Primaria Sector 4 anunta ca din toamna vor incepe lucrarile la un pasaj peste Soseaua Berceni in dreptul intersectiei cu Strada Turnu Magurele.
Pasajul va avea 140 metri lungime, 15 metri latime si va costa aproximativ 57 milioane de lei.
Sursa informatiei:
https://www.agerpres.ro/administratie/2020/07/08/ps4-un-pasaj-suprateran-urmeaza-sa-fie-construit-peste-soseaua-berceni-la-intersectia-cu-strada-turnu-magurele--536757
Greu de crezut ca vor "distruge" ce au facut pe T Magurele, cu mai putin de 1 an in urma...
As incadra la "campanie electorala"
Cred ca titlul corect ar fi fost: "Pasaj Strada Turnu Magurele - Strada Ion Iriceanu"
pentru ca asta este directia pasajului, si supratraverseaza sos Berceni
Nu am gasit pe net nicio documentatie/PUZ pt pasajul asta.
In hotararea asta din 20 decembrie anul trecut, scrie clar:
https://hcl.usr.ro/ps4/2019/h313
HOTĂRÂRE privind solicitarea către Consiliul General al Municipiului București de adoptare a unei hotărâri pentru modificarea și completarea H.C.G.M.B. nr. 90/2017 privind aprobarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Regiunea București-Ilfov, pentru edificarea a două pasaje rutiere supraterane Ia intersecțiile Str. Turnu Măgurele - Bd-ul Metalurgiei - Bd-ul Alexandru Obregia și Str. Ion Iriceanu - Str. Turnu Măgurele - Șos. Berceni, Sector 4
Situatie existenta:
Fără documetații pregătite. Condiție prealabilă - extinderea inelului de trafic greu (str. Tr. Măgurele) de la 1 la 2 benzi/sens
Deci acum 7 luni nu aveau nicio documentatie, iar ei in toamna vor sa inceapa lucrarile...
???
https://sectorul4live.ro/lucrari-piata-norilor-pasaj-rutier/?utm_campaign=sectorul4live&utm_medium=norilor&utm_source=facebook
^
QuotePrimarul sectorului 4, Daniel Baluta, a anuntat pe Facebook inceperea lucrarilor la Piata Norilor, dar si demararea, in curand, a santierului pentru pasajul de la intersectia strazilor Turnu Magurele cu Obregia.
Cele doua anunturi au fost facute in urma cu doua zile, cum spuneam, pe pagina de Facebook a primarului. Cat dureaza lucrarile la Piata Norilor si cand incep de fapt lucrarile la noul pasaj?
In primul rand, santierul de la Piata Norilor s-a deschis chiar in aceste zile, iar vechea cladire este pusa la pamant de buldozere. "Cred ca suntem cu totii de acord, privind aceste imagini, ca in conditiile actuale nu se mai putea face comert civilizat in aceasta locatie.", scrie primarul pe pagina de socializare.
Nu stim cum arata proiectul noii piete, dar ne asteptam sa fie ceva similar celui de la Piata Sudului, daca nu ca dimensiuni, macar ca aspect. Spunem asta pentru ca tot primarul dezvaluie si cat vor dura lucrarile: "In aproximativ 12 luni, cartierul Tineretului se va putea mandri cu o bijuterie de piata agroalimentara."
Legat de pasajul de la intersectia strazilor Turnu Magurele cu Obregia, Daniel Baluta spune ca in aceste zile se pun la punct detaliile legate de constructie. De altfel, se pare ca este vorba chiar despre "ultimele discutii inainte de inceperea lucrarilor". In opinia edilului, pasajul va fluidiza traficul in sudul sectorului.
Sursa: Facebook
Cam asa ar urma sa arate
https://m.youtube.com/watch?v=ZJpYbSeYIpk
Chestia aceea nu poate fi construita fara sa aiba aviz de la PMB si acel aviz va fi obtinut DOAR DACA se tine cont de PUG, care prevede linie de tramvai pe inelul median. Greseala de la Doamna Ghica nu se va mai repeta vreodata, s-a facut atata show la faza respective ca nimeni din structurile primariei generale nu mai are curaj sa dea aviz asa aiurea. De altfel nici nu se doreste, conducerea actuala tine mult la ideea acelui tramvai, in esenta un 41 pentru estul orasului.
N-ar strica o pistă de bicicleta / trotinete pe acolo, că deh, să ocolesc pe jos pe la toate semafoarele? :o
Un proiect trebuie să țină cont de toți participanții la trafic... Dar sincer nu știu cum sunt reglementările la astfel de proiecte, dar clar trebuie încurajat transportul public înainte de toate, apoi biciclete / trotinete și apoi mașini, că doar vorbim de oraș nu de un pasaj in afara orașului
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25207203-video-consiliul-general-aprobat-exproprierile-pentru-cele-doua-pasaje-rutiere-supraterane-care-primaria-sectorului-4-vrea-construiasca-berceni-proiectele-erau-blocate-din-mai.htm
Consiliul General a aprobat exproprierile pentru cele două pasaje rutiere supraterane pe care Primăria Sectorului 4 vrea să le construiască în Berceni / Proiectele erau blocate din maiQuoteConsiliul General al Municipiului București a aprobat declanșarea procedurilor de expropriere pentru cele două pasaje pe care primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, vrea să le construiască la intersecția Strada Turnu Măgurele- bd. Metalurgiei - bd. Alexandru Obregia și intersecția strada Sergent Ion Iriceanu cu str. Turnu Măgurele. Proiectele erau blocate din mai, nefiind puse pe ordinea de zi a ședințelor, deoarece aveau nevoie de vot de două treimi și nu a existat consens între PNL și PSD. Nici proiectele de infrastructură ale primarului liberal Ciprian Ciucu, din Sectorul 6, nu au fost aprobate în ultimele luni, fiind nevoie tot de două treimi și nu votau consilierii PSD. Astăzi au fost puse toate pe ordinea de zi, iar PSD a votat proiectele primarului Ciprian Ciucu, iar PNL pe cele ale primarului Daniel Băluță.
Interesant este felul în care au fost puse pe ordinea de zi, unul de la Sectorul 6 și unul de la Sectorul 4, și tot așa.
Pentru Pasajul rutier suprateran de la intersecția Strada Turnu Măgurele- bd. Metalurgiei - bd. Alexandru Obregia s-au aprobat exproprieri în valoare de 945.071 lei fără TVA. Banii vor fi plătiți din bugetul Primăriei Sector 4. Pentru acest pasaj s-a mai aprobat tăierea a 800 mp din depoul STB și darea terenului în administrarea Consiliului Local Sector 4.
Pentru Pasajul rutier suprateran de la intersecția strada Sergent Ion Iriceanu și str. Turnu Măgurele s-au aprobat exproprieri în valoare de 1.360.917 lei, fără TVA.
Despre pasajul de intersecția Strada Turnu Măgurele- bd. Metalurgiei - bd. Alexandru Obregia
Pasajul rutier suprateran va fi construit la intersecția străzii Sergent Ion Iriceanu cu strada Turnu Măgurele. Practic, noua construcție va supratraversa Șoseaua Berceni. Acesta va avea 140 de metri lungime și 15 metri lățime, și va costa în jur de 57 de milioane de lei.
"Odată cu realizarea acestui proiect de mare anvergură atât pentru locuitorii sectorului 4, cât și pentru cei aflați în tranzit, Primăria Sectorului 4 dorește ca traficul în zonă să se desfășoare în condiții decente, astfel încât oamenii să nu mai piardă minute în șir în trafic, dar și să reducă poluarea în zona de sud a Capitalei. Asta în condițiile în care, așa cum o arată cifrele, creșterea vitezei de deplasare a vehiculelor înseamnă mai puține noxe eliberate în atmosferă decât dacă acestea ar staționa la semafor și în plus, odată cu construcția pasajului, întreaga suprafață adiacentă va fi amenajată cu spații verzi", anunța Primăria Sector 4 în iulie 2020, după ce s-au aprobat indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului.
Totodată, noul pasaj va contribui la închiderea facilă a inelului median de circulație al Capitalei.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați în 2020 de Consiliul Local Sector 4, valoarea lucrărilor este de circa 73 milioane lei cu tot cu TVA.
Consiliul Local Sector 4 a solicitat Consiliului General încă din aprilie 2021 demararea procedurilor de expropriere aferente lucrării.
Despre Pasajul de la intersecția str. Sergent Ion Iriceanu cu str. Turnu Măgurele
Pasajul are o lungime de 140 m și o lățime de 15. Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați în 2020 de Consiliul Local Sector 4, valoarea lucrărilor este de circa 86 milioane lei cu tot cu TVA.
Consiliul Local Sector 4 a solicitat Consiliului General încă din aprilie 2021 demararea procedurilor de expropriere aferente lucrării.
Asta este prima "duda" pe care o vad la Catiusa Ivanov.
Dar este posibil sa fie o greseala de tehnoredactare....
"Despre pasajul de intersecția Strada Turnu Măgurele- bd. Metalurgiei - bd. Alexandru Obregia
Pasajul rutier suprateran va fi construit la intersecția străzii Sergent Ion Iriceanu cu strada Turnu Măgurele. Practic, noua construcție va supratraversa Șoseaua Berceni."
Harta ne spune ca este cam greu sa se intample asa...
Doar daca au de gand sa faca un singur pasaj de vreo +2km....
Colegul de la Hotnews, poate mai arunci un ochi pe articolul respectiv... ;)
https://m.youtube.com/watch?time_continue=17&v=uX7UmmgvcMk&feature=emb_title
Proiectul asta (in forma momentan asta) sfideaza inteligenta locuitorilor din orasul asta. Cum dumnezeu sa zici ca faci pasajul pe model Mihai Bravu (linie de tramvai dubla la sol), iar inainte de revelion schimbi solutia intr-o monstrozitate sinistra, pro masina, repetand esecul de pe Dna Ghica?
Ca sa inteleaga toata lumea - asta a declarat domnul... numele nu merita...
https://www.youtube.com/watch?v=FqV6YJRZaKM (https://www.youtube.com/watch?v=FqV6YJRZaKM)
Si dupa ce sa vezi, au modificat în Ședința Extraordinară a Consiliului Local al Sectorului 4 din 30 decembrie 2021 indicatorii tehnico-economici ai proiectului lasand 2 benzi / sens DOAR rutier, fara spatiu median pentru tramvai. Se incalca flagrant PMUD si suntem si luati de prosti.
Nu doar ca se incalca flagrant PMUD, dar daca nu m-a lasat memoria, e ilegal sa modifici proiectul si bugetul alocat unui contract in curs (lucrari incepute in 10.2021 conform panoului de santier), mai ales cand nu ai niciun motiv aparent care sa iti blocheze lucrarea initiala. Scrie negru pe alb in avizul dat pe sestache de revelion ca modificarea adusa creste costurile proiectului. Ce nu scrie absolut deloc este CU CAT cresc costurile, nu gasesti nicaieri valorile astea pe siteul primariei. Punem pariu ca au depasit 10% din pretul cu care s-a castigat lucrarea? >:(
Partea si mai trista e ca desi Asociatia Metrou Usor le-a atras atentia celor din PMB de ilegalitatea flagranta ce se desfasoara acum, reactiile au fost nule complet, si a trecut o saptamana deja... Teoretic orice cetatean ingrijorat din S4 poate cere in instanta blocarea lucrarilor pe motivele enumerate mai sus? Din pacate nu ma pricep la labirintul justitiei ca sa pot face ceva, dar as contribui cu drag pentru taxa de timbru daca se mai baga si altii!
https://youtu.be/oouW6vgbej0
(https://i.imgur.com/rnsEqZZ.png)
^Cum se rezolva intersectia de mai sus? Vor face banda dedicata pentru cei care merg catre Giurgiului, dupa ce au iesit de la Selgros?
Sper sa nu ne oprim in semafor dupa ce coboram de pe pasaj..
@EugenRo probabil vor desființa semaforul, iar pentru ieșirea de la Selgros/Hornbach spre Giurgiului se va merge (obligatoriu) dreapta iar mai apoi întoarcere 180 pe sub pasaj. Intrarea, pentru cei care vin de pe Metalurgiei, (probabil) se va face prin Drumul Gilăului.
^ Sub pasaj nu exista un giratoriu; mi se pare complet aiurea o intoarcere 180gr in conditiile astea..
@EugenRo intradevar este aiurea, dar asta este cea mai putin neplăcută varianta (fata de opțiunea unui semafor la coborârea/urcarea de pe pasaj; semaforul va genera un șir lung de mașini pe pasaj ceea ce va face pasajul inutil pe sensul acesta, adică vechea coada de mașini se va muta 100m).
Se poate face o bucla în scurt (înainte de intersecție)pe sub pasaj pentru cei care întorc 180 grade.
https://youtu.be/ePDOuYscGPM
De la sol. Tot duminica 13 februarie 2022, pe la pranz...
(https://imgur.com/jbLhsEx.jpg)
(https://imgur.com/bGJFOzs.jpg)
(https://imgur.com/oKSZohZ.jpg)
(https://imgur.com/kl3iwTW.jpg)
(https://imgur.com/1W62yGT.jpg)
Nu ar tb schimbat si subiectul acestui topic? Nu are nici o legatura cu Soseaua Berceni.
Ba da, schimb. Pasaj? Care pasaj mai exact?
Niste planuri avem?
Momentan nici macar PMB nu stiu cum arata planurile pentru pasajul asta, pentru ca Baluta a schimbat proiectul de la sine putere, de revelion, si este imposibil de gasit pe cai oficiale. Este stat in stat acolo, desi santierul ar putea fi blocat pentru multiple abateri legislative, nimeni din vreo structura de putere nu face nimic.
Mai ales contestatarul de serviciu care si-a construit cariera politica pe blocarea altui pasaj cu anii, aici nu are nimic de zis >:(
Acest proiect va fi afectat de decizia de mai jos?
,,Tribunalul București a suspendat ieri planurile urbanistice zonele pentru sectoarele 2, 4 și 5. Ținând cont că planurile urbanistice ale sectoarelor 3 și 6 fuseseră deja anulate definitiv de Curtea de Apel, asta înseamnă că, prin decizii ale instanțelor, toate cele 5 PUZ-uri abuzive de sector sunt acum stopate și nu-și mai pot produce efectele negative asupra bucureștenilor." - Nicușor Dan
sursa: https://www.g4media.ro/nicusor-dan-tribunalul-bucuresti-a-anulat-planurile-urbanistice-zonele-pentru-sectoarele-2-4-si-5-prin-decizii-ale-instantelor-toate-cele-cinci-puz-uri-abuzive-de-sector-sunt-acum-stopate.html
Vad ca domnul Ionut Ivasca nu isi publica pe forum video-urile. Imi permit, cu scuzele de rigoare pt autor sa il postez eu.
https://www.youtube.com/watch?v=Okr79PpTPWY
@Ionut, putem sa ii spune "Pasaj Strada Turnu Magurele - B-dul Metalurgiei" pentru ca acolo este. Zic si eu.
@Hef, din ce inteleg nu impacteaza in nici un fel constructiile pentru care exista autorizatii de construire. Doar nu se mai pot elibera altele pe baza PUZ de sector (dar se pot elibera pe baza PUZ sau PUG al municipiului Bucuresti)
https://youtu.be/Zh3XBFIC7ZI
Stie cineva sa ne spuna cu cat este mai ieftin un pasaj suprateran fata de unul subteran pe aceeasi lungime?
Nu mergea aici mult mai elegant ceva subteran?
e greu cu subteranul in Bucuresti. Ai foarte multe retele de deviat, si multe surprize.
Una e sa pui o pila si sa deviezi conducta/cablul cativa metri, si alta e sa le deviezi pe la capetele pasajului sau pe dedesubt.
Iar pilele ocupa doar 10% din suprafata pasajului subteran, asadar mult mai putine retele de deviat.
La noi nu se fac pasaje subterane pe DNCB (unde ar fi mult mai simplu) si tu vrei sa se faca aici?
Ar fi fost mult mai estetice....dar la noi se prefera sa fie mai simplu de facut. Simplu, adica fara bataie de cap pt autoritatea contractanta.
Mda, la fel ca in urbanism, ramanem favelisti.
Pai nu asta se face in zona? Sau vopseaua proaspata de pe blocurile noi ti-a luat ochii?
Cand ai zeci de mii de locuinte noi, fara spatii conexe (scoli, parcuri, piete) sau infrastructura (strazi late, tramvai, termoficare) ai o favela.
Si scopul primarului e sa termine (sau macar sa se afle intr-un stadiu avansat) inainte de alegeri.
https://m.youtube.com/watch?v=QG1nijTwL88
"PASAJ RUTIER SUPRATERAN "Grand Arena" - Stadiul Lucrărilor Martie 2022", de Ionut Ivasca.
Ca de obicei, data publicarii (duminica 13 martie) nu este data filmarii.
Sambata si duminica (12 si 13 martie) am trecut pe acolo si nu era picior de muncitor.
Probabil filmarea este de joi sau vineri...
https://www.youtube.com/watch?v=1QXqqGkR6NM
Filmare de sambata de la Ionut Ivasca:
Ce pasaj se finalizează primul? Asta de la Metalurgiei sau Dna Ghica?
Eu aș paria pe Metalurgiei.
Dna Ghica - 2024.
Filmare de joi de la Ionut Ivasca:
Alta filmare de sambata, 9 aprilie 2022, tot de la Ionut Ivasca.
Avanseaza "cu talent" băieții...
Astia nu au nici o deviere de utilitati care sa-i impiedice?
Sau de data asta le-au identificat corect?
nu stiu daca si unde s-a discutat despre acest pasaj, dar se pare ca lucrarile merg destul de bine
Pasajul Suprateran + Parc Tudor Arghezi (Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei) 10 Mai 2022
Pana la urma sunt surprins placut de ritmul de implementare al proiectului. Ar trebui sa ia model si altii de la PMB.
O rugaminte: ar putea cineva cu acces si abilitatile necesare sa puna proiectul pe harta proinfrastructura? Ca sunt proiecte mai mici, gen pasajul Nicolae Teclu care figureaza.
proiectele locale sunt puse de cei interesati. Harta API doar preia datele din OSM unde oricine poate modifica.
Doar nu crezi ca cineva de la API a adaugat stradutele acelea din Craiova (Balta craiovitei).
Eu unul nu vad utilitatea de a pune acest pasaj pe harta acum. Doar va muta blocajul putin mai departe pana cand PMB+PS1-6 nu se apuca de un plan de a denivela cat mai multe intersectii principale din inelele principla si median.
Nu cred că se pot face aceste pasaje decât pas cu pas, din aproape în aproape.
nu zic sa se faca toate in acelasi timp (ar bloca orasul), dar macar sa existe un plan unitar.
Acum fiecare face ce vrea, fie ca e pe inelul principal, fie pe cel median, fie ca e in exteriorul lor (vezi drumul intre tarlale) fara vreo legatura clara intre ele.
Pare ca primariile de sector au preluat initiativa, si de aici lipsa unui plan. Pare ca doar PS3 si PS4 au ceva planuri, restul asteapta dupa PMB.
Inteleg ca PS4 va face dupa si la Aparatorii Patriei si de aici intrebarea: Ce facem dupa la Sos Giurgiului si la Oltenitei?
Om trăi și om vedea :o
Poti sa o iei altfel, fiecare primar (ma rog PS4 si PS3) doreste in mod independent sa mute problemele de trafic de pe teritoriul lui pe teritoriul sectoarelor invecinate. Atat timp cat PMB (de 30 de ani nu de ieri azi) e incremenita in neputinta n-as spune ca e calea gresita. Pana la urma, mai bine un pasaj decat palmieri pe bulevarde.
Se vede destul de impresionant si de la sol. Poze de acum 4 zile.
(https://imgur.com/OW1icqH.jpg)
(https://imgur.com/zUNOF7Y.jpg)
(https://imgur.com/8hOsTZp.jpg)
(https://imgur.com/8u1cXIW.jpg)
(https://imgur.com/sTy5zu9.jpg)
(https://imgur.com/P4brJ4U.jpg)
(https://imgur.com/iZur2f5.jpg)
Evident, sensul este dinspre Brancoveanu spre Obregia...
(https://imgur.com/P72nyy6.jpg)
(https://imgur.com/R4APSMn.jpg)
(https://imgur.com/2Z8u3zG.jpg)
Sotia a intrebat ce sunt "discurile" alea...
(https://imgur.com/BFjZrQ1.jpg)
... i-am spus ca mentin distanta dintre armatura si placile de cofrare. Sper ca nu am gresit...
(https://imgur.com/fgEjogN.jpg)
(https://imgur.com/67F5JA7.jpg)
(https://imgur.com/AVUNxtp.jpg)
facem un concurs? Care se termina primul:
1. Asta
2. D-na Ghica
3. Drumul intre Tarlale (A2)
^ Acesta sigur termină înainte celui de la Doamna Ghica :lol:
Singura problemă ce o vad aici este zidul de sprijin dinspre LIDL, clădirea de după este foarte aproape de carosabil și pentru trotuar ar trebui să intre în curte lor.
Da, "discurile" alea se numesc distantieri si asigura pastrarea acoperirii de beton. In limbaj de santier li se mai spune purici, mai ales celor din beton. Exista mai multe modele, din plastic, din beton (acolo unde nu e voie plastic), de forma conica, rozete, serpi (adica sunt mai lungi). La structuri gen poduri, expuse la intemperii, acoperirea e bine sa fie mai mare, gen 3,5-4cm. In zone apropiate de ape sau la malul marii chiar si 5cm. La lucrari civile (locuinte) standardul este 2,5cm. Acoperirea de beton (a armaturii) are rolul primordial de a proteja armatura de coroziune. Minifisuri, cu adancimea mai mica decat acoperirea nu vor afecta asadar armatura, dar fisuri mai mari, da. De aceea fisurile nu trebuie lasate, ci trebuie acoperite cat mai repede cu mortar sau rasini. Rezistenta unei constructii e data in cea mai mare masura de armatura din betonul armat, nu de beton. Beton are insa rolul de a proteja armatura si de a o face sa conlucreze ca un intreg - adica plasele alea de armatura pe care le vedem inainte de turnare, in care fiecare bara lucreaza singura in lipsa betonului, ajung sa formeze o retea mega solida in beton. Pentru a conlucra bine si pentru ca armatura sa nu se poata smulge din beton, armatura se face de regula cu striatii si de asemenea este bine sa rugineasca usor, devening mai rugoasa. Este complet interzis ca armatura sa fie data cu substante gen ulei.
Sper ca v-a placut mica excursie in betoane armate.
Salutare, long time lurker here. O:-)
Voi sparge gheata primului post cu o mica completare in legatura cu informatiile postate de colegul Vancouver.
"Minifisuri, cu adancimea mai mica decat acoperirea nu vor afecta asadar armatura, dar fisuri mai mari, da. De aceea fisurile nu trebuie lasate, ci trebuie acoperite cat mai repede cu mortar sau rasini"
Retelele de microfisuri sunt in general generate de contractia betonului, iar limitarea lor se face fie prin alegerea unui nr mai mare de bare ori un diametru mai mare pentru a avea o aria de armare mai mare, astfel limitandu-se fisurarea. Asta in cazul elementelor de tip grinda sau stalp. In cazul planseelor sau dalelor se poate alege, inafara carcasei de armatura, o plasa de tip STNB la partea superioara pentru a limita, din nou, fisurarea din contractii.
Micro fisurile din contractie nu sunt daunatoare pentru elemente, betonul fiind un material care lucreaza in stadiu fisurat.
Fisurile rezultate din diversele solicitari ale elementelor se vor monitoriza pana la stabilizare prin martori si se vor colmata functie de materialul elementului fie cu material cimentoid fie cu rasini polimerice.
"Rezistenta unei constructii e data in cea mai mare masura de armatura din betonul armat, nu de beton. Beton are insa rolul de a proteja armatura si de a o face sa conlucreze ca un intreg - adica plasele alea de armatura pe care le vedem inainte de turnare, in care fiecare bara lucreaza singura in lipsa betonului, ajung sa formeze o retea mega solida in beton. Pentru a conlucra bine si pentru ca armatura sa nu se poata smulge din beton, armatura se face de regula cu striatii si de asemenea este bine sa rugineasca usor, devening mai rugoasa."
Betonul este un material compozit care are dezavantajul cedarii casante. Pentru a preintampina acest lucru au aparut otelurile folosite pentru a crea betonul armat. Armatura din beton are capacitatea de a conferii atat rigiditate sporita in cazul solicitarilor gravitationale cat si ductilitate in cazul solicitarilor orizontale (incarcare seismica). In orice element, armaturile longitudinale vor prelua incarcarile survenite din momentul incovoietor sau foarta axiala (compresiune sau intindere), iar etrierii vor prelua intotdeauna forta taietoare (incarcarea seismica). Rezistenta unui element de beton este data de clasa betonului, iar armatura are rolul de a face ductil elementul cum am antementionat. Notiunea de "carcasa de armatura" se realizata prin jontarea barelor cf. proiectului (in general intre 40....60 lbd - diametre bara). Petrecerea barelor asigura o conlucrare a intregului sistem structural.
Cat despre rugina, nu este un musai. Rugozitatea este data striatii dar si de de volumul de carbon din compozitia otelului barei si omogenitatea sa. De aceea nu mai este permis ca bara sa fie curatata de coroziune cu ajutorul periei de sarma deoarece s-ar colmata micro-porii materialului, iar conlucrarea otel-beton ar fi redusa.
Scuze daca am detaliat putin cam mult insa am simtit nevoia sa aduc un aport "constructiv" la ceea ce a antementionat colegul.
Pentru "neconstructori":
1. Ce este "o plasa de tip STNB"? Structura Tehnica Numita "de Buzau"? (glumesc, nu cred ca este vorba de "plasa de Buzau"...)
2. Ce este "jontarea barelor"?
3. Ce unitate de masura este lbd? ("in general intre 40....60 lbd") Stiu ca lb este "pound", dar despre lbd nu am auzit pana acum...
4. Eu stiam ca oxizii/hidroxizii au probleme daca raportul dintre volumul lor si cel al metalului "de baza" difera mult de 1. Daca raportul este <<1 atunci oxidul "crapa/fisureaza", daca este >>1 atunci "se umfla" si se desprinde (rugina). Ambele variante duc la cresterea permanenta a adancimii la care se produce oxidarea metalului (adica rugina "mananca" fierul...) Aluminiul este o exceptie, pentru ca volumul oxid/metal = 1 (stratul de oxid nu crapa si nu se umfla) si devine chiar o protectie - de aceea se face cu intentie, si se numeste eloxare.
Intrebarea: exista un "prag" pana la care rugina este acceptata ca "ajutor" pentru cresterea rugozitatii fierului, dar dincolo de care rugina devine nedorita/periculoasa?... Si daca exista un asemenea prag, cum se procedeaza daca nu se mai permite curatarea cu peria de sarma? Daca este vora de niste "mustati" ale unei structuri incomplete, nu poti sa le tai cu flexul pentru "reciclare" la fier vechi...
STNB inseamna "Sarma Trasa Neteda pentru Beton". Este fosta plasa sudata de Buzau dar cu proprietati superioare conforme cu normativele europene din constructii.
Jontarea barelor reprezinta lungimea de petrecere intre 2 bare. Aceasta conform P100 si SREN 1992-1 trebuie sa fie undeva intre minim 40 diametre * fi-ul barei si 60 diametre * fi-ul barei. Lbd este notatatia pentru lungimea de ancorare a barelor.
Referitor la pct. 4, asa este, daca raportul <1 oxidul devine casant. Problemele acestea apar in general la barele de tip BST500 (betonstahl 500 - limita de curgere a otelului in N/mm2) care ajunge sa fie incet-incet standardul de armare in UE. BST a fost bagat pe gat de nemti fiind inferior din anumite puncte de vedere PC52ului. BST se preteaza mult in tarile fara activitate seismica. PC52 este un otel profilat cu capacitate foarte buna de ductilitate, de aici si pretarea buna la incarcari orizontale (seism). In prezent ca sa poata fi acceptat si pe piata din Romania, BST500 vine cu 3 clase de ductilitate functie de utilizarea barei.
Barele atacate de coroziune se vor inspecta vizual. Daca culoarea este rosiatica si se ia pe mana, rugina n-a strapuns otelul si nu prezinta un pericol.
Daca culoarea este neagra atunci rugina a strapuns materialul si trebuie trimise barele sau esantioane la laborator pentru a fi determinat gradul de penetrare.
Stie cineva ce firma lucreaza efectiv la armare/cofrare/turnare? Am oprit la semafor si am deschis geamul... vorbeau turca
De la Ionut Ivasca, filmare din 6 iulie:
Asta în timp ce la cel de la Ghica nu a sosit nici macar tablierul metalic,iar aici se montează deja.
La final e un "parc" cu o "parcare" supraetajata in el?
Da , este un parc...
Quote from: bekxy on July 25, 2022, 05:26:54 PMLa Metalurgiei x Turnu Măgurele au apărut primele 4 grinzi metalice.
(https://live.staticflickr.com/65535/52240261953_26eb68800a_b.jpg)
Topicul ăsta începe cu un viitor pasaj la Apărătorii Patriei (șos. Berceni) și continuă cu cel de la Metalurgiei. Not good.
Va fi si cel de la Aparatori... Dupa ce este gata asta...
nu sunt cam scurte grinzile alea? :D
:lol: :lol:
Quote from: Hef on July 27, 2022, 11:50:09 AMnu sunt cam scurte grinzile alea? :D
Cred ca esti glumet, nu?
Bai, nu fiti rai!
Evident a glumit omul...
Sigur am glumit.
Dar dincolo de gluma, la noi totul posibil.
Metrourile nu încap în stații, tramvaiele nu încap de peroane (vezi cazul de acum 1 an cu Bucur pe la Timpuri Noi), podurile se dărâmă, drumurile făcute de la zero au gurile de canale oriunde dar nu aliniate (vezi soseau Pipera Tunari), străzi noi se taseaza la câteva luni de la inaugurare sau chiar înainte de inaugurare. Sau fisurile sunt ascunse cu mistria, cum scria mai sus.
Deci, nu m-ar mira nimic.
Nu avem ingineri în țară, nu suntem un popor tehnic. Altfel ce inginer și-ar pune semnătură pe astfel de lucrări, ca bănuiesc ca nu se fac în regie proprie cu zugravi. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar așa se vede prin ochii unui nespecialist.
Fix ce vezi tu vede si 99% din populatia Bucurestilor (DEX zice ca asa este corect...) - si 99,9% din populatia Romaniei la lucrari de pe meleaguri mai indepartate de "km 0 al Romaniei"...
A se citi "km 0" drept "kilometrul zero" - nu asa cum a facut o prezentatoare TV (inca in viata, dar disparuta de pe ecrane) care a citit din prompter "kilometrul O" - "o" de la ouă, de la obsidian, de la opinci, de la operă etc... Așa a citit pe post... :lol:
Si ca sa nu rămână ca nu ave ingineri constructori, nu avem nici altfel de ingineri.
Nu avem un motor produs de ingineria românească, locomotivele iau foc pe câmpii, Dacia cumpara electrica din China și iși pune logo pe ea, Astra cumpara licența de la Simens, ce iese pe poarta URAC se vede cu ochiul liber.
Nu ca nu ingineria românească nu a scos un motor, nu a scos nici măcar o săpăligă. Sa zici, uite săpăliga asta e românească, a revoluționat piața săpăligilor din lume.
Avem doar inginerii financiare, știm sa sifonăm banii cu ochii închiși.
E off topic, dar e o dezbatere. Ca multe altele din societatea românească care ies, poate, din cauza temperaturilor ridicate. :D :D
Vezi ca te-ai luat cam de jumătate din cei de pe forum.
Ca sa punem lucrurile la punct, buni, rai inginerii constructori romani au proiectat și executat 99% din construcțiile existente în 1989 și încă proiectează peste 80% din ce se face in prezent. Și nu au prea căzut.
Ce se întâmplă când lucrezi cu cioflingari în loc de ingineri, vezi podul din județul Neamț.
Nu am vrut sa atac pe nimeni. Sunt sigur ca marea majoritate sunt buni profesioniști.
Dar sa ... nu mai semneze orice. Sa nu mai accepte sa gireze cu propria semnătură economia de materiale, predarea unei lucrări când ei știu ca nu e ok, bunăstarea patronilor sau a autorităților.
Sa nu mai facă economie atunci când nu este cazul. Banii oricum vor fi cheltuiți.
Dacă ar avea curajul sa zică NU, cum fac IT când le ceri ceva ce nu intra în principiile lor, poate lucrările ar ieși mult mai bune si mai frumoase.
De azi:
(https://live.staticflickr.com/65535/52258408003_208e87107d_b.jpg)
Problema la șantierul ăsta e la rampa dinspre Apărători, unde - nu știu dacă independent de pasaj sau în ideea că vine pasajul și să fie toate ok pe dedesubt - s-au apucat de schimbat conductele de termoficare. Și așa o freacă cu ele...
Așa că banda spre Apărători nu poate fi deviată că e gaură, iar zidul stâng al rampei nu poate fi făcut, că nu e loc.
Așa au zis, că ,,vine pasajul și să fie toate ok pe dedesubt - s-au apucat de schimbat conductele de termoficare".
No news... bad news.
Segmentul 2 din grinda 4 n-a mai apărut, ăia cu țevile... au dispărut. Nicio grabă, 5 septembrie e departe.
Good news de data asta.
A venit segmentul 2 din grinda 4:
(https://live.staticflickr.com/65535/52273230492_75e1c8e818_b.jpg)
Și segmentul 1 din toate 4, pe partea cealaltă:
(https://live.staticflickr.com/65535/52273230287_2943b49ec1_b.jpg)
Dar la țevi....
(https://live.staticflickr.com/65535/52274461129_a6d11a3248_b.jpg)
Pasajul Turnu Magurele, filmare de ieri de la DASH CAMERA RO:
Pasajul Turnu Magurele, filmare tot din 14 august, dar de la Ionut Ivasca:
De la Ionut Ivasca, filmare din 28 august: "Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei / 28.08.2022"
De la DASH CAMERA RO:
Pasajul Suprateran Turnu Măgurele - Bd.Obregia - Bd.Metalurgiei 04.09.2022
Tot de la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei 13.09.2022
Si un material video de la Pasajul Metalurgiei!
O seara frumoasa tuturor!
Un video si de la Ionut Ivasca:
De la DASH CAMERA RO:
Pasajul Suprateran Turnu Măgurele - Bd.Obregia - Bd.Metalurgiei 07.10.2022
Mizerie si dezordine... caracteristici pentru santier in Bucuresti...
Ni ca ar fi singurul....
De la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei / 05.11.2022
Traiasca!
Imagini de la Pasajul Turnu Magurele - Metalurgiei.
O zi frumoasa!
De acord, extrem de utile aceste pasaje la intersectia marilor bulevarde, dar nu inteles de ce PMB privilegiaza supratraversarile (monstruozitati urbanistice, imho) si nu subtraversarile
care sunt minim invasive in tesatura orasului.
Critica mai larga si ptr dncb dar in interiorul orasului pare mult mai acuta problema.
^ La colțul de după Lidl nu se prea vede ce fac.
Acolo este interesant de ,,focusat".
@survola,
filmarea este de pe 18nov. Dupa Depozitul de Baterii se vede un finisor de asfalt. Astazi, 20 nov, am circulat pe portiunea aia nou asfaltata. Nu va fi suficient, desigur...
(https://imgur.com/FvxhtdN.jpg)
@shift2rail pasajele subterane au 3 defecte:
1. afecteaza mult mai mult retelele subterane de utilitati (crede-ma, am trait si pozat saptamanal la Piata Sudului)
2. creaza mari probleme cu evacuarea apelor pluviale (la Piata Sudului au o statie de pompare speciala)
1+2 => 3. sunt mult mai costisitoare
(4. in timpul lucrarilor disturba traficul mult mai rau, iar masurile de mentinere a traficului incetinesc mult lucrarile)
Inca de ieri la pranz se circula pe bucatica aia cu finsorul...
E tare mare ingheauiala acolo... La depozitul de baterii, pare sa fie "tras" gardul pe poziția finala...
Si sa nu uitam ca pe acolo va trebui sa treaca troleibuze si autobuze...
Nu le-aș numi defecte, ci "costuri" temporare sau eterne pentru o soluție demnă de interiorul orașului. Pe raționamentul simplității nu merită nici metrou făcut din cauza deranjului la suprafață pe perioada lucrărilor, că strică traficul o perioadă.
Pentru progres există și sacrificii inițiale.
"Costurile suplimentare" sunt cam de la simplu la triplu intre suprateran si subteran. Nu e ceva de genul 20% in plus.
Exact. Pasajele supraterane vor fi mereu solutia de saracie si viteza. Eu le vad ca un fel de improvizatie.
^ Asa, si care ar fi alta solutie care sa te multumeasca?
Nu inventam noi roata, solutia e aplicata, cu succes, peste tot in Occident: subtraversari!
Daca ai pe unde si mai ales cu ce, faci ce-ti doreste inima...
Nu știu dacă unii de pe aici s-au prins, dar suntem săraci. Și subdezvoltati.
Eu am trăit intr-o Romanie care avea 90 de km de autostrada și un Bucuresti cu 4 pasaje.
Asa ca eu personal ma bucur de orice lucrare care face traficul mai fluid și mai sigur.
Deviați cam mult, chiar și pentru o zi de sâmbătă și un obiectiv de interes local.
Pasajul Turnu Magurele-Obregia-Metalurgiei filmat de Ionut Ivasca pe 17.12.2022
Salut!
Pasajul Metalurgiei Turnu-Magurele.
Sarbatorile cu bine tuturor!
Nu stiu de ce,dar mi se pare ca pasajul asta bate pasul pe loc,în ultima vreme.De exemplul,pasajul de pe a2 era în urma si acum e si betonat,au început lucrările si la cel de la ikea pallady si acolo se misca bine,iar aici nimic vizibil.Poate ma înșel...
Se lucrează la rampele de la capete, acolo au avansat serios. Dar daca vreti sa vedeți cum se folosește sika de reparații betoane la scara industriala, puteți sa treceți prin zona, o sa înțelegeti imediat la ce ma refer.
O filmare de ieri de la Ionut Ivasca.
Au inceput sa instaleze predalele!...
O filmare veche, de anul trecut, ( ;) ) de la DASH CAMERA RO:
Pasajul Suprateran Turnu Măgurele - Bd.Obregia - Bd.Metalurgiei 26.12.2022
Salut!
Imagini de la Pasajul Metalurgiei Turnu-Magurele.
O zi buna tuturor!
Au ceva probleme cu pasajul, sunt cel puțin două proprietăți neexpropriate care blochează finalizare rampei dinspre Lidl și a căi laterale de acces. Se vede la minutul 1:48
Salutare!
Imagini de la Pasajul Europa Unita.
O zi buna tuturor!!
Dar chiar nu mai stim sa turnam un beton asa cum trebuie? :ohno: :ohno:
Aici era clar caz clasic de beton aparent. Ieftin si durabil. Acum ce o sa faca? Ori vin cu o reparatie care o sa arate ca naiba, ori cu o placare care la maxim 5 ani va necesita inlocuire sau reparatie capitala.
(https://i.imgur.com/0v32Soe.jpg)
(https://i.imgur.com/hIST2HF.jpg)
(https://i.imgur.com/WXocwGK.jpg)
Ale naibii cofraje... n-au vrut sa stea cum trebuie....
Sau nu mai știm sa cofram cum trebuie?
Salut!
Pasajul Metalurgiei Turnu-Magurele.
O zi buna tuturor.
Salutare!!
Noi imagini de la Pasajul Metalurgiei.
O saptamana buna tuturor!
De la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei / 02.03.2023
De la Ionu Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei / 10.03.2023
Mi se pare mie sau calitatea suprabetonarii e execrabila?
Nu ai urmarit reportajele anterioare ? Ti se pare ca restul betonului si a lucrarii in general are o calitate mai buna ? Toate sunt submediocre.
Una e sa ai dicontinuitati/segregari la un zid de sprijin si alta la suprabetonare.
Eu am spus doar ca nu ai motive sa speri la o calitate mai buna avand in vedere ce au lucrat pana acum.
Or fi ele turnari diferite dar daca nu se pricep, ce sa ceri? Atat pot, mi-e ca le iau fata aia de la Ikea.
Up-date de la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei / 13.03.2023Buba cred ca este aici:
(https://imgur.com/LDOxGeB.jpg)
Adica ar trebui sa "taie" vreo 3 proprietati, inclusiv sa lase un bloc fara parcare..
Si pare ca n-au inaintat cu exproprierile..
Oricum intreaga constructie pare facuta pe genunchi, ce ar mai conta ca nu are benzi de incadrare.
De la BabaDog:
Pasajul "Europa Unita" Metalurgiei. Lucrari Infrastructura 18 Mar 2023
Pentru ca
@adix aka Alberto Costea are putin timp, postez eu una din filmarile lui:
Pasajul Europa Unita - Metalurgiei. 23.03.2023
Dupa doua saptamani si jumatate,
@adix aka Alberto Costea a filmat iar pasajul:
Pasajul Europa Unita - Metalurgiei. 07.04.2023
Se misca cam greu treaba....
Dar, se vede ca au "inlaturat" si ultima piedica... la spalatoaria aia...
Si nu oricum.... cu o "mana" de asfalt nou... la ei in curte
Istoric vorbind, pe 18 martie inca nu era atacata zona, apoi pe 23 martie gardul era mutat dar breteaua nu ara inca gata, iar la ultima filmare curtea asfaltata, si breteaua "functionala"...
De la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei / 16.04.2023
Ce este cu jardinierele alea?! ???
Au distrus trotuarul de pe Turnu Magurele...
Doar Baluta stie detaliille.... Noi stim doar ca vor fi niste arcade, care se fixeaza, cel mai probabil, in zonele nebetonate.
De la
@adix aka Alberto Costea:
Pasajul Europa Unita - Metalurgiei SECTORUL 4. 18.04.2023
De la BabaDog:
Pasajul Europa Unita - Metalurgiei. 22.04.23
Sa nu=mi spuneti ca in evazarile acelea stanga/drapta pasajului vor fi jardiniere :o
ar merge si tunulete cu apa si led RGB. e semnatura sectorului 4.
Filmare din 14 mai de la Mihai Mateescu:
De la
@adix aka Alberto Costea:
Pasajul Metalurgiei - Turnu Magurele/Europa Unita 21.05.2023
Pasajul Turnu Magurele, filmare din masina.
Mulțumesc!
Bine ai venit pe forum!
Mai ai cateva filmari interesante, pune-le cu incredere - in topicurile corecte... ;)
De la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei / 29.05.2023
Ce dezastru urbanistic ! După ce ca le vor trece oamenilor mașinile pe la etajul 3, vor avea parte și de poluare luminoasa ce se va datora coviltirului patentat PS3-PS4...(https://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/20994598/1/pasaj.jpg?width=770)
Nu e chiar asa .. ca in imaginea asta nu e surprins iluminatul stradal, care atenueaza impresia de iluminat puternic.
Sau privita altfel problema, poluare luminoasa devine iluminat urban demn de o metropola. Nu vor fi lumini ca pe stadion, doar iluminat urban. Iar coviltirul s-ar putea sa joace și rolul de izolare fonica.
Poluare fonica si luminoasa in zona aia?
Sper ca realizati ca e o zona care inainte aducea a mahala, iar in ultimii 10 ani s-a construit haotic pe locul fostelor sere/fabrici/case?
Putina lumina nu strica.
Iar zgomotul nici nu se simte cand porneste CET Progresul :lol:
Vom vedea mai intai la pasajul dinspre A2, de la Pallady, cât de luminos va fi. Cât despre proprietățile fonoabsorbante ale confecțiilor respective, m-aș îndoi. Sunt doar niște confecții metalice arcuite și contravantuite pe care se vor desfășura longitudinal fire led. Pasajul nu este gândit pentru binele pietonilor. Pasajul este construit strict pentru vehicule, fiind deosebit de ostil pietonilor. Aglomerația din zona respectiva a fost posibila tot ci girul PS4 prin emiterea de CU haotic.(vezi zona fostelor sere). Strict din punctul meu de vedere și pe ceea ce am văzut în Europa și în Asia, pasajele rutiere denivelate în interiorul orașelor sunt o greșeală care nu fac altceva decât sa invite la trafic și mai multe vehicule. Concentrarea trebuie făcută pe scoaterea traficului de tranzit din oraș și potentarea și reorganizarea transportului public. În București este extrem de ieftin sa te deplasezi cu mașina oriunde, oricând.
De la
@adix aka Alberto Costea:
Pasajul Metalurgiei - Obregia - Turnu Magurele. 01.06.2023
Asa cum banuiam, tinciul acela aplicat a inceput deja sa se cojeasca, mai ales in zona rosturilor care nu sunt prelucrate corect.
(https://i.imgur.com/bm5Ue8E.jpg)
(https://i.imgur.com/jjLcKHE.jpg)
Aici era un muncitor neasigurat, m-a luat altul la rost ca de ce fac poze, dar n-aveam cum sa ma inteleg cu el ca nu stiu ce limba or fi vorbit ei.
(https://i.imgur.com/8z0fpMa.jpg)
(https://i.imgur.com/UUo82JV.jpg)
(https://i.imgur.com/ZvZ3tcl.jpg)
Prima poza,pe la 8:45; am trecut si in alte zile si nici picior de muncitor pana la 9, nu-i de mirare ca au ramas in urma fata de S3.
(https://i.imgur.com/QIlgDAh.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
@MrConnaisseur: arhitectul-sef al Capitalei are vreun cuvant de spus in proiectarea acestor monstruozitati sau primarii de sector se considera pe propria mosie in sectoare?!?
^Atâta timp cât vom avea aceasta imbecilitate de administrație cu 7 primari și consilii proprii se vor naște monștri în permanenta. Este necesara o reforma administrativa în acest sens. Avem un București ca o pizza "sei staggioni".
De la
@adix aka Alberto Costea:
Pasajul Metalurgiei - Europa Unita. 26.06.2023. Rampe asfaltate!!
Coviltir ul ii mai lipsește..
A, și Negoiță, la darea în trafic..
Asta, ca reciprocitate... :)
Tot de la
@adix aka Alberto Costea:
[20 IUL 2023] Pasajul Metalurgiei - Europa Unita
De la Mihai Mateescu:
PASAJUL METALURGIEI EUROPA UNITA BERCENI 13.08.2023
De la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei 18.08.2023
O filmare si de la
@adix aka Alberto Costea:
[25 AUG 2023] Pasajul Europa Unita - Metalurgiei
Am trecut azi pe acolo, l-au făcut gri șobolan integral (tablier + rampe). Va fi urât, dacă rămâne așa. Cu tot bling-bling-ul de deasupra, care nu mai apare.
Şi iar am trecut pe acolo, cred că se montează stâlpi pentru panouri fonoabsorbante, pe rampa de coborâre spre Luică. Din păcate nu apuc să fac şi poze, că sunt la volan şi vizibiliate nu prea am. Castravetele întârzie.
De la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei 03.09.2023
De la
@adix aka Alberto Costea:
[10 SEPT 2023] Pasajul Europa Unita in stand by!!Filmarea asta s-ar putea denumi
"In asteptarea coviltirului"...
Ca o teorie a conspiratiei asa, oare care o fi probabilitatea ca firma sa fi vandut coviltirul pentru Berceni catre Negoita pentru pasajele spre A2 ? (si acum se asteapta sa faca aia altul)
Intrebare: Si aici ca si la Ghica in cazul in care se va face linia de tramvaie,la fel vor lua cate o banda de circulatie...pe pasaj?
nu cred ca apare nici un tramvai pe aici ...
Quote from: TibiV on September 12, 2023, 11:45:24 AMFilmarea asta s-ar putea denumi "In asteptarea coviltirului"...
Ce d..cu le plac așa de mult ăstora din S3 și S4 "coviltirele" astea? Nu se putea face simplu și elegant, ca la Doamna Ghica? Aș fi înțeles nevoia nervurilor din oțel în situația acoperirii unei stații de tramvai, cum este la Basarab.
Tramvaiul poate sa ramana si la sol. Ar fi mult mai simplu pentru calatori sa nu se cocote pana pe pasaj cand schimba mijlocul de transport.
Problema la D-na Ghica este ca jos nu mai e loc de asa ceva. Benzile de incadrare de sub pasaj sunt f inguste.
Nu era vorba de tramvai pe pasaj, ci de ideea inutilității coviltirului în lipsa unei stații acolo, de orice fel. Pe pasajul ăla trec doar mașini. Așa cum inutil este și "coviltirul" din sectorul 3. Sunt tichiile cu mărgăritar ale cheilor primarilor sectoarelor 3 și 4.
in orase mai ai nevoie si de arhitectura. ca unora le palce si altora nu...e alta discutie.
Dar nu poti face doar pasaje ca la autostrazi
Corect!
Dar daca tot nu-l au gata si restul e facut de ce nu le trece prin cap sa mute "temporar" traficul pe pasaj? Ca e in stare actuala de ceva vreme si nu se mai intampla nimic la el. Cred ca probele de rezistenta se pot face si fara "coviltir".
Poate aude cineva de la PS4.
Probele de rezistenta se fac cu tot ce este de montat... nu merge fara "coviltir" pentru ca incarca si ala, nu cu putin....
Deci, NU!
btw, la pasaj Dn Ghica au trișat, ptr ca au facut testele si apoi au pus separatoarele NJ...
Adicalea fara coviltir ar trebui sa reziste fara probleme. Deci nu da chix la teste.
Deci poate ii da drumul asa si mai suie niste basculante cu balast cand o fi cusut" coviltirul.
E ca la dna Ghica cu inia de tramvai.
Au apărut primele vertebre de castravete pe rampa Luică.
Informatie confirmata de
@adix aka Alberto Costea:
[27 SEPT 2023] Avem arcade peste Pasajul Metalurgiei!! Hai Romania! Hai ca se poate!
Si de la
@adix aka Alberto Costea:
[01 OCT 2023] Pasajul Metalurgiei - Europa Unita
detaliu
(https://i.imgur.com/PoWMzzk.jpg)
rampa ApP
(https://i.imgur.com/dQn7Cad.jpg)
gap
(https://i.imgur.com/551aJYi.jpg)
panouri
(https://i.imgur.com/oZTFG4y.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Coviltirul inainteaza destul de repede....
De la
@adix aka Alberto Costea:
[11 OCT 2023] Pasajul Metalurgiei - Europa Unita
Stire din viitor:
"Astazi a avut loc un grav accident pe pasajul Metalurgiei, o grinda metalica de la copertina pasajului s-a desprins si a cazut peste un autoturism care circula regulamentar. Autoritatile spun ca de vina ar fi lipsa mentenantei in ultimii ani..." :-[
Tot de la
@adix aka Alberto Costea:
[16 OCT 2023] Pasajul Metalurgiei - Europa Unita
Au terminat azi de pus coastele. Mai au zăbrelele diagonale, care pe rampa Luică sunt, cel puțin parțial, puse.
1 noiembrie?
O:-)
Mai degrabă 1 decembrie...
Dacă ar lucra mai multe echipe, n-ar mai dura așa mult. Mai au de pus cam 60% din panourile fono, vreo 70% din zăbrelele de pe coviltir, luminile SF și stratul de uzură pe pasaj și la intrarea pe rampe. În rest e cam gata.
Dar bogarții sunt ocupați s-o zguduie și la năvoadele de la Pieptănari, nu văd cum ar putea accelera.
Mai e puțin și e gata aici.
Se mută apoi distracția la Apărătorii Patriei :(
De la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei 19.10.2023Astazi erau mult mai avansati cu coviltirul. Aproape gata...
S-a așternut stratul final de asfalt, mai au rosturile de dilatație acum.
De la
@adix aka Alberto Costea:
[20 OCT 2023] Pasajul Metalurgiei - Europa Unita
Filmare de astazi de la Ionut Ivasca:
Pasajul Suprateran sect.4 / Turnu Magurele-Bd.Obregia-Bd.Metalurgiei 24.10.2023
De cel de la Aparatorii Patriei se apuca din primavara, sau imediat cum il deschid pe acesta de la Metalurgiei mai ales ca permite si vremea pentru ca am inteles ca in noiembrie va fi cald...
Cu semaforul de la intersectia cu Racovita cum se rezolva?
Ce-i cu el ?
Si cand cobori de la Metalurgiei spre Brancoveanu te opresti in semaforul de la Persu, nu cred ca au vreun plan acolo.
Faceti cunostinta cu
@adix aka Alberto Costea:
[25.10.2023] Pull Back Shot la Pasajul Metalurgiei - Europa Unita!
Sper că nu pun lumini pe pasaj, ca în sectorul 3!
Ba daaaa.... :lol: :lol:
Mai avea negoita un set de vanzare...
N-ati vazut ca si pe parcarea de la T Arghezii au pus?
Cred că ieri au apărut parapetele mediane, azi se jucau cu luminile tip castravete. Încă lipsesc niște lămpi de iluminare a bretelelor, spre capetele rampelor, și finisaje la limitele beton/ balustrade.
De la Bucharest:
Pasajul Europa Unita - Test sistem iluminareModa disco este iarasi la moda.... :D
Aceiasi ineptie.... NJ pe pasaj....
Sper sa-l fi luat in calcul la proiectare...
Teoretic duce un tramvai, daca nu duce niste NJ ce sa mai vb ?
^ E ceva diferenta intre o sarcina statica permanenta ( parapeti NJ ) si o sarcina dinamica ( tramvai in trecere ).
Din ce am inteles multe poduri/pasaje nu prea se "impaca" bine cu sarcini statice permanente care nu au fost considerate la proiectare, vezi cazul podului de pe DN5 de la Adunatii-Copaceni sau un caz mai vechi podul de pe DN67 de la Slatina .
De astazi de la Ionut Ivasca:
Pasajul "Europa Unită" - Sector 4 Bucuresti - Stadiul lucrarilor 29.11.2023
Tare sunt curios ce disco va fi în apartamentele celor din jur.
Un glob cu oglinzi lipsește de acolo și muzica de la fântâna lui Onțanu din dreptul circului (pentru cine și-o amintește).
Si tare aș vrea să aflu ce fumează cel care a imaginat disco-pasajul ăsta.
Am trecut aseară pe acolo, cred că e gata, așteaptă sa treacă vacanța asta ca să îi dea drumul. Aș paria pe una din zilele săptămânii viitoare.
Probabil n-a vrut să ia fața la aprinderea luminilor de Crăciun.
Plus că e o acțiune în plus.
Pe 6 decembrie,de Moș Nicolae...de la Dan Bucura.
https://fb.watch/oIah7jq_lE/
Înțeleg că s-ar inaugura chiar mâine, 5 dec. După amiază. O să intru la Aleph să vorbesc despre pasaj. Ceva de scos în evidență?
@TibiV și alții din zonă/ care ați urmărit lucrările și ce trebuie făcut.
^ Ar fi interesanta o dezbatere legata de sigurata circulatiei pe acest tip de pasaje cu iluminatul acesta "bombastic". Oare au vreun acord de la Rutiera? Acesta din S4 inca nu l-am vazut live, dar cel de la S3 Pallady mi se pare foarte excesiv.
Eu am trecut prin cel de la A2 si nu mi se pare nimic periculos. Poate sa te afecteze doar daca ai epilepsie, dar altfel nu are cum sa te distraga mai mult ca basarab-ul (de exemplu).
poate fi eliminat acel "coviltir" (for lack of a better word...) de un viitor primar cu mai mult simt estetic sau zarurile au fost aruncate?
^^ La Basarab iluminatul e static, cand am trecut pe la Pallady A2 era foarte dinamic.Totusi e ceva diferenta intre un iluminat arhitectural clasic si unul de "club".
Daca e pus, nu-l mai da nimeni jos.
Eu sper doar sa nu fie dinamic chiar ca la A2, adica mereu, sa fie si el la zile speciale.
Eu as prefera, daca are cumva senzori, sa aiba intensitatea in functie de lumina de afara, autoadaptabil.
In alta ordine de idei, au aparut niste steaguri par a fi doar statele UE, stema S4 si numele, pe o parte scrie EUROPA, pe cealalta BUCURESTI
(https://i.imgur.com/fZ2MfZs.jpg)
(https://i.imgur.com/QhdK3LE.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Circulația pe pasajul Europa Unită, aflat la intersecția străzii Turnu Măgurele cu bd. Metalurgiei, a fost deschisă marți seară, la ora 22.00.
Sursa + video (https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26732676-foto-cum-arata-pasajul-europa-unita-pentru-care-primaria-sectorului-4-cheltuit-circa-85-milioane-lei.htm)
Salut, Am făcut aseară o filmare de la sol cu Pasajul Europa Unita.
Vizionare plăcută!
Direcția Fântâna Florilor - Metalurgiei - dreapta pe bretea pasaj - Luică x Brâncoveanu e un coșmar sinistru. Am fost aseară pe la 6. Vreo 20 de minute ca să depășesc rahatul ăsta.
Semaforizarea sub pasaj e în 4 faze, breteaua e cu 2 benzi care înainte de final se gâtuie în una, iar pe prima bandă a bretelei e și stație de autobuz. Combinat cu direcția preponderentă dinspre Metro - respectiv stânga spre Brâncoveanu, breteaua asta e, la orele de vârf, aproape de ne traversat. Piece of shit. Pe pasaj nu era traficul de pe bretea. Evident, semaforul de la Perșu, un alt cataclism, contributor major la cataclismul de pe bretea. Ar trebui făcut ceva "turbo" acolo, ar mai fi loc de o bandă în dreapta.
Așa e când, în loc să faci studii de trafic, te apuci de plantat castraveți cu leduri.
Am uitat să vă zic că la intrare pe bretea nici măcar nu e semafor, e cu breteluță și liber la dreapta. Păcat că la dreapta nu e și liber.