Despre transportul public in Ilfov. Evident, fara Bucuresti (unde avem STB si thread-uri dedicate).
Voluntari cumpara 30 de autobuze pentru transportul public
Primaria Voluntari (jud. Ilfov) intentioneaza sa achizitioneze, printr-o licitatie organizata in luna mai, un numar de 30 de autobuze de capacitate medie, la un pret estimativ de 3,9 milioane de lei. Mijloacele de transport vor avea o norma de poluare minimum Euro 5, podea joasa, o capacitate de incarcare de minimum 75 calatori, minimum 34 de locuri pe scaune (incluzandu-l si pe cel al conducatorului auto) si vor trebui sa faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusa.
Valoarea totala estimata a contractului este de 3.904.950 lei (fara TVA), durata acestuia fiind de 36 de luni. in criteriul de atribuire, consumul de carburant, calculat in l/100 km, are o pondere de 10%, iar pretul, de 90%. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 27 mai 2019.
T-Times.ro (http://t-times.ro/categorii/transporturi/voluntari-cumpara-30-de-autobuze-pentru-transportul-public)
Euro 5?!
Are vreun turcalet niște janghine de vânzare sau ce?
3,9 milioane lei pentru 30 autobuze. Adica 130.000 lei/buc.
Nu pot fi decat second-hand....
Atunci e clar de ce doar EURO 5...
Au scris stirea ca la Radio Erevan :D. De fapt, licitatia a fost deja organizata, numai ca nu pentru 30 ci pentru 50 de autobuze (30 Euro 5 si 20 Euro 3) si a castigat VDL.Valoarea totala e de 5,5 mil, din care exact acele 3,9 mil sunt pentru cele 30 de Euro 5.
Un link (https://www.economica.net/primaria-voluntari-a-cumparat-50-de-autobuze-de-la-olandezii-de-la-vdl-bus-coach-bv_167997.html#n)
@yetiman
Nu, nu e clar de ce o primărie decide să își gazeze cetățenii cu diesel Euro 3 în anul 2019. Și probabil furnalele alea vor ajunge și prin București.
Și asta în condițiile în care pentru echipa de fotbal se cheltuie mai mulți bani anual:
Quote- În primele şapte luni din 2018, prin intermediul Direcţiei Educaţie Cultural Sportivă şi Identitate Comunitară, Primăria Voluntari a alocat ,,pentru sport" circa 8,4 milioane de lei.
- În 2017, folosind acelaşi procedeu, Primăria Voluntari a trimis în aceeaşi direcţie aproape 16,5 milioane de lei.
- În 2016, suma s-a apropiat de 11 milioane de lei.
În total, în ultimii doi ani şi jumătate, Voluntariul a ,,băgat" aşadar în sport, în principal în fotbal, aproximativ 36 de milioane de lei. Adică aproximativ 8 milioane de euro. Din aceştia, majoritatea zdrobitoare a mers la fotbal.
sursa (https://m.prosport.ro/fotbal-intern/analiza-eficienta-bugetara-primarul-pandele-dat-sport-11-milioane-euro-2016-incoace-fc-voluntari-bate-an-an-retrogradare-liga-1-aceiasi-bani-privati-hagi-joaca-cupele-europene-promoveaza-valuri-17421984)
@nirolf - de ce ai impresia ca scuzam comportamentul primariei? Si oricum discutia era despre EURO 5 din licitatia mentionata. De EURO 3 am aflat si eu din postarea lui razvan96.
Tu te mirai ca e EURO5 in licitatie si eu iti explicam doar ca la pretul ala nu pot fi decat SH !
Din punctul meu de vedere, cele cu EURO3 nici macar n-ar mai avea voie sa fie achizitionate pentru transportul public.
Cat despre cele EURO5, daca vor inlocui autobuze EURO2 sau mai jos, e totusi un pas inainte.
Pana acum STV (serviciul de transport voluntari) avea BMC si Isuzu (2 tipuri) pentru transport in comun. Si ajungea cu ele si in Bucuresti.
Cred mai are si alte autobuze pentru transport la moaste.
Eu stiu ca ei aveau probleme cu numarul de soferi. Probabil ca au rezolvat aceasta problema.
Copiii mei folosesc linia 2 pentru a se intoarce de la scoala. (Linia 2 vine de la Baneasa Shopping City si merge pana undeva in Voluntari). Timpul de succedare este de 1 ora intre masini. E foarte rar. Si vine foarte plin autobuzul.
Pentru Linia 1, care vine din 30 in 30 minute, si merge in Lacul Tei, se fac foarte multe solicitari sa fie dusa catre o statie de metrou (Pipera). Nici nu cred ca e posibil.
Cu noile autobuze poate vor sa mai introduca si alte linii de legatura cu Bucurestiul.
Numerotarea liniilor din Voluntari este fara nici o logica. Cateva linii au preluat numeroarea RATB dupa desfiintarea preorasenestilor (155, 153, 167) iar cele nou infiintate au pornit numerotarea de la 1.
Ca fapt divers, logo STV seamana izbitor cu logo VDL.
Nu a fost scris articolul ca la Radio Erevan, imi cer scuze :).
Pe langa licitatia de 50 de autobuze care s-a incheiat, au mai publicat azi o licitatie pentru inca 30 de autobuze (minim) Euro 5, cu exact aceeasi valoare la care le-au cumparat pe celelalte 30: 3.904.950 RON.Termenul este 27.05, asa cum se mentiona corect in articol.
BMC-urile nu prea mai circula.
Daca nimereai in spatele unora mureai gazat
Si ne chinuim de ani de zile sa devieze traseul pe la statia de metrou Pipera.
Am si acum pliantul de la alegerile pentru Primaria Voluntari.Ni se promitea ca in cel mai scurt timp linia 1 va fi deviata pe la statia de metrou Pipera.
Intre timp soferii dau bilete doar pe 50% din ce incaseaza.
Am mers acum ceva timp in urma (cam doi ani) cu un BMC de Voluntari, pe lina 167, caruia i se oprea motorul in mers si il punea intr-o viteza inferioara sa porneasca. A fost o calatorie memorabila.
Acum ore de ce nu fac bucla de intoarcere tramvaie de la Pompeiu si pentru autobuze? Ca ar avea loc. Altfel devierea pe la Metrou Pipera nu prea are cum sa se faca.
Poate prelungirea pana la metrou Obor.
Din ce am inteles s-a incercat la un moment dat ca autobuzele de Voluntari si cele pentru firmele dintre CF si giratoriu de la Mc Donalds sa aibe un traseu circular. Autobuzele ar fi mers inainte de la metrou Pipera apoi dreapta pe gara Herastrau, dreapta din nou pe sos. Pipera si la giratoriu sa mearga inainte spre Voluntari sau dreapta spre CF in functie de traseul deservit.
Din punctul meu de vedere este o solutie foarte eleganta si nu inteleg de ce nu a fost acceptata.
Poate o vor face pe FdG cand va fi gata (cu intorcere prin George Constantinescu sau Gara Herestrau)
^^
O singura zi autobuzele au mers pina la metrou cam acum 2-3 ani.
Dupa, s-au razgandit brusc si ne-au anuntat ca au facut ei un sondaj si lumea nu vrea sa mearga la metrou :bash: :bash: :bash:
Intre timp rugina a inceput sa apara pe noile autobuze Isuzu.
Cam rapid.
Sper sa prind unul in zilele viitoare sa il pozez.
^^ A se citi: lumea= patronii firmelor de microbuze care ajung acum la metrou si nu dau bon, cara pasagerii ca pe cartofi, etc. O:-)
A mers pana la metrou, dar de acolo o lua spre Tei, unde intorcea, nu o lua inapoi catre Pipera.
Facea o bucla din Petricani pe Pompeiu si apoi se intorcea in Petricani.
Poate dupa ce aduc autobuzele licitate acum vor introduce si alte linii sau vor scadea timpii de succedare a celor prezente.
Eu inca sper sa fie o lini care sa inlocuiasca zecile de microbuze ale care deservesc exclusiv cladirile de birouri.
Ieri am depus o solicitare catre primaria Voluntari pentru a monta semafoare cu buton pe str Iancu Nicolae si pentru a micsora timpii de succedare a liniei 2, de la o ora la 15 minute.
euro 3 ? deci masini dinainte de 2004 ???
le-au adus sa le dezmembreze aici ?
Soc, soc, soc
(https://live.staticflickr.com/65535/47868312081_ff6cb691bc_b.jpg) (https://flic.kr/p/2fVXBtx)Transoprt (https://flic.kr/p/2fVXBtx) by florin_apo (https://www.flickr.com/photos/99735767@N07/), on Flickr(//)
Doamne fereste, fosta linie 1 sa mearga la metrou Pipera???
Au publicat si intervalul de succedare?
Sunt operate de STV dar biletele se cumpara de la STB?
Au un mod de comunicare jalnic. Pe siteul primariei nimic. Pe siteul STB nimic.
Daca are cineva mai multe detalii va rog sa le publicati. Merci.
Știe cineva cine operează linia R429 Chitila - Păcii? Aveam impresia că toate liniile regionale sunt operate de STB, însă pe asta circulă niște BMC-uri nemarcate cu însemnele STB?
Linia este operată de Ecotrans STCM în parteneriat cu STB. Adică autobuzele sunt ale primăriei Chitila și Mogoșoaia, iar tarifarea este integrată cu cea a STB.
In Voluntari, de cand Pandele a revolutionat transportul in comun schimband numerotarea liniilor si capatul de intoarcere la Metrou Pipera totul a devenit un haos. Dimineata si seara, soferii mai au putin si sunt batuti de calatori. Daca inainte lina R416 (fosta 1) avea intarziere cateva minute acum are si peste jumate de ora.
Soferii au diseara sedinta cu dipecerul. Vor sa ceara ca daca pe Pompeiu sunt este o masina blocata, urmatoarea sa intoarca la giratoriul de la Petricani cu Pompeiu. Ieri erau blocate toate cele 4 autobuze ce deservesc linia R416 pe Pompeiu.
De asemenea soferii se plang ca nu pot face intoarcerea pe Pompeiu la capatul tramvaiului decat cu foarte mare greutate. Nu au spatiu de intoarcere si fac intoarcerea din mai multe manevre.
O solutie a fi, pentru a impaca cat mai multe persoane, ca linia sa fie sparta in doua, doua masini sa merga la Metrou Pipera si doua la Lacul Tei, alternativ (sau sa intoarca in guratoriul de la Petricani cu Pompeiu (oricum de acolo exista tramvai care circula rapid pana la Lacul Tei)
Sunt de acord ca e foarte aglomerat Dimitrie Pompei dar momentan e singura strada din zona si aia cu o banda pe sens functionala.
Cel putin pina se va finaliza Fabrica de Glucoza.
Si spre Lacul Tei se sta la fel de mult in orele de varf.
Coada de masini se intindea citeodata pina la la Mobepert in directia spre Doamna Ghica.
Soferii de fapt sunt extrem de suparati si tafnosi ca nu le mai intra banutul la bzunar.
Pina nu se va finaliza Fabrica de Glucoza va fi extrem de aglomerat.
Iar dupa finalizare linia 1 va putea sa faca o bucla Dimitrie Pompei, str Garii Herastrau, str Fabrica de Glucoza, Petricani inapoi spre Pipera.
Oare poate cineva sa dea mai multe detalii despre informatia de mai jos:
Serviciul Transport Voluntari
S.C. SERVICIUL TRANSPORT VOLUNTARI S.A. a fost infiintata in baza Hotararii Consiliului Local Voluntari nr. 16 din 14.05.2002. Societatea desfasoara activitati de interes public local, avand ca obiect principal activitate: "Transporturi urbane, suburbane si metropolitane de calatori".
Cuprins[arată]
Pagini Edit
Transporturi
Bilete
Linii (Voluntari)
Linii Transport Voluntari (actualizate de catre STB) Edit
TIP DE LINII INDICATIV TRASEU
PREORASENESTI
R404 PIATA CHARLES DE GAULLE - POD CFR TUNARI
R416 POMPILIU STEFU - PLATFORMA PIPERA
R450 PLATFORMA PIPERA - COMPLEX COMERCIAL BANEASA
R466 BUCUR OBOR - POD CFR TUNARI
R467 BUCUR OBOR - POD CFR AFUMATI
R468 BUCUR OBOR - POD CFR STEFANESTII
R471 PINULUI - COMPLEX COMERCIAL BANEASA
R473 POMPILIU STEFU - COMPLEX COMERCIAL BANEASA
R482 POMPILIU STEFU - PIATA CHARLES DE GAULLE
R483 PINULUI - PIATA CHARLES DE GAULLE
EXPRES 777 POD CFR AFUMATI - AEROPORT HENRI COANDA
778 BUCUR OBOR - AEROPORT HENRI COANDA
779 PLATFORMA PIPERA - AEROPORT HENRI COANDA
STV a achizitionat 40 autobuze Mercedes-Benz Citaro Edit
Incepand pe 8 mai, Primăria Voluntari a lansat licitația pentru achiziția a 30 de autobuze Mercedes-Benz Citaro, cu podea joasă, din gama 12 metri, capacitate minim 75 călători și minim 29 de locuri pe scaune, pentru transportul regional București – Ilfov. Valoarea contractului este de 1,8 milioane lei. Autobuzele pot să fie noi sau rulate (second-hand), însă parcursul total deja realizat nu trebuie să depășească valoarea de 1.000.000 km. Ofertele pot fi depuse până la data de 28.05.2019.
Luând în considerare faptul că autobuzele care vor fi achiziționate sunt destinate serviciului comunitar de transport public local de călători în Orașul Voluntari și în Regiunea București – Ilfov, ținând cont de întinderea şi caracteristicile geografice ale arealului în care vor opera autobuzele, situarea într-o zonă de câmpie, o rețea rutieră fără declivități, ținând cont de populaţia totală deservită, precum și de dispunerea acesteia în teritoriu, de existenţa şi starea de viabilitate a infrastructurii rutiere şi de necesitatea ca serviciul de transport să deservească cât mai bine nevoile de deplasare ale populaţiei, în completarea parcului auto deja existent al S.C. Serviciului Transport Voluntari S.R.L., sunt necesare 30 (treizeci) de autobuze urbane / regionale, de capacitate medie, cu podea joasă, cu o capacitate de încărcare de minim 75 călători, având minim 29 de locuri pe scaune (incluzându-l şi pe cel al conducătorului auto), care să asigure şi să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă (autobuzele trebuie să aibă podea coborâtă şi rampă de acces care să permită accesul persoanelor cu dizabilități).
Pentru a facilita operarea și pentru a reduce costurile de mentenanță, se impune ca cele 20 (douazeci) de autobuze cu norma de depoluare minim EURO 5 să fie aceeaşi marcă şi acelaşi model. Autobuzele trebuie să fie dotate cu minim 3 uși (cu norma de depoluare minim EURO 5) și 2 uși (cu norma de depoluare minim EURO 4) de acces pentru pasageri, transmisia să fie automată, iar suspensia integral pneumatică. Pentru cele 20 (douazeci) de autobuze cu norma de depoluare minim EURO 5, se acceptă ca norma de depoluare să fie EURO 5, EEV sau EURO 6. Autobuzele se vor achiziționa prin sistem de rate, numărul minim de rate lunare acceptat de ofertant fiind de 36. Nu se va percepe dobândă.
Dintre cele 30 de autobuze, 20 au normă de poluare Euro 5 iar 10 au normă de poluare Euro 4.
Nr. Crt. An de fabr. Produsul Cant. Pret unitar, fara TVA
(Lei)
Pret fara TVA
(Lei)
TVA
(Lei)
1. 2007 Mercedes-Benz Citaro
Euro 4
10 98.143 1.496.548 0
2. 2009 Mercedes-Benz Citaro
Euro 5
20 105.034 1.809.665 0
Total 3.306.213
Modele de autobuz cumparate de Primaria Voluntari gasite pe site-ul de vanzare Autoline Romania:
Citaro Euro 4
Citaro Euro 5
Autobuze Edit
MODEL AUTOBUZ LINII DESERVITE
Mercedes-Benz Conecto LF R466, R482, 777
Mercedes-Benz Citaro R482, R483, 778, 779
VDL Berkhof Ambassador 200 R467, R468
Isuzu Citibus R404, R416, R450, R473
BMC Probus R471
Compass Aircity (Prototip) 778
BMC Probus Edit
În mai 2002, Primaria Voluntari a încheiat un contract pentru 20 autobuze noi BMC Probus, cu podea joasă și accesibile pentru persoanele cu dizabilități. Primele 6 midibuze Probus au fost introduse în 14 mai 2002, după care 2 vehicule au fost livrate în fiecare săptămână, până la 18. Ultimele 4 midibuze BMC Probus au fost livrate în începutul lunii iulie 2002 și sunt deja în circulație.
Din anul 2017, mai multe autobuze BMC Probus s-au retras definitiv din circulatie si au fost conservate. Au ramas doar 2 autobuze BMC Probus care circula pe linia R471.
Isuzu Citibus Edit
Aceste vehicule au fost aduse în anul 2014, sunt in numar in 10. Sunt vehicule cu lungimea de 9 cm. Iar celelalte 10 autobuze noi Isuzu Citibus, cu destinatorul nou sunt aduse in anul 2016.
Solaris Urbino Edit
În decembrie 2006 a fost semnat contractul de achiziție pentru 10 autobuze Solaris cu gamele de 12 si 18 metri, pentru o sumă totală de 1,5 milioane lei fără TVA.[7] Autobuzele au început să fie livrate în sfarsitul lunii mai 2007.
In data de 18 mai 2019, toate autobuze Solaris Urbino au fost retrase definitiv din circulatie si vor dona pentru Asociatia Investitilor Transport Targoviste (AITT).
Mercedes-Benz 515 CDI Sprinter City Edit
Acestea au circulat între anii 2007 și 2014. Au fost in total 10 midibuze. Inițial au circulat pe liniile 6, 141 și 212. În anul 2014 s-au retras definitiv sin circulație. Acestea au fost casate în anul 2015.
VDL Berkhof Ambassador 200 Edit
În aprilie 2019 a fost semnat contractul de achiziție pentru 50 de autobuze VDL Berkhof cu motoare de Euro 3 si Euro 5, pentru o sumă totală de 3,9 milioane lei fără TVA.[7] Autobuzele au început să fie livrate în sfarsitul lunii mai a aceluiași an.
Mercedes-Benz Citaro Edit
În decembrie 2018 a fost semnat contractul de achiziție pentru 30 de autobuze Mercedes-Benz cu motoare de Euro 4 si Euro 5, pentru o sumă totală de 3,3 milioane lei fără TVA.[7] Autobuzele au început să fie livrate în sfarsitul lunii aprilie 2019.
In prezent, autobuzele Mercedes-Benz Citaro Euro 5 circula pe liniile expres 778 si 779 si celelalte autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 4 circula pe liniile R482 si R483. Iar ultimul autobuz Mercedes-Benz Citaro Euro 4 circula pe linia R450.
Compass Aircity Edit
Acest vehicul a fost adus în anul 2012. Este singurul model, fabricat in anul 2007 din firma americana Compass Buses. In prezent, acest prototip circula pe linia 778.
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 6-10 10 70/80 5:00/5:00 22:55/22:55
Sambata 10-15 7 70/80 5:05/5:10 22:50/22:55
Duminica 15-20 4 70/80 5:05/5:10 22:50/22:50
778 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 10-14 10 70/80 5:00/5:00 22:45/22:50
Sambata 14-18 7 70/80 5:05/5:10 22:40/22:50
Duminica 18-24 4 70/80 5:05/5:10 22:50/22:55
777 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 8-12 8 70/80 5:00/5:00 22:40/22:45
Sambata 12-16 5 70/80 5:05/5:10 22:45/22:55
Duminica 16-22 4 70/80 5:05/5:10 22:50/22:50
R483 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 8-14 5 70/80 5:15/5:20 22:35/22:45
Sambata 14-20 4 70/80 5:15/5:20 22:40/22:45
Duminica 20-30 2 70/80 5:30/5:35 22:35/22:40
R482 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 20-35 8 70/80 5:00/5:10 22:30/22:45
Sambata 30-45 5 70/80 5:00/5:10 22:40/22:45
Duminica 40-50 4 70/80 5:20/5:20 22:40/22:40
R473 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Sambata 50-70 2 70/80 5:45/5:45 22:45/22:45
Duminica 115-130 1 70/80 5:45/6:40 21:55/22:45
R471 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Sambata 20-30 2 70/80 5:00/5:00 22:00/22:00
Duminica 39-50 1 70/80 5:00/5:30 21:10/22:00
R468 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 8-16 8 70 5:15/5:15 21:55/22:25
Sambata 10-20 5 70 5:05/5:10 21:50/22:20
Duminica 15-25 4 70 5:05/5:10 21:50/22:20
R467 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 10-19 7 70/80 5:05/5:10 22:15/22:45
Sambata 20-25 4 70/80 5:10/5:10 21:55/22:30
Duminica 25-40 3 70/80 5:10/5:15 21:45/22:30
R466 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 8-16 8 70/80 5:05/5:05 21:50/22:20
Sambata 10-20 5 70/80 5:10/5:10 21:50/22:15
Duminica 15-25 4 70/80 5:05/5:15 21:50/22:15
Edit
R450 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 16-30 4 70/80 4:50/5:05 22:50/22:35
Sambata-Duminica 35-50 2 70/80 5:10/5:10 22:40/22:45
R416 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Vineri 16-30 4 70/80 5:10/5:20 22:50/22:40
Sambata-Duminica 40-50 2 70/80 5:30/5:30 22:50/22:50
R404 Edit
Zilele in care circula Intervalul de succedare
a curselor (min-max)
Nr. mijloacelor de
transport
Capacitate
maxima
(nr. de locuri)
Plecari de la capete de
Traseu
Prima
Cap I / II
Ultima
Cap I / II
Luni-Sambata 12-20 4 70/80 5:30/5:30 22:45/22:50
Duminica 20-40 2 70/80 5:20/5:25 22:25/22:30
Stiti ce autobuze achiziționează primaria Voluntari? Din ce am inteles eu, valoarea unui autobuz ar fi 50.000 de euro, iar autobuzul sa fie minim euro 5, probabil vor fi Mercedes Citaro.
https://ziare.com/social/capitala/pandele-isi-retrage-autobuzele-din-zona-metropolitana-bucuresti-ilfov-1659200
A renuntat sa isi mai retraga autobuzele. A fost un mod de a pune presiune pe PMB.
Unele trasee ar deveni mai rentabile daca ar fi promovate, prin mijloace la indemana operatorilor si a primariilor localitatilor tranzitate.
O modalitate de promovare, obligatorie, ar fi sa monteze placute in statii. Sunt linii care nu apar pe nici o placuta, cum ar fi R461.
O alta modalitate de promovare a unor trasee ar fi direct pe autobuze, in loc sa scrie Primaria Voluntari, sa scrie R403 - Din x la pana la x prin x x x din 20 de minute in 20 de minute.
Daca operatorii nu promoveaza liniile degeaba se plang ca circula goale.
O promovare si mai buna ar fi ca absolut toate liniile de transport indiferent de operator sa apara live in InfoSTB (initial) si ulterior prin API pe Google Maps.
Cred ca am propus de mai multe ori acest lucru de cand au fost introduse liniile regionale de la STV prin 2019. Am incercat pe pagina STV de facebook, am incercat pe vechiul forum dedicat InfoSTB, am si trimis mail celor de la ADTPBI prin august (raspuns primit in octombrie) iar de fiecare data am primit acelasi raspuns: ca au in vedere acest lucru si ca fac demersuri in acest sens. Eu zic ca a trecut destul timp si putea fi implementat acest lucru fara prea mare efort avand in vedere ca fiecare autobuz, indiferent de operator, este echipat cu sistem gps si trimite date catre ADTPBI in vederea monitorizarii liniilor.
Teoretic cred că a existat intenția asta. D-aia fiecare linie are logo-ul în aplicație și au schimbat inclusiv numele în Info TB. Aplicația pare pregătită.
O postare pe facebook a STV ,ca raspuns la o intrebare pe aceasta tema:
S.C. Serviciul Transport Voluntari
Quote... aveti dreptate dar aplicatia apartine STB, care ne-au promis in nenumarate rânduri ca va adauga si autobuzele noastre, lucru care nu s-a intamplat nici pana acum
Tind sa cred ca mai degraba mingea este la STV.
Un comentariu de la acea postare la care s-a referit @Barcelo:
Quoteam comunicat in nenumarate randuri cu dvs pe acest subiect. Ca sa fie clar pentru toti pasagerii dumneavoastra, raspunsul STBSA mai jos:
Referitor la mesajul dumneavoastra transmis Societatii de Transport Bucuresti, va comunicam urmatoarele:
STB SA a intreprins demersurile necesare in vederea integrarii operatorilor de transport de suprafata din Regiunea Bucuresti-Ilfov in aplicatia Info TB, insa, asa cum am mentionat si in raspunsul pe care vi l-am transmis in luna ianuarie 2020, materializarea acestui proiect nu depinde numai de STB SA, ci si de operatorii de transport cu care am putea colabora in cadrul acestui proiect.
STB SA ramane in continuare deschisa pentru a colabora cu operatorii de transport de suprafata din Regiunea Bucuresti-Ilfov, in sensul materializarii acestui proiect.
Va mulumim pentru interesul pe care il manifestati pentru dezvoltarea aplicatiei Info Transport Bucuresti!
Iar raspunsul ADTPBI a fost in aceeasi directie. Ambele raspunsuri au fost trimise si catre STVSA la data la care au fost primite. Aceasta confirma ca nu este veridic raspunsul STVSA ca STB blocheaza acest demers. Cu ocazia acelor sesizari v-am trimis si solutia tehnica care trebuie implementata pe partea STVSA pentru a se putea implementa aceasta solutie. Mingea este la voi.
Am solicitat modificare de traseu pentru eficientizarea liniei R461. Sa nu mai mearga pe A3 ci prin Emil Racovita, Rond OMV, Perticani.
Atasat raspunsul. Eu nu am inteles mai nimic din raspuns.
Nu se vede raspunsul atasat.
De curiozitate, cat a durat pana ai primit un raspuns? Am trimis si eu un mail la tpbi pe 2 iulie in legatura cu o linie regionala, nici acum nu am primit raspuns.
Quote from: Hef on July 21, 2021, 01:18:14 PM
Am solicitat modificare de traseu pentru eficientizarea liniei R461. Sa nu mai mearga pe A3 ci prin Emil Racovita, Rond OMV, Perticani.
Atasat raspunsul. Eu nu am inteles mai nimic din raspuns.
(http://)
(https://i.imgur.com/itJg3Clh.jpg) (https://i.imgur.com/itJg3Cl.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Clar n-au inteles traseul. Totusi nu inteleg de unde a aparut Bd. Dimitrie Pompeiu in ecuatie, avand in vedere ca tot pe FdG se intoarce.
Aveti idee cum se platesc calatoriile la R-urile ne-operate de STB? Mai precis, cele operate de primaria Chitila? Merge Cardul de STB? multumesc
Identic ca STB.
Am inteles ca PMB nu ar permite STV sa isi puna placute cu traseul liniior pe teritoriul administrat PMB? Oare cand ADITPBI va face o semnalizare unitara?
Quote from: Hef on July 26, 2021, 02:10:22 PM
Atasat raspunsul. Eu nu am inteles mai nimic din raspuns.
E simplu:
nu se poate.
E drept ca am facut ceva analiza pe text, poetul se spala pe maini cu mare arta.
Quote from: Hef on September 01, 2021, 10:18:02 AM
Am inteles ca PMB nu ar permite STV sa isi puna placute cu traseul liniior pe teritoriul administrat PMB? Oare cand ADITPBI va face o semnalizare unitara?
Pe Sos. Colentina exista placute STV doar in statiile de tramvai, dar oricum ar trebui sa se ocupe ADITPBI de lucrul asta + informarea calatorilor.
Legat de informarea calatorilor, au fost introduse si liniile STV/STCM/RegioServ pe aplicatia InfoTB. Momentan doar traseele si orarele, nu se vad inca vehiculele in timp real, oricum TPBI vrea sa faca o alta aplicatie cu toti operatorii din Bucuresti-Ilfov.
𝐎 𝐧𝗼𝐮𝐚̆ 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐞 𝐝𝐞 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐩𝗼𝐫𝐭 𝐚 𝐜𝐚̆𝐥𝐚̆𝐭𝗼𝐫𝐢𝐥𝗼𝐫 𝐯𝐚 𝐟𝐚𝐜𝐞 𝐥𝐞𝐠𝐚̆𝐭𝐮𝐫𝐚 𝐢𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐀𝐞𝐫𝗼𝐩𝗼𝐫𝐭𝐮𝐥 ,,𝐇𝐞𝐧𝐫𝐢 𝐂𝗼𝐚𝐧𝐝𝐚̆" 𝐬̦𝐢 𝐏𝐢𝐚𝐭̦𝐚 𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢
A fost aprobată, în cadrul Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București- Ilfov, înființarea unei noi linii de transport călători, care va face legătura între cel mai mare aeroport din țară Aeroportul Internațional ,,Henri Coandă", situat în orașul Otopeni – județul Ilfov și centrul Bucureștiului.
Facilitarea accesului călătorilor înspre și /sau dinspre capitală, a reprezentat și continuă să reprezinte permanent o preocupare majoră, noua linie AeroBus urmând să deservească persoanele care călătoresc de la aeroport, până la Piața Unirii.
Concret, linia va fi deservită de 10 autobuze ultramoderne care, la interval de 20 de minute, vor parcurge zona metropolitană cu o viteză sporită, dat fiind numărul redus de stații (șase stații), situate în zone de interes ale municipiului București, cu capăt de linie Piața Unirii – Horoscop:
• Aeroport ,,Henri Coandă " Sosiri
• Piața Presei Libere
• Piața Victoriei
• Piața Romană
• Universitate
• Piața Unirii
Autobuzele vor fi vopsite în culori ușor vizibile, pentru a se remarca printre alte vehicule de transport și aeroportuare, vor fi inscripționate distinct și vor oferi un confort sporit călătorilor, atât pentru locurile pe scaune, cât și spațiu generos, special delimitat, pentru depozitarea bagajelor. Accesul va fi facil, pentru toate categoriile de călători și pentru bagaje. Autobuzele vor fi dotate cu sistem info-călători minim bilingv (ro-en), prize usb pentru încărcarea dispozitivelor electronice la fiecare rând de scaune, aer condiționat, climatizare. Gradul de poluare al noilor autobuze va fi în conformitate cu prevederile ,,Regulamentului serviciului comunitar de transport public local de călatori, în regiunea București – Ilfov".
Durata contractului va fi de 10 ani, iar operarea acestei linii va fi în sarcina unui operator ales prin procedură competitivă, în baza unui nou contract de delegare a serviciului public de transport, ținând sema de reglementările legale în vigoare (prevederile Regulamentului european 1370/2007 art. 5 alin. 3).
sursa: https://cjilfov.ro/comunicat/o-noua-linie-de-transport-a-calatorilor-va-face-legatura-intre-aeroportul-henri-coanda-si-piata-unirii/
Acele viraje se fac cu 416, pe care circula același tip de autobuz (VDL), plus restul liniilor fac retragerea pe acolo și nu au nici cea mai mică problema.
Pe site STB, unde au trecut traseele tuturor liniilor, inclusiv STV, linia 461 este trecută prin Emil Racoviță și nu pe A3. În fine, poate mai face și altcineva solicitarea și se rezolva.
Eu am mai făcut o solicitare de a mai introduce o tura pe 473 în intervalul 13.00 - 16.00 când circula din 60 în 60 de minute și au răspuns pozitiv, au introdus respectiva turta în 25 de zile de la data când le-am scris. Răspunsul a venit după ce făcuseră modificarea de câteva zile. Deci, se poate.
Despre ce viraje e vorba?
Legat de 416, partea nasoala la capatul de la Metrou Pipera e ca autobuzele nu au loc unde sa astepte ora de plecare (sunt 3 linii: 416, 449, 450) si de multe ori ocupa banda in dreptul statiei daca nu au loc langa locurile de parcare (unde mai stationeaza alte autobuze ce transporta angajati).
Legat de 461, oricum e o greseala faptul ca inca circula pe A3 cu 50 km/h.
Raspunsesem la un alt mesaj care între timp a dispărut.
Este vorba de virajul din Pipera către Toma Caragiu.
Da, mesajul a disparut si nu stiu de ce.
Le mai scriu odata celor de la STV pentru modificarea traseului.
Nu mai scrieti la STV ca nu intra in atributiile lor. Faceti petitie la TPBI, ei pot modifica traseul.
https://tpbi.ro/ (petitii > trimite o petitie)