Forum PeUndeMerg.ro

România => Aviație => Nivel național => Companii aeriene => Topic started by: iuli on October 12, 2013, 05:11:20 PM

Title: Carpatair
Post by: iuli on October 12, 2013, 05:11:20 PM
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ro/thumb/c/c7/Carpatair_logo.jpg/800px-Carpatair_logo.jpg)

Carpatair este cea mai mare companie aeriană regională din sud-estul Europei, cu baza în Timișoara, România.

Fondatorul liniei aeriene Carpatair este omul de afaceri Nicolae Petrov, care a pus și bazele companiei Moldavian Airlines

(http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/6/4/2262468.jpg)

Carpatair a luat naștere în anul 1999 și a operat primul zbor pe 26 martie 1999 din Cluj-Napoca către Veneția, urmând ca din 2000 Hubul să fie mutat la Timișoara. Prima aeronavă a fost un Yakovlev Yak-40 închiriat de la Moldavian Airlines.

Actuala denumire a companiei a fost adoptată în decembrie 1999, când investitori elvețieni s-au alăturat proiectului. În prezent, compania este deținută în proporție de 51% de investitori români și 49% de SC Veg Invest și are peste 450 de angajați. Actualul președinte al companiei este Nicolae Petrov.

Deoarece a fost una din primele companii aeriene din Banat, s-a bucurat de un mare succes, mai ales că a beneficiat și de o concurență scăzută din partea celorlalți competitori. Astfel, pe piața română, situându-se extrem de aproape de compania națională TAROM, care are o vechime mult mai mare.

Din data de 25 octombrie 2006 Carpatair a implementat cu succes proiectul E-Ticketing, devenind astfel prima companie aeriană din România care a atins acest obiectiv. Din 2010, operatorul oferă și posibilitatea de efectuare online a procedurii de check-in și programul de fidelizare "Green Club"

sursa (http://ro.wikipedia.org/wiki/Carpatair)
Title: Re: Carpatair
Post by: frunzaverde on January 13, 2014, 03:32:49 AM
Quote from: iuli on October 12, 2013, 05:11:20 PM
Carpatair este cea mai mare companie aeriană regională din sud-estul Europei, cu baza în Timișoara, România.

S-a sfarsit cu ei in Romania: http://www.economica.net/carpatair-a-suspendat-zborurile-din-romania-pana-la-sfarsitul-lui-martie_70776.html

Au suspendat toate zborurile din TSR, CRA si BCM de pe 24 JAN. Nota - anumite zboruri sunt sterse din Amadeus complet chiar inainte de 24. Ultimul zbor CRA din Amadeus e pe 17 (desi code-share-ul cu Alitalia este inca acolo, operat de zborul 0000 al KRP - probabil au uitat sa-l stearga).

Gata cu ei.
Title: Re: Carpatair
Post by: iuli on January 14, 2014, 11:54:41 AM
QuoteFondatorul Carpatair, Nicolae Petrov, a refuzat să comenteze decizia luată de consiliul de administrație. Mai mult, în momentul în care a fost contactat de reporteri pentru o poziție legată de situația în care se află compania a închis telefonul brusc fără nici un fel de comentariu.

Surse din cadrul Aeroportului ,,Traian Vuia" din Timișoara susțin că de vină este numărul mic de clienți care apelau în ultima perioadă la serviciile Carpatair. Mai mult, specialiștii vorbesc și despre o proastă gestionare a companiei în condițiile în care proprietarii au mizat pe numărul mare de cetățeni italieni care circulau pe rutele Italia – România – Moldova.

Practic, spun cei care au avut contact cu Carpatair, în momentul în care criza economică și-a făcut simțită prezența, numărul de călători italieni a scăzut. Acest lucru s-a datorat și prețurilor practicate de companie, prețuri care au fost cu mult peste cele practicate de celelalte flote care operau pe aeroportul din Timișoara.

[...]

Sursa: tion (http://www.tion.ro/carpatair-nu-mai-zboara-de-pe-aeroportul-din-timisoara/1372293)

Astia in loc sa modifice preturile si sa fie compania competitiva inchid zborurile. Management de doi bani, tipic romanesc. La TAROM s-au bagat iarasi politicul si iarasi il ingroapa. Vai de mama noastra!
Title: Re: Carpatair
Post by: frunzaverde on January 14, 2014, 01:45:25 PM
Quote from: iuli on January 14, 2014, 11:54:41 AM
Astia in loc sa modifice preturile si sa fie compania competitiva inchid zborurile. Management de doi bani, tipic romanesc. La TAROM s-au bagat iarasi politicul si iarasi il ingroapa. Vai de mama noastra!

Pur si simplu n-au cum sa concureze - opereaza 2xF100 cu 105 locuri si 1x733 si incearca sa concureze pe aceleasi rute cu WZZ, care zboara cu avioane mult mai moderne (si deci mai economic de operat), in configuratii mai mari. La fel, nu pot concura cu 2xw spre STR cu Lufthansa care are pana la 3xd (21xw) spre MUC (si conexiuni spre restul Germaniei). Mai ales cand ceri de doua ori mai multi bani pentru a zbura TSR-STR fata de TSR-MUC.

Mai mult, si-au desfiintat hub-ul (la care se pricepeau cat-de-cat) pentru ca s-au certat cu Aeroportul Timisoara (si acum platesc tariful din AD dupa procesul frivol). Cu 3 aeroporturi "semi-hub" (TSR, BCM, KIV) ai o gramada de zboruri de pozitionare goale, care-ti mai mananca din eficienta.

P.S. Managementul de la Carpatair e pregatit la inalta scoala sovietica Aeroflot de management aerian. Bineinteles ca au rezultate dezastruoase.

Quote from: iuli on January 14, 2014, 11:54:41 AM= La TAROM s-au bagat iarasi politicul si iarasi il ingroapa. Vai de mama noastra!

Articolul mi se pare tendentios - CA-ul de la TAROM a fost dat afara dupa ce a tinut partea lui Demetriade et. co. in scopul de a da afara managementul strain. Nu le-a reusit corporate take-over-ul (sprijinit de Fene et. co.) asa ca au zburat en-masse.
Title: Re: Carpatair
Post by: iuli on January 14, 2014, 02:58:43 PM
Accept explicațiile tale legate de Carpatair și bine punctate, dar de ce nu au schimbat politica companiei dacă au văzut că treaba se înpute? Trebuiau să deschidă alte rute, să schimbe flota sau să fie mai maleabili cu conducerea aeroportului Timișoara.

Faptul e consumat deja. Rămânem doar cu TAROM și falimentarul BlueAir.
Title: Re: Carpatair
Post by: Eurocopter on January 14, 2014, 11:19:35 PM
Adica pe termen mediu vom ramane doar cu TAROM, iar pe termen lung, naiba stie daca va mai supravietui si ea.

Blue Air nu mai are bani nici de livery, si se va curata in momentul in care intra Ryanair si Easyjet mai puternic pe OTP.
Title: Re: Carpatair
Post by: ciprebbe on January 24, 2014, 03:13:50 PM
 Carpatair a intrat în insolvență  (http://www.capital.ro/carpatair-a-intrat-in-insolventa.html)

QuoteCarpatair, una dintre cele mai importante companii aeriene românesti, cu sediul central la Timișoara, având capital majoritar elvețian, a obținut ieri intrarea în insolvență, intenția companiei fiind de a urma un proces de reorganizare judiciară.
Title: Re: Carpatair
Post by: MHN on January 24, 2014, 05:29:17 PM
^^
QuoteDirectorul Aeroportului Timişoara, Dan Idolu [...] s-a referit şi la acuzaţiile de acordare a unor preţuri preferenţiale companiei Wizz Air. Potrivit acestuia, în 2008, Wizz Air plătea pentru fiecare pasager Aeroportului din Timişoara aproximativ 10 euro, în timp ce Carpatair avea un tarif pe pasager de 4,3 euro. În 2009, Wizz Air plătea 11,18 euro pe pasager, în timp ce Carpatair 3,79 euro. În 2010, Wizz Air a început să beneficieze de discounturi, ajungând să plătească 5,87 de euro pe pasager, în timp ce Carpatair plătea 3,65 euro. Începând din 2011, tarifele pentru cele două companii au început să fie similare, cu un mic avans pentru Wizz Air, ajungându-se ca în 2012 Carpatair să plătească 5,09 euro pe pasager, în timp ce Wizz Air achita 5,80 de euro.
sursa (http://www.pressalert.ro/2014/01/carpatair-intrat-insolventa-cauzele-care-au-dus-la-aceasta-situatie/)
Title: Re: Carpatair
Post by: iuli on March 05, 2016, 10:11:19 AM
Vesti bune !! Felicitari Carpatair
-------------------------------------------------------------
Carpatair a reînviat: Am avut profit din primul an de la intrarea în insolvenţă. Creditorii au votat planul de reorganizare
Autor: Mădălina Panaete 04.03.2016
Paula Ardelean, vicepreşedinte pe vânzări al companiei aeriene Carpatair, intrată în insolvenţă la începutul anului 2014, spune că planul de reorganizare a companiei a fost aprobat de către creditori în a doua parte a lunii februarie şi că transportatorul s­a orientat către curse charter.
,,Activitatea currentă a Carpatair arată foarte bine, societatea realizând profit chiar din primul an de reorganizare şi achitând integral toate obligaţiile curente la bugetul de stat", a declarat pentru ZF Paula
Ardelean, vicepreşedinte vânzări. Ea spune că societatea şi­a axat afacerile din 2014 pe prestarea de servicii prin curse charter la comandă şi închirierea de aeronave în sistem wet lease (închiriere cu echipaj).
Title: Re: Carpatair
Post by: CinX on May 18, 2016, 12:16:28 AM
Am avut ocazia sa zbor cu un Fokker 100 de la Carpatair de la Vilnius spre Tallinn.
Zborul a fost derulat de Adria Airways, nu sunt sigur daca nu e de fapt Nordica (care foloseste licenta de la Adria)

(http://s32.postimg.org/6nglnakid/20160515_151421_LR.jpg) (http://postimage.org/)

(http://s32.postimg.org/rye5rk2mt/20160515_151424_LR.jpg) (http://postimage.org/)

(http://s32.postimg.org/n4wqz3vbp/20160515_152648_LR.jpg) (http://postimage.org/)

(http://s32.postimg.org/t3heof3v9/20160515_152138_LR.jpg) (http://postimage.org/)

(http://s32.postimg.org/646x0a3px/20160515_164543_LR.jpg) (http://postimage.org/)
Title: Re: Carpatair
Post by: TibiV on May 18, 2016, 12:39:20 AM
O veste super!
Si pozele la fel... :)
Title: Re: Carpatair
Post by: Gendan on September 19, 2017, 03:01:01 AM
Aparent, Lisabona. Am facut ochii cat cepele cand am vazut astazi livery cu munti verzi. Am zis ca poate ma insel eu, dar...

(https://i.imgur.com/dUFjqsT.png)

Title: Re: Carpatair
Post by: Ionut on September 19, 2017, 06:51:07 AM
Pai inca exista. Fac chartere... din cate stiu eu.
Title: Re: Carpatair
Post by: Ionut on September 06, 2018, 07:43:02 AM
Compania aeriană Carpatair, în reorganizare, şi-a majorat afacerile cu 26% în 2017

Carpatair, una dintre puţinele companii aeriene ro­mâneşti, a terminat anul 2017 cu o cifră de afaceri de 86,6 mi­lioane de lei (circa 19 mil. euro), în creştere cu 26% faţă de anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Compania a intrat în insolvenţă la începutul anului 2014 şi este controlată de Nicolae Petrov şi alţi oameni de afaceri elveţieni, conform datelor de la Registrul Comerţului. În prezent, compania se află în reorganizare judiciară, având în vedere că planul de reorganizare a fost aprobat de creditori.

ZF (https://www.zf.ro/auto/compania-aeriana-carpatair-in-reorganizare-si-a-majorat-afacerile-cu-26-in-2017-17509853)
Title: Re: Carpatair
Post by: dumbravaandrei on September 07, 2018, 08:34:13 PM
Mai exista compania asta?!?  :o :o :o :o
Title: Re: Carpatair
Post by: frunzaverde on September 07, 2018, 08:59:09 PM
Quote from: dumbravaandrei on September 07, 2018, 08:34:13 PM
Mai exista compania asta?!?

Da, inca mai traiesc, cu chiu cu vai. Au ramas cu trei Fokker-uri 100 vechi (1991-1992), pe care le folosesc pentru chartere ACMI. Vara au business destul de serios, iarna nu prea mult.

In momentul asta 2 avioane zboara pentru KLM pe rute regionale unde divizia Cityhopper nu are momentan capacitate. Inainte au zburat pentru Nordica/LOT, si un timp au zburat si pentru Air Baltic. Cel de-al treilea nu stiu pentru cine zboara, cred ca pentru Volotea.

Oricum, au zilele numarate; din insolventa n-au cum sa cumpere avioane noi, si Fokker-urile lor vechi nu mai au multe zile de operare eficienta.
Title: Re: Carpatair
Post by: dumbravaandrei on September 07, 2018, 10:32:28 PM
Cumva nu imi vine sa zic "pacat".
Title: Re: Carpatair
Post by: tom_sawyer on July 20, 2019, 09:57:45 PM
Carpatair achiziționează trei avioane Embraer E190

Potrivit informațiilor obținute, compania românească a achiziționat trei avioane de tip Embraer E190LR de la Helvetic Airways, companie aeriană cu baza la Zurich, Elveția.
Cele trei Embraere vor intra treptat în flota Carpatair începând cu mijlocul lunii decembrie a acestui an.

boardingpass.ro (https://boardingpass.ro/carpatair-achizitioneaza-trei-avioane-embraer-e190/)
Title: Re: Carpatair
Post by: Todd is Back on May 28, 2021, 01:28:01 AM
Carpatair si-au revizuit optiunile de inlocuire a "batrinelor" Fokker 100 si au achizitionat un Airbus 319-100 in configuratie Y156 operat si inregistrat pina nu demult de Easyjet. Aeronava a fost transferata din UK pe aeroportul Arad.

https://www.jetphotos.com/photo/10058526

Momentan aeronavele Carpatair sint stationate si opereaza in sistemul ACMI+CHARTER de pe aeroportul Arad.

Flota lor include 2x F100, 1X 737-300 (inchiriat la Belavia, Belarus) 1X A319 -100.
Title: Re: Carpatair
Post by: tom_sawyer on June 02, 2023, 12:48:44 PM
Un Airbus A319 asamblat în februarie 2009 va fi al doilea avion produs de Airbus pe care Carpatair îl va recepționa în perioada imediat următoare.

Odată livrat și recepționat, al doilea Airbus A319 al companiei românești va fi înmatriculat în România ca YR-ABB, celălalt A319 Carpatair fiind înmatriculat YR-ABA.

Pe lângă cele două Airbusuri A319, Carpatair mai are active alte două avioane de tip Fokker 100. Un alt avion de același tip a fost retras din serviciul comercial în urmă cu câțiva ani.

https://boardingpass.ro/carpatair-receptioneaza-al-doilea-airbus-a319/


Mă gândesc dacă nu ar fi interesați să cumpere de la TAROM Airbusuri A318 pentru a înlocui Fokker 100.
Title: Re: Carpatair
Post by: tom_sawyer on December 05, 2023, 10:58:17 AM
29.11.2023. Last Fokker100 from our fleet took off from Timisoara Airport. It was a joy to operate Fokker100 but now the time has come to continue sharing the happy skies separately.
Bye-bye, Fokker 100! We will missyou.

facebook.com/Carpatair
Title: Re: Carpatair
Post by: Sorinus on December 05, 2023, 01:29:07 PM
Carpatair pare ca face a legit business plimband echipe de fotbal si diverse alte chartere. Si sa stii ca nu-i zici rau, A318 de la Tarom, luate la un pret bun, s-ar plia binisor pe business-ul lor.

Amu, si TAROM daca ar avea oameni de vanzari reali, ar putea sa faca acelasi lucru cu ele, dar nah.