Ati uitat de proiectul asta:
Centura ocolitoare Pucioasa Fieni. Dar nu stiu daca se va face vreodata... 8)
Articol din Adevarul (https://adevarul.ro/locale/targoviste/centura-ocolitoare-zona-nord-judetului-dambovita-drumul-legatura-dn-71-costuri-lungime-1_60acd7c95163ec4271691b5c/index.html) din 25 mai 2021:
QuoteCentura ocolitoare pentru Pucioasa şi Fieni are lungimea de 15,13 km. Ea se desprinde din DN 71, în apropierea haltei Scârlenţa din comuna Brăneşti, iar ca suprafaţă desfăşurată, fiind vorba de peste 308.853 m2.
Traseul urmăreşte cursul râului Ialomiţa, pe lungimea de 15,13 km, cu excepţia porţiunii dintre km 7 şi km 11, care ocoleşte comuna Moţăieni.
Punctul de intrare, din nou, în centura ocolitoare, este DN 71 - la ieşirea din oraşul Fieni, intrarea în comuna Buciumeni. La capetele traseului sunt prevăzute două noduri rutiere cu patru bretele, astfel încât să fie asigurate toate relaţiile de deplasare, însă vor fi asigurate şi două noduri intermediare: unul care va face legătura cu DC 136, în Pucioasa, şi altul care va face legătura cu DN 71, în Fieni.
Platforma drumului are o lăţime totală de 21,5 m
(...)
Cât costă centura din nordul judeţului
Cheltuielile pentru investiţia de bază sunt împărţite astfel: partea carosabilă - 273.000.000 lei (aproximativ 54,6 milioane Euro), parapete de protecţie - 21.000.000 lei (aproximativ 4,2 milioane Euro), poduri şi pasaje - 220.000.000 lei (aproximativ 44 milioane Euro), amenajarea curgerii apelor - 9.000.000 lei (aproximativ 2 milioane Euro). Astfel, costul total al investiţiei de bază este de peste 555.000.000 lei (aproximativ 111.000.000 Euro). Proiectul se va realiza în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare. (bolduit de TibiV)
Si "oficialitati" vorbind aproape 20 de minute despre proiect.
La minutul 03.00 vedem plansele si descrierea: 4 benzi (2/sens) a cate 3,5 metri.
Posibil sa fie doar un alt "vis umed" al CJ Dambovita...
Garantat nu se va face niciodata, nu in forma asta.
Pucioasa are o varianta ocolitoare, cam prost conceputa in sud, dar exista. Mai greu e la Fieni, si prin localitatile de mai sus.
[CN1034130 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100126625)] Elaborare studiu de fezabilitate (S.F.) pentru obiectivul de investiții ,,Drum de legătură la drumul național DN71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni"
Autoritate contractanta: Consiliul Judetean Dambovita
1. Ofertant unic : SC EXPLAN SRL,
2. Ofertant unic : CONSITRANS,
3. Asociere : SPECIALIST CONSULTING SRL (Leader),TEHNO CONSULTING SOLUTION,
4. Asociere : VIA CARPATIA CONSULT (Leader),ING PROIECT MANAGEMENT S.R.L.,EAST WATER DRILLINGS,
Ofertant castigator (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100277930): VIA CARPATIA CONSULT, EAST WATER DRILLINGS, ING PROIECT MANAGEMENT S.R.L.
Valoare contract 3.381.692 RON
CONTRACT PRESTARI SERVICII DE PROIECTARE IN DERULARE, AMC 1 -AVIZAT IN CADRUL CTE CNAIR SA IN LUNA IULIE 2022, ESTIMAT AVIZARE AMC 2-AUGUST 2022, ESTIMAT FINALIZARE SF-OCTOMBRIE 2022
Dupa cum am auzit, au fost definitivat traseul pentru centura Pucioasa-Motaieni-Fieni, iar pana la finalul anului ar trebui scoasa la licitatie proiectarea si executia.
^ A fost la un moment dat licitatie pentru un SF in acest sens? Sau se face studiul de fezabilitate intern?
^
Studiul a fost lansat de catre consiliul judetean si atribuit si semnat undeva prin luna martie, atat pentru centura Pucioasa-Fieni cat si pentru centura Targoviste.
Conform ultimelor declaratii ale presedintelui consiliului judetean lucrarea de proiectare si executie pentru cele doua centuri urmeaza sa fie lansate pana la finalul anului.
Acum aproximativ o luna a fost definitivat traseul acestui drum.
http://www.anpm.ro/web/apm-dambovita/anunturi-publice
RIM (http://www.anpm.ro/documents/840347/2341665/RAPORT+LA+STUDIU+DE+IMPACT+_23032023_final+REV1.doc/bd809c05-520e-4752-91da-1d29e373cef8)
ANUNT (http://www.anpm.ro/documents/840347/2341665/ANUNT++INCADRARE+apm++DN+71+PUC+FIENI.doc/518f30b2-8eda-4f24-99b8-4bf240ec7bd7)
PROIECT (http://www.anpm.ro/documents/840347/2341665/PROIECT+Decizie+incadrare++CJD++drum+de+legatura+PUC+FIENI.docx/b1b92409-254d-45f4-8adb-b8cebd67a242)
(https://i.imgur.com/FmHegZ7.png)
(https://i.imgur.com/INstJd4.png)
(https://i.imgur.com/Rfgbz4V.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Drum expres Pucioasa Fieni
19.04.2024
Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a confirmat astăzi că traseul propus de Consiliul Județean Dâmbovița îndeplinește toate condițiile tehnice și economice pentru a iniția, în cel mai scurt timp posibil, licitația pentru proiectarea tehnică și execuția centurii.
Soluția propusă de Consiliul Județean Dâmbovița este un drum cu o lungime de 12,68 km, care pleacă din Brănești și urmărește cursul râului Ialomița, cu excepția porțiunii dintre km 7 și km 11, unde ocolește comuna Moțăieni. Punctul de reintrare în DN 71 este la ieșirea din Fieni, în comuna Buciumeni.
Platforma drumului va avea o lățime totală de 21,50 m :
▫️𝟐 𝐛𝐞𝐧𝐳𝐢 𝐩𝐞 𝐬𝐞𝐧𝐬, 𝐟𝐢𝐞𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐚𝐯𝐚̂𝐧𝐝 𝐨 𝐥𝐚̆𝐭̦𝐢𝐦𝐞 𝐝𝐞 𝟑,𝟓𝟎 𝐦;
▫️𝟒 𝐩𝐨𝐝𝐮𝐫𝐢;
▫️𝟏𝟑 𝐩𝐚𝐬𝐚𝐣𝐞.
La capetele traseului, sunt prevăzute două girații pentru a asigura toate relațiile de deplasare. Avem, de asemenea, două noduri intermediare: unul care va permite legătura cu DC 136A, în Pucioasa, și altul care face legătura cu DN 71, la intrarea în Fieni.
www.facebook.com/corneliustefan82
Astăzi, 19.07 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții "Drum de legătură la drumul național DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni", județul Dâmbovița
Scurtă descriere
Proiectul are ca scop realizarea unui drum de legătură care să fluidizeze traficul rutier, care în prezent se realizează pe drumul național DN 71 în interiorul orașelor Pucioasa și Fieni pe sectorul rutier cuprins între km 62+150 – km 76+200, scoaterea traficului greu și de tranzit din zonele urbane, reducerea disfuncționalităților, reducerea poluării fonice și a noxelor.
Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr.45 din 04.07.2024 și sunt următorii: lungimea traseului: 12,687 km, lăţimea platformei: 21,50 m, structuri (poduri, viaducte, pasaje): 16 buc.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) 686.822 mii lei, din care C+M (inclusiv T.V.A.) 589.534 mii lei.
Durata de execuție a obiectivului de investiții: 36 luni.
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile - Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
MT (https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5399-hg19072024dacrtm-2)
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 1 august 2024
4. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții "Drum de legătură la drumul național DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni", județul Dâmbovița
Guvernul a aprobat realizarea unui drum de legătură în județul Dâmbovița care să fluidizeze traficul rutier și să scoată traficul greu și de tranzit din interiorul orașelor Pucioasa și Fieni.
Valoarea totală a investiției este de peste 686 de milioane lei, cu o durată de execuție de 3 ani. Finanțarea se face din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.
gov.ro (https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-actele-normative-aprobate-in-edinta-guvernului-romaniei-din-1-august-2024)
[CN1071606 (https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100182964)] Execuție lucrări (proiectare și execuție) pentru obiectivul Drum de legatură la Drumul național DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni
Data publicare: 31.07.2024
Autoritate contractanta: Consiliul Judetean Dambovita
Valoarea totala estimata: 504.029.110 lei
Depunere oferta
Data limita: 16.09.2024
(https://i.imgur.com/wXIvSnz.jpeg)
(https://i.imgur.com/PCytOg7.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Plansa detaliu Pucioasa-Fieni
(https://i.imgur.com/OjOtrAr.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Traseul a fost calibrat pentru harta API (multumim
@njinji) si gasiti plansele aici : https://pum.project-online.se/doclic/Rutier/Drumuri%20express/Pucioasa-Fieni/
[CN1071606] Execuție lucrări (proiectare și execuție) pentru obiectivul Drum de legatură la Drumul național DN 71 pentru asigurarea optimizării traficului rutier și accesibilității în zonele urbane ale orașelor Pucioasa și Fieni
1. Asociere : MARISTAR COM (Leader), 62D ENGINEERING & DESIGN SOLUTIONS S.R.L., "NVO "TRANSINZHINIRYNG" LLC, Automagistral-Pivden,
2. Asociere : VETA GLOBAL S.R.L. (Leader), ERKUT İNŞAAT TAAHHÜT SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100236679
S-a finalizat evaluarea ofertelor.
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100274480/
Zi istorică: Centura Orașelor Pucioasa și Fieni - Primul drum expres construit în #Dâmbovița - 4 benzi de circulație
✍️ Astăzi, la Pucioasa, am semnat contractul de proiectare și execuție pentru Centura Orașelor Pucioasa și Fieni, proiectul Consiliului Județean, unul dintre cele mai importante și mai așteptate contracte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din județul Dâmbovița, cu o valoare totală a investiției de 686.000.000 lei.
✅ Traseul, care începe în comuna Brănești, Halta Scârlența, urmărește cursul râului Ialomița pe aproape întreaga lungime de 12,68 km, cu excepția porțiunii dintre KM7 și KM11, care ocolește comuna Moțăieni. Punctul de reintrare în DN71 este la ieșirea din Fieni, în comuna Buciumeni.
✅ La capetele traseului, sunt prevăzute noduri rutiere cu 4 bretele, astfel încât să fie asigurate toate relațiile de deplasare, însă avem și două noduri intermediare: unul care va permite legătura cu DC136A, în Pucioasa, și un altul care face legătura cu DN71, la intrarea în Fieni.
🛣 Platforma drumului are o lățime totală de 21,50 m și este compusă din:
➡️ 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens de 3,50 m fiecare);
➡️ benzi de încadrare 1,50 m (2x0,75.);
➡️ acostamente 3,00 m (2x1,50m);
➡️ fâșie de parapete metalic de protecție 2,00 m (2x1,00 m).
🌁 Drumul de ocolire are prevăzute și 16 poduri și pasaje.
🛣 De asemenea, pe traseul drumului se vor amenaja:
➡️ 9,5 ha de plantații de arbuști și perdele de protecție;
➡️ 12,6 km de parapeți de protecție;
➡️ 2 parcări
➡️ 12,6 km de rețea de iluminat public.
✅ O centură cu 4 benzi de circulație în această zonă turistică va scurta timpul de deplasare și va atrage mai mulți vizitatori și investitori pe Valea Ialomiței. Un beneficiu esențial va fi creșterea siguranței în localitățile eliberate de traficul greu, reducând riscul accidentelor.
✅ În plus, centrele orașelor Pucioasa și Fieni vor fi mai puțin aglomerate, mult mai prietenoase pentru locuitori și turiști deopotrivă.
✅ Acest drum nou nu este doar o investiție în infrastructură, ci o oportunitate reală pentru dezvoltare, creând locuri de muncă și sprijinind creșterea economică a întregii zone.
www.facebook.com/corneliustefan82/
Pot spune că știu ceva geografie, dar până nu am căutat pe Maps mi-a dat cu virgulă la poziția exactă a acestor două localități pe harta României.
Aparent, am reparat thread-ul.
@tom_sawyer, liber la update-uri.
Trebuie sa recunoastem ca e usor comica situatia. Ai un pod pe DN71 la intrare in Pucioasa peste Paraul Bizdidel pe care nu ai reusit sa il repari timp de 20 de ani insa faci centura la nivel de DEx localitatii(lor) :lol: Dar privind si partea buna ma bucur ca vor scoate traficul de tranzit din Pucioasa & Fieni si vor mai respira si locuitorii mai linisit.
Mai greu cu respiratul linistit la Fieni. Cele cateva masini nu polueaza nici macar o fractie din cat o face cariera+fabrica de ciment.