Quote,,Astăzi, 19 noiembrie 2021, am semnat împreună cu Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere S. A. (C.N.A.I.R) parteneriatul pentru realizarea proiectului ,,Proiectare SF, PT, DATC) pentru Drumuri de legătură cu conexiune la Drumul Expres Constanța -Tulcea – Brăila"
http://www.radioconstanta.ro/2021/11/20/tulcea-municipiul-va-avea-o-noua-centura-parte-a-drumului-expres-constanta-tulcea-braila/
(https://i.imgur.com/rulXBUe.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
La mijloc n-au mai fost bani de nod. I au ars un giratoriu.
Sper că imaginea atașată este doar o glumă proastă și că nu se va realiza nimic de pe ea vreodată. Mega deblee, ramblee și viaducte care se intersectează și se termină în giratorii și dublează inutil actuala centură. Cel care a făcut harta nu s-a uitat delc pe hartă topografica a zonei (cu ar fi Google Maps).
Aia cu galben e centura propusa? Pai nu are nevoie si Coral de strada "la scara" carierei de piatra sa nu-i mai coste asa mult transportul?
Centura in forma desenata e f buna. Asigura tranzitul dinspre Moldova catre Delta - Murighiol. Speram doar sa faca un nod cu actualul DN, desi terenul acolo e greu. Aia e, merge si cu giratoriu. Tot inainte.
Nu nu e bine. Capatul din dreapta se propteste fix in cariera de piatra de la Bididia. Dupa care al doilea giratoriu, inca 1km prin oras etc Se vede de la o posta ca aceasta centura e cu dedicatie pentru cei de la Coral.
Traficul spre Deltă/Murighiol este foarte mic.
Filmare din septembrie 2018:
https://www.youtube.com/watch?v=XByjv9rsqw4
Filmare din august 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=d6jsbCiQxd0
Filmare din iulie 2021 (de la minutul 1:26:00):
https://www.youtube.com/watch?v=v6gpLLC0uec
La fel se poate vedea și în Google Maps. (https://www.google.ro/maps/@45.1290385,28.9685939,13.17z/data=!5m1!1e1)
Traficul mare vine de pe DN22 (dinspre Galați/Brăila spre Constanța și invers), actuala centură având un TMZA > 14.000 veh. De acea eu propun această variantă de traseu, actuala centură rămânând doar pentru traficul local (din oraș și spre oraș)(propunerea mea se intersectează parțial cu cea pentru traseul A4).
(https://i.imgur.com/AhSW9D1.jpg)
Când podul de la Brăila va fi deschis, va trebui construită și autostrada A4 (https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1K5ASPTz4HgCbjWvuEElznw0stLSTAQKy&ll=44.83316676309935%2C28.345429250000027&z=9), fie și parțial (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg367986#msg367986) half-profil (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg368145#msg368145). Pe aici vor veni moldovenii (și nu numai ei) la mare, dar și o parte din traficul greu spre porturile Constanța și Mangalia.
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
@paullie, ce solutie alternativa ai? cum faci legatura de la Vest cu drumul catre Murighiol daca nu ajungi la Bididia? Chiar sunt curios.
Apropo link-ul pus de b1 mi se pare de noaptea mintii. Sa facem tunel la Somova (3,58 km :jawdrop: ) ca sa ce, sa mergem printr-o zona super antropizata cu expropieri astronomice doar pentru a iesi mai aproape de Tulcea? Sper ca totusi sa fie traseul care era pe FB la Siscu (a disparut intre timp) adica similar cu ce este pe harta Cestrin.
Cea mai smechera solutie ar fi vreo 16 km de DN de la Cataloi Sud pâna in DJ222 apoi pe traseul V Nucarilor Sarinasuf. Ceva cam ca in poza.
(https://i.imgur.com/gSiuF8q.jpg)
Asta e o solutie sa ajungi mai rapid la Murighiol de la Braila dar nu e centura pentru Tulcea.
Nu, nu este centura pentru Tulcea. Care are o oarece intentie de centura desi a fost modernizata cu dosul.
1. Acea hartă prezintă un traseu la nivel de schiță. În acea zonă se pot realiza și pante care să urce și să coboare pe acel deal, nu doar un tunel lung (de dorit este să se reducă la minimum structurile, dar când terenul este mult prea dificil pentru a realiza un drum relativ drept și cu pante mici, atunci se pot introduce tunele și/sau viaducte, lucru care trebuie determinat în studiul aflat în derulare).
2. De asemenea este de dorit să ajungi cât mai aproape de Tulcea, inclusiv nodul cu drumul de legătură să fie cât mai aproape de oraș, iar drumul de legătură să nu fie sinuos (că totuși ne aflăm în sec. XXI, iar investiția este pentru cel puțin 50 de ani).
3. Drumul pe care l-ai desenat nu este o centură. E ca și cum ai spune că DJ229A este o centură, dar pe o centură trebuie să circule traficul de tranzit, iar în acest lucru nu se întâmplă. Ce ai desenat nu deservește decât traficul dintre Brăila și Murighiol care este foarte mic.
E important sa se faca, dar iar giratorii? ce are toată lumea cu trantitgiratorii cu nemiluita?
Quote from: b1 on November 22, 2021, 03:21:10 PM
Traficul mare vine de pe DN22 (dinspre Galați/Brăila spre Constanța și invers), actuala centură având un TMZA > 14.000 veh.
Traficul direct Gl/Br <-> Ct nu are ce cauta prin Tulcea. Exista alte 3 variante de traseu mult mai scurte ca timp si implicit ca distanta. Acel MZA de 14000 este dat de doua bucati de trafic cam independente, Gl/Br<-> Tl plus Ct<->Tl.
Pâna se face DX8, eu as impulsiona centura Macin, (acusi vine podul) si o centura la Hârsova.
[CN1039234 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100136757)] Servicii de Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drumuri de legătură cu conexiune la ,,Drumul Expres Constanţa – Tulcea – Brăila" între localitățile Tulcea, Mineri, Cataloi, Agighiol și Malcoci
Autoritate contractanta: Municipiul Tulcea
Ofertanți:
1. Ofertant unic : CONSITRANS
2. Ofertant unic : SC EXPLAN SRL
3. Ofertant unic : MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.
4. Ofertant unic : İNPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ
5. Asociere : TOTAL ROAD (Leader),EVALCONS TECH SRL,RUTIER CONEX XXI S.R.L.
6. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader), WE PROJECT ENGINEERING S.R.L., 3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A.
7. Asociere : INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL (Leader),TQM Management
https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100161118
Aceste drumuri de legătură nu se pot proiecta în contractul aflat deja în derulare? De ce ne mai complicăm cu încă unul???
Nu, contractul în desfășurare SF+proiectare este doar pentru Cataloi-Jijila. Cu siguranță s-ar depăși limita legală de 10% din contract dacă s-ar face și astea.
>"Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Drumuri de legatura cu conexiune la Drumul Expres Constanta – Tulcea – Braila"
licitatie cu 85% fonduri UE
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/elaborare-studiu-de-fezabilitate-si-proiect-tehnic-48
Quote from: tom_sawyer on April 08, 2022, 06:09:14 PM[CN1039234 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100136757)] Servicii de Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drumuri de legătură cu conexiune la ,,Drumul Expres Constanţa – Tulcea – Brăila" între localitățile Tulcea, Mineri, Cataloi, Agighiol și Malcoci
Autoritate contractanta: Municipiul Tulcea
Ofertanți:
1. Ofertant unic : CONSITRANS
2. Ofertant unic : SC EXPLAN SRL
3. Ofertant unic : MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.
4. Ofertant unic : İNPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ
5. Asociere : TOTAL ROAD (Leader),EVALCONS TECH SRL,RUTIER CONEX XXI S.R.L.
6. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader), WE PROJECT ENGINEERING S.R.L., 3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A.
7. Asociere : INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL (Leader),TQM Management
https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100161118
"Am avut licitaţii, au fost 7 trusturi care au dorit să participe (...) şi, spre bucuria noastră,
pe 6 septembrie, când s-a încheiat perioada de contestaţii, nu am întâmpinat nici o problemă, ceea ce înseamnă că vom da ordinul de începere a lucrărilor pentru primele documente – studiu de fezabilitate şi proiectare pentru execuţie, ceea ce înseamnă inclusiv găsirea soluţiilor tehnice, studii care să gestioneze noua rută care să cuprindă municipiul şi Delta Dunării.
[...]a afirmat Ştefan Ilie, primarul municipiului Tulcea."
Referitor la realizarea drumului care ar decongestiona traficul din municipiul Tulcea, Ştefan Ilie a precizat că se fac eforturi pentru ca acesta să fie finanţat din exerciţiul bugetar 2021-2027, cu menţiunea că, ,,de la obţinerea finanţării şi realizarea propriu-zisă trece o perioadă de timp considerabilă în România". ,,Dacă ne mişcăm repede şi, să fim optimişti, vom avea acest drum cam în 5 ani. Dacă nu suntem optimişti, şi în 10 ani", a adăugat edilul.
focuspress.ro (https://focuspress.ro/video-stefan-ilie-s-a-incheiat-licitatia-pentru-studiul-de-fezabilitate-si-proiectarea-executiei-viitoarei-centuri-ocolitoare-a-municipiului-tulcea/)
Profilul transversal va fi de drum expres:
(https://i.imgur.com/39kxFd7.png)
https://www.primariatulcea.ro/noutati/licitatie-drumuri-de-legatura-conectate-la-dobrogea-expres/
Deci au trafic congestionat în Tulcea.
^^
"Servicii de Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drumuri de legătură cu conexiune la ,,Drumul Expres Constanţa – Tulcea – Brăila" între localitățile Tulcea, Mineri, Cataloi, Agighiol și Malcoci"
Nu avem vrabiute in zona, dar "pe surse" se pare ca a castigat asocierea condusa de EUROCERAD. Mai confirma cineva? Poate a aparut vreun articol prin presa locala.
Da, ei sunt:
Asocierea de firme Eurocerad International SRL – 3TI Progetti este cea care va realiza, cu circa un milion de euro, studiul de fezabilitate şi proiectarea execuţiei viitoarei centuri ocolitoare a municipiului Tulcea. Este vorba de studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic de execuţie pentru drumuri de legătură cu conexiune la ,,Drumul Expres Constanţa -Tulcea – Brăila", între localităţile Tulcea, Mineri, Cataloi, Agighiol şi Malcoci.
Contractul între antrepenor şi Primăria Tulcea va fi semnat zilele acestea şi are o valoare totală de 5.050.599,26 lei, potrivit primarului Ştefan Ilie.
ziaruldelta.ro (https://ziaruldelta.ro/2022/09/13/noua-centura-ocolitoare-a-municipiului-va-avea-trei-conexiuni/)
cam ciudata formualrea asta cu VO Tulcea. Tot DX8 e un fel de VO pt Tulcea. Nu inteleg de ce se vrea a construi ceva semi-paralele cu DX8 asa cum mi se pare ca zice harta presupusa:
(https://ziaruldelta.ro/wp-content/uploads/2022/09/Noua-centura.jpg)
Ei nu prea este. DX8 va trece prin zona Posta- Frecatei- Cataloi, apoi merge spre Sud. Adica vreo 10 km de Tulcea. Va fi similar cu A1 la Timisoara.
DX8 nu are rol de centura pentru Tulcea. Nu poate asigura tranzitul de la Mineri catre iesirea spre Agighiol sau Mahmudia. E nevoie si de centura. Si da, traficul este masiv in oras in orele de varf.
Ceva noutăți aici, min. 43:20
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=398.msg394342#msg394342
*devansat tinta deschidere din cum era initial 2031-2032, la 2027
*valorile de trafic au crescut cu razboiul dar si cu deschiderea de la Isaccea
*finantarea podului a fost justificata fara existenta coridorului DX8
Contractul semnat în 2022 cu Eurocerad: SF+PT pentru Drumuri de legătură cu conexiune la DEx Constanța-Tulcea-Brăila, între localitățile Tulcea, Mineri, Cataloi, Agighiol si Malcoci
(https://i.imgur.com/fPsOqDd.jpg)
https://www.primariatulcea.ro/noutati/drum-expres-dx8-solicitare-catre-guvernul-romaniei/?cn-reloaded=1
S-au stabilit ultimele detalii ale traseului final pentru Noua Centură a Municipiului Tulcea.
Aproape 10 km, regim de drum expres cu 4 benzi, va face legătura dintre ieșirea spre Mineri și drumul spre Malcoci.
Așa cum vă informam în urmă cu două săptămâni, deja au început forajele pentru studiul geotehnic al acestei complexe lucrări (https://t.ly/dN43F). Se lucrează și la realizarea documentațiilor de urbanism.
Ieri, viceprimarul George Şinghi a fost delegat la București pentru a susține proiectul în cadrul comisiei tehnice a CNAIR (Analiza Multicriterială II). Odată cu traseul, au fost stabilite și conexiunile Noii Centuri cu drumul expres (DX) Brăila-Tulcea-Constanța.
www.facebook.com/primariatulcea/
[reiese că la AMC2 trebuie să aleagă dintre variantele 4 și 6]
(https://i.imgur.com/H7OvZDG.jpg)
(https://i.imgur.com/Rl9NuYr.jpg)
(https://i.imgur.com/ZuIS2r2.jpg)
(https://i.imgur.com/SY4Zx0G.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
frumos, elegant, cu Doamne ajuta acum.
Quote from: tom_sawyer on June 05, 2024, 12:31:44 AMO nouă ședință de lucru împreună cu proiectanții noii Centuri a Municipiului Tulcea; am discutat despre stadiul avizelor, traseu și puncte de intersecție cu drumurile existente.
Faza de proiectare avansează, sunt deja obținute 17 din cele 26 de avize, iar celelalte în curs de avizare; probabil cel mai complex este avizul de la direcția pentru Cultură, a unui raport de diagnostic arheologic intruziv ce presupune excavarea, de-a lungul traseului, a unor zone de cercetare.
Finalul anului este termenul pentru obținerea autorizației de construire și a proiectului tehnic, iar această centură împreună cu noul Plan Urbanistic General vor asigura extinderea și creșterea orașului.
facebook.com/george.singhi.page/
(https://i.imgur.com/HrldllA.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Cred că ar trebui făcut un topic nou pe aria Sud-Est.
QuoteNoua centură a Tulcei, un proiect demarat de Primăria Tulcea în octombrie 2020, va avea circa 9 kilometri şi statut de drum expres, cu 4 benzi, şi va face legătura dintre intrarea dinspre Mineri şi drumul spre Agighiol şi Murighiol.
În cadrul ultimei reuniuni de lucru a conducerii Primăriei Municipiului Tulcea și a reprezentanților CNAIR s-a prezentat etapa în care se află Proiectul privind noua centură ocolitoare a orașului.
,,Proiectul tehic este într-un stadiu avansat pentru că s-au realizat în detaliu deja toate studiile de fezbilitate la această fază.Cel târziu, în noiembrie vom prezenta varianta finală și o vom supune dezbaterii și naprobării Consiliului local . Am avut discuții aplicate cu CNAIR și proiectantul nostru a ţinut cont de o variantă de legătură cu drumul Tulcea-Constanţa.
Dorim să stabilim varianta finală de racordare şi la viitoarea centură şi la actualul drum naţional DN22. Conform graficului la sfârșitul acestui an ar trebui să fim gata pentru procedura de licitație privind atribuirea contractului de execuție lucrări iar în anul 2025 ar trebui să înceapă lucrările. Desigur, sunt o serie de avize de la Mediu și de la Cutură pe care trebuie să le obținem în octombrie, proiectantul face sondajele...suntem în grafic ″, a precizat viceprimarul municipiului Tulcea, George Şinghi.
Noua Centură ocolitoare a municipiului Tulcea se desfășoară în zona de sud a orașului, în lungime de 9 km.■ Pornește din DN22, intrarea dinspre Mineri, Strada Isaccei, prin sens giratoriu;■ La 1,1 km se intersectează, prin nod rutier, cu drumul expres Brăila -Tulcea – Constanța;■ Supratraversează calea ferata CF804 la km 2,97;■ Subtraversează DN22, ieșirea spre Constanța din Strada Babadag, la km 3,77 și prin nod rutier se asigură conexiunea cu drumul național și municipiu.■ Supratraversează DJ222 la km 7,08 și prin nod rutier se conectează spre Agighiol, cu Strada Viticulturii;■ Se racordeaza la sfârșit de proiect, la km 9 în DJ222C, prin sens giratoriu, pentru conexiunea cu Murighiol cu Strada Elizeului;■ Centura este încadrată în clasa tehnică II, adică va avea 4 benzi de circulație și câte un spațiu de servicii pe fiecare sens;
DobrogeaNews (https://www.dobrogeanews.ro/george-singhi-viceprimar-tulcea-suntem-in-grafic-cu-proiectul-noii-centuri-ocolitoare-a-municipiului/) 27.09.24
QuoteLa 1,1 km se intersectează, prin nod rutier, cu drumul expres Brăila -Tulcea – Constanța
Păi de unde știu ei traseul drumului expres, că parcă ăla era încă în stadiul de alegere variante de traseu?
Probabil toate variantele au traseu comun în zona de nord a DEx-ului.
^ Nu probabil, sigur:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2054.msg444096#msg444096
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2054.msg444185#msg444185
Nu știu de ce trăiam cu impresia că drumul expres Brăila Constanța trecea mai departe de Tulcea. In fine.
Cred că aș fi preferat o cocoașă mai mică, cam pe la Frecăței și un drum de legătură cu Tulcea, o fi orașul construit pe 7 coline, dar nu e Roma, e un Fetești dublu.
S-a publicat memoriu de prezentare (http://www.anpm.ro/documents/28797/7646157/Memoriu+de+prezentare_centura+tulcea.pdf) pentru acordul de mediu.
Proiectanții au realizat un număr de trei variante pentru propuneri.
Suntem la faza în care Ministerul Transportului a ales varianta cea mai bună pentru municipiul Tulcea.
Mai avem de obținut avizul de mediu, care este și cel mai important.
Următoarea etapă este exproprierea terenurilor private pe unde trece această centură și care va uni municipiul între Somova și Tulcea, cu E 87 sau DN 22, la ieșire, pe strada Babadag, după Lidl, apoi cu drumul județean care face legătura cu zona Agighiol și apoi cu drumul județean care face legătura cu Murighiol. Cu alte cuvinte, cei care vor veni în Deltă și vor alege Mahmudia sau Murighiol nu vor mai tranzita orașul să-l aglomereze. Cetățenii municipiului Tulcea, antreprenorii, transportatorii vor alege cea mai apropiată zonă pentru centură și în acest fel nu vor mai intra pe actuala stradă a barajului, pe viticulturii sau pe Babadag, pentru a ieși din oraș.
https://www.dobrogeanews.ro/video-stefan-ilie-primar-tulcea-prioritatile-anului-2025-noua-centura-a-municipiului-tulcea-cea-mai-importanta-investitie-din-ultimii-50-de-ani/