Krishnapatnam (India)
Macarale ZPCM chinezești de 48 t
(https://i.imgur.com/ksI8oqoh.jpg) (https://i.imgur.com/ksI8oqo.jpg)
Safety First
(https://i.imgur.com/3PD1BuQh.jpg) (https://i.imgur.com/3PD1BuQ.jpg)
Safety First
(https://i.imgur.com/yWuUeNfh.jpg) (https://i.imgur.com/yWuUeNf.jpg)
Oare la câte zile schimbă filtrele de aer?
(https://i.imgur.com/L0HSHemh.jpg) (https://i.imgur.com/L0HSHem.jpg)
Mașina de gunoi :lol:
(https://i.imgur.com/oD7qDNWh.jpg) (https://i.imgur.com/oD7qDNW.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
:cheers:
Bun topic.
Asteptam sa il actualizezi....
Timp și net să am... că praf e destul. Tone de poze cu praf :lol:
Richards Bay, Africa de Sud. Tulumba asta e pentru încărcare cărbune în vrac. Circa 7000 tone pe oră. La bază are un deflector care să dirijeze cărbunele în colțuri mai puțin accesibile, chestia aia cilindrică se rotește. Se elimină necesitatea de a nivela marfa cu buldozerul, o etapă în minus (încărcare mai rapidă). E legată cu benzi rulante care aduc marfa de unde este stocată. Loader-ul este pozat în poziția de repaus (mutare de la o navă la alta), poziția de lucru e cu tulumba cilindrică in magazie. Poate prind mâine pe zi o poză "la lucru".
(https://i.imgur.com/VHTri37h.jpg) (https://i.imgur.com/VHTri37.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Quote from: yk17fox on June 01, 2019, 12:02:27 PM
Macarale ZPCM chinezești de 48 t
^ Vaporul asta e un mineralier? Ce cara in "burta"?
Vrachier (Bulk Carrier). Minereu sau cărbune (în cazul din fotografie). Teoretic și cereale, dar eu nu am văzut încă terminal de cereale unde să încapă astea de 180000 tdw.
Ce se vede în poză, în spate, e un kamsarmax, de vreo 90000 tdw.
A, acum am văzut. Da, poza de mai sus, cu macaralele albastre. Cărbune. Port tipic de descărcare, cu macarale și grab-uri (greifere). La încărcare, și la minereu dar și la cărbune se folosește metoda de mai sus, cu bandă și "aruncător", e mai rapidă, poate ajunge la 10000 tone pe oră la cărbune și circa 16000 tone pe oră la minereu.
Pe topicul ăsta încerc să prezint infrastructura portuară în diverse colțuri ale lumii pe unde ajung. Momentan cu vrachiere, dar în viitor voi incerca sa postez și de pe la containere ceva. Și cine poate contribui, e bine venit, domeniul naval e puțin cunoscut, la fel și infrastructura portuară
Tot Richards Bay, încărcare cărbune. Un păienjeniș de benzi rulante, grămezi de cărbune și utilaje de încărcare și descărcare. Și praf, munți de praf.
(http://)
(https://i.imgur.com/cPhIapVh.jpg) (https://i.imgur.com/cPhIapV.jpg)
(https://i.imgur.com/ZtdCFnDh.jpg) (https://i.imgur.com/ZtdCFnD.jpg)
(http://)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
(https://i.imgur.com/GEh0e51h.jpg) (https://i.imgur.com/GEh0e51.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Gangavaram (India, coasta de est, lângă Visakhapadnam)
Danele de descărcare pentru capesize (mineraliere de cca. 300 m lungime, 18 m pescaj) (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=17.622391472222223,83.2337038888889)
(https://i.imgur.com/P3D3aXJh.jpg) (https://i.imgur.com/P3D3aXJ.jpg)
Cam așa de mare e un grab (greifer) (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=17.620229861111113,83.23785155555555)
(https://i.imgur.com/ANTPWeSh.jpg) (https://i.imgur.com/ANTPWeS.jpg)
Macarale ZPCM chinezești de 62 t (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=17.62024113888889,83.23781686111111)
(https://i.imgur.com/bLaEbQnh.jpg) (https://i.imgur.com/bLaEbQn.jpg)
Intrarea în port cu digul de larg (breakwater) (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=17.620367055555555,83.23777180555555)
(https://i.imgur.com/9C5rZYmh.jpg) (https://i.imgur.com/9C5rZYm.jpg)
Alte dane de descărcare-încărcare (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=17.620513305555555,83.23767525)
(https://i.imgur.com/aNP0YHIh.jpg) (https://i.imgur.com/aNP0YHI.jpg)
Alte dane de descărcare-încărcare (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=17.620511361111113,83.23767786111111)
(https://i.imgur.com/qUVzI3Jh.jpg) (https://i.imgur.com/qUVzI3J.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Omul ăsta are un singur job. Să măture marfa de pe capacul de magazie. A se observa echipamentul de protecție (majoritatea nu suportă nimic în picioare, probabil că praful de cărbune nu e confortabil în încălțări). Sunt foarte săraci, dorm pe unde apucă, se spală când plouă sau când le mai dăm noi câte un furtun cu apă. Mai cerșesc de mâncare sau haine. Sunt foarte curios cu cât sunt plătiți, dar nu vorbesc engleza, iar eu nu înțeleg rromanes, foarte similară la auz cu dialectul local.
LE: am vorbit cu foreman-ul. 400 rupii pe zi, program de 8 ore. E un job bine cotat, spre deosebire de ce credeam eu. În oraș se plătește cam 300 rupii pentru 12 ore pe zi. 400 rupii = 5.65$.
(https://i.imgur.com/nGgXegjh.jpg) (https://i.imgur.com/nGgXegj.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Port Hedland, Australia. Port de încărcare. Circa 91% din marfă este minereu de fier. Ca idee despre magnitudinea operațiunilor de aici, în luna Octombrie 2019 s-au exportat 42.186.810 t de minereu, adică 1,4 milioane tone pe zi, o medie de 7,4 nave pe zi. Cifrele astea îl fac cel mai mare port de minereu de fier din lume ca volum de marfă. Ca mărime fizică, e mic, chiar foarte mic, dar totul merge aproape perfect și eficient.
Orașul alăturat deservește exclusiv portul, în fapt totul aici este construit pentru port, calea ferată, drumurile, aeroportul. Prețurile și salariile sunt de pe altă planetă, un hotel care la noi este cam de 3 stele costă aici 160-170 AU$ pe noapte și e cam plin. Salariul mediu este circa 70 k anual, în medie cam 30% peste restul Australiei, iar sume de 100 k nu sunt neobișnuite (se lucrează în general 3 săptămâni cu 3 libere).
O navă intrând la încărcare. Pentru scurtarea timpului, piloții vin și pleacă cu elicopterul. (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-20.309060777777777,118.56038075)
(https://i.imgur.com/gA6OApQh.jpg) (https://i.imgur.com/gA6OApQ.jpg)
Primul vapor din stânga e aproape încărcat, după formă pare de vreo 200-220 mii tdw (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-20.315001944444447,118.56491111111112)
(https://i.imgur.com/ZtLcLQqh.jpg) (https://i.imgur.com/ZtLcLQq.jpg)
Portul exportă și sare, de aceea grămezile acelea albe (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-20.322024916666667,118.57142208333333)
(https://i.imgur.com/Mauv74uh.jpg) (https://i.imgur.com/Mauv74u.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
:cheers:
Nu auzisem in viata mea de portul asta... :-[
Si pe voi tot cu elicopterul v-a dus la nava?
Noi huzurim la hotel, mâine intră în port vaporul nostru. Alea sunt poze din avion, la aterizare.
Aici, în zona asta din Nord Vestul Australiei, sunt 3 mari terminale de minereu de fier, Port Hedland, Port Walcott și Dampier. Volumul de marfă ce trece prin porturile astea e:
PORT OF PORT HEDLAND TOTAL TONNAGE (2018 – 19)
513,302,000
PORT OF DAMPIER TOTAL TONNAGE (2018 – 19)
172,996,000
PORT OF PORT WALCOTT TOTAL TONNAGE (2018 - 19)
82,453,000
Uite aici un studiu (https://www.google.com.au/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://karratha.wa.gov.au/sites/default/files/uploads/OCR171902%2520Pilbara%2520Freight%2520Study%2520-%2520FINAL.pdf&ved=2ahUKEwjgzaXMz-7lAhUCzDgGHbe1DloQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw1k3oPIYmtyY7spmbMYf4pG) referitor la regiunea asta
Chiar acum decola un elicopter cu pilotul spre o navă
(https://i.imgur.com/M6PETzdh.jpg) (https://i.imgur.com/M6PETzd.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Aha... De aia ai timp de forum, si ai si net... ;)
Acum este clara procedura de aterizare pe pista 14...
(https://i.imgur.com/G1rsb06.jpg)
Ce sunt suprafetele alea enorme de culoare deschisa la nord-nord-est de aeroport?
Cum am spus, unul din exporturile de aici e cel de sare. Alea sunt (cel puțin așa îmi par mie) bazine de evaporare. Metoda asta se practică pe tot globul, eu am văzut pe viu la Ston în Croația (https://www.solanaston.hr/en/the-history)
^ Tibi, pai nu vazusi colinele alea de sare? Sarea aia e obtinuta prin evaporare in bazinele alea alb-verzui. (Daca nu ma-nsel bazinul de la Est de gruparea de bazine e o rezervatie naturala pentru pasari!)
Procedeul de obtinere a sarii prin evaporare e folosit cel putin de pe vremea romanilor care-l foloseau in mai multe locuri la malul Mediteranei. Sarea era folosita intre altele pentru plata soldatilor, ca de-acolo si de-atunci ne vine cuvintul salariu!
Alte variante ar fi (https://en.wikipedia.org/wiki/Salary#Salarium)ca-s banii pe care-i primeau soldatii sa-si cumpere sare...
QuoteSalarium
The Latin word salarium originally "salt money" (Lat. sal, salt), i.e., the sum paid to soldiers for salt.[6][7] ( The dictionary definition of salarium at Wiktionary) or the price of having soldiers conquer salt supplies and guard the Salt Roads (Via Salaria) that led to Rome.[8][9] But there is no evidence for this assertion at all.[10] Some people even claim that the word soldier itself comes from the Latin sal dare (to give salt),[11] but mainstream sources disagree, noting that the word soldier more likely derives from the gold solidus introduced by Diocletian in 301 AD.[12]
Este o salina :).
https://en.wikipedia.org/wiki/Dampier_Salt
^ Nu prea e o salina :)
In general cind vorbim despre o salina vorbim despre un depozit de halit (asta e numele mineralogic al mineralului NaCl numit indeobste "sare") acumulat in timpi geologici si exploatat de regula subteran. Dar nu neaparat.
Aici insa e vorba despre o sare (aici tot NaCl) produsa in timp mult mai scurt prin directa interventie umana. Cu siguranta nu voi gasi o pestera in asemenea formatiuni, n-a avut cind sa se formeze, pe cind pesteri in sare acumulata geologic gasim cu duiumul. O putem numi totusi salina daca chiar vrem, ca e totusi nimic altceva decit o mina de sare la suprafata. E mai mult o treaba de limbaj. :)
QuoteNu auzisem in viata mea de portul asta...
Păi, de aceea ideea deschiderii topicului, astfel pot avea un aport pe segmentul ăsta puțin cunoscut.
Bazine din astea de sare sunt şi la Burgas, mai aproape de noi. Marea Neagră e cam dulce dar vine sare din belşug de la Vama Veche :))
În Ro avem cuvântul "sărături", pentru grindurile de nisip cu multă sare.
Apa de mare, cea curată, e chiar gustoasă în salată. Repet, cea curată. Din păcate în stare naturală e poluată la greu, cel puţin cu micro particule de plastic.
There she is, the old lady. Cam ruginită pe afară, dar vine șantierul în ianuarie, o să îi facem make-upul.
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-20.327467305555555,118.5807945)
(https://i.imgur.com/skBoT59h.jpg) (https://i.imgur.com/skBoT59.jpg)
Minereu la greu.
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-20.330337277777776,118.5821796111111)
(https://i.imgur.com/ZsrXmekh.jpg) (https://i.imgur.com/ZsrXmek.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Port of Lanqiao (China). Sincer e prima dată când ajung aici, e ceva nou, 2016 parcă. Construit pe o insulă artificială ("reclaimed land", chinezii se pricep foarte bine la așa ceva). Pare de capacitate foarte mare, cu adâncimea la dană de 30 m, macarale de 72t cu brațul de vreo 50m (nu-mi dau seama exact, dar pare că poate ajunge grab-ul la 45m spre larg) deci aici pot descărca nave mari și foarte mari, gen 3-400 000 tdw, air-draft-ul permisibil e enorm.
Aș întrebă Wikipedia, dar nu merge, nici Chrome sau YouTube sau orice produs Google, HereMaps nu, doar Baidu și WeChat. În momentul în care am pus SIM-ul chinezesc, jumătate de telefon e inaccesibil.
Mă chinui de jumătate de zi să acceseze Imgur prin VPN, am reușit să urc o poză (poza e atașată la postare dar eu personal nu o pot vedea :bash:). Nici nu prea am ce altceva să postez că nu e nimic pe aici.
(https://i.imgur.com/6fY1UVuh.jpg) (https://i.imgur.com/6fY1UVu.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Quote
Lanqiao
From Wikipedia, the free encyclopedia
Lanqiao is a deep water port in Shandong, China, located south of Rizhao.[1]
Built between 2010 and 2016 by reclaiming land, Lanqiao is a prominent port for loading and discharging mineral ores and other bulk cargoes.[2] It also has an oil terminal. Primarily catering to the iron and steel industry in China, the port became fully functional in 2014 and lies within the Lanshan administrative region, south of Rizhao port.[3] The terminal and shiploaders were built by ZPMC and the port can handle Post Panamax bulk carriers of up to 205,000 deadweight tonnage.[4] The port is equipped with grab ship unloaders, reclaimers, stackers, a train loader and belt conveyors. The entire bulk cargo terminal including the machinery as well as the water drainage power and lighting were developed by ZPMC.[5]
References
1. "Ore terminal EPC project at Lanqiao Port, Rizhao is won by ZPMC". China communication construction company. 21 May 2013. Retrieved 30 January 2018.
2. Sailing Directions - China Norther coast. Taunton, UK: UKHO - United Kingdom Hydrographic Office. 25 February 2016.
3. Guide to port entry. IHS Guides. 1 January 2017.
4. "ZPMC for Rizhao port". Bulk material online. 7 January 2014. Retrieved 30 January 2018.
5. "ZPMC Won Bid for General Contract of Rizhao Lanqiao Petrochemical Project". www.zpmc.com. ZPMC. Retrieved 30 January 2018.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lanqiao (https://en.wikipedia.org/wiki/Lanqiao)
Cam subtire postarea wiki...
Quote
ZPMC (company)
Shanghai Zhenhua Heavy Industries Company Limited (Chinese: 上海振华重工(集团)股份有限公司), in short ZPMC, is a Chinese multinational engineering company and one of the world's largest manufacturers of cranes and large steel structures.
History
The company was founded in 1992. It is the subsidiary company of China Communications Construction Group (CCCG)[1]. It specializes in designing, manufacturing, erecting, commissioning, shipping in fully erected state, after-sales servicing and developing new port machinery products. Its main products include container cranes (QCs) (supplied eight for London Gateway),[2][3] rubber-tyred gantry cranes (RTGs), bulk-material ship loaders and unloaders, bucket-wheel stackers and reclaimers, portal cranes, floating cranes engineering vessels and large steel bridge structures.
ZPMC was listed on the Shanghai Stock Exchange for A share and B share. The net assets of ZPMC have reached USD 450 million.
On 8 June 2009, the company rebranded itself as Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co., Ltd.[4] The company also develops complete terminals including the bulk cargo terminal at Lanqiao port in Shandong.[5]
In September 2014, ZPMC formed an Indian subsidiary, ZPMC Engineering (India) Private Limited, based in Navi Mumbai.
San Francisco–Oakland Bay Bridge
The company is the fabricator of the new Bay Bridge located in the San Francisco Bay Area in the USA. Although the company had no previous experience in bridge construction, California officials selected it based on the advantages of "huge steel fabrication facilities, its large low-cost work force and its solid finance."[6] The project employed 3,000 workers who built a main bridge tower and completed 28 bridge decks.[6]
A ZPMC rail mounted gantry crane was used in the construction of the British aircraft carrier HMS Queen Elizabeth
https://en.wikipedia.org/wiki/ZPMC_(company) (https://en.wikipedia.org/wiki/ZPMC_(company))
ZPMC e peste tot. Multe terminale am văzut echipate de ei. Și au navele lor care transportă, e interesant să le vezi, ditamai macaralele câte 4-5 complet asamblate, pe punte. Ce balast or avea nu știu, dar sigur trebuie să țină centrul de greutate jos.
Mulțumesc TibiV pentru Wiki.
Heavy lift vessel Zhen Hua 20 transports five ship-to-shore gantry cranes manufactured by ZPMC:
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Containerb%C3%BCcken_f%C3%BCr_Eurogate_009.jpg)
A ZPMC rail mounted gantry crane was used in the construction of the British aircraft carrier HMS Queen Elizabeth:
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b3/The_forward_island_of_the_queen_elizabeth_class_aircraft_carrier_being_attached_to_the_main_body_of_the_carrier.jpg)
Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/ZPMC_(company) (https://en.wikipedia.org/wiki/ZPMC_(company))
Port Hedland (Australia)
https://youtu.be/sb47qAEAL7c (https://youtu.be/sb47qAEAL7c)
Danjing (South Korea). Hyundai Steel
Cine are Hyundai, tabla e de aici (nu contează, mașină sau vapor) (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=36.99573888888889,126.71263055555556)
(https://i.imgur.com/wMM7hmRh.jpg) (https://i.imgur.com/wMM7hmR.jpg)
Hyundai Steel dar mașinăria tot China made (ZPMC) (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=36.995986111111115,126.71286666666667)
(https://i.imgur.com/6KMxXz8h.jpg) (https://i.imgur.com/6KMxXz8.jpg)
Cum era aia, "Mistrețul cu colți de...", cred că de Vidia? (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=36.99582222222222,126.71283055555556)
(https://i.imgur.com/Ugg8Kajh.jpg) (https://i.imgur.com/Ugg8Kaj.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Gladstone (Australia). Cărbune.
Vedere spre Marina și oraș (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.823330555555554,151.24606388888887)
(https://i.imgur.com/29oFeWUh.jpg) (https://i.imgur.com/29oFeWU.jpg)
Vedere spre parc (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.823077777777776,151.2463833333333)
(https://i.imgur.com/YGX737Jh.jpg) (https://i.imgur.com/YGX737J.jpg)
Undeva în stânga sus sunt depozitele de cărbune (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.823083333333333,151.24636944444444)
(https://i.imgur.com/QmQ3m03h.jpg) (https://i.imgur.com/QmQ3m03.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.823077777777776,151.2463833333333)
(https://i.imgur.com/FhtWFSSh.jpg) (https://i.imgur.com/FhtWFSS.jpg)
Parcarea remorcherelor (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.823327777777777,151.24606388888887)
(https://i.imgur.com/8HzhTkWh.jpg) (https://i.imgur.com/8HzhTkW.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.823283333333332,151.24606388888887)
(https://i.imgur.com/5cXSwozh.jpg) (https://i.imgur.com/5cXSwoz.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.823325,151.24606388888887)
(https://i.imgur.com/TJpuVcih.jpg) (https://i.imgur.com/TJpuVci.jpg)
Ready for loading (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.82315,151.24629166666665)
(https://i.imgur.com/drf4zmOh.jpg) (https://i.imgur.com/drf4zmO.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.823316666666667,151.24606388888887)
(https://i.imgur.com/w0acRSch.jpg) (https://i.imgur.com/w0acRSc.jpg)
Are balta pește (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-23.81982786111111,151.51590702777779)
(https://i.imgur.com/T6vxdimh.jpg) (https://i.imgur.com/T6vxdim.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Port of Caofeidian (China) undeva în Bohai Bay (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=39.00378491666667,118.45532338888889), puțin mai la nord de Tianjin/Xingang. Construit prin recuperarea terenului (umplere, secare), este unul din porturile mari din nordul Chinei.
Pentru început:
Așa arată 177200 tone de minereu de fier
(https://i.imgur.com/LpY8AWsh.jpg) (https://i.imgur.com/LpY8AWs.jpg)
Prost sistemul de descărcare, macaralele descarcă pe cheu, de acolo cu încărcătorul frontal în camioane și apoi spre stocare. Dacă bate vântul e de groază
(https://i.imgur.com/UMnKYWIh.jpg) (https://i.imgur.com/UMnKYWI.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Time-lapse de la ancoră la dana de ușurare, apoi manevra de schimbare a danei în portul interior. Calitate slabă, film neterminat încă. O să repostez când am totul gata și destul internet pentru o calitate mai bună. Nici coloană sonoră nu am cum pune.
https://youtu.be/k3NYqIsQ9zg (https://youtu.be/k3NYqIsQ9zg)
Cele 177200 tone de minereu de fier sunt descarcate dintr-o singura nava? Sau de unde stii ca sunt atatea, precis?
Da, au fost descărcate de pe nava pe care eram. Poza e mai veche, nu e prima dată când ajung aici (vin periodic de vreo 10 ani). De data asta am adus cărbune, dar venim și cu minereu. Au terminat gardul care separă dana de partea de depozitare, e greu să mai prinzi în poză movilele cu marfă. Dar atunci se vedea bine. Și e interesantă dimensiunea, volumul unei astfel de cantități ce poate fi transportată odată. La cărbune ar fi frumos de făcut o poză, volumul e mult mai mare, să zic aproape triplu ar fi ce se vede acolo ar însemna vreo 178000 t de cărbune.
Azi portul arată așa:
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=39.00391011111111,118.454942)
(https://i.imgur.com/vExS6k9h.jpg) (https://i.imgur.com/vExS6k9.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=39.00392902777778,118.45496016666667)
(https://i.imgur.com/XFSFVnch.jpg) (https://i.imgur.com/XFSFVnc.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Povesteste cum e cu cantitatea de marfa vrac incarcata pe nava in functie de pescaj/dungile acelea de pe nava. Si fiindca e minereu de fier, adica densitate mare, cred ca pe parcursul incarcarii apar probleme de asieta (asa-i zice?).
M-ar placea sa vad pe viu ce si cum, am invatat la scoala dar de vazut nu. Bon, nu e neaparat treaba ta in ce ma priveste, e a first officer, insa imi inchipui ca in privinta stabilitatii navei ai un cuvint greu de spus.
Am răspuns "la cheu"
https://youtu.be/fTGGXSBvq28 (https://youtu.be/fTGGXSBvq28)
Caofeidian. Rezoluție mai bună.
Port of Paranaguà, Brazil
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-25.492550999722223,-48.463405)
(https://i.imgur.com/Vstwv7oh.jpg) (https://i.imgur.com/Vstwv7o.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Filmare e, dar o pun când oi putea...
https://youtu.be/N3o_jMqbSzE (https://youtu.be/N3o_jMqbSzE)
Din păcate video de mai sus a rămas blocat în procesare vreo 5 zile, așa că am făcut un alt upload (postul inițial se poate șterge).
https://youtu.be/UF0eAhAoNus (https://youtu.be/UF0eAhAoNus)
https://www.g4media.ro/canalul-panama-care-face-legatura-intre-oceanele-atlantic-si-pacific-fiind-una-dintre-cele-mai-utilizate-rute-comerciale-din-lume-este-amenintat-de-incalzirea-globala-si-se-afla-cautare-dispera.html
Cum poate o axă maritimă lungă de 77 de kilometri și care leagă două oceane să fie în criză de apă? De fapt lacul Gatùn, creat artificial la începutul secolului al XX-lea prin construirea unui baraj pe râul Chagres, este cel care constituie problema. Aflat în mijocul canalului, acesta este cel care alimentează cu apă cele trei ecluze Gatùn, prin care navele trec obligatoriu pentru a ajunge la Oceanul Atlantic.
Sistemul pompează direct din apa dulce a lacului pentru a ridica navele de la nivelul mării până la cel al canalului. O operațiune care provoacă ,,o monstruoasă risipă de apă", potrivit vicepreședintelui ACP Carlos Vargas: pentru trecerea fiecărei nave este nevoie de 76.000 de metri cubi de apă dulce.
Dar lacul Gatùn seacă: precipitațiile, de care depinde sistemul de ecluze, au fost cu 20% mai puține în 2019 față de media din anii precedenți. Canalul a colectat doar 3 miliarde de metri cubi de apă în loc de 5,2 miliarde de care are nevoie pentru a funcționa normal.
Trafic deja restricționat
După ce în 2019 a înregistrat un nivel record de tonaje (450,7 milioane de tone) și o cifră de afaceri record, administrația canalului a fost obligată să restricționeze traficul de la 32 la 27 de traversări zilnice la începutul anului 2020. Navele de peste 38,1 metri și cu lățimea de 27,7 metri trebuie, de asemenea, să plătească o taxă suplimentară de 10.000 de dolari (8.440 euro), precum și o suprataxă variabilă – de la 1 la 10% din costul standard al taxei – în funcție de nivelul lacului Gatùn.
Esperance, WA, Australia
(https://i.imgur.com/etAYtHih.jpg) (https://i.imgur.com/etAYtHi.jpg)
(https://i.imgur.com/J9U60JOh.jpg) (https://i.imgur.com/J9U60JO.jpg)
(https://i.imgur.com/8IBcyKrh.jpg) (https://i.imgur.com/8IBcyKr.jpg)
(https://i.imgur.com/S6wRfi9h.jpg) (https://i.imgur.com/S6wRfi9.jpg)
(https://i.imgur.com/q2vZQp8h.jpg) (https://i.imgur.com/q2vZQp8.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Lanshan, China
(https://i.imgur.com/eGIRIPzh.jpg) (https://i.imgur.com/eGIRIPz.jpg)
(https://i.imgur.com/yBA0La5h.jpg) (https://i.imgur.com/yBA0La5.jpg)
(https://i.imgur.com/QDy6gIfh.jpg) (https://i.imgur.com/QDy6gIf.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Foarte interesant topicul si pozele, multumim Kitsune!
O intrebare am: am inteles cum pot fi incarcate navele foarte rapid insa cum se descarca? Dureaza mai mult? Exista instalatii in dotarea navei sau in port?
In mod normal aș răspunde "la cheu", aici aș păstra doar prezentarea porturilor, mai condensat așa. Dar totuși, ca să nu facem salt între topicuri și pentru că am o poză din același port de mai sus (Esperance), rămân aici cu explicațiile.
Sunt multe tipuri de nave, fiecare cu caracteristicile proprii. Am să mă refer aici doar la mărfurile in vrac momentan. Nava pe care sunt nu are instalații proprii de descărcare. E prea mare. Probabil că ar fi și ineficient să o doteze, închipuie-ți că 9 magazii ar avea nevoie de cel puțin 8 macarale, un cost imens. Așa s-a considerat că e mai simplu să doteze portul cu macarale, faci investiția o singură dată și descarci mii de vapoare. În schimb, navele mai mici, au de obicei macaralele proprii, pentru sunt mai flexibile, pot căra mai multe tipuri de marfă și pot ajunge in porturi mai mici, care nu au instalațiile proprii.
Exemplu este poza de mai jos, o navă de 55000 tdw (cam așa arată, poate are mai mult sau mai puțin, dar nu cu mult, n-am căutat-o). Este o navă care are macaralele proprii, dar descarcă cu cea de la cheu, ale ei fiind rotite spre larg, ca să nu incomodeze. Descarcă sulf.
Descărcarea se face in general cu grab-uri (greifer, dacă ți-e mai cunoscut termenul). Cred că am postat chiar niște filme, caută Caofeidian mai sus. A, și se vede un grab și în pozele de la Lanshan, tot port de descărcare.
(https://i.imgur.com/ebI81A8h.jpg) (https://i.imgur.com/ebI81A8.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Mai există varianta cu un tub mare care "suge" tot, un utilaj cu spirală/melc, pe la japonezi am văzut, cred că și de acolo am pus poze. Cred (nu am cum să mă uit în urmă să văd ce am pus).
La alte categorii de nave sunt alte modalități. Cred că e de la sine înțeles că descărcarea la navele ce cară lichide se vor folosi pompe și furtunuri.
La portcontainere e tot așa, cele mari nu au instalațiile proprii, iar unele din cele mici au.
Ca un fapt divers, am navigat odată cu un șef englez și îmi povestea că pe una din navele pe care a fost făcea linie pe la Australieni, Noua Zeelandă cu sudul Americii și pe linia asta opreau la Pitcairn și lăsau un (unul singur) container de 20' pe o barcă/barjă, ceva de genul ăla. Și la întoarcere îl luau gol. Atunci am crezut că e vrăjeală. Apoi am dat de celebra poză cu un twenty footer pus în barcă. Am crezut iar că e vrăjeală, or fi luat ăia din greșeală un container. Dar căutând pe net am aflat că poza respectivă (nu, nu e din Pitcairn) e reală, e de la Moroni, înainte să construiască terminalul de containere. Pur și simplu descărcau cu macaralele bordului câte un container in bărcile localnicilor, în larg. Am prin calculator pozele, dar ca să nu fie vreo problemă de copyright:
(http://www.bricoleurbanism.org/wp-content/uploads/2006/11/personal-container-mngmnt3.jpg)
Multumesc pentru raspuns!
Desi nu am specificat, ma gandeam doar la marfurile vrac. E logic ca pentru lichide sa ai pompe, iar la containere e clar. Dar pentru marfuri vrac eram nedumerit, acum m-am lamurit :D
Beilun (sau Ningbo, sau cum îi spune (LE: Zhongzhai), că e o amestecătură aici). Stăm doar o zi, că au macarale mari, 2500 t/h fiecare (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=29.892863399722224,122.07519239999999)
(https://i.imgur.com/0ZtBSJUh.jpg) (https://i.imgur.com/0ZtBSJU.jpg)
Vecinii din față, trag gaze
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=29.89299779972222,122.07521969999999)
(https://i.imgur.com/Zxxp56xh.jpg) (https://i.imgur.com/Zxxp56x.jpg)
Vecinii din spate, cu cutii (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=29.89299779972222,122.07521969999999)
(https://i.imgur.com/1NyrQCwh.jpg) (https://i.imgur.com/1NyrQCw.jpg)
Eoliene (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=29.892958499722223,122.07522569999999)
(https://i.imgur.com/0CQxLPqh.jpg) (https://i.imgur.com/0CQxLPq.jpg)
Și plase pescărești (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=29.892958499722223,122.07522569999999)
(https://i.imgur.com/YrXE9o7h.jpg) (https://i.imgur.com/YrXE9o7.jpg)
E curent, deci multe parâme. Plus un remorcher in stand-by (se vede în prima poză)(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=29.892929599722223,122.07524879972222)
(https://i.imgur.com/wbI5603h.jpg) (https://i.imgur.com/wbI5603.jpg)
Nou-nouț fenderul (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=29.892929599722223,122.07524879972222)
(https://i.imgur.com/FXF8xAwh.jpg) (https://i.imgur.com/FXF8xAw.jpg)
A trebuit să reduc calitatea pozelor pentru că nu le puteam urca. Acum bag una câte una și merge greu, cu toate că:
(https://i.imgur.com/EWyMpXXh.jpg) (https://i.imgur.com/EWyMpXX.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Zhoushan Ningbo
Esperance, WA, Australia - Manevra de intrare plus ceva descărcare. Câteva posturi mai sus sunt și poze.
https://youtu.be/LPObXC-mho4 (https://youtu.be/LPObXC-mho4)
Beilun Ningbo și apoi Zhanjiagang (sau ceva asemănător, habar nu am cum se mai cheamă, tot fluviul ăsta e un mare port).
Intrarea la Beilun
https://youtu.be/zIAiakLYvl0 (https://youtu.be/zIAiakLYvl0)
Descărcare parțială la Beilun (cred că e plictisitor, dar băgăm aici pentru conformitate)
https://youtu.be/uVKKb6tyObQ (https://youtu.be/uVKKb6tyObQ)
Plecare din Beilun spre ancorare Shanghai (zona de ancorare de afară, din Marea Chinei, CNCJK)
https://youtu.be/BHoIjgOobVw (https://youtu.be/BHoIjgOobVw)
Plecarea de la ancoră și urcatul pe Yangtze până la portul actual (de dimineață de la 5 și până seara)
https://youtu.be/tNmvr8y2Isg (https://youtu.be/tNmvr8y2Isg)
Frumos!merci!
cred ca e zhangjia gang se vede podul de la nantong in filmare
Da, oficial e Zhanjiagang, dar din câte știam eu ar fi trebuit să mai urcăm, mai sunt vreo două dane mai sus. Ne-am oprit aici (GPS) (http://maps.google.com/maps?q=31.829818499722222,120.84536029972222), se vede podul in spate, îi fac o poză mâine.
Cape Town. Poză făcută cu zoom puternic, cu telefonul, de pe Table Mountain, pe o ceață destul de deasă. Sper că totuși se vede bine
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.957545699722225,18.40333569972222)
(https://i.imgur.com/4ibiWgoh.jpg) (https://i.imgur.com/4ibiWgo.jpg)
Același port de la nivelul "solului", cu două zile înainte, tot pe ceață.
Intrarea în port
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.895469399999996,18.429825499722224)
(https://i.imgur.com/1jGz9psh.jpg) (https://i.imgur.com/1jGz9ps.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.90275729972222,18.4376268)
(https://i.imgur.com/mqVBAiwh.jpg) (https://i.imgur.com/mqVBAiw.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.90275729972222,18.4376268)
(https://i.imgur.com/8PBxutLh.jpg) (https://i.imgur.com/8PBxutL.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.90708099972222,18.4394619)
(https://i.imgur.com/TUIT9lah.jpg) (https://i.imgur.com/TUIT9la.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.90708099972222,18.4394619)
(https://i.imgur.com/ztr448xh.jpg) (https://i.imgur.com/ztr448x.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=-33.909911199999996,18.442362899722223)
(https://i.imgur.com/ckqdj0bh.jpg) (https://i.imgur.com/ckqdj0b.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Portul Nador din Maroc, proiectat de IPTANA și construit de Contrasimex, începând cu martie 1975.
http://www.bibliotecadeva.eu/periodice/scanteia/1976/01/scanteia_1976_01_10381.pdf
(https://i.imgur.com/U1kOBs6h.jpg) (https://i.imgur.com/U1kOBs6.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Nu e chiar poză din port, e din șalupă, dar măcar se vede țărmul. Singapore:
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=1.2712483997222221,103.87563279999999)
(https://i.imgur.com/NtYEzsqh.jpg) (https://i.imgur.com/NtYEzsq.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Mundra (Gujarat, India, pe coasta de vest, în golful Kutch). După 24 de ani am ajuns iar în zonă. Nu prea multe de văzut, totuși:
https://youtu.be/i-kHJaLSUfM
SOHAR Port and Freezone is a deep-sea port and adjacent free zone in the Middle East, located in Sohar, Sultanate of Oman, midway between Dubai and Muscat. With current investments exceeding $26 billion, it is one of the world's fastest growing port and free zone developments and lies at the centre of global trade routes between Europe and Asia.
Wikipedia (https://en.m.wikipedia.org/wiki/SOHAR_Port_and_Freezone)
In realitate, doar un alt terminal, de data asta foarte prăfuit pentru că loaderul nu are tulumba aia care să direcționeze marfa, doar aruncă de pe bandă minereul, de la înălțime. Probabil că e o metodă de vânturare asta, să separe peletele de praf, dar pe noi ne termină.
(https://i.imgur.com/KWsP3BPh.jpg) (https://i.imgur.com/KWsP3BP.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Jubail, Arabia Saudită
https://youtu.be/xo93usHmORM
Sohar (Oman) short video:
https://youtu.be/3KqvWju0ty0
Au mine de fier in Oman?!....
Exports In 2019, Oman exported $637M in Iron Ore , making it the 17th largest exporter of Iron Ore in the world. At the same year, Iron Ore was the 9th most exported product in Oman
Cred că totuși ei importă și re-exportă. Bine, eu m-am referit un pic greșit, că nu încărcăm minereu pur, ci procesat. Am să modific în video. Mult prea multe nopți nedormite în ultima lună să mai pot gândi normal.
Portul... Balcik. Sincer, nu e cel mai mare sau mai frumos port din lume. Dar la modul în care încarcă (un grab la 5 minute) și proximitatea de terasele din zonă, sincer mi-ar place o oprire de vreo 2-3 săptămâni (cam atât zic eu că le trebuie să termine de încărcat, zic eu ceva floarea soarelui sau mâncare de animale, aduse cu camionul).
(https://i.imgur.com/T419Mlqh.jpg) (https://i.imgur.com/T419Mlq.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Din nou pe ape, deci din nou ceva postări in topicul ăsta. Astăzi Montreal. Port pe fluviul Saint Lawrence, destul de desfășurat ca să îl pot prinde într-o fotografie. Dar totuși:
O privire de sus cu Downtown Montreal din una din clădirile de birouri
(https://i.imgur.com/sKIUavMh.jpg) (https://i.imgur.com/sKIUavM.jpg)
Aceeași vedere cu un pic de zoom
(https://i.imgur.com/TvwjmNlh.jpg) (https://i.imgur.com/TvwjmNl.jpg)
Un crop in care se vede nava, cam neclar, dar deh, poză cu telefonul
(https://i.imgur.com/nD4x3k4h.jpg) (https://i.imgur.com/nD4x3k4.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Three Rivers sau Trois Rivières. Un alt port pe același fluviu de mai sus, undeva la jumătatea distanței dintre Montreal și Quebec. De fapt cam tot râul ăsta e plin de docuri și terminale, cam ca pe Mississippi. Două dane sau trei, o macara pe roți și ceva magazii.
După descărcarea zahărului la Montreal, aici încărcăm concentrat de zinc, marfă pretențioasă și periculoasă dacă e udă. Și cam ninge.
Camioanele încarcă in depozitele din dreapta, merg la cântar apoi descarcă pe cheu, de unde ne încarcă macaraua aia mare. Mare zgomot mare cu surveyorul, că nu se poate determina cantitatea de zăpadă de pe punte. Zăpadă la care am lopățit cam toți alaltăieri, de ne dor toți mușchii.
(https://i.imgur.com/ybha7Jkh.jpg) (https://i.imgur.com/ybha7Jk.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Să continuăm cu portulețele canadiene de pe St. Lawrence River. Astăzi Sorel. Din nou, nu mare lucru. Dar însemnăm la răboj:
(https://i.imgur.com/3b6XxfWh.jpg) (https://i.imgur.com/3b6XxfW.jpg)
(https://i.imgur.com/aBuG8Fzh.jpg) (https://i.imgur.com/aBuG8Fz.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Din păcate (sau fericire), ninge cu găleata, deci iarăși nu se încarcă, marfa fiind sensibilă la umiditate.
^ same port:
(https://i.imgur.com/j8m9CcOh.jpg) (https://i.imgur.com/j8m9CcO.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Mindelo (Cape Verde)
(https://i.imgur.com/NLu32ZMh.jpg) (https://i.imgur.com/NLu32ZM.jpg)
(https://i.imgur.com/TEzmzzmh.jpg) (https://i.imgur.com/TEzmzzm.jpg)
(https://i.imgur.com/ykiznTOh.jpg) (https://i.imgur.com/ykiznTO.jpg)
(https://i.imgur.com/oG3n5NGh.jpg) (https://i.imgur.com/oG3n5NG.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Cotonou
The only port in Benin, the Autonomous Port of Cotonou is the lung of Benin's economy with more than 90% of foreign trade, more than 60% of GDP and contributes up to 80% to the mobilization of customs revenue. and more than 45% of the country's tax revenue.
(https://i.imgur.com/FeBFbWTh.jpg) (https://i.imgur.com/FeBFbWT.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=6.348607499722222,2.4282551999999997)
(https://i.imgur.com/ADfrZGlh.jpg) (https://i.imgur.com/ADfrZGl.jpg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=6.348645699722222,2.4281546)
(https://i.imgur.com/6BmFeYrh.jpg) (https://i.imgur.com/6BmFeYr.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Încă un port (care va rămâne momentan fără nume din motive pe care le voi explica mai târziu):
(https://i.imgur.com/SSQuox3h.jpg) (https://i.imgur.com/SSQuox3.jpg)
(https://i.imgur.com/45xEnWch.jpg) (https://i.imgur.com/45xEnWc.jpg)
(https://i.imgur.com/UGYvCYOh.jpg) (https://i.imgur.com/UGYvCYO.jpg)
(https://i.imgur.com/2GDmtajh.jpg) (https://i.imgur.com/2GDmtaj.jpg)
(https://i.imgur.com/ZUB0vjTh.jpg) (https://i.imgur.com/ZUB0vjT.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Interesant. Deci asa descarcati folosind grabul (sper ca am zis bine) on board direct in basculante. Folosind un fel de "palnii". Simplu si eficient.
Păi, ultimele 3 porturi așa s-a descărcat. Este cea mai simplă metodă pentru porturile care nu sunt dedicate (aici la dana asta se încarcă bușteni, l-au scos pe unul afară să intrăm noi).
La Mindelo tot așa am descărcat, doar că "pâlnia" era mai mică.
Ce relaxat sta tipul acolo dand din picioruse in timp ce structura aia cu cateva zeci de tone se balangane cu el cu tot :lol:
Intre timp am editat plecarea de la Cotonou, se vede cat de mic este portul:
Fără descriere până nu plecăm de aiciPointe-Noire Congo-Brazzaville
Vezi că e pus pe privat. :D
De asemenea, vezi că s-a schimbat modalitatea prin care pui video pe forum. Pune codul YouTube între tag-urile youtube.
Așa:
[youtube]kjXFu4EqsGc[/youtube]
Este privat până mâine când se face public automat.
Nu risc cu ăștia de aici.
Santos
(https://i.imgur.com/coLNFZPh.jpg) (https://i.imgur.com/coLNFZP.jpg)
(https://i.imgur.com/rlHrg0ah.jpg) (https://i.imgur.com/rlHrg0a.jpg)
(https://i.imgur.com/0zFqfmih.jpg) (https://i.imgur.com/0zFqfmi.jpg)
(https://i.imgur.com/4ZFXRE0h.jpg) (https://i.imgur.com/4ZFXRE0.jpg)
(https://i.imgur.com/U3rtJmSh.jpg) (https://i.imgur.com/U3rtJmS.jpg)
(https://i.imgur.com/BKeqWAsh.jpg) (https://i.imgur.com/BKeqWAs.jpg)
(https://i.imgur.com/N6S5AkWh.jpg) (https://i.imgur.com/N6S5AkW.jpg)
(https://i.imgur.com/m9fa2u9h.jpg) (https://i.imgur.com/m9fa2u9.jpg)
(https://i.imgur.com/a5Bheyhh.jpg) (https://i.imgur.com/a5Bheyh.jpg)
(https://i.imgur.com/6U8YIJRh.jpg) (https://i.imgur.com/6U8YIJR.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Veracruz (Mexic) terminalul de cereale. O panoramă:
(https://i.imgur.com/kUjAIIQh.jpg) (https://i.imgur.com/kUjAIIQ.jpg)
O vedere normală
(https://i.imgur.com/tZnSWGZh.jpg) (https://i.imgur.com/tZnSWGZ.jpg)
Scula de descărcare
(https://i.imgur.com/gYO1nVsh.jpg) (https://i.imgur.com/gYO1nVs.jpg)
Zoom
(https://i.imgur.com/4LrgOclh.jpg) (https://i.imgur.com/4LrgOcl.jpg)
Și o poză din avion, de la motoristul care a debarcat azi
(https://i.imgur.com/w0MsQNyh.jpg) (https://i.imgur.com/w0MsQNy.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Arzew (Algeria) de la distanță:
(https://i.imgur.com/YE6pP3Th.jpg) (https://i.imgur.com/YE6pP3T.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Același port, mai de aproape:
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=36.50505259972222,0.42250659972222226)
(https://i.imgur.com/w0cn5gwh.jpg) (https://i.imgur.com/w0cn5gw.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Am și filmat, dar mai incolo
Și poze din port:
(https://i.imgur.com/mGurbQYh.jpg) (https://i.imgur.com/mGurbQY.jpg)
(https://i.imgur.com/COz3Gkhh.jpg) (https://i.imgur.com/COz3Gkh.jpg)
(https://i.imgur.com/QVcLxPih.jpg) (https://i.imgur.com/QVcLxPi.jpg)
(https://i.imgur.com/qbXzBhxh.jpg) (https://i.imgur.com/qbXzBhx.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Și descărcarea, in ancoră pe Amazon:
Itaqui (Brazilia)
(https://i.imgur.com/RtXUlsrh.jpg) (https://i.imgur.com/RtXUlsr.jpg)
(https://i.imgur.com/zmyy2LDh.jpg) (https://i.imgur.com/zmyy2LD.jpg)
(https://i.imgur.com/ZCbf5Kjh.jpg) (https://i.imgur.com/ZCbf5Kj.jpg)
Concentrat de cupru, cică ar fi 16k$ mia de tone
(https://i.imgur.com/MZvg8PHh.jpg) (https://i.imgur.com/MZvg8PH.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Oran (Algeria). Pozele fac cât 1000 de cuvinte. Mizerie și corupție
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=35.7118657,-0.6369826)
(https://i.imgur.com/cnsYtBXh.jpeg) (https://i.imgur.com/cnsYtBX.jpeg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=35.7118657,-0.6369826)
(https://i.imgur.com/IqlDgLkh.jpeg) (https://i.imgur.com/IqlDgLk.jpeg)
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=35.7118657,-0.6369826)
(https://i.imgur.com/P9aa6tYh.jpeg) (https://i.imgur.com/P9aa6tY.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Buenos Aires (portul de sud), parcarea cu spatele :D
Calitate de cameră ieftină chinezească și geam nespălat (nu se deschide). Dar GoPro se incinge la soare și se oprește.