Forum PeUndeMerg.ro

România => Aviație => Nivel național => Aeroporturi => Topic started by: iuli on September 16, 2013, 06:28:24 PM

Title: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on September 16, 2013, 06:28:24 PM
Aeroportul Internațional Arad

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Arad_09_approach.JPG)

Aeroportul Internațional Arad (cod IATA: ARW, cod ICAO: LRAR) este un aeroport situat în partea de vest a țării, la doar 4 km vest de orașul Arad, România.

Acesta este situat la o distanță de doar 50 km de Aeroportul Internațional ,,Traian Vuia" Timișoara. Aeroportul Internațional Arad posedă cel mai mare și modern terminal cargo din partea de vest a țării. Se bucură de o poziție strategică bună, aflându-se la 250 km de Budapesta și 300 km de Belgrad. Este situat în apropierea frontierei cu Ungaria, la 30 km de cel mai apropiat punct rutier de trecere a frontierei - Turnu și 20 km de cel mai apropiat punct feroviar de trecere a frontierei - Curtici. Aeroportul Internațional Arad este conectat direct, printr-un nod rutier, la Autostrada A1 (parte a coridorului IV Pan-european), una dintre cele mai aglomerate artere rutiere din România.

Deasemenea, pe aeroportul Arad, SMURD operează o bază regională de salvare aeromedicală (HEMS) pentru județele zonei de vest a României (Arad, Bihor, Timiș, Hunedoara și Caraș-Severin). Unitatea aeromedicală SMURD de la Arad folosește un elicopter Eurocopter EC135 special convertit pentru rolul de aeroambulanță.

Pe terenul suburbiei Gai s-a organizat în 14 iulie 1912, cu ocazia reîntoarcerii de la Aspen (Austria) a lui Aurel Vlaicu, un mare miting aviatic în care pionierul aripilor românești a fost ovaționat de conaționali ca un erou al tuturor românilor. Ca urmare a unor tratative duse în vederea înființarii unui nou aeroport, la 30 mai 1935, municipalitatea cedează aviației civile terenul din suburbia Ceala, unde vor începe lucrările de construcție a infrastructurii. Construcția actualei aerogari s-a terminat în 1936, iar inaugurarea oficială a noului aeroport a avut loc la 14 noiembrie 1937. Din acel moment, toată activitatea de trafic aerian s-a efectuat de pe această locație, iar aterizările și decolările s-au efectuat pe o pistă înierbată. Necesitățile de trafic au făcut necesară construirea în anul 1953 a unei piste din beton cu o lungime de 2000 metri. Căile de rulare A și D au fost realizate o dată cu pista de aterizare-decolare. Balizajul a fost refăcut în 1954 și dotat cu lămpi Elba. În ziua de astăzi, Aeroportul Arad dispune de una dintre cele mai bune piste de aterizare - decolare din țară, suprafața de rulare fiind construită din beton cu dimensiunea 2000 X 45 m, orientata pe directia est - vest. Este dotată cu un sistem modern de balizaj, producție IDMAN, compus din balizajul marginal și axial, lumini de praguri și capăt de pistă, lumini de apropiere pe ambele direcții de operare și un sistem ILS Categoria II.

Terminalul Cargo al aeroportului, componentă de bază a Aeroportului Internațional Arad este amplasat în imediata apropiere a Zonei Libere Arad, fiind în măsură să preia traficul de marfă pe calea aeriană care leagă Europa de Vest de Orientul Mijlociu. El este situat în apropierea frontierei cu Ungaria.


Terminalul Cargo al Aeroportului Internaţional Arad văzut de pe Autostrada A1.

Amplasamentul permite accesul facil al agenților comerciali din zonele apropiate, în special din județele Arad, Bihor, Alba, Hunedoara - România și respectiv Békés și Csongrád - Ungaria, la aceasta categorie de transport marfă.

Acest obiectiv permite preluarea traficului de marfă pe cale aeriană, cu toate facilitațile de desfășurare a transportului de marfă rutier - aerian, prin utilizarea platformelor de operare - staționare aeronave tip CARGO, zonei acoperite de depozitare a mărfurilor, care permite și efectuarea controlului vamal, platformei de parcare pentru transportatori aerieni, precum și prin asigurarea utilităților specifice atât pentru companiile aeriene cât și pentru cele de transport rutier. Platforma de operare aeronave are 16.020 mp, cu portanța de 41 / R/C/W/T oferă posibilitatea de staționare concomitentă a 3 aeronave de clasa ,,C" si ,,D" ICAO. Aerogara, are o suprafata de 5.000 mp, un număr de 13 porți de acces către rampa de încărcare/descărcare auto și 4 porți de acces către platforma aero,capacitatea proiectată fiind la depozitare (sosire-plecare) de 300 tone / zi, cu capacitatea de trafic (sosire-plecare) de 50 tone/oră. Platforma auto, având suprafața de 8430 mp asigură locuri de parcare pentru 32 autoturisme și 5 autovehicule de transport marfă, având înglobate în structură și două separatoare de ulei.

Printre partenerii cargo se numără:
DHL Express
Fed Ex Express
World Media Trans


(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/Arad_Airport_Cargo_Terminal.JPG)

sursa: Wikipedia (http://ro.wikipedia.org/wiki/Aeroportul_Interna%C8%9Bional_Arad)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on September 16, 2013, 06:29:54 PM
Aripi noi pentru Aeroportul Arad

QuoteDeclarațiile directorului Aeroportului Arad, Dan Bălăcel, care anunța că se poartă discuții intense cu o companie aeriană care ar urma să opereze curse de pasageri pe aerogara noastră, nu au fost simple vorbe în vânt. Toate negocierile s-au finalizat cu un contract ferm prin care o companie de transport aerian, a cărui nume, din cauza clauzelor de confidențialitate, nu îl putem da, este decisă să se mute cu totul pe Aeroportul Arad. Însă, pentru aceasta, are nevoie de anumite condiții operaționale pe care aerogara noastră să le pună la dispoziție. Aeroportul Arad ar urma să devină bază operațională pentru întreaga flotă a companiei aeriene cu pricina.

Pentru a transforma aerogara noastră într-un punct de referință pe harta aeriană a țării, este, însă, nevoie de investiții. Reprezentanții aeroportului au găsit și soluții pentru problemele cu care se confruntă și, ca atare, solicită consilierilor județeni aprobarea unei documentații de avizare a lucrărilor de intervenție ce urmează să fie realizate. Lucrările cu pricina sunt o necesitate.

După cum se specifică în referatul înaintat Consiliului Județean Arad (CJA), ,,actualul terminal de pasageri nu mai corespunde cerinţelor impuse de reglementările de aviaţie civilă în ceea ce priveşte securitatea pasagerilor, cât şi din punct de vedere al asigurării condiţiilor de confort ale acestora. Suprafața actualului terminal destinat pasagerilor este de 700 de metri pătrați. Datorită spațiului insuficient și a configurației structurii de rezistență a actualului terminal (în sensul în care nu mai poate suferi nicio modificare), nu pot fi asigurate fluxurile de pasageri în conformitate cu reglementările internaționale privind securitatea aeronautică".

Aerogara noastră nu are nicio șansă să fie certificată ca și aeroport internațional, ceea ce înseamnă să poată opera simultan zboruri interne și internaţionale fără restricții. Mai mult, angajații aeroportului pot, cu mare greu, să opereze simultan două curse cu aeronave mediu-courier din cauza spațiului prea mic pentru procesarea călătorilor, respectiv check-in, procesare bagaje, formalități de frontieră și vamă, control de securitate și îmbarcare. Facilitățile strict necesare pentru pasageri sunt asigurate sumar în prezent, la fel ca și dotările, acestea fiind la un nivel minim. În continuare, printre neajunsurile pe care le are Aeroportul Arad când vine vorba de găzduirea unei întregi flote, se numără și spațiul din zona de îmbarcare, acesta fiind insuficient. Operarea simultană a două curse cu aeronave A320, având fiecare 180 de locuri, este imposibilă. ,,Acestea sunt deficiențe invocate de către operatorii aerieni în orice negociere pentru deschiderea unor noi rute de pe Aeroportul Arad. Pentru un operator aerian, condițiile pe care le putem oferi pasagerilor, precum și siguranța și regularitatea operațiunilor aeriene desfășurate reprezintă argumentul de bază în deschiderea unor noi curse", spun reprezentanții aerogării.

Pentru a putea intra pe lista jucătorilor importanți din spațiul aerian românesc, cei de la Aeroportul Arad au descoperit și posibile soluții. Iar în jurul acestor soluții se învârt și viitoarele investiții. Transformarea terminalului cargo în terminal de pasageri ar putea rezolva cele mai multe probleme ale aerogării. În prezent, terminalul cargo are o suprafață de aproape 5.000 de metri pătrați din care doar 320 de metri pătrați sunt folosiți de către DHL România. Cei de la aeroport vor să transforme 4.265 de metri pătrați din cargo în terminal de pasageri – plecări și să lase 700 de metri pătrați pentru terminalul cargo. În atare condiții, actualul terminal de plecări – sosiri ar urma să se transforme în terminalul strict pentru sosiri. În condițiile în care investiția ar fi derulată de aerogară, Aeroportul Arad ar putea opera un trafic de circa 200.000 de pasageri anual. Iar această țintă ar putea fi atinsă în urma relocării întregii flote a companiei care a semnat deja contractul cu aeroportul nostru.

Deoarece nici Aeroportul Arad, și nici Consiliul Județean Arad, în subordinea căruia se află aerogara, nu dispun de fondurile necesare pentru această investiție, soluția ar putea veni dintr-un credit accesat de aeroport. Reprezentanții aerogării au realizat întreaga documentaţie tehnică pentru transformarea terminalului cargo în terminal de plecări pasageri. Valoarea investiției s-ar ridica la 8,74 de milioane de lei, din care peste cinci milioane ar fi lucrările de construcții și montaj, iar restul de bani reprezintă costurile aferente creditului furnizor. Creditul ar urma să fie garantat de către CJA, iar lucrările ar putea fi finalizate în 15 luni de la aprobarea finanțării.

În prezent, Aeroportul Arad operează două curse săptămânale Arad – Milano (Bergamo) ale companiei aeriene low-cost Wizz Air. În condițiile în care investiția ar fi realizată, iar compania aeriană care a semnat contract cu aerogara noastră și-ar muta flota în orașul nostru, numărul curselor ar putea fi de zeci de ori mai mare.

sursa (http://www.aradon.ro/aripi-noi-pentru-aeroportul-arad/1328688)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: anacronox on September 16, 2013, 07:00:46 PM
carpatair sau blue-air?
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on September 16, 2013, 07:44:42 PM
Teoretic ar merge către Carpatair, mai ales ultimele semnale.

Pe cei de la Blueair nu îi văd să mai facă ceva pe piață.

E posibil să fie și ceva de prin afară, nu e exclus, ceva low cost care poate da la schimb multe curse în schimbul investiției.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: frunzaverde on September 17, 2013, 12:32:47 AM
Quote from: anacronox on September 16, 2013, 07:00:46 PM
carpatair sau blue-air?

Daca au spus ca isi muta "intreaga flota", poate fi doar KRP. Sunt singurii care "incap".

Insa e posibil sa fie un bluff al Wizz pentru a primi beneficii suplimentare pe TSR. Au mai incercat asta in 2008 si 2010, in 2014 se apropie "scadenta" la acordul de operare. Asa ca incearca sa se foloseasca de ARW pentru a obtine conditii mai bune la TSR. La fel cum s-au folosit de TGM pentru conditii mai bune pe CLJ. Referinta subtila la A320, incercarile si negocierile lor cu ARW ma duc cu gandul la Wizz.

Conditiile puse Aradului sunt imposibile - operatorul surpriza vrea terminal nou, platforma noua (p etc. etc. Si conversia unui spatiu cargo intr-un terminal pax e o chestie care va costa mult mai mult de 2.5 milioane de lei. Numai recompartimentarea implica lucrari de structura.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on September 17, 2013, 09:25:16 AM
Mi se pare o tampenie doar ca idee sa renunti deja la un profil de cargo care te tine operabil doar de dragul de a primi un eventual contract pe pasageri...

Si Carpatair au bluffat la fel cu Timisoara. Eu cred ca mai degraba Carpatair ar trebui (nu ca isi si doresc) sa isi mute operatiunile pe Arad la situatia financiara pe care o au.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: bogdymol on September 17, 2013, 10:31:10 AM
Am inteles ca nu se va reconfigura intreg terminalul cargo. Vor lasa neatins spatiul utilizat in acest moment + ceva de rezerva pentru alte zboruri cargo.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: frunzaverde on September 17, 2013, 11:16:15 AM
Quote from: bogdymol on September 17, 2013, 10:31:10 AM
Am inteles ca nu se va reconfigura intreg terminalul cargo. Vor lasa neatins spatiul utilizat in acest moment + ceva de rezerva pentru alte zboruri cargo.

Terminalul cargo ramane de 708,16 metri patrati. 600 metri patrati sunt ocupati de DHL cu care proceseaza cursa lor cu turboprop. Din astia 700m o parte va fi folosita pentru procesarea bagajelor pasagerilor. O camera 26m x 27m nu se poate numi terminal cargo.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on September 17, 2013, 11:17:13 AM
Oricum, pana nu vad ceva nu cred. Au fost tone de declaratii pe tema aeroportului de-a cursul timpului de m-am saturat.  :(
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on December 05, 2013, 02:30:29 PM
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1393589_618640501504828_886657963_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1459885_618640514838160_188381334_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1441401_618640584838153_1294207678_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/1486798_618640578171487_1167176550_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1185094_618640664838145_769163305_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1457623_618640964838115_1142563339_n.jpg)
sursa: MaxAir (https://www.facebook.com/maxair.ro)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: doryan93 on June 12, 2014, 02:54:41 PM
Aeroportul din Arad va beneficia de o investiţie de aproximativ două milioane de euro, pentru extinderea aerogării în spaţii ale terminalului cargo, finanţarea fiind asigurată de firma care a câştigat licitaţia pentru proiectare şi realizarea lucrărilor şi care îşi va recupera banii după patru ani.
Conducerea Aeroportului Arad a semnat, joi, un contract pentru lucrări de extindere a aerogării prin realizarea unui terminal separat pentru plecări, care va fi amenajat în spaţii actuale ale terminalului de mărfuri.
Licitaţia a fost câştigată de firma braşoveană ICCO Energ, după ce aceasta a depus singura ofertă, reprezetanţii aeroportului explicând lipsa altor participanţi la licitaţie prin faptul că finanţarea investiţiei trebuie asigurată în proporţie de 95 la sută de către câştigător, în timp ce diferenţa de cinci procente este asigurată de Consiliul Judeţean Arad, care deţine baza aeriană.


Sursa CityNews (http://bistrita.citynews.ro/eveniment/video-aeroportul-din-arad-va-fi-extins-investitia-se-ridica-la-aproape-doua-milioane-de)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on June 12, 2014, 03:59:01 PM
Nu înțeleg prea bine partea cu finanțarea. Există ceva detalii?
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: doryan93 on June 12, 2014, 10:40:34 PM
Firma care o castigat licitatia o sa asigure finatarea dintr-un credit furnizor. Dupa finalizarea lucrarilor firma isi va recupera banii investiti  de la Consiliul JUdeten in patru ani.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on June 13, 2014, 05:51:25 AM
Auch... Scrie insolventa pe ei!!!
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: MHN on June 13, 2014, 08:29:18 AM
Nu neaparat!
Oricum, costurile finantarii, in mod cert, sunt incluse si acoperite din marje.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on June 13, 2014, 08:36:29 AM
Tu ai daca ai avea firma ai face afaceri cu statul in conditiile astea? Eu unul nu as face never ever. Adica sa vin eu cu bani de acasa si o sa imi dea statul bani la final, yeah right! O sa ii primesc, dar dupa ani si ani de lalairi. Daca as avea pile bine puse posibil sa am o garantie, dar altfel. Sa nu uitam, discutam de Romania si de finantare dupa culoare politica!
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: MHN on June 13, 2014, 11:11:07 AM
Am avut tangenta directa cu vreo doua astfel de firme.
Nu stiu pe ce conexiuni se bazau dar au facut treaba cat le-am urmarit activitatea.

In fine, nu stim toate detaliile acestei propuneri de contract, ca sa ne dam cu parerea pe ce se bazeaza ICCO.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on June 13, 2014, 03:10:24 PM
Si eu am avut tangenta cu doua firme care mergeau ca unse daca ungeau si ele pe unde trebuia.

Dar eu am luat cazul firesc in care astepti dupa stat mult si bine banii. Daca le ceri iti zic pur si simplu ca nu au si ridica din umeri. Ce poti face statului? Sa-i furi caii de la bicicleta?
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: pasadia on June 13, 2014, 07:14:15 PM
Vorbim de ICCO. Nu o sa scrie insolventa pe ei ci pe furnizorii lor. Am avut si eu in mana BO emis de icco ag pe o suma de peste 20000 de euro care s-a intors cu refuz total la plata. Era si  avalizat.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on June 13, 2014, 10:53:30 PM
Mda... era clar! La asta nu m-am gândit.

Acum vreo 2 ani am avut ceva tangenţe cu ei (comerciale) dar nu au fost probleme prea mari legate de plăți.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on June 14, 2014, 12:35:59 AM
Pareri?

https://www.youtube.com/v/kky1hWvrWf0
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: frunzaverde on June 14, 2014, 12:38:25 PM
Quote from: iuli on June 14, 2014, 12:35:59 AM
Pareri?

Nu inteleg rostul conversiei - ARW nu are cum concura TSR-ul in vreun fel (TSR-ul are catchment area mult mai mare) pe segmentul pax decat reducand taxele si tarifele de operare mult sub cele ale TSR - ceea ce inseamna ca n-au cum sa ajunga vreodata profitabili in operare. Isi pun sperantele in pre-contractul cu Carpatair? Aia sunt in insolventa, mai au un avion, si o singura cursa din Polonia, care de-abia merge. Incearca sa intre si ei pe piata low-cost? Care e deja supra-saturata in zona de vest a tarii?

Ar fi putut baga bani in a se face competitivi pe segmentul GA (care e sub-dezvolatat in Romania, desi exista cerere din ce in ce mai mare) sau sa caute bani sa prelungeasca pista cu inca 1000m si sa intre "tare" pe Cargo (unde au o infrastructura de deservire absolut excelenta, pe care, din pacate, acum s-au gasit ca e o idee buna s-o demoleze).

Terminalul in sine arata tipic pentru un terminal LCC de 250.000 - 300.000 pax. Intamplator, compartimentalizarea e aproape identica cu cea de la VST. Mi se pare neinspirata cafeneaua land-side, cererea air-side e mult mai mare unde pasagerii sunt "captivi" si unde nu e permisa intrarea cu lichide de-afara.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on June 14, 2014, 01:20:22 PM
Si eu sunt complet de acord cu frunzaverde.

O pista mai lunga si o dezvoltare mai puternica pe cargo care e cam slab in partea de vest. Toate cursele de cargo merg in general pe OTP si apoi redirectionate in restul tarii. Daca s-ar mai fi facut un "hub" de cargo in vest distributia ar fi mai eficienta si mai rapida. Cu o pista mai lunga si un apron mai mare erau sanse sa il dezvolte mai bine. Poate si un parteneriat cu TSR...

Terminalul si in randare arata cam improvizat, dar mai ales cand vor reduce din costuri si nu va arata nici macar asa? Tavanul ala cu grilajul de la hala arata groaznic!!! Si da, sa pui cafeneaua afara e o prostie mare.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: dr4qul4 on June 14, 2014, 01:35:11 PM
Eu nu inteleg de ce se bat toate CJ sa-si faca\modernizeze aeroportul.
Intre timisoara si arad faci 30 minute. Era de ajuns un nod special pt aeroportul TSR, si o linie de autobuz si un rent a car decent la aeroport.
Cum ar fi acum sa-si faca aeroport Ploiestiul si sa incerce sa concueze cu otopeniul?

Nici la brasov nu-si avea rostul. Daca se face autostrada intre comarnic-bv-sibiu, atunci nu are cum sa atraga traficul necesar.
Decat sa investeasca in modernizari mai bine cauta solutii sa scada preturile pe intern. Asta se putea face prin cresterea traficului pe un aeroport nu prin impartirea traficului.
Pana la urma alegerea unei variante de transport se reduce la timp si cost. Pe distante mai scurte de 100 km chiar nu-si au rostul 2 aeroporturi. Iar daca exista deja, trebuie facut plan comun, nu concurenta.

Dar asa se intampla cand nu ai o strategie integrata pentru transporturi.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on June 14, 2014, 05:53:06 PM
Poti face doua aeroporturi pe o raza mai mica de 50 km dar trebuie sa ai trafic incat sa fie sustenabile si in plus trebuie sa ai un managament care sa lucreze mana in mana nu la concurenta.

Daca s-ar face un hub intern in ARW si un hub extern la TSR pentru pasageri si o impartire de curse low-cost ar merge superb. In plus ARW il faci pentru cargo si TSR pentru curse de noapte daca chiar ai atata trafic.

Un management comun al celor doua aeroporturi ar putea face asta, sa caute rute si sa atraga tot mai multe companii prin diverse oportunitati.

Daca nu se trezesc in curand s-ar putea ca SBZ sa ia malaiul si la TSR si la ARW si mai ales la CLJ si TGM. Va fi un aeroport la mijloc intre cele patru aeroporturi cu autostrazi care vor face un acces usor la el. In vreo 4-5 ani A1 si A10 vor face ca un pasager sa poata sa faca vreo 2,5 ore sau 3 ore cu masina sau cu trenul pana la SBZ pentru o cursa favorabila in Europa.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: dr4qul4 on June 15, 2014, 05:44:57 AM
Exact la asta ma gandeam si eu.
In romania, nu exista trafic (si nici  in viitor)  nicaieri (exceptie bucuresti) pentru ca 2 aeroporturi  la distanta de 50-100 km sa fie profitabile.
Aradul ar tb sa se axeze pe cargo si eventual curse catre destinatii care sa nu fie disponibile si la timisoara.
Management comun, nu competitie. Modernizam aeroporturi care vor ramane goale
Cam asa stau lucrurile. Traficul a mai crescut, dar nu foarte mult. http://m.gandul.info/financiar/romania-are-16-aeroporturi-internationale-majoritatea-curselor-externe-sunt-spre-bucuresti-aeroportul-international-tulcea-n-are-nici-macar-curse-regulate-6215333 (http://m.gandul.info/financiar/romania-are-16-aeroporturi-internationale-majoritatea-curselor-externe-sunt-spre-bucuresti-aeroportul-international-tulcea-n-are-nici-macar-curse-regulate-6215333)
Si se pare ca au in plan si la deva si alba iulia!
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on January 20, 2016, 03:03:00 PM
Join! Airlines (Olanda) ar urma sa opereze, din iunie, zboruri de la Arad ne spune Sergiu Daniel Giurgiu, prezent la conferinta Consiliului Judetean. Au fost anuntate destinatiile Verona si Stuttgart plus o ruta interna. Un Embraer din cele 3 pe care le detine compania va fi bazat la Arad.

"JOIN! will be able to operate scheduled and unscheduled services on behalf of third parties, or under its own brand JOIN! Regional Airlines."

(https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/12487260_956138294462271_6075150963423213452_o.png)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: anacronox on January 20, 2016, 04:17:33 PM
am o vaga impresie ca e ex tender air/ jetran  air care opera pe Tulcea. Nu au detalii pe site, corespondenta este o casuta postala, iar la servicii spun ca au zburat prin Africa (pe unde sunt cei de la tender prospectiuni)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on January 20, 2016, 05:05:36 PM
Da, exista astfel de suspiciuni. Au mai incercat si acea varianta ciudata si teapa cu Tulcea. Reincearca acum cu Arad.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: clau on March 07, 2016, 08:16:22 PM
Stadiu lucrari 90%... din iulie 6/7 Bucuresti +Stuttgart, Viena, Verona...
http://www.aradon.ro/unde-vom-zbura-de-pe-aeroportul-arad/1623177 (http://www.aradon.ro/unde-vom-zbura-de-pe-aeroportul-arad/1623177)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on March 08, 2016, 10:34:46 AM
Arata destul de bine noua aerogara. Cea veche era in stilul unei autogari din anii 80. Mai trebuie sa rezolve si problema cu apron-ul ca nu cred pot fi mai mult de doua avioane de dimensiuni medii in acelasi timp.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: clau on March 08, 2016, 11:04:53 AM
Din pacate urmatoarele investitii in aeroport tot din credite se vor face. ARW nu e in masterplanul de transport... Acum daca aeroportul va fi profitabil sau nu... o sa vedem. Eu ma bucur pt cursele de Bucuresti...
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on March 08, 2016, 11:54:00 AM
Din pacate toate "cursele" sunt propuse doar de acea companie obscura. Sa vedem ce o sa iasa.

Eu inca sustin ideea ca TSR si ARW sa se uneasca sub un management comun si sa opereze impreuna. De exemplu toate cursele cargo sa fie la ARW plus vreo doua interne de pe ARW. Restul de internationale operate de pe TSR. Sa fie gratuit transportul intre orase operat auto pentru pasageri. Distanta prea mica si prea rapida intre aeroporturi. Daca creste mai mult traficul pe TSR atunci toate cursele interne pe ARW si toate externe pe TSR, cu upgrade-ul necesar pe ARW.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: clau on March 08, 2016, 01:11:16 PM
Problema e ca noul terminal pt plecari a redus mult capacitatea pe cargo. Daca nu gresesc prin aceasta reconversie din cargo in pasageri a lasat pt marfa un spatiu de 700 mp fata de vreo 4500 mp inainte. Oricum DHL a plecat deja...
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: clau on March 08, 2016, 01:15:57 PM
Si ai dreptate Iuli... Ar trebui sa se uneasca dar tine de politica locala din cele doua judete
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on March 08, 2016, 02:07:02 PM
Da, vechea hala a fost inlocuita de noul terminal. Dar pot refolosi hangarul sau daca nu vor asta un terminal de marfa nu e foarte scump si spatiu e destul. Pai da, a plecat DHL-ul dar gandindu-ma la reorganizare atunci ii remuti pe toti (inclusiv UPS si TNT) de pe TSR pe ARW.

Chestia de unit tine prea mult de orgolii sau mai bine zis de "afacerile" locale. Si cand am pus ghilimele stiti toti la ce ma refer. Poate doar daca se reorganizeaza Romania in regiuni si atunci fiind un singur decident pe zona si nu doua CL se poate trece la faza asta.

Hai sa vedem cum decurge traficul dupa inaugurare.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: clau on April 21, 2016, 07:07:39 PM
S-a inaugurat terminalul 2 (plecari) la aeroportul Arad
http://mobil.aradon.ro/#!mobilenews/detail/1636491 (http://mobil.aradon.ro/#!mobilenews/detail/1636491)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: clau on April 21, 2016, 07:11:25 PM
http://specialarad.ro/avioane-pe-hartie-a-fost-inaugurat-terminalul-2-al-aeroportului-arad-foto/ (http://specialarad.ro/avioane-pe-hartie-a-fost-inaugurat-terminalul-2-al-aeroportului-arad-foto/)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: clau on April 21, 2016, 07:17:10 PM
Arata foarte bine si sunt optimist si cred ca va fi util. Legat de infrastructura in general Aradul are tot acum... Cea mai moderna gara din tara+CF cu 160 km/h, autostrada si acum un aeroport modern... Mai pasajele si gata...
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on October 05, 2016, 10:51:04 PM
,,Este singura soluție". Ce se întâmplă cu aeroportul din Arad

QuoteAdministrația județeană încearcă să găsească soluții pentru Aeroportul Internațional Arad, pe care nu operează în prezent nici o companie aeriană, în pofida faptului că beneficiază, după modernizare și după transformarea terminalului cargo în terminal de pasageri, de cele mai bune condiții pentru călători.

Potrivit informațiilor noastre, conducerea Consiliului Județean Arad a început demersurile pentru trecerea Aeroportului Internațional Arad la Ministerul Transporturilor. Cum ministerul deține și Aeroportul ,,Traian Vuia" din Timișoara, aeroportul arădean ar putea să se unească în viitorul apropiat cu cel orașul vecin, distanța dintre ele, pe autostradă, putând fi parcursă într-o jumătate de oră.

Informația privind trecerea obiectivului la Ministerul Transporturilor a fost confirmată, pentru NewsAr.ro, atât de surse din Consiliul Județean Arad, cât și de surse din cadrul aeroportului. ,,Este singura soluție", a fost concluzia oficialilor arădeni.

Aeroportul Internațional Arad a beneficiat, recent, de o investiție de aproximativ 2 milioane de euro pentru transformarea terminalului cargo în terminal de pasageri.

Sursa (http://newsar.ro/este-singura-solutie-ce-se-intampla-cu-aeroportul-din-arad/)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: TibiV on October 05, 2016, 11:22:56 PM
Aha...
"Sa nu moara cat este in grija noastra, sa moara in grija altuia..."

QuoteCum ministerul deține și Aeroportul ,,Traian Vuia" din Timișoara, aeroportul arădean ar putea să se unească în viitorul apropiat cu cel orașul vecin, distanța dintre ele, pe autostradă, putând fi parcursă într-o jumătate de oră.

Mda...
Si Baneasa s-a unit cu Otopeni, si nu sunt nici 10 minute intre ele...
Dar Aradul nu are nici un Romaero.
Cat despre trafic de business sau zboruri utilitare/private ce sa mai vorbim...
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: Cuneo on October 12, 2016, 04:25:15 PM

Aeroportul Arad | Posibilă fuziune


Aeroportul din Arad se laudă cu un terminal modern, de 2 milioane de euro, dar care stă nefolosit. Companiile de zbor nu par să fie interesate de aerogara arădeană, iar în prezent, de aici nu sunt operate nici măcar curse pentru transportul de marfă. Pentru că nu au găsit niciun operator de zbor interesat de aerogară, reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad au cerut Ministerului Transporturilor fuziunea cu aeroportul din Timişoara. Aerogara din Arad a fost inclusă deja în masterplanul național de transport, iar un studiu de fezabilitate va determina dacă fuziunea celor două aeroporturi este oportună.   

De aproape un an, pe aeroportul din Arad nu mai sunt operate nici măcar curse de marfă. Pentru a face aerogara funcțională, reprezentanții Consiliului Județean Arad au pus la bătaie un nou plan.

,,Arădenii îşi manifestă dorința de a avea un aeroport funcțional, de a putea circula uşor din Arad către Bucureşti, în străinătate. Drept urmare, noi am propus Ministerului Transportului fuziunea cu aeroportul din Timişoara, pentru a primi bani guvernamentali în susținerea aeroportului din Arad", susține Claudia Boghicevici, vicepreşedintele Consiliului Județean Arad.

Autoritățile județene consideră fuzinea oportună şi pentru aeroportul din Timişoara, mai ales că la Arad există un terminal modern, inaugurat anul acesta. Suprafaţa totală a acestuia este de 4.200 de metri pătraţi.

,,Aici avem un spațiu generos, putem lucra pe oră cam 500 de pasageri. În sala de plecări avem aproape 200 de locuri pe scaune. Noi putem să asigurăm pasagerii care vor veni la Arad de au adevărat confort", adaugă Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad.

În plus, autorităţile judeţene mizează şi pe distanţa mică dintre cele două porţi aeriene din vestul ţării.

,,Aeroportul din Arad este legat de cel din Timişoara prin Autostrada 1, iar dinstanţa dintre cele două aerogări este de aproximativ 40 de kilometri" - Mihaela Crețu, reporter Digi24 Timișoara.

Vestea că pe aeroportul Arad ar putea fi operate din nou zboruri în ţară şi în străinătate îi bucură pe arădeni.

,,Să avem şi noi, să facem şi noi curse, nu? Ar fi foarte bine. Măcar ceva să se mai facă şi pentru noi."

,,Dacă ajută să lucreze aeroportul ăsta din Arad cu adevărat, atunci e bună."

,,Mie mi-ar fi utilă. Aş zbura din Scoţia şi mi-ar fi mult mai uşor."

Pentru a determina dacă fuziunea dintre cele două aeroporturi este oportună, Consiliului Judeţean Arad va realiza un studiu din bugetul propriu. Indiferent de rezultat, aeroportul din Timişoara are planuri de dezvoltare pe viitor.

,,Aici există suficient teren, există proiecte de dezvoltare, există, în curs, de extindere a aerogării, există proiecte care vor fi terminate în 2017 şi există proiecte pe termen lung finanţate din bani europeni şi publici", a declarat și Daniel Idolu, directorul Aeroportului Internaţional ,,Traian Vuia" din Timişoara.

Decizia fuzionarii celor două aeroporturi va fi luată de Ministerul Transporturilor.
http://www.digi24.ro/regional/585012-585012
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: infraAdi_ro on November 03, 2016, 09:32:41 PM
Ministerul transporturilor preia Aeroportul Arad, modernizat cu două millioane de euro, dar fără curse

"Aeroportul Internaţional Arad, care a fost modernizat cu circa două milioane de euro, dar nu mai are curse regulate de pasageri sau marfă, va fi preluat de către Minsterul Transporturilor, a anunţat, joi la Arad, ministrul Transporturilor, Sorin Petru Buşe, citat de corespodentul MEDIAFAX."Aeroportul din Arad este o investiţie foarte frumoasă, care acum este nevalorizată. După ce autorităţile locale vor rezolva o anumită problemă administrativă, noi vom prelua acest aeroport la minister şi vom trata pentru a realiza sinergii cu Aeroportul din Timişoara, deci de a crea o operaţie mai complexă. Avem şi alte idei pe care o să le valorificăm", a spus, joi, la Arad, ministrul transporturilor Sorin Petru Buşe.

Proiectul este susţinut de către autorităţile locale.

Primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că ministrul Transporturilor a apreciat faptul că aeroportul este modern şi "s-au declanşat procedurile de transfer către minister şi evident fuziunea cu Aeroportul din Timişoara, astfel încât în vestul ţării să existe un singur aeroport, cu pistă la Timişoara şi cu pistă la Arad"
rminalul "Plecări" al Aeroportului Internaţional Arad a fost inauguat, în data de 20 aprilie, în urma unei investiţii de circa 2 milioane de euro, care creşte capacitatea de lucru a aeroportului de zece ori. Astfel, capacitatea de lucru a aerogării arădene a crescut de zece ori, de la 50 de pasageri pe oră la 500.

Aeroportul Arad avea înainte de modernizare 1.300 de metri pătraţi, motiv pentru care autorităţile spun că nu au reuşit să convingă decât un operator să aibă curse regulate de pasageri, din cauza capacităţii reduse, iar în final şi acela a plecat. Ca urmare a modernizării, terminalul are peste 4200 de metri pătraţi şi permite operarea unui trafic de 200.000 de pasageri pe an.
Aeroportul Internaţional Arad este deţinut în prezent de către Consiliul Judeţean Arad.
În acest moment, aeroportul nu mai are curse regulate de pasageri sau marfă.

http://www.mediafax.ro/economic/ministerul-transporturilor-preia-aeroportul-arad-modernizat-cu-doua-millioane-de-euro-dar-fara-curse-15907959 (http://www.mediafax.ro/economic/ministerul-transporturilor-preia-aeroportul-arad-modernizat-cu-doua-millioane-de-euro-dar-fara-curse-15907959)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: Ionut on November 04, 2016, 07:05:53 AM
Din declaratii inteleg ca e finala treaba, s-a decis fuziunea? :o




Ministrul Transporturilor: Aeroportul Arad va fi preluat de Ministerul Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Sorin Petru Buşe, a afirmat joi că s-a decis începerea procedurilor de preluare a Aeroportului Arad de către ministerul de resort, de la Consiliul Judeţean, urmând ca acesta să fuzioneze cu Aeroportul Timişoara în vederea dezvoltării unui aeroport regional în subordinea ministerului. La finalul unei vizite pe care a făcut-o la Arad, întâlnindu-se cu reprezentanţii primăriei, Consiliului Judeţean şi ai aeroportului, ministrul Buşe a menţionat presei că în urma discuţiilor purtate cu aceştia, s-a stabilit ca aeroportul să fie preluat de Ministerul Transporturilor, însă autorităţile locale ''mai trebuie să rezolve câteva chestiuni administrative''.

Economica.net (http://www.economica.net/ministrul-transporturilor-aeroportul-arad-va-fi-preluat-de-ministerul-transporturilor_128080.html#n)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on November 04, 2016, 09:54:10 AM
Stai ca nu inteleg, cum se poate sa mute o investitie pe fonduri europene facuta de CJA catre MT? Adica unul face investitii si altul beneficiaza de ele?

Acum sa nu se inteleaga ca sunt impotriva unirii, e singura varianta de supravietui.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: clau on November 04, 2016, 10:52:10 AM
Investitia nu a fost din fonduri europene
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on November 04, 2016, 01:12:21 PM
Cu atat mai mult...
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: Cuneo on November 09, 2016, 04:12:49 PM
Blue Air, Ryanair, Wizz Air și Tarom au refuzat Aeroportul Arad!

http://www.banatulazi.ro/blue-air-ryanair-wizz-air-si-tarom-au-refuzat-aeroportul-arad/
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: elphax on November 09, 2016, 05:03:41 PM
supravietuire pt aeroportul din Arad ? este o gaura neagra dpdv financiar
sper sa se gaseasca solutia cea mai eficienta si economica, chiar si prin fuziune
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: Ionut on October 10, 2017, 07:20:52 AM
It's alive! :D

Aeroportul din Arad are de 30 de ori mai mulți pasageri decât în anul 2016, după lansarea curselor către Antalya

Numărul de pasageri de pe Aeroportul Internațional Arad a crescut de la 381 în tot anul 2016, la peste 11.000 în primele nouă luni ale anului 2017, după ce pe parcursul verii au existat două zboruri săptămânale către Antalya. În acest moment, baza aeriană nu mai are niciun zbor regulat, însă cele către destinația turistică din Turcia ar urma să fie reluate în iunie 2018.

Profit.ro (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/aeroportul-din-arad-are-de-30-de-ori-mai-multi-pasageri-decat-in-anul-2016-dupa-lansarea-curselor-catre-antalya-17323255)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: iuli on October 10, 2017, 10:00:53 AM
Sincer nu am vazut nicio activitate serioasa pe aeroport in afara de zboruri utilitare si de agrement.

Inca sustin ca infiintarea unei societati care sa administreze atat TSR si ARW sub o singura umbrela ar fi de ajutor pentru ambele aeroporturi cat si pentru regiune. Pentru asta TSR trebuie sa iasa de sub tutela MT.
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: tom_sawyer on November 03, 2018, 12:37:58 PM
TAROM zboară de pe Arad: două curse pe săptămână către București

,,Vestea bună am primit-o în această dimineață, la întâlnirea dintre parlamentarii PSD Arad și directorul general al Tarom, Werner Wolf. Este încununarea unor demersuri pe care le facem de luni de zile, alături de colegii parlamentari PSD Arad și un prim pas pentru repunerea Aradului pe harta transportului aerian din România. Vom avea două curse Tarom pe săptămână, Arad – București și retur. Începând cu 1 decembrie, ziua de suflet a tuturor românilor, Aradul, Capitala Politică a Marii Uniri de la 1918, va fi din nou la înălțime", au declarat parlamentarii PSD Arad.

aradon.ro (http://www.aradon.ro/tarom-zboara-de-pe-arad-doua-curse-pe-saptamana-catre-bucuresti/2137862)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: Harry on December 26, 2018, 01:29:48 AM
Aeroportul a fost inaugurat in data de 14 noiembrie 1937, aerogara fiind alaturi de cea din Cluj si cea din Bucuresti, una dintre cele mai mari si frumoase cladiri aeroportuare din Romania.

Discutam de o bijuterie art deco cu un spectaculos turn de control, opera a arhitectului Ioan Marin. Cladirea mai exista si astazi, insa cu fatadele puternic modificate cea mai mare mutilare fiind suferita de turnul de control care a fost efectiv demolat.

(https://2.bp.blogspot.com/-B9Fqef3i7o0/XCK7ypcjQeI/AAAAAAABmDw/BkPdkk8DpvY4Zdr4YOst_f-ny4IuAYHDACLcBGAs/s1600/042222%2B%25281%2529.jpg)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: milo1981 on December 28, 2020, 11:31:41 PM
Primăria Arad a cedat un teren de opt hectare Aeroportului Internaţional Arad, pentru ca acesta să poată accesa fonduri europene pentru extindere Consilierii municipali din Arad au aprobat, luni, iniţiativa Primăriei de a se ceda un teren de peste opt hectare, aflat în perimetrul aeroportului local, pentru ca baza aeriană să poată accesa fonduri europene în cadrul unui proiect estimat la 27 de milioane de euro, relatează Agerpres.

Sursa (https://www.economica.net/primaria-arad-a-cedat-un-teren-de-opt-hectare-aeroportului-international-arad-pentru-ca-acesta-sa-poata-accesa-fonduri-europene-pentru-extindere_194757.html)
Title: Re: Aeroportul International Arad [ARW]
Post by: Todd is Back on April 09, 2021, 09:34:53 PM
Discutie sincera, deschisa despre trecutul, prezentul si viitorul Aeroportului International Arad, zboruri charter de vara 2021, nou operator aerian Lumiwings incepe curse regulate spre Italia, refuzul misterios de neinteles al Taromului de a opera Bucuresti-Arad, agentii de turism Aradene aparent "motivate" sa convinga doritorii de vacanta Aradeni sa aleaga plecarea de pe aeroportul Timisoara in loc de Arad,  de ce prefera low-costurile aeroportul Timisoara, si multe altele intr-un interviu cu Ovidiu Mosneag Directorul Aeroportului Arad.

Sursa Televiziunea Arad
https://youtu.be/nrpYpwBHT38