Britten-Norman BN-2 Islander este un avion britanic al anilor 1960, produs de firma Britten-Norman. Este un avion ușor pentru transport regional, putând fi amenajat și ca avion utilitar. Este unul dintre cele mai bine vândute avioane din Europa.
Viteză de croazieră: 255 km/h
Viteză maximă: 272 km/h
Plafon de serviciu: 4.000m
Pasageri: 9+2 echipaj
Greutate: 1.407 kg
Lungime: 11 m
Autonomie: 1.300 km
Motorizare: 2 × Lycoming O-540-E4C5 sau IO-540, 260 cp sau 300cp cu injectie.
A fost produs in serie si in Romania la Intreprinderea de Reparatii Material Aeronautic (IRMA) in anii "70-"80.
Majoritatea exemplarelor fabricate au fost exportate in Anglia, insa cateva au ramas stored la Baneasa dupa ce au zburat la Aviasan apoi la Utilitara.
Iata unul care a fost in dotarea armatei
(https://lh3.googleusercontent.com/-tif6INlJsO8/VMTXLQO5qJI/AAAAAAAAA0w/NcnTTulMOdg/s1200/1024px-BN-2_Islander_Bucharest_2012_1.jpg) (https://lh3.googleusercontent.com/-tif6INlJsO8/VMTXLQO5qJI/AAAAAAAAA0w/NcnTTulMOdg/s1200/1024px-BN-2_Islander_Bucharest_2012_1.jpg)
Surpriza anului ar fi ca unul dintre acestea si anume YR-BNR a fost reactivat si va intra in serviciul INCAS ca si laborator aeropurtat.
Testul motoarelor a fost facut pe 8ian, pasionatii pot urmari cele 2 filme:
https://www.youtube.com/watch?v=TWBEOy90ibw
https://www.youtube.com/watch?v=UgLXTNhdTTo
Dupa cum se poate observa in film, motoarele sunt cele cu injectie si au 300cp (ale raposatului BNP erau cu carburator la 260cp).
L.E.
Citat de pe situl INCAS din iulie 2014:
"Laboratorul Aeropurtat BN-2 (înmatriculată YR-BNR), ce urmează să fie dezvoltat, este o platformă aeriană bazată pe o aeronavă Britten Norman BN2 A-26, echipată cu o serie de instrumente specifice pentru analiza calităţii mediului, care va include echipamentele cu senzori şi cele necesare montării traductorilor de stare, pentru culegerea de date despre poziţionarea globală a avionului, temperatura locală, direcţia şi viteza vântului,
componentele constitutive ale atmosferei în raport cu zona geografică, prospectare meteo, detecţie multispectrală, topografie şi topometrie."
Din ce am citit nu e presurizat, asa e? Nu de alta, dar ar explica in parte de ce zbura unul atat de jos pe deasupra muntilor Apuseni.
Quote from: AdrianB1 on January 28, 2015, 02:02:56 AM
Din ce am citit nu e presurizat, asa e? Nu de alta, dar ar explica in parte de ce zbura unul atat de jos pe deasupra muntilor Apuseni.
Nu e presurizat, plafonul e 13,200 picioare, adica 4,000 m. Daca vorbesti de avionul prabusit acum un an, zbura la un nivel perfect obisnuit pentru tipul de zbor efectuat.
Despre acel avion vorbesc. Din pacate aproape toate avioanele nepresurizate zboara in Romania foarte jos, mult mai jos decat plafonul si chiar mai jos decat o permite spatiul G; nu ca ar fi prea complicat de completat un plan de zbor si sa ceara un culoar la 12.000 de picioare, dar chiar si pe Valea Oltului si pe Valea Prahovei se zboara jos, sub nivelul culmilor de pe marginile vailor, iar la campie se zboara la 1000 de picioare in TMA si la maxim 1500-2000 in afara. Planoristii sunt singurii care mai urca cat pot (mai ales la Banesti).
Am informatii noi in legatura cu BN-2 urile.
Se vede ca INCAS a primit o finantare destul de serioasa pentru ca a mai luat inca 2 avioane de langa hangarul Romaero.
Din cate stiu urmatorul reabilitat va fi YR-BNM.
Cat despre YR-BNR, acesta va fi folosit deocamdata pentru scoala la pregatirea pilotilor pentru cele 3 avioane sau cate vor fi in final.
In forma definitiva avioanele vor fi dotate cu motoare turboprop Allison 250-B17C de 320cp si elice tripala. Poate cu astea vor fi ceva mai sprintene.
Am niste poze de la Alex care lucreaza la Romaero;
(http://i38.servimg.com/u/f38/14/61/86/11/16396210.jpg) (http://www.servimg.com/view/14618611/7059)
(http://i38.servimg.com/u/f38/14/61/86/11/16394410.jpg) (http://www.servimg.com/view/14618611/7060)
(http://i38.servimg.com/u/f38/14/61/86/11/16209010.jpg) (http://www.servimg.com/view/14618611/7061)