Trebuie sa apara si anuntul pentru "Servicii de de Elaborare SF+PT+DE+AT+ DTAC pentru obiectivul: ,,Varianta ocolitoare Giurgiu"".
Va las sa ghiciti cine a castigat. Aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=7.msg157034#msg157034) gasiti lista cu ofertantii.
Search ?....
Greu de spus cine va castiga la Giurgiu. Majoritatea pot fi considerati suspecti dintr-un motiv sau altul.
Daca a existat un PreSF sau alt SF inainte facut de alta firma...as zice ca aia.
In caz ca nu...as merge pe Getinsa-TPF...ca vad ca ei au mai castigat recent cate ceva.
^ Tecnic? Ca tot au ramas fara obiectul muncii la PiSi...
^^
A castigat asocierea condusa de EUROCERAD. Am trecut in lista cu ofertantii si ofertele financiare.
http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari2015.detalii?idi=55983&idl=1
Decembrie 2020 data de lansare a licitatiei de executie (FIDIC ROSU)? Atata amar de vreme numai proiectare si avize pentru o centura de câțiva Km? La câmpie?
Domnu Cuc,, mai accelerati va rog, vedeti de ce nu merge treaba. Poate incepeti sa organizati vizite de lucru si prin birourile proiectantilor, daca se castiga ceva timp.
Mai stim ceva despre mersul acestui contract?
Care din ele?
Centura Giurgiu ma intereseaza. Să fac update în tabele.
La VO Giurgiu e deja avizata varianta finala a traseului si acum se lucreaza la obtinerea acordului de mediu.
(https://i.imgur.com/szA3GFq.jpg)
Daca vreti mai multe detalii despre traseu, vedeti aici (http://www.anpm.ro/documents/840401/41201252/CNAIR+DRDP+Varianta+ocolitoare+Giurgiu.pdf).
^ Merci de info! Am facut ordine si pe thread. Vorbim aici strict de centura, drumul de legatura ramane pe thread-ul de DN. Il scot si din monitorizarea centurilor.
http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari2015.detalii?idi=57888&idl=1
Raspunsul 4. ma umple de optimism... >:(
Au cam trecut cele 18 luni aferente contractului SF+PT. A fost predat catre CNAIR?
Elaborare Studiu de Fezabilitate, Proiect Tehnic, Detalii de Execuție, Asistență Tehnică, DTAC pentru obiectivul Varianta ocolitoare Giurgiu
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturtilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat în data de 15.04.2020, Actul Adițional nr.3, la Contractul de Finanțare nr. 2/11.05.2018, pentru proiectul:
,,Elaborare Studiu de Fezabilitate, Proiect Tehnic, Detalii de Execuție, Asistență Tehnică, DTAC pentru obiectivul Varianta ocolitoare Giurgiu".
Prin semnarea Actului Aditional nr.3 se modifica articolul 3-Valoarea contractului, alin. (1) și (2) și vor avea următorul cuprins:
(1) Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 2.030.590,44 lei din care 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune - 1.464.015,29 lei, 15% cofinantare proprie- 258.355,64 lei, restul de 308.219,51 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.sursa (http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/elaborare-studiu-de-fezabilitate-proiect-tehnic-2)
Finantare VO Giurgiu
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/construc%C8%9Bia-variantei-de-ocolire-giurgiu
VO Giurgiu cu 2 benzi pe sens ordin de incepere:
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/fost-dat-ordinul-de-%C3%AEncepere-pentru-construc%C8%9Bia
Eun lucru bun ca a ajuns pe mana celor de la PORR. Avem acum motive obiective sa ne asteptam ca lucrurile sa mearga bine si rezultatul sa fie :thumbsup: pentru un drum spre/dinspre granita.
https://youtu.be/DM8nkhvtKZ4
Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii "Varianta ocolitoare Giurgiu", județul Giurgiu
Traseul în plan
Traseul se desprinde din DN 5 din sensul giratoriu al obiectivului "Drum de legătura DN 5 – Şoseaua de centură – Pod Prieteniei km 61+400", continuă pe terenuri agricole, la km 1+000 traversează CF 903 Bucureşti - Giurgiu cu un pasaj, după care se îndreaptă către DC 115 şi CF 902 Giurgiu - Videle pe care le traversează prin intermediul unui pasaj. Traseul se continuă pe terenuri agricole, intersectează pe rând, la nivel, DN 5B, DJ 503, DJ 504 unde sunt prevăzute amenajări de tip giratoriu. Între DJ 504 şi DN 5C se prevede traversarea canalului de irigaţii Giurgiu – Răsmireşti cu un pod, urmând ca traseul să se finalizeze în DN 5C– km 3+900, unde se va realiza un sens giratoriu. Pentru amenajarea în plan a traseului au fost utilizate curbe cu raza cuprinse între 650 m şi 2.500 m.
Traseul variantei ocolitoare are o lungime totală de 12,068 km.
Profilul longitudinal
Elementele geometrice în profil longitudinal sunt proiectate pentru viteza de proiectare de 100 km/h. Drumul este proiectat în rambleu cu înălţimea minimă de 1,50 m, declivităţile fiind cuprinse între 0,3 % şi 3,0 % .
Profilul transversal
Profilul transversal al Variantei ocolitoare Giurgiu, este pentru drum de clasa tehnică II. Lăţimea totală a drumului este 22,10 m, lăţimea platformei este de 19,50 m, din care:
- parte carosabilă: 2 x 7,00 m;
- banda incadrare: 2 x 0,75 m;
- acostamente: 2 x 0,75 m;
- fâşie parapet marginal W4: 2 x 1,30 m;
- spaţiu median pentru separator de sensuri: 2,50 m.
Intersecţii la nivel
Sunt prevăzute sensuri giratorii pentru intersecţiile Variantei ocolitoare Giurgiu cu: DN 5B, DJ 503, DJ 504 şi DN 5C. Sensurile giratorii au razele exterioare de 34,50 m şi raze interioare de 23,50 m. Insula centrală se va amenaja, pe lăţimea de minim 1,10 m, cu pavele autoblocante. Accesul în sensul giratoriu se realizează prin două benzi de circulaţie pe sens, cu lăţimea de 4,00 m pentru fiecare bandă, iar ieşirea din sensul giratoriu se realizează prin două benzi de circulaţie cu lăţimea de câte 4,50 m. Pentru o bună orientare în intersecţie, se vor amplasa pe fiecare ramură la o distanţă de 100 m -150 m de marginea căii inelare, indicatoare de presemnalizare ale direcţiilor de circulaţie.
MT (http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3237-hg16122020drtacm)
more or less
L.E. am vazut ca este deja o poza mai exacta, se poate sterge daca e redundanta ...eu am facut-o in maps, sa arate mai intuitiv
(https://i.imgur.com/2XIXd8T.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Ce ai desenat pare similar cu ce au descris ei. Dar nu ajunge la podul prieteniei ca filmarea de mai sus.
Sunt 2 proiecte diferite? Sau imi scapa mie ceva.
Merci.
^Sunt proiecte diferite
https://www.youtube.com/watch?v=0wVcshBgVF8&ab_channel=ConstruimRomania
Foarte buna filmarea...
Dar și asta, ca și cea postat de TransitGuy, NU sunt despre centura Giurgiu...
De altfel, scrie pe filmari: "Drum de lagatura DN5-Vama Giurgiu".
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24720037-drum-expres-legatura-dn5-giurgiu-vama-ruse-podul-prieteniei-premiera-beton-finalizare-2021.htm
Mie mi-a sarit din vedere faptul ca:
"Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, explica recent că noul drum va fi unul expres și va fi realizat din beton."
o sa fie ca si cele din US sau ca si pistele de la aeroporturi - beton special
intersectia cu DN5 este tot unde va ajunge si centura de N-V ?
https://youtu.be/i3gvoaeKXek
Da, frumos, se vede progres față de precedenta filmare, le-am rulat side-by-side.
Va fi interesant când se începe turnarea, care am înțeles că va fi continuă, ca la podul Brăila :)
^^
Denumirea proiectului este "Drum de legătură DN5 - Podul Prieteniei", VO Giurgiu e un alt proiect, aflat in derulare SF+PT.
Modificați vă rog titlul videoclipului ca să nu fie confuzii.
Ar fi trebuit făcut un thread separat, dar deja mesajele sunt amestecate pe la Drumuri Nationale...
https://www.youtube.com/watch?v=FjDWQuq8gII&ab_channel=InfrastructureRomania
Reportaj PROTV de pe 23.06, groapă de gunoi descoperită lângă Giurgiu, pe șantierul PORR al drumului de legătură DN5 - Vama Giurgiu https://stirileprotv.ro/stiri/inspectorul-pro/o-groapa-de-gunoi-ilegala-astupata-cu-pamant-descoperita-de-austriecii-care-fac-drumul-spre-bulgaria.html
(https://stirileprotv.ro/stiri/inspectorul-pro/o-groapa-de-gunoi-ilegala-astupata-cu-pamant-descoperita-de-austriecii-care-fac-drumul-spre-bulgaria.html)
Știu că nu este tehnic despre centura Giurgiu, dar nu am găsit alt topic dedicat.
https://youtu.be/gGBEhggNhJc
Aici sunt noutăți față de ultima filmare?
Citat din Hotnews de acum două luni:
"Lungime: 5,72 km
Constructor: PORR Construct
Valoare: 107 mil lei. fără TVA
Contract semnat în: 19.11.2019 (proiectare și execuție)
Lucrări începute: 21 octombrie 2020
Termen contractual: Q4 2022
Finalizare posibilă: Q4 2021"
Dacă PORR chiar vrea și poate Q4 2021 ar trebui să înceapă să cam toarne BCR-ul..
pe aici nici o noutate ...nici o filmare ceva ....imagini .... :o :o
Se lucreaza...A accelerat PORR, au mai intarit echipa de aici... Sa vedem daca termina pana la sfarsitul anului.
Vremea și o groapă ilegală de gunoi întârzie lucrările la noul drum spre Bulgaria, prin Vama Giurgiu. Constructorul se plânge că a dat peste o groapă de gunoi care nu apărea în documentația după care i s-a cerut să facă lucrarea. Potrivit surselor Digi24, soluția găsită este de a realiza un depozit temporar de gunoi, urmând ca ulterior să se facă sortarea lui și să fie depozitat în gropi permanente.
,,Din cauza condițiilor meteo suntem puțini întârziați. Lucrurile au fost atacate. Suntem pregătiți. Căutăm soluții. Să sperăm că și vremea va fi de partea noastră. Până acum, ăsta a fost principalul impediment. Lucrarea a fost atacată. S-au făcut excavații la cota din proiect, moment în care s-a descoperit o groapă de gunoi. Inițial, soluția a fost de extra-excavații de un metru și jumătate. La încă un metru jumătate de extra-excavație, după cum se observă cu ochiul liber, este tot gunoi. Amplasamentul este, din câte am constatat, pe o fostă groapă de gunoi de care nu a știut nimeni. În momentul de față se așteaptă o soluție cu privire la decontaminarea zonei, deoarece astăzi sunt blocate lucrările din cauza acestui gunoi și a Mediului. Vorbim de o lucrare mai delicată. În urma sondajelor, după extra-excavații am aflat că ar mai fi de scos o cantitate însemnată de gunoi, variabil între 2 și 4 metri, față de cotele actuale la care suntem. Vorbim de o groapă consistentă de gunoi pe care nu poți să fondezi un viitor drum nou în orice condiții. Trebuie soluții serioase", a declarat Cătălin Țolea, șeful de șantier de la drumul de legătură cu DN5 Giurgiu.
Contractul pentru realizarea drumului, cu o lungime de 6 kilometri, a fost semnat cu austriecii de la PORR în 2019 pentru 106 milioane lei. Lucrările au început în octombrie anul trecut şi ar trebui să fie gata, potrivit contractului, în primăvara anului viitor. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, însă, a anunțat în repetate rânduri că șoseaua, care va avea profil de drum rapid şi structură din beton, va fi gata până la sfârșitul acestui an. Deocamdată stadiul lucrărilor abia a depășit 40%.
Atunci când va fi gata noul drum va rezolva problemele de circulaţie pe ruta spre principala vamă dintre România şi Bulgaria.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/noul-drum-spre-bulgaria-intarzie-constructorul-a-dat-peste-o-groapa-ilegala-de-gunoi-1628037
Renumiti giurgiuvenii la astfel de lucrari.......
Mda... Măcar am înțeles de ce stagnează lucrarea. Pentru că s-a ajuns (iar! - a se vedea cazul A10, bretea Alba Iulia sud) la problema gropilor de gunoi din calea dezvoltării infrastructurii de care NU ȘTIA NIMENI! ... Pe bune că nu știa nimeni? Oare cât o să mai credem bazaconiile astea?
Bine, aici chiar e o descoperire ciudata, avand in vedere ca groapa a ceea de gunoi s-a gasit fix la intersectia dintre DN5 si DJ507, inclusiv SUB DJ507, care a fost demolat in zona unde se suprapune cu viitorul giratoriu. Rezulta, deci, ca groapa aceea de gunoi, sau cel putin o parte a ei este foarte veche si candva in comunism nu s-a respectat niciun normativ cand s-a construit ditai drumul supra vama pe deasupra. Poate de asta se si degradeaza drumul acela atat de mult mereu, fiindca statea pe gunoaie de atatia ani...
Quote from: Cătălin DrulăSăptămâna viitoare se finalizează procedura de mediu și începe mutarea deșeurilor.
Răspuns pe facebook la postarea din 20 august.
:D :) :D :(
https://www.youtube.com/watch?v=-FqM4D3vxWE&ab_channel=UCTV (https://www.youtube.com/watch?v=-FqM4D3vxWE&ab_channel=UCTV)
https://youtu.be/aV_r6QyttaY
"Un alt proiect important de infrastructură, marca PORR România: #Drumul de legătură DN5 Giurgiu (DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400), care va ajuta la decongestionarea traficului în municipiul Giurgiu.
Demarate acum aproximativ 10 luni, lucrările au ajuns la un stadiu de execuție de 40%. Un proiect complex ce cuprinde terasamente, soluții pilot pentru structura rutieră, pasaje, podețe, relocare utilități distribuție energie electrică, alimentare cu gaze, clădiri și canalizare, spații parcare și instalare stație de betoane pentru producție BcR5.
Le dorim mult #sPORR colegilor noștri!
#HomeofConstruction #WearePORR #Infrastructure"
Pagina PORR de pe LinkedIn, ieri. (https://www.linkedin.com/posts/porr-romania_drumul-sporr-homeofconstruction-activity-6835911795799076864-Q0O1)
În contextul în care la final de august suntem la 40%, mi-e tare greu să cred că toată lucrarea va fi gata la final de an, după cum a afirmat ministrul pe 20 august (https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2579589208853492).
Vedem cum rezolva cu groapa de gunoi. Acolo e problema.
Posibl si ca in 40% sa nu intre ceva structuri.
Cel mai probabil nu va fi gata anul asta... din pacate.
PORR a postat acum o săptămână, pe LinkedIn o randare 3D a șantierului de la Giurgiu. Pentru că PORR nu e pe YouTube și funcția de embed nu funcționează cum trebuie, am urcat eu clipul pe YouTube. Postarea poate fi văzută și aici (https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:ugcPost:6841278991144513536).
"Dronele, noile "vedete" din șantiere
În cadrul șantierului DN5 Giurgiu (DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400) progresul este monitorizat în prezent cu ajutorul dronelor. Acestea facilitează supravegherea mai rapidă, mai economică și cu rezoluție mai mare, fără a sacrifica precizia. Ele furnizează colegilor din santier informatii corecte si actualizate despre progresul si productivitatea santierului. Datele sunt utilizate pentru a asigura standardele de înaltă calitate și pentru a minimiza costurile operaționale ale lucrărilor.
Prin prelucrarea fotogrametrică a datelor brute am obținut o reprezentare 3D a șantierului ("nor de puncte"), navigabilă și măsurabilă, cu o acuratețe ce rivalizează cu cea a măsurătorilor GPS clasice.
#innovation #worldofporr #homeofconstruction"
https://youtu.be/X9AqA-lHc7Q
Salut,
Saptamana aceasta a inceput asternerea betonului rutier pe Varianta de Ocolire Giurgiu.
(https://i.imgur.com/qIn73C9.jpg)
(https://i.imgur.com/sQbdZnQ.jpg)
(https://i.imgur.com/25JyFysh.jpg)
Conform spuselor unui prieten din santier, au ca target sa termine betonarea pana in Decembrie'21. Dar vedem...
Salutare! Există limitări la turnarea acestui tip de beton? Mă refer la condițiile meteo în principal. Mulțumesc anticipat.
nu inteleg ultima poza, pare a fi bitum/asfalt
O filmare de la Raducu
Varianta de Ocolire Giurgiu Stadiu lucrari 13.10.2021
https://www.youtube.com/watch?v=uO63L0iRShE&ab_channel=RaducuPDrum (https://www.youtube.com/watch?v=uO63L0iRShE&ab_channel=RaducuPDrum)
Arata super fain, mulțumim Raducu!
Filmarea este facuta pentru noi, multumim Raducu! :cheers:
https://youtu.be/Y8-rdO2MHqw
API pe Facebook (https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/2030243160483014)
Ieri am fost în vizită pe drumul de legătură DN5-Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, un proiect de 5,72 km lungime, profil 2x2 cu parapet median: ...
Antreprenorul general, PORR, și oficialii CNAIR fac eforturi pentru deschiderea circulației până la finalul anului, înainte de termenul contractual (aprilie 2022), însă noi suntem foarte rezervați, având în vedere vremea nefavorabilă și volumul de muncă rămas de executat.
Șantierul a ajuns la peste 70% stadiu fizic, contractul fiind semnat în 19.11.2019, lucrările începând efectiv în 21.10.2020. Drumul are și o noutate: sistemul rutier rigid alcătuit din beton, turnat cu finisoare speciale care se pot vedea în filmare, acesta putând fi gata în aproximativ 30 de zile, cu o viteză de execuție de aproximativ 350 metri liniari pe zi, în medie.
Finisajele, racordurile cu structurile, zona gropii de gunoi și elementele de siguranță rutieră ar putea fi terminate abia în ultimele zile din an, cu mari eforturi și noroc de vreme bună.
Mi se pare ca nu a mai intrebat nimeni inainte: de ce au facut giratoriul ala cu atata ura? E intersectie in T, puteau sa faca bretea directa pe DN, se vede clar in filmare ca toata lumea taie benzile. Nu mai exista nimeni care sa gandeasca printre proiectanti? Nu mai supervizeaza nimeni toate prostiile astea?
Fred, esti constient ca fluxul principal de trafic, mai ales traficul greu de marfa, va face stanga acolo? Consideri ca e ok sa faca stanga peste 2 benzi in afara localitatii pe drum european (deci cu limita de 100 km/h?). Nici eu nu sunt fan de giratorii si consider ca in 2021 nu ar mai trebui facute drumuri noi fara intersectii denivelate, dar decat intersectie in T, mai bine giratoriu acolo.
Nu m-am exprimat suficient de precis: giratoriul este pentru 2 drumuri in T, nu intersectie completa cu 4 cai; pe directia DN-ului se putea face turbogiratie, restul trec prin giratoriu. Nu are nici un sens in mijlocul campului sa franezi la 30 de kilometri pe ora, sa treci prin giratoriul cu 2 benzi (alta aberatie) si sa accelerezi la loc, produci doar nervi si poluare. La fel ca giratoriul refacut la Otopeni, dar spre deosebire de ala e loc suficient sa faci breteaua externa lina, la 100 km/h, nu ca la Otopeni unde poti trece cu 40km/h. Doar ne batem cu pumnii in piept ca facem, dar nu suntem in stare sa facem bine pana la capat, doar sa fie acolo :(
Eu am înțeles că traficul principal (cel greu mai ales) va merge pe centură, deci cel dinspre București va face stânga prin giratoriu, de aceea nu mergea T simplu.
Spre București este bandă dedicată care ocolește giratoriul.
Vezi aici: https://youtu.be/Y8-rdO2MHqw?t=20 - masinile care vin dinspre Bucuresti spre Giurgiu, care o sa continue sa existe si dupa ce se deschide circulatia (daca Giurgiu ca oras continua sa existe) taie benzile din giratoriu pentru ca altfel trebuie sa franeze la 30-40km/h. Pentru ei avea sens sa existe o banda dedicata in partea stanga a imaginii, iar giratoriul sa ramana pe partea aia cu o singura banda.
Quote from: survola on October 15, 2021, 01:03:06 PM
Eu am înțeles că traficul principal (cel greu mai ales) va merge pe centură, [...]Spre București este bandă dedicată care ocolește giratoriul.
Fals. Daca vezi numarul de benzi, dinspre Giurgiu spre Bucuresti sunt 2 benzi in giratoriu si dinspre centura 1 banda. Care e traficul principal intr-o asemenea configuratie, cel cu 1 banda sau cel cu 2? Daca e cel cu 1 banda, care e rostul celei de-a doua benzi din giratoriu dinspre Giurgiu? Sau proiectantii sunt niste copii de 10 ani care nu stiu sa deseneze decat cercuri cu compasul?
Fred, tu ai fost vreodata prin locurile de care discutam? Ai trecut vreodata pe PTF Giurgiu-Ruse ca sa vezi ce trafic are? Stii ca inainte de pandemie destui bucuresteni se duceau in weekend in Ruse ba la restaurante, ba la cumparaturi? Sau in excursii de o zi sau de weekend la Veliko Tarnovo de exemplu. Odata cu varianta asta care va fi ok si pentru turisme si pentru camioane (inante iti rupeai masina daca te bagai pe ruta de camioane) o sa vezi ca traficul care intra / iese din Giugiu va ramane cu acele 2 benzi din inertie. Giurgiu in sine nu genereaza suficient trafic ca sa necesite 2 benzi pe sens.
Da, am facut naveta Bucuresti-Sofia 3 ani. Si indiferent de unde am fost sau nu am fost eu, nu exista nici un motiv sa faci giratoriile in halul asta, daca nu intelegi despre ce e vorba iti mai explic o data, ca la ingineri: daca faci masinile sa franeze si apoi sa accelereze produci poluare de 2 ori, o data cu particule de placute de frana si o data cu carburantul ars aiurea pentru accelerare, plus discomfort. Pe termen lung astea costa mult mai mult decat o banda mai dreapta in giratoriu.
Tu nu vrei sa intelegi ce spun. Nici eu NU sunt sustinatorul giratoriilor, si nu inteleg de ce nu se proiecteaza noduri denivelate in cazuri precum cel de fata.
DAR, daca tot NU se face intersectie denivelata, un giratoriu e mai bun decat o intersectie in T.
Mai simplu de atat nu stiu sa iti explic.
Pentru a n+1-a oara: giratoriu, dar cu banda externa dreapta pe Bucuresti-Giurgiu. Acum e clar?
Din cate am inteles, de la sensul giratoriu despre care discutati, va incepe si centura de Vest a orasului, care sa lege DN5 (Bucuresti - Giurgiu) de DN5C (Giurgiu - Zimnicea).
Ok, sa ma anunti aici cand iti tocesti franele acolo in giratoriu. Imi dai un IBAN si te despagubesc eu pentru uzura la sistem franare. E ok acum?
Ce culoare vor avea marcajele? Vor pune vopsea albă peste beton?
cred ca Fred vroia sa spuna ca, si pentru acest giratoriu, trebuia sa exista banda directa (care sa ocoleasca giratoriul) pentru sensul Bucuresti- Giurgiu. Pentru Vama-Bucuresti parca este.
Pentru orice intersectie Y (de 3 drumuri) fie ca e T sau Giratoriu, ar trebui facute benzi directe pentru toate directiile unde este posibil (adica 3 directii, ca teoretic ar fi fost posibil si pt Giurgiu-Vama), in felul acesta nu mai opresti ca sa cedezi trecerea in caz de nevoie DAR mai ales, eliberezi giratoriul astfel incat cei obligati sa treaca prin giratoriu vor merge mai fluent.
@dr4qul4, nu te osteni sa le explici ca iti cer si tie IBAN. Atata pot.
Pentru vama-Bucuresti e bretea. Pentru Giurgiu-vama traficul e probabil extrem de mic, dar si costul probabil la fel de mic. Tot ce era nevoie in giratoriu e o singura banda suficient de larga incat sa poata camioanele sa faca stanga cat mai lejer dinspre Bucuresti spre vama, cu viteza cat mai mare: capacitatea unui giratoriu depinde si de viteza cu care vehiculele pot trece prin el, asta influenteaza conflictele de trafic si opririle pentru acordare de prioritate.
a fost doar o neintelegere intre tine si alexandru_m.
Tu ai spus intersectie in T si de aici a aparut confuzia. tu te refereai la drumuri, el la tipul intersectiei.
Quote
𝗠𝗼𝗯𝗶𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗳𝗼𝗮𝗿𝘁𝗲 𝗯𝘂𝗻𝗮 𝗽𝗲 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗱𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻 𝘁𝗮𝗿𝗮, 𝗱𝗶𝗻𝘀𝗽𝗿𝗲 𝗕𝘂𝗹𝗴𝗮𝗿𝗶𝗮 (𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗗𝗡𝟱 – 𝗦𝗼𝘀𝗲𝗮𝘂𝗮 𝗱𝗲 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 – 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗣𝗿𝗶𝗲𝘁𝗲𝗻𝗶𝗲𝗶)
⚠️ Se realizează prima ,,autostradă nemțească" din România. Este vorba despre un drum expres realizat din beton rutier, care se așterne printr-o turnare continuă.
⚠️ Utilajele care lucrează la acest drum au fost aduse direct din Germania, pentru prima dată în România. Cu ajutorul lor, se toarnă până la 1.300 de mc de beton pe zi. Până acum s-au turnat 13.500, dintre cei aproximativ 33.700 de mc ai drumului.
⚠️ În paralel, se lucrează la finalizarea terasamentelor pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu.
𝗗𝗮𝗰𝗮 𝗰𝗼𝗻𝗱𝗶𝘁𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗺𝗲𝘁𝗲𝗼𝗿𝗼𝗹𝗼𝗴𝗶𝗰𝗲 𝗻𝗲 𝗽𝗲𝗿𝗺𝗶𝘁, 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘃𝗮 𝗳𝗶 𝗱𝗮𝘁𝗮 𝗶𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗹𝗮 𝗱𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝟮𝟬 𝗱𝗲𝗰𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲
Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, urmând a fi executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.
Finanțarea lucrării este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/videos/601169707704173
Sursa: https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu
Iar pentru cei care nu au facebook, am facut eu niste capturi din fimare. Aveti mai jos pozele.
(https://i.imgur.com/ZX5aVY4.jpg)
(https://i.imgur.com/5BCHme0.jpg)
(https://i.imgur.com/GZe8psB.jpg)
(https://i.imgur.com/FX2yFOP.jpg)
(https://i.imgur.com/zx63gyZ.jpg)
(https://i.imgur.com/idGPvBP.jpg)
(https://i.imgur.com/Kt13CKV.jpg)
(https://i.imgur.com/EPrYJMJ.jpg)
(https://i.imgur.com/aNgfJwT.jpg)
(https://i.imgur.com/xzkmllF.jpg)
(https://i.imgur.com/dQkso9j.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Multumesc pt postare...multumesc ca te-ai gandit si la cei fara cartea fetei :lol:
Cam care ar fi diferenta dintre drumul asta si un drum expres?
Din ce stiu, platforma e de 22 de metri la amandoua, cu aceeasi "impartire" pentru benzi. Stiu ca nu sunt prevazute garduri de protectie si, in consecinta, viteza va fi cea folosita pe DN.
Cu alte cuvinte, ce upgrade ar mai avea nevoie drumul asta pentru a fi considerat DX? (doar ca principiu, probabil nu va fi rentabil aducerea la clasificarea de drum expres). Cred ca acelasi raspuns s-ar potrivi si in cazul bucatii de centura Satu Mare care are 2 benzi pe sens si separare mediana..
Multumesc!
@Kravim: uite că PORR consideră că e drum expres.
"La un an de la demararea lucrărilor, drumul de legătură DN5-Podul Prieteniei prinde contur.
Colegii noștri au început deja turnarea betonului rutier și estimează că, până la 20 decembrie 2021, noua rută va fi deschisă traficului.
Construcția acestui drum expres este reprezentativă pentru PORR România, dar și pentru lucrările de infrastructură din țară.
#ProudPORRian #HomeofConstruction #Infrastructure"
(https://i.imgur.com/FQZNDSK.jpg)
(https://i.imgur.com/ds8kWty.jpg)
(https://i.imgur.com/EMvCg2P.jpg)
(https://i.imgur.com/is3Vc1b.jpg)
PORR, LinkedIn (https://www.linkedin.com/posts/porr-romania_proudporrian-homeofconstruction-infrastructure-activity-6859470563539251200-3o0i)
nu e nici o armatura metalica in stratul acela de beton ? asa de "rezistenta" exte mixtura ? probabil are tot felul de fibre
si mai ceva, marginea exterioara pare destul de grunjoasa, nu va fi o placere sa treci cu rotile peste margine cu masina mica
o armatura are.......exact nu stiu cat...poate cine este mai cunoscator ne poate lumina
sincer, in imagini mai vechi am vazut armatura , probabil pe celalalt sens. se si vad niste capete care ies afara
in imaginile recente vad un escavator care goleste cupa dupa cupa in fata acelui "finisor", dar direct pe folie. nici o armatura
sau mai vine un strat deasupra ?
Am lasat mai jos un link documentat cu explicatiile legate si de armatura unui drum de beton
https://theconstructor.org/concrete/types-concrete-pavements-construction-applications/17182/
ce nomenclatura va avea acest nou drum? ceva in genul VO DN5x? Sau DX x?
Nu e drum express. Doar pentru ca ei zic ca e nu inseamna ca si e. La fel ca si centura de nord din Oradea numita prin presa ca fiind drum expres.
E centura, deci DN.
Care-i definitia drumului expres in legislatia romaneasca?
La nemti drumul "expres" (de fapt pentru vehicule motorizate) e marcat cu indicatorul https://soferonline.ro/indicatoare-si-marcaje-rutiere/semne-de-circulatie/capitol-indicatoare-de-informare/drum-pentru-autovehicule-194/ si interzice circulatia altor vehicule cu exceptia celor motorizate care pot merge mai repede de 60 km/h. Daca intamplator sunt cu doua benzi pe sens, cu sensurile separate fizic si fara alte restrictii, nu au limita de viteza, da' pot fi si pe o banda pe sens si cu intersectii la nivel (si cu limite de 70 km/h).
Legislația de la transporturi care le construiesc sau legislația de la interne pentru circulație? Primii au, ceilalți nu prea
Un reportaj din presa cu stadiul actual al variantei ocolitoare:
REPORTAJ | La pas pe noul drum din beton spre Bulgaria. (https://mainnews.ro/reportaj-la-pas-pe-noul-drum-din-beton-spre-bulgaria-cum-arata-autostrada/)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_120818-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_120900-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_121003-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_122307-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_120917-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_121718-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_122040-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_123710-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_121457-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_125331-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_124401-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_124615-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_124502-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_131807-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_125623-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_144439-1-1536x1055.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_144933-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_145251-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_145109-1-1536x1152.jpg)
:D
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_145251-1-1536x1152.jpg)
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_151450-1-1536x1152.jpg)
:)
sursa https://mainnews.ro/reportaj-la-pas-pe-noul-drum-din-beton-spre-bulgaria-cum-arata-autostrada/?cn-reloaded=1
In reportajul citat mai era o poza cu o zona in care betonul este spart (cum era treaba aia, ca trebuie betonul turnat continuu sa nu aiba probleme ?)
Acolo se vede si armatura, ca sa raspund unui coleg de mai sus
(https://mainnews.ro/wp-content/uploads/2021/10/20211029_122924-2048x1536.jpg)
https://youtu.be/Kcm-rD0Vzws
Citeam, cu o pagină mai înainte, ceea ce spunea @Fred, despre giratoriul principal de bifurcare din DN5 a variantei spre Giurgiu-vamă/Podul Friendship-ului... :D
Și eu, trecând recent prin zonă (după aproape 6 luni în care n-am mai avut drum spre vama Giurgiu) și dând peste finalizarea noii girații, mă întrebam ca și @Fred, de ce nu s-a făcut o bandă paralelă/directă către orașul Giurgiu pe direcția București - Giurgiu..... SAU, DE CE nu s-a optat pentru a se face o girație (deși eu le "urăsc" aceste girații unde ai trafic greu, cu lungimi, cu lățimi pe direcțiile importante ca o vamă), o girație nesimetrică, dezacsată, adică, cu centrul undeva la marginea de est/stângă a lateralului șoselei spre Giurgiu astfel ca direția spre oraș să fie cât mai rectilinie...... ?? Dar și benzile de angajare spre vamă să fie DEOSEBIT DE GENEROASE ca raze de curbă....
De ce "trebuie" să aibă, insula girației un diametru atât de mare ??
La modul cum arată ACUM breteaua de ieșire din drumul de legătură, pe direcția București, în DN5, SPER să nu pună N.J imediat de la capătul spre București al micii insule, pentru că, dacă vii cu ceva foarte lung, spre vamă, poți folosi intrarea pe drumul de legătură prin utilizarea deplasării pe contrasens, având la momentul ăsta cea mai mare rază de acces, după care revii bine și frumos pe dreapta spre vamă....
(https://i.imgur.com/7nKtryo.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
(https://i.imgur.com/qJCF3VM.png)
^ Probabil pentru ca se doreste sa se continue cu centura de vest
^Chiar si asa, nu vad cu ce ar incurca o banda de turbogiratie pe directia BUC-GR o eventuala certura de Vest facuta probabil peste 5-10 ani minim.
Si daca tot ne aflam in acesta discutie, oare de ce nu se modifica normativul ca orice intersectie noua de drumuri de la rang de DN in sus sa fie denivelata ?
Quote from: EugenRo on November 22, 2021, 12:49:26 PM
(https://i.imgur.com/qJCF3VM.png)
^ Probabil pentru ca se doreste sa se continue cu centura de vest
STUDIUL DE FEZABILITATE SI PROIECTUL TEHNIC AU FOST FINALIZATE. A FOST REALIZAT AUDITUL DE SIGURANTA RUTIERA IN LUNA NOV. 2021.
PENTRU ETAPA DE EXECUTIE CNAIR A INCHEIAT UN PARTENERIAT DE IMPLEMENTARE CU CONSILIUL JUDETEAN GIURGIU - DOCUMENTATIA DE ATRIBUIRE A CTR DE EXECUTIE ESTE IN CURS DE ELABORARE -TERMEN: DEC. 2021
cestrin.maps.arcgis.com (https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19)
𝗜𝗻𝗮𝗶𝗻𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝟮𝟬 𝗱𝗲𝗰𝗲𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝘃𝗼𝗺 𝗰𝗶𝗿𝗰𝘂𝗹𝗮 𝗽𝗲 𝗱𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻 𝘁𝗮𝗿𝗮, 𝗱𝗶𝗻𝘀𝗽𝗿𝗲 𝗕𝘂𝗹𝗴𝗮𝗿𝗶𝗮 (𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗗𝗡𝟱 – 𝗦𝗼𝘀𝗲𝗮𝘂𝗮 𝗱𝗲 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 – 𝗣𝗼𝗱 𝗣𝗿𝗶𝗲𝘁𝗲𝗻𝗶𝗲𝗶)
Încă o lucrare pe care am început-o în 2020 și pe care o dăm în folosință înainte de termen.
☑ S-au finalizat terasamentele și se lucrează la așternerea straturilor de asfalt pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu.
⚠ Se amplasează parapetul median și se montează sistemul anti-orbire.
⚠ Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele rutiere și semnalizarea verticală.
☑ Este prima ,,autostradă nemțească" din România, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă. S-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi, astăzi fiind gata toți cei 33.700 de mc ai drumului.
📌 La vizita pe șantier am fost însoțit de deputatul de Giurgiu Alexandru Andrei.
Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.
Scurt istoric
𝟮𝟴 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟬 Start lucrări
𝟮𝟭 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟬 Am dat ordinul de începere a lucrărilor
𝟮𝟬 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟬 A fost emisă autorizația de construire
Antreprenorul este SC PORR CONSTRUCT, iar valoarea contractului este de 106,6 milioane de lei, fără TVA.
Durata execuției obiectivului, conform contract, era de 18 luni.
Finanțarea lucrării este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Sursa: Facebook Irinel Scriosteanu
Filmarea CNAIR din postarea de mai sus.
https://www.youtube.com/watch?v=a_9OfJ3UHlY
Interesant e ca nu au au facut si giratoriu tot din beton, sunt curios cum o sa reziste la imbinarile beton <-> asfalt.
De ieri, de pe FB CNAIR.
De remarcat ca nu este vorba de ministrul Tranporturilor, Sorin Grindeanu, ci de viceprim-ministrul Sorin Grindeanu... :D
https://www.facebook.com/CNAIRSA/posts/2974413876152005 (https://www.facebook.com/CNAIRSA/posts/2974413876152005)
În a doua parte a lunii decembrie 2021, se va circula pe Drumul de legătură DN 5– Șoseaua de Centura – Podul Prieteniei
----------
📌Viceprim-ministrul Sorin Grindeanu alături de Premierul Nicolae Ciucă au inspectat astăzi, 30 noiembrie 2021, șantierul obiectivului de investiții "Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură– Podul Prieteniei km 61+400"
📌Stadiul fizic de execuție pentru cei 5,72 km (din care 5,10 km lungime drum de legătură si 0,62 km lungime drum reabilitat/lărgit) este de 95%. În aceste condiții termenul estimat pentru darea în trafic este data de 20 decembrie 2021 urmând ca finalizarea tuturor lucrărilor să se realizeze până în luna aprilie 2022.
📌Ministrul Sorin Grindeanu a subliniat că va continua vizitele neanunțate pe șantierele obiectivelor de infrastructură și că va verifica împreună cu cei de la CNAIR și antreprenorii care este situația reală din teren.
📌În ceea ce privește obiectivul de infrastructură verificat astăzi, ministrul Sorin Grindeanu a declarat că "sunt obiective importante pe care trebuie să le livrăm românilor. Era o rușine a noastră ca intrarea în țară să nu arate cum trebuie. Cred ca fiecare dintre noi a văzut cum arăta ieșirea sau intrarea în țară dinspre Bulgaria. Antreprenorul, care este unul serios, s-a mobilizat și putem spune că acum avem și noi un drum demn de zilele noastre. Aș vrea sa văd astfel de drumuri peste tot în țară"
Vizita neanuntata, sigur. Cu toată presa în alai. Au început minciunile și ineptiile.
^Toata lumea se inghesuie sa vada cum au trecut "autostrada germana" peste groapa de gunoi "romaneasca" ...
Da da autostrada nemțească. Am explicat presei ieri ca amărâtul de drum nu e nici autostrada și nici drum expres.
^In opinia ta @Ionut sau a altor colegi, timpii tehnologici sunt mai mici pentru un asemenea drum decat pentru unul clasic cu asfalt ? S-ar preta folosirea pe scara mai mare in Romania? Ma gandesc ca facand acest test la Giurgiu poate se gandesc sa foloseasca "reteta" si pentru alte centuri ocolitoare sau poate pentru alte DX-uri ?
Pentru a clarifica că acest drum nu este DX, ci DN cu 2 benzi/sens:
Caracteristicile principale şi indicatorii tehnico economici ai obiectivului de investiţii "Drum de legătură DN 5 Şoseaua de Centură Pod Prieteniei km 61+400" | Hotărâre 963/2017 (https://lege5.ro/Gratuit/gi3dkmbrgi2a/caracteristicile-principale-si-indicatorii-tehnico-economici-ai-obiectivului-de-investitii-drum-de-legatura-dn-5-soseaua-de-centura-pod-prieteniei-km-61400-hotarare-963-2017?dp=gi2tanbwgy3tmoa)
- Lungime totală drum: km 5,72
din care: - lungime drum de legătură km 5,10
- lungime drum reabilitat/lărgit km 0,62
- Lăţime totală drum: m 22,10
din care: - lăţime platformă: m 19,50
- lăţime parte carosabilă: m 4 x 3,50
Identic cu "Varianta ocolitoare Giurgiu", proiect care urmează să fie construit în partea de vest:
Quote from: tom_sawyer on December 18, 2020, 12:10:37 AM
Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii "Varianta ocolitoare Giurgiu", județul Giurgiu
Traseul se desprinde din DN 5 din sensul giratoriu al obiectivului "Drum de legătura DN 5 – Şoseaua de centură – Pod Prieteniei km 61+400", [...]urmând ca traseul să se finalizeze în DN 5C– km 3+900, unde se va realiza un sens giratoriu.
Traseul variantei ocolitoare are o lungime totală de 12,068 km.
Profilul longitudinal
Elementele geometrice în profil longitudinal sunt proiectate pentru viteza de proiectare de 100 km/h.
Profilul transversal
Profilul transversal al Variantei ocolitoare Giurgiu, este pentru drum de clasa tehnică II. Lăţimea totală a drumului este 22,10 m, lăţimea platformei este de 19,50 m, din care:
- parte carosabilă: 2 x 7,00 m;
- banda incadrare: 2 x 0,75 m;
- acostamente: 2 x 0,75 m;
- fâşie parapet marginal W4: 2 x 1,30 m;
- spaţiu median pentru separator de sensuri: 2,50 m.
^ acest drum nu este DX, ci DN cu 2 benzi/sens
Din punct de vedere profil drum, tehnic , evident că ai dreptate.
Probabil ar trebui găsită o denumire pentru acest drum în format struțo-cămilă.
Și altele , ca recentul deschis VO Mihăilești.
Nu este DX . Dar este DN ?
Am eu DN ca exemplu. Și îmi zici apoi dacă sunt din aceeași ligă cele două.
DN-ul meu , cu DN-ul Giurgiu.
Craiovean , cu drumuri 2..3 ori pe lună la București
BALȘ. Nuuuu ... chiar Balș ca exemplu ! DA, este DN. DN65
+18 semafoare
+20 treceri de pietoni
limitare la intrare în oraș 50 Km/h
pe alocuri 30/40 Km/h limitări viteză
Ieșiri la greu din proprietăți direct în DN
Poliție la greu
Și mai sunt destule alte frustări.
Traversarea Balșului durează în mod normal,
adică excepțional, maxim 8 minute, cu 50 Km/h.
Dar avem , nu , DN65 , +60 de minute.
Sunt multe alte exemple care pot fi date.
Filiași-ul a început să devină balșul doljean.
Eu aș prefera ca în loc de autostrăzi și DEx-uri în Romănia
să avem 5.000 de Km de struțo-cămile giurgiene (aici nu a mers dex.ro :()
La mulți ani Români !
Nu trebuie o mie de denumiri pentru fiecare varianta, cu parapet mai mic sau mai mare, cu trotuar sau cu banda de urgenta, cu sau fara nici un giratoriu, etc.. Este absolut suficient DN, DX si A.
In sens larg, centura Giurgiu este un drum national cu profil (aspect) de drum express, ca si DNCB in zona cu 4 benzi, DN-VO-BV, DN5 langa Adunatii Copaceni, proaspata centura Mihailesti, etc.. Adica este ok la televizor, la o bere etc.. sa-i zicem drum expres.
In sens strict nu este DX, pentru ca asa cum este definit DX in Romania, nu poate sa cuprinda sensuri giratorii (adica intersectii la nivel). Nu are de ce sa primeasca indicativ DX.
https://youtu.be/jzznc30fiU8
Multumim pentru filmare! E cam la limită pentru deschidere până la finalul anului, dar din ce se vede pare că s-ar putea.
Arată "ciudat" din beton, ai impresia că ar mai trebui ceva, dar după ce începi să vezi marcajele puse direct pe beton începi să te obișnuiești și chiar nu arată deloc rău.
Centura (vest) Giurgiu:
STUDIUL DE FEZABILITATE SI PROIECTUL TEHNIC AU FOST FINALIZATE.
A FOST REALIZAT AUDITUL DE SIGURANTA RUTIERA IN LUNA NOV. 2021.
PENTRU ETAPA DE EXECUTIE CNAIR A INCHEIAT UN PARTENERIAT DE IMPLEMENTARE CU CONSILIUL JUDETEAN GIURGIU.
MAI SUNT DE OBTINUT, EMIS SI ELABORAT URMATOARELE DOCUMENTE:
- HG DE EXPROPRIERI DE UTILITATE PUBLICA PENTRU IMOBILELE AFECTATE DE CULOARUL DE EXPROPRIERE. IN DATA DE 22.11.2021 S-A TRANSMIS LA CNAIR DOCUMENTATIA DE EXPROPRIERE COMPLETATA CONFORM SOLICITARILOR DEPARTAMENTULUI EXPROPRIERI.
- DECIZIA DE EXPROPRIERE LA 1 LUNA DUPA PUBLICAREA IN MONITORUL OFICIAL A HG DE EXPROPRIERI;
- INAINTAREA DOCUMENTATIEI PAC, DUPA OBTINEREA DECIZIEI DE EXPROPRIERE, LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR PENTRU ELIBERAREA AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE;
- EMITEREA ORDINULUI DE INCEPERE PENTRU FAZA DE - DURATA DE REALIZARE 30 DE ZILE;
- PREGATIREA DOCUMENTATIEI DE ATRIBUIRE A CONTRACTULUI DE EXECUTIE LUCRARI SI ASISTENTA TEHNICA VA FI ACORDATA BENEFICIARULUI PE O PERIOADA DE 2 LUNI IN PERIOADA DERULARII PROCEDURILOR DE LICITATII PENTRU EXECUTIE LUCRARI.
(harta CESTRIN (https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19))
https://youtu.be/1cZjf0oa3r4
Se mentine termenul de 20 decembrie pentru deschidere trafic si aprilie 2022 pentru finalizare.
^Cum se simte suprafata de rulare, vibratii si sonor ? Cred ca nu are nicio legatura cum era pe A2 pana la Fundulea sau pe fosta portiune intre Fetesti si Cernavoda.
Eu chiar sunt curios cum va rezista betonul rutier la coroziunea cu NaCl sau CaCl2, substanțe folosite iarna la dezghețat carosabilul, și care reacționează cu compușii din beton formând produși secundari de reacție care fac betonul sfărâmicios (oxicloruri, sulfați etc).
Presupun că s-au folosit diverși aditivi moderni care să inhibe această reacție chimică.
si poate vor sti sa nu dea cu anumite substante, doar mecanic
Daca se foloseste doar CaCl - Clorura de calciu n-ar trebui sa fie probleme, doar NaCl - Clorura de sodiu ataca betonul si il face sa se sfarame.
Clorura de sodiu... sare, oameni buni!
Din cate stiu eu si clorura de calciu e tot o sare si ataca si asta betonul (drept ca nu la fel de tare ca sarea pe care o pui in mancare).
nu se acoperă oricum cu ceva smacolină ca să prevină infiltrarea apei ?
Quote from: miahi on December 10, 2021, 04:10:47 PM
^Cum se simte suprafata de rulare, vibratii si sonor ? Cred ca nu are nicio legatura cum era pe A2 pana la Fundulea sau pe fosta portiune intre Fetesti si Cernavoda.
Ca un avion care luyleaza pe pista :).
Vor fi comentarii , sunt convins, dar e ok suprafata.
chiar imi doresc f.mult sa functioneze aceasta suprafata la iernile noastre...si ar trebui ca doar nu facem piste de avion tot la cativa ani
valoarea adaugata este mult mai mare decat la asfalt...totul de la agregate la ciment si in final beton este facut la noi
(https://i.imgur.com/TzSgvqZ.jpg)
(https://i.imgur.com/jn6ktjB.jpg)
(https://i.imgur.com/bqmReCM.jpg)
sursa: secretar de stat Scrioșteanu (https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu)
API pe Facebook (https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/2081317482042248)
Săptămâna trecută am vizitat drumul de legătură DN5-PTF Giurgiu-Pod Giurgiu-Ruse. Avem imagini din dronă - și de la bord - .
Constructorul (PORR) își menține promisiunea de a da în exploatare, în jurul datei de 20 decembrie, cei 5,72 km ai drumului național cu două benzi pe sens și parapet median, dar finalizarea va veni în primăvară, fiind multe "mărunțișuri" de terminat în afara părții carosabile.
Tronsonul aduce în premieră în România o tehnologie nemțească de așternere a betonului rutier, suprafață mai puțin obișnuită pentru șoferii români. Da, betonul rutier se așterne la fel ca asfaltul, nu se toarnă. Sperăm să fie un exemplu de succes și soluția să fie implementată și pe alte segmente cu trafic greu foarte intens.
Lucrările efective au început în octombrie 2020, termenul contractual de execuție fiind de 18 luni. Așadar, dacă se va reuși inaugurarea până de Crăciun, vom avea încă un mic proiect dat în exploatare înainte de termen în acest an, după mini-lotul din Autostrada Transilvania la sud de Târgu Mureș (antreprenor STRABAG).
^ Wow, cât spațiu pe stânga, lângă despărțitoarele de sens!
90 cm am masurat, da e foarte confortabil asa....
Imi pare ca aici se vad efectele acelui ordin de ministru.
Ce nu mi-e clar este de ce, dintre santierele la care se lucreaza, "doar" aici se vad aceste efecte.
Ma gandesc ca si pe Cra-Pi, acolo unde s-au instalat deja parapetii mediani, ar fi trebuit sa ii vedem la o separatie similara fata de marcaj, nu?
Nu, e o discutie interminabila cum ca daca retragi parapetele mai la interior trebuie refacut sistemul rutier si pe portiunea aceea unde de obicei este doar uzura.
Banuiesc ca se leaga de problema fisurarii stratului subtire de uzura ( cand bate parapetele) pentru ca acolo nu o sa iti ajunga tirul cu roata sa iti distruga zona decat in cazul unui accident cand oricum va distruge parapetele.
Aici la Giurgiu e doar un singur rand de parapete si va fi un DN cu 2 benzi pe sens nicidecum "autostrada nemteasca".
@RaduC: ordinul acela de ministru se referă doar la autostrăzi.
Acestea sunt dimensiunile drumului:
Lăţimea totală a drumului este 22,10 m, lăţimea platformei este de 19,50 m, din care:
- parte carosabilă: 2 x 7,00 m;
- banda incadrare: 2 x 0,75 m;
- acostamente: 2 x 0,75 m;
- fâşie parapet marginal W4: 2 x 1,30 m;
- spaţiu median pentru separator de sensuri: 2,50 m.
Da, am avut discuții anul ăsta cu majoritatea constructorilor pentru implementarea acelei retrageri de parapete median. Singurii receptivi la modul concret (adică prima reacție diferită de "o să vă coste în plus o grămadă") au fost cei de la UMB cu care am continuat o serie de discuții tehnice. Până la urmă a rămas că vor face cu parapeți retrași pe T3 și T3 din CraPi, pe T2 era deja asfaltat și nu se mai putea adăuga asfalt de bază și binder pe zona mediană, iar dacă ar fi bătut parapetele unde e doar uzură și sub balast, s-ar fi crăpat uzura. Am mai discutat și despre posibilitatea de a translata tot marcajul mai spre lateral, dar în prezent sunt cam 2 metri (pe DX) între marcajul lateral și lisa parapetelui, deci la limită poate funcționa ca spațiu de oprire de urgență fără să intre mașina pe B1. Dacă se reducea acest spațiu scădea siguranța în cazul opririlor de urgență (că ciupeau mașinile din B1).
parapetele asta e cel mai bun la noi. Intretinere minima, si beneficii maxime.
Pe DX12 nu mergeau puse 2 din astea, fara/cu spatiu de doar 0,5-1m intre ele?
Daca e problema de inzapezire...alt tip de parapete de beton nu exista? Unul care sa fie mai lat dar sa aiba gauri de 10cm in partea de jos?
Pe DX12 au facut o struto-camila. In normativul de drum expres mediana e prevăzută cu new-jersey. Insa in clarificarile la licitatie CNAIR a cerut spatiu median ca pe autostrada, adica metalic dublu.
scuze anticipat daca s-a mai raspuns, dar ce indicativ va primi acest 2+2? DN cat?
Alocare bugetara propusa: 20,8 milioane RON.
........daca am fi avut asa DN-uri.........
Aveti ceva vesti despre deschidere ?
Alex Lancuzov spunea ca se deschide dupa-amiaza ...
Azi se deschide, confirmat de Catalin Drula si CNAIR acum cateva minute pe Facebook.
Acum e și Vitalie in live de acolo.
problema la Giurgiu va ramane (podul Prieteniei este doar 1x1...) deci "dopul" se va muta langa Dunare.
Quote from: mirceaeliade on December 15, 2021, 01:39:28 PM
scuze anticipat daca s-a mai raspuns, dar ce indicativ va primi acest 2+2? DN cat?
DN5D.
FB CNAIR Dare în trafic, drum de legătură DN 5 - Vama Giurgiu.
Video: https://fb.watch/a0fprj0ENr/
QuoteAstăzi a fost dat în trafic drumul ce face legătura între DN 5 și Vama Giurgiu.
Imagini surprinse imediat după deschiderea circulației.
(https://i.imgur.com/mGVvZEn.jpg)
(https://i.imgur.com/pkjvgn0.jpg)
(https://i.imgur.com/UyRAWNo.jpg)
(https://i.imgur.com/zyNasl3.jpg)
(https://i.imgur.com/v8JAzpH.jpg)
(https://i.imgur.com/49LMtuk.jpg)
(https://i.imgur.com/0LlGM0q.jpg)
(https://i.imgur.com/UYaqV1d.jpg)
(https://i.imgur.com/KaAI7NC.jpg)
(https://i.imgur.com/wl1IUQp.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)FB Cătălin Drulă:
QuoteCătălin Drulă
PROMISIUNE ÎNDEPLINITĂ: DE AZI, INTRAREA ÎN ȚARĂ, DE LA GIURGIU, ESTE LA STANDARD EUROPEAN
Azi se deschide drumul de legătură de la Giurgiu, o conexiune rutieră civilizată de 5,7km cu 4 benzi separate fizic ce leagă DN5 București - Giurgiu de podul peste Dunăre, respectiv frontiera cu Bulgaria.
Este unul dintre proiectele în care m-am implicat direct anul acesta, pentru a se finaliza rapid și fără blocaje.
O monitorizare profesionistă înseamnă totul, de la discuții cu avizatorii de rețele de gaz și până la urmărit cantitățile de lucrări puse în operă zilnic.
Proiectul este construit cu o tehnologie nouă: betonul rutier. Este asemănător cu pistele de avioane, mult mai durabil decât asfaltul în cazul traficului greu.
Mai departe voi urmări și cere ca CNAIR să întrețină cum trebuie acest drum, pentru a nu repeta experiența negativă de pe A2 București - Fundulea.
Am și eu o întrebare apropo de ultima frază: Ce înseamnă să întrețină cum trebuie? Să nu dea cu sare? Să astupe crăpăturile imediat cu bitum? Să-l curețe de zăpadă și gheață doar cu lama? Ar fi drăguț un ,,ghid de întreținere a drumurilor de beton", dar tare mă tem că va fi iar un trial-and-error.
asta a fost momeala
acum se vor trimite intrebari de sus in jos, de la ministri la directori si pana la functionari sa verifice ce si cum
si de jos in sus se vor bajbai si se vor stresa de mama focului ...
:)
^Ce indicativ are centura?
LE: Am aflat din filmarea de inaugurare CNAIR, unde constructorul mentioneaza indicativul DN 5D O:-)
Indicativul este DN5D.
(https://i.imgur.com/em936Uy.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Ca sa nu creadă cineva ca e teleportat in alta țară pe această "autostrada nemțească" :lol:
Ps: filmarea e de la Ionel Scriosteanu.
Centura Giurgiu
https://www.youtube.com/watch?v=T52ezGYgYLY&ab_channel=CristianPopescu (https://www.youtube.com/watch?v=T52ezGYgYLY&ab_channel=CristianPopescu)
^^ @rhemaxo
Acolo se vede din pacate dezavantajul jersey-ului median la noi. Adica problema imprejmuirii si limitarii pe cat posibil a accesului animalelor pe carosabil, deoarece odata ajunse in zona mediana cele de talie mica nu pot traversa.
Este totusi uimitor ce a reusit sa faca constructorul Porr in doar doua saptamani, in decembrie...
Aruncati un ochi pe filmarea API din 5 decembrie: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2301.msg370967#msg370967 (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2301.msg370967#msg370967)
Am trecut ieri, pe înserate noua variantă spre Giurgiu/PTF, DN 5D...... Suprafața din beton, ireproșabilă (îmi aminteam de "betoanele" germane !!), însă la vederea parcărilor, nu mai am cuvinte..... Parcarea de pe stânga, mergând spre frontieră este betonată 80% iar cea de pe dreapta are abia o fâșie/bandă de cca 4/5m în apropierea carosabilului; în adâncime, pauză..... Grupurile sanitare, abia la stadiu de armătură pentru stâlpii de rezistență, pe dreapta mergând spre graniță și "la roșu" pe stânga.......
Mai jos, din giratoriul cu DJ 507 (spre Oinacu) și str 1 Decembrie 1918/DN5 (numele de stradă e suprapus pe DN fiind "în oraș")... Însă muntele de pământ, "pare" a fi rămășița unei foste gropi de gunoi.....
(https://i.imgur.com/0QoCskSh.jpg) (https://i.imgur.com/0QoCskS.jpg)
(https://i.imgur.com/Y8RVOXUh.jpg) (https://i.imgur.com/Y8RVOXU.jpg)
Aici, jos, parcarea de pe stânga, spre frontieră (cât am stat la coadă, am făcut o nouă trecere în revistă)
(https://i.imgur.com/sni9cQdh.jpg) (https://i.imgur.com/sni9cQd.jpg)
(https://i.imgur.com/EbQXOsWh.jpg) (https://i.imgur.com/EbQXOsW.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻 𝘁𝗮𝗿𝗮 𝗱𝗶𝗻𝘀𝗽𝗿𝗲 𝗕𝘂𝗹𝗴𝗮𝗿𝗶𝗮 𝗮𝗿𝗮𝘁𝗮 𝗰𝗼𝗿𝗲𝘀𝗽𝘂𝗻𝘇𝗮𝘁𝗼𝗿 𝗮𝗻𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗶𝗻 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗻𝗲 𝗮𝗳𝗹𝗮𝗺
𝗗𝗲 𝗮𝘀𝘁𝗮𝘇𝗶 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗱𝗼𝘁𝗮𝘁 𝘀𝗶 𝗰𝘂 𝗽𝗮𝗿𝗰𝗮𝗿𝗶, 𝗽𝗲 𝗮𝗺𝗯𝗲𝗹𝗲 𝘀𝗲𝗻𝘀𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗰𝗶𝗿𝗰𝘂𝗹𝗮𝘁𝗶𝗲QuoteAm ținut să particip la recepția lucrării, pentru că am avut o colaborare foarte bună cu toți cei implicați. Acesta este un exemplu de cum se poate derula un contract de execuție de drum, de bună calitate, înainte de termen. Mulțumesc, PORR CONSTRUCT, pentru seriozitate și implicare, mulțumesc proiectantului East Water Drillings, dar și responsabililor din partea beneficiarului #CNAIR, precum și autorităților locale, respectiv Consiliul Județean și Primăria #Giurgiu.
𝗣𝗮𝗿𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲 𝗮𝗺𝗯𝗲𝗹𝗲 𝘀𝗲𝗻𝘀𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗰𝗶𝗿𝗰𝘂𝗹𝗮𝘁𝗶𝗲, 𝗹𝗮 𝗸𝗺 𝟮+𝟱𝟬𝟬, 𝗶𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝘃 𝗱𝗼𝘁𝗮𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗮𝗳𝗲𝗿𝗲𝗻𝘁𝗲
Cei care intră și ies din țară au la dispoziție, de astăzi, și aceste două parcări, dotate cu grupuri sanitare, cu o suprafață de cca. 17.500 mp:
➡️ 33 spații de parcare pentru camioane și tiruri
➡️ 35 spații de parcare pentru autoturisme
➡️ Spații protecție
➡️ Post trafo
➡️ Puț forat cu cabină și rezervor de apă
➡️ Platforme containere ecologice
➡️ Panou de orientare
➡️ Amenajări peisagistice
secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu pe pagina de facebook
https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu
Filmare
@R@du DN5D Varianta de ocolire Giurgiu O "parcare" de 5 km 07.06.2022
A fost urcat pe SEAP "Executie a lucrarilor aferente obiectivului ,,VARIANTA OCOLITOARE GIURGIU"
https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100147037
^
Traseul variantei ocolitoare se desprinde din DN 5 din sensul giratoriu al obiectivului "Drum de legatura DN 5 km 60+500 - Soseaua de centura - Pod Prieteniei km 61+400" continua pe terenuri agricole, la km 1+000 traverseaza magistrala C.F. 903 Bucuresti - Giurgiu cu un pasaj, dupa care se indreapta catre DC 115 si magistrala C.F. 902 Bucuresti - Videle pe care le traverseaza prin intermediul unui pasaj.
Traseul se continua pe terenuri agricole, intersecteaza pe rand, la nivel, DN 5B, DJ 503, DJ 504 unde sunt prevazute amenajari de tip giratoriu.
Intre DJ 504 si DN 5C se prevede traversarea canalului de irigatii Giurgiu - Razmiresti cu un pod, urmand ca traseul sa se finalizeze in DN 5C - km 3+900, unde se va realiza un sens giratoriu.
Pentru amenajarea in plan a traseului au fost utilizate curbe cu raza cuprinse intre 650 m si 2.500 m.
Traseul variantei are o lungime totala de 12,068 km.
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 19.07.2022 15:00
Valoarea totala estimata: 304.168.537,9 RON
Criterii de atribuire: Cel mai bun raport calitate – pret
Pretul ofertei 90%
Garantia acordata lucrarilor 10%
Lucrez sa-l pun si pe harta. E deja intr-o versiune rudimentara, nu e calibrat inca.
Se întâlnește/ continuă cu Strada Voestalpine în giratoriul din DN5C?
E calibrat deja pe harta. Deci raspunsu e nu.
(https://i.imgur.com/BsN8atQh.jpg) (https://i.imgur.com/BsN8atQ.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Nu puteau sa exproprieze/mute benzinaria aia Rompetrol?!...
@RobertH unde s-ar găsi planurile de detaliu, precum cel cu giratoriul?
Centura Giurgiu (planse situatie 1/3)
(https://i.imgur.com/AXFrONW.jpg)
(https://i.imgur.com/epC83LC.jpg)
(https://i.imgur.com/0mActRJ.jpg)
(https://i.imgur.com/BUk4Tal.jpg)
(https://i.imgur.com/ziubmzQ.jpg)
(https://i.imgur.com/0T1yCSQ.jpg)
(https://i.imgur.com/3vtndP1.jpg)
(https://i.imgur.com/4xg5lH6.jpg)
(https://i.imgur.com/KEdkj9F.jpg)
(https://i.imgur.com/4I41RoY.jpg)
Centura Giurgiu (planse situatie 2/3)
(https://i.imgur.com/g1Gz9cH.jpg)
(https://i.imgur.com/4UcmfAa.jpg)
(https://i.imgur.com/v7SffKL.jpg)
(https://i.imgur.com/xDg1eu9.jpg)
(https://i.imgur.com/SmCzn7M.jpg)
(https://i.imgur.com/lNFNO4d.jpg)
(https://i.imgur.com/2GRFpg2.jpg)
(https://i.imgur.com/JvIi1hf.jpg)
(https://i.imgur.com/xPG7vnW.jpg)
(https://i.imgur.com/5KtKfqD.jpg)
Centura Giurgiu (planse situatie 3/3)
(https://i.imgur.com/gBAuNJH.jpg)
(https://i.imgur.com/mA2czmX.jpg)
(https://i.imgur.com/gR15uXj.jpg)
(https://i.imgur.com/ULUMTJC.jpg)
(https://i.imgur.com/KNYhbwq.jpg)
(https://i.imgur.com/UL4xR9q.jpg)
(https://i.imgur.com/3E9urif.jpg)
(https://i.imgur.com/R9tKPJB.jpg)
(https://i.imgur.com/VZsoEGH.jpg)
(https://i.imgur.com/fAaXqSd.jpg)
(https://i.imgur.com/SCJ5Z5F.jpg)
(https://i.imgur.com/BvgAcjS.jpg)
(https://i.imgur.com/YuvtG7O.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Am fost si eu pe bucata asta de DX. Arata bine dar senzatia din masina nu este stralucita. Modul in care sunt turnate sectiunile acelea de beton creeaza mici treceri la rosturi care se resimt si auditiv si in miscarea masinii. Practic se instaleaza o miscare continua de valurire. Presupun ca la tiruri nu se simte dar nu mi-ar placea sa merg 100 km in stilul asta.
DN*
de unde rosturi? nu a fost cu turnare continua?
Daca a fost continua, e in valuri. Continue si astea.
Eu cred ca a fost cea mai buna varianta de turnare. Asta datorita stationarii indelungate pe banda 1 a sutelor de TIR-uri ce asteapta sa intre in vama. Daca nu ar fi fost beton ci mixtura asfaltica sigur s-ar fi facut sleauri si valuri.
@Skynick: comparativ cu ce era dn 5B in anii 80-90-2000 cu dalele de beton care se simteau in fiecare bascula si bieleta de Dacie 1300-1310, eu zic ca solutia de aici este super buna.
Pe sensul spre vama nu ai unde sa mergi mai tare de 50 km/h (tiruri pe banda 1 oprite), iar pe sensul dinspre vama am incercat viteze mari si nu m-a deranjat nimic (golf6) si nici pe altii care ma depaseau.
A aparut si pe Street View
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 31 august 2022
10. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Varianta ocolitoare Giurgiu", aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Varianta ocolitoare Giurgiu"
gov.ro (https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-incluse-pe-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-31-august-20221661878347)
^^^^ Am mers cu Smart ForTwo, care are suspensii destul de tari, cu 95kmph (până am ajuns la TIRuri) şi a fost ok. Nu e asfalt dar e mult peste ce era Bucureşti Fundulea când nu avea gropane.
Ofertantii pentru "Executie a lucrarilor aferente obiectivului ,,VARIANTA OCOLITOARE GIURGIU"":
1. ERSA INSAAT PROJE TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI
2. Asocierea IBB-HIB ROMANIA + IBB Haus -und Industriebau GmbH + AUTOTEHNOROM
"Executie a lucrarilor aferente obiectivului ,,VARIANTA OCOLITOARE GIURGIU""
Umbla vorba prin targ ca licitatia se va anula. Mai confirma cineva?
QuoteJudetul Giurgiu organizeaza o licitatie deschisa pentru a achizitiona servicii de supervizare prin dirigintier de santier a lucrarilor din cadrul contractului avand ca obiectiv: ,,Varianta Ocolitoare Giurgiu"
https://infrapress.ro/2023/02/24/licitatie-pentru-supervizarea-centurii-giurgiu-contractul-depaseste-2-milioane-lei/
"Executie a lucrarilor aferente obiectivului ,,VARIANTA OCOLITOARE GIURGIU""
Licitatia a fost anulata.
Reluată:
[CN1060948 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100172101)] Executie a lucrarilor aferente obiectivului ,,VARIANTA OCOLITOARE GIURGIU"
Data publicare: 21.10.2023
Autoritate contractanta: JUDETUL GIURGIU
Viteza de proiectare: 100km/h
platforma drumului: 22,10 m;
parte carosabila: 2x7,00 m;
banda incadrare: 2x 0.75 m
acostamente : 2x 0.75 m
berma parapet conforma cu latimea de lucru (W4): 1,30 m
separator fluxuri de circulatie: 1x2,50 m
[au inclus în platforma drumului și lățimea de lucru a parapetului; în realitate platforma e de 19,5 m - DN cu 4 benzi, nu DEx; exact ca drumul de legătură la vamă]
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 04.12.2023
Valoarea totala estimata: 380.649.894 lei
S-a intamplat ceva aici?
Ofertanți:
1. Asociere : BOG'ART (Leader), Trace Group Hold,
2. Asociere : EN ELECTRIC PROIECT OFFICE (Leader), INFRA EXPERT, "PATSTROY VDH" EAD, BITUMINA GmbH - BULGARIA EOOD,
3. Asociere : IBB-HIB ROMANIA (Leader), CONI, IBB Haus -und Industriebau GmbH, EURO CONSTRUCT & INDUSTRYTECHNIK S.R.L., GENERAL TRUST ARGES S.R.L.,
http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100214975
Profilul transversal al drumului:
(https://i.imgur.com/kxHibZb.png)
sursa: documentația de licitație (piese desenate)
Pentru comparație, profilul de drum expres:
Quote from: tom_sawyer on January 12, 2024, 12:37:03 PM(https://i.imgur.com/1VHExnp.png)
ce bine ar fi daca ar fi cu parapete median de beton.
Licitația nu e încheiată, dar s-a emis
Autorizatie nr. 44 - ,,Varianta ocolitoare Giurgiu" (https://www.mt.ro/web14/documente/interes-public/autorizatii/2024/44/AC%2044_31.07.2024%20de%20pus%20pe%20site.pdf)
Publicat: 31 Iulie 2024
MT (https://www.mt.ro/web14/informatii-de-interes-public/alte-informatii/autorizatii-2024/5419-a2024-44)
(https://i.imgur.com/1giF3th.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
(https://i.imgur.com/hks65EF.jpeg)
www.facebook.com/IrinelScriosteanu
(planuri de situație detaliate se găsesc pe pagina anterioară)
Au încheiat evaluarea ofertelor:
http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100245107/
Centura Giurgiu Vest: IBB România a câștigat contractul, dar BogArt a depus contestație la CNSC
economedia.ro (https://economedia.ro/centura-giurgiu-vest-ibb-romania-a-castigat-contractul-dar-bogart-a-depus-contestatie-la-cnsc.html)
Am citit ceva de la prefectura giurgiu ca se depun iar oferte pana pe 20 februarie. ce etape mai sunt?
Nu se depun iar oferte, au lansat o licitație de supervizare a lucrărilor la care se depun oferte până pe 20 februarie:
http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100187356
Imi poate estima si mie cienva urmatoarele etape si durata? Practic, cand ar putea incepe constructia? Nu sunt expert si din acest motiv scriu pe forum
În ce stadiu este evaluarea contestației la CNSC?
Nu era pana azi licitatie de supervizare?
Și eu știam asa. Azi la ora 15, dar nu vad nimic pe seap
Quote from: tom_sawyer on September 26, 2024, 10:10:06 PM Centura Giurgiu Vest: IBB România a câștigat contractul, dar BogArt a depus contestație la CNSC
economedia.ro (https://economedia.ro/centura-giurgiu-vest-ibb-romania-a-castigat-contractul-dar-bogart-a-depus-contestatie-la-cnsc.html)
Contestația a fost admisă, s-a finalizat reevaluarea ofertelor. Probabil tot IBB e câștigătorul, conform acestui articol (https://www.constructiv.ro/2025/03/constructor-desemnat-pentru-varianta-ocolitoare-giurgiu-ibb-hib-romania-va-realiza-proiectul-de-3508-milioane-lei/) (care spune greșit că contestația a fost respinsă).
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100245107/
Bog'Art a contestat din nou.