Forum PeUndeMerg.ro

România => Rutier => Nivel național => Drumuri Expres (DEx) => Topic started by: altr on June 13, 2021, 10:07:02 AM

Title: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: altr on June 13, 2021, 10:07:02 AM
Am gasit un articol interesant pe un site de stiri in limba maghiara, din secuime.
Mi se pare ca DX-ul Nord-Sud intre A8 si A13 din Secuime prinde contur.

Conform articolului, Horatiu Cosma si Robert Dobre au avut niste intalniri cu liderii de UAT-uri din zona, prezentand planul.

Drumul va avea aprox. 143 km, mai multe secțiuni ale actualului drum european E578 între Ditrau (jud. Harghita) și Chichis (jud. Covasna) vor fi lărgite la 3-4 benzi, iar vor fi construite si centuri ocolitoare unde trebuie.
Articolul mai scrie ca studiul de pre-fezabilitate ar trebui sa fie intocmita in 2 luni, iar proiectul ar putea fi finantat de Comisia Europeana.
Apare si o "harta" (ma rog, un draft):
(https://media.szekelyhon.ro/pictures/gyergyo/aktualis/2021/b_gyrosforgalmi_21_jun12-2-.jpg)

Sursa: https://szekelyhon.ro/aktualis/egy-nagyivu-elkepzeles-szerint-gyorsforgalmi-ut-szeli-majd-at-szekelyfoldet


(Mi se pare ca se va realiza un upgrade al drumului national la drum expres, asa cum au procedat si polonezii la unele sectiuni - cred ca un plan unic si nemaiintalnit in Romania pana acum?)
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: vancouver on June 13, 2021, 12:44:04 PM
Este fezabil. Actualul drum are deja nistre up-grade-uri facute in trecut (nu-mi dau seama cand), ceva gen centura. De ex. Danesti - Sandominic, unde se vede ca a exista un drum principal prin toate localitatile alea (Carta, Ineu, Tomesti), dar a aparut un drum drept langa calea ferata, care le sunteaza. Acea linie dreapta clar se preteaza la o extindere la 2+2 cu pastrarea aliniamentului. Doar la capete trebuie traseu nou, care sa ocoleasca Danesti prin est si Sandominic prin vest.

O astfel de situatie nu prea se mai intalneste pe alte drumuri. De regula drumul actual trece 30-40-50-60% prin localitati. Lenea, saracia si prostia din trecut se transforma in cheltuili mai mari in prezent. In loc sa fie localitatile rotunde, in jurul unei vetre a satului, asa cum s-a facut in Europa de Vest, la noi oamenii de lene nu au facut altceva decat gospodarii de-a lungul singurui drum existent. In loc sa construiasca alte drumuri radiale. Astfel distanta de la ultima casa la centru (la târg, scoala, biserica) creste considerbil. Avem nevoie de microbuze scolare, ca sa ajunga toti la scoala. Daca bagam curent, apa, gaze trebuie sa facem km de conducte, in loc sa avem doar cateva sute de metri ... La omul prost nici boii nu trag. Astia suntem noi.

Dezvoltarea asta haotica a localitatilor de-a lungul unui drum principal trebuie absolut interzisa. In intravilan sa se poata atrage numai teren apropiat de primarie, care inca este liber si acolo sa primeasca lot de casa cei care doresc (organizat de arhitect / birou de amenajari teritoriale - adica proprietarul de teren agricol atras in intravilan face exact cum vrea primaria parcelarea si vinde, ori daca nu, primaria cumpara fortat terenul la pret de teren agricol (sau la schimb cu alt teren agricol similar), imparte pe loturi si le vinde la un pret cu max. 50% mai mare catre doritorii de parcele. Nu haotic, fiecare construieste unde vrea el, ca doar e proprietar... Case izolate la distanta mare de vatra inseamna multi bani pentru drumuri asfaltate, trotuare, intretinere, copii la scoala, utilitati etc... Cine vrea poate, dar numai daca plateste 90% din costurile astea de la marginea satului pana la el si se ocupa singur sa-si duca copii la scoala.


Daca localitatile ar fi circulare in toata tara, atunci ar fi posibila folosirea pe scara larga a drumurilor actuale, cu largire. Dar nu e cazul si atunci trebuie prin toata tara facute DX-uri sau A-uri complet noi.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: horatiu.cosma on June 13, 2021, 04:43:53 PM
Nu discutăm despre un drum expres în adevăratul sens al cuvântului, ci despre un drum Transregio, așa cum a fost identificat în Masterplan. Acest tip de drum nu este clar definit în legislația națională, însă el este descris în Masterplan ca o conexiune secundară la rețeaua primară TEN-T Core/Comprehensive, practic un feeder pentru această rețea primară. In cazul de față avem conexiunea dintre viitoarele A8 și A13.

Ca elemente principale, drumul Transregio presupune intervenții pe infrastructura actuală sub forma unor centuri la localități aglomerate/cu puncte negre (costuri rezonabile), eliminarea trecerilor la nivel cu CF, corecții de curbe, pasaje pietonale, lărgiri punctuale la 2+1/2+2 și alte astfel de elemente de siguranță/fluidizare.

Am luat cu autoritățile locale din Covasna și Harghita localitate cu localitate traseul DN12 și am analizat elementele drumului, am făcut o vizită și in teren pe zonele mai sensibile si în următoarele săptămâni o să lucrăm cu colegii din minister la o analiză de favorabilitate (oarecum un SPF) prin care vom propune acest pachet de intervenții pe DN12.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: Fred on June 13, 2021, 06:34:09 PM
Daca drumul ramane catalogat ca DN nu o sa impiedice nimeni si nimic contructiile in buza drumului, iesirile din curti direct in el, eventual cu viraj la stanga. Ma uit la bucata de care spune @vancouver de la Danesti la Sandominic si prima imagine pe streetview e o casa in buza drumului cel nou. Scoti drumul din localitate si vine localitatea peste drum, munca in zadar.

https://www.google.com/maps/@46.5338454,25.7685237,3a,75y,55.05h,67.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQyRqP9x7M6whgF7FTb7_ZQ!2e0!7i13312!8i6656
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: Bachus01 on June 13, 2021, 06:43:01 PM
O abordare realistica si corecta . Cred ca ar trebui implementată în toată țara.  DN12 oricum este cu câteva clase peste multe dn uri din tara . Drum "ca in palma" si foarte bine semnalizat . Sunt câteva localități intre Miercurea Ciuc si Gheorgheni cu curbe mai strânse si conflicte de trafic .

Dacă tot avem deschidere din partea "autoritatilor" poate găsim o soluție si cu DN uri de pe raza muncipiilor. Mutate la Cnair sau gasită o cale de mijloc. Banuiesc ca in studierea acestui trans regio "autoritatile" au trecut pe drumul de intrare în Gheorgheni (limita de municipiu ) dinspre Bicaz. Iar problema persista in toata tara. Efectiv iti rup masina , pe centura de la Piatra Neamț,  Gheorgheni, Bârlad,  Tecuci,  Făgăraș si lista continua
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: pasadia on June 14, 2021, 01:25:18 PM
@horatiu.cosma & ceilalți:

Ca unul care a parcurs DN12 și zona secuimii de nenumărate ori, permiteți-mi să zic următoarele (deși cred că am mai exprimat viziunea asta pe aici):

1. E în lucru și teoretic în vreo câțiva ani va exista și în teren tronsonul A13 dintre Sfântu Gheorghe (sau mă rog, Brașov) și Târgu Secuiesc. Mai mult chiar, traseul A13 trece pe la nord de Tg. Secuiesc și, sper eu deși nu e confirmat, va avea un nod pe DN11B între Târgu Secuiesc și Sânzieni.
Strict acest fapt face mai atractiv DN11B ca traseu de tranzit între Brașov și Miercurea Ciuc comparativ cu actualul DN12. Ca timp de parcurs deja, fără alte investiții, am vorbi de 10 minute mai puțin (cel puțin).

2. Prin urmare ce mi s-ar părea normal ar fi ca analiza să plece nu de la Chichiș sau Sfântu Gheorghe ci de la Târgu Secuiesc. Și tronsonul DN12 între Chichiș și Cozmeni să fie ignorat (sau mă rog, dacă vreți o investiție în zona atunci puteți propune ultra-necesara realizare a unui pasaj peste CF 400 între Olteni și Malnaș).

3. DN11B chiar e un drum ce se pretează la a fi transformat, pe traseul actual, într-un drum de viteza (corectări de curbe, banda doi pe urcări, etc...). Doar 2 sate (Sânzieni și Casinu Nou) rezolvabile prin centuri simple ce nu pun probleme in teren.

4. Mai departe, strict pe DN12 spre nord de la Cozmeni spre Ditrău as spune că în mare măsură un 1+1 e suficient pentru nivelurile de trafic curente. Însă mult mai important e să fie corectate curbele și amenajate cu benzi suplimentare intersecțiile actuale (https://www.google.com/maps/@46.2915816,25.9054052,3a,75y,341.78h,73.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1svSX00BuS1DoYZC-900yxQQ!2e0!7i13312!8i6656!5m2!1e4!1e1) sau cele ce vor fi create prin construcția unor centuri.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: Dan74 on June 14, 2021, 03:07:11 PM
 ^ Exact asta consider si eu ca ar trebui facut, DN11B e mult mai usor de upgradat decat DN12.
Foarte bine punctat @Pasadia.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: slartibartfast on June 14, 2021, 07:22:03 PM
Susțin. DN12 are și marele punct problematic Băile Tușnad, unde realizarea unei centuri ar fi atât necesară, cât și foarte dificilă, comparabilă cu ce e necesar a se face pe valea Prahovei.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: tom_sawyer on October 23, 2022, 04:22:23 PM
S-a mai întâmplat ceva cu acest proiect? O să fie foarte necesar odată cu deschiderea Aeroportului Brașov.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: pasadia on October 24, 2022, 11:09:03 AM
Nu te supara pe mine - de obicei iti apreciez interventiile. Dar la replica asta am ras bine de tot. Eventuala deschidere a aeroportului Brasov va avea un impact foarte redus asupra traficului spre / dinspre Miercurea Ciuc si oricum nu va impune trecerea de la 1+1 la 2*2.

Ce naiba - in principiu va exista A13 intre nordul aeroportului si Sfantu Gheorghe. Va exista centura la Sfantu Gheorghe si la Miercurea Ciuc. Da, ar mai fi nevoie de chestiile banale, necesare oriunde (denivelarea trecerii la nivel cu CF400 de la Olteni sau amenajarea intersectiilor cu banda de decelerare/accelerare) dar NU e nevoie de DX.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: tom_sawyer on November 26, 2022, 10:32:13 AM
Miercurea-Ciuc a rămas practic singura reședință de județ pentru care nu s-a început măcar un studiu de fezabilitate pentru a fi conectată la rețeaua de drumuri rapide a țării.

(exclud Reșița - cu licitație SF anulată, Giurgiu - noul pod peste Dunăre va atrage mai mult ca sigur A/Ex, Vaslui - în imediata vecinătate a DEx Tișița-Albița, Botoșani - se lansează în curând DEx SV-BT).

În condițiile astea, e absurd că CNAIR-ul a licitat SPF DEx Rm.Vâlcea-Slatina, numai pentru că a fost Ciucă prin zonă și a apucat să promită ceva.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: pasadia on November 26, 2022, 10:44:46 AM
Statul de resedinta de judet e complet irelevant. Daca te uiti la populatie observi ca discuti despre un oras nesemnificativ. Ai orase ne-resedinta de judet (semnificativ) mai mari (Medias, Barlad, Turda, Sighetu Marmatiei, Hunedoara, Onesti). Daca discuti despre putere economica, strict in judetul Harghita, sunt convins ca Odorheiu Secuiesc e semnificativ mai important decat Miercurea Ciuc.

Sa nu ma intelegi gresit - e un oras frumos, cochet, in care merg deseori. Dar hai sa nu facem prioritati acolo unde nu e cazul. Densitatea in zona e extrem de redusa, nu exista trafic ce tranzit semnificativ iar interventiile in domeniul rutier nu ar trebui sa aiba ca scop deschiderea unui drum complet nou ci imbunatatirea dpdv al sigurantei rutiere a infrastructurii existente acum. Niste interventii punctuale ar face minuni, nu ditamai proiectul.

ps - apropo de tranzit, cred ca o crestere importanta ar veni strict din deschiderea unui drum decent intre Bilbor si Vatra Dornei. Hai sa bagam bani in asa ceva (da, stiu, e DJ, pentru Suceava nu e important acel DJ, etc...)
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: ijwtsh on November 26, 2022, 04:02:45 PM
Pe aceeasi idee de mai sus nu era mai ok atunci ca A3 sa nu mai treaca prin Zalau?
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: Fred on November 26, 2022, 10:57:19 PM
Daca te uiti pe o harta 3D a zonei descoperi ca A3 nu trece prin Zalau, ci Zalau e pe traseul cel mai accesibil pentru A3. Adica nu au facut A3 sa treaca pe acolo din cauza orasului Zalau, ci pentru ca pe acolo e cel mai usor de construit. Pe partea de vest ai teren drept dinspre Oradea pana pe Crasna-Aghires, pe partea dinspre Cluj ai valea pe care e DN-ul de Zalau, astea sunt despartite de Meses si acolo se face tunelul. Daca nu exista orasul Zalau, tot acelasi traseu avea A3.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: mirceaeliade on December 03, 2022, 11:34:30 AM
DXul asta va deveni realitate doar daca UDMRul il cere ca alternativa la neconstruitul A3.  Probabil le convine mai mult, si ca geografie, e un coridor foarte generos pentru un drum cu access controlat.  Vai destul de largi (excluzand la Tusnad)
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: Calin88 on December 06, 2022, 12:28:58 AM
Daca e sa se faca vreodata portiunea lipsa intre Brasov si Tg Mures din A3, cel mai probabil va fi pe la Sighisoara. Traficul intre Brasov si Sighisoara e mult mai mare decat traficul dintre Miercurea Ciuc si Sf Gheorghe.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: pasadia on December 06, 2022, 10:44:39 AM
Nu sunt de acord. Chiar deloc, nici macar nu mai caut datele din recesamant. Parcurg destul de des ambele trasee incat sa afirm ca intre Brasov si Sighisoara traficul de tranzit total este mai mic decat intre Sfantu Gheorghe si Miercurea Ciuc. Cu observatia ca:

- ma refer la traficul care parcurge intreaga distanta dintre capete. Altfel, pe sectoare specifice, exista variatii locale importante. De exemplu Feldioara - Brasov e cel mai aglomerat sector. La fel pe partea Rupea- Brasov traficul e semnificativ mai mare decat pe partea Rupea - Sighisoara (pe langa traficul intra-judetean se aduaga si traficul dinspre Odorheiu Secuiesc spre Brasov si Bucuresti). La fel, traficul Vanatori -Sighisoara e constant mai mare decat cel dintre Saschiz si Fiser.
Insa daca numeri masinile intr-un punct aflat intre Fiser si Bunesti vei obtine un MZA mai mic decat in orice punct ales intre Sfantu Gheorghe si Miercurea Ciuc. Iar pe viitor, odata cu constructia autostrazii intre Brasov si Sibiu, traficul pe DN13 va scadea si mai mult.

- daca MZA-ul total e mai mic pe DN13 decat pe DN12, nu cred ca acelasi lucru e valabil cand ne referim strict la traficul de marfa (si mai ales tiruri de 12ml). Strict numarul acestora va fi mai mare pe DN13 decat pe DN12. Acest fapt genereaza ocazional impresia de aglomerat si reprezinta un risc de accidente datorita unor depasiri problematice.

In plus mai exista un element important - pe DN13 avem o succesiune de centuri inexistente oriunde altundeva (Maierus, Hoghiz, Rupea). In plus avem sectoare cu banda suplimentara pe urcari (nu peste tot, dar destule). De asta militez in continuare ca pe unele trasee sa gandim imbunatatiri punctuale, nu trasee complet noi, indiferent de forma pe care le-o dam (A, DX, 2+1, etc..).
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: StefanCelMare on December 06, 2022, 01:24:13 PM
Nu știu de ce sunt persoane care spun că nu sunt de acord, dat fiind că proiectul presupune din ce înțeleg doar realizarea de ocolitoare pentru localități, restul fiind drum existent.
Cred că pentru zona respectivă, cu densitatea populațională despre care tot vorbim, este o soluție bună.
Ar trebui să vedem un SF măcar, cu ceva estimări de cost.
Foarte posibil să vorbim despre efecte mari cu sume relativ mici, o optimizare cu care eu unul nu pot fi decât de acord.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: EugenRo on December 06, 2022, 01:27:44 PM
^^Nu sunt de acord cu pasadia, pe tema A3 (putin offtopic aici). Am parcurs Sighisoara-Brasov de 5-6 ori in 3 luni, si pe soare si pe ceata si pe ploaie, si per total e oribil.
Da, sunt unele portiuni mai aerisite, dar serpentinele, traversarea localitatilor, tirurile si tractoarele si pana la urma si lungimea totala pe profil de DN il face foarte neatractiv!!

Pe de alta parte, Brasov-Targu-Mures, respectiv Fagaras-Sighisoara, este anatomic firesc:
-(o sa) ai autostrada pana la Fagaras, si de la Acatari poate s-or lumina sa coboare cu autostrada si la Sighisoara, cum ar fi logic pentru dezvoltarea unui oras important
-ai bani (europeni), doar sa vrei sa ii folosesti; se gasesc modalitati de atragere
-e o portiune strategica: Fagaras-Sighisoara trece in apropiere de zona Cincu (baza antrenament Nato)
-m-am saturat de peticiri si incropeli pe proiecte, doar pentru ca la un moment dat, nu ies unele cifre la recensamant; trebuie gandit si in perspectiva dezvoltarii, nu doar pentru tranzitul curent
-autostrada nu trebuie facuta maine ci etapizat: prioritar ar fi Brasov-Fagaras, Tg. Mures-Sighisoara; apoi restul.
-privind tranzitul, peste 10 ani, vom avea culoarele A1-A10-A13 (Buc-Timisoara-out; Bucuresti-Cluj-out). Traficul dinspre Moldova-ar putea fi ajutat cu un A3 Fagaras-Cluj-out.

Haideti sa gandim catre dezvoltare. PIB-ul Romaniei a crescut in ultimii 22 de ani cu 788%, conform ultimelor date.  :)

Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: pasadia on December 06, 2022, 04:08:47 PM
Pai si eu ma gandesc la dezvoltare. Cu banii aia pe care vrei sa ii ingropi intr-o autostrada pe langa Grânari (exista localitatea, eu am vizitat-o, voi?) iti pot propune cel putin alte 20 de investitii mai cu cap.

Dar @StefanCelMare are dreptate, nu cred ca e cazul sa privim serios ideea unui DX complet nou intre Ditrau si Chichis. Ar fi destul sa luam in calcul ruta Tg. Secuiesc - Miercurea Ciuc (plecand de la probabilitatea de a avea A13 BV - TG. Secuiesc intr-un viitor definibil) si sa incercma sa definim acolo imbunatatirile necesare. Sau ma rog, asa as face eu...
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: TibiV on December 06, 2022, 04:16:44 PM
Ma enerveaza cand @pasadia are dreptate...

(Chestie strict personala, caci el nu ma inghite nici cu lamaie...  :lol: )
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: alin2pas on December 07, 2022, 09:24:17 AM
În Bulgaria drumuri rapide se realizează pe unele porțiuni prin dublarea drumurilor naționale existente. Ar putea să fie făcute pentru început optimizări de traseu, centuri ocolitoare, intersecții denivelate cu posibilitatea extinderii drumului de la 1+1 la 2+2, două benzi pe urcare unde este cazul, iar când va fi nevoie doar să se dubleze drumul existent. În acest mod se evită cheltuirea banilor pe un drum care nu e încă necesar, fluidizând în același timp circulația și permite dezvoltarea drumului când va fi necesar.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: hvm on December 07, 2022, 04:05:58 PM
@alin2pas Total deacord cu tine. Asa ar trebui, am spus si eu ca ar trebui blocat traseul si apoi sa facem cand o fi nevoie, dar vezi ca nu se poate. sau cel putin asa spune cam toata lumea de pe formum fiindca ar ptuea veni Curtea de Conturi sa intrebe de ce s-au cheltuit banii pe exproprieri ciand nu era nevoie.... Iar dac anu expropriezi atunci te trezesti ca peste 20 de ani e construit tot pana in buza drumului si nu poti sa mai faci si al doilea sens pentru ca nu mai ai teren pe unde sa faci...
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: Fred on December 07, 2022, 06:39:17 PM
Daca ai un proiect cu un termen foarte lung si faci exproprierile in avans Curtea de Conturi nu are nici o problema cu asta. Daca faci exproprieri fara nici un proiect atunci exista probleme. Nu exista nici o lege care spune ca e interzis sa ai un proiect pe 10-15 ani, cu etape clar definite.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: Calin88 on December 07, 2022, 06:42:41 PM
@pasadia

Greseala mea, ma refeream la traficul total de pe drumul respectiv, nu doar cel de tranzit. Analiza ta e corecta, traficul cel mai aglomerat e trafic local in zonele oraselor mari. Da, mai departe de Rupea traficul e semnificativ mai mic decat intre Miercurea Ciuc si Sf Gheorghe, dar traficul dintre Feldioara si Brasov, de exemplu, e mai mare.
Cand ziceam de A, ma gandeam la o perioada mult in viitor; o autostrada intre Brasov si Tg Mures ar trebui sa fie la coada listei de prioritati. Cred, insa, ca ar trebui sa se decida culoarul folosit si blocat traseul. Rupea-Brasov ar putea sa beneficieze de un tunel HP sub padurea bogatii din considerente de siguranta, intersectii denivelate la Maierus si centura pentru zona Feldioara-Rotbav; in rest s-ar putea refolosi/dubla drumul actual. Se poate face si o portine de drum nou intre viitorul A13 si centura Brasov pentru a evita actualul DN13 strict in preajma Brasovului. Cred ca o astfel de solutie ar fi mai mult decat suficienta pentru urmatorii 30-35 de ani si ar trebui facuta de CJ Brasov, pe modelul Bihor-Arad.

Cat despre Sf Gheorghe - Miercurea Ciuc, cred ca ar trebui pasaj peste CF la Malnas, 2-3 centuri la satele mai lungi de pe drum si o varianta la Tusnad (probabil tot tunel date fiind constrangerile de spatiu). Centura la Sf Gheorghe se face deja, parca si la Miercurea Ciuc. Poate in viitor ar trebui denivelate si capetele centurii Sf Gheorghe, acum parca se va termina in giratorii. Cred ca asta ar fi suficient pentru urmatorii ani, pana cand terminam drumurile prioritare.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: hvm on December 08, 2022, 12:27:12 PM
@Fred
In cazul asta chiar sunt curios cum de nu se face un proiect de asta pe 15 ani in care sa se spuna clar ce si cum si sa se faca exproprierile.....iar peste vreo 10ani sa fie modificat proiectul, sau sa fie extinsa perioada.... dar sa avem de acum culoarul.....
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: horatiu.cosma on December 09, 2022, 08:10:26 PM
Din ce știu în ultimul an s-a băgat la sertar acest proiect. Zero update față de ce am lăsat anul trecut (descris în mesajul de pe prima pagină).
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: tom_sawyer on April 06, 2023, 11:06:32 PM
S-au lansat SF-uri pentru 2 pasaje peste calea ferată:

Quote from: tom_sawyer on April 06, 2023, 10:51:54 PM
Quote from: NGC on December 23, 2022, 11:23:28 AMZilele trecute a fost lansata licitatia [CN1050521 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100160920)] "Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii: [...] Lot 4 - Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 12 km 87+200 cu trecerea la nivel cu calea ferată [...].

[CN1053949 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100164556)] Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii: Lot 1, Lot 2, Lot 3, Lot 4

Lot 4: ,,Pasaj rutier denivelat la intersecția DN 12 km 26+650 cu trecere la nivel cu calea ferata M400 - Malnas"

S-a semnat SF+PT pentru centura Miercurea Ciuc. Centura Sfântu Gheorghe e în construcție. Ar trebui să liciteze și centura Gheorgheni, e semnat parteneriat cu CNAIR.
Începe să se contureze acest drum TransRegio.
Title: Re: Drumul Expres DEx Ditrău-Chichiș
Post by: tom_sawyer on January 07, 2024, 12:40:06 AM
Ambele licitații de mai sus (SF) pentru pasaje peste CF au contracte semnate.