Forum PeUndeMerg.ro

România => Feroviar => Nivel național => Material rulant => Topic started by: Ionut on July 17, 2022, 02:13:06 PM

Title: Vagoane de călători
Post by: Ionut on July 17, 2022, 02:13:06 PM
Nu știu cum am reușit să șterg tot thread-ul. Ghinion.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: TibiV on July 17, 2022, 04:01:29 PM
Nu ai recovery?!...

Chiar ghinion...

Dar poate pun expertii inventarul vagoanelor CFR - serie, vechime, viteza, confort, nota: "junk" "merge" sau "OK"....
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on July 19, 2022, 06:39:50 AM
@TibiV

Ai aici:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WCeN7L7ZyCuNWKlJV7FguB8O2WAJffP_F9nAVTjVjOI/edit?usp=sharing

Lista e facuta de mine si @alinuttt. O actualizam cand apar noutati. Cifrele de parc sunt foarte aproximative.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on July 19, 2022, 09:51:45 AM
Intr-un viitor potential cred ca CFR ar trebui sa standardizeze parcul cu 4-5 serii de vagoane maxim, eventual construite pe o platforma comuna.

E bizara strategia de parc rulant.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: TibiV on July 19, 2022, 11:14:58 AM
@frunzaverde,

multumesc!
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on July 19, 2022, 04:32:56 PM
@AndreiB - reteaua CFR are nevoie de, in principiu, o singura platforma pentru vagoane. Cerintele ar fi astea:

- 1. 200 km/h pe fisa UIC, care, pe lungimile de bloc romanesc, permit circulatia la 160 in siguranta (a se vedea Bucuresti - Constanta).
- 2. Mono-etaj, mono-sistem electric (pot circula de la Atena la Budapesta si Bratislava pe 25 kV, este suficient pentru 99% din nevoile CFR).
- 3. Format standard contemporan pentru cost redus si usurinta intretinerii (UIC-Z2, 11 ferestre in cl. 2, 9 in clasa 1, 26.5 metri lungime). Vagoane scumpe, non-standard, presurizate (ca CD interjet) de-abia in viitor, dupa stabilizare.

Ar trebui sa vina in doua scheme de echipare la interior:

1. Schema "distanta scurta-medie" : 74-84 locuri, in format salon la clasa a 2-a, 54-64 de locuri in format salon la clasa 1, scaune "anti-vandalism", probabil tapiterie de piele (care e cea mai resistenta si ca TCO cea mai ieftina), salon. Undeva la 60-70% din totalul necesar. 20-83 sau 21-76.950 poate fi un model pentru cl. II, la clasa I ar fi ceva intre 19-83 si 10-90.

2. Schema "distanta medie-lunga" : 66-76 locuri la clasa a 2-a, 54 locuri la clasa 1, fotolii cu textil, la clasa I fotolii confortabile, impartit in 3 sub-saloane cu separatoare vitrate, combinatie de scaune "fata in fata" si salon, varianta cu bar si compartimente multifunctionale etc. Undeva la 30-40% din totalul necesar. 10-90 si 20-76.0 pot fi luate ca model, dar cu finisaje mai solide.

Ar fi nevoie de 1000 vagoane de clasa per total.

Mai trebuie o platforma dedicata pentru vagoane de noapte:

1. Dormitoare pentru intern - terminat cu aberatia compartimentarilor tip U, facuta si la 70-91, cu cabine lux cu dus, care adesea nici nu merge, doar consuma spatiu. Pe interne, WLB, format 70, 30 paturi, vandabil ca WLA sau single prin incuierea unuia sau a doua paturi. Doua dusuri la capatul coridorului, incuiere cu cartela, solutii relativ simple.

2. Cusete - la fel, Bc, 6 cusete / vagon, vandabile ca cusete de 4 prin incuierea unui pat. 60 paturi pe vagon, format simplu, cu dus la ambele capete, tot asa, acces cu cartela la pat.

Ar fi nevoie de vreo 150 de cusete si 100 de dormitoare. 44-31-urile raman, ca si vagoanele de dormit moderne, mai ales pe trenuri unde 120-140 e viteza maxima a liniei.

Si ar fi nevoie de o mica flota pentru "extern", dar nu e asa greu de facut:

- Parcul curent de 10-90/1 si 21-76.0 apt international poate fi retrogradat la clasa II si folosit pentru internationale cu un "mid-life upgrade".
- Parcul curent de dormitoare 70-91 si 71-70 e suficient pentru internationale; eventual completat, mai ales spre Budapesta, cu cele din seria de mai sus.
- Cusete din setul de mai sus impreuna cu 44-31-uri pentru Budapesta.

Ar fi un proiect pe 10 ani, undeva la 150.000.000 euro pe an, finantabil european. La asta s-ar adauga inca 100 locomotive Diesel si 200 de electrice, tot asa, 10 ani esalonate, fonduri UE pentru electrice si fonduri partial UE (pe infra strategica) pentru Diesel.

Din ce exista azi raman in jur de 500 de vagoane, in principiu AVA si cele cateva Grivita "mid-life". Pentru trenuri locale raman temporar etajatele, care sunt in excedent urias fata de cerere, 20-68-urile si 20-49-urile, cu un plan de re-echipare, impreuna cu administratiile locale si fonduri UE, pe un orizont de 15-20 de ani.

Cam asta ar fi planul meu... In loc s-a mers pe rahaturi gen hidrojen, automotoare scumpe struto-camila si alte povesti.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: tom_sawyer on December 22, 2022, 10:40:41 PM
Anunt de consultare a pietei [MC1022614 (https://e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100146883)] - Achizitie servicii de proiectare, modernizare si mentenanta vagon de dormit.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on December 23, 2022, 09:24:11 PM
Cu parere de rau, cu ocazia intrarii in vigoare a noului mers al trenurilor din 11 dec. 2022 nu mai circula nici un vagon bord restaurant in Romania (ultimul de acest gen circula o data la 2 zile cu perechea de trenuri 346/347 pana la Arad)  :(
https://clubferoviar.ro/exclusiv-nu-mai-sunt-vagoane-restaurant-la-cfr-calatori/
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on December 23, 2022, 10:00:51 PM
Oricum noile rame nu au bucatarie, asa ca dispare conceptul. Dar cu niste cuptoare cu microunde si ready meals se rezolva.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on December 23, 2022, 10:16:01 PM
Tin minte ca pe 346/347 de multe ori erau turisti straini care erau placuti surprinsi sa afle ca exista WR pe ruta asta
Insa, si ceva de genu ar fi binevenit: http://don.at/references/don-denrailjets-der-oebb/
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on December 24, 2022, 01:54:42 AM
Erau mereu pline WR-urile, pe oriunde circulau. Ca nu se taia bon, asta-i alta poveste. Am mancat de zeci de ori la WR, n-am vazut niciodata bon, niciodata meniu, niciodata lista de preturi. Si intotdeauna, cat costa masa era mai degraba la "ochi" decat la "tarif". Intotdeauna a fost rezonabil, mai ieftin decat in oras, dar era clar ca CFR nu facea vreun leu din masa mea. Barurile in principiu vand apa, bere calda, si cateva senvisuri, care nu-s deloc apetisante, si practic nu au cautare. Multe vagoane bar circula goale, ca vagon de clasa fara serviciu (am mers ieri cu unul pe 1645, nu pare a mai fi fost folosit de muuulti ani). E destul de clar ca CFR vrea sa ingroape serviciul de catering, la fel cum vrea sa ingroape serviciul de vagoane de dormit (0 investitii, vagoane extrem de vechi si fara intretinere, instalatii de aer conditionat abandonate etc.)

Cat de ramele noi, vor fi esec daca le folosesc la lung parcurs, ca si "noile intercity-uri" (care-s dotate cu vagoane 21-76.9xx, cu scaune de tren regional, ca deh). Vor vinde, ca si barurile, maximum apa, alune, si daca reusesc sa aduca berea la vagon suficient de devreme cat s-o raceasca frigiderul, bere, in limita capacitatii frigiderulu.

Mancarea la microunde, in Romania, n-o sa mearga veci. Nu exista nici un motiv - in orasele mari si medii unde se urca pasagerii exista intotdeauna optiuni vaste de mancare portabila disponibila (Gara de Nord din Bucuresti are 5 patiserii, 2 cafenele mari, trei fast food-uri "lant", doua fast-food-uri locale, doua super-marketuri, o autoservire, si cel putin 20 de restaurante, fast-food-uri, cafenele etc. pe o raza de 350 metri) si exista cultura "traistei". Cultura mancatului in oras este vasta, variata si generalizata (inclusiv istoric), cu o scurta "gaura" in anii '80. Nu exista cultura mancarii la microunde, sufertasul cu mancare de-acasa e vazut ca solutie de penurie de anii '80, pranzul se ia la cantine, restaurante, impinge-tava, sau sanvis la pachet. A-ti reincalzi mancare calda e cultural vazut ca un surograt inferior (si Romania aici are ideea corecta, si mancare comestibila).

De altfel, deja se practica o alta solutie - Glovo (si alti livratori) la vagon la opriri in orase mari. Am vazut asta la Brasov, unde trenul sta in general 5-10 minute.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: carutasul on December 24, 2022, 09:47:32 AM
subscriu și aș zice că nici Glovo nu e chiar așa de nou, s-a practicat "servirea la compartiment" încă de la început:

https://historia.ro/sectiune/general/un-brand-al-orasului-restaurantul-lui-gherea-din-580890.html

Cred că e în text, Caragiale a încercat fără succes să copieze ideea în gara Buzău dar nu prea se descurca în biznis (din fericire pentru literatură probabil).
Probabil că CFR ar trebui să abordeze altfel problema restaurantului, poate punând la dispoziție vagonul și percepând doar o chirie fixă (așa ar rezolva problema cu bonul în sensul că  nu ar mai fi la ei).
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on December 24, 2022, 10:43:53 AM
Mancarea la microunde se vinde brici in LCC spre Romania. Cred ca s-ar descurca si in CFR, ca nu e alt public.

S-a dezvoltat picnicul in tren pentru ca nu te puteau baza pe WR, erau doar pe 2-3 trenuri. Eu cred ca viitorul de catering e un trolley. Alcool, apa, snacks-uri ar acoperi 80% din cerere. Mai ales la un tren full de 10-15 vagoane spre Bv/Ct.

E clar ca CFR nu se mai pricepe la catering deloc. Eu sunt 100% pentru externalizare. Si da, ramele noi vor ajunge pe IC (vezi rutele planificate), la un confort net inferior unui 10-91. Asa e cand am vrut sa fim moderni de forma, in loc sa cumparam vagoane si sa facem un fel de RailJet local.

Eu sunt fan enorm de WR. Ce m-a oprit recent la CFR in materie de mancare e standardul de igiena. Efectiv cand te uiti la bar, arata naspa.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on December 24, 2022, 05:25:55 PM
Quote from: tom_sawyer on December 24, 2022, 02:52:58 PMVor să modernizeze și EC-uri.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=187.msg401541#msg401541

Monitorul Oficial, nr. 1185bis din 09.12.2022, pag. 1004, anexa 9.2
https://monitoruloficial.ro/e-monitor/
În Monitorul Oficial pare că se regăsesc și vagoanele ce vor fi modernizate prin PNRR. La nivel de număr de identificare actual.

Pe scurt, asta vom avea:
- vag 19-76: 30buc
- vag 20-76: 22buc
- vag 19-80 -> 19-76 (varianta II, serie nouă): 10buc
- vag dormit 71-80: 6buc
- vag 20-76 (frână Mg): 20buc
- vag 89-76: 10buc
- vag 21-90 -> 21-91 (salon, serie nouă):  27buc
- vag 21-90 -> cușetă: 15buc

*-> înseamnă upgrade/conversie
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on December 24, 2022, 09:27:40 PM
Ce mizerie...

19/20-76-urile, care sunt "grosul" reconstructiei PNRR-iste sunt deja vagoane reconstruite in trecut (din 19/20-50) - ar fi acum la a doua reconstructie. Cele mai noi 19/20-76 au undeva la 33 de ani, cele mai vechi trec de 40. 71-80-urile sunt coapte, nu stiu daca mai gasesc vreunul in care sa nu fi plouat de vreo 10 ani...

Iar 21-90 cuseta? Care idiot o mai fi venit cu ideile astea? E vagon de clasa, sa-l convertesti in cuseta moderna te va costa mai mult ca o cuseta nou-nouta.

Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on December 25, 2022, 08:08:35 AM
100% de acord. Ne agatam de vagoanele astea vechi complet ilogic. Ok 21-80-urile sunt moderne si stau degeaba la gard. Convertirea in salon e buna. Dar in rest? Vagoane noi. O licitatie decenta, de ~500 de vagoane noi la ~1-2m de euro bucata ar rezolva criza de capacitate locala.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on May 08, 2023, 12:11:15 PM
Nu mai știu dacă/unde am pus legat de modernizările de vagoane pe PNRR.

Deși e liniște la CFR Călători, aproape am certitudinea că o parte sunt deja licitate. Am prins un zvon că 2 vagoane 2190 au intrat în conversie în seria 2191 (cele 2 vagoane care nu sunt în lista de PNRR) și asta însemna că există deja o licitație semnată

Conversia 2190 -> 2191 e lotul 2 din contractul de RG al 2190 (licitat 07.2019, semnat 12.2019):
http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100066316
Posibil și conversia 1980 -> 1976 var II (licitat 2017, semnat 2021)
http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v1/view/183121

Ambele sunt contracte cadru

Când își revine imgur, pun din CS și cum arată salonul 2191, fiind serie nouă
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on May 08, 2023, 07:33:47 PM
Asta e 21-91:

(https://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2019/04/Untitled-3.jpg)

Absolut decent, desi e o configuratie mediu-parcurs, nu lung-parcurs, ceea ce e o decizie un pic ciudata pentru CFR Calatori, care are maximul de probleme pe lung parcurs...
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: shift2rail on May 08, 2023, 07:40:30 PM
Exista si intentia de a achizitiona vagoane couchettes/lits la CFR Calatori? Sunt intr-unul, in acest moment, si exista spatiu urias pentru imbunatatirea experientei de calatorie.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on May 09, 2023, 03:16:53 AM
Singurele planuri sunt pentru conversia a 15 vagoane clasa tip 21-90 in cusete (o idiotenie, sunt vagoane Astra licenta Corail pentru trenuri de zi, nu au nici antifonarea, nici organizarea interna pentru o cuseta moderna), si un upgrade a 6 bucati vagoane de dormit DWA, constructie 1993. Inseamna fix 3 trenuri cu 1 x vagon de dormit, si 4-5 trenuri cu cuseta in plus fata de acum...
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on May 09, 2023, 10:10:29 PM
Eu astept cu nerabdare promisiunea lui Preoteasa de acum doua saptamani, cum ca de la noul mers al trenurilor decembrie 2023, vor reveni pe rutele internationale WR-urile rezolvate si renovate:
- https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/RO/CFR_WRlee.php care nu mai circula din 12 dec 2022 si mai ales,
- https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/RO/CFR_WRmz.php care nu mai circula din aprox 12 dec 2019.
Tare ma indoiesc ca vor reaparea in peisaj prea curand. One can hope though
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: 40-0802-5 on May 10, 2023, 02:08:08 PM
Degeaba revin, daca nu mai ai personal de deservire.

Cand s-au introdus IC-urile in decembrie, de pe 1741/2, 1623/4 au disparut angajatii, desi garniturile au fizic in compunere la ora actuala serviciul de mini-bar.

Acolo e buba, pe langa RP-uri scadente la vagoane.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: tom_sawyer on May 12, 2023, 08:14:07 PM
[CN1055095 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100165862)] ,,Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână, coroane disc de frana uzate complet sau defecte la osiile montate, servicii de reconditionari / inlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparatie ca necesar a fi efectuate la vagoane de calatori seria 3076"

[CN1055087 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100165856)] ,,Servicii de reparaţie planificată tip RP, rebandajarea rotilor osiilor montate, refacere protectie anticoroziva si vopsire integrala in sistem poliuretanic, reparaţii / recondiţionări / înlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate la vagoane de calatori seria 2068"

[CN1055086 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100165853)] ,,Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roţi monobloc, osii-ax, discuri de frână, coroane disc de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, servicii de recondiționări/înlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate, la vagoane de călători seria 2276"

[CN1054625 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100165372)] "Servicii de reparaţie planificată tip RP, înlocuire roţi monobloc, osii-ax, discuri de frână, coroane disc de frână uzate complet sau defecte la osiile montate, servicii de recondiționări/înlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparaţie ca necesar a fi efectuate, la vagoane de dormit seria 7131 cu frână disc"

[CN1055090 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100165847)] "Servicii de reparaţie planificată tip RTG, înlocuire roti monobloc, osii-ax, discuri de frână, coroane disc de frana uzate complet sau defecte la osiile montate, servicii de reconditionari / inlocuiri de subansamble / piese / materiale constatate pe fluxul de reparatie ca necesar a fi efectuate la vagoane de calatori seria 8376"
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rizzuh on May 15, 2023, 10:21:34 AM
71-31 ar trebui trimise la muzeu sau la Mittal, nu la service.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on May 15, 2023, 03:12:13 PM
Alte vagoane cuseta sau de dormit nu intra in renovari, doar alea de pe vremea razboilui? Sau poate cele restaurant 89-76 si 88-96?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: shift2rail on May 15, 2023, 03:34:37 PM
^efectiv, nu inteleg de ce nu se achizitioneaza masiv vagoane cuseta/dormit: chiar si dupa modernizarea la vmax 160 km/h pe reteaua Core timpii de parcurs vor fi foarte mari pe distante lungi, trenul de noapte ramanand singura optiune fezabila (Buc-Arad, Buc-Oradea, -Cj, Satu-Mare, etc)

Title: Re: Vagoane de călători
Post by: tom_sawyer on May 20, 2023, 07:58:11 PM
Autoritate contractanta: SNTFC "CFR CALATORI" S.A.

[CN1055365 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166158)] ,,Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1980 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de Modernizare vagon clasa I seria 1980 - 10 bucati;
- Servicii de Mentenanţă vagon clasa I seria 1980 modernizat - 17.176.500 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an; - număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 10 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 10 vagoane în 9 ani de 17.176.500 km.

Valoarea totala estimata: 15.977.775 euro


[CN1055366 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166159)] ,,Servicii de modernizare vagon seria 2190 in vagon cuseta și achizitie servicii de mentenanță la vagonul modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane seria 2190 in vagon tip cuseta - 14 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane modernizate - 24.047.100 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 14 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 14 vagoane modernizate în 9 ani de 24.047.100 km.

Valoarea totala estimata: 22.368.885 euro


[CN1055367 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166152)] ,,Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 - 27 bucati;
- Servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat - 46.376.550 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 27 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 27 vagoane modernizate în 9 ani de 46.376.550 km.

Valoarea totala estimata: 43.139.992 euro


[CN1055388 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166178)] ,,Servicii de modernizare vagon de dormit și achiziție servicii de mentenanță vagon de dormit modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagon de dormit - 6 bucati;
- Servicii de Mentenanță vagon de dormit modernizat - 10.305.900 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 6 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 6 vagoane modernizate în 9 ani de 10.305.900 km.

Valoarea totala estimata: 9.586.665 euro
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on May 22, 2023, 09:57:32 AM
Un enorm plus în CSuri: clima va fi dimensionată pentru temperaturile -25 - +40 grade Celsius la exterior.

Din păcate n-am văzut diagrame cu organizarea interioară, deci ne putem doar imagina.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on May 22, 2023, 04:09:03 PM
M-am uitat prin caietele de sarcini, si textul da o imagine rezonabila a ce va fi:

- Pentru 19-80, textul se potriveste perfect (inclusiv numarul de locuri) pe solutia precedenta (19-76.950), inclusiv numarul de locuri si configuratia generala. Desigur, daca iese alt ofertant decat Grivita, o sa arate altfel, dar nu cu mult - cerintele sunt destul de stricte (54 locuri dispuse intr-un singur salon deschis). Configuratia efectiva a scaunelor este 2+1, dar nu dispunerea - desi se vorbeste de mese cu trei segmente, exact ca ce s-a montat pe 19-76.950.
 
- Pentru 21-90 clasa a II-a, textul se potriveste perfect (inclusiv 74 locuri) pe solutia 21-91 oferita de Astra. Cum in principiu Astra e singurul furnizor rezonabil, probabil asta se va face.

- 21-90 cusete vor deveni probabil 50-91 Bc10 dupa caietul de sarcini. Compatimentele raman exact asa cum sunt, doar ca unul se transforma in compartiment de serviciu cu fotoliu pat. Restul de 10 devin cusete tip B (6 paturi in configuratie 3+3). O sa fie relativ incomod - vagoanele nu au insonorizare de cuseta/dormitor, au o configuratie a compartimentelor apta mai degraba pentru zi, nu au toalete de dimensiuni suficiente etc..
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Sorinus on May 29, 2023, 10:22:42 AM
O sa pun aici pt ca pana la urma problema a fost de la vagon. Ai mei s-au plimbat pana la Iasi si s-au dus cu trenul. La dus totul ok. La intoarcere, undeva intre Buzau si Mizil, a inceput sa iasa fun dens din vagonul in care erau. Se pare ca era ceva sabot de frana blocat. Dupa ce au stat ceva in camp, au fost mutati in alt vagon, via terasament, unde au stat in picioare pana la Bucuresti. De notat ca au mers f incet pana la Ploiesti, unde vagonul a fost detasat (operatiune ce a durat 1h). Intarzierea totala in Bucuresti a fost de 2h.

Povestile cu locomotive cu probleme mai transpira, dar cele cu vagoane sunt deja banale. Eu am prins o situatie similara acum ceva timp, venind de la Severin, la Craiova au detasat vagonul 3 din 4 si inlocuit cu un etajat pana la Bucuresti.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: tom_sawyer on June 15, 2023, 06:22:28 PM
Autoritate contractanta: SNTFC "CFR CALATORI" S.A.

[CN1056061 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166926)] ,,Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2076 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane clasa a II a seria 2076 - 22 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane clasa a II a modernizate - 37.788.300 km

Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 22 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 22 vagoane modernizate în 9 ani de 37.788.300 km.

Valoarea totala estimata: 35.151.105 euro


[CN1056062 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166930)] ,,Servicii de modernizare vagon seria 2076 in vagon clasa aII-a cu dotari PMR, transport biciclete/schiuri și achizitie servicii de mentenanță vagon modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de Modernizare vagon clasa a II-a seria 2076 PMR - 20 bucati;
- Servicii de Mentenanţă vagon clasa a II- a seria 2076 PMR modernizat - 34.353.000 km

Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 20 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 20 vagoane în 9 ani de 34.353.000 km.

Valoarea totala estimata: 31.955.550 euro


[CN1056170 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100167040)] ,,Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1976 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane clasa I seria 1976- 30 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane clasa I modernizate - 51.529.500 km

Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 30 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 30 vagoane modernizate în 9 ani de 51.529.500 km.

Valoarea totala estimata: 47.933.325 euro


[CN1056169 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100167036)] ,,Servicii de modernizare vagon bar-bistro seria 8976 și achizitie servicii de mentenanță vagon bar-bistro modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane bar-bistro seria 8976 - 10 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane bar-bistro modernizate - 17.176.500 km

Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 10 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 22 vagoane modernizate în 9 ani de 17.176.500 km.

Valoarea totala estimata: 15.977.775 euro
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: 40-0802-5 on June 15, 2023, 06:42:30 PM
Vagoane modernizate cu cap acum 20 de ani, transformate in curand in gioarse low-cost pentru fraieri.  :(  >:(

Asa e cand faci caietul de sarcini (doar) pe criterii financiare. Moare hobby-ul asta in mine pe zi ce trece. Si e trist. :/
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on June 16, 2023, 06:21:27 PM
Am avut plăcerea să circul în ultimele săptămâni mai mult cu MAV și CD. Soarta a făcut să prind, nu de puține ori, să circul cu niște vechituri (IC by all means) de te doare mintea... însă confortabile, totul funcțional, curate, în două cuvinte: întreținere de excepție. Ambii operatori au o grămadă de vagoane cu toalete cu pedala la wc!! și la chiuvetă, multe elemente a la anii 60-70. Dar, vopsit peste vechi, săpun din-acela detergent cu rotiță, șervețele pentru șters, curățenie ieșită din comun, capace de budă impecabile, apă caldă! Când a fost vorba de cușete și vagonu de dormit, host-ul intra regulat în toalete și curăța. Foarte plăcut impresionat. Așa da!

De exemplu, am găsit că vagonul prime al CFR 70-91 de pe Dacia este mult sub toate jerpeliturile pe care MAV le bagă de multe ori pe Corona (406) (mai ales vara, de când tot ce e nou intra pe Adria Express). Plus serviciile și perks on the train go a long way. Little treats, free breakfast, water and so on
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on June 21, 2023, 12:05:30 PM
Quote from: oc7avian on May 08, 2023, 12:11:15 PMAm prins un zvon că 2 vagoane 2190 au intrat în conversie în seria 2191 (cele 2 vagoane care nu sunt în lista de PNRR) și asta însemna că există deja o licitație semnată

Conversia 2190 -> 2191 e lotul 2 din contractul de RG al 2190 (licitat 07.2019, semnat 12.2019):
http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100066316

Zvonurile se confirmă și avem primul 21-91 non-PNRR în teste. Din păcate nicio imagine cu interiorul, să vedem scaunele folosite. Evident, panică pe forumurile de pasionați că s-au dat compartimente pentru "salonizare" :rofl: Eu, fericit dacă sunt și scaune ok, că e nasol să fii închis în cutiuțe cu necunoscuți, cu care te bați pe climă ori geamuri că e mai curat aerul de afară


(https://i.imgur.com/flS1ADT.jpg)


(https://i.imgur.com/c2VgoDR.jpg)


(https://i.imgur.com/hlmzz3o.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: MTR31 on June 21, 2023, 04:57:30 PM
ˆ

Oare cu ce ocazie au aplicat schema asta noua "racnetul" anilor 2000? Le-o fi dor de epoca trenurilor multicolore? Ar fi mers macar noua schema inspirata railjet de pe dormitoarele renovate sau daca nu sa le faca pe toate express si gata. Poate compenseaza cu un interior mai decent decat ce a scos Grivita in ultima vreme.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: neobluenet on June 21, 2023, 10:17:31 PM
Schema de vopsire este execrabila, rosul de pe usi este diferit de cel de sub geamuri, iar negrul este probabil antijeg. Dar vara intr-un vagon la care s-a stricat aerul conditionat (pentru ca nu a fost facuta mentenanta) va alunga si calatori existenti. Schema express era potrivita, chiar si cea inspirata din RailJet este reusita.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on June 21, 2023, 11:47:01 PM
Schema e iteratia curenta a schemei de fabrica Grivita, introdusa in 2003 cu 20-76. E inacceptabil ca fabricantii pot pune ce scheme vor ei pe vagoane - si absolut absurd ca contractele de orice fel sa nu implice vopsirea si brandingul CFR Calatori.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on June 22, 2023, 10:24:40 AM
Tare îmi e că CFR Călători vrea alt branding pentru IC... Tocmai când era pe drumul cel bun la uniformizare
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on June 23, 2023, 07:27:17 PM
Pai nu prea or sa intre pe IC. E nevoie de ele pe Bucuresti / Baia Mare / Cluj - Viena, cele 50 de vagoane din seriile astea fiind singurele vagoane CFR cl. 2 care pot circula pe 15 kV. Si OeBB si MAV nu mai vor de ani de zile sa accepte 21-90 nemodernizate (si oricum toate sunt date la modernizare).
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on July 08, 2023, 06:34:40 PM
salut, cum se numeste mai nou firma care gestioneaza vagoanele speciale de la CFR calatori? (tot Gevaro?) si acestia unde fac anunturile de angajare?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on July 09, 2023, 11:37:58 AM
Nu mai există nici o firmă separată. CFR Călători a preluat integral activitatea Gevaro și a integrat parcul în cel propriu acum 11 ani. Gevaro a fost dizolvata.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on July 17, 2023, 03:45:25 PM
Quote from: tom_sawyer on May 20, 2023, 07:58:11 PM[CN1055367 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166152)] ,,Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 - 27 bucati;
- Servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat - 46.376.550 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 27 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 27 vagoane modernizate în 9 ani de 46.376.550 km.

Valoarea totala estimata: 43.139.992 euro


[CN1055388 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166178)] ,,Servicii de modernizare vagon de dormit și achiziție servicii de mentenanță vagon de dormit modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagon de dormit - 6 bucati;
- Servicii de Mentenanță vagon de dormit modernizat - 10.305.900 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 6 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 6 vagoane modernizate în 9 ani de 10.305.900 km.

Valoarea totala estimata: 9.586.665 euro

Conform SEAP, la ambele: ofertant unic ATELIERELE CFR GRIVITA
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on July 19, 2023, 10:44:39 AM
Quote from: tom_sawyer on May 20, 2023, 07:58:11 PMAutoritate contractanta: SNTFC "CFR CALATORI" S.A.

[CN1055365 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166158)] ,,Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1980 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de Modernizare vagon clasa I seria 1980 - 10 bucati;
- Servicii de Mentenanţă vagon clasa I seria 1980 modernizat - 17.176.500 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an; - număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 10 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 10 vagoane în 9 ani de 17.176.500 km.

Valoarea totala estimata: 15.977.775 euro

[CN1055366 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166159)] ,,Servicii de modernizare vagon seria 2190 in vagon cuseta și achizitie servicii de mentenanță la vagonul modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane seria 2190 in vagon tip cuseta - 14 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane modernizate - 24.047.100 km
Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente:
- pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an;
- număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 14 vagoane;
- durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 14 vagoane modernizate în 9 ani de 24.047.100 km.

Valoarea totala estimata: 22.368.885 euro

Același ofertant unic: ATELIERELE CFR GRIVITA

Edit: am adăugat și licitația ce a avut termen azi
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: tom_sawyer on September 24, 2023, 04:40:08 PM
Au ars complet 2 vagoane 20-49 (http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_20-49.htm) (prima serie, 048 & 049) la Iași:

(https://i.imgur.com/DnTr3ym.jpg)

Și parțial un 19-76 (http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_20-76.htm):

(https://i.imgur.com/bX8ZVcN.jpg)


https://clubferoviar.ro/foto-video-incendiu/
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on September 24, 2023, 11:25:12 PM
Ce se intampla cu 19-76? Am vazut o gramada de 19-76 si varianta de clasa a 2-a din aceeiasi serie in Ploiesti Sud abandonate si pline de graffiti.

In timp ce e criza enorma de vagoane..
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: tom_sawyer on September 24, 2023, 11:46:46 PM
[CN1056061 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166926)] ,,Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2076 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane clasa a II a seria 2076 - 22 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane clasa a II a modernizate - 37.788.300 km

1. Ofertant unic : REMARUL "16 FEBRUARIE",


[CN1056062 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100166930)] ,,Servicii de modernizare vagon seria 2076 in vagon clasa aII-a cu dotari PMR, transport biciclete/schiuri și achizitie servicii de mentenanță vagon modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de Modernizare vagon clasa a II-a seria 2076 PMR - 20 bucati;
- Servicii de Mentenanţă vagon clasa a II- a seria 2076 PMR modernizat - 34.353.000 km

1. Ofertant unic : ELECTROPUTERE VFU PASCANI,


[CN1056170 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100167040)] ,,Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1976 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane clasa I seria 1976- 30 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane clasa I modernizate - 51.529.500 km

1. Ofertant unic : REMARUL "16 FEBRUARIE",


[CN1056169 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100167036)] ,,Servicii de modernizare vagon bar-bistro seria 8976 și achizitie servicii de mentenanță vagon bar-bistro modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane bar-bistro seria 8976 - 10 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane bar-bistro modernizate - 17.176.500 km

1. Ofertant unic : REMARUL "16 FEBRUARIE",

Title: Re: Vagoane de călători
Post by: tom_sawyer on September 27, 2023, 04:11:21 PM
Anul și incendiul la vagoane:

Un incendiu la vagoane dezafectate de decenii a izbucnit miercuri între Pasajul Grant și Pasajul Basarab, în apropierea Gării de Nord din București.
https://clubferoviar.ro/incendiu-la-vagoane-langa-gara-de-nord/


Ce tip de vagoane ard în acea zonă?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: misiekwas on September 27, 2023, 04:38:22 PM
Nu-i 20-59?


(https://www.railnet.ro/download/file.php?id=8611&mode=view)

De altfel, ținând cont de lipsa de spațiu, ma miram mereu de ce țin epave aia acolo.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: frunzaverde on September 28, 2023, 07:02:34 PM
@tom_sawyer - tot ce-i acolo sunt epave ale caror singur drum e la autogen si siderurgie. A ars un 20-57 si un 20-50, pe randul urmator e un 71-31. Cu alea nu mai ai ce face, sunt vechi moral (boghiuri primitive, cu frana pe sabot), vechi fizic, si mancate de rugina, hoti, ploaie si expunere la vreme.

De ce le lasa sa arda in loc sa le vanda la fier vechi si sa scoata un banut pentru cateva vagoane noi (ca sunt cu sutele epave din astea, din Jibou pana in Ploiesti si din Constanta in Sibiu) eu nu pot intelege. Probabil doar nepasare si incompetenta...
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on September 29, 2023, 03:15:37 PM
Quote from: tom_sawyer on September 24, 2023, 11:46:46 PM[CN1056170 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100167040)] ,,Servicii de modernizare vagon clasa I seria 1976 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa I modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane clasa I seria 1976- 30 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane clasa I modernizate - 51.529.500 km

1. Ofertant unic : REMARUL "16 FEBRUARIE",


[CN1056169 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100167036)] ,,Servicii de modernizare vagon bar-bistro seria 8976 și achizitie servicii de mentenanță vagon bar-bistro modernizat"

Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel:
- Servicii de modernizare vagoane bar-bistro seria 8976 - 10 bucati;
- Servicii de mentenanță vagoane bar-bistro modernizate - 17.176.500 km

1. Ofertant unic : REMARUL "16 FEBRUARIE",

Anulate. Financiar s-a depășit valoarea estimată.

În rest, toate vagoanele au procedura în stadiul final: deliberare
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: MarianD on October 03, 2023, 10:59:46 AM
Pai da. Ofertant unic, sa nu se calce pe batatura. Fiecare si-au impartit "terf-ul". Astra are tramvaie, Pascani are o serie, Remarul o serie, Grivita o serie, toata lumea fericita. Nu au fost prosti sa se concureze unii pe altii. Intelegere de tip cartel? DNA?

https://www.bvb.ro/info/Raportari/REFE/REFE_20230830135442_Raport-semestrial-iunie-2023.pdf
Cititi "Analiza activității societății comerciale". Merita o lectura si "Directorii societății la data de 30.06.2023". Cel putin unul din ei a fost director SNTFC, respectiv la regionala Cluj.

https://www.bvb.ro/info/Raportari/REFE/REFE_20230428111649_Raport-anual-2022.pdf
"...In anul 2022 clientul tradițional ai societății noastre, SNTFC CFR Calatori S.A"

Numai ca lacomia, a fost taxata de data asta, cel putin in cazul Remarul 16 Februarie. Chiar si asa, un mega-tepar al CFR Calatori capata din nou contracte pe banda rulanta. Mai punem ca este concurent direct (prin Transferoviar si tentaculele acestuia) in piata al CFR Calatori? Tara bananiera!
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: etravel on January 18, 2024, 04:29:46 PM
Quote from: frunzaverde on September 28, 2023, 07:02:34 PMDe ce le lasa sa arda in loc sa le vanda la fier vechi si sa scoata un banut pentru cateva vagoane noi (ca sunt cu sutele epave din astea, din Jibou pana in Ploiesti si din Constanta in Sibiu) eu nu pot intelege. Probabil doar nepasare si incompetenta...
Pentru ca vine Curtea de Conturi si iti explica faptul ca vagoanele respective nu sunt pur si simplu "fier vechi" ci sunt compuse din piese diferite, cu oteluri diferite in ele. Ergo, ar trebui valorificate conform compozitiei metalului si nu date global la fier vechi pe pretul cel mai mic. Procedand asa, lipsesti statul de o parte din veniturile potentiale generate prin sortarea si valorificarea corecta (in viziunea lor).
Cine ar vrea sa se procopseasca cu un dosar penal dand global la fier vechi? Nimeni. Lasa-le sa zaca acolo pana cand se descompun precum Titanicul.     
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dan tm on January 18, 2024, 08:00:05 PM
A explicat doctoru pe dincolo pe forum ca trebuie evaluat fiecare vagon de catre un evaluator autorizat. ASta costa ca nu prea sint specializati in vagoane. Apoi trebuie licitat metalul pe componente, fier vechi, fier de nustiu care.La asta se adauga operatiunile de scoatere a fierului bun din fieru vechi, care iar costa.

asa ca natura lucreaza.

Dar nu stiu cum de se pricepe curtea la absolut tot in Romania. Aproape ca legifereaza pe unde ajunge.

Title: Re: Vagoane de călători
Post by: TVlad on January 18, 2024, 08:10:31 PM
Ce adunatura de conțopişti inepți. Nu au si ei un ghid de practica, niste legi pe care sa le aplice, ceva? Sau menirea lor e in mod oficial sa caute nod in papura?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dragos76 on January 19, 2024, 08:49:17 AM
Eu am o dilemă, e chiar realitate că instituția Curții de Conturi acționează așa cum se zice, sau e mai degrabăo legendă urbană? Și atunci mulți din funcționarii publici își justifică inacțiunea (indiferent de motivul real din spate: lene, incompetență, rea-voință etc) prin acest bau bau, care poate nu prea se comportă de fapt așa?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: TVlad on January 19, 2024, 09:21:13 AM
Eu cred ca e si una, si alta: cineva poate trimite Curtea de conturi daca are vreo rafuiala cu alta institutie sau persoana si, drept urmare, preventiv, functionarul sau institutia vizata nu isi mai asuma nici o actiune sau decizie.

Cita vreme inactiunea nu se pedepseste, normal ca va fi preferabila.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dan tm on January 19, 2024, 09:53:35 AM
nu e nici o legenda urbana despre curtea de conturi.
adeseori  media preia date din rapoartele lor care devin o stire de senzatie  si incep acuzațiile cu mînie proletară.
De cele mai multe ori media nu se mai intoarce sa urmareasca si cînd justiția  întoarce deciziile curtii de conturi  si dezinfierează acuzațiile.

Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on March 12, 2024, 04:56:53 PM
Salut,

Are cineva configuratia la interior (seat map) a vagoanelor de dormit CFR WLABmee 70-91?
Am luat pe Bucuresti- Viena, insa doamna de la casa nu a stiut sa-mi spuna daca are cabina de dus sau nu, ea stia doar pretul si pretul era unic pentru orice loc din acest vagon. Ar fi frumos sa nimeresc, desi stiu ca majoritatea nu functioneaza.
Eu cred ca e la pleasneala si noroc. La alte night trains dusul face diferenta de pret si confort, la noi..  :lol: 
Adevarul e, ca ar fi o surprirza in sine daca as nimeri cabina de dus si pe deasupra... functional :) One hopes!

P.S. On a side note, stiu ca aceste cabine se pot configura in 'day-use'. Si ar pica bine, mai ales ca plecarea din Bucuresti e in toiul zilei. Sincer, mi-e teama sa-i cer asta la gazda de vagon. Poate ma bate daca indraznesc. Majoritatea calatorilor i-am vazut stand in pat in cele mai inconfortabile pozitii pana vine vremea mersului la culcare :))
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: tom_sawyer on March 15, 2024, 08:10:35 AM
^
https://www.vagonweb.cz/popisy/mista/mista.php?k=CFR
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on March 15, 2024, 08:50:22 AM
Deci compartimentele 3,5,7,9 din schema vagonului 70-91, nu?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on May 18, 2024, 10:07:50 AM
Seria nouă 2191, foarte probabil pe PNRR în afară de primul vagon. Am văzut vreo 6-7 vagoane gata. Enjoy!

(https://i.imgur.com/vzqJvpVh.jpeg) (https://i.imgur.com/vzqJvpV.jpeg)

(https://i.imgur.com/G8R268gh.jpeg) (https://i.imgur.com/G8R268g.jpeg)

(https://i.imgur.com/CTr1ruwh.jpeg) (https://i.imgur.com/CTr1ruw.jpeg)

(https://i.imgur.com/Xaf9htGh.jpeg) (https://i.imgur.com/Xaf9htG.jpeg)

(https://i.imgur.com/nscTmWGh.jpeg) (https://i.imgur.com/nscTmWG.jpeg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Al3ks346 on May 18, 2024, 10:56:12 AM
Aparent arata bine, oare cate vagoane de acest fel vor fi, daca stiti? Parerea mea ca ar trebui sa circule pe trenurile IC cel mult pe unele IR daca nu vrem sa ajunga rapid "cotețe" si distruse de "civilizati".
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AdiM on May 18, 2024, 05:00:20 PM
"Civilizati" gasesti la orice rang. Conteaza cum le intretine operatorul.
Vagoanele ajung gioarse oricum daca nu investesti in ele la timp.
Cotete au ajuns si aceste vagoane inainte de a fi modernizate.
Rar (spre deloc) au fost date la rang inferior, ca sa zici ca urca etnici din nu stiu ce catune unde ar opri trenul Regio. Si de la oras urca diversi...

In Romania cat timp la IC pot circula atatia beneficiari de gratuitati/facilitati nu va faceti iluzii ca toti stiu sa se comporte civilizat si stiu sa aprecieze conditiile pentru care nu platesc nimic.

Si oricum e sigur ca mai intai le da la trenuri pe masura, e ceva firesc, doar nu o sa arunce la Bucuresti Obor - Fetesti.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: 40-0802-5 on May 18, 2024, 07:22:50 PM
Vad ca au 74 de locuri. Nu-i rau, ma asteptam sa fie la fel de inghesuite ca 21-76-urile. Ramane de vazut cum este iluminatul pe timp de noapte.

19/20-83-urile stau bine (doar) la capitolul asta.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Xenos on May 18, 2024, 08:06:37 PM
Sper să fie mai comode decât precedentele modele de la Atelierele Grivița....pe dinafară arată foarte bine!
Câte vagoane vor fi?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Konter on June 03, 2024, 04:29:41 PM
Vagoane modernizate la Atelierele Grivița prin programul propriu investițional.

Modernizarea unui vagon de călători constă în:
Mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion.
Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului.
Dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență.
Sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător).
Uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectiva (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).
Instalație de climatizare.
Toalete ecologice.
Viteza maximă de circulație este de 200 Km/h.
Alături de cele șase vagoane nou modernizate, CFR Călători a finalizat și lucrările la două locomotive electrice: una de tip EC de 34000 KW prin modernizare, realizată de către SCRL Brașov și alta de tip EA de 5100KW prin reparație planificată, efectuată de către Reloc Craiova.

Prezentarea are loc marți la ora 13.00 la peronul 14 al Gării de Nord.
Sursa (https://clubferoviar.ro/cfr-calatori-prezinta-cateva-vagoane-si-locomotive-modernizate/)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: shogom on June 03, 2024, 08:35:06 PM
E un 0" in plus la locomotiva de 3400kw ;)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: tom_sawyer on June 04, 2024, 06:40:09 PM
5 (din 6) vagoane modernizate la Atelierele Grivița din fonduri proprii ale CFR Călători:

Potrivit datelor furnizate cu o zi înainte de responsabilii operatorului feroviar de stat și prezentate atunci de Club Feroviar, este vorba de cinci vagoane, a căror modernizare a constat în:

    Mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion.
    Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului.
    Dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență.
    Sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător).
    Uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectivă (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).
    Instalație de climatizare.
    Toalete ecologice.
    Viteza maximă de circulație este de 200 km/oră.

În paranteză, trebuie menționat faptul că lipsa sistemului de blocare/deblocare a ușilor vagoanelor de către mecanicul de locomotivă a fost motivul invocat de administrația feroviară maghiară MAV pentru care locomotivele românești nu au mai fost lăsate să tracteze trenuri până la Budapesta.

Închidem paranteza și precizăm că cele cinci vagoane prezentate marți, cărora li se va adăuga încă unul, vor fi introduse inițial în compunerea Trenurilor Soarelui spre și dinspre litoral, iar apoi și în trafic internațional.


https://clubferoviar.ro/grindeanu-in-tren-si-in-locomotiva/


,,Modernizarea pentru fiecare vagon a costat 500.000 de euro. Dotările sunt la nivel european: aer condiţionat, spaţiu pentru bagaje, USB 230, prize, toate dotările necesare unui tren, ajung la viteza de 200 km/h. Noi ieşim şi afară, ieşim cu ele în Ungaria şi Austria, unde se circulă cu 200 km/h. Ele au fost proiectate la 200, le-am dus tot la 200, nu le-am lăsat la 160, poate totuşi ieşim cu ele şi afară", a precizat Preoteasa.
economica.net (https://www.economica.net/cfr-calatori-a-lansat-o-licitatie-pentru-inchirierea-de-automotoare-diesel-pe-o-perioada-de-3-5-ani-pentru-a-putea-face-fata-cererii-tot-mai-mari_751881.html)

(https://i.imgur.com/K8DrlzJ.jpeg)


(https://i.imgur.com/myCAQzT.jpeg)


(https://i.imgur.com/ozMQfBM.jpeg)


(https://i.imgur.com/VRbnQGv.jpeg)


(https://i.imgur.com/QLBEp3R.jpeg)


(https://i.imgur.com/aQhlfRv.jpeg)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on June 04, 2024, 10:17:00 PM
Arata bine scaunele cu masute si bun si spatiul de bagaje. Singurul minus sunt perdelele - o tehnologie anacronica.

Schema de culori trebuia sa fie expres, imho.

Corectati-ma daca gresesc insa Dacia nu merge pe nici o linie cu vmax 200km/h, nu?

Arad - Budapesta e 140km/h si Budapesta - Viena e 200km/h.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: TVlad on June 04, 2024, 11:18:32 PM
Perdelele anacronice? Pai nu oi fi vrind ferestre cu transparenta variabila ca la Boeing 787...
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on June 04, 2024, 11:23:25 PM
Quote from: AndreiB on June 04, 2024, 10:17:00 PMArad - Budapesta e 140km/h si Budapesta - Viena e 200km/h.

Budapesta - Viena 50% e 140 iar cealaltă 50 % 160
Title: Vagoane de călători
Post by: cristi5 on June 05, 2024, 12:09:48 AM
Da, jumatatea maghiara e 160, cea austriaca 140, vezi openrailwaymap.org. Am fost in decembrie

Utilitatea acestor vagoane de 200 e ca pot circula cu 160 la CFR unde instructia 005 cere un procent de franare mai mare decat cel cerut international. De-aia pe vagon scrie 200, el merge cu 160, iar vagoanele pe care scrie 160 pot merge cu 150 de fapt

ETCS cere procente de franare mai mici dar 005 nu stie nimic de ETCS deocamdata.

Sunt curios daca Coradia Stream va fi lasat cu 160 spre Constanta. Posibil sa aiba procentul de franare necesar. Vedem la teste...
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: 40-0802-5 on June 05, 2024, 12:36:48 AM
Ar trebui sa se poata. Softrans-ul e trasat cu 160 catre Constanta.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on June 05, 2024, 08:10:38 AM
Am scris gresit ca era tarziu - ma refeream 160 Budapesta - Viena ofc.

Daca ar creste viteza comerciala eu cred ca ar merge Dacia extinsa pana la Zell am See o data pe saptamana iarna.

@TVVlad

Nu - transperante cu rola.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: RataRR on June 05, 2024, 09:32:37 PM
Mi s-ar mai parea interesanta o extindere pana la Innsbruck. Zona e si ea una turistica, plus ca sunt multe conexiuni posibile cu trenuri de lung parcurs din oras.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dan tm on June 07, 2024, 11:33:37 AM
(https://i0.wp.com/www.radiocluj.ro/wp-content/uploads/2024/06/vagon-de-tren-modernizat-CFR-Calatori.jpg?resize=850%2C479&ssl=1)

ce plm de modernizare? unde la Viena au mai vazut astia scaunele puse asa?
nu trebuiau sa aiba ambele scaune vedere pe geam si masuta in mijlocul geamului?
nu mai zic de ala din spate care e doar in dreptul peretelui.

ce modernizare? ar trebui sa nu le primeasca nici ungurii la MAV, sa invoce faptul ca in caz de urgenta nu pot interveni sa sparga geamurile sa scoata pasagerii.
Sa-si bage vagoanele in ...
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on June 07, 2024, 01:19:09 PM
Nu se pot alinia toate scaunele la geam cand combini scaune airline & table.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AlexxC on June 07, 2024, 02:24:55 PM
Spatiul la picioare pare foarte generos, dar nu au suport sub scaunul din fata pentru picioare ...si ar trebui sa renunte la perdele in favoarea unor rulouri.  Un feedback pe partea de insonorizare ar fi binevenit :)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on June 08, 2024, 05:27:43 PM
^^^

Asa este. Sa plece de la cele orientate fata in fata cu o fereastra la mijloc, apoi restul de scaune in ambele directii se pot desincroniza linistite
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on June 08, 2024, 08:14:15 PM
De ce sunt mai cu mot scaunele de la masa ca sa primeasca priveliste garantata?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: rio tinto on June 09, 2024, 12:21:24 AM
Fiindca 4 scaune ar avea garantat geam din prima. Ai o fereastra si te folosesti de configuratia acestor 4 scaune to maximize view per seat. In rest, vor fi doar cate doua for a chance of a view. Why blow up a good oportunity here?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: CDV07 on October 09, 2024, 08:39:39 PM
A apărut pe tiktok un videoclip din gara Craiova cu un vagon modernizat, probabil prin PNRR. Vagon tractat de o locomotivă a Softrans.
https://vm.tiktok.com/ZGdeeCBYo/ (https://vm.tiktok.com/ZGdeeCBYo/)
https://vm.tiktok.com/ZGdeegXSu/ (https://vm.tiktok.com/ZGdeegXSu/)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on October 10, 2024, 09:50:44 AM
Este vagonul 21-91 005, dintre cele pe care le-am surprins la Grivița în mai (pagina anterioară) și astăzi e în circulație. Din ce știu, sunt făcute pe bugetul de stat. Continuarea seriei e pe PNRR, într-adevăr.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: CDV07 on October 10, 2024, 11:30:38 AM
Văzându-l în Craiova și tractat de Softrans, am avut impresia că este altul față de cele pe care le-ai pozat anterior.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on October 10, 2024, 02:06:20 PM
CFR Călători a făcut niște sumare actualizări la progresul modernizărilor vagoanelor pe PNRR. (https://www.cfrcalatori.ro/pnrr-fonduri-pentru-romania-moderna-si-reformata-2/). Singurele imagini mai interesante sunt cele de mai jos. Al doilea e 1976, restul nu știu, dar garantat e în categoria greșită pusă poza (e vagon cls a II-a)


(https://i.imgur.com/d1RH2L8.jpeg)


(https://i.imgur.com/ojJg39Q.jpeg)


(https://i.imgur.com/PxCNC4x.jpeg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: AndreiB on October 10, 2024, 02:41:52 PM
E bine ca au toate mese - e un factor major de confort.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: CDV07 on October 10, 2024, 09:53:30 PM
Cred că acele scaune vor fi mai comode decât ale Alstom Coradia...🙃
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dan tm on October 31, 2024, 09:11:52 PM
Dupa locomotive cu botul alb, acum o sa avem si vagoane cu capete albe si schema de vopsire PNRR.

Daca o sa fie spalate...

Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dargauda on October 31, 2024, 10:49:20 PM
^Determinare nivel de zgomot vagon 19-76 (seria veche) modernizat de catre Atelierele CFR Grivita prin PNRR. Teste efectuate la Centrul de Testari Feroviare Faurei al Autoritatii Feroviare Romane - AFER. Viteza 160 km/h.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dan tm on November 02, 2024, 08:40:46 PM
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Konter on February 13, 2025, 11:27:18 PM
Parca arata mai bine decat anterioarele vagoane modernizate la Grivita.

"Vagoanele modernizate prin PNRR prezentate la gara Băneasa – unul de clasa 1 și altul de clasa a 2-a au ieșit de pe fluxul de producție al reparatorului bucureștean Atelierele CFR Grivița. Compania a semnat trei contracte importante prin PNRR cu CFR Călători, printre care și cel care vizează modernizarea vagoanelor clasă.

Este vorba de serviciiile de modernizare a vagoanelor seria 2190 (cunoscute și ca AVA 2000, produse la Astra Vagoane Călători Arad) și seria 1980 (cele de clasa 1) și achiziția serviciilor de mentenanță. Valoarea serviciilor de modernizare este de 133.086.783,24 lei fără TVA, iar cea a mentenanței de 80.710.965,03 lei fără TVA.

Vagoanele modernizate au următoarele dotări:

mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion;
sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului;
dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență;
sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător);
uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectivă (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul);
instalație de climatizare;
toalete ecologice.
Viteza maximă de circulație este de 200 km/oră.


(https://i.imgur.com/tvbqdB7.jpeg)


(https://i.imgur.com/mBajbMa.jpeg)


(https://i.imgur.com/ElP1siM.jpeg)


(https://i.imgur.com/yEbe5Rr.jpeg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Dutzy on February 14, 2025, 07:47:29 AM
Doamne ajuta, intr-un final vagoane modernizate fara eternele draperii la geamuri. La cat mai multe.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dobrogean on February 14, 2025, 09:29:00 AM
Sper sa nu ajungi vara intr-un vagon fara draperii la geamuri, sa ai loc langa fereastra, sa se strice aerul conditionat (sau locomotiva) si sa te bata soarele nemilos de vara.
Probabil ca ar fi bine doar daca sticla ar fi tratata impotriva radiatiilor infrarosii, ceea ce nu este cazul (deocamdata) la vagoanele noastre.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: ionut.damian on February 14, 2025, 09:52:20 AM
Au niste jaluzele, care se pot trage.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Xenos on February 14, 2025, 11:44:27 AM
În mare tot design-ul de Griviţa, nu foarte comod, not great, not terrible. Cele mai faine interioare sunt cele de la vagoanele produse de Astra după 2007, şi acelea ar avea nevoie de o reînnoire/modernizare a interiorului (schimbat huse, igienizare etc.).
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dan tm on February 14, 2025, 09:55:53 PM
Aceste modernizari vin la pachet si cu intretinere?  ma refer la spalarea exterioara altfel cum o sa fie albul ala pe locomotive si vagoane?

SAu o sa ajunga la fel ca primele 2068 care au circulat pe Iasi -Timisoara Nord?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dragos76 on February 14, 2025, 11:41:43 PM
Pe când și ceva vagoane cușetă/de dormit?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Emyke24 on February 25, 2025, 03:33:26 PM
(https://i.imgur.com/6RvsTcf.jpeg)
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Ionut on February 25, 2025, 03:42:25 PM
La punctul 3 au răspuns în stil CNAIR. :) Poate îți dă @oc7avian niște date estimate. Cred că am și scris în poziția noastră cu previziunile feroviare.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Emyke24 on February 25, 2025, 03:50:23 PM
Da, pe mine mă interesa mai mult stadiul modernizării, câte vagoane au fost modernizate și în curs de modernizare, se pare că ultimele poze referitoare la stadiul lor au fost puse fix după ce le-am scris, însă nimic despre vagoanele cușetă/dormitor.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on February 26, 2025, 01:46:18 PM
Poze pun constant de la cererea noastră, dar în anunțul din 2024  ;) Adică aici: https://www.cfrcalatori.ro/pnrr-fonduri-pentru-romania-moderna-si-reformata/

Au răspuns cât se poate de generic pentru că au profitat de caracterul general al întrebărilor. Întradevăr, în afară de cușete și dormitoare pare că avem progres. Contractual, primul vagon are durata de imobilizare max 100 de zile, următoarele 40 de zile fiecare.

Acum, pentru punere în trafic, depinde de strategie. Dacă nu vrei curcubeu de scheme de vopsire, aștepți să ai vagoane modernizate cât să poți forma un tren. Ideal aceleași serii. Ca idee, anul trecut au venit direct cu 6 21-91 modernizate la Grivița.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Sorinus on February 28, 2025, 10:13:07 AM
Vad ca si Grivita adopta schema cu bleu si usi rosii. Dar ce e cu alea rosii complet, scoase recent? P-aia de unde au scos-o, n-are legatura cu nimic.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: oc7avian on February 28, 2025, 12:30:43 PM
Reguli europene legate de contrast pentru persoane cu deficiențe de vedere. Nu știu dacă e ultima variantă, dar:

2.2.3.2. Exterior doors
(3)
All exterior passenger doorways shall be marked on the outside in a way that gives a contrast to the vehicle body-side surrounding them.


sursa (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2014.356.01.0110.01.ENG)

Iar legat de schema de vopsire, toate vagoanele și locomotivele modernizate o vor folosi. O să fie mici diferențe la nivel de detaliu (ex. poziționarea clasei vagonului). Puteți verifica în link-ul din mesajul meu anterior.
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Rodeo on March 05, 2025, 06:30:43 PM
Am și eu o întrebare: de ce in vagoanele modernizate, care au în salon afișaj dot-matrix prin care oferă călătorilor informații utile precum numărul trenului și destinația finală, numărul vagonului în garnitură, data și ora curente, totuși afișează viteza doar daca este mai mare de 90km/h? E vorba de o sfială a CFR de a recunoaște că circulă și cu viteze mai mici? Impedimente tehnice? Agită publicul călător când îi arăți că se merge cu 20 sau 50 sau 80 km/h?
(Doar adaug observația că pe tronsoane nemodernizate - Buzău/Râmnicu Sărat - viteza de 95km/h a părut mult mai amenințătoare decât cea de 135km/h dintre București și Ploiești. Deci varianta cu liniștirea călătorilor e strict ironică...)
LE: acum observ că nici temperatura exterioară nu e afișată constant. Ce anume lipsește?
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dan tm on March 18, 2025, 06:17:41 PM


minutul 01.05. super aranjarea scaunelor. :-[
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: dan tm on April 18, 2025, 12:20:02 PM
https://clubferoviar.ro/foto-vagonul-modernizat-prin-pnrr-de-remarul-16-februarie-s-a-stricat-din-prima-zi/?fbclid=IwY2xjawJu1qJleHRuA2FlbQIxMQABHpUMIwLG8cOpzDMhD0SQIkOJpds7KPgQqCKHKdjkpdIglNfa5wxrh9bkrwv1_aem_cKzn0uWpzHrh4NVce5ou9w
Title: Re: Vagoane de călători
Post by: Xenos on April 18, 2025, 12:58:42 PM
Toate astea de la Remarul arata de la bun inceput a materiale ieftine si proaste.