Forum PeUndeMerg.ro

România => Rutier => Nivel național => Drumuri Naționale (DN) => Topic started by: gicu on April 04, 2023, 09:30:50 PM

Title: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: gicu on April 04, 2023, 09:30:50 PM
Salut.

Deschid acest topic pentru intervenții punctuale la DN-urile existente: devieri, optimizări, reparații, etc. Dacă moderatorii găsesc un titlu mai bun, vă rog schimbați.

Încep cu situația din poza și linkul de mai jos. DN1 între Gilău și Huedin face un ocol incomod pentru a trece prin localitatea Păniceni, unde are separatoare de sens plus o curbă la 90 de grade. Pe traseul direct este deja un drum agricol, vizibil și pe hartă și în poze.

Întrebarea mea este cui ar trebui să mă adresez să vedem dacă traseul se poate modifica / îndrepta? Unde ar trebui pusă o întrebare în sensul ăsta? Nu îmi dau seama juridic și financiar cât de complicat ar fi, tehnic pare relativ simplu. Exact aceeași modificare s-a făcut pe DN13 (https://www.google.com/maps/@45.897632,25.5418635,14.75z), în localitatea Măieruș, jud. BV.

https://www.google.com/maps/@46.818087,23.1800996,14.75z


(https://i.imgur.com/lrzGl68.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: neobluenet on April 04, 2023, 10:35:01 PM
Problema la Paniceni este data de relief. DN1 o ia prin sat ca sa ocoleasca dealul din centrul pozei. O solutie ar fi sa ocoleasca prin dreapta, pe acel drum de pamant, insa partea cealalta a dealului este mai abrupta si probabil ca ar fi nevoie de un viaduct.

Argumentul autoritatilor pentru a nu face nimic in a schimba traseul DN-urilor este ca oricum in viitor va fi o autostrada. E drept ca A3 va fi probabil finalizata intre Gilau si Oradea peste 10 ani, insa trafic tot va exista. Cei care merg in zona de munte a judetului nu vor merge pe A3 pana la Oradea ca sa se intoarca la Huedin.

(https://i.imgur.com/T0MojbI.png)

Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: tom_sawyer on April 05, 2023, 08:35:30 AM
@gicu: cred că cel mai bine la Consiliul Județean. CJ-urile din țară încep să preia tot mai multe proiecte de centuri. Vezi și aici:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3375.msg405226#msg405226

În cazul prezentat de tine, ar putea fi considerat o extindere a DJ108c.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: pasadia on April 05, 2023, 11:47:31 AM
DN13 a primit centura NU numai la Maierus ci si la Hoghiz (cu pod nou peste Olt) si la Rupea. Cum a fost posibil asta? Cateva supozitii, poate ma corecteaza cei cu acces la date mai concrete)

- DN13 a fost printre primele DN-uri intrate in programul de modernizare DN-uri (contracte semnate cred de pe vremea lui Basescu pentru imprumuturi cu Banca Mondiala). A fost prioritizat pentru ca, pe acea vreme, reprezenta ruta directa intre Bucuresti si Cluj (nu valea Oltului asa cum e acum)

- lucrarile s-au derulat la inceputul anilor 2000, intr-o vreme in care operatiunile birocratice mergeau, surprinzator, mai repede. Ma refer la expropieri (sau mai corect la lipsa acestora dat fiind faptul ca inca nu erau reconstituite toate drepturile proprietarilor) + mutarea de utilitati (erau mai putini detinatori de utilitati si acestia erau de stat)

- DRDP-urile inca aveau profesionisti in cadrul lor si la conducerea lor  (DRDP-ul de Brasov a mai facut in vremea aia cateva lucrari grozave precum pasajul peste CF de la Ozun, cel de la Dumbravioara (MS) sau la Avrig (cu centura)

Din pacate ulterior toate programele de modernizare DN-uri nu au mai presupus constructia de centuri ci doar modernizare pe traseul existent. Ceea ce a fost O MARE PROSTIE!!!

Revenind la exemplu dat, trebuie insa sa recunosc ca eu nu vad problema. Paniceni nu m-a deranjat niciodata, in schimb Huedin da (si nu stiu sa existe vreun proiect de centura). Sau toate tarabele de la Izvorul Crisului care ar trebui sa dispara de acolo. Sau intersectiile in T cu DJ-urile de pe valea Draganului sau de la Bologa, acolo unde apar deseori accidente pentru ca nu suntem capabili sa cream banda separata pentru cei care vor sa vireze si asteapta la bariera CF.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: rocklee on April 30, 2023, 02:49:00 PM
sa dedchis valea oltului pe ambele sensuri  fara restricti ...pe perioada 1 mai ...sursa fb cnair ...este si un mic video... 8)

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere
1z
  ·
Fără semafoare pe Valea Oltului pe perioada minivacanței de 1 mai❗️
Din această după-amiază, începând cu ora 17:30 se circulă pe ambele sensuri la Boița, pe DN7, dar rămân în vigoare restricțiile de viteză din zona șantierului.
Lucrările se vor relua marți dimineață (02.05.2023).
Drum bun și vacanță plăcută!
#CNAIR
#DRDPBrasov

0:26 / 0:26
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on May 02, 2023, 10:05:48 AM
Al naibii sa fiu daca inteleg de ce e restrictionat traficul la o singura banda la Stanca Teherau (DN10):

(https://i.imgur.com/HwhAEL7.jpeg)

(https://i.imgur.com/UlbABGq.jpeg)

Plasele sunt goale, nu au pietre in ele:

(https://i.imgur.com/dyRz0aa.jpeg)

Un mare plus, e prima data cand vad ca e curat sub viaduct. De obicei era imposibil sa nu gasesti pet-uri si gunoaie aruncate pe acolo...
(https://i.imgur.com/wy1sgoZ.jpeg)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: rt25 on May 14, 2023, 10:09:40 AM
pe Google Maps pare asa din septembrie 2021!
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on May 14, 2023, 10:34:23 AM
In vara lui 2021 erau sigur....
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: prom on May 14, 2023, 07:01:21 PM
Si am eu am avut recent drum pe DN10, si am mai fost si anul trecut si tot restrictioant a fost. Ma gandesc, ca vor sa vada daca acele plase "lucreaza" in timp, chiar nu imi dai seama :(
E bine totusi ca lucreaza la zona cu al 2-lea semafor, si poate acolo vor deschide ambele sensuri de mers  O:-)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: rt25 on May 14, 2023, 10:07:26 PM
sau au uitat limitarile ca pe tot A3 Ploiesti-Bucuresti...sau prin alte locuri unde sunt semnele de reducere la 60 km/h din neant fara sa fie nimic de fapt (obstacol, lucrare, groapa, denivelare etc)...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: StefanD on July 28, 2023, 09:51:21 PM
Mă gândeam și eu de mult timp la ce a propus inițiatorul thread-ului - adică la un program de Quick Wins pe DN-uri care să conțină corecturi de geometrie, îmbunătățiri ale vitezei de proiectare și variante ocolitoare proiectate la standarde actuale.

De aceste măsuri cred că e nevoie mai ales pe DN-urile a căror trafic nu va fi preluat de viitoare A sau DX.

Focus-ul ar fi pe îmbunătățirea siguranței și a calității traficului dar în primul rând eliminarea punctelor negre.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Light on August 16, 2023, 04:13:53 PM
Sper că este topicul bun, dacă nu rog să fie mutată postarea.
Quote🟠Modificăm intersecția dintre DN1 și DJ103C, din #Ghimbav, pentru a asigura un acces mai facil spre/dinspre #Aeroportul Internațional Brașov.
🟠Modificările includ crearea unor benzi de stocare/accelerare pentru cei care vor vira la stânga din direcția Aeroportului spre DN1. Traficul va fi direcționat și prin semafoare inteligente care vor dirija inclusiv fluxurile de circulație din sensul giratoriu dintre DN1 și DN73B (spre Cristian) astfel încât să nu se creeze ambuteiaje în zonă.
🟠Proiectul este realizat în strânsă colaborare între #DRDPBrasov și Primăria Ghimbav.
(https://scontent.fsbz4-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/365583618_754568869804061_106560380039910276_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=h3ud6FEcmP0AX_YmEVm&_nc_ht=scontent.fsbz4-1.fna&oh=00_AfDnidcoKgLpeG7_7omSPITrR-P4x-vhgIo_f0tRGos4MQ&oe=64E1F8CD)
Sursă: FB DRDP Brașov (https://www.facebook.com/drdpbv/posts/pfbid02Ri9ZYCh3i7Ju5P25rFpHzo8Ryw22yAF7JbnYsZh9fQQpU89WS78XAFBCazXbSwNdl)
În prezent, intersecția DN1 cu DJ103C arată așa (https://www.google.com/maps/@45.6659597,25.5116111,3a,49y,119.62h,88.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOSKm_BEIiiF2Ge-_v6Y_vA!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro&entry=ttu).
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on August 16, 2023, 04:25:50 PM
#atat_s-a_putut  :((
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: TibiV on August 16, 2023, 04:41:06 PM
Si "chestia" asta (https://www.google.com/maps/@45.6710822,25.4988759,119m/data=!3m1!1e3?hl=ro&entry=ttu) (nu stiu cum sa o denumesc, ca nu este nici intersectie, nici bucla de intoarcere "safe"...) nu era cumva prevazuta pentru alta varianta de drum spre aeroport?!...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Light on August 16, 2023, 08:34:29 PM
Într-adevăr, acesta e nivelul de proiectare a DRDP Brașov, s-a ales probabil cea mai ieftină soluție. Pentru cei care vin pe DN1 dinspre Codlea și vor să meargă la aeroport tot trebuie să întoarcă la acest sens giratoriu (https://www.google.com/maps/@45.663948,25.5120633,17.75z?hl=ro&entry=ttu), măcar sensul e destul de aproape de intersecția cu DJ103C și nu trebuie să ocolească mult.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on August 16, 2023, 09:27:29 PM
@TibiV ii zice curba spaniola. In conditiile unui numar mic de autovehicule care vor sa intoarca, e chiar o solutie decenta. Problema vine la ora 17, cand oamenii ies de la fabricile din Ghimbav si nu vor sa vina prin Stupini (probabil trebuie sa ajunga pe cealalta parte a Ghimbavului sau spre Cristian/Rasnov). Apar cozi destul de frecvent iar pe DN1 pe sensul spre Brasov mai auzi scartaieturi de cauciuc si claxoane ca na.. se mai forteaza... iar dinspre Codlea turismele vin cu cel putin 110km/h...

Daca vroiau sa faca un acces decent in Ghimbav, trebuiau sa ingroape DN1 si la suprafata sa lase intersectie dirijata (semafor/giratie). Din cauza caii ferate nu ai alte optiuni. Mirarea mea e ca permit virajul la stanga pe directia DJ103C->DN1, pentru ca in 2009 l-au blocat tocmai pentru ca erau cateva tamponari pe zi acolo. Imi aduc aminte ca mergeam de la Brasov la Campia Turzii pe vremea aia (oho.. 8 ore dura, ziceai ca pleci in alta tara) si de acolo incepea salba de accidente ...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Light on August 16, 2023, 09:48:19 PM
Faptul că permit virajul la stânga de pe DJ103C pe DN1 va cauza probabil blocaje pe DJ103C la anumite ore, fiindcă banda de virat la dreapta se desparte destul de târziu de banda pentru virat la stânga, cel puțin așa se vede în imaginea cu reconfigurarea intersecției.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on August 16, 2023, 09:53:27 PM
Va bloca DN1 pe sensul Brasov-Codlea... aproape complet! Vor fi ore la care o sa fie mai usor sa ajungi din Brasov la Codlea prin Halchiu...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Light on August 16, 2023, 10:23:29 PM
Dacă mai adăugăm deschiderea Aeroportului Internațional Brașov (care generează un anumit volum de trafic) și faptul că la 250 de metri de intersecția DN1-DJ103C există o trecere la nivel cu calea ferată (https://www.google.com/maps/@45.6679048,25.5130504,3a,75y,243.64h,86.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1s14GkwjjcRVHGS2UkDn_3sg!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro&entry=ttu) a magistralei CFR 200, trecere prevăzută cu semibariere și semnalizare luminoasă, putem anticipa ușor blocajele care se vor forma în intersecția DN1-DJ103C. De parcă nu ar fi fost toate astea de ajuns, DJ103C are o geometrie destul de proastă, care este, de fapt, specifică multor drumuri județene: mai multe curbe strânse printre care una la 90 de grade (https://www.google.com/maps/@45.6703799,25.5093234,3a,90y,315.85h,81.54t/data=!3m7!1e1!3m5!1su5qsX2EdYqsv2Q1CAeX2mw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Du5qsX2EdYqsv2Q1CAeX2mw%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D22.201025%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu).
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: pasadia on August 17, 2023, 04:10:59 PM
E un talmes -balmes de proiecte (A3, A13, drum de legatura centura BV - A3, drum de legatura aeroport - A13, centura Codlea, etc...)) si nu se gandesc absolut deloc oficialitatile locale (DRDP, primariile, CJ) cu privire la modul in care un proiect impacteaza alt proiect si daca nu cumva e nevoie de unele si de altele nu.

Aici, strict cu privire la aceasta intersectie, nu pot sa spun decat mare prostie. Pentru ca la 240 de metri nor de ea, DJ-ul are parte de o TN cu calea ferata. trecere la nivel pentru care nu exista spatiu (sau planuri) de denivelare, deci oricum ai "optimiza" intersectia ea nu va conduce la cresteri de trafic ci la probleme suplimentare in alt punct.

@TibiV - curba aia spaniola isi face treaba fara probleme. Mult mai bine decat giratoriu aflat la est, intre DN1 si DN73B, giratoriu care e tot timpul blocat.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: voicul on January 26, 2024, 10:17:22 PM
Nu prea e fix in topicul asta, dar poate este  :lol:

https://www.facebook.com/watch/?v=395457283037487

Proiectul ,,NoCO2" – Montare piese metalice de mare tonaj – pasarelă pietonală DN 1 în zona localității Sinaia, județul Prahova.
Un proiect de anvergură care prinde contur și care se reflectă într-o pasarelă pietonală modernă și durabilă.
Contextul în care se formează prezentul proiect vine din nevoia de a asigura locuitorilor orașului Sinaia mijloace pietonale care să corespundă nevoilor societății actuale, dar și asigurării unei mobilități care leagă puncte importante și reduc timpul de parcurgere.
Este un proiect care ne-a testat la maxim toate capabilitățile de care dispunem și care ne-a dovedit că suntem pregătiți să susținem proiecte atipice, strategice și pline de potențial de dezvoltare.
Compania noastră a arătat responsabilitate fată de comunitate și față de proiectele pe care și le asumă cu multă determinare și motivație.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: voicul on March 18, 2024, 09:55:23 PM
Practic nu prea inteleg cum arata, dar daca ei zic ca ajuta ...

https://www.facebook.com/watch/?v=930828328483260

Punct de întoarcere realizat pe sub pasajul rutier de pe DN 1 (Aeroport Otopeni)!
CNAIR informează participanții la trafic că pentru decongestionarea traficului din zona Aeroportului Otopeni s-a realizat un punct de întoarcere pe sub pasajul rutier de pe DN1.
Practic, s-a realizat o bandă suplimentară de circulație sub pasajul rutier, astfel încât conducătorii auto, care circulă pe DN1 sensul București – Ploiești și doresc să se întoarcă spre București să nu mai fie nevoiți să pătrundă în sensul giratoriu existent sub pasajul rutier pentru realizarea acestei manevre.
Punctul de întoarcere a fost semnalizat corespunzător prin realizarea de marcaje și instalarea de indicatoare rutiere.
Precizăm faptul că acest punct de întoarcere poate fi utilizat numai de vehicule cu o înălțime maximă de 3.00 m, celelalte vehicule urmând să utilizeze, în continuare, sensul giratoriu.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dr4qul4 on March 18, 2024, 10:11:39 PM
faci stanga inainte de giratoriu. Nu mai cedezi celor care sunt in giratoriu, dar vei ceda celor care au trecut de giratoriu (dinspre aeroport spre Bucuresti).
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: survola on March 19, 2024, 10:21:17 AM
Practic, o lucrare degeaba.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: minisoferul on March 19, 2024, 12:01:41 PM
Lucrarea este foarte utila, fluneta in giratoriu de iesire din aeroport a crescut considerabil.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: stangabriel on March 21, 2024, 09:58:14 AM
https://economedia.ro/largire-la-3-benzi-sens-pe-dn-1-intre-aeroportul-otopeni-si-autostrada-bucuresti-nord-cnair-a-primit-patru-oferte-pentru-realizarea-studiului-de-fezabilitate-punct-de-intoarcere-langa-balotesti.html

"DN 1 va fi lărgit la 3 benzi pe sens în zona Aeroportului Otopeni. Este vorba despre lărgirea la 3 benzi pe sens a sectorului de drum cuprins între Aeroportul Internațional "Henri Coandă" Otopeni și Autostrada Bucureștiului A 0, zona Lotului 2 Nord. Principalele caracteristici solicitate vor fi, printre altele:
– lărgirea la 3 benzi pe sens
– posibilitatea efectuării de către șoferi a virajului la stânga pentru intoarcere după nodul rutier A0 x DN1, pe sensul de mers București -Ploiești
– asigurarea unui acces facil agenților economici și cartierelor rezidențiale"

Sunt curios cum o sa fie amenajat punctul de intoarecere, e util, dar nu vad cum fara pasaj subteren sau suprateran. In zona o sa fie si pasajul care e in studiu , la Balotesti in zona cemerciala.

 Sunt accidente dese in zona podului de cale ferata, si pentru ca , oamenii prefera sa stea minute in sir , sa forteze traficul, decat sa ocoleasca putin.