoarea Autostrada Timisoara – Moravita – Belgrad. Urmeaza acum o perioada de evaluari si posibile contestatii,,, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR.

In Romania, in momentul de fata, nu exista niciun drum expres, ci cel mult tronsoane care pot fi asimilate unor drumuri expres. Pentru categoria de sosea ,,drum expres", autoritatile au elaborat un normativ, cu specificatii stricte care, in mare, nu difera foarte mult de cele ale unei autostrazi.

Sigur, exista diferente, iar cea mai mare o reprezinta prezenta pe autostrada a unei benzi de urgenta pe fiecare sens. Alta diferenta o reprezinta faptul ca pe drumurile expres, in functie de relief, pot sau nu exista benzi de accelerare/decelerare si ca benzile de circulatie sunt cu 25 de centimetri mai inguste.

Cat priveste viteza de deplasare, aceasta ajunge la maxim 120 km/h la campie.

(https://i2.wp.com/www.opiniatimisoarei.ro/wp-content/uploads/2019/08/drum-expres.jpg?w=500&ssl=1)

https://www.opiniatimisoarei.ro/drumul-expres-care-va-face-legatura-intre-autostrada-timisoara-moravita-belgrad-si-autostrada-sudului-va-trebui-sa-reziste-100-de-ani-studiul-de-fezabilitate-costa-peste-3-milioane-de-euro/21/08/2019
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: alecu26 on August 22, 2019, 04:04:00 PM
wow....chiar ca ne place sa ne facem ca lucram.

Nu vad acest drum executat mai devreme de 2030.  In Master Plan cand e prins?
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: DoctorT on September 02, 2019, 01:25:12 AM
Care e scopul la drumul asta express?  Cu ce flux de automobile ajuta pe gand noi avem SF expirate la autostrazi care incercam sa le construim?
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: alin2pas on September 02, 2019, 08:53:43 AM
Va face legătura între autostrada Timișoara - Belgrad (de care nu se mai aude nimic) și tronsonul Lugoj - Turnu-Severin - Craiova al autostrăzii A6, de care oricum nu vor să se apuce înainte de 2030. E bine să se plătească acum studiul de fezabilitate pentru acest drum. Studiul se poate face din birou, după Google Maps (că oricum până va fi nevoie de el va fi expirat și va trebui refăcut) și vor rămâne bani suficienți și pentru campaniile electorale.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: voicul on September 02, 2019, 10:04:37 AM
Nici eu nu prea vad prioritar drumul acesta. DN58 si DN58B (alternativa de acum) pare mai mult decat bun. Nu cred ca da traficul pe afara pe acolo cat sa necesite construirea unei altrenative.
Poate maxim un 2+1 pe diverse zone, pe drumul existent.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: elphax on September 02, 2019, 12:14:48 PM
Și măcar ar avea Reșița o bucata de centura nouă și modernă
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: Dominik on September 02, 2019, 01:07:24 PM
Eu sunt resitean si vad foarte util acest DX, orice drum care scurteaza timpul de mers este binevenit + ca va face legatua intre doua viitoare A/DX.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: AlexxC on September 02, 2019, 03:01:45 PM
@Dominic
uite ceva util si relativ usor realizabil (https://www.google.com/maps/dir/45.4477878,21.6254639/45.5219409,21.5006737/@45.5249069,21.1440004,10z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.5120936!2d45.5161219!3s0x474fe5a750b1e0dd:0x89d5fc7886a5022f!1m0!3e0!5m1!1e4) pentru care ar trebui sa militati la nivel local
ar scurta drumul spre Timisoara cu cel putin 15 minute fata de varianta actuala cea mai rapida.
Si de exemple ca acesta e plina tara...in schimb visam la promisiuni electorale :(
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: Dominik on September 02, 2019, 04:20:01 PM
@AlexxC
Nu isi are rost discutia aceasta aici, nu are legatura cu DX, de altfel este mult mai rapid sa aj la Timisoara pe 58B si dupa pe E70 decat varianta mentionata de tn. Deasemenea nu visez la promisiuni electorale, spuneam doar ca este util judetului Caras-Severin si nu numai....
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: alin2pas on September 03, 2019, 10:32:40 AM
În ultimul timp s-au lansat licitații pentru studii de fezabilitate pentru multe drumuri expres în toată țara. Orice drum mai rapid care scurtează timpul în care poți ajunge dintr-un punct în altul este util, dar să nu uităm și costurile, pentru că țara noastră nu dispune de resurse financiare nelimitate, nici dacă utilizează la maxim fondurile europene disponibile (ceea ce nu face acum). Fluidizarea traficului se poate face și prin alte metode:
- Realizarea de centuri ocolitoare și în general scoaterea traficului din interiorul localităților. În prezent, sunt zone unde localitățile sunt dezvoltate preponderent de-a lungul drumurilor mai importante și ajungi să mergi mai mult în regim urban decât extraurban.
- Realizarea de porțiuni de drum 2+1 peste tot unde este posibil pe drumurile 1+1 mai intens circulate.
- Realizarea de intersecții denivelate între drumurile mai importante, intersecții cu bandă specială de încadrare pentru virare la stânga etc.
Realizarea acestora se poate face luând în considerare și posibilitatea lărgirii acestor drumuri la 2+2 ulterior, când va fi cazul. Aceste măsuri de fluidizare a traficului se pot realiza mai rapid și cu bani mai puțini decât un drum expres, ale cărui costuri se apropie de costul unei autostrăzi. Cu banii necesari pentru 100 km de drum expres se pot moderniza astfel poate 500 km de drum. Decât să merg 100 km cu 100 -110 km/h pe un drum expres și apoi să merg 400 km pe un drum nemodernizat, mai mult prin localități, cu 50 - 60 km/h, prefer să merg cu o medie de 80 - 90 km/h pe un drum modernizat.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: tom_sawyer on December 29, 2019, 11:59:39 AM
Licitatia pentru SF a fost anulata: oferta inacceptabila/neconforma.
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100080887/
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: Dominik on December 29, 2019, 07:21:39 PM
Era de asteptat, a fost doar o gogoasa electorala !!!
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: valil on January 03, 2020, 01:34:38 PM
singurul neajuns ii legat de traficul greu , totul trebuie facut prin Caransebes, Dn58A are limita de inaltime inainte/dupa Ezeris la podul CF, motiv pentru care se face un ocol la traficul  TIR dinspre vest prin caransebes, pentru cei care doresc sa ajunga in sud-vestul judetului CS ( Resita-Oravita-Anina). In rest alte probleme nu sunt in zona.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: Dominik on July 04, 2020, 02:49:19 AM
Realizarea drumului expres Caransebeș-Reșița-Voiteg, discutată la întâlnirea prefecților din Regiunea Vest cu ministrul Marcel Vela și ministrul Transporturilor!

Referitor la DX Caransebeș- Reșița-Voiteg, pentru anul în curs a fost alocată suma necesară elaborării studiului de fezabilitate, contractul de finanțare pentru acesta fiind semnat în 28.04.2020, iar valoarea  estimată a execuţiei este de 281.700.000 lei fără TVA. Drumul expres va avea lungimea de 104 km, din care 81 km pe teritoriul județului Caraș-Severin şi va cuprinde două sectoare de drum național, DN 58 Caransebes-Resita, respectiv DN 58 B, Reşiţa – Voiteg

https://caon.ro/drumul-expres-caransebes-resita-voiteg-prinde-contur/2375928/

http://reper24.ro/realizarea-drumului-expres-caransebes-resita-voiteg-discutata-la-intalnirea-prefectilor-din-regiunea-vest-cu-ministrul-marcel-vela-si-ministrul-transporturilor/
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: alin2pas on July 04, 2020, 06:50:41 PM
Nu știu, sunt eu chiar așa de greu de cap, încât nu pot să pricep? De ce s-ar construi un drum expres (cu două benzi pe sens) care să lege două drumuri naționale cu câte o bandă pe sens? Chiar așa de mare e traficul local în zonă sau doar politicul dictează? Avea sens acest DX dacă ar fi legat A6 Lugoj - Caransebeș - Turnu Severin - Craiova de A9 Timișoara - Moravița - Belgrad. Se poate eventual moderniza drumul existent, după cum s-a modernizat DN66 Filiași - TG. Jiu - Petroșani - Simeria, după cum se modernizează DN 76 Deva - Brad - Oradea etc.
Dacă Serbia va intra în UE peste câțiva ani, atunci va exista o legătură pe autostradă între Turcia și Grecia cu țările din Europa Centrală și de Vest prin Bulgaria și Serbia. Credeți că va mai finanța UE construcția A6? Având o legătură directă pe autostradă cu restul Europei, porturile din Burgas și Varna vor căpăta prioritate pentru tranzitul de mărfuri față de Constanța și alte investiții vor fi dirijate spre țările cu rețele mai bune de transport, ocolind România. Alte țări investesc în construcția unor rețele de drumuri rapide, doar la noi se insistă cu tronsoane fără legătură între ele, care să lege Cucuieții din Deal de Cocoșații din Vale.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: Dominik on July 04, 2020, 07:31:59 PM
Pai tocmai de asta e interesant acest DX Caransebes-Resita-Voiteg, pt ca va lega in viitor A9 de A/DX6.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: alin2pas on July 05, 2020, 02:47:28 AM
E OK, dar nu e mai logic să fie făcute întâi A9 și A/DX6? Pentru acestea nu e nici măcar un studiu de fezabilitate făcut, nu se știe exact pe unde vor fi traseele.  Oare dacă se construiește întâi DX Caransebeș - Voiteg, vor fi făcute și nodurile cu viitoarele autostrăzi A9 și A6? Traseele autostrăzilor ar putea fi stabilite exact prin aceste noduri când vor fi făcute, chiar dacă vor avea niște ,,cocoașe".  :lolz:
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: Dominik on July 05, 2020, 03:26:18 AM
Pai studiul de fezabilitate pt A9 este in desfasurare, iar cat despre viitoarele noduri a DX-lui cu A9 si A/DX6 ma gandesc ca vor tine cont de aliniamentele lor.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: alin2pas on July 05, 2020, 09:27:37 AM
Doar de A6 nu se mai aude nimic. Oare nu era mai bine să fie făcut întâi tronsonul Drobeta Turnu Severin - Caransebeș? Până la intrarea Serbiei în UE, acest drum se poate face cu fonduri europene; după aceea (peste câțiva ani) UE nu va mai fi interesată de acest drum.
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: Vlad94 on July 05, 2020, 12:16:28 PM
Cred ca s-ar putea realiza cativa pasi importanti pentru a lega Resita de autostrada:
1. Extinderea centurii Lugoj peste calea fersta si pana in DN58A. (3 kilometri). Intersectia cu DN6 sa fie dotata cu pasaj peste giratoriu.
2. Refacerea pasajului peste DN de la Ezeris (suprainaltarea pasajului si indreptarea drumului)
3. Varianta de ocolire Soceni (400 de metri).
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: b1 on February 26, 2022, 05:39:12 PM
Ce se mai știe de acest drum?
Title: Re: Drumul Expres DEx Caransebeș-Voiteg
Post by: mirceaeliade on September 11, 2022, 11:39:00 AM
pt referinta de pe Roddit:
(https://i.redd.it/lvhi39jza7k91.png)