Intrebare: stie cineva daca exista niste planuri, fie ele si vechi, de prelungire a Str. Brasov si strapungere spre Sos. Alexandriei in ideea de inchidere a Inelului Median pe zona de vest/sud-vest? Ca mai departe spre Salaj/Giurgiului nu apuc in viata asta... Stiu ca am desenat doua linii rosii drepte ca ghiolbanul, dar nu e SF aici, vorbesc doar ca idee ca sa ma fac inteles:
(https://i.imgur.com/czDlz8Q.jpg)
Cei de la USR Sector 6 au depus la PMB doua proiecte de HCGMB pentru SF-ul prelungirii strazii Brasov pana in sos. Alexandriei si a str. Valea Cascadelor de la blvd-ul Timisoara pana in prelungirea Ghencea.
In afara de cele 2 de mai sus au propus si o strapungere din Blvd-ul Giulesti prin spatele Lacului Morii spre noul drum expres care va ajunge la A1 intr-un viitor nedefinit.
Link (https://sector6.usr.ro/strazi-noi/)
Merci frumos de info! O sa ma interesez mai departe, mai ales de proiectul Brasov-Alexandriei. ;)
Cu placere.
Cu ocazia asta mi-am adus aminte de doua filmulete facute pe tema asta: link 1 (https://www.facebook.com/shere.marinescu/videos/10215568376994654/) si link 2 (https://www.facebook.com/shere.marinescu/videos/10215781740728614/)
Se discuta de ani buni pe metrouusor despre Strapungerea Brasov-Alexandriei. Ar trebui sa iasa exact pe langa Penitenciarul Rahova.
Probabil un user mai activ de acolo sa faca un rezumat al discutiilor.
Ce mă îngrijorează e că pe planul de la supralărgire Prelungirea Ghencea apare în prelungirea străzii Brașov un drum numit "acces Dedeman". Sper totuși că nu trântesc magazinul fix în mijlocul viitoarei străpungeri.
Nu înțeleg de ce nu s-a făcut până acum străpungerea, pare ușor de făcut și un tramvai separat de trafic din Rahova spre M5 și M3 ar fi tare bun, ținând cont că Rahova n-o să aibă prea curând metrou.
Azi când veneam spre casă am observat că domnul primar de sector 5 a pus un panou care zice "construim un nou bulevard între Ghencea și Cora. Închidem inelul median" . Există ceva pași concreți în direcția asta sau e doar 'campanie ante portas?"
Nu cred ca sunt pasi concreti, dar daca tot avem afis, zic sa avem si thread dedicat. Unde era pus panoul?
Dacă îmi amintesc bine, la intersecția Drumul Sării cu Ghencea. ( eu eram în troleibuz, deci undeva pe traseu :) )
Speram ca acum cu lucrările la stadion să se fi făcut și ceva activități auxiliare...
Pe panou era desenată (tot cu roșu) exact partea desenată de tine pe harta din poză, doar cea dintre Ghencea și Alexandriei.
Drumul Sării cu Ghencea?! WTF. :o Păi ce treaba are Drumul Sării? Sau o fi doar asa, de publicitate. Dacă era o harta pe panou... poate poate au ceva în cap. Poate ajung in zona sa caut. Mă interesează foarte tare acest proiect.
Păi nu era panou de "șantier în lucru" ci unul de propagandă, puteau să îl pună și lângă Patriahie unde e tot sector 5 :) Doar că avea informația concretă, de asta mi-a atras atenția, că dacă ar fi fost cu "am modernizat 10 locui de joacă" îi dădeam cu ignore ...
Am gasit asta pe site-ul celor de USR Sector 6 la un search pe google:
https://sector6.usr.ro/strazi-noi/legatura-drumul-taberei-soseaua-alexandriei.php (https://sector6.usr.ro/strazi-noi/legatura-drumul-taberei-soseaua-alexandriei.php)
^^ Nici nu ma gandeam ca e panou de santier. :)
Un alt lucru important este sincronizarea cu proiectul de largire a Bd. Ghencea/Prel. Ghencea:
(https://i.imgur.com/IhKeraih.jpg) (https://i.imgur.com/IhKerai.jpg)
La intersectia Ghencea-Brasov in plansa de mai sus (proiectul de largire 2x2 + tramvai pe Ghencea pana la Domnesti) apare ceva: "Corelare cu investitia DEDEMAN". Ce treaba are Dedeman? Vor sa faca un nou Dedeman prin zona?! Si apare punctata noua sosea/noul bulevard, 3x3, spre Alexandriei.
Da, știu că "în principiu" există acest proiect doar că pe panoul de propagandă are și niște lozinci de genul "Fapte. Construim un nou bulevard" , adică e prezentat ca și cum s-ar lucra la el. Sunt în general imun la propagandă dar mă gândeam că dacă n-ar fi început ceva ( măcar niște aprobări, discuții de principiu) parcă ar fi exagerat, chiar și pentru ei :) Presupun că o parte din teren aparține armatei pe acolo. Eu speram că o dată cu lucrările la stadion ar putea fi cumva eliberat și amplasamentul pentru drum.
Si pun o intrebare intrebatoare, de inocent/naiv: nu este o oportunitate GROZAVA ca noul bulevard (intre Brasov si Alexandriei) sa aiba si linie de tramvai pe centru? Sa avem conexiune intre linia lui 32 si cea a lui 41?! Nu de alta, pana se face M8 (semi-inelul de sud de metrou Crangasi-Rahova-M4/M2), ne vor creste mari nepotii... Asa conectezi foarte bine Rahova de Piata Presei/Victoriei/zona centrala nordica...
Și nu numai, pentru că poți aduce și din Ghencea tramvaiul la Unirii pe un traseu mult mai scurt decât cel de acum care am văzut că nu are prea mult succes.
Am avut un drum prin oraș și am făcut un ocol ca să fac o poză la panou. Dacă consideri util o postez, deși intră la propagandă electorală :)
Panoul e așezat acolo unde am zis eu, și e plasat cu cap, pentru că la semaforul ăla stai in fiecare seară de 4-5 ori până depășești intersecția, sună bine să îți spună cineva că peste puțin timp o să ai un bulevard un km mai sus :)
Poti sa il pui, macar sa avem o poza bună de poziție după ce nu face nimic.
"publicitate"
(https://i.imgur.com/YCKnS9Th.jpg) (https://i.imgur.com/YCKnS9T.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Ăsta e panoul. Un pic cu soarele în față, diseară va fi numai bun de apeciat de cei care stau la coadă :)
Stai că am mai aflat ceva: pe site-ul primariei de sector scrie că s-a elaborat PUZ-ul sectorului și acolo :
"Închiderea inelului median-zona sud reprezintă cea mai mare dezvoltare urbană din ultimii 30 de ani din România, însumând o suprafață de 1,6 milioane metri pătrați. La doar 4 km de centrul orașului, acesta este deservit de linii de tramvai și de autobuz - în sud și în nord, - și în vecinătatea Magistralei 5 a Metroului din București. Propunerea ocupă o suprafață de 95,6 hectare și este deținută integral de Primăria Sectorului 5."
Deci deocamdată suntem la nivel de PUZ
E public pe undeva PUZ-ul?
Eu nu l-am găsit, mai căutăm...
Am mai vazut si eu prin sector afise cu viitorul cartier Antiaeriana si trantit mare peste #fapte :lol: de parca tocmai l-au inaugurat. Cred ca inchiderea inelului median e viitorul bulevard al Centenarului (denumirea data de primarie).
http://urbanism.pmb.ro/duat-su/dezbatere%20publica/puz%20-%20bd%20ghencea%20str%20brasov%20sos%20alexandriei%20s5/avizare/AP/WhatsApp%20Image%202019-04-25%20at%2014.40.33.jpeg
+
http://urbanism.pmb.ro/duat-su/dezbatere%20publica/puz%20-%20bd%20ghencea%20str%20brasov%20sos%20alexandriei%20s5/avizare/CU/CU%20-PS.pdf
+
http://urbanism.pmb.ro/duat-su/dezbatere%20publica/puz%20-%20bd%20ghencea%20str%20brasov%20sos%20alexandriei%20s5/avizare/Reglementari%20urbanistice/20190425%20AP-ANTIAERIANA.pdf
^ Merci pentru linkuri!
PUZ-ul din zona:
(https://i.imgur.com/ee4IB5x.jpg)
Certificatul de Urbanism:
(https://i.imgur.com/JUjZyrW.jpg)
(https://i.imgur.com/LlTyeZR.jpg)
(https://i.imgur.com/medRRQD.jpg)
(https://i.imgur.com/Bgp1iHr.jpg)
Chestii interesante la prima "citire" din PUZ:
1. avem linie de tramvai pe noul bulevard! (wow)
2. noul bd are 3 benzi/sens plus benzi de incadrare/acces in zona (wow)
3. statie de metrou viitoare la Antiaeriana (:lol: inaugurare in secolul 22)
4. linia de tramvai se continua dincolo de intersectia cu Alexandriei
5. intersectia cu Alexandriei este in dreptul Str. Gardeniei.
Daca s-ar face bulevardul asta nou ca in PUZ-ul asta ar fi ceva de vis. Bine, ar fi fost o idee sa avem pasaje subterane la Brasov si Alexandriei...... dar cer prea mult.
E bine că există PUZ-ul, în tot cazul. Asta permite celor care construiesc în zonă să se orienteze ( fostul primar care nu mai este era celebru pentru că nu dădea autorizații, nu avea planuri... nu avea nimic. Cam tot ce se construia în zonă era fără autorizație, a mai apărut în public câte ceva ). E bine că nu au ieșit la rondul cu Antiaeriană cum mă așteptam eu, acolo e deja o intersecție de prea multe străzi, momentan funcționează cât de cât, dar dacă mai aduci una.. Și eu zic că ar trebui denivelate intesecțiile, dar asta se poate ajusta ulterior, la nivel de proiect, PUZ-ul e doar orientativ. ( De când m-am mutat aici, pe Sos Alexandriei au apărut vreo două giratorii, două semafoare -la închisoarea Rahova și la Jandarmerie, zona de la ieșirea din București până la centură a devenit intravilană și s-a restricționat la 50km/h - deci viteza scade constant. La un moment dat mai trebuie și crescută :) )
Pe partea cealaltă sunt case destul de multe - nu prea valoroase, dar sunt, un mic cartier ar trebui expropriat - bine, nu se expropriază decât lățimea străzii -ca să poți continua, e dificil....
Ionut,
la profilele transversale din PUZ apare profilul P_IM 2 (al doilea de sus in jos)
Arata cam ca pasajul/podul Mihai Bravu de pe Splai...
Tramvaiele raman la sol, doua benzi rutiere/sens vor supratraversa Ghencea pe directia str.Brasov-Alexandriei...
(Uita-te in PDF, se vede mult mai clar decat in captura .jpg)
Doar ca intersectia Bd. Ghencea-str.Brasov este in secorul 6, (cel putin conform limitei administrative a sectorului 5 care apare in PUZ) deci acolo nu depinde de ce vrea primarul de la sectorul 5.
Desi eu cred ca o astfel de lucrare este a PMB, nu a primarilor de sector....
^
Asta mă gândeam și eu, că ține de PMB, nu de sector.
(de parcă ar fi vreo diferență la nivel de management..)
Să sperăm că e... având în vedere că se apropie niște alegeri :) Sectorul 5 e fără speranță, în unele domenii zici că a încremenit în 1994 ... dar la Capitală au mai fost și perioade mai "luminate" . Până la urmă nu ar fi chiar așa o mare lucrare și rezultatele ar fi spectaculoase ( dacă denivelează intersecțiile, altfel doar mai împart traficul) . Zilele astea s-au tot peticit străduțele de la "granița" dintre Bragadiru și București - așa încât s-a mai îmbunătățit puțin legătura între cele două străzi ( Alexandriei și Ghencea/Prelungirea Ghencea) dar efectul e limitat. Desigur, un alt mare pas ar fi pasajul de la Domnești ( măcar jumătatea care se poate) dar...
exista pe undeva si vreun puz cu ce ar putea insemna continuarea acestui bulevard, inspre sud? Banui ca o legatura cu zetarilor-luica ar fi o continuare fireasca, dar oare exista un astfel de puz?
Am vazut de curand ca in zona la mica distanta cam 300-400m de intersectia Brasov/Prelungirea Ghencea se construieste de zor un Dedeman, deja pare ridicat!
Atasez si o poza cu plansa de informare a constructiei, accesibila din intersectie.
(https://i.imgur.com/UEqP4D2.jpg)
De cateva saptamani un excavator lucreaza la decopertarea terenului pe ceea ce pare a fi capul dinspre Str. Brasov at drumului catre Alexandriei, langa Dedeman. (https://photos.app.goo.gl/pgvxDtorJCpkxWBM7)
Cred ca fac doar acces spre noul Dedeman.
Sper ca nu am gresit topicul, inchidere inel median ghenecea si extindere retea tramvai
https://www3.pmb.ro/storage/proiecte/1580821082puz_trama_stradala_si_inchidere_inel_median_ghencea.pdf (https://www3.pmb.ro/storage/proiecte/1580821082puz_trama_stradala_si_inchidere_inel_median_ghencea.pdf)
Sunt foarte curios unde anume se va intersecta noul bulevard (prelungirea Str. Brasov) cu C. Rahovei.
Intersectia cu Calea Rahovei va fi in dreptul strazii Gardeniei. Va fi expropriata acea hala metalica aflata pe partea nordica a Caii Rahovei.
Interesant e ce se va intimpla putin mai la sud, pe str. Corod unde pe culoarul prevazut exista un bloc iar la intersectia cu str. Luptatorilor antifascisti e o constructie mai noua ce pare a apartine de Apa Nova. Cred ca e un bazin subteran si s-a construit acum ~10 ani.
^^ Soseaua Alexandriei, nu Rahovei. Calea Rahovei se termina la Piata Rahova
Ce se mai aude cu prelungirea spre sud a Str. Brașov? Se mai lucrează?
Da, se lucreaza la canalizarea care va fi sub bulevard. Poze facute ieri pe la 3PM
(https://i.imgur.com/KDz20lbh.jpg) (https://i.imgur.com/KDz20lb.jpg)
(https://i.imgur.com/dRGgqT1h.jpg) (https://i.imgur.com/dRGgqT1.jpg)
Poza de acum 3 saptamâni
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=390.msg277371#msg277371
La ora 16:45 azi inca se muncea pe acest santier. Trei fotografii
(https://i.imgur.com/WCy6UMRh.jpg) (https://i.imgur.com/WCy6UMR.jpg)
(https://i.imgur.com/3XUbopDh.jpg) (https://i.imgur.com/3XUbopD.jpg)
(https://i.imgur.com/0sfIEdTh.jpg) (https://i.imgur.com/0sfIEdT.jpg)
Sunteti siguri ca aceste lucrari au legatura cu noul bulevard ? Eu am inteles ca este canalizarea de la stadionul Steaua, termina de lucru, pun pamantul la loc si la revedere.
Nu au legătură cu noul bulevard. Sunt doar în zona respectivă. Sunt curios Dedeman cum va avea acces.
Da tocmai ma bucuram ca se face cu cap, intâi canalizare si apoi bulevard. Ceva informatii, link? Proiect daca cer e prea mult?
Păi nici măcar nu știm dacă se face sau e doar Pud-ul. Ceea ce presupun (și sper) e că au integrat cumva accesul la Dedeman ca o parte din viitorul bulevard..
@paullie,
era suficient sa te uiti pe pagina precedenta (pagina 2 a topicului)...
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2377.msg252052#msg252052 (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2377.msg252052#msg252052)
Ops. Scuze baieti exprimare complet neclara la mine. Da Tibi stiu de acel PUZ. In mintea mea intrebarea era legata de canalizare. Un link (ca proiect sigur cer prea mult) despre canalizare nu despre proiectul bulevardului.
Chiar nu putem afla nimic despre aceasta lucrare? Nebunie azi pe la 17:30 vreo 30 de veste verzi si culmea mai si munceau.
(https://i.imgur.com/sluMfKYh.jpg) (https://i.imgur.com/sluMfKY.jpg)
(https://i.imgur.com/XHCqKqAh.jpg) (https://i.imgur.com/XHCqKqA.jpg)
Am niste poze cu santierul "Dedeman" pot sa le postez aici?
Poti sa le pui, mai ales daca se vede conectarea la infrastructura rutieră din zonă. Chiar sunt curios.
Prima fotografie destul de aproape de intersectia Brasov cu Ghencea, stau cu spatele la intersectie, deja seamana a strada
(https://i.imgur.com/FWLFHVeh.jpg) (https://i.imgur.com/FWLFHVe.jpg)
Mergând spre Sos Alexandriei cam 100 metri de la prima poza
(https://i.imgur.com/VGlKHbbh.jpg) (https://i.imgur.com/VGlKHbb.jpg)
In lateral vreo 20 metri fata de linia primelor poze, ramificatie de canalizare catre stadionul Ghencea. Stie cineva ce este cu dungile acelea rosii pe sol?
(https://i.imgur.com/dwx418Ah.jpg) (https://i.imgur.com/dwx418A.jpg)
Cu spatele la stadionul Ghencea ditamai giratoriul. Asta este unde se termina santierul strada + canalizare, distanta considerabila, mergi pe jos de te plictisesti.
(https://i.imgur.com/P7X0Bnhh.jpg) (https://i.imgur.com/P7X0Bnh.jpg)
La intoarcere o poza de ansamblu in departare este intersectia Brasov cu Ghencea.
(https://i.imgur.com/oS47s0Ih.jpg) (https://i.imgur.com/oS47s0I.jpg)
Si nu am putut sa ratez o poza cu stadionul. Incremenit in timp.
(https://i.imgur.com/KFUM4Kch.jpg) (https://i.imgur.com/KFUM4Kc.jpg)
In Vinerea Mare erau numai mormane si destule gropi. O poza facuta pe fuga azi pe la 5PM, din intersectie.
(https://i.imgur.com/jRxpETch.jpg) (https://i.imgur.com/jRxpETc.jpg)
(https://i.imgur.com/YoLJndN.jpg)
Hristos a inviat!
Astazi, la pct. 58 de pe ordinea de zi a sedintei CGMB figureaza urmatorul proiect de HCGMB: Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Trama Stradală și închidere inel median de circulație – Zona Sud, etapa I – tronson Bd. Ghencea/Strada Brașov – Șoseaua Alexandriei, Sector 5, București Inițiator – Primarul General al Municipiului București Comisii: - Comisia de Urbanism și Amenajarea Teritoriului - Comisia Juridică și de Disciplină.
Am atasat plansa PUZ-ului cu trama stradala si rog respectuos colegii forumisti care au pregatire specifica (Urbanism/inginerie) sa comenteze solutia propusa.
Pentru cei care au timp sa parcurga cele 81 de pagini ale proiectului de hotarare, ii rog sa aceseze link-ul http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/ordinea_de_zi.php, pct 58
asta e o veste bună.
Eu nu am pregătire specifică. Eu nu pot sa comentez?
@Ionut Stimate Domnule Ciurea, Dumneavoastra ati facut posibila aceasta comunicare si ati reprezentat un instrument de corijare a multor derapaje/inactiuni culpabile ale MT/CNAIR in ultimii ani, iar pentru aceasta aveti parte de toata consideratia mea!
Sunteti primul la care ma gandeam ca ar fi oportun sa comentati. Sper ca nu a fost inteleasa gresit formularea mea.
Cu stima.
Eu am terminat ASE (marketing) și nu am pus niciodată mana pe vreo carte de inginerie de infrastructură de transport sau urbanism. Totuși, cred ca inteleg mai bine fenomenul decât majoritatea CFDPistilor. Asta e o meteahnă ca doar cei cu școala formală pot intelege un domeniu. Elon Musk nu are o ora de educație formală în inginerie aerospatiala, dar a fondat SpaceX, prima companie care a reușit să aterizeze și să amertizeze prin propulsie o rachetă de clasa orbitala.
A nu se înțelege că mă compar cu Elon. Nu e termen de comparatie. E doar un exemplu "didactic", la fel ca multe alte jdemii.
Revenind la oile noastre.
As vrea:
1. Sa se gândească un bulevard modern care sa includă linie dubla de tramvai, două benzi rutiere pe sens și banda dedicata pentru transport public plus pista de biciclete și trotuare normale pentru pietoni. Stiu ca vechiul PUZ prevedea linie de tramvai dar as vrea sa ma sigur că se gândește în continuare în perspectiva, nu la nivelul piciorului broaștei.
2. As mai vrea sa se aprobe cu grija proiectele de clădiri și spații comerciale lipite de noul bulevard astfel încât să nu ne trezim că spargem asfaltul la fiecare construcție si/sau sa isi trage fiecare utilități pe unde ii convine.
3. As mai vrea și colaborare între S5 și S6 astfel încât să se facă un proiect comun pt a avea bulevardul asta in realitate în timpul vieții noastre.
4. Dacă nu cer prea mult, as vrea sa colaborati și să întrebați și Metrorex ce planuri are cu magistrala M8. Ca nu va fi realitate în 20 de ani, dar ma gandesc ca plănuim un bulevard și un inel median pentru 100 de ani. Iar când Metrorex se apuca de M8, sa nu faca varză toata infrastructura bulevardului ca in Drumul Taberei.
Mda, visez și eu cai verzi pe pereți într-o țară pestriță și condusă de idioți, hoti si leneși.
Pun si eu la o rezolutie mai mare si cu ceva mai multe culori plansa pusa de Bogdan. Cu imgBB fiindca imgur a dat cu virgula la 27MB.
(https://i.ibb.co/W6XhSp8/puz-inel-median-ghencea.jpg) (https://ibb.co/nbyGh8d)
Până la Sos. Alexandriei drumul nou va fi construit "prin câmp", dar peste șosea, spre sud (spre Luică) va fi deasemenea un drum nou, nu e așa? Aici cred că va fi mai complicat, mi se pare că sunt necesare demolări.
Da trebuie câteva demolari. Si mai este si ceva ApaNova nu stiu daca nu e zona de protectie sanitara in zona Str Gardeniei.
Si acum sa vedem diferenta fata de ce inseamna sa freci menta la Statul român pe santierul alaturat din Prel Ghencea. Azi pe la 2:30 PM vreo 9 baieti puneau borduri. Mai erau inca 4 intre giratoriu si intrarea in Dedeman.
(https://i.imgur.com/qkK4Pudh.jpg) (https://i.imgur.com/qkK4Pud.jpg)
O poza de ansamblu mergând spre Rahova. Cred ca acum imi dau seama ce era cu dungile rosii de pe sol, cele de acum 2-3 saptamâni. In plan departat se vede sensul giratoriu ridicat la cota.
(https://i.imgur.com/MHdWCfQh.jpg) (https://i.imgur.com/MHdWCfQ.jpg)
Inca o poza de ansamblu. Sunt pozitionat imediat dupa giratoriu (care este aproape gata) cu spatele la Soseaua Alexandriei.
(https://i.imgur.com/gfoZ3TKh.jpg) (https://i.imgur.com/gfoZ3TK.jpg)
Multumim pentru poze! In PUZ si in celelalte planuri atasate nu apare acest giratoriu. E facut pentru a permite accesul la Dedeman? Lucrarile continua si spre Sos. Alexandriei sau se opresc deocamdata aici?
Nu sunt sigur, dar cred ca e si acces la Dedeman si canalizare/acces pentru stadionul Ghencea.
Din ce am tot studiat eu din PUZ + Google Maps + Sentinel HUB, lucrarile acestea sunt fix pâna la granita dintre S5 si S6. Clar giratoriul nu este in PUZ. Dar clar ce se lucreaza acum este "lucratura" privata. Intrebare, daca Dedeman si acest drum este proprietate privata, pe unde mai facem bulevard?
Nu cred ca este "lucratura" privata. Daca are si acces la stadionul Ghencea... este clar. Dedeman doar se "leaga" la giratoriu...
As zice mai degraba ca este "lucratura" din cadrul stadionului Ghencea....
Nu exista nimic spre stadion in afara de o bucata de teava pentru canalizare, vreo 30-40 metri, care se opreste in no man's land. In schimb se lucreaza la foc automat la accesele spre Dedeman. Cred, aproape sigur, ca este lucrarea lui Dedeman.
Posibil sa fie cerut acest acces prin autorizatia de constructie si sa se poata conecta la segmentul spre soseaua Alexandriei. La fel este si breteaua de coborare de pe A 1 spre DNCB , care este drum privat realizat de dezvoltatorul parcului cu Bricostore si Fashion House.
Apare un giratoriu in PUZ-ul sectorului 6 (http://urbanism.pmb.ro/duat-su/dezbatere%20publica/modificare%20si%20actualizare%20puz%20coordonator%20s6/plan.pdf). Pare ca se lucreaza doar la ce tine de sector 6.
(https://i.imgur.com/sLrAeTM.png)
Un video din drona cu lucrarea:
https://www.youtube.com/watch?v=SBAkilc-U0c
Da, vad pe planul pus de tine intre M2 si CB3 ceva ce seamana a giratoriu. Pe plansa pusa de mine nimic.
Totusi, ma gandesc, ca stadionul are nevoie de o parcare cu acces facil. La cum va fi dupa largire, cu tramvaiul pe mijloc, cam greu sa se faca accesul din bd Ghencea...
Deocamdata nu este cazul sa se lucreze la caile de acces /amenajarea exterioara..
Este aprobat și un pasaj suprateran acolo, nu?
Mulțumim pentru filmare.
Aș avea bănuiala că Dedeman a cam fost nevoit să facă PUD-ul pe zona respectivă ca să primească aprobarea :) Nu e clar dacă fac ei și bulevardul, sau doar o parte ( două benzi de pildă), pentru accesul lor, sau e lucrarea primăriei. De când cu "companiile municipale" informația e minimă....
@survola
Quote from: Ionut on July 27, 2019, 06:20:10 AM
PUZ-ul din zona:
(https://i.imgur.com/ee4IB5x.jpg)
Quote from: TibiV on July 28, 2019, 01:48:43 AM
Ionut,
la profilele transversale din PUZ apare profilul P_IM 2 (al doilea de sus in jos)
Arata cam ca pasajul/podul Mihai Bravu de pe Splai...
Tramvaiele raman la sol, doua benzi rutiere/sens vor supratraversa Ghencea pe directia str.Brasov-Alexandriei...
(Uita-te in PDF, se vede mult mai clar decat in captura .jpg)
https://stb-sindicat.ro/o-noua-linie-de-tramvai-va-reduce-cu-40-de-minute-legatura-dintre-ghencea-si-rahova/
Un articol cu planse, termene estimate si perspective despre viitoarea linie de tramvai ce se va edifica pe viitorul bulevard.
@
boza.bogdanalexandru,
eu sunt categoric impotriva
"link-urilor chioare" cum este cel postat de tine.
Din motive pe care le-am explicat de foarte multe ori.
"Link-ul trece/moare/dispare, citatul ramane!..."
Dar tu esti mai nou pe forum, asa ca prefer sa iti arat "procedura corecta":
https://stb-sindicat.ro/o-noua-linie-de-tramvai-va-reduce-cu-40-de-minute-legatura-dintre-ghencea-si-rahova/ (https://stb-sindicat.ro/o-noua-linie-de-tramvai-va-reduce-cu-40-de-minute-legatura-dintre-ghencea-si-rahova/)
Quote
O nouă linie de tramvai va reduce cu 40 de minute legătura dintre Ghencea și Rahova
O nouă linie de tramvai va fi construită în București în următorii ani pe viitoarea străpungere Bd. Ghencea/ Strada Brașov – Șoseaua Alexandriei.
PUZ-ul proiectului a fost votat în ședința CGMB din 30.04.2020 (punctul 58 de pe ordinea de zi).
Documentația vizează realizarea legăturii rutiere între Bd. Ghencea/ Strada Brașov – Șoseaua Alexandriei și extinderea liniei de tramvai între strada Brașov și Calea Rahovei, în zona Penitenciarului Rahova.
Execuția lucrărilor ar putea dura până la 3 ani. Construcția noii linii de tramvai ar reduce la doar 10 minute timpul de transport între cartierele Ghencea și Rahova, legătură realizată în prezent în aproximativ 50 minute cu tramvaiele 41, 47 și 32.
Un alt beneficiu va fi dat de un timp redus de acces al tramvaielor 41 la Depoul Alexandria, de la 20-30 de minute, la maximum 10 minute.
LERecunosc, la sindicalistii STB merge mai greu cu citatele... Nu merge direct cu "copy-paste"... ;)
Referitor la titlu, secțiunea Ghencea - Alexandriei cred că o să o apucăm, dar continuarea spre Giurgiului o să o așteptăm mult și bine.
nu se știe niciodată. Un primar mai destupat la minte ar sesiza ușor potențialul imobiliar al acelei zone "virgine", poate n-o să avem mereu tot primari din categoria "Vanghele nema autorizație" :)
Pe la Sect 5 nu exista nici un proiect/ PUD/ PUZ nimic pt Alexandriei - Giurgiului?
nu am idee ce există, știu că pe vremea când am făcut casa ( în afara orașului) că arhitecta mi-a zis textual "la sectorul cinci nu se dau autorizații de construcție" ca și cum era ceva ce toată lumea știa ( era Vanghele în plină glorie). Am mai auzit și din alte surse că toate casele erau construite pe principiul "eu o construiesc fără acte și plătesc amenda". Asta explică și de ce primele hypermarket-uri în sector ( cu mici excepții) s-au construit după ce Vanghele a plecat. De asta am mari dubii că ar exista PUZ-uri, PUD-uri sau orice alte planuri mai vechi. Poate ceva mai nou, din ultimii ani...
^
Exista un PUZ coordonator s5 aflat in dezbatere publica in acest moment.
https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/1504
+
http://urbanism.pmb.ro/Documentatii_PMB.aspx?path=duat-su/dezbatere%20publica/puz%20sector%205/avizare-mediu%20dezbatere
Imaginile sunt la dimensiuni ft mari >15k pixeli. Aviz celor ce nu stau prea bine cu internetul.
Să mă corecteze cineva dacă greșesc. Aici chiar vor să facă pasaj peste/sub cimitir? Pare mai ieftin să expropriezi...
(https://i.imgur.com/DmSH19Q.jpg)
Nu gresesti.
Urmaresc proiectul asta de ani de zile, vei vedea imediat de ce...
Pentru cei care nu cunosc zona, ceea ce figureaza cu "G2a" in PUZ este un cimitir.
Cimitirul Progresu (fara L in coada). Un cimitir absolut legal, desi are o forma un pic ciudata, cu o "aripa" spre nord.
(https://i.imgur.com/b3L7ih8.jpg)
De la nord la sud se vede o strada numita Brăniștari.
Nu se vede bine in GM, dar str. Brăniștari este paralelă (la 5-8 metri distanță) cu fosta cale ferată Bucuresti-Giurgiu (prima linie CF din regatul Romaniei) spre Gara Filaret - prima gara din Bucuresti.
Calea ferata (implicit strada Branistari) este punctul in care aceeasi artera (pe care avem o linie de tramvai) este impartita in doua:
- spre est se numeste strada Alexandru Anghel, pana la Soseaua Giurgiului (intersectia cu Luica)
- spre vest/nord-vest se numeste strada Zetarilor
Conform PUZ-ului, ei vor sa plece din zona fostei linii CF spre vest, trecand PESTE cimitir.
Nu stiu vor face asta, si mai ales cand, pentru ca cimitirul este FUNCTIONAL...
Traseul propus (cu rosu) trece peste "aripa" de nord a cimitirului, si fix peste locul unde se odihnesc cumnatul meu (de 3 ani) si soacra mea (de 2 anI).
Si au "vecini" mult mai "recenti", unii de anul asta.
De morminte nu are voie sa se atinga nimeni timp de 7 ani... Deci nu o sa vedem acolo nici o lucrare cel putin 7 ani.
Chiar daca expropriaza cimitirul - desi inca nu am auzit de vreum cimitir expropriat. Ocolit de autostrada - da. Expropriat - nu.
Iar orice expropriere, fie la nord, fie la sud de cimitir, va insemna zeci de case demolate. Cam ca pe vremuri...
(https://i.imgur.com/q9rjPtT.jpg)
In poza din satelit se vede si aleea principala a cimitirului, o linie alba intrerupta ca un fel de "L" intors spre stanga.
In zona "aripii de nord", care urmeaza sa fie traversata de strapungere, latimea cimitirului este de cel putin 60 de metri...
Si nu prea este de loc pentru pile intre morminte...
60 metri? Pai si nu monteaza Retter si Deme niste grinzi metalice?
3 aprilie
(https://i.imgur.com/MlRAS2a.jpg)
Sa mai urcam 4 fotografii proaspete facute acum o ora. Primele doua sunt mergând catre Sos Alexandriei.
(https://i.imgur.com/LnSz3Ceh.jpg) (https://i.imgur.com/LnSz3Ce.jpg)
(https://i.imgur.com/je7bRMKh.jpg) (https://i.imgur.com/je7bRMK.jpg)
Alte doua fotografii care am incercat sa fie de ansamblu. Prima catre intersectia Brasov cu Ghencea, iar a doua cu giratoriul.
(https://i.imgur.com/2PCzZCVh.jpg) (https://i.imgur.com/2PCzZCV.jpg)
(https://i.imgur.com/yAapYq1h.jpg) (https://i.imgur.com/yAapYq1.jpg)
@TibiV
E vreun cadru legal care prevede interdictia exproprierii (si implicit relocarii) cimitirelor?
Art. 7 din Legea nr. 33 din 24 mai 1994 zice ca se pot expropria.
Quote
ART. 7
Utilitatea publica se declara de catre Guvern pentru lucrarile de interes national si de catre consiliile judetene si Consiliul Local al Municipiului Bucuresti pentru lucrarile de interes local.
Pentru lucrarile de interes local care se desfasoara pe teritoriul mai multor judete, utilitatea publica este declarata de o comisie compusa din presedintii consiliilor judetene respective. In caz de dezacord, utilitatea publica in cauza poate fi declarata de catre Guvern.
Pentru orice ale lucrari decit cele prevazute la art. 6, utilitatea publica se declara, pentru fiecare caz in parte, prin lege.
Tot prin lege se poate declara utilitatea publica in situatii exceptionale, in cazul in care - indiferent de natura lucrarilor - sunt supuse exproprierii lacasuri de cult, monumente, ansambluri si situri istorice, cimitire, alte asezaminte de valoare nationala deosebita ori localitati urbane sau rurale in intregime.
Si trei poze de ieri pe la 6:30 PM de pe santier. In primele doua nimic spectaculos, au aparut vreo 10 stâlpi si au pus capacele de canalizare pe pozitii (aproape toate) urmând sa toarne beton.
(https://i.imgur.com/7vvbLaEh.jpg) (https://i.imgur.com/7vvbLaE.jpg)
(https://i.imgur.com/LmyIerLh.jpg) (https://i.imgur.com/LmyIerL.jpg)
Si poza cu câmpul pe unde va trebui sa continuie noul bulevard spre Sos Alexandriei.
(https://i.imgur.com/2L0VkjRh.jpg) (https://i.imgur.com/2L0VkjR.jpg)
Postat acum 4 zile pe YouTube, îmi apăruse la recomandări.
https://youtu.be/1WeK08s6Rc4
Căutând de curiozitate după "data de deschidere Dedeman" ( fără succes) am dat peste documentul ăsta: http://www.sector5.ro/media/113918/livrabil-31-identificarea-principalelor-interventii-urbane-pentru-cresterea-atractivitatii-zonei-antiaeriana.pdf
Mi s-a părut destul de interesant şi având în vedere că e comandat de primărie ar trebui să fie şi însuşit într-o oarecare măsură. Eu nu am avut preocupări în domeniul urbanismului, dar pare destul de documentat şi în general unele afirmaţii sunt destul de credibile. Evident nu e de aşteptat ca primăria să îl urmeze 100% dar vedem.
Cu totul altceva la santierul Dedeman. Mai trebuie stâlpi pe stânga, trotuare si nitel asfalt in capat la intersectia cu Brasov. Refacerea spatiului verde cine o va face, tot Dedeman?
(https://i.imgur.com/uiBnJ6Lh.jpg) (https://i.imgur.com/uiBnJ6L.jpg)
(https://i.imgur.com/fGnCHYAh.jpg) (https://i.imgur.com/fGnCHYA.jpg)
O captura de ecran dintr-o filmare aeriana pentru stadionul Ghencea in care se vede si noul bulevard pana la Dedeman:
Noul Bulevard pana la Dedeman
(https://i.imgur.com/QCvnWB8.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Video Sursa:
https://www.youtube.com/watch?v=-e1gDcQq7eA
Destui biciclisti in zona, deci iata ca duamna primar este preocupata si de infrastructura velo.
(https://i.imgur.com/wmHavByh.jpg) (https://i.imgur.com/wmHavBy.jpg)
(https://i.imgur.com/zrdpRfKh.jpg) (https://i.imgur.com/zrdpRfK.jpg)
Tocmai vroiam sa ma duc sa fac niste poze. Un video de la Cosmin
https://www.youtube.com/watch?v=n3SyoicnTnY
Bazinul de acumulare de la Dedeman e facut ca sa nu se mai racordeze la canalizare/ca nu exista canalizare (inca) acolo?
Posibil. Ca sa traga teava de canalizare pâna acolo ar trebui sa sape in Sector 5 si ce au lucrat este strict in Sector 6.
Au facut canalizare:
(https://i.imgur.com/dRGgqT1h.jpg)
Bazinul este pentru colectare apa pluviala pentru protectie la incendiu.
Intrebare netendentioasa: aceasta lucrare este strict pentru acces la Dedeman si praf in ochii fraierilor care asteapta aceasta legatura cu sos alexandriei si e facuta pe banii lui Dedeman sau sunt injectat cu pesimism si eu nu stiu?
Este strict pentru Dedeman.
Lucrarea asta e cum spune Ionuţ. Singurul motiv de optimism e că se pare că există un PUZ pentru tot drumul deci, într-o zi cu soare, înainte de alte alegeri viitoare eventual, s-ar putea face şi şoseaua.
Multumesc de lamurire Ionut.
Optimistic vorbind sunt foarte multe lucrari deschise in Bucuresti. Asteptam cu interes si deschiderea acestei legaturi.
Poate este greu de crezut, dar daca s-ar face legatura cu Alexandriei, chiar si fara acel pasaj peste Alexandriei, ar ajuta foarte mult traficul spre Domnesti....
Pasajul de la Domnesti... va curge multa apa pe Dambovita pana sa fie gata.... Fac largirea Prelungirii Ghencea... pentru ca sa se opreasca in... bariera... ?
Nu e deloc greu de crezut :)
Eu vin de la un client din zona Ghencea pe străduţele de la limita între Bucureşti şi Bragadiru şi traficul e destul de mare la orele de vârf (e semnificativ cam la orice oră). Doar uneori trec pe la Domneşti ca să văd dacă a mai crescut vreo foreză :) Dacă ar exista o arteră majoră, făcută ca la carte, majoritatea ar folosi-o pe asta, ar reduce presiunea şi la intersecţia cu Drumul Sării şi la Domneşti. O mică îmbunătăţire ar fi şi dacă ar exista o străduţă care să iasă în şos Alexandriei dincolo de giratoriul Cristalului, ca să reducă traficul în giratoriu ( acolo chiar s-ar justifica un pasaj, recent în Bragadiru au apărut magazine, McDonalds, o mică piaţă "cu de toate" şi se aglomerează.
Oho da frumos vis asta cu giratoriul Cristalului. Eventual sa se lege si cu Valea larga continuare Valea Cascadelor? Vise taica vise
Vinerea coada la Cristalului ajunge până la penitenciar, poate şi mai departe, dar în fiecare seară e considerabilă, 15 minute măcar... Poate ar fi o soluţie temporară să interzici stânga la ieşirea în DN6 şi să îi forţezi să meargă pe sub pod, sunt vreo doi km în plus probabil. Dar dacă se va face acest nou bulevard mi se pare aproape obligatoriu să aibă el pasaj peste DN6- sau invers, aşa s-ar mai reduce presiunea pe giratoriu. Mai ales dacă ar fi accesibil din zona de case de la limita Bragadiru-Bucureşti, ca să nu mai iasă în DN6 pentru mers în oraş, ceea ce momentan e complicat...
Dar portiunea cu scuar pe mijloc folosita acum ca drum de acces Dedeman va fi parte integranta din strapungerea spre Sos. Alexandriei, nu? Adica atunci cand aceasta strapungere se va face, ea se va suprapune si va folosi traseul portiunii existente, corect?
Se stie cumva cand se va continua lucrarea spre Sos. Alexandriei? Momentan vad ca se lucreaza numai pana la rondul de la Dedeman.
Alta curiozitate: terenul din jurul bulevardului cui apartine / va apartine?
http://www.hercesa.ro/portal/lang__en/tabid__10254/default.aspx
Din santierul Dedeman doar o poza azi ca mai multe nici nu trebuie. M-am plimbat pe acolo 99% este gata.
(https://i.imgur.com/c0A0I53h.jpg) (https://i.imgur.com/c0A0I53.jpg)
Asa doua poze de pe santierul Dedeman. Prima este de acum 2 saptamâni. Cine imi poate explica fenomenul?
(https://i.imgur.com/VUDfQDUh.jpg) (https://i.imgur.com/VUDfQDU.jpg)
(https://i.imgur.com/pPeBZruh.jpg) (https://i.imgur.com/pPeBZru.jpg)
Lucrare de kalitat MaxiM!
Partea buna este ca se reface in garantie, pe banii constructorului.
Daca pânza freatica este sus in zona aceea si căminele sunt adânci suficient cât sa creeze destulă forță de "plutire" si acele cămine nu sunt bine ancorate (nu au suficienta greutate, baza nu e prinsa cu "soil nails", etc), poate apărea fenomenul de flotabilitate din cauza presiunii hidrostatice, cu condiția ca acele cămine sa fie etanșe (adică sa nu existe infiltrații dinspre exterior care sa permită egalizarea de presiuni). Astfel, ele plutesc la suprafața, ridicându-se relativ cu terenul incojurator.
Faptul ca bordurile sunt la locul lor mi-a oferit indiciul necesar pentru a exclude compactarea deficitara a terasamentului.
Daca e asa, reparatia pe care pare ca o fac acum - coboară capacele căminelor - e frecție la picior de lemn pentru ca si țevile au fost dislocuite și exista marele risc sa fie sparte/smulse din conexiunile cu betonul sau/si dintre ele. Eu ca si beneficiar as cere o inspecție cu rover CCTV prin țevăraie pentru a mi se demonstra ca nu exista spărturi.
My 2 cents on the matter
Ok Radu multumim. De pânza freatica nu stiu, dar caminele sunt adânci.
Acum cateva zile parea din tramvai ca facusera o gropa mai adanca in zona, sa speram ca au rectificat "ca la carte".
AR FI IDEAL SI TRAMVAIUL!
Am gasit in propunerea bugetului PS6 pentru 2021 fraza aceasta: "Achizitie teren prin expropriere pentru realizarea sistem rutier - Prelungire Strada Brasov", se refera oare la acest subiect ?
Preluare de pe pagina de Facebook a Primarului general:
⚠️Lucrăm la un proiect de infrastructură important pentru Capitală, respectiv conexiunea dintre Prelungirea Ghencea și Șoseaua Alexandriei, care va duce la închiderea inelului median în zona de sud a orașului.
⚠️Am atribuit deja Companiei Municipale Energetica contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate al obiectivului de investiții ,,Prelungire Str. Brașov între Prelungirea Ghencea și Șos. Alexandriei".
⚠️Proiectul constă în realizarea unei legături rutiere în prelungirea străzii Brașov din sectorul 6, între sensul giratoriu din zona Dedeman Ghencea și Șoseaua Alexandriei (zona cuprinsă între Penitenciarul Rahova și Autobaza STB Alexandria).
⚠️Va fi construită astfel o nouă arteră, care va avea 6 benzi de circulație, spațiu verde în zona mediană, care să asigure în viitor realizarea unei linii duble de tramvai, trotuare și piste pentru biciclete, în funcție de situația din teren.
🟢Proiectul e necesar pentru fluidizarea traficului în zona de sud-vest a Capitalei, care s-a dezvoltat în ultimii ani prin construirea unor ansambluri rezidențiale, dar și a unor spații comerciale sau clădiri de birouri. De asemenea, și localitățile limitrofe precum Bragadiru, Domnești sau Clinceni s-au dezvoltat din punct de vedere imobiliar, ceea ce a dus la creșterea numărului de locuitori și de autovehicule.
⚠️Termenul pentru elaborarea studiului de fezabilitate este de 4 luni, după care urmează lansarea în SEAP a achiziției pentru proiectarea și execuția lucrărilor.
(https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/292395597_582720639871021_7247845015974642397_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=AnMrni1BL6QAX8ZVqIM&_nc_ht=scontent-otp1-1.xx&oh=00_AT9xRAQmRa6xF-68fyiWQBADxalAwcZYlzTvTeK8OqNDEg&oe=62C8DC17)
în sfârșit, ceva mai consistent de la Nicușor...
@minisoferul era greu sa pui si linkul?...
https://www.facebook.com/PMBucuresti/posts/pfbid02nDDb4ZBFF7duZBoZhZuthJYzzGXdzpKtU3vCfkvtcXVNBssbZhX3VonQbyaUdL1Fl (https://www.facebook.com/PMBucuresti/posts/pfbid02nDDb4ZBFF7duZBoZhZuthJYzzGXdzpKtU3vCfkvtcXVNBssbZhX3VonQbyaUdL1Fl)
Incredibil, nu sunt capabili să facă linia de tramvai din start. Fac acum panseluțe, apoi trebuie altă licitație de lucrări ca să faci și linia. Bă deci n-au cu cine.
^Chiar nu ai cu cine. Eu totusi am o nedumerire: spatiul pentru viitoarea cale de tramvai va fi asigurat de zona mediana verde? :o Eu asa inteleg din modul in care e formulat textul. Sau se elimina banda 3 de pe fiecare sens pentru a aduce tramvaiul?
O să vedem mai multe probabil după ce apare licitația. Important ar fi că s-a pus cumva în mișcare (presupun că până la urmă vrea să taie și el o panglică, deși nu prea cred că se încadrează în timp) poate că se mai modifică tema, legătura la tramvai mi se pare de un raport cost/beneficiu de nerefuzat...
Păi când ieși licitația e târziu. Acum trebuie intervenit, la nivelul studiului de fezabilitate al vieții, făcut de Compania Municipală Energetica. :o Vai de plm.
Va fi construită astfel o nouă arteră, care va avea 6 benzi de circulație, spațiu verde în zona mediană, care să asigure în viitor realizarea unei linii duble de tramvai, trotuare și piste pentru biciclete, în funcție de situația din teren.
Iar ne zgarcim? Dupa esecul F. Glucoza, iar NU putem asigura din prima toate "utilitatile"? Vorbim de un camp cu nimic pe el (inca), nu putem implementa DIN prima trotuare generoase cu spatiu verde care sa separe trotuarul de "sosea"? De altfel si pista de bicicleta se poate implementa usor acum cat nu s-a construit nimic. Sunt destul de sigur ca dupa finalizarea proiectului o sa apara ca ciupercile "residence"-uri la 2 pasi de P.D.Taberei etc. Nu mai zic de ideea de a pastra o parte din teren pentru diverse spatii (precum parcuri, locuri de joaca pentru copii etc.).
Pare ca o invitație la sectoare,pentru a face ele linia de tramvai.Nu stiu daca pot face ele acest lucru,dar doritori sunt aici doar dacă vorbim de primari ca Baluta,Negoita s.a.m.d.
Sectorul 1 a finantat lucrarea la capatul lui 5. Cred ca o solutie mai buna e ca sectoarele sa finanteze, dar PMB sa se ocupe de proiect.
Ma rog, solutia si mai buna ar fi sa desfiintam sectoarele dar csf.
Quote from: minisoferul on July 05, 2022, 04:02:35 PM🟢Proiectul e necesar pentru fluidizarea traficului în zona de sud-vest a Capitalei, care s-a dezvoltat în ultimii ani prin construirea unor ansambluri rezidențiale, dar și a unor spații comerciale sau clădiri de birouri. De asemenea, și localitățile limitrofe precum Bragadiru, Domnești sau Clinceni s-au dezvoltat din punct de vedere imobiliar, ceea ce a dus la creșterea numărului de locuitori și de autovehicule.
Sper să ia în calcul împădurirea zonei respective și astfel să stopeze AC-urile în zonă:
- aer mai curat:
- mai puține clădiri;
- mai puține autovehicule, mai puțin trafic;
- mai puține investiții viitoare în infrastructură etc.
Deci face 2x3 benzi pentru auto dar nu face si nici macar amarata de pista de biciclete de la inceput?
^ stai totusi sa vedem SF-ul cum se contureaza si cum zice Ionut mai sus, sa intervenim cu idei in prima faza. E clar ca momentan s-au exprimat doar niste intentii/dorinte/vise din partea primariei.
Quote from: Ionut on July 05, 2022, 04:15:00 PMIncredibil, nu sunt capabili să facă linia de tramvai din start. Fac acum panseluțe, apoi trebuie altă licitație de lucrări ca să faci și linia. Bă deci n-au cu cine.
chiar asta au demonstrat lucrarile de pe b-dul Vasile Milea, PMB nu e capabila sa faca o linie de tramvai
sa ramanem la panselute ca poate ne prinde 2030
Macar sa mareasca ampriza in zona viitoarelor statii de tramvai, altfel la momentul cand va fi facuta linia de tramvai se va face o improvizatie care cel mai probabil inseamna ingustare de troturare si benzi de circulatie in zona statiei.
Am ascultat interviul pe pagina de Facebook a primarului general si un cetatean a pus o intrebare referitoare la acest proiect.
Din raspuns s-a inteles ca pe data de 01.09.2022 a fost atribuit catre una din Companiile municipale contractul pentru realizarea SF cu termen de realizare 6 luni. S-a preluat si documentatia realizata partial de primaria Sectorului 5 care contine numai drumuri colectoare (lateralele bulevardului).
Dupa finalizarea SF anul viitor urmeaza scoaterea la licitatiei si exproprierile.
Referitor la tronsonul Alexandriei - Zetarilor primarul general a zis ca este foarte greu de construit si se incearca gasirea unei solutii in noul PUG.
Quote from: minisoferul on November 03, 2022, 08:41:46 AMReferitor la tronsonul Alexandriei - Zetarilor primarul general a zis ca este foarte greu de construit...
Așa este, trebuie să construiască un tunel de 1 km pe sub cartierele Odăi și Rahova.
Nici chiar. Hai să fim serioși. Așa cum se expropriază pe Prelungirea Ghencea, de exemplu, așa se poate expropria oriunde. E doar o problemă de bani și de voință politică.
E o zonă de case, din care cred că majoritatea sunt vechi și fără pretenții, doar că probabil că nu e tocmai ieftin. Însă de când ne tot câcâim dacă cumpărau câte 10 pe an până acum erau aproape gata :)
Quote from: carutasul on July 05, 2022, 04:08:52 PMîn sfârșit, ceva mai consistent de la Nicușor...
16 luni mai târziu ... :sleep:
well, din păcate pălăria e prea mare probabil :)
E evident că nu poți conduce un oraș ca Bucureștiul fără să ai o echipă de încredere pe care să te poți baza, oricât de multă bunăvoință ai avea...
Stiu ca o dam off-topic, dar nu e ca si cand topic-ul asta really took off. Nu am fost fan Nicusor, dar am ajuns sa apreciez ce face. Sunt de acord cu voi ca, daca nu ai resurse si echipa, nu conteaza intentiile tale bune, daca nu se intampla nimic.
DAR, in cazul lui, se intampla multe lucruri relativ mici si medii, ce au fost complet ignorate de administratiile anterioare: zona centrala chiar arata mai bine datorita atentiei la detalii, gen reparat pavaje, spatii verzi, marcat strazile, etc.
La proiecte medii, reabilitarea liniilor de tramvai (tre sa inceapa) si mediu spre mare, termoficarea.
Inainte, focusul era pe proiecte mari, gen pasajul Basarab (f util de altfel), dar la nivel micro, de detaliu, Bucuresti-ul se degrada treptat.
Are si noroc oarecum, sectoarele au inceput sa-si faca lucrari mai importante singure, si degreveaza/complementeaza munca lui.
Si chiar il cred ca a preluat o PMB in pragul falimentului.
cred că banii au fost împărțiti cumva în așa fel încât aparent sectoarele au. Primăria mare trage "ponoasele" cu încălzirea, cu subvenții pentru transport etc, găuri fără fund, pe când primăriile de sector au activități mai viabile economic, au un buget clar de investiții și obiective la fel de clare. Nu am prea multe să îi reproșez lui Nicușor - și poate după multă vreme e singurul primar care nu a avut nici o acuzație de corupție - era doar o constatare a unei situații de fapt. Un partid vine și cu dezavantaje ("guri" de mulțumit) dar, cel puțin teoretic, vine și cu o echipă tehnică pe care să te poți baza. "Trăim în cea mai bună dintre lumile posibile" sau pe românește "atât s-a putut". Alternativele erau mult mai rele.
Dar concret, proiectul ăsta nu se mișcă și, întâmplător, am trecut ieri prin zona Pucheni și văd că a răsărit și acolo un cartier la fel de înghesuit ca toate celelalte, acum câțiva ani nu era, dacă nu se rezervă măcar traseul de închidere a inelului atunci în viitor va costa și mai mult, dacă va mai fi fezabil...
Mda
Eu sunt foarte enervat ca nu se misca lucrurile pe Prelungirea Ghencea dar il cred ca nu sunt bani.
Si chiar daca se lauda ca primaria are rating bun, nici nu e perioada sa te imprumuti... sunt dobanzi mari la toate monedele
Asa ca e de inteles ca nu se fac lucruri noi si mari in contextul asta