Forum PeUndeMerg.ro

România => Aviație => Nivel național => Companii aeriene => Topic started by: Balto on January 13, 2018, 01:21:47 PM

Title: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Balto on January 13, 2018, 01:21:47 PM
(https://www.cobrextrans.com/wp-content/uploads/2017/12/cobrex.png)
Flota:

Aeronava: Boeing 737-300
Inmatriculare: YR-CBK
Numar maxim de pasageri: 148Y
MTOW: 63,276 tone
Fabricatie: 1992

Elicopter: AS 365N1
Inmatriculat: YR-CBB


Site: https://www.cobrextrans.com/ro/ (https://www.cobrextrans.com/ro/)

Cele mai recente informatii despre aceasta companie:
- au sediul in Brasov
- in toamna anului 2016 au achizitionat/inchiriat aeronava, in 2017 au vopsit-o cu sigla companiei.
- au anuntat la inceputul anului 2018 ca vor sa opereze zboruri regulate pe traseele Suceava - Verona, Suceava - Madrid (2x saptamana) si Suceava - Bucuresti.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Ionut on January 13, 2018, 02:31:52 PM
Site-ul lor este o glumă. :) Sunt curios dacă vor decola în 2018.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: georgec on January 13, 2018, 03:31:04 PM
nu comentez referitor la site, dar proprietarul/pilot este mai mult decat calificat, este cel care a efectuat aceasta interventie.


http://www.dailymail.co.uk/news/article-3760920/Private-helicopter-pilot-performs-jaw-dropping-rescue-stranded-tourist-2000m-Carpathian-Mountains-Romania.html (http://www.dailymail.co.uk/news/article-3760920/Private-helicopter-pilot-performs-jaw-dropping-rescue-stranded-tourist-2000m-Carpathian-Mountains-Romania.html)
este pilotul care a aratat ca este capabil de o interventie pe care SMURD-ul a refuzat-o.

http://www.bizbrasov.ro/2016/08/29/misiunea-de-salvare-a-pilotului-erou-in-piatra-craiului-a-devenit-celebra-in-marea-britanie/ (http://www.bizbrasov.ro/2016/08/29/misiunea-de-salvare-a-pilotului-erou-in-piatra-craiului-a-devenit-celebra-in-marea-britanie/)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Ionut on March 07, 2018, 08:45:20 AM
Just Us Aero – o nouă companie aeriană românească; primul avion este un Airbus A319 (10 ani)

La finalul lunii februarie, World Class NG Cabin Crew a publicat pe site un anunț de recrutare pentru însoțitori de zbor. Din acest anunț aflăm că acest nou operator aerian din România va opera zboruri charter, ACMI (Aircraft, crew, maintenance, insurance) sau wetlease pentru alte companii aeriene și își va începe activitatea în perioada imediat următoare. Tot aceeași sursă mai precizează pentru BoardingPass că în acest moment echipajul de cabină se află în training și că în perioada următoare compania mai intenționează să aducă încă un avion, posibil un Airbus A321.

Primul avion al companiei se pare că va fi un Airbus A319 înmatriculat YR-ARS și a fost fotografiat în 25 februarie în Birmingham, UK. Această aeronavă i-a aparținut companiei Air Astana și are 10 ani. Anterior a fost înmatriculată P4-YAS și a efectuat un zbor de test de peste 2 ore în UK în data de 23 februarie.

(https://boardingpass.ro/wp-content/uploads/DWvBjo9X4AEj1V2.jpg-large.jpeg)

BoardingPass.ro (https://boardingpass.ro/just-us-aero-o-noua-companie-aeriana-romaneasca-primul-avion-este-un-a319-10-ani)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Ionut on March 07, 2018, 08:47:45 AM
FlyValan suspendă singura rută operată după numai 6 săptămâni

Potrivit sistemului de rezervări de pe siteul companiei, FlyValan suspendă serviciul comercial dintre Genova și Trieste de la finalul lunii martie. Aceasta este singura rută aeriană care operatorul a deschis-o după mai multe amânări.

FlyValan este o companie aeriană din România despre care am mai vorbit în trecut. Aceasta deține un singur avion, un ATR72 înmatriculat YR-VLN, care a fost alocat bazei de la Genova. Inițial compania aeriană a anunțat în toamna anului trecut intenția de a opera zboruri din Genova către Trieste, Zurich, Geneva, Barcelona și Bruxelles, însă în cele din urmă numai serviciul comercial către Trieste a fost lansat. În acest moment nu cunoaștem detalii despre planurile pe care compania le are, însă îndată ce aflăm informații o să revenim cu o actualizare.

(https://boardingpass.ro/wp-content/uploads/37042370274_c4638ff2bf_h.jpg)

BoardingPass.ro (https://boardingpass.ro/flyvalan-suspenda-singura-ruta-operata-dupa-numai-6-saptamani)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Ionut on March 12, 2018, 07:33:31 AM
Air Bucharest angajează însoțitori de bord

Alătură-te echipei Air Bucharest! Compania aeriană organizează o nouă sesiune de recrutare la București la începutul lunii Aprilie 2018. Data limită pentru aplicații este 30 Martie 2018. Ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a fi însoțitor de bord Air Bucharest: • vârsta peste 18 ani; • diplomă de bacalaureat sau diplomă de 12 clase (terminare liceu); • să deții un pașaport valid; • certificat medical valabil; • atestat de membru al echipajului de cabină emis conform reglementării EC 290/2012 sau adeverință că sunteți înscriși la o școală de aviatie în urma căreia veți obține acest atestat; • înălțime de minim 160cm; • engleză atât scris, cât și vorbit (orice altă limbă străină în plus este un avantaj); • aspect fizic placut; • abilități excelente de comunicare; • flexibilitate pentru programul în schimburi și plăcerea de a lucra în echipă; • disponibilitate de relocare în oricare dintre bazele Air Bucharest.

BoardingPass.ro (https://boardingpass.ro/air-bucharest-angajeaza-insotitori-de-bord)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: FRS on April 17, 2018, 07:56:14 AM
Cobrex Trans nu a început vânzarea de bilete spre Madrid și Verona așa cum se angajase. Compania ar avea probleme în implementarea platformei de ticketing

https://www.newsbucovina.ro/actualitate/220159/cobrex-trans-nu-a-inceput-vanzarea-de-bilete-spre-madrid-si-verona-asa-cum-se-angajase-compania-ar-avea-probleme-in-implementarea-platformei-de-ticketing
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: FRS on April 25, 2018, 06:19:00 PM
Cobrex a pus în vânzare on line bilete pentru cursele din Suceava pentru Madrid și București

https://www.newsbucovina.ro/actualitate/220750/cobrex-a-pus-in-vanzare-on-line-bilete-pentru-cursele-din-suceava-pentru-madrid-si-bucuresti

80 EUR per segment Suceava - Bucuresti mi se pare foarte mult.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: FRS on May 14, 2018, 04:25:05 PM
Cobrex Trans a anunțat două noi destinații, Perugia și Barcelona, iar din toamnă va anunța noi zboruri de pe Suceava

https://www.newsbucovina.ro/actualitate/222674/cobrex-trans-a-anuntat-doua-noi-destinatii-perugia-si-barcelona-iar-din-toamna-va-anunta-noi-zboruri-de-pe-suceava
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Lau on June 07, 2018, 09:55:47 PM
Si cireasa de pe tort!!!
Chiar asa, dupa cateva zile?!?

Quote from: Cobrex-Facebook

Operatorul aerian, Cobrex Trans, decide închiderea curselor de linie pe rutele București-Suceava, Suceava-Madrid (inclusiv retur) și București-Perugia, Perugia-Barcelona (inclusiv retur) din considerente operaționale. Rezervările de bilete pentru rutele menționate anterior nu vor mai fi disponibile începând cu 7 Iunie 2018.

Pentru mai multe detalii accesati: https://www.cobrextrans.com/wp-content/uploads/2018/06/Comunicat-de-presa-07-Iunie-2018-Cobrex-Trans-RO.pdf

Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on July 28, 2018, 12:46:05 AM
Quote from: Ionut on March 07, 2018, 08:45:20 AM
Just Us Aero – o nouă companie aeriană românească; primul avion este un Airbus A319 (10 ani)

în perioada următoare compania mai intenționează să aducă încă un avion, posibil un Airbus A321.

Au deja si Airbusul A321, inmatriculat YR-NTS

(https://cdn.jetphotos.com/full/5/29429_1529613678.jpg)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on October 14, 2018, 07:44:57 PM
Surse: o nouă companie aeriană low-cost se va lansa în România și va zbura spre Abu Dhabi, New York și Beijing

Citește articolul pe https://boardingpass.ro/surse-o-noua-companie-aeriana-low-cost-se-va-lansa-in-romania-si-va-zbura-spre-abu-dhabi-new-york-si-beijing/

EIFAD Airline este noul operator aerian din România despre care vorbeam săptămânile trecute

Citește articolul pe https://boardingpass.ro/eifad-airline-este-noul-operator-aerian-din-romania-despre-care-vorbeam-saptamanile-trecute/

Autoritatea Aeronautică Civilă Română confirmă planurile EIFAD Airline de a opera zboruri comerciale

"Referitor la solicitarea dumneavoastră, transmisă prin intermediul poştei electronice în data de 25.09.2018, cu privire la depunerea de către EIFAD Airline SRL a documentaţiei necesare efectuării de operaţiuni de transport aerian comercial de pasageri şi marfă, vă comunicăm faptul că până la data prezentei, această organizaţie a informat AACR cu privire la intenţia de a efectua operaţiunile aeriene anterior menţionate, dar încă nu a transmis o cerere formală, însoţită de documentaţia suport aferentă, în acest sens."

Citește articolul pe https://boardingpass.ro/autoritatea-aeronautica-civila-romana-confirma-planurile-eifad-airline-de-a-opera-zboruri-comerciale/
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: rota on January 14, 2020, 01:47:30 PM
Proprietarul agenției de turism Christian Tour lansează compania aeriană AnimaWings
Wings Memento Group, proprietarul Christian Tour, cel mai mare touroperator şi organizator de zboruri charter, lansează propria companie aeriană, denumită AnimaWings Sursa (https://incont.stirileprotv.ro/lifestyle/proprietarul-agentiei-de-turism-christian-tour-lanseaza-compania-aeriana-animawings.html)

din ce am inteles au in flota 2 A320
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: TibiV on July 21, 2020, 11:09:07 AM
(https://i.imgur.com/lX5sfGR.jpg)

Animawings inaugureaza astazi primul A320-200, YR-AGA ...
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Deutschländer on May 25, 2021, 12:06:28 AM
Nu stiu de unde au venit, dar am aflat de la un coleg din Germania despre ei: Fly Lili

https://www.aero.de/news-39676/Neue-Airline-will-Rumaenien-mit-Muenchen-verbinden.html
https://economedia.ro/a-new-romanian-airline-launched-by-a-sibiu-resident-we-hope-to-be-ready-by-summer-the-first-flights-to-munich.html#.YKwQ9KFjSrw

Nu stiu ce viitor o sa au, dar se pare ca nu este vorba doar de inca o compania cu un website si atat.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Todd is Back on May 28, 2021, 01:10:30 AM
Compania greceasca Lumiwings si-a asigurat prin leasing a doua aeronava din flota. Aeronava este un Boeing 737-700 NG / sharklets blended wings, in configuratie Y149, care a fost operata in trecut de Transavia (Amsterdam). Momentan aeronava a aterizat  la Craiova, posibil pentru un nou livery.

https://www.jetphotos.com/photo/10173063

In primavara, Lumiwings (startup airline) isi anuntasera intentia de a opera zboruri din Craiova si Arad spre destinatii din Italia. Ulterior insa, compania a anuntat ca a decis sa amine inceperea operatiiunilor de zbor in principal datorita complicatiilor legate de formalitatile COVID impuse calatorilor in tarile UE.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: voicul on August 05, 2021, 08:02:25 PM
Primăria Oradea și CJ Bihor vor înființa o companie aeriană proprie. Ilie Bolojan: ,,Vom achiziționa sau închiria două aeronave"

Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor vor înființa o companie aeriană proprie, deținută de Județul Bihor și Municipiul Oradea, au anunțat joi primarul Florin Birta și președintele CJ Ilie Bolojan. Compania va opera atât zboruri interne, către București, cât și externe, spre aeroporturi din Uniunea Europeană.

Cele două administrații și-au propus să asigure conectivitatea aeriană a județului Bihor prin înființarea unor noi curse aeriene interne, între Oradea și București, și externe, între Oradea și unul sau mai multe hub-uri aeriene importante din Uniunea Europeană, se arată într-un comunicat de presă.

Primăria și Consiliul Județean urmează să semneze un protocol de colaborare, care va trebui aprobat de consilierii locali și județeni.

Protocolul prevede înființarea unei companii aeriene proprii deținută de Județul Bihor și Municipiul Oradea, eventual și de alte entități din subordinea directă a celor două autorități publice locale. Astfel, se vor analiza tipurile de companii prevăzute de legislația din România pentru identificarea soluției optime de colaborare: societatea pe acțiuni, societatea cu răspundere limitată etc.

Ce rute va opera compania
Cele două administrații doresc operarea cu două aeronave de noi curse:

Oradea - București (Aeroportul Otopeni sau Băneasa) - minimum 3 zboruri pe zi în zilele lucrătoare și minimum 2 zboruri pe zi în zilele nelucrătoare. Începerea operării - din luna martie 2022
Oradea - unul sau două aeroporturi internaționale din vestul Europei (hub aerian important care să asigure conectarea către cele mai importante destinații din Europa și din lume) - minimum 1 zbor pe zi în zilele lucrătoare. Începerea operării - cel târziu din luna octombrie 2022
Activitatea companiei aeriene locale ar urma să fie finanțată din subscripții publice, sponsorizări și donații provenite din partea companiilor locale care vor dori să sprijine acest proiect.

Potrivit comunicatului, în perioada următoare se vor identifica soluțiile optime de operare a celor două aeronave:

modalitatea de preluare a aeronavelor: achiziție/leasing/închiriere;
tipul de aeronave și capacitatea acestora;
modalitatea efectivă de operare: operare directă/contractarea serviciilor specifice de la terți - echipaj, etc.
,,De ce e bine să facem această companie aeriană locală? Suntem un oraș mediu din România care are în zona de influență a aeroportului aproximativ un milion de locuitori pe care se poate baza și pe care trebuie să îi deservească. Suntem un oraș și un județ în care operarea zborurilor este la limita de rentabilitate și depinde de politicile comerciale ale companiilor și de contextul global, iar rămânerea totală la hazardul pieței aeronautice nu este o soluție pentru dezvoltarea orașului. Am decis că este oportun, urmărind modele de conectare ale altor orașe mici din Europa la hub-uri aeriene, să înființăm această companie. Vom achiziționa sau închiria două aeronave de până la 75 de locuri fiecare cu care vom opera zboruri spre diverse destinații. Urmărim o scădere a prețurilor pe rutele respective, întrucât cele actuale nu sunt deloc mici", a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, potrivit comunicatului.

,,Sunt domenii importante în care colaborarea dintre Primăria Oradea și Consiliul Județean își spune cuvântul, pentru că aceasta duce la dezvoltarea orașului și a județului într-un ritm accelerat. În cazul de față, a avea un aeroport care să ne conecteze cu capitala țării mult mai bine și cu hub-uri europene exact asta înseamnă, o dezvoltare și condiții mai bune pentru investitori, pentru turiști și pentru comunitatea locală", a precizat la rândul său primarul Oradiei, Florin Birta.

Consiliul Județean Bihor va adopta măsuri pentru reorganizarea activităților aeroportului din Oradea (internalizarea serviciilor prestate, amenajarea unui hangar, diversificarea activităților, facilități cargo etc.) în vederea susținerii companiei aeriene nou înființate. În schimb, municipalitatea va derula campanii de promovare a Oradiei și a zonei metropolitane ca destinație turistică și zonă de investiții în regiunile spre care vor fi operate cursele aeriene.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/primaria-oradea-si-cj-bihor-vor-infiinta-o-companie-aeriana-proprie-ilie-bolojan-vom-achizitiona-sau-inchiria-doua-aeronave-1623961
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: dragos76 on August 06, 2021, 01:50:57 PM
Cu tot respectul pt Bolojan, dar eu cred că nu e ok ca statul să se implice în astfel de inițiative, să devină el însuși un "jucător" pe piață. Ar trebui să se limiteze la ce înseamnă un cadru normal (în chestiuni de la reglementare/legislație până la infrastructură etc) de desfășurare a unor activități (și aici, vorbim de chestii pe o plajă foarte largă, de la economic până la social, cultural sau chiar sport) și de asigurare a serviciilor publice. Ori legăturile Oradiei cu Bucureștiul și cu alte orașe din Europa pe cale aeriană nu prea le văd în sfera unor servicii publice.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: TibiV on August 06, 2021, 05:36:01 PM
Discutabil.

De ce cu trenul este "serviciu public" si cu avionul nu este?...
De ce transportul urban (autobuz/tramvai/troleibuz) este?...

Nu te contrazic doar asa, ca sa ma bag in vorba.
Dar cred ca mai degraba este vorba de lipsa unor criterii clare care sa stabileasca nivelul de la care un servicu public este atat de necesar incat sa merite subventii...

Trsansportul urban este subventionat cam peste tot in lume.
Transportul feroviar aproape peste tot in lume.
Tranportul aerian... Hmmm...

Daca Bolojan reuseste sa faca profitabila (sau macar fara pierderi) o companie aeriana, atunci bravo lui. (Desi eu nu cred ca va reusi...)

Aici discutia este lunga, si pe tema asta frunzaverde poate scrie un bestseller...
(De exemplu compania aeriana sa fie pe profit dar aeroportul Oradea sa "incaseze" pierderile acesteia. Asa cum fac multe aeroporturi din lume cu companiile Low Cost, doar ca sa aiba trafic...)

Hai sa vedem planul de afaceri, si vorbim dupa aia...

Disclaimer:
Pana acum nu l-am vazut pe Bolojan sa propuna aberatii... Ce a spus a facut. Este singurul lucru care ma opreste sa spun "alta metoda de
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: ciprebbe on August 07, 2021, 09:00:12 PM
Daca tot nu scapa Tarom de ATR-urile vechi, le poate inchiria la Bolojan :) sa le faca concurenta pe ruta.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: frunzaverde on August 07, 2021, 09:37:21 PM
Este extrem de greu ca o entitate publica sa devina actionar la o linie aeriana. Exista reguli la nivel UE foarte stricte legate de concurenta pe domeniul aerian - cu "testul intreprinzatorului" (metoda prin care statul sau o agentie publica poate baga bani) fiind foarte dur, si limitele pentru ajutoare de stat foarte aproape de zero (si din ce in ce mai dure).

Devine inca si mai complicat cand entitatea (CJ Bihor) are in proprietate un aeroport (intra la concurenta neloiala etc. etc.) si a subventionat pe bani publici companii aeriene. Practic cvasi-imposibil. Ungurii au incercat cu Sólyom, printr-o suveica dubasa rau, cu autoritati publice...
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: DarkFranck on September 29, 2021, 04:01:27 PM
Compania aeriană Air Oradea - o investiție de 3 milioane de euro

Compania aeriană care va fi administrată printr-un parteneriat de Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea, ar urma să fie înființată după ce aleșii județeni și cei locali vor vota proiectul de hotărâre privind asocierea dintre dintre cele două instituții, în vederea înființării societății "Air Oradea".

Florin Birta, primarul Oradei, a anunțat miercuri că viitoarea companie va avea un capital social de 3 milioane de lei, dintre care 60% va fi aportul municipalității orădene și 40% aportul CJ Bihor. Edilul a precizat că au fost făcute demersurile și pentru rezervarea denumirii "SC Air Oradea SA", sub care va opera noua societate.

,,Prin înființarea companiei urmărim dezvoltarea transportului aerian în Oradea și județul Bihor, atragerea investițiilor, atragerea turiștilor în orașul nostru și bineînțeles crearea unei mase critice de pasageri care să frecventeze Aeroportul Oradea", a declarat Florin Birta într-o declarație făcută pe Facebook.

Primarul a precizat că a fost realizat și un business plan, în baza căruia vor fi luate deciziile, după înființarea Air Oradea, legat de modul de operare al aeronavelor.

Din primăvară cu Air Oradea
Avioanele Air Oradea vor începe să opereze zboruri de pe Aeroportul Oradea de anul viitor. "Din primăvara anului viitor, pe un plan de zbor cu trei curse zilnice între Oradea și București, dus – întors, și două curse în weekend, plus patru curse externe pe săptămână, cu care vom fi legați de patru hub-uri internaționale, care vor fi anunțate într-un viitor apropiat", a declarat Birta, care a adăugat că în cel mai scurt timp autoritățile vor face și rezervările de sloturi pentru a putea asigura zborurile anunțate de anul viitor.

"În toamna acestui an urmează să luăm deciziile pe care le-a prezentat domnul primar Birta și să declanșăm procedura de licitație pentru închirierea echipajelor care vor opera pe aeronavele care vor zbura sub brandul Air Oradea. Acesta este un proiect strategic important pentru Oradea și Bihor, pentru că asigurând o conectivitate aeriană cu capitala țării și câteva hub-uri europene, va pune Oradea pe harta globală a dezvoltării, astfel încât să fim mult mai atractivi pentru investiții în anii următori, pentru a oferi mai multe oportunități, salarii mai bune și o calitate mai bună a vieții", a conchis Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

Sursa: aici (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/compania-aeriana-air-oradea-o-investitie-de-3-milioane-de-euro-3819165/)
Declarație Bolo & Birta: aici (https://www.facebook.com/watch/ConsiliulJudeteanBihor/)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: etravel on October 08, 2021, 09:07:43 PM
Quote from: DarkFranck on September 29, 2021, 04:01:27 PM"Din primăvara anului viitor, pe un plan de zbor cu trei curse zilnice între Oradea și București, dus – întors, și două curse în weekend, plus patru curse externe pe săptămână, cu care vom fi legați de patru hub-uri internaționale, care vor fi anunțate într-un viitor apropiat",
Sa-i explice cineva lui Bolojan ca Oradea nu e megalopolisul pe care il viseaza el, si ca nu are de unde genera pax suficienti pentru a face profit cu trei curse zilnice OMR - OTP. Plus doua in weekend.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Sorinus on October 31, 2021, 10:01:37 AM
Cica AnimaWings isi mareste flota, si apare si DanAir, care-i de fapt JustUs rebranduit si cu inca ceva avioane. Asa mare e cererea pe piata romaneasca, incat Tarom si BlueAir nu ajung ptr chartere?
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: hvm on November 04, 2021, 09:46:09 AM
Nu cred ca e asa de mare, dar avand in vedere ca Tarom si Blue Air sunt ambele in groapa... cine stie.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on May 16, 2022, 06:47:17 PM
Air Connect va fi o nouă companie aeriană românească
10 decembrie 2021

Air Connect va fi o nouă companie aeriană care va fi fondată în țara noastră în perioada imediat următoare.

Noua companie aeriană ar urma să opereze o flotă compusă din avioane de tip ATR 72-600 și îl are ca director general pe Tudor Zamfir Constantinescu.

Debutul operațiunilor comerciale este planificat să aibă loc la începutul sezonului de vară 2022, sezon care începe la finalul lunii martie 2022.

boardingpass.ro (https://boardingpass.ro/exclusiv-air-connect-va-fi-o-noua-companie-aeriana-romaneasca/)


Air Connect preia două ATR-uri 72-600 care au fost asamblate în 2014
15 mai 2022

Compania românească Air Connect a semnat un contract de leasing pentru primele sale două avioane de tip ATR 72-600.

Cele două ATR-uri 72-600 care vor intra în flota Air Connect vor fi înmatriculate YR-ACA și YR-ACB.

Înainte de a fi preluate de compania românească, cele două avioane au fost operate din august, respectiv decembrie 2014 până în martie 2020 de companiile aeriene Avianca Honduras și Avianca Express.

boardingpass.ro (https://boardingpass.ro/air-connect-preia-doua-atr-uri-72-600-care-au-fost-asamblate-in-2014/)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Lau on May 25, 2022, 04:33:20 PM
Salut,

Ce știți despre compania HiSky? Sunt serioși și punctuali?

Trebuie sa efectuez luni un zbor TSR-OTP și retur și au ore de zbor ce se potrivesc mai bine pentru mine decât Tarom.
As vrea sa ii testez, dacă primesc recomandări bune.

Merci anticipat!
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: BIGRED1984 on May 25, 2022, 05:54:32 PM
Pai mai bine ne spui tu, ca o sa fii pionier, nu cred sa fi fost deja multi clienti cu ei.
HiSky e din 2020, e din Rep.Moldova dar "Compania aeriană HiSky a început luni, 9 mai 2022, operarea primelor zboruri din noua bază operaţională a companiei, aeroportul Otopeni din Bucureşti".
Stiu ca s-au bagat agresiv si pe chartere si agentiile de turism cumpara de la ei ca e mai ieftin, probabil vor sa atraga cota de piata. (dar mai si modifica orarul de zbor, ramane de vazut cat de seriosi sunt)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on May 25, 2022, 06:22:00 PM
@Lau https://forum.fly-ra.com/threads/hisky-4h-hys.6623/page-9
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: horatiu.cosma on May 25, 2022, 07:22:58 PM
Am fost pe OTP-CLJ cu ei și a fost totul în regulă.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Knattspyrnufelag on June 05, 2022, 01:43:52 AM
Au fost mulți pasageri?
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: adimar12 on June 05, 2022, 08:57:09 AM
Eu unul am avut o experienta neplacuta cu ei. Mi-am rezervat un zbor Cluj Dublin, si cu o saptamana inante de zbor am primit un email ca zborul a fost anulat fara nici o explicatie. Am sunat si mi-au returnat prompt banii in cateva zile.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Lau on June 08, 2022, 03:37:25 PM
Am zburat cu HiSky săptămână trecută pe ruta TSR-OTP.
Totul a fost ok, smooth și rapid. Bineînțeles, fără catering, dar aia nici la Tarom nu mai e disponibil.
La dus dimineață destul de gol avionul (aprox 25%), la întors seara mai plin (sa zicem 50%).
Dimineață, avionul Ryanair TSR-OTP care a plecat cu 15 mins mai devreme a fost full.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on July 08, 2022, 12:22:07 AM
Compania aeriană AirConnect anunță că va începe să organizeze zboruri începând din acestă lună, prima sa aeronavă ajungând, joi, 7 iulie, pe Aeroportul Internațional București Băneasa.

Până la finalul lunii iulie, aeronava ATR 72-600 a AirConnect, cu o configurație de 68 de locuri, va începe să opereze zboruri charter către Grecia, Turcia, Bulgaria și Egipt. Compania are deja semnate contracte cu touroperatori precum Karpaten Turism, Dertour, Cocktail Holidays, și AeroVacanțe.

Flota companiei se va mări, în luna august 2022, cu încă un ATR 72-600, iar anul viitor cu alte două aeronave. Din toamnă, AirConnect va lansa zborurile interne, ce vor conecta aeroporturile regionale cu hub-urile din proximitate. Primele orașe din România vizate sunt București, Oradea, Arad, Timișoara, Craiova, Târgu Mureș, Sibiu și Baia Mare.

economica.net (https://www.economica.net/noua-companie-aeriana-romaneasca-air-connect-va-incepe-sa-opereze-din-aceasta-luna-zboruri-charter-catre-grecia-bulgaria-turcia-si-egipt_597121.html)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: hvm on July 08, 2022, 02:23:10 PM
Egipt cu ATR?
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: TibiV on July 08, 2022, 02:27:30 PM
Probabil putin mai lent (distanta relativ mica, diferenta nu poate fi mai mare de o ora), dar mult mai ieftin (turboprop bate intotdeauna turbojet la consum in litri/100 km)...
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: hvm on July 08, 2022, 02:43:25 PM
Pai din cate stiu eu ATR72-600 are un range de 1525km. Bucuresti - Cairo cu avionul sunt undeva la 1650 km. mie imi da cu virgula...

Legat de viteza un Turbojet are undeva la 800km/h la viteza de croaziera, ATR are undeva la 510km/h. 1650km ii faci in 3h15 min cu ATR si in 2h cu Turbojet. Daca ne gandim cu o aterizare pe undeva prin grecia/creta pentru realimentare ar merge si iasi - hurghada (2280km pe care ii faci in 4.5h zbor + 1.15h aterizare/realimentare/decolare - adica vreo 6h comparativ cu 3h15min cu un turbo jet.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on July 08, 2022, 06:03:40 PM
^
Range full pax: 1,530 km / 825 nm
Range 50% pax: 3,148 km / 1,700 nm

https://pro.flyamelia.com/wp-content/uploads/2019/08/EN-Aircraft-specifications-ATR-72-600.pdf
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: dr4qul4 on July 08, 2022, 09:17:24 PM
si acum vine intrebarea: DE CE?
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: hvm on July 09, 2022, 10:53:27 AM
Makes sense. Cu cat e mai usor cu atat consuma mai putin ca sa se tina pe linia de plutire. Dar unde mai e eficenta fata de un turbojet daca il incarci la jumate si drumul e cu 60-70% mai lung?
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on July 09, 2022, 01:38:40 PM
Corect, de asta turboprop-urile se folosesc pe distanțe scurte. Dar Egipt e doar marginal în afara ariei optime, bănuiesc că la ~60 de pasageri încărcare ar trebui să se încadreze.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: frunzaverde on July 09, 2022, 11:24:25 PM
N-ai nici o eficienta la turboprop la mai mult de 700-1000 km, segmentul devine mai ieftin cu jet undeva pe-acolo. Ce economisesti pe combustibil cheltui pe orele de munca ale echipajului, pe costurile de achizitie/leasing ale aeronavei.

Nu vad cum ai putea face charter turistic (care e ultra low yield si low-frequency) cu un turboprop. E o afacere de volume (si la zbor, si la hoteluri si la tot), nu una de nisa... Ca sa iasa, o agentie trebuie sa plece cu macar 120-140 pax outbound...
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: dr4qul4 on July 09, 2022, 11:41:46 PM
Cand pleci in vacanta, vrei sa stai cat mai mult pe plaja (in cazul asta) nu in avion!
Eu unul nu-l vad rentabil pt Egipt, insa poate fi pentru Grecia, unde sunt chartere in triunghi. Adica ceva de genul Bucuresti-Heraklion-Rhodos, caz in care diferenta de timp intre el si un Turbojet devine infima.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: frunzaverde on July 10, 2022, 08:42:08 PM
@dr4qul4 - nu ai cum sa operezi chartere cu succes in triunghi. Ai nevoie de macar 120-140 pax pe serie pe destinatie, constant ca sa iesi in profit -- altfel nu obtii rabaturile necesare ca sa-ti mearga business-ul.

Cu 20-30 de pax / destinatie (ceea ce inseamna 10-15 camere), platesti preturi retail la aproape tot, chiar si daca ii bagi pe toti intr-un singur hotel. Chiar nu vad cum ar putea merge asa ceva. Eventual ca ranforsari din destinatii mici (gen Baia Mare, Satu Mare sau Craiova) spre nordul Greciei (Preveza, Corfu, Skiathos, Salonic), impreuna cu o serie mare cu jet din OTP, CLJ, IAS sau TSR. Altfel eu chiar nu vad cum.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: survola on July 14, 2022, 01:39:49 PM
Nu poți să ai 120 pax cu ATR72-600.
Dar ei așa spun, că încep cu zboruri charter.
NB: unul dintre acționari este și charterer-ul.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: hvm on July 14, 2022, 04:04:45 PM
Eu am inceput discutia dar nu am spus ca nu pot face zboruri charter cu ATR, ce am comentat a fost legat de partea din stire in care se mentiona ca o sa faca si in Egipt cu ATR pe care eu nu o vad fezabila si speram sa ma ilumineze cineva.

E absolut perfect fezabil sa faci charter din Iasi pana in Varna sau din Bucuresti spre Salonic sau Skiathos.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: frunzaverde on July 21, 2022, 01:10:39 AM
Nu e absolut deloc fezabil sa faci chartere turistice cu ATR - oricine stie piata iti spune asta. CASK-ul, costul pe scaun kilometru este prea mare pentru a fi competitiv pe o piata low-end a "inclusive tours", mai ales in conditiile in care ziua plecarii si frecventa sunt irelevante. De ce? Simplu:

Cineva de la agentia concurenta o sa vina cu un 738 la doua saptamani in locul ATR-ului ala la saptamana, o sa scoata un 10% mai ieftin aceleasi pachete turistice, si tu o sa ramai cu buza umflata. Chartere specializate (gen schimb echipaj naval etc.) poate, dar piata e foarte subtire...
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on August 27, 2022, 06:44:58 PM
Compania aeriană AirConnect va opera primele sale zboruri comerciale regulate începând cu luna octombrie 2022.

Compania aeriană românească va opera zboruri comerciale regulate de la aeroportul Henri Coandă din București spre patru aeroporturi din România:

Baia Mare / din 17 octombrie în fiecare luni și vineri;
Sibiu / din 17 octombrie în fiecare luni, miercuri și vineri;
Suceava / din 16 octombrie în fiecare luni, miercuri, joi, vineri și duminică;
Târgu Mureș / din 16 octombrie în fiecare marți, joi și duminică.

Rutele București – Budapesta și Cluj Napoca – Budapesta vor debuta în 15 octombrie 2022 și vor fi operate în fiecare zi de marți și sâmbătă.

boardingpass.ro (https://boardingpass.ro/airconnect-va-opera-zboruri-regulate-din-octombrie-2022/)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: survola on August 29, 2022, 05:05:43 PM
Oare chiar nu sunt pasageri pentru curse zilnice de la/ către Baia Mare, de exemplu?
Cine are nevoie luni și vineri (probabil doar un zbor pe zi, dimineața sau seara)?
LE. deci nu zboară de la Băneasa?  :o
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: milo1981 on October 19, 2022, 11:11:26 AM
Am cerut ceva informatii pe facebook celor de la AirConnect si am primit urmatorul mesaj:
QuoteBuna ziua! Va multumim pentru interesul acordat companiei noastre! Din cauza întârzierii livrării celui de-al doilea avion AirConnect cât și a pregătirilor operaționale pentru zbor, ne vedem nevoiți să amânam începerea operării zborurilor regulate până la data de 26 martie 2023.
Ne cerem scuze pentru orice inconveniență și vă mulțumim pentru înțelegere,
Customer Care AirConnect.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on November 04, 2022, 03:02:00 PM
^^more feedback from flying HiSky?

moldovenii sunt extrem de agresivi (in sensul bun) in online.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on March 27, 2023, 11:20:14 PM
AirConnect a început operarea zborurilor regulate

Compania Air Connect a început, luni, operarea primelor curse aeriene regulate. Acestea sunt din București către destinații interne, plus Budapesta, și din Cluj către capitala Ungariei.

Startul a fost dat de pe Aeroportul Sibiu, cu primul zbor regulat către București.

Operatorul aerian lansat anul trecut pe piața din România va avea următoarele curse regulate:

    București – Sibiu, 5 frecvențe săptămânale
    București – Suceava, 5 frecvențe săptămânale
    București – Baia Mare, 2 frecvențe săptămânale
    București – Târgu Mureș, 4 frecvențe săptămânale
    București – Budapesta, 2 frecvențe săptămânale
    Cluj Napoca – Budapesta, 2 frecvențe săptămânale

Din luna iunie, AirConnect va avea și rute estivale, atât interne cât și internaționale. Astfel, avioanele ATR ale companiei vor zbura din București la Dubrovnik, dar și din Constanța către Cluj, Oradea, Suceava și Timișoara.

Flota companiei aeriene, care mai efectuează zboruri și pentru operatori din străinătate, cum este, de exemplu, Air Serbia, este compusă din două aparate ATR 72-600, într-o configurație cu 68 de locuri fiecare.

https://www.aviatiamagazin.com/aviatie-civila/airconnect-a-inceput-operarea-zborurilor-regulate/


Timp de circa două săptămâni, o parte dintre zborurile interne și internaționale ale companiei AirConnect vor fi operate cu un avion de tip Saab 340.

Avionul în cauză, care este înmatriculat ES-NSL și poate transporta 36 de pasageri, va fi închiriat de la compania estonă NyxAir și va fi operat cu echipajele acestei companii.

https://boardingpass.ro/airconnect-inchriaza-un-saab-340-de-la-nyxair-pentru-zborurile-regulate/
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Sorinus on March 31, 2023, 04:58:28 PM
Au vreun viitor AirConnect, DanAir sau HiSky?
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on April 01, 2023, 01:41:57 PM
AirConnect: pe zborul Otopeni-Sibiu de ieri au fost 31 pasageri din 36 locuri (https://forum.fly-ra.com/threads/air-connect-ks-kon.6748/page-10#post-95639) disponibile în avion (pe zborul retur 15/36).

HiSky tocmai a adus în flotă 2 avioane Airbus A321neoLR (https://boardingpass.ro/hisky-va-zbura-cu-a321neolr-spre-trei-destinatii-din-europa-din-31-martie-2023/).

DanAir a pus în vânzare bilete pentru zboruri din București și Brașov (https://boardingpass.ro/dan-air-a-pus-la-vanzare-biletele-pentru-zborurile-bucuresti-si-brasov/).
Au pus în funcțiune site-ul: https://danair.ro/
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Sorinus on April 04, 2023, 02:28:33 PM
Mai exista si HelloJets...ce vad ca au 2x738 ex BlueAir.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on April 25, 2023, 09:37:00 PM
Quote from: Sorinus on March 31, 2023, 04:58:28 PMAu vreun viitor AirConnect, DanAir sau HiSky?

O'Leary sustinea recent ca va urma o consolidare dura a sectorului in UE cu 2 operatori legacy - AF/KLM si Lufthansa- si un! operator low-cost ( guess who).
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Sorinus on April 26, 2023, 09:54:31 AM
El macane mult din fire, si sunt ceva competitori pe ULCC ce par seriosi: EasyJet, Wizz, Norwegian. Dar p-astia mici, eu nu-i vad bine, mai ales cand ai Brasov ca main and only hub.

Imi place ce-a facut Carpatair, s-au restructurat cand au dat de greu si s-au focusat pe ce le merge: charter si wet lease.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on May 02, 2023, 11:21:29 AM
Feeling-ul meu e ca (si) Wizz sunt pe tobogan, iar Easy si Ryan sunt esential companii de vacanta pentru clasele populare (de jos in jargon anglo-saxon) din nordul Europei.

O surpriza decizia lui O'Leary de a se aventura catre pietele din Estul Europei, ramane de vazut daca are un plan pe termen lung sau e doar un balon de incercare.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Sorinus on May 02, 2023, 12:50:49 PM
Pai si restul lumii? Cu ce zboara? De exemplu, middle class romanians ce nu vor sa plateasca 150eur pana la Roma la Tarom pt un zbor de 2h cu un pahar de apa inclus.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: TibiV on July 06, 2023, 03:55:41 PM
QuoteComunicat de presă DAN AIR                                    
06 Iulie 2023

2598 de pasageri sunt afectați, din nou, de programul de funcționare al Aeroportului Brașov-Ghimbav și a lipsei de personal al Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA R.A.

Din cauze independente de operatorul aerian, în perioada 09.07.2023 - 29.09.2023 cursele DAN AIR, singura companie care operează în prezent zboruri regulate din Brașov, cu plecare din Otopeni către Nuernberg, Bruxelles, Munchen, Malaga,  Stuttgart, Londra și Brașov-Malaga vor fi anulate.

Compania DAN AIR este obligată să anuleze aceste curse din cauza programului de lucru limitat al Aeroportului din Brașov. Acest orar de funcționare restrictiv afectează, implicit, și programul celorlate curse conectate din București sau din alte țări.
 
    ,,În primul rând ne cerem scuze bucureștenilor și sperăm să înțeleagă decizia noastră de a anula zborurile din București. Decizia a fost luată în baza unor analize îndelungate și unde a fost principal factorul uman. Bucureștenii au multe alternative de transport întrucât pe Aeroportul Otopeni sunt prezente multe companii aeriene, în schimb pe Aeroportul din Brașov la momentul actual este doar DAN AIR și ca atare nu-i putem lăsa pe brașovenii noștri și fără sigura lor modalitate de transport aerian. Pe cale de consecință, ne asumăm pierderile care vor fi generate de anularea programului de la București iar toți pasagerii își vor primi banii integral pe bilete înapoi în maxim 14 zile, cu posibilitatea de a formula cerere de compensare pe adresa EU261@DANAIR.AERO.
    Pentru a explica mai bine situația, zborurile din Brașov sunt interconectate cu cele de pe Otopeni și cu cele de pe aeroporturile externe. Am încercat să propunem modificarea orarului pentru zborurile afectate de anulări astfel încât să ne încadram în programul de lucru al Aeroportulului din Brașov.
    Acest lucru din păcate este imposibil în acest program de vară, pentru că discutăm despre hub-uri europene unde sloturile de zbor se alocă cu multe luni înainte, așa cum au fost alocate și pentru programul inițial propus de DAN AIR și luat la cunoștință de către autorități care nu s-au opus. Din moment ce nu reușim să respectăm sloturile inițial alocate de către aeroporturile europene pe care zburăm suntem nevoiți să anulăm anumite frecvențe și destinații.
    Al II-lea factor care afectează programul de pe București este rigiditatea organelor de poliție de frontieră în a accepta curse de pasageri cu origine multiplă fără debarcare la primul punct de intrare în țările de destinație fapt ceea ce generează întârzieri și mai mari care se acumulează pentru ca pasagerii să poată trece încă o dată prin controlul de frontieră pentru a-și continua călătoria.
    Din cauza faptului că nu am reușit să găsim o soluție tehnică și nu avem parte de niciun suport din partea autorităților, suntem obligați  să renunțăm la zborurile din București (Otopeni) pentru a putea efectua cursele din Brașov, în scenariul invers, mult mai mulți pasageri ar avea de suferit, ca atare ne-am aflat în fața unei decizii unde am ales răul cel mai mic"
- explică  Matt Ian DAVID, CEO DAN AIR .

Din aceste sincope tehnice, independente de operatorul aerian, cei mai afectați sunt însă pasagerii. DAN AIR urmează să oblige în instanță atât Aeroportul Brașov cât și ROMATSA să-și îndeplinească obligațiile de a face și de a rezolva problema cu care se confruntă brașovenii deoarece soluții legale există. În continuare ,,Facem tot ceea ce este posiblul pentru a reduce impactul acestor modificări sau anulări asupra pasagerilor. De fiecare dată am acționat corect, tocmai pentru ca pasagerii noștri să resimtă cât mai puțin efectele acestui dezinteres fața de un operator economic român care a investit considerabil în dezvoltarea unor rute noi de pe aeroportul din Brașov. DAN AIR, a reușit să plaseze aeroportul Brașov în top 4 din România. Cea mai mare pierdere este însă a pasagerilor care, astfel, vor petrece mult mai mult timp pentru a ajunge la destinația dorită chiar dacă ar fi existat toate condițiile necesare pentru timp redus, confort sporit și costuri decente", mai spune Matt Ian DAVID, CEO DAN AIR.

Cu stimă,
ECHIPA DAN AIR
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: GIV on July 06, 2023, 03:58:42 PM
chiar acum am citit comunicatul pe facebook  :lol:  :lol: 
pacat de cei care si-au luat bilet
 :((  >:(  >:(

cica "Din cauze independente de operatorul aerian" dar pana la urma ei au ales sa opereze zboruri de pe otopeni via brasov. 
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: pasadia on July 06, 2023, 07:45:24 PM
Bine, eu tot nu inteleg de ce nu recurg la solutia OTP - X - GHV - X - OTP, perfect posibila intr-o zi de operare, fara sa te incurce programul aeroportului din Brasov. Bine, poate sunt restrictii legate de posibilitatile de alimentare sau de timpii totali de lucru ai personalului navigant.
Caci era clar de ceva timp ca solutia asta de tip autobuz, OTP - GHV - X - (ocazional Y) - GHV - OTP e dificila.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Rodeo on July 07, 2023, 07:27:38 PM
Adică în loc de doua perechi sosire/plecare pe zi, împinse spre extremitățile programului anunțat de aeroport, sa facă doar una, la mijlocul zilei, când pe alte aeroporturi (aglomerate) e scump dar pe Brașov e la același preț. Face sens. (Aoleo, vai, uff, îhhhh, o să ma obișnuiesc greu cu NLRGAA - Noua Limbă Românește Gen Aprobată Academie).
Totuși nu pot să nu observ că dacă ar adopta programul propus de tine atunci DanAir ar renunța la o potențială navetă Buc-Bv dimineața și una Bv-Buc seara. Ceea ce (dacă am înțeles bine analizele voastre) piața oricum le va scoate din cap în maxim 6 luni. Sau poate nu...  We shall see - adică vedea-vom când fi-va timpul.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: pasadia on July 07, 2023, 07:29:40 PM
Acea naveta NU a existat in nici un moment. Eu nu stiu sa fi fost vandute bilete strict pe segmentul B - BV sau invers. 
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Sorinus on July 28, 2023, 11:06:42 AM
AirConnect si-a mutat operatiunile pe Baneasa. Seems legit to me, nu cred ca aveau oricum prea mult pasageri cu conexiune. Sunt curios ce load-uri au, unele rute sunt cam exotice si dubleaza Tarom.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on August 22, 2023, 08:44:10 PM
Bolojan cauta aeronave, si piloti evident, pentru a lansa o companie aeriana de stat Air Oradea:

https://m.ebihoreanul.ro/stiri/air-oradea-in-aer-noi-scenarii-pentru-aeroport-dupa-ce-firma-finantata-de-primarie-si-consiliul-judetean-nu-a-realizat-nimic-180769.html
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: frunzaverde on September 16, 2023, 01:53:42 AM
@shift2rail - este imposibil. Daca vrei sa deschizi o linie aeriana de stat in Europa nu poti sa o faci cu ajutor de stat - e strict interzis. Asta inseamna ca la fiecare decizie, oricat de mica, trebuie sa treci de "testul investitorului privat", adica, toate deciziile pe care le faci trebuie sa fie decizii rezonabile de management pe care le-ar face si un investitor privat in piata europeana competitiva. O investigatie care poate fi deschisa de Comisie dupa o plangere facuta de oricare din liniile aeriene din Europa - care pot contesta fiecare decizie a ta. Iar orice ajutor de stat nelegal trebuie rambursat imediat inapoi. Rezultatul e ca e imposibil sa operezi. Ungaria a incercat, a esuat cu Sólyom.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: dragos76 on September 19, 2023, 06:16:55 PM
Chiar sunt curios pe ce destinații o să dorească să îl folosească.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on September 29, 2023, 10:21:14 AM
Air Oradea (compania CJ Bihor, n.m.) cauta un partener privat ptr a merge mai departe prin mecanismul UE pari-passu (ref. testul investitorului privat de care vb @frunzaverde):

https://www.economica.net/compania-air-oradea-cauta-sa-se-asocieze-cu-un-partener-privat-care-sa-efectueze-zboruri-de-pe-aeroportul-local_696407.html
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: misiekwas on September 29, 2023, 01:29:27 PM
Mie tot nu-i foarte clara logica de a baga banii de UTAuri în asemenea proiecte.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on September 29, 2023, 02:50:21 PM
^pot intelege presiunea locala, deoarece Oradea nu e deservita corespunzator de niciun aeroport: Budapesta e la 5-6h distanta rutier si 8h feroviar, CJ va fi curand la 8h pe feroviar si 4-5h pe rutier, TM tot pe acolo, samd.

Ideal ar fi fost un aero comun cu Debrecen, la jumatatea distantei, dar sunt rare proiectele infra in care cooperam cu vecinii.

Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: alexandru_m on September 29, 2023, 07:28:50 PM
Oradea e la 2,5 ore de Arad si la 3 ore de Timisoara pe rutier, azi. Chiar mai putin la ore "exotice". Cu A11 gata o sa fie la o ora de Arad si la 1:30 de Timisoara. Cam la cat e Berceniul de Otopeni, asa.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: misiekwas on September 29, 2023, 08:51:04 PM
@shift2rail e Arad, Timișoara și Debrecen. Și de ce capacitate de aeroport are nevoie Oradea (pentru ca last time I checked, aeroportul exista in Oradea) ? Sau s4? Căti oameni vor folosi aeroportul aia?
Sincer, mi se pare ca nevoia de aeroporturi noi în România este 0 și rețeaua e ok în sine. Aia noi sunt un gadget cu care politicieni locali își vor sa crească profilul și cam atât sau au criza de creativitate. Sa vezi cazul Tulcea unde aveai într-un an mai putini pasageri decât s-au dus în spațiu.
Cu linii aeriene de județ, sincer nu prea cred ca aeroportul este o prioritate pentru oamenii din Oradea. Și cu atât mai puțin în linii aeriene de CJ. Și nu văd cum sa renteze astfel de linie, care prin natura sa nu va putea opera la scara și cu flexibilitate. Dacă Bolojan și CJ au prea mulți bani de cheltuit, mai bine sa le bage într-o companie de rute locale cu autobuz și navetă la Cluj. Va costa mărunt iar beneficii ar fi mult mai mari.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: frunzaverde on September 29, 2023, 09:10:41 PM
@shift2rail - Cele doua aeroporturi principale de Oradea sunt Budapesta si Cluj, ambele la 3.5 ore rutiere de Oradea, o distanta absolut onorabila. Exista servicii de transfer spre ambele directii, organizate.

Presiune pe cerere nu exista - exista foarte putine zboruri din OMR pentru simplul motiv ca nimeni nu e dispus sa zboare acolo, pentru ca nu au pasageri. Aeroport deja exista, capacitate disponibila uriasa, daca oamenii erau disperati dupa zboruri, ar fi fost zboruri. Ca piata aviatica este functionala in Europa.

Problema e ca orasul e mic, si economiile de scara din Cluj si Budapesta fac ca oferta de orare, destinatii si preturi ex-Budapesta sa fie mult mai convenabila ca oferta posibila din Oradea. Au incercat o schema de subventii/ajutor de stat de start-up cu Ryanair (Wizz a zis pas), a fost un esec lamentabil, nu reuseau sa umple avioane decat la preturi de primul bucket (super-promo) gen 9 euro pe segment, cum a expirat ajutorul de stat cum s-a carat Ryanair (la propriu, ultimul zbor a fost efectiv in ultima zi in care ajutorul de stat era posibil). La costuri si preturi de piata nu impiedica nimeni pe Wizz, Ryanair, Easyjet, Lufthansa, Austrian... sa intre, dar nu intra ca nu vad o piata profitabila. Iar toti cei care au incercat ori au dat faliment, ori au iesit.

Iar cei pentru care cei 3.5 ore economii de timp si confort justifica preturile mai mari au deja alternativa, la pretul pietei. Sunt doua zboruri Tarom spre Bucuresti de unde ai o gramada de optiuni. Dar, Tarom reuseste cu chiu cu vai sa umple 2 ATR-uri pe zi -- la preturi mici -- internele nu sunt scumpe si gasesti cu o saptamana in avans retururi.

Debrecen nu o duce mult mai bine (desi orasul e dublu ca zona de captura). Au trei rotatii Wizz pe zi, din care doua sunt spre zone de vacanta la soare (rotindu-se intre Tel Aviv, Antalya, Burgas si Larnaca), un zbor pe zi "capsunari" (Luton si Eindhoven), si trei zboruri pe saptamana la Muenchen cu Lufthansa, pentru traficul de business. Oradea are cam aceleasi servicii - Taromul de Bucuresti in loc de Lufthansa de Muenchen (pentru ca directia de business primara este Bucuresti), charterele spre Hurghada si Antalya (care vara sunt 1 pe zi, iarna 2-3 pe saptamana). Lipsesc zborurile "capsunari", dar la alea, costul primeaza, 3 ore pana la aeroport fiind nimic (ati fost vreodata la Luton?).
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: misiekwas on September 29, 2023, 09:42:04 PM
^Correct me if I'm wrong, dar impresia mea este ca transport aerian este singurul unde România nu are lipsa de capacității ci excedent la infrastructura actuala și rețea cam completa. Practic orice orașul mare are la distanta ok un aeroport. Nu ma refer aici la lucruri mai detaliate, precum sisteme, terminale dar rețeaua în sine îmi se pare absolut de ajuns.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: TibiV on September 30, 2023, 09:15:49 AM
Quote from: misiekwas on September 29, 2023, 08:51:04 PMSa vezi cazul Tulcea unde aveai într-un an mai putini pasageri decât s-au dus în spațiu.
:lol: :cheers:
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on September 30, 2023, 09:48:32 AM
^^ la ce ora ati porni de acasa din Oradea ptr a NU RATA un LCC din Cluj/Budapesta la ora 6-7 dim? ( 90% dintre ele decoleaza in acest interval orar). Variante posibile de raspuns: 00, 1 am, 2 am.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: misiekwas on September 30, 2023, 01:29:21 PM
Cam la 4 ore din timp. Dar asta nu-i deloc ceva rar chiar în Europa de Vest. Și nu văd aici o problema, ca nu te duci cu avion zi cu zi. problema în schimb este lipsa de predictabilitate privind durata călătoriei la aeroport. Dacă ști ca durata va fi patru ore, iei patru ore margine.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on September 30, 2023, 03:12:17 PM
In Occident plecarile avioanelor sunt distribuite uniform intre orele 06.00-22.00.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: TibiV on September 30, 2023, 03:54:18 PM
O afirmatie la care in mod sigur iti va raspune @frunzaverde ...
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: misiekwas on September 30, 2023, 05:13:45 PM
^câți oameni zboară des din Oradea, sau orice aeroport în tara mai puțin Otopeni? Avem nevoie de infrastructura decenta, dar bine dimensionata. Nici călătorie Pitești-București nu-i super convenabila, sa nu spun dacă cineva zboară din Constanța dar vine din Tulcea. Exista un tavan după care înmulțirea de infrastructura aviatica nu mai are rost. Sau facem și aeroport la fiecare reședință de județ. Și sincer, consider ca Bihor ar putea sa cheltuiască mai bine bani pe transport decât o companie aeriana.

Sincer, consider faza aia cu aeroporturi la număr și linii aeriene județene unul dintre cele mai proaste lucruri în zona infrastructurala.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: frunzaverde on September 30, 2023, 05:48:58 PM
@shift2rail - Spui iar tampenii cat casa. In toata lumea zborurile sunt distributie de obicei in 1-4 bancuri (sau valuri) de plecari si corespondentele lor de sosiri, fiecare banc avand (la fel, functie de marimea aeroportului) intre 1 si 3 ore.

In timpul unui banc de plecari/sosiri sunt de obicei undeva la 300-400% scaune vandute (si pasageri) fata de restul timpului. Poti verifica asta uitandu-te la orice aeroport vrei tu, ai date de plecari sosiri pe Flightradar pentru aproape orice destinatie, ai nevoie de cunostinte bazale de Excel sa faci o diagrama de frecvente (si de capacitate, ca ai si echipamentul in tabelele FR).

Organizarea zborurilor e asa pentru ca in toata lumea, transportul aerian este organizat pe fix doua principii - "hub-spoke" sau "punct-la-punct" (folosit de operatori ULCC gen Wizz sau Ryanair) -- nu exista "orient" sau "occident" (care-i doar o marota romaneasca, Bucurestiul si Roma seamana mai mult ca Roma de Oslo), Tokio si Jakarta functioneaza la fel ca Paris sau Copenhaga. Ambele principii rezulta in acelasi pattern de operare, la hub-spoke pentru a asigura valurile de conexiuni, la "punct-la-punct" ca efect al nevoii de utilizare a echipamentului cat mai eficient.

P.S. E chiar asa simplu sa scrii ineptii in loc sa verifici 5 minute ce scrii? Poti gasi explicatii despre cum functioneaza operatiunile aeriene, si date cu toptanul. Iti ia cateva minute sa cauti.

A, si la ce ora trebuie sa pleci - simplu, nu iei zborul de 6 dimineata, iei unul mai tarziu, sau unul cu conexiune in Bucuresti sau... sau.... Iar daca vrei neaparat zborul de 6 AM pleci candva la 4-5 la pranz in ziua anterioara, si dormi noaptea la hotel in Budapesta. Iar daca esti atat de sensibil la pret incat nici hotelul si nici zborul de mai tarziu nu sunt optiuni, pleci in toiul noptii (optiuni de transfer sunt!). Problema e ca atunci nici operarea unui zbor echivalent pe un mic aeroport local nu il va ajuta pe acest ipotetic personaj sensibil la pret - pentru ca zborul din Oradea va fi semnificativ mai scump  - pentru ca costul de operare pe pasager al aeroportului e automat mai mare, si se transmite la calator.

Asta se intampla si la Brasov - unde se asteptau la sute si sute de mii de pasageri in primul an, dar se chinuie ca 2-3 zboruri pe zi, din lipsa de cerere...

@misiekwas - numarul de aeroporturi in Romania este excedentar, calitatea serviciului si accesul la ele deficitare. Asta au zis toate studiile facute in ultimii 20+ de ani. In partea de Nord-Vest a tarii excedentul e cel mai mare, unde exista cinci aeroporturi in concurenta pe o zona de captura modesta (TGM, CLJ, OMR, SUJ si BAY). Targu Mures este deja practic condamnat, dupa finalizarea A3 si legaturii la Tureni competitivitatea ii va scadea la zero. Restul, ideal ar fi ca investitiile (inclusiv intr-un plan de acces si transfer din cele trei orase de captura - Oradea, Satu Mare si Baia Mare) sa fie directionate spre UNUL din OMR, SUJ si BAY, iar restul pastrate ca exclusiv regionale cu legatura spre OTP + eventual o legatura spre un hub international (gen MUC).
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on September 30, 2023, 07:42:05 PM
@frunzaverde : ca de obicei, scrii mult si intelegi putin din ce spune preopinentul; nu e grav, poate fi mai rau de atat.

Am facut o observatie simpla: la Cluj, Timisoara, Satu-Mare, Arad,  distributia plecarilor in interiorul unei zile e unimodala, bimodala in cel mai bun caz(early morning, late evening typically) in timp ce la aeroporturi comparabile low-cost ( Beauvais, Charleroi, Eindhoven, Aachen/Maas) e cvasiuniforma inter-blocuri,dupa cum le numesti. Distributia intrabloc nu conteaza: putin imi pasa daca zbor la 13h sau la 14h, in timp ce existenta optiunilor dimineata/dupa-amiaza/seara poate face diferenta intre decizia de a zbura sau nu.

Nu spun ca aceasta asimetrie unimodal vs uniform interbloc nu e rationalizabila- lcc, optimizare costuri, hub vs no hub- dar pe cetateanul lambda din Oradea sau Satu Mare il incalzeste putin spre deloc, daca trebuie sa-si urce copiii la 1 noaptea in trasferul de Cluj sau Tim. Cat despre pornit la drum cu o zi inainte, probabil ca din Vestul Ro va gasi mai convenabila experienta unui tren/autoturism catre destinatia finala. In 24 de ore ajungi cam in orice punct din Vest.

 
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: misiekwas on September 30, 2023, 08:54:45 PM
Problema cu accesibilitate nu-i legata de distante și nu-i rezolvata de mai multe aeroporturi sau linii aeriene. România este o tara cu densitate de populație mica și cu orașe relativ mici. Nu ai cum sa generezi traficul suficient pentru ca nu zboară toată lumea în Oradea și cei care zboară nu fac asta chiar asa de des. Distante în Romania nu sunt asa de mari, problema nu-i ca sunt prea puține aeroporturi și nu rezolvi aceasta prin mai multe aeroporturi sau prin companie aeriana a CJ Bihor sau s4. Și Beauvais sau Eindhoven sunt rentabile nu pentru ca atâta lumea vrea sa viziteze Beauvais sau Eindhoven sau locuitorii sunt asa de plimbăreți, ci pentru ca deservesc la preturi mici zone de interes mult mai mari decât ai oriunde în România. Ce propui tu e fix o companie care ar deservi NUMAI Chaleroi. În plus, bănuiesc ca să fie rentabila, Air Oradea tor ar pleca la ore asemănătoare pentru ca acolo ar fi baza logistica. Iar sa faci compania sa facă numai zboruri dintr-un oraș relativ mic și întors ar fi dus la faliment. Și bilete ar fi mult mai scumpe.
O comparatie: Radom. Oras In Polonia de mărime Oradei, care are aeroport pe care nu folosește nimeni, ci chiar cei din Radom se duc în Varșovia. De ce? Ca e oferta mai buna și iese mai ieftin. Dar guvernul încearcă pe motive politice  to make it happen. Ultima Ideea? A fost redenumit Varșovia-Radom ca poate se gasesc niște fraieri, care nu se uit pe harta.


@frunzaverde de aia spuneam ca ma refer numai la densitate, nu calitate.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: frunzaverde on September 30, 2023, 11:14:08 PM
@shift2rail - Nu asta ai zis - asta pare a deveni tema recurenta pe forumul asta. Ai zis "occident", nu "aeroport tertiar baza ULCC Ryanair pentru zboruri leisure" (gen Charleroi sau Beauvais). Cele doua nu sunt sinonime.

Apoi, nu vad in ce fel este Clujul sau Timisoara comparabila in vreun fel cu Beauvais sau Charleroi ca bazin si tip de deservire - cele din urma sunt aeroporturi tertiare, care deservesc o destinatie diferita de cea teoretica (CRL->PAR, BVA->BRU, LTN->LON, GRO->BCN, NYO->ARN) si se bazeaza pe turism low-cost, in principiu incoming. Aachen are exclusiv cateva zboruri spre soare (regulate si charter), la fel incomparabila situatia. Eindhoven combina incoming-ul ieftin pentru AMS cu outgoing spre soare cu trafic local intr-o o zona incredibil de densa local (zona de captura de 100 km e cat jumate de Romania). In ce fel sunt comparabile eu nu pot intelege.

Pe urma, observatia ta "simpla" e gresita, in toate cazurile. Aici ai distributia decolarilor de azi si maine de pe CLJ, TSR, CRL si BVA. "Modal" intr-o distributie inseamna maxim local al componentei sistematice - "varf de deal". La CLJ e clar o distributie trimodala cu trei bancuri de plecari, fix pe standardul european de spoke/baza mica ULCC. La Timisoara e prea putin trafic pentru o distributie de orice fel, se vede un "proto-banc" de plecari dimineata, dar ce inferenta poti face la maximum 3 decolari pe ora?

La CRL si BVA se vede monopolul ULCC - tot o distributie multi-modala - un banc de plecari dimineata, un banc de plecari la pranz, mai rasfirat (a doua rotatie) si un platou spre seara (a treia rotatie). Aplatizarea bancurilor spre seara este fireasca - cum nu exista huburi, plecarile dimineata vor fi sincrone, urmatoarele fiind insa diferite, distantele parcurse intre diverse "spite" ale retelei fiind diferite.

Uite-aici graficele:

(https://i.imgur.com/3PGwbmV.png)

Diferente intre valorile extreme de 300-400% nu se pot numi "uniforme" sau "cvasi-uniforme". CLJ si CRL seamana cat-de-cat, de altfel, ca pattern de trafic, la CLJ tendinta e mai extrema pentru ca 25% din trafic este trafic hub-spoke (Tarom,LOT,Turkish,Lufthansa).

La OMR, ARW, MST, SUJ nu ai ce distributie sa ai - sunt cateva zboruri pe zi, daca si alea.

Cat despre cetateanul lambda din Oradea sau Satu Mare il incalzeste putin spre deloc, daca trebuie sa-si urce copiii la 1 noaptea in trasferul de Cluj sau Tim - o linie aeriana nu functioneaza dupa "incalzirea" cetatenilor, sentimentele, dorintele, pasiunile etc. acestora, ci dupa cererea agregata de transport si dupa echilibrul cerere-oferta-cost. Daca "cetateanul din Oradea/SM" e atat de sensibil la pret incat prefera sa se trezeasca la unu noaptea, inseamna ca nu va plati pretul sustenabil unei operatiuni la Oradea/SM, care e automat mult mai mare decat cel din BUD - BUD avand economie de scara complet diferita. Trezitul la 1 noaptea este o alegere, nu e fortat de nimeni sa o faca - cu 10-50-100 euro in plus se poate trezi la 5 sau la 7. Pentru ca deja nu a ales cele multe optiuni mult mai convenabile, e clar ca timpul si confortul sunt neimportante, doar pretul conteaza - e asa usor sa zbori direct deja, sau sa ajungi la BUD la bancul II sau III (plecare din Oradea la 9-10 AM) sau conexiune in Bucuresti (la 55 euro pe segment, o solutie deloc scumpa).

Deja cele mai ieftine linii aeriene ca CASK (cost pe scaun-kilometru) in Europa (si printre cele mai mici din lume) au incercat (FR si W6). Au decis ca efectiv nu exista o piata, nici macar la CASK-ul lor. Mai jos n-ai cum sa mergi, ca e totul optimizat la sange, de la economii de scara uriase (100+ avioane in flota), uniformizare, salarizare eficienta, turnusuri facute la sange, scaune si confort la minimum, anciliare taxate la maximum, inclusiv proceduri de operare de avioane in cele mai economice moduri posibile. "Air Oradea" cum ar putea iesi mai ieftin decat cei mai ieftini?

PS : Transferul, apropo, nu e niciodata la Timisoara, e la Budapesta, si mult mai rar la Cluj.
Optiuni comode sunt asa:

- avion. Aeroporturile exista, au curse (cat poate duce in regim comercial un orasel de 200.000 de oameni), si functioneaza ca feedere in reteaua SkyTeam via Otopeni. Poti zbura pe un singur bilet, cu orar convenabil, bagaj transferat, maximum 2 escale, si pana la New York. Nici nu-i scump - OMR-JFK dus-intors la sfarsit de octombrie e sub 900 euro. Trezirea e boiereasca, la 7:00. Nimeni nu e oprit sa deschida alte curse. Din Satu Mare e mai greu, ca nici macar de zbor zilnic de Bucuresti nu are vad orasul, dar se poate.

- din Oradea tren la 5:26 care ajunge la 9:20 in Budapesta, poti prinde orice zbor dupa pranz. Sau ai vagon-pat Oradea-Budapesta (plecare 1:37 sosire 5:20 Budapesta si 8:21 Viena) daca chiar vrei sa nu petreci noaptea la hotel - prinzi orice cursa vrei dupa ora 7:30-8:00 din BUD si 10:30 din VIE. Din Satu Mare ai tren direct la Viena si Budapesta.

- transfer dedicat la BUD si CLJ.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on November 05, 2023, 12:57:20 AM
Aeroitalia comunica che ha oggi finalizzato l'acquisizione del 93,86% della compagnia regional Air Connect. Questa acquisizione permetterà ad Aeroitalia di rinforzare la propria presenza nel mercato regionale italiano e rafforzerà la capacità di feederaggio verso l'Hub di Roma Fiumicino.

www.facebook.com/aeroitalia2021
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Sorinus on November 06, 2023, 02:13:46 PM
Adica le iau alea 2 ATR-uri?
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: dargauda on November 07, 2023, 11:41:33 AM
Aeroitalia a semnat un memorandum în vederea achiziționării companiei AirConnect din România / Compania italiană va cumpăra pachetul de acțiuni de la Iulian Bogdan Năstase, fost avocat la Blue Air

AeroItalia (XZ, Roma Fiumicino) a semnat un Memorandum de Înțelegere pentru achiziționarea a 93,86% din acțiunile firmei românești AirConnect (KS, București Băneasa) contra unei sume încă nedezvăluite, cimentând astfel actualul partneriat al celor două companii aeriene și confirrmând niște zvonuri anterioare cu privire la o eventuală investiție, transmite portalul elvețian CH-aviation, citată de Rador Radio România.


,,Achiziția finalizată astăzi va permite companiei AeroItalia să-și consolideze prezența pe piața regională italiană și va întări capacitatea noastră de pe Roma Fiumicino", a spus președintele Marc Bourgade.

Cu toate acestea, transportatorul român a declarat de atunci pentru Ch-aviation că ,,contractul de vânzare-cumpărare de acțiuni este în curs de negociere. Odată semnat, AeroItalia va trebui să plătească prețul pentru a deveni proprietară".

Un purtător de cuvânt a adăugat că orice eventual impact asupra tranzacției legate de AirConnect va fi dezvăluit doar de îndată ce tranzacția va fi finalizată.

Compania aeriană privată italiană va achiziționa, probabil, pachetul de acțiuni de la Iulian Bogdan Năstase, fost avocat la Blue Air (România).

Potrivit portalului BoardingPass.ro din România, în ultimele luni, Năstase cumpărase acțiunile în tranșe de la Florin Necula, Tudor Zamfir Constantinescu, Regional Air Suport SRL, Spark Capital Systems SRL, Karpaten Outgoing SRL și de la Pop Cosmin.

Restul procentului, de 6,14%, este deținut de Alin Crețu, care a contestat vânzarea către Năstase în instanță, la începutul acestui an.

Înființată în 2021 și lnsată în 2022, compania AirConnect a înregistrat, anul trecut, o pierdere netă de 21 de milioane de lei (4,2 milioane de euro).

Potrivit surselor ch-aviation, AirConnect dispune de două avioane ART72-600, care, în prezent, zboară în contul Aeroitalia pe rutele acesteia din Ancona.

Compania aeriană română a declarat recent pentru Ch-aviation că, în 2024, intenționează să-și suplimentezeze avioanele pentru a-și relua operațiunile pe plan intern.
În ceea ce o privește, Aeroitalia operează șase avioane de tip B737-800.

De asemenea, firma închiriază un avion V737-700 de la Hello Jets (H3 București Henri Coandă) și un avion DHC-8Q400 de la Sky Alps (BQ, Bolzano/Bozen), pe termen lung.


https://www.g4media.ro/aeroitalia-a-semnat-un-memorandum-in-vederea-achizitionarii-companiei-airconnect-din-romania-compania-italiana-va-cumpara-pachetul-de-actiuni-de-la-iulian-bogdan-nastase-fost-avocat-la-blue-air.html (https://www.g4media.ro/aeroitalia-a-semnat-un-memorandum-in-vederea-achizitionarii-companiei-airconnect-din-romania-compania-italiana-va-cumpara-pachetul-de-actiuni-de-la-iulian-bogdan-nastase-fost-avocat-la-blue-air.html)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on December 02, 2023, 08:37:19 AM
AirOradea a gasit, in fine, operatorul aerian privat ptr Aero Oradea: HiSky

https://www.g4media.ro/singura-companie-aeriana-care-a-depus-oferte-pentru-a-opera-curse-interne-si-externe-de-la-oradea-este-hisky-ilie-bolojan-probabil-saptamana-viitoare-semnam-contractul.html
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on December 12, 2023, 03:49:30 PM
^^^^

(https://i.imgur.com/9BRHdXa.jpg)

sursa (https://forum.fly-ra.com/threads/hisky-discutii.6623/page-14#post-96862)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: mario antonio on December 15, 2023, 11:54:58 AM
Adaug ceva informații despre flotele companiilor înregistrate în România:

- Animawings a renunțat la unul dintre cele două A320-uri pe care le avea, acesta întorcandu-se la Aegean

Airbus A320    -232    3162          SX-DGI    Aegean Airlines    seen regd in basic Animawings cs 12dec23 at ATH    ex YR-AGA

- Hello Jets a mai luat un B737 pe care l-a și trimis către Aeroitalia:

Boeing 737    -8HC    36529    2566    YR-HLA    Hello Jets    posn / in svc 12dec23 BBU-FCO-MAD on wet-lease ops for Aeroitalia    ex TC-TJT
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: rota on December 15, 2023, 10:27:26 PM
muhahaha fix ce spuneam eu acu 2 luni :lol: :lol:

"Krabi e prima destinație către care HiSky va zbura cu Airbus A330"  Sursa (https://boardingpass.ro/krabi-e-prima-destinatie-catre-care-hisky-va-zbura-cu-airbus-a330/)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on December 16, 2023, 10:27:29 AM
Se precizeaza cursele Air Oradea,  operate de HiSky de pe Aero Oradea:

Compania propune următorul program de zboruri:
 - 5 zboruri pe săptămână între Oradea şi Bucureşti (şi retur);
 - 3 zboruri săptămânale între Oradea şi Londra (şi retur)
- organizarea de curse charter către trei destinaţii de vacanţă: Hurgada (Egipt), Antalya (Turcia) şi Monastir (Tunisia).

Surprinde (neplacut) lipsa altor destinatii europene prizate de romani: It, Es, Fr, De, etc.


https://www.economica.net/hisky-va-opera-zboruri-pentru-air-oradea-compania-aeriana-lansata-acum-doi-ani-de-autoritatile-din-bihor_712914.html
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: mirceaeliade on December 19, 2023, 01:03:59 PM
QuoteContinua demersurile Camerei de Comert si Industrie a Romaniei privind infiintarea Liniilor Aeriene Romane, anunta Consiliul Judetean Brasov.

Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), institutia care a lansat in acest an proiectul privind infiintarea unei companii aeriene care sa conecteze principalele orase ale tarii, a organizat in parteneriat cu Regional Air Services Tuzla un eveniment de prezentare a unei aeronave cu 19 locuri, pretabila pentru operarea unor astfel de curse. Evenimentul a avut loc la Aeroportul International Brasov-Ghimbav.

Pe langa specificatiile tehnice prezentate de firma din Cehia care produce respectivul avion, participantii au avut ocazia sa participe la zboruri demonstrative, dar si sa afle de la presedintele CCIR, Mihai Daraban, informatii suplimentare despre modul cum se poate implementa acest proiect.

CCIR propune o asociere cu autoritati publice din intreaga tara care detin in proprietate aeroporturi, dar si cu alte autoritati publice interesate, prin intermediul careia sa fie puse bazele unei societati pe actiuni care sa achizitioneze avioane si sa inceapa operarea unor zboruri pe rute interne stabilite in urma cerintelor din piata.

Potrivit presedintelui CCIR, institutia poate contribui la capitalul social al viitoarei societati cu suma de 500.000 de euro, in timp ce fiecare autoritate actionara ar urma sa-si asume o contributie in cuantumul pretului unei aeronave (adica aproximativ 7,5 milioane de euro), in ideea operationalizarii, pentru inceput, a unui numar de cinci avioane care sa asigure o regularitate a zborurilor si implicit mult dorita legatura aeriana dintre orasele tarii care detin aeroporturi.  www (https://infrapress.ro/2023/12/18/companie-aviatica-pentru-marile-orase-ale-tarii-un-nou-pas-in-demersurile-privind-infiintarea-liniilor-aeriene-romane/)
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: pasadia on December 19, 2023, 01:08:03 PM
Din categoria "beizadelele Romaniei" ajunsi in functii publice nu mai stiu cum sa faca sa cheltuie bani publici pentru a se deplasa ei si prietenii lor cu avionul utilitar peste conationalii lor sarantoci ce se chinuie pe drumuri pline de cadavre sau pe cai ferate nereabilitate...
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: dumbravaandrei on December 19, 2023, 01:51:00 PM
Nici macar despre asta nu e vorba... ci de orice sa mai tinem niste hardughii deschise, sa curga salarii la sinecuri si sa mimam ceva performanta pentru cateva prime tot politic date. 
Ca doar nu poti ateriza cu avionul pe un aeroport inchis...
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: mario antonio on December 19, 2023, 02:03:09 PM
Ciao tuturor,

Sosește în România A330-ul celor de la HiSky:

Airbus A330    -243    1138        YR-KID    HiSky Europe    delivery 19dec23 SNN-TSR    ex 2-SAHA

Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: pasadia on December 19, 2023, 02:04:39 PM
Hardughiile alea le poti folosi ca altceva - spatii expozitionale, circuit auto, spatii de evenimente, etc... Prin urmare si sinecurile si caile de a da prime se puteau gasi si fara a finanta o companie care va deservi doar pe cativa subventionandu-le acelora diverse zboruri.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: survola on December 21, 2023, 08:50:32 AM
Corect ar fi re-înființarea LAR.
Poate ar merge.
Nu rentează cu jeturi de 180 de locuri, nici cu turboprop-uri de 50-70 de locuri, poate merge cu Turbolet cu 19 locuri.
Cel mai mult vor conta programul zborurilor și fiabilitatea avioanelor, dacă încep cu anulări și/sau comasări de zboruri își pierd clienții rapid.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: mario antonio on December 21, 2023, 02:24:10 PM
Ciao,

O nouă aeronavă și pentru Toyo Aviation:

Embraer 135    BJ    ?        YR-TRE    Toyo Aviation    delivery 20dec23 RIX-BBU    ex ?
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: Archi on December 21, 2023, 04:21:19 PM
Imi vine greu sa cred ca pot obtine CASK bun cu turboprob de 19 locuri. Chiar daca avionul ar fi mama eficientei costurile cu personalul si multe altele nu sunt semnificativ mai mici fata de avioane mult mai mari..

Mai ales in conditile in care in Romania chiar si cu 1/4 din reteaua de autostrazi de baza gata putem zice ca suntem o tara destul de omogena. Nu avem zone asa de remote incat asfel de curse cu avionul sa fie o necesitate absoluta si in plus in majoritatea zonelor din tara se poate ajunge terestru fara mari probleme.

Pe distante lungi imi vine foarte greu sa cred ca un turboprop de 19 locuri poate fi competitiv.
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: mario antonio on December 23, 2023, 05:07:23 PM
Ciao tuturor,

O nouă aeronavă, un A321, și pentru Fly One, o altă companie cu origini în Republica Moldova, dar și cu certificat românesc.

Airbus A321    -231    6002        YR-FIC    Fly One Airlines    delivery 22dec23 KUN-BBU    ex VP-BEK
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: tom_sawyer on April 27, 2024, 02:55:10 AM
The future is bright ...and red
Airbus A220-300 coming soon

"Vom avea zboruri spre Cluj, Oradea și Iași într-o primă etapă, după vor urma și altele. Iar destinațiile internaționale care vor fi lansate în curând sunt Paris și Larnaca."

facebook.com/AnimawingsRomania/

https://www.ch-aviation.com/news/136626-romanias-animawings-to-add-two-a220s-in-2024
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: shift2rail on April 28, 2024, 09:12:53 AM
Ce stim desprea aceasta companie, e noul BlueAir?
Title: Re: Noi companii aeriene romanesti
Post by: survola on April 28, 2024, 12:15:49 PM
În sfârșit, un avion (de tip) nou.