Noul terminal de containere din portul Pireu:
https://youtube.com/v/lWfcdIj1QIU
,,Imagini spectaculoase din aer de pe șantierul de construire al Pier III, din Iconia - portul Pireu. Lucrările de construcție au ajuns la 75%, la secțiune de nord-vest a Pier III este mai puțin avansată. Proiectele vor fi finalizate la începutul anului 2018..."
(http://i1.wp.com/gcaptain.com/wp-content/uploads/2017/03/29686980744_d9098712c8_k.jpg)
Tunel naval de 1,7 km in Norvegia
http://gcaptain.com/worlds-first-ship-tunnel-to-bypass-dangerous-seas-in-norway/
(http://i1.wp.com/gcaptain.com/wp-content/uploads/2017/03/kart-stad-skipstunnel-m-norgeskart.jpg)
Pe threadurile de autostrazi mai comparam ce avem (sau mai bine zis ce nu avem noi) cu ce este in vest, asa ca pun si eu asta aici.
Norvegienii vor sa faca un tunel pentru vase de mare tonaj:
http://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/norvegia-va-construi-un-tunel-pentru-nave-cu-300-de-milioane-de-euro-701589
PS: daca considerati ca nu isi are locul aici o sa sterg postarea.
Nu este chiar legat de port, dar nu are rost sa facem thread separat. :)
Se poate discuta aici.
Cred că aici ar fi locul pentru știrea asta. Primul "port-vachier" din lume (?) inaugurat la olandezi. Sau să fie la agricultură? Prima cultură hidroponică de vaci :lol:
Prima fermă plutitoare din lume a fost inaugurată la Rotterdam, în Olanda.
Este vorba de o platformă de 900 de metri pătraţi pe care trăiesc 32 de vaci. Ele sunt mulse acolo, iar laptele este transformat la alt nivel, în diverse produse lactate.
Ferma este alimentată cu energie solară, dispune de un sistem prin care apa de mare este desalinizată şi de unul de procesare şi reciclare a deşeurilor.
Ideea fermei plutitoare pleacă de la dorinţa de a aduce mai aproape de oraş o sursă stabilă de lactate proaspate, fără conservanţi.
Din cauza poziţiei sale geografice şi a faptului că o bună parte din suprafaţa sa este sub nivelul mării, Olanda este predispusă inundaţiilor, mai ales în condiţiile creşterii nivelului mării.
Experţii spun că fermele plutitoare ar putea fi viitorul, dacă zone întinse vor fi acoperite de ape.
sursa (https://m.digi24.ro/stiri/externe/ue/video-cum-arata-prima-ferma-plutitoare-din-lume-1155954)
Cea mai mare expediție arctică internațională, pe nava germană Polarstern, a luat startul și va dura un an, analizând efectele încălzirii globale și ale turismului de croazieră agresiv
La 20 septembrie 2019, vasul de cercetare german ,,Polarstern" (Steaua Polară), pornește spre Polul Nord, din orașul norvegian Tromsø. Este vorba de cea mai mare expediție arctică care a avut loc vreodată, dupa cum apreciază presa germană. Oamenii de știință doresc să exploreze efectele schimbărilor climatice în Oceanul Arctic. Șase sute de persoane din 17 țări participă la aceasta mega-expediție, numită ,,MOSAiC", față de care oamenii de știință au mari așteptari.
hotnews.ro (https://www.hotnews.ro/stiri-international-23377910-cea-mai-mare-expeditie-arctica-internationala-nava-germana-polarstern-luat-startul-dura-analizand-efectele-incalzirii-globale-ale-turismului-croaziera-agresiv.htm)
Pentru @kitsune
https://youtu.be/ePDoCPi06rk
Sunt consternat că nu se ia nimeni la harță, la câte conflicte de trafic sunt acolo, "întoarceri prin loc nepermis", "tăiat fața" :lol:
He, he, parcă e Mumbai când nu e trafic prea mult :D
Nu am ajuns până în locul ăla, barabafta nu trece de zona de bulk, gen OBA Bulk Terminal Amsterdam
https://maps.app.goo.gl/5a9Rq9xPWWpZhngP8
O chestie de la bărci (apropo de conflictele de trafic), totul se întâmplă lent, foarte lent, slow motion. De aceea, dat pe rapid pare haotic. Dar deasemenea, bărcile nu au frână, așa că orice greșeală e cam... :popcorn:, ai timp să "admiri" inevitabilul.
Portul Rotterdam:
https://www.youtube.com/watch?v=NBJVo7y46yc
Daca la Bosfor trecem in partea asiatica a Turciei, Georgia vecina părtii asiatice a Turciei unde se află?
Portul Poti
am gasit asta
https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/04/28/china-to-the-port-of-poti-we-could-make-it-in-20-days/
No Roads, No Cars, Just Boats - ,,The Venice of the North":
Klaipeda (se vede in depărtare intrarea)
(https://i.imgur.com/UZ8gPslh.jpg) (https://i.imgur.com/UZ8gPsl.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Portul Ravenna, Italia, terminalul de cereale:
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=44.463880099722225,12.2486169)
(https://i.imgur.com/7rdc4zgh.jpg) (https://i.imgur.com/7rdc4zg.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=44.461220099722226,12.2513672)
(https://i.imgur.com/jL9RHkoh.jpg) (https://i.imgur.com/jL9RHko.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=44.4611169,12.2514239)
(https://i.imgur.com/i8R568Mh.jpg) (https://i.imgur.com/i8R568M.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)Cumva poziția GPS a trecut de editorul foto, așa că apare deasupra pozelor. Video urmează să îl postez, este la upload/editat. Gata:
Și plecarea, de data asta la 4k
Sète, Franța. Atât de simplu de încărcat barje autopropulsate. Așa ceva se poate amenaja aproape oriunde
Kotka, Finlanda. Nu prea am ce povesti
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=60.4249327,26.9254136)
(https://i.imgur.com/Z2cSeez.jpeg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=60.4249327,26.9254136)
(https://i.imgur.com/1oyT3xn.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
In afară de faptul că toate vagoanele pe care le-am văzut că aduc marfa sunt rusești, inscripțiile in port sunt in finlandeză, engleză și rusă. Și limba locală sună ca o suedeză vorbită de ardeleni. Iar la fiecare câteva cuvinte introduc câte un rekele sau prekele sau ceva de genul ăsta, nu înțeleg prea bine.
LE: perkele, am ascultat mai bine
Pozeaza citeva vagoane daca nu ai ce povesti.