Prin protocolul semnat astăzi, autoritățile locale pot demara licitația pentru realizarea proiectului tehnic și pentru construcția Variantei Ocolitoare a Municipiului Blaj!
CNAIR se va ocupa de:
- accesarea finanțării europene nerambursabile pentru acest obiectiv
- promovarea hotărârilor de guvern pentru expropriere, în baza Studiului de Fezabilitate elaborat de Unitatea Administrativ Teritorială Blaj.
Proiectul este important atât pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din județul Alba, cât și pentru dezvoltarea economică și socială a zonei.
www.facebook.com/CristianOvCPistol
(https://i.imgur.com/W4dUtZP.jpg)
Aceasta poza de inalta rezolutie de pe site-ul primariei pare ca arata variante de traseu.
Centura e pe nord. Pare mai mult un drum colector, cu acces prin giratorii la toate drumurile locale. Nu neaparat un drum de tranzit, de viteza. VA avea 6,8km, unde drumul actual prin oras are 4,8 km.
Are lungime totală de 6,845 km, un viaduct și 4 sensuri giratorii și va intersecta 7 drumuri de exploatare.
Varianta ocolitoare începe pe DN14B, la intrarea dinspre Alba Iulia, înaintea podului de pe râul Târnava Mică, unde va fi amenajat un sens giratoriu, și va continua în zona de versant a luncii Târnavei Mici spre Petrisat, unde va fi construit un viaduct, în lungime de aproximativ 300 de metri, peste râul Târnava Mică, calea ferată și magistrala de gaz.
Drumul continuă paralel cu linia C.F. Blaj - Praid, dupa care urcă pe platoul din partea de nord a municipiului Blaj.
Traseul intersectează drumul județean DJ 107 (Blaj - Târnăveni), unde este prevăzut un sens giratoriu, urmând ca traficul din drumul judetean înspre/dispre varianta de ocolire să fie deviat printr-un sens giratoriu.
Traseul continuă prin fostele plantații de viță de vie până la coborârea spre DN 14B (ieșirea spre Mediaș), unde va fi amenajat al patrulea sens giratoriu, ce reprezintă și punctul de final al variantei ocolitoare.
Problema nu imi pare lungimea sau intersectiile amenajate ca sensuri giratorii, ci faptul ca nu exista in capatul estic o legatura spre sud, peste CF (catre zona industriala) si peste Tarnava pana in DJ107. Impresia mea e ca o solutie de genul asta era necesara pentru a desfiinta trecerea la nivel DN14B*CF din zona intersectiei str. Tudor Vladimirescu * str. Iuliu Maniu.
Saptamana trecuta a fost lansata licitatia [CN1052869 (https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100163504)] "Realizare documentatie tehnica pentru Autorizatia de Construire (D.T.A.C) , elaborare Proiect tehnic si Executie lucrari pentru obiectivul de investitii : VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI BLAJ (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teius -A10)".
Valoare estimata: 150.249.389,50 RON fara TVA
Durata contractului: 24 luni
Finantare: Fonduri bugetare (deocamdata, apoi POT)
Termen depunere oferte: 10.05.2023
Ofertanți:
1. Ofertant unic : RETTER Projectmanagement
2. Asociere : DIMEX-2000 COMPANY (Leader), OPR ASFALT, DACIA FABER S.R.L., PRENIS S.R.L., SC EXPLAN SRL
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100196253
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 24 mai 2023
20. PROIECT HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Varianta ocolitoare a municipiului Blaj", judeţul Alba
gov.ro (https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-incluse-pe-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-24-mai-2023)
Varianta ocolitoare a Municipiului Blaj se apropie de faza de proiectare, care ar incepe in Iulie 2023.
Mai multe detalii in acest link (https://alba24.ro/indicatorii-tehnico-economici-pentru-varianta-ocolitoare-a-municipiului-blaj-aprobati-de-guvern-graficul-de-executie-981551.html)
Pana la faza de proiectare mai avem: anuntarea castigatorului, eventuale constestatii, pregatire acte si garantii bancare pt semnare contract, ordin ce incepere. Primarul zice de cel mai fericit caz, cum altfel. Dar noi stim ca in practica o sa dureze mai mult paan ajungem la proiectare.
"Realizare documentatie tehnica pentru Autorizatia de Construire (D.T.A.C) , elaborare Proiect tehnic si Executie lucrari pentru obiectivul de investitii : VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI BLAJ (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teius -A10)"
Licitatia a fost anulata zilele trecute. Din ce a transmis o vrabiuta, s-a ofertat peste valoarea estimata.
QuotePrimăria municipiului Blaj a anulat licitația pentru proiectarea și execuția Centurii municipiului, un contract de aprox. 150 de milioane lei. Licitația pentru varianta Blaj, șosea de 7 kilometri lungime a fost lansată la începutul lunii martie, iar cele două oferte au venit de constructorii români Retter ProjectManagement respectiv Dimex 2000. Retter lucrează pe primul lot al Autostrăzii Moldovei (A7) unde antreprenorul principal este Pizzarotti, iar Dimex 2000 va construi Drumul Expres Tureni (DN 1-Autostrada Transilvania). Una dintre posibilele explicații pentru anularea procedurii este că ofertele au depășit valoarea maximă de 150 de milioane lei. Prețul ofertei avea un punctaj de 60 %.
A apărut şi oficial anularea licitației.
Sursă informații: economedia.ro (https://economedia.ro/primaria-municipiului-blaj-a-anulat-licitatia-pentru-construirea-centurii-blaj-ofertele-retter-si-dimex-2000-considerate-neconforme.html)
[CN1058593 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100169613)] Realizare documentatie tehnica pentru Autorizatia de Construire (D.T.A.C) , elaborare Proiect tehnic si Executie lucrari pentru obiectivul de investitii : VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI BLAJ (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teius -A10)
Data publicare: 19.08.2023
Depunere oferta
Data limita: 18.09.2023
Aceeași valoare estimată.
^ [CN1058593 (https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100169613)] Realizare documentatie tehnica pentru Autorizatia de Construire (D.T.A.C) , elaborare Proiect tehnic si Executie lucrari pentru obiectivul de investitii : VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI BLAJ (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teius -A10)
Trei oferte au fost depuse:
1. Asociere : SC FAR FOUNDATION SRL (Leader),ROSTDORSTROY,MBS GROUP,
2. Asociere : IBB-HIB ROMANIA (Leader),IBB Haus -und Industriebau GmbH,
3. Asociere : PRENIS S.R.L. (Leader),INFRA EXPERT,SC EXPLAN SRL,DACIA FABER S.R.L.,
Evaluare calificare și tehnică a fost finalizată în 22.11.2023.
Evaluare financiară data limită: 13.12.2023
Aici evaluarea ofertelor s-a încheiat și nu pare să se fi depus contestații. Știe cineva câștigătorul?
Au dat-o localnicilor de la Prenis. Explan proiectant, plus Dacia Faber din Cluj pt lucrări speciale, piloți, viaducte, și bulgarii de la Infra Expert AD - mai mult ca sigur pt a completa ceva cerințe ale CS.
Valoarea totală a acestei investiții este de 145.354.480,03 lei (fără TVA), iar finanțarea este POT.
6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
o lungime totală de 6,845 km, patru sensuri giratorii, o lățime de 9 m pentru deblee și minim 10 m pentru zona de rambleu
https://alba24.ro/noua-centura-ocolitoare-a-municipiului-blaj-a-fost-semnat-contractul-pentru-proiectare-si-executie-cand-ar-urma-sa-fie-gata-1015968.html
Le urez succes firmelor care au câștiagat licitația, în finalizarea la timpul prevăzut în contract, a acestui proiect de drum rutier.
"❗️ Marile investiții de infrastructură ale Blajului: Varianta Ocolitoare, gata de start ❗️
🆕 Lucrările la Varianta Ocolitoare a municipiului Blajul vor începe în 2-3 luni de zile, după ce Comisia Tehnică pentru Siguranța Circulației Rutiere, din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a dat avizul privind modificarea Documentației Tehnice, în vederea obținerii Autorizației de Construire (DATC) pentru traseul modificat al Variantei Ocolitoare.
👉 Acest aviz a fost necesar după ce, în urma forajelor efectuate, la o adâncime de 24 de metri, pe unele zone ale traseului, aprobat prin Studiul de Fezabilitate, s-a constatat că există riscul producerii unor alunecări de teren.
👉 Din acest motiv, am preferat să întârziem începerea lucrărilor, pentru a nu fi nevoiți să închidem circulația pe anumite tronsoane ale Variantei Ocolitoare, după deschiderea acesteia, așa cum s-a întâmplat, în România, în multe situații de acest gen.
🔜 Urmează obținerea autorizației de construcție și, în maximum 2-3 luni, startul lucrărilor efective, pe tronsoanele care aparțin domeniului public.
🔝 Varianta Ocolitoare a Blajului este un proiect major de infrastructură a Blajului, în lungime de 6.8 km, realizat în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care va decongestiona traficul rutier în municipiul Blaj și va fluidiza circulația spre marile orașe!"
Sursa (https://www.facebook.com/photo?fbid=1091596492971664&set=a.282166513914670)
"🚧 Avem undă verde pentru Centura Blaj! ✅
La începutul acestei săptămâni am primit Autorizația de Construire pentru execuție de lucrări aferent obiectivului de investiții: VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI BLAJ (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teiuș-A10) - etapa 1! E un pas mare înainte și suntem gata să ne apucăm serios de treabă! 💪"
Facebook PRENIS (https://www.facebook.com/photo/?fbid=487016717822078&set=a.153584644498622)
"Autorizatia etapa 1" dixit primarul pe Facebook. Curios ce lipseste.
Termene: 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Pare ca au inceput dinainte de AC. Atribuirea contractului a fost in ianuarie 2024, dar au intarziat pe undeva.
(https://i.imgur.com/wLMiavI.jpeg)
(https://i.imgur.com/NsY7JV9.jpeg)
Quote from: pasadia on February 10, 2023, 05:24:59 PMProblema nu imi pare lungimea sau intersectiile amenajate ca sensuri giratorii, ci faptul ca nu exista in capatul estic o legatura spre sud, peste CF (catre zona industriala) si peste Tarnava pana in DJ107. Impresia mea e ca o solutie de genul asta era necesara pentru a desfiinta trecerea la nivel DN14B*CF din zona intersectiei str. Tudor Vladimirescu * str. Iuliu Maniu.
Au adaugat si un pasajul peste CF, nu si peste rau. E proiect separat, am impresia ca incearca prin PNRR, jalonul cu puncte negre pe rutier.
(https://alba24.ro/wp-content/uploads/2024/11/pasaj-blaj-varianta-ocolitoare-zona-industriala.webp)
Sursa: Alba 24 (https://alba24.ro/un-nou-proiect-investitional-la-blaj-pasaj-peste-dn-14b-si-calea-ferata-ce-va-lega-varianta-ocolitoare-de-zona-industriala-1054492.html)
Daca imi aduc aminte bine din declaratiile facute in perioada de campanie constructorul a realizat studii geo suplimentare si a fost nevoie de reproiectare in anumite zone, din acest motiv s-a dat startul doar pe "etapa 1" unde nu a fost nevoie de reproiectare
s-au facut modificari de traseu :
- pentru a evita linia de inalta de pe ultimul sector SF, deplasand iesire pe DN inspre Blaj
-elimina intersectia denivelata cu DJ si
-s-au corectat curbele pe viaduct eliminand restrictia de viteza.
Absolut toate modoficarile par de bun simt.
Intreb ca nestiutor: economia de $$ rezultata in urma eliminarii unui pasaj denivelat (probabil fac giratie la DJ 107) si de la evitarea interactiunii cu LEA 110kV, ramane la consortiu castigator?
fidic galben, un singur ofertant mi se pare, viaductul mai lung, deblee (consolidari) si ramblee mai mari = inchidere in buget. Autorizatia pe zonele fara modificare de traseu fata de SF.+ .... refacere SF pe zonele cu modificari cu reaprobare indicatori+autorizare etapa 2.
Pana la urma important este sa se realizeze V.O.
Dupa autorizarea integrala a traseului ar trebui actualizat si pe harta proiectelor de infrastructura
3 ofertanti, vezi pagina 1. Dar am intelees raspunsul, mersi.
Au autorizatie pe aprox o treime din proiect. Iar unde e modificat traseul - cum zice cfdp - eu estimez ca mai dureaza luni bune, fiind nevoie de exproprieri suplimentare, etc.
Firma locala a pornit binisor: sapaturi, taluzari, consolidat malul cu gabioane si beton. Partenerul cu structurile inca nu e mobilizat. Viaductul reproiectat va fi la 70 km/h fata de 40 inainte (sper ca am retinut bine). Va trece peste magistrala de gaz fara sa fie necesare relocarea ei, peste rau si peste CF secundara, unde lasa gabarit pt electrificare.
La o viitoare vizita sper sa aflu detalii si de podul din capat - proiect separat finantat prin PNRR - unde sunt semnale ca se accelereaza birocratie fiindca finantarea bate la usa, da sa plece.