Deschid thread dedicat pentru acest obiectiv.
Stire "for the record" din 3 octombrie.
Aeroportul Otopeni va fi legat de autostrada A3 prin drum expres
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a demarat procedurile necesare realizării unui drum expres de legătură între autostrada A3 și aeroportul Otopeni. Proiectul se află în fază incipientă. CNADNR a trimis spre aprobare Agenției Naționale de Achiziții Publice documentațiile pentru atribuirea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic ale drumului expres, informează compania într-un comunicat de presă. Drumul este trecut pe lista de proiecte ce vor finanțate din fondurile UE în perioada 2017-2019.
Drumul va costa estimativ 43 de milioane de euro și va avea o lungime de 9 kilometri. Prezenta legătură rutieră dintre A3 și aeroport este dificilă. Pentru a ajunge la aerogară, cei care vin de pe A3 trebuie să intre pe Centura București iar apoi să întoarcă spre nord, pe DN1 spre Otopeni.
Digi24 (http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/aeroportul-otopeni-va-fi-legat-de-autostrada-a3-prin-drum-expres-579733)
NGC20, sa ne spui cand apare in SEAP. Urmaresti tot, da? :cheers:
Deci facem si DX si A0 in paralel cu DNCB? Sau viitorul DX va fi o parte a A0? :(
Poate aleg alt traseu prin SF. Unul comun cu A0 ar fi de preferat.
Pai OTP nu este de fapt conectat la A0... de-aia se vrea (si e bine ca se vrea) un DX intre A3 si OTP.
Ia, desenati voi: :)
(http://i.imgur.com/IaKG5q0.png)
Eu nu inteleg cum va arata nodul DX-OTP. Vor fi doua noduri? Unul in T1 si unul in T2 (extinderea OTP)?! As fi foarte fericit daca acest SF va da si variante atat pe zona de conectare la aeroport cat si ca treseu pana in A3.
si cam cum ar putea sa arate acest drum ? un drum pana in DN1 sau doar pana in Aeroport?
Ar trebui sa plece din A3, uneva la nord de intersectia cu A0 (cam pe la nivelul satului Dimieni), apoi sa intersecteze A0 exact la nord de Dimieni, sa mearga pe langa CF si sa se termine in giratoriul prin care se iese din OTP spre Bucuresti (cel din interiorul aeroportului). De acolo ar iesi in DN1 sub pod, pe actualul drum.
Desi intersecteaza A0, este aproape paralel cu aceasta....
(http://i.imgur.com/LZfqM6r.jpg)
PS. traseul nu e definitiv!
LE. Ar fi interesant sa vedem si planurile pt T2 al OTP. Eventual, toate (CF, DX, A0, M6 si T2) puse in acelasi loc.
Poate sunt eu mai ciudat, dar mi se pare cam waste of money. Nu mai bine incearca sa modifice/upgradeze DN1 la profil de autostrada pana la viitorul nod cu A0 si sa faca in acest proiect si portiunea de la acel nod pana in A3 a A0?
Exact ce ziceam si eu, va dubla si va fi aproape necirculata dupa ce sa va face intr-un final A0.
Sincer, eu as baga un proiect extins. A0 de la A1 pana in A3 plus acel upgrade la DN1 pana in aeroport. Ai impuscat 3 iepuri deodata, incepi in sfarsit A0, legi cele doua autostrazi, legi aeroportul la profil de autostrada.
Se merita sa legi direct OTP de A3 pentru ca asa il legi de estul tarii cum trebuie (A3->A7). DN1 este foarte plin pentru ca ai trafic de aeroport plus trafic metropolitan. Daca ai avea OTP legat de A3 ai atrage sigur traficul din estul orasului pe aceasta conexiune de est. Oricum o dai, nu este waste of money.
De fapt, eu vad principalul beneficiu al acestei conexiuni (OTP-A3) in perspectiva T2 la OTP... dar vad ca nu prea se gandesc baietii care conduc infrastructura romaneasca la asta. Poate din SF sa le vina proiectantilor ideea.
Sorry Ionut, dar nu ai inteles exact cum vroiam sa zic.
(http://i.imgur.com/b6BjuYF.jpg)
Eu ziceam sa se faca varianta rosie. Sau hai, fie si cu o varianta galbena. Astfel varianta rosie face parte din A0 deja si e punct de start.
iuli,
eu am inteles din start ce ai vrut sa spui...
Dpdv strict economic/finaciar ai dreptate...
Dar sa nu uitam ca Bucurestiul este o capitala europeana. Sau macar capitala unui stat membru UE.
Si, cu toate ca pana acum fost scutiti de "deranj", nu stim daca la un moment dat "baietii veseli" cu bombe nu vor incepe sa se dea in spectaol si pe aici.
Si daca se va intampla asta, prefer sa inchid doar DX OPT-A3 decat sa inchid tot A0....
Desi nicaieri nu s-a vorbit despre asta, am un "feeling" ca asta este unul dintre argumnetele separarii clare a acestui DX de A0...
Poate gresesc, dar uitandu-ma la ce s-a intamplat in ultimii ani in Europa, eu prefer varianta asta - chiar daca este in mod clar mult mai scumpa decat solutia propusa de tine.
E gandit separat doar din prisma unui blocaj pe A0. Astfel nu vei pierde avionul, pentru ca A0 are sanse bune sa se blocheze in zona aia in cazul unui accident.
Dar e prost gandit pentru ca nu ia in considerare si extinderea OTP.
Quote from: dr4qul4 on November 14, 2016, 08:52:19 PM
Dar e prost gandit pentru ca nu ia in considerare si extinderea OTP.
Ba se pare ca ia in considerare extinderea OTP, dar numai varianta cu extinderea la nord de pista 08L....
Varianta cu noul T2
intre piste, la capatul lor estic, in mod clar este "pe langa" actualul proiect DX.
(Daca au renuntat la varianta asta, OK, dar sa si anunte...)
Noi aici "discutam discutii", cel putin pana ce nu vom sti in mod clar cum se va dezvolta OTP si cand.
Desi daca T2 va incepe sa fie construit peste 20 de ani si dat in folosinta peste 25, nu mai are nici o importanta unde facem DX-ul... Atunci va fi o "relocare" pe care (sper ca) la vremea aia statul si-o va permite la fel de lejer ca pe o reasfltare de acum...
Adevarul este insa ca "autoritatile" implicate (toate) ar trebui sa furnizeze un "proiect la pachet" - dezvoltare OTP+DX+M6+CF - ca sa existe o "gandire unitara", iar noi sa putem judeca ce se intampla acolo...
Ori noi nu avem (aproape)sigur decat (culmea rasului!) proiectul M6 !...
Am mai folosit eu expresia asta, dar aici se potriveste perfect: dezvoltarea unui asemenea nod cu adevarat multimodal (OTP) fara sa ai toate proiectele in fata (aerian/rutier/CF/metrou) cu legaturile dintre ele, este chiar... "noaptea mintii" >:(
Eu tot vad un mare avantaj al proiectului, pe care nu stiu daca MT il considera ca atare sau doar va fi consecinta naturala a psihologiei soferului.
A3 va avea o intrare jalnica in Bucuresti, mai ales ca nici macar nu s-a demarat amarata de largire a strazii Fabrica de Glucoza, nu mai zic de pasaje supraterane si alte SFuri (pentru nivelul nostru). Si va fisi mai rau cand se va construi A7. Dar chiar si cu infrastructura rezolvata cat de cat, pentru mai mult de jumate de oras ar tb sa ocoleasca enorm, prin strazi cu trafic mult peste capacitate (zona de bussiness, deh). DN1 pentru majoritatea va ramane calea naturala de iesire din oras. Legatura dintre DN1 si A3 prin centura iar e nasoala, caci se ocoleste mult, nodurile sunt adesea blocate de trafic, se pierde mult timp. Asa ca DN1 pana la Ploiesti ramane inca atractiv, cu toata viteza redusa si riscul de deces.
Drumul expres propus, pe langa deservirea aeroportului, ofera o legatura naturala, facila intre aceste 2 artere. Observati directia, DN1 spre nord spre A3, spre deosebire de A0 care te duce inapoi spre sud. Si DN1 are 3 benzi fix pana la OTP, dupa care se ingusteaza. Sper doar ca se vor proiecta niste noduri adecvate pentru legatura asta si ca CNAIR realizeaza ca nu doar traficul cu destinatia OTP va folosi acest drum, caci altfel se vor alege cu un drum foarte blocat. :o
^^^ good point. +1
Cip - cirip, cip - cirip, cip - cirip! Incoming good news! :D
A fost lansata licitatia pentru "
Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Drum Expres Legatura A3 - Aeroport Henri Coanda".
Valoare estimata: 3,206,848.16 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 09.01.2017
Quote
Documentele tehnice solicitate potrivit prezentului caiet de sarcini vor fi finalizate in 14 luni din care:
- in termen de 8 luni se va realiza Studiul de Fezabilitate Final
- in termen 4 luni, dupa finalizarea studiului de fezabilitate (12 luni de la incepere) se va realiza Proiectul Tehnic [...]
- 2 luni pentru pregatirea documentatiei de atribuire a contractului de executie lucrari
Quote
Criterii de atribuire
Cel mai bun raport calitate-pret in ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii Pondere Punctaj maxim
1. Pretul ofertei 30 % 30
Descriere: Pretul ofertei (fara TVA)
2. Planificarea activitatilor de realizare a Studiului Geotehnic si corelarea acestora cu resursele tehnico-materiale adecvate. 8 % 8
Descriere: Prezentarea Graficului de realizare a Studiului Geotehnic, corelarea acestuia cu resursele tehnico-materiale adecvate de care dispune ofertantul, precum si identificare si descrierea acestor resurse.
3. Planif activ de realiz a Studiului Geotehnic si corelarea ac cu resursele tehnico materiale adecvate prin prisma posibilelor puncte de blocaj ce pot aparea in timpul realizarii Studiului geotehnic 19 % 19
Descriere: Prezentarea posibilelor puncte de blocaj ce pot aparea in timpul realizarii studiului geotehnic in corelare cu graficul de realizarea a studiului geotehnic si a metodelor de contracarare a acestora, in special prin prisma resurselor tehnico-materiale alocate suplimentar
4. Experienta detinuta de COORDONATORUL DE PROIECT 3 % 3
Descriere: Experienta detinuta in cadrul unor contracte care au avut ca obiect elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi
5. Experienta detinuta de COORDONATORUL DE PROIECT 5 % 5
Descriere: Experienta detinuta in pozitia de Coordonator Proiect si/ sau Director Proiect si/ sau Manager Proiect si/ sau Adjunct Director Proiect si/ sau Adjunct Manager Proiect in cadrul unor contracte de elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi.
6. Experienta detinuta de INGINERUL PROIECTANT DE DRUMURI 8 % 8
Descriere: Experienta detinuta in pozitia de Inginer proiectant de drumuri in cadrul unor contracte de elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi.
7. Experienta detinuta de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI 8 % 8
Descriere: Experienta detinuta in pozitia de Inginer proiectant de poduri si/ sau Inginer proiectant structuri in cadrul unor contracte de elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi.
8. Experienta detinuta de EXPERTUL GEOTEHNICA SI FUNDATII 8 % 8
Descriere: Experienta detinuta de Expertul geotehnica si fundatii in elaborarea/revizuirea de studii geotehnice aferente studiilor de fezabilitate si/ sau proiectelor tehnice pentru constructie noua si/ sau reabilitare si/ sau modernizare si/ sau largire de autostrada si/ sau drum national si/ sau drum expres.
9. Experienta detinuta de SPECIALISTUL ANALIZA COST BENEFICIU SI MODELARE FINANCIARA 4 % 4
Descriere: Experienta detinuta de Specialistul Analiza Cost Beneficiu si Modelare Financiara in cadrul unor contracte care au avut ca obiect elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi
10. Experienta detinuta de ARHEOLOG 3 % 3
Descriere: Experienta detinuta in calitate de arheolog specialist/arheolog expert in realizarea unor studii arheologice aferente elaborarii si/sau revizuirii de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi
11. Experienta detinuta de EXPERTUL EVALUATOR DE MEDIU 4 % 4
Descriere: Experienta detinuta in realizarea de Studii de evaluare adecvata si de Rapoarte privind Impactul asupra Mediului pentru elaborare si/sau revizuire de studii de fezabilitate si/sau proiecte tehnice pentru constructie noua si/sau modernizare* de drumuri expres si/sau drumuri nationale si/sau autostrazi.
Quote
- Studiu de alternative de traseu
- Proiectare de drum
- Proiectare de poduri, pasaje si podete
- Consolidari
- Lucrari hidrotehnice
[...]
- Studiul de Impact Asupra Mediului si Studiul de evaluare adecvata precum si obtinerea acordului de mediu
[...]
- Exproprieri etapa I
- Certificate de Urbanism, Acorduri, Avize si Autorizatii
[...]
- Calculele necesare pentru intocmirea proiectului
[...]
Dupa realizarea SF si PT, si aici se intentioneaza lansarea executiei pe FIDIC rosu.
Aici Fidic Rosu e ok. E chiar de preferat din cauza exproprierilor.
In schimb la tunele si viaducte nu stiu cum vor gasi ei proiectant cu experienta. Sa nu le iasa proiectul cum le-a iesit celor de la CFR de se plange constructorul ca sunt obligati sa lucreze cu tehnologii invechite.
Quote from: NGC20 on November 25, 2016, 01:36:48 AM
A fost lansata licitatia pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Drum Expres Legatura A3 - Aeroport Henri Coanda".
Valoare estimata: 3,206,848.16 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 09.01.2017
Termenul pentru depunerea ofertelor a fost amanat pana in 23.01.2017.
Nu putea ramane mai prejos si sa scape doar cu o amanare, asa ca s-a amanat si aici pana in 06.02.2017.
A trecut 6 februarie. S-a intamplat ceva aici? NGC20?
E amanat de ceva vreme pentru 20.02.2017 dar am uitat sa scriu si aici. In sinteza era deja actualizat.
Sa lamurim si aici problema drumului "de mare viteza" si sa vedem ce spune clarificarea 3.
(https://i.imgsafe.org/1f1960ce3f.jpg)
Termenul pentru depunerea ofertelor s-a amanat din nou, de data aceasta pana in 02.03.2017.
NGC20, a trecut si 20 februarie. Oare cat va mai trece? :)
Va mai trece.
S-a amanat si aici pana in 16.03.2017.
ROMAIR CONSULTING a contestat si aici.
Frumos. Bravo celor din CNAIR care sunt foarte profesioniști la întocmirea documentației de licitatie. De curiozitate, ce motive au invocat?
Contestatia poate fi descarcata timp de 7 zile de aici (http://wikisend.com/download/739722/con.pdf).
Am citit pe fuga. In esenta este vorba de cerinte exagerate ale CNAIR, de ex:
- se cere topograf cu experienta in lucrari similare, cu precizarea ca trebuie sa fi facut masuratori la drumuri sau autostrazi. Dar obiectul contractului nu consta in a masura vreun drum existent, ci de a face un studiu pentru un drum nou, inexistent, plus proiect tehnic. La finalul contractului drumul nu va exista inca fizic. Asa ca - se intreaba contestatarul - care este logica pentru care se cere in mod explicit ca topograful sa aibe experienta in a masura drumuri?
- pentru evaluatorul autorizat se cere experienta in evaluarea unor alte drumuri sau autostrazi (min. 2 proiecte asemanatoare) si nu se accepta proiecte de cai ferate; insa contestatarul spune ca exista doar un singur fel de evaluatori: de imobile. Nu exista ideea de evaluator pentru drumuri si ca atare nu este de acord cu restrictia ultraexigenta a autoritatii contractante. Mai mult, evaluatorul nici macar nu are de evaluat in cadrul contractului numai drumuri, ci va evalua terenuri si imobile aflate in calea noului drum ...
- pentru o serie de alte clarificari inca nu au venit raspunsuri in termenul legal
si altele mai complicate...
S-a amanat pentru a sasea oara. Noul termen pentru depunerea ofertelor este 30.03.2017.
Nu va faceti iluzii ca acest termen va fi respectat.
CONSITRANS si TECNIC CONSULTING ENGINEERING au contestat.
Bineinteles ca termenul nu a fost respectat. S-a amanat pana in 12.04.2017.
Suntem in 13.04 . Ceva noutati?
Sent from my SM-J105H using Tapatalk
Evident ca s-a amanat. Acum e 24 aprilie.
Si acum e 05.05.2017.
QuoteDepunere oferte: 09.01.2017 23.01.2017 06.02.2017 20.02.2017 02.03.2017 16.03.2017 30.03.2017 12.04.2017 24.04.2017 05.05.2017
Numarati voi cate amanari au fost.
Inca una. Acum 17.05.2017.
Sa nu uitam ca mai este si o noua contestatie TECNIC CONSULTING ENGINEERING in derulare.
Quote from: NGC20 on April 23, 2017, 10:12:13 AM
Numarati voi cate amanari au fost.
Asta este al 11-lea (unsprezecelea) termen... :D
1-1, poarta'n casa... Poate o fi cu noroc... :lol:
Super-competenti baietii astia... ;)
Si bineinteles ca mai avem o amanare.
Termenul este acum 26.05.2017 si se asteapta rezolvarea contestatiei de la CAB.
Quote from: vancouver on March 08, 2017, 01:50:55 AM
Am citit pe fuga. In esenta este vorba de cerinte exagerate ale CNAIR [...]
Ce s-a contestat aici s-a contestat si la cealaltă licitație, cea pentru actualizare SF si proiect tehnic A12 Craiova - Pitesti (tot un fel de Fidic rosu).
Si amânările au mers cam în tandem. Tare mi-e sa nu aibă în final aceeași soartă ... anulare.
Quote from: NGC20 on May 13, 2017, 07:15:30 AM
Termenul este acum 26.05.2017 si se asteapta rezolvarea contestatiei de la CAB.
Azi a fost termen la CAB, dar s-a amanat pana in 23.05.2017.
Quote from: ovicor on May 17, 2017, 06:12:30 PM
cand vad postarea ta stiu ca urmeaza sa ne anunti o noua amanare
Tot ce e posibil. Oricum, avem o noua contestatie.
Ajungem si aici la monolog......... >:( :bash:
Quote from: NGC20 on May 16, 2017, 11:47:24 PM
Quote from: NGC20 on May 13, 2017, 07:15:30 AM
Termenul este acum 26.05.2017 si se asteapta rezolvarea contestatiei de la CAB.
Azi a fost termen la CAB, dar s-a amanat pana in 23.05.2017.
Si aici am uitat sa va zic ce s-a decis.
23.05.2017
QuoteTip solutie: respinge plângerea
Solutia pe scurt: Respinge plângerea ca nefondată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 23.05.2017.
Ahhh, mai mult din greseala am deschis, credeam ca e o noua amanare. Sa vedem daca se va respecta acum termenul de 7.06. Deci au trecut 6 luni de la primul termen. 6 luni de amanari :lol: rasu'plansu'
Ati cerut o amanare? Poftiti, va rog! :lol:
Noul termen este 19.06.2017.
Credeati ca e ultima amanare? :lol:
Noul termen este 30.06.2017.
Acum avem termen in 05.07.2017.
Motivele la ultimele 3 amanari?
Clarificari si contestatii.
De data asta este veste buna. :D
Avem ofertanti si tocmai a inceput etapa de evaluare tehnica.
Hai ca nu dureaza decat vreo 5 luni evaluarea tehnica.
Oficial au dat termen pentru 30.07.2017. :lol:
Dat fiind discutiile legate de A0 nord si mai ales legate de nodul A0 / DN1, vin aici cu o propunere legata de configurarea DX-OTP, care sa reduca traficul prin acel nod DN1 / A0 si mai ales sa ofere o posibilitate de ajungere rapida la OTP pentru cei care vin pe A0 dinspre vest.
Cu rosu este ceea ce propun eu in plus, cu negru configuratia propusa anterior pentru DX-OTP si care mi se pare buna. Discutam in esenta de 2 noduri in plus pe A0, ca. 3 km in plus de drum DX-OTP in parte subteran (trecere sub zona de aeroport si sub DN1) si de o relocare a caii ferate M700 pe ca. 3km in camp pentru a permite un nod DX-OTP cu A0 (ocazie cu care se poate face si pasaj superior pe DJ200B peste CF, ca sa dispara inca o trecere catastrofala la nivel cu CF).
Iata:
(http://i.imgur.com/oaxtvLb.jpg)
Asa cum am desenat, nodul A0 / DN1 va fi complet degrevat de traficul de la / catre aeroportul Otopeni. Nodul A0 / DN1 ramane oricum ca punct de urcare pe A0 a unei parti bune a traficului din nordul Bucurestiului, dar macar nu si a ceea ce vine de la aeroport, resp. merge spre aeroport.
Mi se pare important sa existe acest DX-OTP, chiar daca in mare masura este paralel cu A0, pentru ca la aeroport eventuale intarzieri in trafic pot duce la pierderea unui avion, iar eficienta intregului aeroport tine si de eficienta legaturii rutiere cu zonele din jur.
Important: pentru a face cu certitudine ca traficul pe DX-OTP sa fie liber, este necesar ca DX-OTP sa nu aibe alte legaturi cu alte drumuri locale. Singurele noduri trebuie sa fie cu A0 (de 2 ori) si cu A3, resp. legatura propriu-zisa in zona aeroportului.
PS. Dat fiind ca DX-OTP are sanse sa se faca mult inaintea A0-nord este evident ca partea punctata cu rosu de la est nu trebuie facuta acum, ci doar dupa ce va exista si A0-nord. Este vorba doar de a prevedea acea legatura si de a face de acum exproprierile ca atare. In cazul in care nu se mai face niciodata A0 nord, tot are sens continuarea spre est si se poate merge cu DX-ul pana la DN1A intre Mogosoaia si Buftea.
^ Dacă CFR tot intenționează (măcar la modul ipotetic) să facă legătura spre aeroport, poate n-ar fi o idee rea (tot la modul ipotetic) să se execute simultan tunelul CF pe sub DN1 și zona aeroportului cu cel rutier propus de tine. S-ar mai reduce din costuri și din deranj.
Continuarea propusă de tine la vest de DN1 se poate face ulterior.
Da, clar, trebuie cuplate. Ar trebui o comisie la nivel de minister, care sa fie deci peste CNAIR, CFR si admin. aeroportului si care sa faca un plan al infrastructurii intermodale. Inclusiv cu planificarea metroului care se termina la OTP. Apoi eventual licitatie completa pe feroviar si rutier in zona imediat de langa aeroport, ca sa nu existe conflicte si totul sa fie intr-o mana. Este o situatie evident speciala.
Ofertele pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Drum Expres Legatura A3 - Aeroport Henri Coanda":
3.206.848,16 RON fara TVA Valoare estimata
1. ? RON fara TVA CONSITRANS SRL
2. ? RON fara TVA Asocierea 3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA SPA - SC VIOTOP SRL
3. ? RON fara TVA Asocierea SC ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA - SC METROUL SA - SC ISPCF SA
4. ? RON fara TVA Asocierea SC EUROCERAD INTERNATIONAL SRL - SC TOTAL ROAD SRL
5. ? RON fara TVA Asocierea SC TPF CPROJECT SRL – TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL
6. ? RON fara TVA Asocierea SEARCH CORPORATION SRL - BEST CONSULTING & DESIGN SRL
Suntem inca in etapa de evaluare tehnica, dar avem un nou termen. Acum este 15.09.2017.
^ Ei bine? Ce actiune azi? Sau mutam termenul? :D
Ar fi fost culmea sa miste ceva astazi, cand "Romania de stat" este "inchisa pentru inventar"....
Quote from: NGC on August 04, 2017, 05:16:18 PM
Suntem inca in etapa de evaluare tehnica, dar avem un nou termen. Acum este 15.09.2017.
Ultimul termen a fost 15.09, nu 15.08 :).
Acum vad. :lol: Puteam sa pun pariu ca e august. Eh. :lol:
Ceva noutati si pe-aici?
Se va amana. Revin cu noul termen limita.
^ La care se poate face o noua amanare, nu?
Mi-am adus aminte de un slogan: Deadline final!
Care mai e treaba pe-aici? Mai dureaza?
Quote from: NGC on September 15, 2017, 10:12:28 PM
Se va amana. Revin cu noul termen limita.
Am uitat sa revin. :p
Noul termen este 20.10.2017.
@NGC: :madwife: >:( :gaah:
?
nenea_hartia doar se bucura de vestea "buna".... ;)
I s-a acrit de amanari. Si mie.
Eu sunt super curios cum vor face drumul asta pana la urma. Se tot aude ca ei vor sa faca un nou terminal la nord de T1.
Unde exact nu stiu... nici ei nu cred ca stiu.
Oare or fi cei de la CNAB de planurile celor de la CNAIR?!
Vai mama noastra!
Vad ca am aici o notita.
DX SF Aeroport Otopeni-A3: oferte tehnice deschise (iulie 2017) 20.10.2017
Azi e 20. :)
Nu mai stiu insa ce e cu acest termen de 20 octombrie.
Era vorba de termenul pentru evaluarea ofertelor.
Ghiciti continuarea? :lol:
Nu vreau sa mi se mai intample ca mai jos. :D
Quote from: nenea_hartia on September 30, 2017, 05:02:56 PM
@NGC: :madwife: >:( :gaah:
:lol: :lol: :lol:
Continuarea... amanare... ce sa fie.
Sa spui data.
Corect! O sa revin.
^Vezi că mi-am pregătit deja făcălețul. :lol:
Noul termen este 29.11.2017. :p
Se va amana. Revin. :p
Noul termen este 28.02.2018. Un fleac, doar inca 3 luni. :lol:
Bineinteles ca evaluarea poate fi gata si mai repede.
inca 2 zile :lol:
Sa nu ne facem iluzii totusi....se ocupa CNAIR de inca o amanare >:(
Inca o mica amanare, pana pe 30.02 :p
Astia del CNAIR sunt atat de incompetenti incat nu stiu nici macar ca februarie nu are mai mult de 29 de zile (iar anul asta are 28)? :o
Glumesc colegii... :) Vedem in primele zile din martie cand s-a amanat. Termenul actual este 28 feb.
Ionut, avand in vedere ultimul an, o astfel de stire este cat se poate de plauzibila :lol:
Data limita de evaluare a ofertei: 30.04.2018 18:00
Avem vreo contestatie activa in acest moment aici?
Din ce am auzit, pana Miercuri saptamana aceasta nu era nimic.
Avem termen evaluare oferte luni 30.04.2018. E liber, asta e clar, dar nu mai avem contestatii si poate avem sanse si aici sa vedem depunerea evaluarea ofertelor. Ceva informatii?
Ofertele sunt depuse de anul trecut. Se va amana termenul pentru evaluarea ofertelor.
Nu exista. Asta trebuie sa faca studiul de fezabilitate... trebuie sa studieze mai multe variante de traseu.
Quote from: NGC on April 28, 2018, 08:07:11 AM
Se va amana termenul pentru evaluarea ofertelor.
Noul termen este 30.06.2018.
Si acum vine dilema mea: in aceasta licitatie cerinta e sa fie legat actualul terminal, nu? Care va deveni inutil (au ma rog, va fi neutilizat la apacitatea de acum) daca asta nou, mentionat aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=21.msg201622#msg201622), va fi realizat.
Si de fapt: credeti ca exista vreo comunicare intre CNAIR si CNAIB, CFR Infrastructura, MT si Guvern? Sau fiecare cu a lui, si nu putem planifica nimic?
Data limita de evaluare a ofertei: 31.07.2018 18:00 (evaluare tehnica)
Data limita de evaluare a ofertei: 31.10.2018 18:00
Mai asteptam... a 8-a amanare a evaluarii ofertelor.
Au amanat termenul pentru ianuarie. Deci >2 ani numai pentru evaluarea ofertelor, nu mai vorbim de posibile contestatii. Oare amana pentru ca nu e clarificata treaba cu noul terminal sau n-au buget sa semneze anul asta?
Trag de timp.
Nu au terminat oficial nici macar evaluarea tehnica (plus DUAE). Cand vor termina, vom avea probabil contestatii.
Apoi dureaza si etapa de evaluare financiara, plus contestatiile de rigoare, asa ca nici vorba de semnarea contractului pana la sfarsitul anului.
Sa ne bucuram daca se va semna in S1 2019. De ce si-ar mai mentine ofertantii oferta de acum 2 ani? ;)
Pur si simplu incredibil! Stiu reguli, proceduri, asta e in Romania, dar in linii mari este strigator la cer!
Noul termen pentru evaluarea ofertelor este 28.02.2019.
Somn usor!
Raspunsul CNAIR 92/82331 din 15 Ianuarie 2019 la intrebarile:
a) Care ofertant a castigat procedura? Pentru multe dintre aceste achizitii in seap evaluarea financiara apare finalizata, si perioada contestatiilor a expirat de mult. Va rog sa nu invocati textul ca "este inca in perioada de evaluare a ofertelor", pentru ca ati finalizat deja evaluarea financiara, asa ca stiti bine care e situatia.
b) Care sunt motivele din care nu s-a semnat inca respectivul contract? Ce piedici mai sunt si cand estimati semnarea contractului?
c) Trebuie anulata procedura de achizitie sau nu? Pentru multe dintre aceste achizitii in seap evaluarea financiara apare finalizata, si perioada contestatiilor a expirat de mult. Va rog sa nu invocati textul ca "este inca in perioada de evaluare a ofertelor", pentru ca ati finalizat deja evaluarea financiara, asa ca stiti bine care e situatia.
d) Daca procedura de achizitie trebuie anulata, care sunt motivele si cand se va face anularea?
- Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Drum Expres Legatura A3 - Aeroport Henri Coanda
(https://i.imgur.com/nsJALnt.jpg)
Alt raspuns in batjocura! >:(
Mie mi se pare că au răspuns că nu sunt bani şi deci nu se va întâmpla nimic.
Licitatia asta a fost lansata in 25.11.2016 in si oficial inca suntem in etapa de evaluare tehnica (plus DUAE) !!!
In plus, nu avem vreo clauza rezolutorie, ca de exemplu la A0 sau PiSi 1 si 5, ca sa zici ca de aia nu ar putea semna contractul.
Dupa atata amar de timp, nu au auzit de optiunea "anulare licitatie"? :o
In proiectul legii bugetului pe 2019 nu se pomeneste nimic despre acest proiect.
Cata vreme aeroportul nu misca nimic la T2OTP n-au nici astia cum sa porneasca <un muzeu> rutier.
:(
Un muzeu care se termina in fata unui hotel.
Scriu doar ca sa ma aflu in treaba. :p
Noul termen pentru evaluarea ofertelor este 02.05.2019.
Continui sa scriu doar ca sa ma aflu in treaba. :lol:
Noul termen pentru evaluarea ofertelor este 03.06.2019.
Ofertele au fost depuse in 05.07.2017 si inca suntem in faza de evaluare tehnica (plus DUAE).
Bine, e clar ca prelungirea e fortata, dar nu le trimite careva o "felicitare", prin care sa ceara situatia activitatii comisiei de evaluare? ;)
Sau il anunta cineva si pe Cuc? :lol:
Noutati pe aici sau au anulat licitatia?
Conform "PLANUL NAȚIONAL DE INVESTIȚII ȘI RELANSARE ECONOMICĂ GUVERNUL ROMÂNIEI, IULIE 2020", acest drum express se afla pe lista proiectelor importante.
https://cmedia.romaniatv.net/other/202007/22x22_program_gov2020_print_low_62653400.pdf (https://cmedia.romaniatv.net/other/202007/22x22_program_gov2020_print_low_62653400.pdf), ANEXA NR. 1, pagina 147.
- redundant, scuze -
Mi se pare buna ideea cu dezvoltarea de infrastructură nouă de acces la aeroport in zona de est; scurteaza DX-ul de 3x + mai mult spatiu pt orice! Doar trebuie prevazuta in plus o forma transport in comun intre E si V aeroportului.
^ au fost discutii in acest sens in primele pagini ale acestui thread.
In principiu ar fi util, mai ales in caz de aglomeratie pe A0 in zona DN1.
Stie careva de ce acest DX pare sa fie singurul proiect DX/A complet blocat? Exista blocaj in instanta?
Pentru că trebuia să se conecteze la Terminalul 2 al aeroportului, care nu s-a mai construit. Și în urma pandemiei s-a amânat construirea lui (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=21.msg303100#msg303100), oficial, și mai mult.
Eu ma mir cum de n-au reușit să anuleze licitația până acum.
de ce nu se face constructia pana unde ar trebuie sa fie T2 si dupa aia sa continue pana la terminalul actual?
Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Drum Expres Legatura A3 - Aeroport Henri CoandaQuote from: NGC on November 25, 2016, 01:36:48 AM
A fost lansata licitatia pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Drum Expres Legatura A3 - Aeroport Henri Coanda".
Valoare estimata: 3,206,848.16 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 09.01.2017
Quote
Documentele tehnice solicitate potrivit prezentului caiet de sarcini vor fi finalizate in 14 luni din care:
- in termen de 8 luni se va realiza Studiul de Fezabilitate Final
- in termen 4 luni, dupa finalizarea studiului de fezabilitate (12 luni de la incepere) se va realiza Proiectul Tehnic [...]
- 2 luni pentru pregatirea documentatiei de atribuire a contractului de executie lucrari
Era cat pe ce sa uit sa va dau astazi "vestea cea mare". :lol:
Dupa
mai bine de 4 ani (mai bine de 50 de luni) de la lansarea licitatiei (vedeti mai sus), sau
dupa mai bine de 3,5 ani (aproape 43 de luni) de la depunerea ofertelor, ea a fost astazi in sfarsit "oficial"
anulata.
Desi garantiile de participare ale ofertantilor erau expirate de pe la mijlocul lui 2020, au mai tras totusi de timp 7 luni. Oricum era clar de mult timp ca se anuleaza, pentru ca proiectul tehnic se face oricum in cadrul altui contract.
Se face în contractul pentru revizuirea SF OTP T2?
In contractul pentru A0 nord L2 e prevazut si PT-ul pentru legatura cu OTP.
@razvan96 Ca sa inteleg mai bine: va fi o legatura de drum expres intre Aeroportul Otopeni si A0? Iar presupunand ca vrei sa pleci din Aeroport si sa ajungi pe A3, cea mai rapida varianta ar fi sa mergi pe drumul expres, intri pe A0 si mergi pana unde se intersecteaza cu A3?
Zic bine sau gresesc? Merci frumos
Exact așa.
Sa imi fie cu iertare, ca nu mai inteleg. Conform cu harta de pe CNADNR si API, traseul drumului expres trece fix prin locatia noului terminal. A0 trece la nord de Dimieni si la sud de Petresti, adica pe langa locatia noului teminal. Ce sens mai are DX-ul in acest context, mai ales ca exista descarcare de pe A0 direct in DN1? Multumesc.
@Xander: Nu lua harta CESTRIN (CNAIR) de bună pentru lucrările care n-au SF și PT.
Am si eu o intrebare: DACA se face sectorul 2? din A0N, mai are rost sa se faca acest DX? cu un mini-ocol vei putea sa iesi de pe A3, intri pe A0N, si eventual faci 1-2 km pe DN1. Sau ar putea fi inlocuit DX asta cu o simpla iesire directa de pe A0N?
Nu am urmarit de mult acest topic, stiu ca s-a anulat licitatia aceea veche.
A ramas ca se face DX de la A0 la T1 ( dublare a DN1) sau se va reface tot cu ruta noua de la viitorul T2 la intersectia A3 cu A0 ? Care ( a doua) ar fi cea mai logica si mai practica pentru urmatorii 50 de ani .
:rip: ?
E proiectată în contractul UMB (doar PT) de pe A0 Nord 2 legătura dintre viitorul T2 și A0 Nord.
Și care este atunci traseul dacă deja se realizează PT? Nu am găsit nimic pe harta proiectelor de infrastructură (http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/44.572/26.12/0).
^
Nu prea conteaza. Important este sa fie facut proiectul. parerea mea. Si pe urma sa fie si licitat si sa se potriveasca si cu noul T2..
Care este stadiul acestui proiect?
Vezi mesajul lui horatiu.cosma de mai sus. Aeroportul va fi conectat la A0, nu mai trebuie alte drumuri expres.
Quote from: EugenRo on September 01, 2023, 10:31:49 AMIn filmarea cu UMB A0L2, la min 10:25, respectiv 10:55 se intrevad cumva intrarile/ iesirile unui viitor nod cu celebrul DX catre aeroport?? :hm:
Quote from: TibiV on September 01, 2023, 10:40:17 AMDa.
Ramane de vazut :D
Cred ca folositi prea putine cuvinte si din cauza asta pare ca nu va intelegeti.
Cand si daca se va construi T2 va exista, in mod firesc, si o conexiune rutiera spre/dinspre el. Ea nu va fi spre un DN sau un DJ, ci spre A0 caci A0 trece prin imediata apropiere. Deci va exista o investitie noua, cel putin intre A0 si T2 si ea va fi probabil la un stanrd similar unui DX (chiar daca e nepotrivit sa numesti DX ceva ce va avea 2-3 km cu multe intrari/iesiri spre/dinspre spatii de parcare si alte facilitati).
Iar horatiu a spus, eugen a observat si acele foarte mici elemente din streuctura A0 care vor servi ca elemente ale nodului cu acest hai sa-i zicem DX de legatura.
Dilema cu privire la o posibila lungime mai mare a DX-ului care sa il conecteze si la A3 e inutila acum. Personal nu as vedea rostul acelei bucati dat fiind faptul ca oricum nodul A3*A0 e in apropierea nodului A0 *"DX Otopeni T2". Probabil asta spune si slartibartfast cand spune ca nu mai trebuie alte drumuri expres.
Quote from: razvan96 on February 03, 2021, 10:43:09 AMIn contractul pentru A0 nord L2 e prevazut si PT-ul pentru legatura cu OTP.
05 Feb 2024
COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A, titular al proiectului Legătura rutieră între Autostrada de Centură București Nord și viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă (AIHC), anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către A.P.M. Ilfov, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul
,,Legătura rutieră între Autostrada de Centură București Nord și viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă (AIHC)", propus a fi amplasat pe teritoriul administrativ al comunei Tunari:
NU SE SUPUNE EVALUĂRII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI ȘI EVALUARII ADECVATE
1. Proiectul deciziei de încadrare și motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul A.P.M. Ilfov din Bucuresti, str. Aleea Lacul Morii nr. 1, sector 6, în zilele de luni până joi, între orele 9 - 13, precum și la următoarea adresa de internet www.apm-ilfov.ro
Publicul interesat poate înainta comentarii/observații la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului Ilfov.
CNAIR (http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/leg%C4%83tura-rutier%C4%83-%C3%AEntre-autostrada-de-centur%C4%83-bucure%C8%99ti-nord-%C8%99i)
05.07.2024
Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat astăzi Studiile de Fezabilitate pentru realizarea a 3 proiecte în județele Ilfov și Maramureș, după cum urmează:
𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃:
➡️ 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱 𝘀𝗶 𝘃𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗧𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗮𝗹 𝟮 𝗮𝗹 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗛𝗲𝗻𝗿𝗶 𝗖𝗼𝗮𝗻𝗱𝗮 𝗢𝘁𝗼𝗽𝗲𝗻𝗶, care prevede următoarele:
🔹 2,55 km lungime traseu
🔹 2 pasaje
🔹 Nod rutier cu A0
🔹 Intersecție de tip sens giratoriu cu DJ200B Tunari
🔹 Durata de execuție estimată: 30 luni
🔹 Valoarea totală a investiției este de 113, 13 milioane euro cu TVA, finanțare asigurată prin Programul Transport 2021-2027
(https://i.imgur.com/TXdrp9w.jpeg)
facebook.com/IrinelScriosteanu
113 pt 2.5 km ? nu e cam mult ?
Păi există T2? Ce se construiește aici?
Suntem bine?
@andreita - cred că a greșit secretarul de stat cifrele. Oricum aunt multe puse acolo, în postarea lui 113 apoi 13. Alege și tu o sumă de acolo, nu e ca și cum i-am avea sau că am fi în pericol de a fi cheltuiți în curând.
pe mine ma socheaza 30 de luni pt 2.55km de drum. posibil sa fie bretelele cu A0 mai lungi dar totusi...
cat de puerila e afirmatia: finantare "asigurata" din POT :lol: :lol:
Pana e gata terminalul nou acolo se va face o mare parcare nu?
21.08.2024
Au fost avizate în ședința Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației Studiile de fezabilitate pentru realizarea a 2 proiecte în județele Ilfov și Maramureș, după cum urmează:
𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃:
➡️ 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱 𝘀𝗶 𝘃𝗶𝗶𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗧𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗮𝗹 𝟮 𝗮𝗹 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗛𝗲𝗻𝗿𝗶 𝗖𝗼𝗮𝗻𝗱𝗮 𝗢𝘁𝗼𝗽𝗲𝗻𝗶, care prevede următoarele:
🔹 2,55 km lungime traseu
🔹 2 pasaje
🔹 Nod rutier cu A0
🔹 Intersecție de tip sens giratoriu cu DJ200B Tunari
🔹 Durata de execuție estimată: 30 luni
🔹 Valoarea totală a investiției este de 113, 13 milioane euro cu TVA, finanțare asigurată prin Programul Transport 2021-2027
facebook.com/IrinelScriosteanu
Deci e intre A0 si aeroport sau intre A3 si aeroport? Trebuie schimbat titlul...
Intre A0 si aeroport, umb a lasat terenul pregatit pentru racordul bretelelor.
DEL
Eu nu inteleg continuarea DR5 spre Pipera.
Tot din birou domnilor? :headbash: :lolz:
Carioca de vineri, nu include modificare nod A0.
Am trasat aproximativ spre unde ar converge linia DR5.
(https://i.imgur.com/9xCdTgZh.jpeg) (https://i.imgur.com/9xCdTgZ.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Astăzi, 22.10. 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Legătura rutieră între Autostrada de Centură București Nord și viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă (AIHC)", județul Ilfov
MT (https://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5561-hg22102024sapsi)
(https://i.imgur.com/qJNuLE6.png)
80 milioane euro. Construcții+montaj fără TVA.
Riscăm să avem primul DEX "fără destinatar", care se termină în câmp.
Adică să fie gata DEx în 3 ani, iar T2 în 10 ani...
Mai bine asa TibiV, decat sa fie terminalul gata si sa nu ai drum de legatura cum se intampla prin alte locuri (cough cough Iasi Airport, Iasi Spital Regional).
https://hotnews.ro/un-nou-drum-de-legatura-intre-autostrada-de-centura-a0-si-aeroportul-otopeni-cand-va-fi-gata-investitia-de-peste-560-de-milioane-de-lei-1835647
"Această investiţie de peste 560 de milioane de lei, finanţată din bani europeni, va fi gata în 2 ani şi jumătate.
Drumul va avea o lungime de 2,55 km și profil de drum expres"
45 de milioane de euro/km, la campie.
Baga astia in buzunare cu zece maini, alaturi de proiectanti si de constructori.
(https://hotnews.ro/wp-content/uploads/2024/11/drum-de-legatura-autostrada-de-centura-a-bucurestiului-si-terminalul-doi-al-aeroportului-Otopeni.jpg)
32 milioane euro/km (80 milioane valoarea C+M fără TVA).
S-au aprobat indicatorii în ședința de guvern de ieri.
De ce solutii atat de ciudate ?
Ca propunere, cred ca mergea si asa :D
(https://i.imgur.com/xLIBhTi.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
mda, conexam un Dx la un Terminal 2 inexistent...
^ Mai bine facem ca la Iasi, construim terminalul si dupa asteptam sa se faca drumurile de legatura?
Da, un nonsens complet aceasta trefla. Decat daca vor sa mai faca un soi de seminod la A3 in persepctiva, pentru a scurta drumul PH-Aeroport. Desi nu vad, onest, nevoia pentru asta. Propunerea lui
@FMFM este de bun simt.
Personal, nu cred ca acest proiect va intra in faza de proiectare & executie prea curand. Trebuie sa luam cu multa sare cam tot ce zic politicienii in perioada asta. Apar drumuri pe hartie mai ceva ca florile primavara. Si trebuie avut in cosiderare si faptul ca pana mai la jumatatea anului pentru Grinda, terminalul 2 nici nu era necesar pentru inca vreo 10 ani, dupa care s-a sucit.
Acum pe buna dreptate, sa dai drumul la o legatura intre OTP T2 si A0 fara a avea ceva concret demarat si in privinta T2 nu vad a fi relevant. Ideal ar fi ca DEx-ul si T2 sa fie corelate intre ele cu dezvoltarea.
Stati ca zilele astea apare iar ca se construiește aeroportul din Sud :lol:
Sunt singurul caruia i se pare ca terminalul 2 este facut fara sens in capatul opus al aeroportului? Fara legatura la DN1, metrou, tren, terminal existent? Dar e ok, facem un drum catre o idee proasta, ca sa putem avea argumente ca nu e proasta cand o veni vremea sa o punem in practica... :bash: :wtf:
Quote from: raulbogdan23 on August 23, 2024, 10:42:29 AMEu nu inteleg continuarea DR5 spre Pipera.
Tot din birou domnilor? :headbash: :lolz:
Carioca de vineri, nu include modificare nod A0.
Am trasat aproximativ spre unde ar converge linia DR5.
(https://i.imgur.com/9xCdTgZh.jpeg) (https://i.imgur.com/9xCdTgZ.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Cam tot acelasi lucru l-am propus si eu in urma cu o pagina.
^^
Metroul si trenul au fost proiectate fara sens in conditiile in care se stia de amplasarea T2.
Legatura la DN1 si A3 va fi prin A0, e ok. Pentru tren am vazut ca este prevazuta o linie noua, sunt curios care va fi cadenta. Sper ca planul metroului sa includa potentialul de prelungire cu o statie - stie cineva?
E un pic off-topic, ar trebui mai curand pe topicul de aeroport.
Problema este un mai larga decat ce discutam aici.
Intrebarea este un T2 ar scoate din uz T1 existent sau il foloseste ca si terminal aditional pentru un segment de zboruri (vezi aeroporturi din Europa cu mai multe terminale)?
O continuare a liniei de tren existente pana la un T2 ar fi foarte benefica in cazul in care e folosit ca terminal aditional (asigurand legatura intre cele 2 terminale, dar ai nevoie de o cadenta buna altfel risti sa pierzi conexiunile), metroul pica din start pentru ca isi continua drumul spre N.
poti sa pui autobuze intre terminale cum e la Lisabona parca...sau daca ai bani continui linia de tren, nu stiu pe unde, poate sa o bagi subteran...chiar am fi micul Paris :)
Cred ca cel mai logic ar fi sa faca un terminal nou ca sa poata sa-l refaca pe cel vechi + toate legaturile cu mijloacele de transport, parcare subterana, chestii. Adica, vreo 28 de ani de acum inainte.