Primaria Beclean a lansat licitatia [CN1027721] (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100111188) Servicii de proiectare faza PT+DE, DAAA,asistenta tehnica din partea proiectantului si executie de lucrari la obiectivul: "Varianta de ocolire Beclean, judetul Bistrita-Nasaud"
Valoare estimata: 64.096.288 RON
Durata contract: 5 luni proiectare+1 luna "finalizare a etapei administrative"+26 de luni executie=32 de luni
Termen de depunere a ofertelor: 05.03.2021
Lungimea e de 1,195 km din care 583 de metri podul peste Somes.
(https://i.imgur.com/NcV6t3m.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Am pus si pe harta. Mai is doua planse interesante.
Plansa generala cu centura Beclean prelungita pana in DX.
(https://i.imgur.com/SdsLV01h.jpg) (https://i.imgur.com/SdsLV01.jpg)
Plansa cu modificarile cand se va realiza aceasta prelungire.
(https://i.imgur.com/sVJWbR4h.jpg) (https://i.imgur.com/sVJWbR4.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Inflatie de oferte :p.
1. ALPENSIDE
2. A R L CLUJ
3. SPIC INTERNAZIONALE
4. ASOCIEREA MIS GRUP - PROCONS GROUP - FREYROM - D P CONSULT
5. ASOCIEREA SC FAR FOUNDATION SRL - IBB-HIB ROMANIA - TOTAL ROAD - IBB Haus -und Industriebau GmbH
6. ASOCIEREA FRASINUL - Sc Somes-Top-Grup Srl - COSTIN SI VLAD BIROU DE PROIECTARE SRL - HYDROSTROY AD
7. ASOCIEREA CML.RO S.R.L. - DP PROIECT - TEST PRIMA - INDEMINAREA PRODCOM S.R.L. - DACIA FABER S.R.L.
deci in a doua faza vor dubla podul si vor devia peste DN ? interesant
Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Varianta de ocolire a oraşului Beclean", județul Bistrița-Năsăud
Data publicării: 15.06.2021
Traseul variantei are o lungime de 1,195 km, este în totalitate nou, se desprinde din drumul național DN17D la km 4+677 spre dreapta, traversează râul Somes şi se racordează la drumul național DN17/E58 la km 27+505 spre stânga.
Pentru traversarea râului Someşul Mare între kilometrul 0+333,45- 0+917,05 se va realiza un pod pe grinzi cu 14 deschideri cu lungimea de 583,60 m.
La desprinderea din DN17D şi la racordarea variantei cu DN17/E58 s-au prevazut sensuri giratorii, care asigură legaturi în toate direcțiile şi condiții optime pentru asigurarea circulației.
MT (http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3450-hg15062021dgmp)
Ordinea a fost:
1. CML.RO
2. MIS grup
3. A R L Cluj
MIS grup a contestat la CNSC dar contestatia a fost respinsa.
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 6 octombrie 2021
10. HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenți obiectivului de investiții ,,Varianta de ocolire a orașului Beclean", județul Bistrița-Năsăud
gov.ro (https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-actele-normative-aprobate-in-edinta-guvernului-romaniei-din-6-octombrie-2021)
In octombrie s-a semnat contractul cu CML.RO, ieri a fost emis si AC-ul:
http://mt.gov.ro/web14/documente/interes-public/autorizatii/2022/09/ac%2009.pdf
Se vorbea de inceperea executiei in martie, probabil va incepe in aprilie pana la urma.
Au început lucrările la #VariantadeOcolire #Beclean
https://timponline.ro/s-a-dat-startul-lucrarilor-la-centura-becleanului-in-prezenta-ministrului-transporturilor/
"Este o lucrare foarte complexă, provocatoare tehnic. Asta datorită faptului că presupune construirea unui pod de 562 de metri care traversează ambele brațuri ale râului Someș. Lucrarea mai cuprinde două sensuri giratorii care fac conexiunea cu cele două drumuri naționale, DN 17 și DN 17 D. Noi intrăm în șantier imediat, avem 26 de luni la dispoziție sa predam lucrarea. Nu vom face rabat la calitate. Dorința noastră este să terminăm într-un termen cât mai scurt. Suntem într-o asociere cu compania Îndemânarea, astfel că două firme bistrițene vor realiza împreună acest proiect mult așteptat pentru Beclean" a declarat, pentru Bistrițeanul.ro, Vasile Roș, managerul CML.
(https://i.imgur.com/hh5X7DB.jpg)
15 aprilie
Astăzi a fost dat ordinul de începere pentru construcția Variantei de ocolire Beclean, județul Bistrița-Năsăud!
Este unul dintre obiectivele de interes regional care vor fi construite prin colaborarea dintre autoritățile centrale și cele locale.
Protocolul a fost încheiat între CNAIR și Primăria Beclean în anul 2021.
CNAIR a finalizat exproprierile și a emis rapid autorizația necesară demarării lucrărilor.
Primaria Beclean a plătit realizarea Studiului de Fezabilitate, s-a ocupat de contractarea proiectării, a execuției și a gestionat toate etapele specifice unui proiect de infrastructură rutieră.
facebook Grindeanu (https://www.facebook.com/photo/?fbid=696187078529266&set=a.536037454544230)
"Centura" asta muta traficul dintr-o zona populata, intr-una de case, mai putin populata.
Quote from: bacovia on April 29, 2022, 08:15:11 AM"Centura" asta muta traficul dintr-o zona populata, intr-una de case, mai putin populata.
La fel ca si "centura" Gherlei.
ce zona de case avem la Beclean? Cea prin care oricum treceau cele 2 DN-uri?
Pe directia Su-Nord chiar e centura. Pe directia E-V traficul va merge prin marginea orasului in loc sa mearga prin centrul lui. e e diferenta.
Pana la urma e doar un pod peste Somesul Mare si va atrage si trafic local. Pe Maps se observa ca in aceeasi zona cei de la balastiera si-au amenajat un pod din tuburi.
Balastiera e tot a firmei CML
La ultimare actualizare a hartei CESTRIN s-a ajuns la un grad de 40% din execuție.
Salut,
Oare ce noutati mai sunt despre acest proiect, mai lucreaza acum? Un pasionat de filmari cu drona oare nu avem prin zona sa realizeze o filmare?
Au facut cei de la ProTv un reportaj in Beclean unde apar cateva cadre si detalii despre centura ocolitoare. Pasajul de intres incepe la min. 6:30.
Multumim de video si apreciem atragerea de fonduri europene. Dar acum oare se lucreaza pe santier? Am trecut de 2 ori recent prin zona si nu se vedea miscare
https://timponline.ro/video-viaductul-peste-somes-parte-a-centurii-becleanului-incepe-sa-prinda-contur/?fbclid=IwAR3_8R2M23kOJpG_ITbliklFvTsdxnRqjd9v1M265tdXHJBcw6PDode9N2A
Bun, bine ca e miscare. Momentan e cam horror situatia sa traversezi orasul la ore de varf. Semafoarele in continuu nu functioneaza si a mai au doar un agent care dirijeaza traficul la una din trecerile de pietoni
Trecand din nou prin zona dupa mai bine de 2 luni, nu pare sa se miste ceva la santier. In schimb coloana dintr-un capat in altul a Becleanului pe ambele sensuri...
Vreau sa apreciem inca o data pe cei de la Deme Macarale care vineri 17.03.23 la ora 23.15 la lumina reflectoarelor pozitionau grinzi pe podul centura Beclean. Respect!
Miercuri, 05.04.2023, ora 15, din mersul masinii: mare parte din grinzi, incepand de la culeea dinspre DN17, erau montate. Cred ca si multe dintre predale sunt pe pozitie. O pompa de beton turna in prima deschidere, langa culee, deci clar era facuta armarea si se efectua suprabetonarea.
Oare cum mai stam cu stadiul lucrarilor la centura? Am trecut in decurs de cateva ore tur-retur prin Beclean si traficul e haos. Par ca au disparut si agentii care dirijau circulatia trafic&pietoni la 2 treceri din 4 care franeaza tot traficul
Pare că, codul roșu de furtună de astăzi a răsturnat grinzile de la podul care face parte din centura Becleanului...
https://www.bistriteanul.ro/incredibil-vantul-a-pus-la-pamant-grinzile-din-podul-noii-centuri-a-becleanului/
Film cu proști. Pe lângăritmul de melc, nici nu le-au sprijinit ca lumea.
Dacă aveau predale și suprabetonare nu cădeau.
(https://i.imgur.com/3fCsFEn.png)
(https://i.imgur.com/LUxQOCc.png)
(https://i.imgur.com/jm9mvCp.png)
Lucrarea e făcută de Deme, scrie ceva mai in urmă. Cred că au fost prea convinși că vântul nu le poate doborî. Sprijinirile sunt metalice și de obicei sunt sudate.
Vrei sa spui ca Deme a ridicat grinzile!Lucrarea e facuta de CML (Comlorela), firma din BN, care a realizat grinzile, inclusiv pentru Chetani- C. Turzii!
Numai amanarea asta mai lipsea dupa amanarea de atata timp cu semaforizarea "inteligenta" din oras. Speram ca ancheta sa nu intarzie mult proiectul
Podul în construcție de la Beclean, lovit de trăsnet, ceea ce a dus la prăbușirea grinzilor, spun experții
[...]
În fapt, a trăsnit în grinda a doua din deschiderea șase a podului. Sub privirile îngrozite ale oamenilor, imediat după aceea au început să cadă și celelalte grinzi de pe cele trei deschideri ale podului, acolo unde înălțimea liberă era mai mare.
Cum a fost posibilă prăbușirea grinzilor
S-a creat un front de aer turbionar care a acționat cu putere asupra zonei laterale a grinzilor. Specialiștii citează de altfel și literatura de specialitate care explică pas cu pas ce se întâmplă în cazul unui astfel de fenomen meteorologic extrem.
"În momentul descărcării unui trăsnet, aerul din jurul canalului se încălzește brusc, ajungând la o temperatură de circa 28.000 de grade Celsius, aproximativ de cinci ori temperatura de la suprafața soarelui, inițial producând o expansiune explozivă, rapidă și violentă a aerului înconjurător. Astfel, rezultă o undă de șoc care, ulterior, după o distanță de aproximativ 10 metri, încetinește la o viteză mai mică, devenind o undă sonoră normală percepută de urechea umană ca fiind tunet. Într-o descărcare electrică, 90% din energia trăsnetului este convertită în căldură, în timp ce mai puțin de 1% este convertită în sunet, iar restul în lumină. Unda de șoc produsă de explozia rapidă a aerului (tunetul) este responsabilă de pagubele materiale la clădiri, stâlpi, copaci, etc. Așadar, dacă o construcție este lovită de trăsnet, aceasta are șanse foarte mari să fie afectată și la nivel material fiindcă una de șoc în proximitate mică este devastatoare.
[...]
https://timponline.ro/podul-in-constructie-de-la-beclean-lovit-de-trasnet-cauza-prabusirii-grinzilor-spun-expertii/
E articol de pe Times New Roman?
Eu unul am văzut pozele. :)
A fost trăznit podul, bre, la propriu! :lol:
vor sa o dea pe forta majora ca sa nu plateasca constructorul paguba?
Quote from: Ionut on August 09, 2023, 03:32:39 PMA fost trăznit podul, bre, la propriu! :lol:
Trăsnit, nu trăznit...
https://gresit.ro/trasnit-sau-traznit.html
Deh, deformație profesională.
În fiecare an primesc în practică 3-4 studenți la "jurnalism", care nu sunt în stare să formuleze o frază cu subiect, predicat, și propoziții subordonate... :(
O sa ceara CNAIR contra-expertiza care va constata că Drulă e de vină.
28.000 de grade Celsius ?! ??? :-[ O:-) Și nu s-au topit grinzile , nici măcar nu s-au evaporat!
Da, e corectă informația: https://www.weather.gov/safety/lightning-temperature
daca e sa comparam cu vibratia pe care o simti in piept cand timpul intre fulger si trasnet e mai mic de 3 secunde, mie mi se pare foarte plauzibila ipoteza descrisa in articol, d-aia am si publicat aici info
Eu am vorbit serios mai sus. Serios, am văzut poze.
Sunt zeci de mii grade (Celsius, Fahrenheit, Kelvin - whatever...) in
"canalul" creat
in atmosfera de descarcarea electrica, dar durata este foarte mica - este imposibil sa topesti in zecimi/sutimi/miimi de secunda un obiect masiv de zeci de tone...
Da, aerul de acolo (care probabil are o masa de cel mult cateva zeci/sute de kg) devine plasma, insa pentru o durata infinitezimala...
https://en.wikipedia.org/wiki/Lightning
QuoteThe massive flow of electric current occurring during the return stroke combined with the rate at which it occurs (measured in microseconds) rapidly superheats the completed leader channel, forming a highly electrically conductive plasma channel. The core temperature of the plasma during the return stroke may exceed 50,000 K, causing it to radiate with a brilliant, blue-white color. Once the electric current stops flowing, the channel cools and dissipates over tens or hundreds of milliseconds, often disappearing as fragmented patches of glowing gas. The nearly instantaneous heating during the return stroke causes the air to expand explosively, producing a powerful shock wave which is heard as thunder.
Sa repostez oare si la topicurile de Energie/ Autovehicule electrice?!...
Daca cineva (de exemplu Musk) ar reusi sa capteze si sa stocheze energia trasnetelor/fulgerelor, am rezolva problemele energetice ale lumii... O:-)
n-are sens sa postezi...
inca n-avem tehnologia condensatorilor la nivelul in care sa captam atata energie, plus ca asa cum ai si facut cu bold, s-ar disipa energia aia atat de repede...
asta in cazul in care fulgerul loveste unde vrei tu...
Salutare tuturor,
Avand drum pe langa centura din Beclean am probat noua dronă. Sper să vă placă!
Lucrările se apropie de finalizare. Filmat astăzi, 17.10.2023
https://youtu.be/v-oAr7fZYY4?si=8hekw5VBFWucCzkg
E fezabila darea in folosinta in acest an?
Nu cred ca se grabeste nimeni aici.
Anul viitor sunt alegeri locale.
#numazic
^
Nu știu ce sa zic... daca cresc mobilizarea s-ar putea pe final de decembrie...altfel la anu'... ca e an electoral
Oricum mai filmez și o sa vedeți progresul
Termenul inițial știu că era decembrie 2023. A fost prelungit după ce au căzut grinzile astă vară?
Tehnic se poate termina în două luni. Dar la cum s-a lucrati aici nu m-ar mira sa avem aceleași discuții și toamna viitoare.
Nu inteleg la ce te referi cu 'acele discutii'. Daca te uiti la un video cum arata dupa furtuna care a dat jos grinzile, mie mi se pare ca au avansat chiar bine.
Quote from: gsimon on October 19, 2023, 10:58:53 AME fezabila darea in folosinta in acest an?
Cum s-a mai zis și înaintea mea se poate termina lucrarea în decembrie dar nu se va întămpla probabil.
La unul din cele două sensuri giratorii nici nu s-au apucat, la cel spre Bistrița.
Anul viitor fiind an electoral nu cred că o să rateze primarul Moldovan ca să nu dea în circulație centura deodată cu semafoarele care de trei ani de zile sunt montate dar nefolosite din ceva "motiv" de avizare.
Foarte bună fimarea
@Uledu și benefică nefiind filmări de vreo cinci luni de prin zonă.
Azi se lucra la conexiunea centurii cu DN17. Terasamente, borduri aferente giratoriului.
Buna vestea, inseamna ca ne cresc sperantele sa fie dat in trafic anul asta? Speram sa mai tina si vremea cu ei
Centura Beclean
Filmat astazi, 06.11.2023
Evolutia fata de precedenta filmare...Surprize, suprize!
Sper sa va placa!!!
Problema acestei centuri este că mută traficul pe un drum (DN17D), care are probleme de structură permanente, de ani buni, probleme care nu au fost remediate, ci doar cârpite. Un exmplu este ăsta. (https://www.google.com/maps/@47.1862352,24.1691594,3a,61.8y,199.7h,88.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPRqcSVHJN74Qje62nCrBhA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu)
Este nevoie de lucrări de sprijinire înspre Someș, pentru că râul sapă permanent fundația drumului. Cei de la DRDP s-au mulțumit cu cârpeli o dată la câțiva ani. Cred că e doar o chestiune de timp după ce se deschide centura până se închide tronsonul respectiv sau se va circula alternativ pe o bandă.
Lucrările de consolidare ar fi mult mai ușor de făcut acum, fără trafic semnificativ.
Multumim AlexC pentru filmare. tine-i din scurt:) poate evitam de Craciun sa tranzitam Becleanul. frumos cu luminite dar mai apreciat de vazut de dincolo de Somes :)
De dimineata desi ploua schitau ceva la structurile/sensul giratoriu dinspre DN17(fara poze). In schimb coloana se intindea cat Becleanul pe ambele sensuri. speram ca nu mai dureaza mult...
Dupa deschidere se va surpa DN 17D. Deja a luat-o la vale in cateva puncte.
Bun, si in cazul asta nu e util sa dea drumul la drumul de legatura peste Somes? Daca trebuie intervenit pe DN17D, muti traficul de pe DN17D pe DN17 prin Beclean pana la remediere.
Nu o sa fie placut, dar macar ai alternativa si o perspectiva ca se va circula decent la un moment dat.
Soluția deșteaptă ar fi fost să refacă acum și DN17D, cât timp nu e trafic pe el.
Exact. Trebuia deja consolidat DN 17D.
Ca trebuiau facute lucrari de reabilitare pe DN17D pana acum cred ca suntem toti de acord. sa muti ulterior tot traficul de pe el prin Beclean ca sa-l reabilitezi cred ca nu ar fi deloc ok. lucrat alternativ pe cate un sens eventual..
Se circulă deja prin giratoriul de pe DN17. Azi dimineață era echipă care pregăteau marcajele.
Având în vedere că lucrează și duminică dimineață pe grade cu minus, tind să cred că vor să inaugureze până de sărbători.
Da, ieri se statea la paleta minute bune si erau cozi mari pe ambele sensuri pe DN17. circula un zvon prin Beclean ca ar putea inaugura chiar inainte de 1 dec. sa speram ca nu e hazardat
Potrivit timponline.ro, care citeaza pe senatorul Denes (fratele primarului oras Beclean), centura e gata si va fi data in circulatie in cursul acestei saptamani!
https://fb.watch/oDakA2aC8M/ (https://fb.watch/oDakA2aC8M/)
Potrivit postarii pe FB a primarului se da in folosinta de 1 decembrie
Avem ceva utilizatori de drona in zona? ar fi interesant de facut o comparatie intre traficul din oras acum si dupa deschidere
Salutare,
Filmat astazi 29.11.2023
Apropo de aglomeratia cronica din Beclean de pana acum: astazi am fost pana la Alba, sa verific daca e totul pregatit pt parada :D. Am facut o gramada de km astazi si doar in Beclean, care era blocat pe la ora 17, am stat vreo 10 minute in aglomeratie.
Puteam sa ridic drona din masina on the go si sa filmez tot orasul blocat. Era rosu pe Waze! M-a prins noaptea cu filmarea!
S-a deschis centura? Sunt curios cum se circulă acum prin Beclean.
https://timponline.ro/de-azi-noapte-se-circula-pe-varianta-de-ocolire-a-orasului-beclean/ (https://timponline.ro/de-azi-noapte-se-circula-pe-varianta-de-ocolire-a-orasului-beclean/)
S-ar fi deschis conform informatilor din articol. legat de trafic poate ne spune cine a trecut azi dar luni in jur de 8.00 ar fi un reper interesant
Am trecut si eu pe centura Beclean la cateva ore de la deschidere. Concluzia mea, precum si a altora, e ca nu va trece mult si Becleanul, in loc sa fie degrevat de parte din trafic, va trebui sa preia si traficul de pe relatia DN17D ce trecea, anterior deschiderii, prin Beclenut! Drumul acolo nu va rezista mult si va trebui consolidat si, foarte probabil, latit! Solutia decenta e sa lasi constructorului posibilitatea de-a nu lucra sub trafic, pentru eficienta, rapiditate, calitate!
Încă nu apare pe Google Maps dar se vede din trafic unde sunt giratoriile pe care le unește.
(https://i.imgur.com/5LdZGx7.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Se vede o diferenta destul de considerabila in Beclean :
Trafic Live, astazi, Luni 04 Decembrie (dupa deschidere)
(https://i.imgur.com/H2rxGZe.png)
Trafic obisnuit Lunea, in aceeasi perioada a zilei
(https://i.imgur.com/adl6X1x.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Se cunoaşte cumva indicativul Centurii Beclean?
DN17D e o gluma, literamente e mai rapid sa mergi prin oras decat pe acolo, nu este nici un bec, drum zig-zac, drum ce cade in somes, pacat de ea centura
Poti sa elaborezi? Cum adica e mai rapid prin oras? Eu inteleg ca ii ajuta pe cei care vin din directia Bistrita <-> DN17D si acum pot sa nu mai mearga prin oras, ci pe centura. Deci oricum ar fi, nu scapi de DN17D in drumul tau.
Centura apare pe maps.
(https://i.postimg.cc/G2hdRc9W/image.png)
@ijwtsh , Din Bistrita se vine pe DN17 si se continua prin Beclean tot pe DN17. DN17D leaga DN17 de la vest de Beclean de Nasaud - Sangeorz Bai - Rodna.
Exact la aia ma refer. Nu inteleg de ce se plange lumea de starea DN17D ca si cum s-ar muta mai mult trafic pe acolo. Lumea tot ar fi trecut pe acolo in drumul lor, atata ca acum nu o sa mai treaca prin traficul din Beclean.
Nu, sucevenii, bistritenii au acum doua variante:
1) Sa continue pe DN17 prin oras, ca inainte de deschiderea centurii
2) Sa foloseasca centura si acel segment pacatos de DN17D aferent Beclenut.
Pe Google Maps scrie 4.6 km. Atata vorbarie pentru asa putin drum? Cat de mult ar putea lua sa-l consolideze, daca chiar atat de accelerata va fi degradarea dupa darea in circulatie a centurii? Am fost pe drumul ala azi-vara si a fost ok.
In ultimele 2 saptamani am observat un trafic destul de intens prin oras si pe centura foarte slab ca si comparatie. Inclusiv multe tiruri si masini care pareau doar in tranzit par sa prefere varianta veche. Pare greu de crezut ca majoritatea sa nu cunoasca de noua varianta...
Am facut Cluj-Bistrita si retur in 25-26, la dus pe centura si la intors invers (am oprit in Beclean).
DN17D pare in stare buna, nu am observat probleme.
Daca traficul merge tot prin oras, solutia este la CL/Primaria Beclean sa amenajeze mai multe treceri de pietoni, limitatoare de viteza etc. etc.
Feedback dupa inca o luna de "folosire" mai mult "nefolosire" a centurii. plin de tiruri prin oras care clar nu au legatura cu Becleanul surprinse la diferite ore din zi +trafic groaznic prin oras. chiar si pe retele se face haz de necaz ca foarte putin trafic foloseste centura...
Ultima oara cand am mers spre Bistrita am luat-o pe centura.
De la intrare pe DN17D pana la sensul giratoriu de la intrarea pe centura, am stat "decat" 3 km in coloana cu alte turisme si camioane, in spatele unei carute si a unui tractor mai vechi decat bunicu'.
Nu mersi, prefer sa intru prin Beclean pe DN17. E mult mai rapid si mai sigur pentru mine.
Acel drum e orice in afara de centura de ocolire a orasului.
Venind dinspre Dej, la intersectie cu DN17D, exista indicatoare de directionare a traficului greu+tranzit pe centura? Din cate stiu, nu! Dar am vazut si dinspre Bistrita intrand tiruri prin Beclean, iar pe acel sens exista indicatoare!
Chiar daca initial am fost de parere ca traficul greu ar trebui rutat pe DN17D, solutia asta doar ar muta problema, nu ar rezolva absolut nimic.
Pe langa ca acolo este deja trafic de tranzit catre Nasaud, este si traficul local, si agricol al Becleanului. S-ar face niste ambuteiaje foarte mari daca ar obliga traficul greu pe acolo. De fapt, cred ca asta e motivul pt care nu se ia ferm decizia asta.
Sa nu mai vorbim de faptul ca acel drum deja se prabuseste in Somes pe unele portiuni.
"Centura" asta a Becleanului e versiunea 1.1 a ocolitoarei lui Tise pe drumurile judetene din nordul Clujului. Ma bucur ca s-a facut podul, ajuta locuitorii din zona respectiva sa nu ocoleasca pentru a trece apa, insa nu poti muta tot traficul de pe DN 17 pe un drum a carui fundatie si geometrie nu a fost facuta sa suporte trafic greu. Cei aflati in tranzit au nevoie de timpi de parcurs rezonabili, dar sa muti o coada de pe o strada pe alta nu ajuta deloc. Solutia este DX / A Dej -> Suceava, un drum conceput special pentru traficul de lung parcurs, cu geometrie potrivita si lipsit de pericole.
cand am scris eu ca centura asta nu rezolva mare branza, din cauza ca DN17D e plin de curbe si neiluminat corespunzator mi-au sters postul
e imbucuratoare orice varianta noua de drum, dar exemplul de fata demonstreaza cum utilul si placutul nu se pupa.
Daca o iei sau vii dinspre Branistea, e normal ca nu iti e tocmai la indemana sa o iei pe centura asta ... si multi in momentul asta merg spre Cluj/Dej pe la Branistea (si eu de cele mai multe ori). Am folosit centura de 2 ori pana acum, dar cand nu am venit/mers pe la Branistea spre Cluj.
Sa ai o centura inaugurata de cateva luni si "sa permiti" inca traficului greu de tranzit sa intre prin oras chiar si la ore de aglomeratie maxima pare incredibil. Cum la fel de incredibil este si asteptarea asta pana ce semaforizarea inteligenta sa fie functionala.
Am trecut weekendul trecut pentru prima data pe varianta ocolitoare (nu neaparat centura) Beclean.
Intradevar, sectiunea aferenta 17D trebuie consolidata in scurt timp, altfel va deveni nepracticabila.
Per total, un mare pas inainte, chiar nu mi-a fost dor deloc de traficul bara la bara si cele nspe treceri de pietoni din oras.
Salut! A mai trecut cineva recent pe zi prin Beclean? Traficul greu tot fara restrictii prin oras? Tot prin mijlocul targului nestingherit de nimeni?
Cred ca tot, daca se lucreaza la Dej, cei ce de deplaseaza pe ruta Bistrita - Cluj merg pe la Braniste, deci prin oras Beclean.
Pfai apropo de asta daca mai lucreaza mult la Dej se rupe iar drumul prin Braniste, ca deja iar pare praf cel putin partea care tine de judetul BN. Sunt niste gropi de dai in ele noaptea risti probleme enorme.
https://stiribn.ro/se-construieste-un-viaduct-si-se-fac-cinsolidari-pe-dn-17d-video/
Poate dupa ce termina aici vedem mai mult din traficul greu mutat pe centura mult visata. deocamdata tirurile tot prin centrul orasului o taie