Forum PeUndeMerg.ro

România => Rutier => Nivel național => Drumuri Naționale (DN) => Topic started by: gicu on April 04, 2023, 09:30:50 PM

Title: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: gicu on April 04, 2023, 09:30:50 PM
Salut.

Deschid acest topic pentru intervenții punctuale la DN-urile existente: devieri, optimizări, reparații, etc. Dacă moderatorii găsesc un titlu mai bun, vă rog schimbați.

Încep cu situația din poza și linkul de mai jos. DN1 între Gilău și Huedin face un ocol incomod pentru a trece prin localitatea Păniceni, unde are separatoare de sens plus o curbă la 90 de grade. Pe traseul direct este deja un drum agricol, vizibil și pe hartă și în poze.

Întrebarea mea este cui ar trebui să mă adresez să vedem dacă traseul se poate modifica / îndrepta? Unde ar trebui pusă o întrebare în sensul ăsta? Nu îmi dau seama juridic și financiar cât de complicat ar fi, tehnic pare relativ simplu. Exact aceeași modificare s-a făcut pe DN13 (https://www.google.com/maps/@45.897632,25.5418635,14.75z), în localitatea Măieruș, jud. BV.

https://www.google.com/maps/@46.818087,23.1800996,14.75z


(https://i.imgur.com/lrzGl68.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: neobluenet on April 04, 2023, 10:35:01 PM
Problema la Paniceni este data de relief. DN1 o ia prin sat ca sa ocoleasca dealul din centrul pozei. O solutie ar fi sa ocoleasca prin dreapta, pe acel drum de pamant, insa partea cealalta a dealului este mai abrupta si probabil ca ar fi nevoie de un viaduct.

Argumentul autoritatilor pentru a nu face nimic in a schimba traseul DN-urilor este ca oricum in viitor va fi o autostrada. E drept ca A3 va fi probabil finalizata intre Gilau si Oradea peste 10 ani, insa trafic tot va exista. Cei care merg in zona de munte a judetului nu vor merge pe A3 pana la Oradea ca sa se intoarca la Huedin.

(https://i.imgur.com/T0MojbI.png)

Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: tom_sawyer on April 05, 2023, 08:35:30 AM
@gicu: cred că cel mai bine la Consiliul Județean. CJ-urile din țară încep să preia tot mai multe proiecte de centuri. Vezi și aici:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3375.msg405226#msg405226

În cazul prezentat de tine, ar putea fi considerat o extindere a DJ108c.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: pasadia on April 05, 2023, 11:47:31 AM
DN13 a primit centura NU numai la Maierus ci si la Hoghiz (cu pod nou peste Olt) si la Rupea. Cum a fost posibil asta? Cateva supozitii, poate ma corecteaza cei cu acces la date mai concrete)

- DN13 a fost printre primele DN-uri intrate in programul de modernizare DN-uri (contracte semnate cred de pe vremea lui Basescu pentru imprumuturi cu Banca Mondiala). A fost prioritizat pentru ca, pe acea vreme, reprezenta ruta directa intre Bucuresti si Cluj (nu valea Oltului asa cum e acum)

- lucrarile s-au derulat la inceputul anilor 2000, intr-o vreme in care operatiunile birocratice mergeau, surprinzator, mai repede. Ma refer la expropieri (sau mai corect la lipsa acestora dat fiind faptul ca inca nu erau reconstituite toate drepturile proprietarilor) + mutarea de utilitati (erau mai putini detinatori de utilitati si acestia erau de stat)

- DRDP-urile inca aveau profesionisti in cadrul lor si la conducerea lor  (DRDP-ul de Brasov a mai facut in vremea aia cateva lucrari grozave precum pasajul peste CF de la Ozun, cel de la Dumbravioara (MS) sau la Avrig (cu centura)

Din pacate ulterior toate programele de modernizare DN-uri nu au mai presupus constructia de centuri ci doar modernizare pe traseul existent. Ceea ce a fost O MARE PROSTIE!!!

Revenind la exemplu dat, trebuie insa sa recunosc ca eu nu vad problema. Paniceni nu m-a deranjat niciodata, in schimb Huedin da (si nu stiu sa existe vreun proiect de centura). Sau toate tarabele de la Izvorul Crisului care ar trebui sa dispara de acolo. Sau intersectiile in T cu DJ-urile de pe valea Draganului sau de la Bologa, acolo unde apar deseori accidente pentru ca nu suntem capabili sa cream banda separata pentru cei care vor sa vireze si asteapta la bariera CF.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: rocklee on April 30, 2023, 02:49:00 PM
sa dedchis valea oltului pe ambele sensuri  fara restricti ...pe perioada 1 mai ...sursa fb cnair ...este si un mic video... 8)

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere
1z
  ·
Fără semafoare pe Valea Oltului pe perioada minivacanței de 1 mai❗️
Din această după-amiază, începând cu ora 17:30 se circulă pe ambele sensuri la Boița, pe DN7, dar rămân în vigoare restricțiile de viteză din zona șantierului.
Lucrările se vor relua marți dimineață (02.05.2023).
Drum bun și vacanță plăcută!
#CNAIR
#DRDPBrasov

0:26 / 0:26
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on May 02, 2023, 10:05:48 AM
Al naibii sa fiu daca inteleg de ce e restrictionat traficul la o singura banda la Stanca Teherau (DN10):

(https://i.imgur.com/HwhAEL7.jpeg)

(https://i.imgur.com/UlbABGq.jpeg)

Plasele sunt goale, nu au pietre in ele:

(https://i.imgur.com/dyRz0aa.jpeg)

Un mare plus, e prima data cand vad ca e curat sub viaduct. De obicei era imposibil sa nu gasesti pet-uri si gunoaie aruncate pe acolo...
(https://i.imgur.com/wy1sgoZ.jpeg)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: rt25 on May 14, 2023, 10:09:40 AM
pe Google Maps pare asa din septembrie 2021!
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on May 14, 2023, 10:34:23 AM
In vara lui 2021 erau sigur....
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: prom on May 14, 2023, 07:01:21 PM
Si am eu am avut recent drum pe DN10, si am mai fost si anul trecut si tot restrictioant a fost. Ma gandesc, ca vor sa vada daca acele plase "lucreaza" in timp, chiar nu imi dai seama :(
E bine totusi ca lucreaza la zona cu al 2-lea semafor, si poate acolo vor deschide ambele sensuri de mers  O:-)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: rt25 on May 14, 2023, 10:07:26 PM
sau au uitat limitarile ca pe tot A3 Ploiesti-Bucuresti...sau prin alte locuri unde sunt semnele de reducere la 60 km/h din neant fara sa fie nimic de fapt (obstacol, lucrare, groapa, denivelare etc)...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: StefanD on July 28, 2023, 09:51:21 PM
Mă gândeam și eu de mult timp la ce a propus inițiatorul thread-ului - adică la un program de Quick Wins pe DN-uri care să conțină corecturi de geometrie, îmbunătățiri ale vitezei de proiectare și variante ocolitoare proiectate la standarde actuale.

De aceste măsuri cred că e nevoie mai ales pe DN-urile a căror trafic nu va fi preluat de viitoare A sau DX.

Focus-ul ar fi pe îmbunătățirea siguranței și a calității traficului dar în primul rând eliminarea punctelor negre.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Light on August 16, 2023, 04:13:53 PM
Sper că este topicul bun, dacă nu rog să fie mutată postarea.
Quote🟠Modificăm intersecția dintre DN1 și DJ103C, din #Ghimbav, pentru a asigura un acces mai facil spre/dinspre #Aeroportul Internațional Brașov.
🟠Modificările includ crearea unor benzi de stocare/accelerare pentru cei care vor vira la stânga din direcția Aeroportului spre DN1. Traficul va fi direcționat și prin semafoare inteligente care vor dirija inclusiv fluxurile de circulație din sensul giratoriu dintre DN1 și DN73B (spre Cristian) astfel încât să nu se creeze ambuteiaje în zonă.
🟠Proiectul este realizat în strânsă colaborare între #DRDPBrasov și Primăria Ghimbav.
(https://scontent.fsbz4-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/365583618_754568869804061_106560380039910276_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=h3ud6FEcmP0AX_YmEVm&_nc_ht=scontent.fsbz4-1.fna&oh=00_AfDnidcoKgLpeG7_7omSPITrR-P4x-vhgIo_f0tRGos4MQ&oe=64E1F8CD)
Sursă: FB DRDP Brașov (https://www.facebook.com/drdpbv/posts/pfbid02Ri9ZYCh3i7Ju5P25rFpHzo8Ryw22yAF7JbnYsZh9fQQpU89WS78XAFBCazXbSwNdl)
În prezent, intersecția DN1 cu DJ103C arată așa (https://www.google.com/maps/@45.6659597,25.5116111,3a,49y,119.62h,88.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOSKm_BEIiiF2Ge-_v6Y_vA!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro&entry=ttu).
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on August 16, 2023, 04:25:50 PM
#atat_s-a_putut  :((
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: TibiV on August 16, 2023, 04:41:06 PM
Si "chestia" asta (https://www.google.com/maps/@45.6710822,25.4988759,119m/data=!3m1!1e3?hl=ro&entry=ttu) (nu stiu cum sa o denumesc, ca nu este nici intersectie, nici bucla de intoarcere "safe"...) nu era cumva prevazuta pentru alta varianta de drum spre aeroport?!...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Light on August 16, 2023, 08:34:29 PM
Într-adevăr, acesta e nivelul de proiectare a DRDP Brașov, s-a ales probabil cea mai ieftină soluție. Pentru cei care vin pe DN1 dinspre Codlea și vor să meargă la aeroport tot trebuie să întoarcă la acest sens giratoriu (https://www.google.com/maps/@45.663948,25.5120633,17.75z?hl=ro&entry=ttu), măcar sensul e destul de aproape de intersecția cu DJ103C și nu trebuie să ocolească mult.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on August 16, 2023, 09:27:29 PM
@TibiV ii zice curba spaniola. In conditiile unui numar mic de autovehicule care vor sa intoarca, e chiar o solutie decenta. Problema vine la ora 17, cand oamenii ies de la fabricile din Ghimbav si nu vor sa vina prin Stupini (probabil trebuie sa ajunga pe cealalta parte a Ghimbavului sau spre Cristian/Rasnov). Apar cozi destul de frecvent iar pe DN1 pe sensul spre Brasov mai auzi scartaieturi de cauciuc si claxoane ca na.. se mai forteaza... iar dinspre Codlea turismele vin cu cel putin 110km/h...

Daca vroiau sa faca un acces decent in Ghimbav, trebuiau sa ingroape DN1 si la suprafata sa lase intersectie dirijata (semafor/giratie). Din cauza caii ferate nu ai alte optiuni. Mirarea mea e ca permit virajul la stanga pe directia DJ103C->DN1, pentru ca in 2009 l-au blocat tocmai pentru ca erau cateva tamponari pe zi acolo. Imi aduc aminte ca mergeam de la Brasov la Campia Turzii pe vremea aia (oho.. 8 ore dura, ziceai ca pleci in alta tara) si de acolo incepea salba de accidente ...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Light on August 16, 2023, 09:48:19 PM
Faptul că permit virajul la stânga de pe DJ103C pe DN1 va cauza probabil blocaje pe DJ103C la anumite ore, fiindcă banda de virat la dreapta se desparte destul de târziu de banda pentru virat la stânga, cel puțin așa se vede în imaginea cu reconfigurarea intersecției.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on August 16, 2023, 09:53:27 PM
Va bloca DN1 pe sensul Brasov-Codlea... aproape complet! Vor fi ore la care o sa fie mai usor sa ajungi din Brasov la Codlea prin Halchiu...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Light on August 16, 2023, 10:23:29 PM
Dacă mai adăugăm deschiderea Aeroportului Internațional Brașov (care generează un anumit volum de trafic) și faptul că la 250 de metri de intersecția DN1-DJ103C există o trecere la nivel cu calea ferată (https://www.google.com/maps/@45.6679048,25.5130504,3a,75y,243.64h,86.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1s14GkwjjcRVHGS2UkDn_3sg!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro&entry=ttu) a magistralei CFR 200, trecere prevăzută cu semibariere și semnalizare luminoasă, putem anticipa ușor blocajele care se vor forma în intersecția DN1-DJ103C. De parcă nu ar fi fost toate astea de ajuns, DJ103C are o geometrie destul de proastă, care este, de fapt, specifică multor drumuri județene: mai multe curbe strânse printre care una la 90 de grade (https://www.google.com/maps/@45.6703799,25.5093234,3a,90y,315.85h,81.54t/data=!3m7!1e1!3m5!1su5qsX2EdYqsv2Q1CAeX2mw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3Du5qsX2EdYqsv2Q1CAeX2mw%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D22.201025%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu).
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: pasadia on August 17, 2023, 04:10:59 PM
E un talmes -balmes de proiecte (A3, A13, drum de legatura centura BV - A3, drum de legatura aeroport - A13, centura Codlea, etc...)) si nu se gandesc absolut deloc oficialitatile locale (DRDP, primariile, CJ) cu privire la modul in care un proiect impacteaza alt proiect si daca nu cumva e nevoie de unele si de altele nu.

Aici, strict cu privire la aceasta intersectie, nu pot sa spun decat mare prostie. Pentru ca la 240 de metri nor de ea, DJ-ul are parte de o TN cu calea ferata. trecere la nivel pentru care nu exista spatiu (sau planuri) de denivelare, deci oricum ai "optimiza" intersectia ea nu va conduce la cresteri de trafic ci la probleme suplimentare in alt punct.

@TibiV - curba aia spaniola isi face treaba fara probleme. Mult mai bine decat giratoriu aflat la est, intre DN1 si DN73B, giratoriu care e tot timpul blocat.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: voicul on January 26, 2024, 10:17:22 PM
Nu prea e fix in topicul asta, dar poate este  :lol:

https://www.facebook.com/watch/?v=395457283037487

Proiectul ,,NoCO2" – Montare piese metalice de mare tonaj – pasarelă pietonală DN 1 în zona localității Sinaia, județul Prahova.
Un proiect de anvergură care prinde contur și care se reflectă într-o pasarelă pietonală modernă și durabilă.
Contextul în care se formează prezentul proiect vine din nevoia de a asigura locuitorilor orașului Sinaia mijloace pietonale care să corespundă nevoilor societății actuale, dar și asigurării unei mobilități care leagă puncte importante și reduc timpul de parcurgere.
Este un proiect care ne-a testat la maxim toate capabilitățile de care dispunem și care ne-a dovedit că suntem pregătiți să susținem proiecte atipice, strategice și pline de potențial de dezvoltare.
Compania noastră a arătat responsabilitate fată de comunitate și față de proiectele pe care și le asumă cu multă determinare și motivație.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: voicul on March 18, 2024, 09:55:23 PM
Practic nu prea inteleg cum arata, dar daca ei zic ca ajuta ...

https://www.facebook.com/watch/?v=930828328483260

Punct de întoarcere realizat pe sub pasajul rutier de pe DN 1 (Aeroport Otopeni)!
CNAIR informează participanții la trafic că pentru decongestionarea traficului din zona Aeroportului Otopeni s-a realizat un punct de întoarcere pe sub pasajul rutier de pe DN1.
Practic, s-a realizat o bandă suplimentară de circulație sub pasajul rutier, astfel încât conducătorii auto, care circulă pe DN1 sensul București – Ploiești și doresc să se întoarcă spre București să nu mai fie nevoiți să pătrundă în sensul giratoriu existent sub pasajul rutier pentru realizarea acestei manevre.
Punctul de întoarcere a fost semnalizat corespunzător prin realizarea de marcaje și instalarea de indicatoare rutiere.
Precizăm faptul că acest punct de întoarcere poate fi utilizat numai de vehicule cu o înălțime maximă de 3.00 m, celelalte vehicule urmând să utilizeze, în continuare, sensul giratoriu.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dr4qul4 on March 18, 2024, 10:11:39 PM
faci stanga inainte de giratoriu. Nu mai cedezi celor care sunt in giratoriu, dar vei ceda celor care au trecut de giratoriu (dinspre aeroport spre Bucuresti).
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: survola on March 19, 2024, 10:21:17 AM
Practic, o lucrare degeaba.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: minisoferul on March 19, 2024, 12:01:41 PM
Lucrarea este foarte utila, fluneta in giratoriu de iesire din aeroport a crescut considerabil.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: stangabriel on March 21, 2024, 09:58:14 AM
https://economedia.ro/largire-la-3-benzi-sens-pe-dn-1-intre-aeroportul-otopeni-si-autostrada-bucuresti-nord-cnair-a-primit-patru-oferte-pentru-realizarea-studiului-de-fezabilitate-punct-de-intoarcere-langa-balotesti.html

"DN 1 va fi lărgit la 3 benzi pe sens în zona Aeroportului Otopeni. Este vorba despre lărgirea la 3 benzi pe sens a sectorului de drum cuprins între Aeroportul Internațional "Henri Coandă" Otopeni și Autostrada Bucureștiului A 0, zona Lotului 2 Nord. Principalele caracteristici solicitate vor fi, printre altele:
– lărgirea la 3 benzi pe sens
– posibilitatea efectuării de către șoferi a virajului la stânga pentru intoarcere după nodul rutier A0 x DN1, pe sensul de mers București -Ploiești
– asigurarea unui acces facil agenților economici și cartierelor rezidențiale"

Sunt curios cum o sa fie amenajat punctul de intoarecere, e util, dar nu vad cum fara pasaj subteren sau suprateran. In zona o sa fie si pasajul care e in studiu , la Balotesti in zona cemerciala.

 Sunt accidente dese in zona podului de cale ferata, si pentru ca , oamenii prefera sa stea minute in sir , sa forteze traficul, decat sa ocoleasca putin.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on August 04, 2024, 09:43:29 AM
Stadiul reparatiilor pe DN17C, la alunecarea de la Dealul Stefanitei:

(https://i.imgur.com/n0I7aUM.jpeg)

(https://i.imgur.com/46Hn7XX.jpeg)

(https://i.imgur.com/TvogMfM.jpeg)

Din pacate, nu stiu cine lucreaza aici, numele de pe utilaje nu imi spune nimic.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: GIV on August 31, 2024, 11:15:49 AM
Este gata modernizarea tronsonului de 48 km din Olt al DN 6 Alexandria – Craiova

Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: TibiV on August 31, 2024, 09:07:48 PM
Pana nu ne spune @carutasul ca este gata si este de nota 10, nu imi vine sa cred ceea ce vad...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: carutasul on September 01, 2024, 02:00:13 PM
Mai lucrau în afara carosabilului dar pe șosea nu mai e nici un punct de blocaj. Ieri am mers un pic în urma dubiței Ozaltin care își aduna muncitorii din diverse locuri.
Arată bine și calitatea asfaltului e bună. Chiar azi m-am întors, cred că aș putea face un film din mașină deși cel de mai sus e mai frumos, că nu compari drona cu ... căruța. Ceea ce mă enervează (dar nu e vina Ozaltin) e că au aceeași proiectare în care practic au blocat intrarea în curte a sătenilor pentru că au cota drumului mult mai sus decât cota inițială a drumului. Pe la Stoenești am văzut un loc aproape de pod unde erau mașini parcate la poartă, cu o roată pe șosea, pentru că nu s-au gândit măcar să le facă un acostament să le lase la poartă fără să încurce traficul ...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: carutasul on September 01, 2024, 06:32:32 PM
uite filmarea de ieri, la dus. Am lăsat și o porțiune din centura Caracal. Din cea de azi lipseau niște secvențe din cauză că am deconectat camera la un moment dat din greșeală. E un pic tremurată pentru că s-a desprins un pic banda adezivă și a fost vânt, asfaltul e foarte bun. Una peste alta, am mai câștigat niște minute, din păcate până la ipoteticul A6 e cam ultimul progres :)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: JohannDB on September 15, 2024, 11:03:41 AM
OPTIMIZĂRI......... Bălăușer DN 13, km 146+200 intersecție DN 13E (de la Sovata) și DJ 142 (spre Târnăveni).....
     Insulele acelea colorate frumos în verde vor fi, normal cu niște borduri înalte și trase la compas, că de, autotrenurile sunt râme, sau șireturi de papuci, pentru a le-ndoi cum cred unii; precis nu vor fi niște spații hașurate la nivelul asfaltului !!  >:( .... Direcția principală DN 13 Sighișoara - Tg. Mureș, trebuie să se-ndoaie bine spre stânga, că spre Sovata se face bretea directă și e și traficul naibii spre Sovata.....

Până acum am trecut cu 32 m lungime pe acolo.... După asta ?? Turism...., prin țară  >:(

De pe "Transilvania365"

""" DRDP Brașov a emis joi, 12 septembrie, ordinul de începere pentru reamenajarea intersecției dintre DN13 – DN13A – DJ142, iar lucrările din teren vor începe în câteva zile.
,,Investiția vizează transformarea intersecției într-un sens giratoriu, astfel îmbunătățind semnificativ condițiile de siguranță din zonă.
Contractul în valoare de 4,3 milioane de lei fără TVA vor fi executate de SC GEIGER TRANSILVANIA SRL.
Lucrările vor dura 4 luni timp în care se vor institui numeroase restricții de circulație în zonă și tocmai din acest motiv ne cerem scuze anticipat pentru disconfortul creat.", au explicat drumarii."""


(https://i.imgur.com/wWUZA0T.jpeg)


(https://i.imgur.com/JubsAY3.jpeg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: alin2pas on September 18, 2024, 08:45:44 AM
E posibil ca spațiul dintre cele două insulițe să rămână la nivel, cu stâlpișori demontabili, iar dacă va fi nevoie să treacă vreun transport agabaritic vor bloca o oră - două toată intersecția, în loc de 1 - 2 minute cât e nevoie în configurația actuală. O ,,nimica toată".
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: voicul on September 28, 2024, 01:32:44 PM
DRDP Cluj - Lucrări de stopare a efectelor calamităţilor şi reparare a drumului DN 17D

Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: pasadia on September 28, 2024, 09:56:20 PM
Asta de fapt e acea portiune din DN17D care a primit traficul de pe DN17 odata cu deschiderea centurii Beclean (deci parte din centura Beclean, doar ca construit in trecut si mai ales prost).
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: TibiV on September 28, 2024, 10:49:57 PM
Iarta-ma, dar nu inteleg...

Portiunea aia exista de zeci de ani (nu eram inca la scoala atunci cand circulam pe acolo, dar fara sa fiu la volan...).

Deci NU are nici o legatura cu "noua centura Beclean"
DN17D este pentru relatia Dej-Sighet. De decenii....
"Noua centura Beclean" ajuta pe Bistrita-Salva, dar este inutila pentru Bistrita-Dej...
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Telvanni on October 03, 2024, 04:38:51 PM
M-am uitat la filmarea cu DN6 între Alexandria și Craiova. M-am bucurat să văd că proiectul de modernizare a unui drum național a inclus și amenajarea trotuarelor. Dacă înainte nu existau deloc trotuare în acele localități, este clar un plus, însă mai nene, sunt niște probleme acolo care te scot din sărite  :bash: .

Am avut răbdare să fac capturi doar din zonele unde trotuarul se întrerupe brusc, fără a se respecta principiul continuității. Nici nu mai menționez că ar fi fost ideal ca trotuarele să fie mai largi, pentru a permite și mersul cu bicicleta.

Trecerile de pietoni sunt prea putine.

Indiferent de rangul unui drum, în localitate ar trebui să aibă prioritate locuitorii. Infrastructura trebuie gândită în primul rând pentru ei, astfel încât să fie sigură atât pentru pietoni, cât și pentru bicicliști.

(https://i.imgur.com/qDKDzvL.jpeg)

(https://i.imgur.com/y0eGM4K.jpeg)

(https://i.imgur.com/FFwMNZg.jpeg)

(https://i.imgur.com/FW3g9DQ.jpeg)

(https://i.imgur.com/qQk0iCU.jpeg)

(https://i.imgur.com/mhsTc88.jpeg)

(https://i.imgur.com/oiM5cKw.jpeg)
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Telvanni on November 01, 2024, 07:19:49 PM
DN1 intersecție cu DJ 101B, în Tâncăbești. 
Chiar era nevoie acolo de așa ceva? Nu zic că nu e binevenit, însă mai degrabă băgau banii la Ploiești, unde stăm mereu la coadă la giratoriul de la Petrom. Nu aș fi băgat banii pe un tronson care e dublat deja de autostradă. Voi ce ziceți?

(https://i.imgur.com/xEbUExU.jpeg)

Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: dumbravaandrei on November 01, 2024, 09:15:07 PM
La Tancabesti, in ultimii 3 ani am stat de cateva ori sa termine smurdul si pompierii sa curete strada. La petrom stai doar ambuteiaj.
Cu siguranta priioritate are viata, nu comfortul.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: pasadia on November 01, 2024, 10:24:58 PM
Pai stai putin. Unii, aici pe forum ( @cristi5 , lauda sensul giratoriu ca fiind solutia moderna prin care asiguri siguranta rutiera). Tu vrei sa spui ca nu functioneaza?

Si apoi, intrebarea lui @Telvanni era daca chiar e nevoie de o astfel de solutie - in locul giratiei actuale, apare o alta giratie pe sub care bagam un pasaj subteran. Adica bagam multi bani pentru a mari capacitatea intersectiei (lucru putin ilogic din moment ce, in mod firesc, capacitatea DN1 in acea zona ar trebui redusa caci de asta am construit autostrada cu vreo 10 km mai la est). Insa siguranta nu cred ca va creste neaparat, doar confortul (tau si al altora care nu vor mai sta in ambuteiaj).

Prin urmare, da - cfed ca banii ar trebui bagati in alte intersectii cu capacitatea depasita de valorile de trafic actuale. Iar aici, daca chiar vor neaparat sa bage bani, ar putea gandi un pasaj suprateran - mai ieftin, fara probleme de estetica caci esti totusi intr-om margine de localitate).
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: oc7avian on November 03, 2024, 01:04:00 PM
Dacă te uiți atent, giratoriul ăla nu e implementat corect. E o improvizație care nu calmează traficul. Dinspre Ploiești poți și cu 200km/h să treci prin el fără să ieși de pe banda ta. Deci ai prioritate cu risc imens în el.

Nu orice girație e sigură. Nimeni nu a susținut asta. Dar un giratoriu implementat corect crește siguranța rutieră. Altfel te asiguri când participanții au 30km/h.  Nu e nimic de dezbătut aici.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: voicul on November 04, 2024, 08:51:22 PM
DRDP Craiova: Au fost demarate lucrările de consolidare și protecție a versanților pe DN 7A


Pe DN 7A, între Vidra și limita județului Vl, au început primele lucrări din cadrul proiectului de consolidare și protecție a versanților de pe acest sector de drum.
 Primele lucrări desfășurate sunt cele pentru execuția pilotilor forați și de montare a ancorelor ce vor folosi la montarea plaselor de protecție.
 Lucrările desfășurate în cadrul acestui proiect sunt unele foarte complexe și au ca rol principal asigurarea unor condiții de circulație optime pentru participanții la trafic.
_______________________________________
 Lungimea totală pe care se vor executa lucrări este de aproximativ 22 de km, pe care se vor executa 4 poduri noi și 1 se va reabilita.
 Se va ranforsa toată structura rutieră existentă, se va executa pe mai multe zone o structură rutieră nouă, prin execuția unor casete de lărgire.
 Scurgerea și evacuarea apelor de pe platforma drumului este o altă lucrare foarte importantă ce se va realiza în cadrul acestei lucrări și se va face prin execuția a aproximativ 23.000 m de șanțuri și rigole și execuția a 126 de podețe.
Pentru creșterea siguranței rutiere se vor monta parapeți metalici noi iar cei vechi și/sau degradați se vor înlocui.
 Lucrările de consolidare și protecție a versanților vor consta în execuția unor ziduri de sprijin noi sau înlocuirea celor vechi și deteriorate. Se vor mai executa structuri de sprijin din coloane forate și ziduri de sprijin din gabioane.
Pentru a spori siguranța participanților la trafic, pe zonele cu risc de cadere a pietrelor pe carosabil, se vor monta plase de protecție.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Telvanni on November 07, 2024, 11:08:26 AM
Se pare ca vom avea o regandire totala a intersectiei dintre DN1 si DJ101, in Zona Balotesti-Corbeanca, zice dl Scriosteanu pe FB

https://fb.watch/vIfdcY52oj/


𝗜𝗻𝗰𝗮 𝘂𝗻 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷 𝗱𝗶𝗻 𝗻𝗼𝘂𝗮 𝗴𝗲𝗻𝗲𝗿𝗮𝘁𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝗲 𝗽𝗲 𝟯 𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹𝘂𝗿𝗶
𝗗𝗡𝟭, 𝘇𝗼𝗻𝗮 𝗕𝗮𝗹𝗼𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗖𝗼𝗿𝗯𝗲𝗮𝗻𝗰𝗮
În urma finalizării etapei de proiectare, vă prezint cum vă arăta încă un pasaj rutier pe 3 niveluri, care face parte din noua generație de pasaje rutiere ce vor fi construite pe drumurile naționale.
Este vorba despre 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗱𝗲𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹𝗮𝘁 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗕𝗮𝗹𝗼𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶, 𝗷𝘂𝗱𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃, care va fi localizat la intersecția DN1(km 20+750) cu DJ101.
Principalele caracteristici ale acestui pasaj sunt:
✅️ realizarea unui pasaj subteran pe DN1
✅️ realizarea unui pasaj suprateran propus benzii dedicate cu virare spre stânga spre București (denumit B9)
✅️ amenajarea unui sens giratoriu poziționat la intersecția dintre strada Institutului, DJ101 și bretele
✅️ trotuare pietonale
✅️ canalizare pluvială
Buna desfășurare a acestui proiect constă și în colaborarea cu Consiliul Județean Ilfov, prin domnul președinte Thuma Hubert.
ℹ️ Obiectivul de investiții face parte dintr-un pachet de 6 pasaje rutiere denivelate situate pe mai multe drumuri naționale, cuprinse în Planul Național de Redresare și Reziliență.

Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Telvanni on November 22, 2024, 02:11:47 PM
Imagini spectaculoase de pe Clisura Dunarii:


Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Cipi on November 25, 2024, 09:16:54 AM
O intrebare de la un neinitiat: de ce nu sunt folosite mai des polatele in zonele cu caderi frecvente de pietre (ma gandesc la Valea Oltului, de exemplu, sau pe A1 in zona dealului excavat de UMB langa Deva?

Nu e chiar ceva atat de exotic totusi, nici macar pentru Romania (ma gandesc la Transfagarasan unde sunt cateva polate deja construite).
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: horatiu.cosma on December 15, 2024, 07:42:25 PM
Fiindcă costă milioane bune. Și sunt de la bugetul de stat.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Hercule on December 15, 2024, 08:36:24 PM
Lucrarile de amenajare a sensului giratoriu din Balauseri, aproape de finalizare

(https://i.imgur.com/4lzIF7Bh.jpeg) (https://i.imgur.com/4lzIF7B.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Sursa: zi-de-zi.ro (https://www.zi-de-zi.ro/2024/12/14/lucrarile-de-amenajare-a-sensului-giratoriu-din-balauseri-aproape-de-finalizare/)
Nu am ce extrage din articol, nu contine nicio informatie relevanta. Doar poza.
Title: Re: DN - Optimizări, devieri, reparații
Post by: Hercule on December 18, 2024, 11:04:50 AM
Am gasit inca un articol care nu spune decat ca lucrarile de amenajare a sensului giratoriu din Balauseri sunt aproape de finalizare.
In schimb sunt cateva poze faine:

(https://i.imgur.com/S4Yiuvah.jpeg) (https://i.imgur.com/S4Yiuva.jpeg)

(https://i.imgur.com/CcQVUkph.jpeg) (https://i.imgur.com/CcQVUkp.jpeg)

(https://i.imgur.com/OHbHgAEh.jpeg) (https://i.imgur.com/OHbHgAE.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Sursa articol: punctul.ro (https://www.punctul.ro/sensul-giratoriu-de-la-balauseri-aproape-de-finalizare/)
Foto: Kovács Károly (https://www.facebook.com/kovacs.karoly.50)

PS. dupa mine puteau face insulele mai mici.