http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/centura-de-ocolire-sibiu-sud-de-la-cristian-prin-arhitectilor-si-pana-la-dedeman-drum-de-peste-10-km-cu-trei-benzi-si-investitie-de-maxim-22-milioane-euro-146783.html
http://www.turnulsfatului.ro/2019/09/11/centura-de-sud-a-sibiului-cj-scoate-la-licitatie-studiul-de-prefezabilitate/
E doar perfezabilitate. Adică nimic :)
Nu am acum timp si energie sa ma documentez pe subiectul Centurii Sibiu. Va fi centura veritabila sau doar asa, un drum mai la margine? Vreau sa stiu daca merita un thread dedicat, la fel ca restul centurilor.
Aș zice ca deocamdată nu. Eu cred că n-o să se facă nimic. O scot acum de la naftalină că e an electoral. Avem alte probleme mai importante în Sibiu, gen televizoare și iluminat cu led în pasajul pietonal din centru și alte tâmpenii. Era un articol cu proiectele alese, te doare capul.
Ce nu pricep eu, de ce centurile astea trebuie făcute ca și DN-uri și nu pot fi construite în regim de DJ? Că și de centura Timișorii trag de ea de ani buni. Și Sibiul și Timiș-ul ar avea bani să-și facă centuri în jurul "capitalelor" de județ dar tot stau cu mâna întinsă și arată cu degetul ca-i blochează cei de la București.
Scuza obișnuită a autorităților locale este cea cu exproprierile. Vezi Doamne trebuie sa le facă alții.
http://www.turnulsfatului.ro/2020/02/24/trei-variante-pentru-ocolitoarea-sibiu-sud-detalii-avantaje-si-dezavantaje/
centura ocolitoare de sud a Sibiului
cateva precizari
- in primul rand consultarea publica este prea din scurt - miercuri ,26.02 la ora 13:00,la sediul CJ Sibiu ( nu s-a publicat studiul de prefezabilitate pt detalii si trebuie studiate si strazile cu,care se intersecteaza,unde se varsa.
- avem la intersectiile cu Dj,Dc,etc,sensuri giratorii - o tampenie,ale carei rezultate se poate vedea la centura de ocolire a Brasovului
- lipsesc concepte precum parcari cu benzinarii si/sau locuri de incarcat pt vehicule plg in sau full electric ( macar una pe sens ,tinand cont de lngimea medie de 18 km )
- lipsesc concepte de genul park and ride,astfel incat turistii( si nu numai ) sa-si poata lasa masinile si apoi sa ia transportul in comun
momentan acestea ar fii la prima lectura
Stai liniştit că n-o să se facă nimic.
^
Asta e și parerea mea... :D
http://www.turnulsfatului.ro/2020/02/24/trei-variante-pentru-ocolitoarea-sibiu-sud-detalii-avantaje-si-dezavantaje/
Un studio OK is. As merge pe varianta 2....totusi nu e un gard centura asta...sa inconjoare tot ce se poate incojura.
a mea....nu..
stiu ca e campanie dar de facut se va face... la termen...sau intarziata....se va face
Din cele 3 variante ,prima si a3a sunt fanteziste,mult prea lungi. A doua este ok dar padurea aia cam sta in cale.
Intrebare: cati puieti se pot planta cu banii economisiti din alegerea variantei 2 vs 1 sau 3? Adica de valoarea a minus 12km de drum cu 2 benzi pe sens si separator median.
Fanteziste e frumos spus. A treia e cel puţin idioată. Astea nu se fac pentru traficul de tranzit, pentru ăla e deja A1. Ideea era să fie mai facil accesul în cartierele din sud. Ori dacă de la Dedeman / Arhitecţilor ca să ajung la Aeroport trebuie să trec prin Răşinari şi Poplaca, cred că mai bine merg prin oraş... Mă mir că nu s-au gândit s-o facă prin Rm. Vâlcea şi aşa e plin de olteni în Arhitecţilor.
@adiarc degeaba se face peste 50 ani când eu n-o să mai fiu.... Cu ce ma ajută dacă mă uit "de sus" sau "de jos" la ea?
@Ionuţ mai pune te rog un "sud" în titlu, că avem deja o centură la SB :)
Eu asa ceva as face, ca doar o facem pentru urmatorii 20-30 ani, nu ca viaductul de pe calea Surii Mici care e depasit, daca se mai fac cateva blocuri.
(https://i.imgur.com/0xzpNTs.jpg)
Rosu - tunel - inclusiv racorduri cu drumul spre Rasinari
Galben - la suprafata
Toate intersectiile denivelate
Poate in prima faza, half profile, dar cu expropieri si mutari de utilitati pentru full profile.
Tunel sub aeroport ok, de acord. Dar nu pricep de ce e așa mare obstacol pădurea Dumbrava. Nu se pot muta / planta alți copaci în zona Câmpșor de exemplu? La Timișoara la Iulius Town au plantat direct copaci maturi. Suntem în 2020 totuși...
nu cunosc bine padurea Dumbrava - dar as face ceva ce probabil nu ar da bine cu cei de la Mediu:
cut&cover pe cca un km cat e latimea padurii. partea de cover amenajata ulterior cu replantare 75 % si pe 25% un traseu de biciclete si agrement
dar nu pe linia rosie , pentru ca trece fix prin muzeu si casele istorice
later edit - am scris numa prostii, un admin sa stearga mesajul pls :)
Pădurea Dumbrava este parc natural, nu cred că se poate emite acord de mediu pentru al tăia în două de o șosea de centură.
am participat astazi la consultarea publica.
Am avut o intervenție ca reprezentant al Asociatiei ProInfrastructura( multumesc Ionut )
mi-am canalizat intervenția pe 3 canale - de ce esueaza proiectele - SF din birou,documentații prost facute...toate adjudecate dupa un prost criteriu...cel mai mic pret.Rezulta maculatura ieftina
apoi am discutat putin despre actuala varianta
- giratoriile trebuie sa dispara - sunt nesigure si impiedica o fluenta acceptabila.Trebuie noduri si intersectii denivelate
- trebuie tunel pe sub Pad.Dumbrava
- nu sunt prevazute parcări
- trebuie conectată si prelungirea str M.Viteazu
- toate dezvoltarile ( restaurante,benzinarii,etc ),sa se faca DOAR in zona nodurilor....sa nu fie permise intepari in centura...
am dat exemplul centurii Oradea ( la nivel de implementare strict ),cu proiect facut de Primarie si implementat de CNAIR
nu in ultimul rand am facut apel la toti politicieni sa nu rămână doar un exercitiu de imagine....moment la care unii s-au simțit cu musca pe caciula...
mai multe detalii in articol
http://www.turnulsfatului.ro/2020/02/26/dezbaterea-pentru-varianta-ocolitoare-sud-aparut-propunerea-ong-urilor-primar-ce-daca-trece-prin-padure-padurea-creste-autostrada-ramane/
PS - era nevoie de si mai multa lume...nu ajuta pe nimeni daca rămânem doar zmei in spatele tastaturii
Quote from: pasadia on September 12, 2019, 03:22:59 PM
Scuza obișnuită a autorităților locale este cea cu exproprierile. Vezi Doamne trebuie sa le facă alții.
Exproprieri pot face și consiliile județene, și consiliile locale, deci acesta este un pretext foarte străveziu.
Eu știu asta, dar spune-le și lor.
@Redox, e deja tăiată de două ori. Strada Avrig și Ludoș. Și cred ca are impact mai mare asupra mediului câteva sute de mașini ce ard motorină stând pe loc vs. a tăia niste copaci. Copaci ce pot fi plantați de-a lungul noii centuri 100m de o parte și 100m de alta. În felul asta știi ca nu se mai "înțeapă" nimeni în centură.
O altă chestie ce nu o înțeleg, poate mă lamurește careva ce-i mai de mult prin Sibiu.... De ce nu s-a încercat niciodată o legătura pe la școala de câini? Prin pădure e deja drum, drept, o singură bandă, dar este...
Mulțumim pentru reprezentare adiarc.
Ai atins principalele puncte de care ar trebuii să se țină cont.
Sunt foarte curios dacă în urma discuției au înțeles ceva reprezentanții CJ și primarii. Din articol îmi dau seama că fiecare a fost cu ideile lui.
gruiarew, străzile Avrig și Ludoș sunt mai mult la limita Parcul Natural Dumbrava Sibiului chiar în Parcul Sub Arini. Strada Ludoș trasează granița dintre cele două păduri.
Există și DJ106A Sibiu-Rășinari care taie longitudinal parcul în două, așa s-au făcut lucrurile în trecut... poluare există, nu te contrazic dar asta nu e scuzabil să proiectăm un drum de centură care se vrea cu două benzi pe sens printr-un parc natural. Suntem în anul 2020, haideți să găsim soluții sustenabile cât de "eco-friendly" în concordanță cu acest an.
Când spui despre drumul spre Școala de câini, te referi stric la un drum în continuarea străzii Ludoș care să lege cart. Valea Aurie - Calea Dumbrăvii de cart. Arhitecțiilor (Calea Cisnădiei) sau la un drum de centură care să treacă pe acolo? Dacă este prima variantă aș putea spune că principalele cauze în lipsa acestei legături este colaborarea deficitară dintre primării (aici Sibiu și Cisnădie) și lipsa de viziunea. Mai există astfel de cazuri în care nu au fost implementate legături rutiere între Sibiu și Șelimbăr sau chiar în Sibiu între cartierul Turnișor și Ștrand II/Telișca prin Câmpușor.
Nu, mă refer chiar la o uliță chiar si cu o banda pe sens cu circulatie alternativă. Dimineața dinspre Arhitectilor și seara invers, dacă mai mult nu se poate. La dracu, noi visăm doar autostrăzi și drumuri cu 'nșpe mii de benzi când s-ar putea rezolva simplu chestiile, punctual.
Hai să fim seriosși că în afară de dimineața și seara (când pleacă / se întoarce întoarce lumea la / de la lucru) nu prea ai trafic în Sibiu. Și ca să fiu până la capăt Gigi contra, nu știu cât va ajuta centura având în vedere că ambuteiajul se face de cei ce-si aduc pruncii la școală în oraș. Când nu-i școală nu mai e înghesuială nici dimineața nici seara.
Dacă se ajunge la tunele și alte bazaconii, n-o sa se facă mai nimic. Oricum discuția asta reînvie tot la 4 ani și de fiecare data ne agităm ca pepsi-ul. Apoi după ce trec alegerile nu se mai aude nimic iar 4 ani.
Pentru început aș lega Arhitecților de DN1 pe la troiță. S-a construit în draci între Kaufland și Dedeman, Strada Doamna Stanca nu mai face față de ceva vreme. Și încă se constuieșe acolo. Acum fac și Mega Image.
S-ar parea ca avanseaza discutiile despre centura de sud a Sibiului. Mai multe detalii in articolul acesta - https://www.turnulsfatului.ro/2020/06/18/centura-de-sud-a-sibiului-a-ajuns-la-doua-variante-pe-langa-sau-pe-sub-padurea-dumbrava-174364
Nu sunt de meserie, dar as zice ca varianta cea mai buna este subtraversarea Padurii Dumbrava. Varianta prin care s-ar ocoli Padurea Dumbrava, pe langa faptul ca ar trebui sa urce un deal (intre Poplaca si Rasinari este un deal) ar distruge si tot farmecul zonei.
Astept pareri avizate! :)
Mno, s-a ajuns la două variante. Una n-o văd deloc fezabilă.
https://www.turnulsfatului.ro/2020/06/18/centura-de-sud-a-sibiului-a-ajuns-la-doua-variante-pe-langa-sau-pe-sub-padurea-dumbrava-174364
Pentru cei ce stau în Arhitecților și au treabă în zona industrială vest, cred că mai bine s-ar muta în Amnaș...
categoric pe sub pad Dumbrava...nu mai apar nici un fel de controverse de mediu si este ceea ce se practica la nivel mondial...sunt tari care desfiinteaza drumuri la suprafata si le baga in subteran
lipsa banilor este o falsa motivatie..
de asemenea sper sa renunte la giratoriile existente si sa deniveleze toate intersectiile...nu imi doresc o noua centura similara cu cea din BV......apoi neaparat parapeti peste tot,inclusiv pe margine pt a impiedica orice acces lateral...accesul sa fie permis strict in zona eventualelor noduri....iar pt economie se poate practica sistemul "Pianu de Jos,Ab",de pe A1,unde avem o struto-camila utila dupa parerea mea ( spatiu de servicii plus parcare plus acces pe ambele sensuri prin bretele simple,eficiente,sigure si ieftine
18.09 10:00
Participarea vicepremierului Raluca Turcan și a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, la semnarea parteneriatului de implementare, încheiat pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Varianta Ocolitoare Sibiu Sud", urmată de conferință de presă
- Consiliul Județean Sibiu
^
Prin parteneriatul de implementare, Ministerul Transporturilor s-a angajat să ducă la îndeplinire procedurile privind realizarea culoarului de expropriere, derularea procesului de accesare a fondurilor europene, participarea la recepționarea lucrărilor, administrarea și întreținerea infrastructurii rutieră după încheierea perioadei de garanție.
Consiliului Județean Sibiu cu ajutorul finanțării europene, va parcurge următoarele etape: contractarea serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic cu toate documentațiile aferente, contractarea lucrărilor de execuție și monitorizarea implementării proiectului
sper ca modelul de succes Oradea,sa fie replicat cu succes si la Sibiu.
Sursa - tribuna.ro
Licitație pentru studiul de fezabilitate
Centura de ocolire Sibiu Sud va avea două variante de traseu: ocolirea Pădurii Dumbrava sau un tunel pentru subtraversare
Centura de ocolire Sibiu Sud va fi realizată în baza unui studiu de fezabilitate ce va lua în considerare două variante de traseu, prima dintre ele cu ocolirea Rezervației Naturale Dumbrava și cea de-a doua cu realizarea unui tunel pe sub rezervație, ambele trasee parcurgând teritoriile localităților Sibiu, Cristian, Poplaca, Rășinari, Cisnădie și Șelimbăr.
În cadrul studiului de fezabilitate se vor detalia două scenarii de traseu pentru Varianta Ocolitoare Sud Sibiu. Traseul 1 are o lungime cca. 22,5 km și propune: ocolirea Rezervației Naturale Dumbrava și străbate localitățile Sibiu, Cristian, Poplaca, Rășinari, Cisnădie și Șelimbăr, în intravilan și extravilan. Traseu 2 are o lungime de aproximativ 20,2 km, este propus de Asociația Animal Life Sibiu și subtraversează printr-un tunel Rezervația Naturală Dumbrava străbătând aceleași localități, în intravilan și extravilan.
Varianta ocolitoare va avea astfel fie o lungime de cca 20 km, fie 22,5 km, patru poduri peste cursuri de apă, trei pasaje rutiere iluminate, șapte intersecții amenajate cu sensuri giratorii sau noduri rutiere; 23 de poduri pentru acces la terenuri agricole și pentru asigurarea continuității accesului animalelor sălbatice și cinci podețe transversale.
Sursa (https://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/licitatie-pentru-studiul-de-fezabilitate-centura-de-ocolire-sibiu-sud-va-avea-doua-variante-de-traseu-ocolirea-padurii-dumbrava-sau-un-tunel-pentru-subtraversare-156228.html)
CJ a lansat licitația pentru a doua centură ocolitoare a Sibiului: cât va costa, de unde vin banii și care va fi traseul
În principal, contractul licitat va avea drept finalitate stabilirea costurilor, a traseului și detaliilor drumului, a coridorului de expropriere necesar, precum și documentația necesară atragerii de fonduri europene nerambursabile pentru acest proiect estimat inițial la 100 de milioane de euro.
Noua variantă ocolitoare a Sibiului ar trebui să aibă în vedere prognozele de trafic rutier pentru următorii 30 de ani, perioadă pentru care este solicitat și un plan de întreținere și operare.
Viitoarea centură nu va avea profil de autostradă. "Viteza de proiectare pentru varianta de ocolire va fi de 80 de km/h", se arată în caietul de sarcini. În ceea ce privește numărul de benzi pe sens pe care îl va avea viitoarea investiție, acesta va fi stabilit tot în urma acestui contract, scenariul de bază de la care se pornește fiind cel al unui drum cu o singură bandă de circulație pe sens. "Prestatorul va realiza un studiu de trafic care va clarifica necesitatea prevederii de benzi suplimentare. Pe baza rezultatelor furnizate în cadrul studiului de trafic, proiectantul va actualiza studiul de fezabilitate în consecință", se cere prin caietul de sarcini.
Premisa de la care pornesc autoritățile este aceea a unei variante cu două benzi de circulație pe sens, amintită în documentația de atribuire ca optimă.
Viitoarea variantă ocolitoare ar trebui să aibă minimul de intersecții posibil. "Prestatorul va analiza și soluții alternative optimizate aplicate frecvent în țările europene. În cazul intersecțiilor fără accese dintre varianta de ocolire și drumuri din alte clase se va urmări ca, ori de câte ori topografia locului permite, varianta de ocolire să supratraverseze aceste drumuri cu pasaje cu o singură deschidere".
Sursa (https://www.turnulsfatului.ro/2021/01/20/cj-a-lansat-licitatia-pentru-a-doua-centura-ocolitoare-a-sibiului-cat-va-costa-de-unde-vin-banii-si-care-va-fi-traseul-179442)
6 oferte pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Variantei Ocolitoare Sud
Metroul (ofertant unic)
Coplan – Consultanți - Arhitecți – Ingineri (ofertant unic)
Asocierea Aduro Impex (leader), Aspire Design, NV Construct SRL
Asocierea Search Corporation (leader), like Consulting SRL
Asocierea Beta Cops (leader), Total Road
Asocierea Romair Consulting (leader), East Water Drillings
Valoarea estimată a contractului este de 4.177.702 lei fără TVA,iar durata contractului pentru realizarea SF este de 6 luni de la ordinul de începere.
Sursa (https://www.turnulsfatului.ro/2021/03/26/6-oferte-pentru-realizarea-studiului-de-fezabilitate-al-variantei-ocolitoare-sud-180980)
Aparent, Consiliu Judetean Sibiu considera necesara o noua varianta la nivel de autostrada la sud de Sibiu. Mie personal mi se pare prea mult. Nu zic ca nu ar fi bun un drum nou pe 4 benzi care sa deserveasca drept centura pentru Sibiu dar in special sa lege mai bine localitatiile Cristian, Poplaca, Rășinari, Cisnădie și Șelimbăr insa de aici pana la autostrada de Sud Sibiu cred ca e cale lunga.
Las stirea mai jos. Voi ce parere aveti?
QuoteCel mai important proiect pentru care Consiliul Județean Sibiu solicită bani prin Programul "Anghel Saligny" este cel al construirii "Variantei Ocolitoare Sibiu Sud", o a doua centură, în regim de autostradă, a municipiului Sibiu, anunță Turnul Sfatului.
Costul estimat al lucrării este 1,3 miliarde de lei, (260 de milioane de euro) și urmează să treacă prin șase localități, pe lângă Sibiu: Cristian, Poplaca, Rășinari, Cisnădie și Șelimbăr, se arată în documentația care însoțește un proiect de hotărâre ce se va afla joi, pe masa consilierilor județeni.
La prețul estimat s-a ajuns după ce s-a stabilit un preț mediu pe kilometru al altor lucrări similare. Așa s-a stabilit că valoarea medie este de 4.050.000 euro/km, la un curs euro de 4,9471 lei din data de 30.09.2021, reprezentând 20.035.755 lei/km.
Valoarea totală estimată a obiectivului de investiții este de 1,369,643,462.73 lei cu TVA inclus.
De la bugetul de stat se solicită 1,2 miliarde de lei cu TVA, iar valoarea finanțată de la bugetul local este de 129 de milioane de lei.
Sursa: G4Media (https://www.g4media.ro/cj-sibiu-cere-124-miliarde-de-lei-pentru-a-face-o-noua-centura-ocolitoare-a-municipiului-cu-bani-din-programul-anghel-saligny-pretul-estimat-este-de-4-milioane-de-euro-kilometru.html)
LE: Aticolul original: Turnul Sfatului (https://www.turnulsfatului.ro/2021/10/25/toate-proiectele-consiliului-judetean-pe-programul-rdquo-anghel-saligny-rdquo-3-miliarde-de-lei-pentru-221-km-de-drumuri-186137)
exista thread dedicat
Sibiul,se incadreaza in cadrul oraselor care au nevoie de inel complet.( oras cu peste 200.000 cu tot cu localitatile limitrofe)....cu siguranță este nevoie pt a degreva orasul de zeci de mii de masini ale cetățenilor care locuiesc intr-o localitate...si merg la munca in partea opusa...
cat despre costuri,de asemenea Sibiul este un contributor net la buget ( alaturi de maxim 10 orase din Romania), iar costul estimat de 4 mil/euro este decent daca se va tine cont de o posibila si necesara indexare daca preturile materialelor si al utilităților sar in aer...
^
asa o fi, doar ca avand cel putin 2 orase cu o concentrare de aproximativ 500k locuitori, cu contributii nete chiar mai mari la bugetul de stat, inca nelegate de reteaua de autostrazi cred ca ar trebui sa ne focusam pe acelea inainte sa dublam autostrazi pentru cei care au deja...
Acestea fiind spuse, Romania le-a facut o centura sibienilor, cred ca resursele de la centru ar trebui sa mearga in alta parte de data asta.
Da, imi veti spune ca CJ Sibiu vor fi cei care vor construi, dar nu uitati ca acest PNDL ar trebui sa ajunga in primul rand pentru proiecte mici locale, nu?
O viitoare centura sud pentru Sibiu ar servi exclusiv interesului local, adica pentru cei care au punctul de plecare ori sosire ori in Sibiu, ori in una din localitatile la sud de oras. Traficul de tranzit de lung parcurs tot A1 va folosi.
Proiectul nu e neaparat rau, doar ca pentru acest nivel de trafic nu ai neaparat de profil de autostrada. Un drum 1+1 modern, fara accese la proprietati direct din drumul principal, eventual cu intersectiile principale denivelate, si cu vreo 2-3 locuri cu dublare a benzii pentru a facilita depasirea unui eventual vehicul lent, ar fi mai mult decat suficient pentru a asigura o circulatie decenta in zona de sud a orasului.
Nu am pus la indoiala necesitatea intr-un viitor ca centura Sibiului sa aiba un inel complet. Dar pentru un oras ca acesta sa ajungi sa ii faci inel complet numai la nivel de autostrada, mie personal mi se pare prea mult.
Cat despre thread, cred ca am pus unde trebuie. Se discuta despre o propunere de autostrada deci se incadreaza la discutii diverse. Nu puteam sa pun pe topicul de A1 :)
LE: Scuze, nu stiam ca exista topic separat doar pentru Sibiu Sud
ce sa zic...
nu exista criterii clare si obiective si din pacate ( sau din fericire pt sibieni in acest caz ),implicarea autoritatilor locale este definitorie
S-au făcut SF-uri s-a cariocit în draci și acum fac la nivel de Autostradă? Mă apucă râsul. N-ar fi mai indicat să înceapă cum a zis bogdymol? Un 1+1 cu intersecții denivelate și fără acces din curți ar fi excelent pentru început. Pentru că nu cred că va fi foarte folosit. Din Arhitecților în Zona de Vest tot prin oraș se va trece. Știți de ce? Pentru că trebuie dus și plodul la școală. Când se va reveni iar la normal...
Dupa ce criterii (altele decat electorale) anunti ca vrei sa faci inel de centura - autostrada la Sibiu iar la Timisoara se face inel cu 1 banda pe sens... :weird:
Si va rog sa nu ziceti A9, pentru ca A9+A1 e doar un arc de cerc departat, cu trafic si scop propriu, separat de Timisoara. DN-urile dinspre Sannicolau Mare, Jimbolia, Comlos, Foeni tot in centura mica se vor varsa. :zen:
Măcar acolo se face "ceva". La Sibiu atâta s-a trâmbițat centura aia de sud și noul spital, dar tot nimic. În schimb se face stadion nou. Același. Și tot la doi ani.
Nu inteleg ce tot veniti cu argumente sa nu se faca...
iar la noi nu merge ca in lumea civilizata..facem 1+1 si apoi up-grade...pt ca solutia provizorie va fii definitiva...stiti f bine
Cine a zis de 1+1 apoi upgrade?
Da, ar fi frumos sa avem autostrazi in toate cotloanele tarii, dar pe langa ca nu avem bani de asa ceva, nici nu e fezabil, ca investitia ar fi total aiurea. De ce sa visam avioane, si sa promitem marea cu tara, cand putem sa gandim un pic problema si sa luam o decizie rationala?
Propunerea mea, nu numai pentru Sibiu, ci si pentru alte localitati unde nu e trafic de autostrada sau drum expres, dar o centura e binevenita:
- drum 1+1
- exclusiv in afara localitatilor
- curbe cu raze largi, cu viteza de proiectare moderna (fara limitari aiurea la 50 km/h in câmp)
- fara accese la proprietati adiacente drumului
- intersectii denivelate (inclusiv pasaje peste CF)
- banda suplimentara de urcare unde se impune datorita reliefului (2+1), sau cel putin o data la 5-10 km, pentru depasiri sigure
Un drum cu caracteristicile de mai sus ar asigura un tranzit constant cu 90-100 km/h pe aproape toata lungimea traseului. Suficient pentru nevoile unor zone pe urmatorii 20 de ani.
Pe langa ce am scris mai sus, unde se impune, se pot realiza niste upgrade-uri direct din stadiul incipient, cum ar fi 2 benzi pe sens continuu pe portiunile cele mai circulate.
Iar unde avem culoar de autostrada sau DX, acolo facem autostrada sau DX. Dar la Sibiu sud, mi-e teama ca nu se merita inceputa discutia, ca nu e cazul.
de acord cu o centura sibiu sud ...dar acum in 2021 cu un oras in dezvoltare sa mai vorbim de un drum 1+1 ....mi se pare cam o aberatie ...de ce sa nul faci in perspectiva 2+2 ...si cu viteza maxima 100 la ora ... :)
Execuția centurii ocolitoare sud a Sibiului se amână. Pentru următorul exercițiu financiar european.
În fața evidenței că o centură ocolitoare nu mai poate fi realizată până la finele lui 2023, conducerea CJ Sibiu propune ca execuția variantei ocolitoare sud să devină un proiect pentru care să ceară fonduri din exercițiul financiar european 2021 - 2027.
Proiectul centurii ocolitoare sud a municipiului Sibiu a fost demarat de Consiliul Județean Sibiu în parteneriat cu autoritățile centrale. Planurile inițiale prevedeau ca proiectarea și execuția acestui obiectiv să fie finanțate din fondurile europene nerambursabile alocate României în exercițiul bugetar 2014 – 2020 (pentru care țara noastră a primit din nou o derogare de trei ani pentru finalizarea investițiilor astfel finanțate, adică până în decembrie 2023).
Cum abia în cursul zilei de ieri a fost lansată consultarea publică pentru obținerea avizelor de mediu pe baza unui PUZ preliminar a devenit evident că centura ocolitoare sud nu are șanse a fi nici demarată, darmite finalizată până în decembrie 2023, când se încheie perioada în care pot fi folosite fonduri europene nerambursabile din bugetul multianual 2014 – 2020.
Conducerea CJ Sibiu a inițiat, în acest context, un proiect de modificare a parteneriatului încheiat în urmă cu doi ani cu CNAIR, pentru finanțarea nerambursabilă a centurii ocolitoare sud. Propunerea CJ Sibiu este ca din fondurile 2014 – 2020 să mai fie finanțată proiectarea obiectivului, urmând ca execuția centurii de 21,4 km să fie amânată pentru când vor putea fi accesate fondurile din exercițiul bugetar european 2021 – 2027.
Prea complex
Parteneriatul cu CNAIR în ceea ce privește varianta ocolitoare sud a Sibiului poate fi modificat doar printr-o hotărâre adoptată de majoritatea consilierilor județeni. Proiectul redactat pentru adoptarea acestei hotărâri urmează să fie supus dezbaterii și plenului CJ în cursul săptămânii viitoare.
Iar potrivit raportului de specialitate care însoțește proiectul este nevoie de prorogarea termenelor din cauza complexității investiției. După termenele prelungite cu studiul de prefezabilitate, abia în vara anului trecut a fost semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Varianta ocolitoare sud Sibiu. Pentru trei milioane de lei, la care se adaugă TVA, asocierea de firme bucureștene Beta Cops – Total Road ar fi trebuit să livreze SF-ul la începutul acestui an.
Însă acest document nu este nici acum gata, nu are un termen clar de finalizare, iar conducerea CJ Sibiu dă vina pe complexitatea proiectului și numărul mare de variante luate în calcul (mai întâi trei, apoi cinci).
"Pe parcursul elaborării documentației s-a constatat că realizarea documentației tehnico-economice (studiul de fezabilitate) pentru obiectivul de investiții în cauză necesită timp mai îndelungat decât cel prognozat la încheierea Parteneriatului de implementare. Aceste întârzieri sunt determinate de apariția unor factori ulteriori încheierii Parteneriatului, respectiv complexitatea proiectului și analiza minuțioasă a oportunităților identificate la nivelul multiplelor variante care au fost propuse și care trebuie analizate. Astfel, perioada de timp alocată realizării Studiului de fezabilitate s-a dovedit a fi insuficientă, fapt ce ar elimina posibilitatea de încadrare în termenul limită de decontare a cheltuielilor eligibile aferente fazei de execuție în cadrul exercițiului financiar european 2014 – 2020", se arată în raportul de specialitate elaborat pentru modificarea parteneriatului cu CNAIR.
Modificare potrivit căreia, în actualul exercițiu financiar european să mai fie finanțată, eventual, proiectarea centurii ocolitoare sud, urmând ca eventuala execuție să mai fie realizată din fondurile nerambursabile care vor putea fi cheltuite până prin 2030.
(https://i.imgur.com/KWzwO8m.jpg)
Turnul Sfatului (https://www.turnulsfatului.ro/2022/10/18/executia-centurii-ocolitoare-sud-a-sibiului-se-amana-pentru-urmatorul-exercitiu-financiar-european-197433)
Pe unde va trece centura ocolitoare sud a Sibiului: prima documentație urbanistică este supusă consultării publice.
Șura Mică, Cristian, Poplaca, Rășinari, Sibiu, Cisnădie și Șelimbăr sunt localitățile prin care va trece varianta ocolitoare sud a municipiului, proiect inițiat de către Consiliul județean. Prima variantă de plan urbanistic zonal lansată consultării publice oferă detalii ale traseului.
Autoritățile județene au lansat în cursul zilei de luni procedura de consultare publică a planului urbanistic zonal (PUZ) elaborat pentru varianta ocolitoare sud a municipiului Sibiu, plan care include varianta finală de traseu, aleasă din cele cinci propuse în urmă cu doi ani. Aceasta are o lungime de 21,4 km și prevede construirea unui drum cu două benzi pe sens, delimitate de un separator cu o lățime de trei metri. Viteza de circulație pentru care ar urma proiectat drumul ocolitor este cuprinsă între 80 și 100 de km/h.
Parcare la Poplaca
Pe viitoarea centură este propusă o parcare de scurtă durată în extravilanul comunei Poplaca. Toate intersecțiile și podurile de pe traseu ar urma iluminate, iar în zonele locuite și în apropierea pădurilor sunt propuse panouri fonoabsorbante.
Varianta ocolitoare sud a Sibiului ar urma să aibă șapte intersecții amenajate prin giratorii sau noduri rutiere, trei pasaje, trei poduri peste cursuri de apă, 16 poduri pentru acces la terenuri agricole și pentru asigurarea deplasării animalelor sălbatice și șapte podețe transversale.
Ca urmare a studiilor geotehnice realizate pentru întocmirea PUZ-ului supus consultării publice, principalul risc în execuția viitoarei variante ocolitoare este reprezentat de alunecările de teren. "Aria studiată se încadrează în zone cu potențial de producere a alunecărilor ridicat, cu probabilitate de alunecare «mare»", se arată în PUZ.
Descrierea traseului
Conform documentației urbanistice elaborată de trei firme (Arhigraf din Târgu Mureș, Beta Cops și Total Road, din București), centura de sud ar urma să aibă punctul de pornire în intersecția dintre DN 7H (strada Salzburg din Zona industrială vest) și Calea Șurii Mici (Drumul hoților).
De aici, varianta ar urma să străbată un drum de exploatare existent până la intersecția cu DN1/DN7 între Sibiu și Cristian, drum cu care se va intersecta între actuala zona industrială din Cristian și capătul pistei aeroportului. Cibinul va fi traversat pe un nou pod, traseul centurii urmând să se intersecteze cu drumul dintre Sibiu și Poplaca în capătul Pădurii Dumbrava. De aici, traseul se îndreaptă pe marginea Pădurii spre Tropinii noi, dar în această zonă nici PUZ-ul supus acum consultării publice nu clarifică traseul, în sensul că amintește în continuare de varianta amenajării unui tunel pe sub rezervația naturală. "Ocolește Rezervația naturală Dumbrava / subtraversează Rezervația naturală Dumbrava în zona comunei Rășinari, intersectează DJ 106A Sibiu – Rășinari", este descrierea oferită de PUZ pentru traseul din această zonă.
Mai departe, varianta ocolitoare are un traseu propus paralel cu Pădurea Dumbrava intersectând drumul județean către Cisnădioara și, mai departe, cel către Cisnădie. "Străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu râul Seviș, traversează râul Seviș spre lacurile Șopa de pe teritoriul comunei Șelimbăr, continuă înainte de lacurile Șopa spre E68, pe care îl intersectează în apropierea nodului rutier de autostradă în Șelimbăr", mai este descrierea traseului, extrasă din studiul de fezabilitate întocmit în acest sens.
Cel mai mult intravilan afectat – în Rășinari
Din cei 1,37 milioane de metri pătrați estimați a fi ocupați de viitoarea centură ocolitoare sud, cea mai mare parte de teren este în extravilanul localităților pe care le va traversa. Traseul propus afectează intravilanul a patru localități, cea mai mare suprafață fiind în Rășinari (12.035 mo), urmat de Sibiu (5.398 mp), Șelimbăr (3.110 mp) și Poplaca (74 de mp).
Conform planurilor autorităților județene care au semnat un parteneriat cu Ministerul Transporturilor, Guvernul României este cel care ar urma să finanțeze proiectarea și execuția variantei ocolitoare sud a Sibiului. De implementarea efectivă a proiectului (licitații, contracte, recepții etc) ar urma să se ocupe Consiliul Județean Sibiu.
Opinii?
Această documentație urbanistică a fost elaborată în vederea obținerii avizelor necesare de la Agenția de protecție a mediului Sibiu. Cei care au comentarii ori sugestii referitoare la documentația urbanistică sunt invitați să le transmită în scris pe adresa office@apmsb.anpm.ro până pe data de 31 octombrie 2022.
Turnul Sfatului (https://www.turnulsfatului.ro/2022/10/17/pe-unde-va-trece-centura-ocolitoare-sud-a-sibiului-prima-documentatie-urbanistica-este-supusa-consultarii-publice-197409)
Consiliul Județean a emis certificat de urbanism pentru centura de sud a Sibiului
Certificatul de urbanism pentru "Varianta ocolitoare sud" a fost emis în data de 2 februarie 2023, de către Consiliul Județean Sibiu, la solicitarea lui Marcel Luca, unul dintre cei doi vicepreședinți. Emiterea acestui act vine după ce reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat studiul de fezabilitate elaborat pentru acest proiect.
Execuția propriu-zisă a centurii ocolitoare sud este în responsabilitatea CNAIR, cu care administrația județeană a semnat un parteneriat în baza căruia autoritățile locale și-au asumat elaborarea documentațiilor preliminare.
Fondurile necesare execuției acestei variante urmează să fie atrase de CNAIR, din cele europene nerambursabile alocate României în exercițiul financiar 2021 – 2027.
Conform unui plan urbanistic zonal supus consultării publice în toamna anului trecut, traseul variantei ocolitoare sud ar urma să aibă o lungime de 21,4 km, un cost aproximat la 1,36 de miliarde de lei, traversând teritoriul administrativ al localităților Șelimbăr, Cisnădie, Sibiu, Rășinari, Poplaca, Cristian și Șura Mică.
Turnul Sfatului (https://www.turnulsfatului.ro/2023/03/10/consiliul-judetean-a-emis-certificat-de-urbanism-pentru-centura-de-sud-a-sibiului-201222)
Merită citit dacă aveți timp mai ales dialogul de la final dintre cetățean și proiectant. :lol:
QuoteDezbaterile despre viitoarea variantă ocolitoare de sud a Sibiului (VOSS), aflată la faza Planului Urbanistic Zonal, au debutat luni, la ora 14:00, în Șura Mică. Locuitorii comunei nu se arată afectați de viitorul traseu, cel puțin acest lucru rezultă din numărul mic de participanți. Evenimentul a avut loc în sediul administratorului Parcului industrial Șura Mică, majoritatea participanților fiind angajați ai CJ Sibiu și ai APM Sibiu. Din afara celor două instituții au mai fost prezenți proiectantul VOSS și doar doi cetățeni interesați.
În timpul prezentării, Viorica Cergă a amintit că traseul viitoarei VOSS va ocoli municipiul Sibiu pe partea de sud, acesta urmând să facă legătura între Autostrada A1 (prin DN7H) în partea de Vest a Sibiului și DN1(E68) în partea de sud-est, urmând să traverseze terenuri aflate în localitățile Sibiu, Șelimbăr, Cisnădie, Rășinari, Poplaca, Cristian și Șura Mică.
Aceasta a mai precizat, printre altele, că drumul va avea lungimea de 21,3 km, este prevăzut cu parapeți metalici, poduri, pasaje rutiere, poduri peste cursuri de apă și pentru acces la terenurile agricole, precum și culoare de trecere pentru animalele sălbatice.
,,Printre dotări, va avea o parcare de scurtă durată, eventual cu spații de servicii, în zona km 6, în extravilanul UAT Poplaca", a mai spus autoarea prezentării.
Din fericire, planul propus nu se regăsește pe aceste coridoare ecologice, dar cu toate acestea prevede o serie de poduri și măsuri care va menține conectivitatea față de o zonă la alta", a explicat Viorica Cergă.
Sibianul a fost curios să afle în acest sens dacă vor fi garduri de protecție pe margini. I s-a răspuns că împrejmuirea nu e prevăzută peste tot.
,,E drum național cu patru benzi, nu e în regim de autostradă. Și viteza de circulație e mai mică. Oricum, în zonele locuite vor fi parapeți fonici, nu au cum animalele să ajungă pe drumurile naționale. Și planul prevede 22 de traversări", i-au spus reprezentanții APM Sibiu.
La finalul dezbaterii, care a ținut aproape 45 de minute, discuțiile s-au concentrat asupra variantei de traseu, dar și asupra semnificației VOSS, în viziunea reprezentantului firmei Arhigraf SRL, care a elaborat PUZ-ul pentru proiectul traseului, Octavian Lipovan.
Singurul sibian care a pus întrebări s-a mai întrebat dacă CNAIR va administra viitoarea șosea: ,,Viaductul de peste autostradă nu a fost vizitat niciodată de CNAIR. La ce ne așteptăm, că aici o să fie diferit?", constatând că ,,legătura cu Păltinișul rămâne tot prin Rășinari, ceea ce nu rezolvă nimic".
,,E varianta ocolitoare a Sibiului. Să mergem până la Jina? Totuși, vorbim de 20 de km. Va veni poate și aia într-un viitor (...) Da. Ne așteptăm să fie mai bine", i-au răspuns ceilalți participanți.
Reprezentantul firmei proiectante a ținut să precizeze, cu referire la traseul VOSS, că ,,interferența cu mediul construit e foarte mică – ceea ce e important".
Dar pe cetățean l-a interesat altceva, continuând dialogul cu Octavian Lipovan:
- Pe mijloc sunt 3 metri sau cât, care separă cele două sensuri de circulație?
- Nu va fi o separare fizică, e totuși un drum național.
- În mijloc nu e nimic de siguranță?
- Nu
- Hasta la vista! Acolo se vor pupa oamenii.
- Știți cum e, și astăzi te pupi.
- Da, dar vrem să evităm acest lucru.
- Nu știu dacă ați circulat pe ruta de la Comarnic spre București, când în zona Ploiești intri pe două benzi și cu betoanele între ele. Vă recomand să mergeți noaptea pe acolo... ca să nu vorbesc ce e la Cluj.
- Și acostamentul? E jumătate de metru?
- Nu, e mai mare aici. Avem calea de rulare, acostamentele, după care zona de siguranță și de la astea mai sunt încă 22 de metri stânga-dreapta, zona de protecție, care practic și aceea e o zonă cu interdicție de construire: acolo se păstrează pentru eventuale extinderi ulterioare, dacă traficul va demonstra că e nevoie.
- Deci, se poate face autostradă, cu alte cuvinte?
- Da, se poate transforma.
Deocamdată, nu se cunoaște când ar putea fi depusă cererea de finanțare și când ar putea începe construcția acesteia. Se estimează că dacă lucrurile decurg bine, procedurile birocratice pot fi încheiate în 2 ani.
Următoarea dezbaterea asupra proiectului de plan și a raportului de mediu elaborate pentru ,,Planul Urbanistic Zonal - Construire Varianta Ocolitoare Sibiu Sud" va avea loc marți, 5 septembrie, la Cristian. Întâlnirea este programată să aibă loc în sala de ședințe din cadrul Primăriei comunei, strada I, nr. 1.
Sursă: Turnul Sfatului (https://www.turnulsfatului.ro/2023/09/04/varianta-ocolitoare-sud-sibiu-dezbaterea-1-proiectant-bdquo-e-inelul-mic-al-sibiului-rdquo-sibian-daca-cele-doua-sensuri-de-circulatie-nu-sunt-separate-atunci-bdquo-hasta-la-vista-rdquo-205403)
Astăzi a fost un adevărat circ la dezbaterea din Rășinari despre VOSS din cauza
opoziției extrem de puternice a locuitorilor din Rășinari care sunt împotriva actualului traseu al centurii. Oare se mai poate schimba traseul sau rămâne bătut în cuie? Din ce îmi dau seama, locuitorii din Rășinari sunt supărați fiindcă centura nu ocolește și localitatea lor (ceea ce chiar e o problemă ținând cont de traficul crescut spre Păltiniș), dar și fiindcă nu vor să fie expropriați, ci să își păstreze terenurile. Din păcate, curentul NIMBY (https://en.wikipedia.org/wiki/NIMBY) a ajuns și în România și în ultimul timp îl întâlnim tot mai des.
QuoteVarianta Ocolitoare – Dezbaterea 4: Circ la Rășinari. Amenințări cu toporul, blesteme până la a treia generație, fluierături ca la oi și Poliția la ușă
Căminul Cultural Rășinari a găzduit joi cea de-a patra dezbatere publică privind Varianta Ocolitoare Sibiu Sud (VOSS), după evenimentele similare desfășurate săptămâna aceasta la Șura Mică, Cristian și Poplaca.
Proiectul VOSS se află în etapa Planului Urbanistic Zonal și a solicitării avizului de mediu, tocmai de aceea oficiali din cadrul Consiliului Județean și cei ai Agenției pentru Protecția Mediului se consultă cu sibienii direct implicați. Astfel de dezbateri dau ocazia localnicilor să afle exact traseul, cum a fost gândit, cum îi va afecta sau cum le va îmbunătăți viața, când se va construi și, mai ales, au ocazia să-și exprime punctele de vedere, atât nemulțumirile cât și gândurile pozitive.
În acest ton s-au desfășurat primele trei întâlniri, a fost un dialog. Totul până la Rășinari, unde dezbaterea s-a transformat într-un monolog furios, cu urlete, huiduieli, amenințări și multe, multe strigăte.
"Cum ați dat domnule primar acest aviz fără să faceți ședință, fără să ne întrebați? Nici măcar nu ne-ați spus! Pe noi ne întreabă cineva că vine peste terenurile noastre?! Nu, nu suntem de acord!"
"Sunt bani cheltuiți aiurea! Noi ce câștigăm din autostrada asta? Ne luați pământurile noastre de la străbuni!"
"Domnul (arătând spre Horia Brad n.r.) chiar este specialist în drumuri, lăsați-l să vă explice!", completează altcineva din prezidiu. "Nu contează! E terenul meu și nu-l dau!", i se răspunde instant din sală.
Judecând după reacțiile lor, cei peste 40 de rășinăreni prezenți la dezbatere ar putea fi organizați în trei categorii: Aproximativ 10% au fost cei de bun simț, sincer interesați să afle detalii despre cum le va influența centura viața, fie în bine, fie în rău, eventual să își exprime opiniile; alți aproximativ 10% au fost oameni pro-centură, sosiți doar să se informeze cu ultimele noutăți – aceștia chiar se bucurau că vor putea ajunge la Sibiu, la mall sau în Zona Industrială mai ușor; restul de aproximativ 80% au fost localnici porniți din start împotriva centurii, majoritatea fără să știe concret pe unde trece, pe ce terenuri traversează sau cum îi va afecta.
"Traseul propus ar putea perturba caracterul rural și tradițional al satului Rășinari, care este recunoscut pentru frumusețea și liniștea sa pitorească. Este important de menționat că Rășinari a fost marele câștigător al României în cadrul celei de-a doua ediții a competiției mondiale ,,Best Tourism Villages", lansată de UNWTO. Satul a fost selectat, conform regulamentului, din peste 130 de candidaturi, provenite din 57 de țări. Traseul propus ar putea pune în pericol această recunoaștere valoroasă și potențialul său turistic", a precizat un alt participant la eveniment. Acesta a propus subtraversarea Rezervației Naturale Dumbrava sau supratraversarea pe piloni.
Cineva strigă să mute traseul centurii prin Pădurea Dumbrava: "Tăiați copacii, dați lemnele la oameni să se încălzească și faceți pe acolo centură". Încercările de a i se explica că e imposibil să tai o pădure rezervație naturală sunt inutile.
Sursă: Turnul Sfatului (https://www.turnulsfatului.ro/2023/09/07/varianta-ocolitoare-dezbaterea-4-circ-la-rasinari-amenintari-cu-toporul-blesteme-pana-la-a-treia-generatie-fluieraturi-ca-la-oi-si-politia-la-usa-205481)
Nu e vorba de nimby. E vorba ca vor sa taie un deal cu 4 benzi de sosea care nu are nici un rost. Dpv economic e un nou transfagarasan , care culmea o sa dauneze turismului.
Cand studiul de fezabilitate e facut de o firma din Cisnadie la ce sa te astepti de la desteptii de la Sibiu.
Nu se pot face tuneluri pentru ca e musai sa fie cate 2 benzi pe sens pentru ca altfel vantul de pe valea oltului nu o sa bata liber pentru ca e impiedicat de multimea de masini de la Brasov , Bacau , Iasi.
Inca ma intreb unde exista prostii care se dau jos de pe autostrada ca sa ajunga inapoi pe aceeasi autostrada doar ca sa ocoleasca pe la sud Sibiul.
(https://i.imgur.com/LVkoHUg.png)
Să mă bag și eu în seamă... care pleacă din Cisnădie / Șelimbăr în zona industrială vest sigur o să-și ducă copilul la școală în Sibiu sau se opreste să-și ia ceva de la Lidl / Kaufland. Deci tot prin oraș o să treacă.
E mega lungită aiurea când se putea lărgi oleacă strada Ludoș și pe la centrul de câini. Înțeleg că-i zonă protejată dar cum s-au asfaltat piste de biciclete se mai putea face o bandă cu sens alternativ / semnalizare inteligentă de exemplu.
Și toți copacii afectați "mutați" lângă Cibin sau în Câmpșor unde arată ca dracu.
O să rămâna și ăsta la stadiul de proiect / hârțogaraie.
Dar ce știu eu...
Se mai poate schimba traseul ales în urma acestor dezbateri cu localnicii sau rămâne bătut în cuie traseul actual?
05.12.2023 – ANUNT-Consiliul Județean Sibiu, anunţă publicul interesat asupra deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Construire Variantă Ocolitoare Sibiu Sud"
Consiliul Județean Sibiu, anunţă publicul interesat asupra deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Construire Variantă Ocolitoare Sibiu Sud" propus a fi amplasat în localitățile Sibiu, Șelimbăr, Cisnădie, Rășinari, Poplaca, Cristian, Șura Mică, intravilan și extravilan, județul Sibiu. Proiectul acordului de mediu și informațiile relevante pentru luarea deciziei pot fi consultate la sediul APM Sibiu, str. Hipodromului nr. 2A, municipiul Sibiu, județul Sibiu, în zilele de luni – joi, orele 8,00-16.30 și vineri orele 8,00-14,00 precum și la următoarea adresă de internet http://apmsb.anpm.ro. Observațiile/contestațiile publicului se primesc la sediul APM Sibiu din municipiul Sibiu, str. Hipodromului nr. 2A, județul Sibiu, precum și la următoarea adresă de internet office@apmsb.anpm.ro, în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a APM Sibiu.
cjsibiu.ro/varianta-ocolitoare-sibiu-sud/
Acord de mediu (http://www.anpm.ro/web/apm-sibiu/acorduri-de-mediu/-/asset_publisher/tA8BWBz8WZl0/content/acord-de-mediu_-construire-voss-beneficiar-consilul-judetean-sibiu?_101_INSTANCE_tA8BWBz8WZl0_redirect=http%3A%2F%2Fwww.anpm.ro%2Fweb%2Fapm-sibiu%2Facorduri-de-mediu%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_tA8BWBz8WZl0%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1&redirect=http%3A%2F%2Fwww.anpm.ro%2Fweb%2Fapm-sibiu%2Facorduri-de-mediu%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_tA8BWBz8WZl0%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1) emis:
http://www.anpm.ro/documents/27013/2145136/Acord+de+mediu_+Construire+VOSS+beneficiar+Consilul+Judetean+Sibiu_cpr.pdf/cb4f2f7c-516d-4a2a-9b3f-c990e7871e26
RIM (http://www.anpm.ro/web/apm-sibiu/documente-procedura-eim-si-ea/-/asset_publisher/Wzb2ztRkJWtj/content/raportul-de-mediu_-varianta-ocolitoare-sibiu-sud-titular-consiliul-judetean-sibiuu?_101_INSTANCE_Wzb2ztRkJWtj_redirect=http%3A%2F%2Fwww.anpm.ro%2Fweb%2Fapm-sibiu%2Fdocumente-procedura-eim-si-ea%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_Wzb2ztRkJWtj%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1&redirect=http%3A%2F%2Fwww.anpm.ro%2Fweb%2Fapm-sibiu%2Fdocumente-procedura-eim-si-ea%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_Wzb2ztRkJWtj%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1)
(https://i.imgur.com/LEyzhxj.png)
(https://i.imgur.com/gOHYXLU.png)
(https://i.imgur.com/UjifWeW.png)
(https://i.imgur.com/QN0euM6.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Traseu VO Sibiu Sud
RIM (http://www.anpm.ro/web/apm-sibiu/documente-procedura-eim-si-ea/-/asset_publisher/Wzb2ztRkJWtj/content/raportul-de-mediu_-varianta-ocolitoare-sibiu-sud-titular-consiliul-judetean-sibiuu?_101_INSTANCE_Wzb2ztRkJWtj_redirect=http%3A%2F%2Fwww.anpm.ro%2Fweb%2Fapm-sibiu%2Fdocumente-procedura-eim-si-ea%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_Wzb2ztRkJWtj%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1&redirect=http%3A%2F%2Fwww.anpm.ro%2Fweb%2Fapm-sibiu%2Fdocumente-procedura-eim-si-ea%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_Wzb2ztRkJWtj%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1)
(https://i.imgur.com/Jnuwb7N.png)
(https://i.imgur.com/mD8dIUc.jpg)
(https://i.imgur.com/NccqaC4.jpg)
(https://i.imgur.com/5ydohR0.jpg)
(https://i.imgur.com/0onTmyT.jpg)
(https://i.imgur.com/NpL7R4H.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
(https://i.imgur.com/XizjYe1.png)
(https://i.imgur.com/I2SqBeN.jpg)
(https://i.imgur.com/Z81dp8N.jpg)
(https://i.imgur.com/ws41hBA.jpg)
(https://i.imgur.com/WrqiCVv.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Centura Ocolitoare Sibiu Sud primește 46 milioane lei de la CNAIR pentru exproprieri. Consiliul Județean anunță bani și pentru Auditul de siguranță rutieră
23 aprilie 2024
Suma de 46 de milioane de lei a fost obținută de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Ministerul Transporturilor, drept despăgubiri pentru proprietățile tranzitate de Varianta Ocolitoare Sibiu Sud (VOSS).
Banii au fost alocați prin Bugetul de Stat și reprezintă încă un pas în realizarea viitoarei artere care va prelua traficul auto din zona de sud a municipiului Sibiu.
Totodată, CNAIR a realizat un Audit de siguranță rutieră – faza Studiu de Fezabilitate, pentru întocmirea căruia a alocat suma de 65.000 lei. Prin acest document sunt stabilite măsurile de asigurare a securității circulației pe VOSS, de prevenire a pierderii de vieți si vătămare a integrității corporale a persoanelor, precum si de evitare a producerii pagubelor materiale ca urmare a accidentelor de circulație.
ocumentul a fost transmis Consiliului Județean Sibiu în vederea studierii, iar o formă completată a acestuia, cu observațiile Consultantului, a fost retrimisă CNAIR.
Pentru realizarea VOSS, Consiliul Județean Sibiu a încheiat un parteneriat cu CNAIR, în momentul de față fiind realizat Studiul de Fezabilitate, care și stabilește valoarea investiției: 3,32 miliarde lei, cu TVA.
Valoarea documentațiilor tehnico-economice ale VOSS, realizate de către Consiliul Județean Sibiu, este de 4,26 milioane lei și a fost deja decontată din fondurile nerambursabile ale Uniunii Europene alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Pentru finanțarea construirii celor peste 21 de kilometri ai VOSS, care va străbate teritoriile localităților Șelimbăr, Cisnădie, Rășinari, Poplaca, Sibiu și Cristian, urmează să fie depusă o cerere de finanțare prin Programul de Transport 2021-2027, după lansarea apelului de proiecte.
oradesibiu.ro