Dar reteaua de trolee ce bai are? Extinderea ei nu e fezabila? Imi scapa mie ceva?
iti scapa masinile parcate pe prima banda care blocheaza troleele.
Sunt cateva probleme mari cu troleibuzele:
1. reteaua electrica este foarte scumpa. Nu e vorba doar de firele de contact si de prinderi ci si de substatii de transformare, sisteme de alimentare electrica etc..
2. vehiculele au autonomie extrem de limitata, fiind blocate pe o singura banda de circulatie. Mai mult, exista probleme de fiabilitate cu contactul electric; captatorii de curent sunt foarte sensibili, avand deseori loc "deraieri" care nu se pot solutiona decat manual, prin coborarea soferului si reinstalarea captatorilor pe fir. Flexibilitatea lor este la fel de redusa cu ale tramvaielor.
3. vehiculele sunt foarte scumpe, la fel daca nu chiar mai scumpe ca autobuzele hibrid diesel-electrice sau autobuzele tot-electric. Se produc foarte, foarte putine troleibuze pe plan mondial, orice element fiind foarte scump, pentru ca practic toata industria nu e "serie" ci manufactura. Un troleibuz trece usor de 600.000 euro, si ai foarte putini fabricanti europeni capabili sa-ti echipeze vehiculul.
Se pot evita problemele 1+2 cu hibrizi troleibuz-autobuz, asa cum exista la Timisoara de exemplu: troleibuze cu motor diesel care pot circula (cu viteza si autonomie restransa) in afara retelelor. Dar sunt ai dracu de scumpi; o asemenea solutie, fiind extrem de exotica, e in momentul asta mult mai scumpa decat un autobuz cu biogaz (care e cu 5-10% mai scump ca unul diesel; dar o uzina de biogaz se amortizeaza pe sine si costurile cu autobuze in 25-30 de ani), un autobuz hibrid diesel+electric sau electric simplu ,(care e cu in jur de 60% mai scump).
Troleele au dezavantajele autobuzelor (capacitate redusa, confort redus in trafic, separare redusa de trafic) si dezavantajele tramvaielor (lipsa de flexibilitate). Avantajele sunt mici - urca pante rapid, sunt silentioase. Nici macar "nepoluante" nu sunt cu adevarat dat fiind mixul de electricitate in care 50% sunt hidrocarburi si carbune...
De asta troleibuzele au fost complet ignorate in "renasterea" transportului in comun care se intampla in multe parti ale lumii (America de Nord, Europa, Asia de Sud-Est, Asia de Est, etc.). Si de asta chiar si azi dispar retele, chiar si in tari foarte dezvoltate - in Elvetia au fost desfiintate retelele din Lugano si Basel, si e foarte posibila o desfiintare in La Chaux-de-Fonds; si Elvetia are probabil cea mai dezvoltata industrie de suport a troleibuzelor din lume; deci pentru ei costurile relative sunt probabil cele mai joase in comparatie cu autobuzele sau tramvaiele.
Speranțe pe termen mediu: Troleibuzele RATB vor avea aer condiționat, dar peste 2 ani
Asocierea formată din Icom Trading & Consulting Arad și Astra Bus Arad va dota cu aparate de aer condiționat 100 de troleibuze ale Regiei Autonome de Transport București (RATB) pentru 2,52 milioane de euro, fără TVA. Aparatele de aer condiționat vor fi montate în termen de 2 ani de la data atribuirii contractului, respectiv decembrie 2017. Asocierea formată din Icom Trading & Consulting Arad și Astra Bus Arad a fost singurul ofertant în cadrul procedurii de atribuire, inițiată în octombrie 2017.
Profit.ro (https://www.profit.ro/stiri/sperante-pe-termen-mediu-troleibuzele-ratb-vor-avea-aer-conditionat-dar-peste-2-ani-17913602)
Azi a fost lansata licitatia pentru 100 de troleibuze noi de 12 metri cu autonomie de 20km si cu minim 4 ani de garantie full-warranty + 4 ani de garantie extinsa (ca la Otokar).
QuotePrimăria Municipiului București a lansat licitația pentru ,,Achizitionarea a 100 de troleibuze noi, solo, din gama de 12 m, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, conform tuturor cerințelor din caietul de sarcini. Livrarea SDV-urile si echipamentele specifice, soft-urile de aplicație (cu licența nelimitata in timp), piesele de schimb si materialele de prima dotare, agregatele și unitățile electronice de comanda de prima dotare, reperele consumabile si de mare uzura, materialele consumabile si de mare uzura prevăzute in anexele la contract. Asigurarea activităților de service, de remediere a defecțiunilor, sa furnizeze ansamble, subansamble, piese si materiale in perioada de garanție, conform specificațiilor caietului de sarcini."
Valoarea totală a troleibuzelor este de 214 milioane lei, urmând ca toate troleibuzele să fie livrate în termen de 24 de luni de la semnarea contractului. Ofertele pot fi depuse până la data de 15.04.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 15.09.2019.
Conform caietului de sarcini troleibuzele vor avea podea coborâtă pe toată lungimea vehiculelor, trapă mecanică pentru persoane cu dizabilități, echipamente de tracțiune cu invertor și motor asincron. Troleibuzele vor avea un sistem de stocare a energiei electrice, garantat 480.000 km sau 8 ani de circulație. Autonomia va fi de 20 km pentru fiecare cursă, cu posibilitatea de încărcare rapidă și lentă a bateriilor de stocare. Sistemul de încărcare și stocare a energiei va avea ,,full waranty" 8 ani de zile. Noile troleibuze vor avea instalație HVAC de climatizare pentru întreg vehiculul și sistem SIGDE de gestionare electronică, diagnoză și monitorizare. La fel ca modernele autobuze sosite în parcul STB începând cu 2018, troleibuzele vor avea două monitoare pentru informarea călătorilor. Captatorii vor avea sistem de retragere automată cu acționare pneumatică și repunere pe fir cu frânghii. Garanția va fi ,,full waranty", minim 240.000 km sau 4 ani de funcționare. De asemenea, ulterior primilor 4 ani, se va aplica garanția extinsă pentru încă minim 4 ani sau 240.000 km, fiind asigurate toate piesele ce țin de uzură normală și defecte. Troleibuzele vor avea prize USB în salonul călătorilor. Ca temă de vopsire, ofertantul va prezenta 6 planuri de vopsire monocoloră și alte 7 nuanțe de vopsire.
http://mobilitate.eu/pmb-licitatie-troleibuze-noi/
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100046565
Troleibuze cu autonomie?
Hmm.
Cum vine asta? Sa iasa din retea si sa mearga 20 de m sa poate ocoli o masina parcata? Asta ar fi logica?
La 20 km nu e vorba numai de o masina parcata, cu autonomia aia pot face jumatate de traseu clasic si jumatate in afara retelei. Ar inlocui autobuzele care au traseu partial suprapus cu reteaua de troleibuze.
Mi se pare cea mai buna varianta. Asa pot sa si extinda liniile de troleibuz cu 1-2 statii si nu mai raman blocate in trafic cand sar de pe firul de contact sau cand acesta se rupe.
@punmeister (si altii care sunt interesati)
Urmaresti licitatia asta si altele? Ma refer la depunere oferte, contestatii, tot ciclul procedural. Asa cum face @NGC pe rutier si feroviar (si eu le urmaresc). Pe Bucuresti nu am timp/energie, dar ar fi super daca ai putea tu si/sau altcineva.
Cu aceste troleibuze cu autonomie se vor extinde urmatoarele trasee:
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=145659)
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=145660)
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=145661)
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=145662)
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=145663)
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=145664)
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=145665)
@Ionut
Da, am sa urmaresc licitatia, idem si cea pentru tramvaie.
In perioada urmatoare ar trebui sa fie urcate pe SICAP si licitatiile pentru 100 de autobuze electrice de 12 metri si pentru 130 de autobuze hibrid fara Plug-In de 12 metri.
Asocierea Bozankaya-Sileo este singurul participant la licitatie.
Capitala se înnoieşte cu 100 de troleibuze, 230 de autobuze hibride şi electrice şi 100 de tramvaie
Astfel, în luna februarie a fost demarată procedura de achiziţie pentru atribuirea contractului de furnizare a 100 de troleibuze noi, din gama de 12 metri, cu o valoare totală a achiziţiei de 214.488.800 lei fără TVA, pentru ca în data de 15 aprilie să se deschidă oferta de achiziţie, urmând ca documentaţia depusă să intre în analiza comisiei de evaluare, anunţă primăria Capitalei. În cadrul procedurii a depus ofertă un singur operator economic, respectiv asocierea dintre Bozankaya Otomotiv Makina İmalat İthalat ve İhracat A.Ş., din Turcia, şi SILEO GmbH, din Germania. Finanţarea provine din fonduri nerambursabile, Municipiul Bucureşti având încheiat cu Administraţia Fondului pentru Mediu, în acest scop, un contract de finanţare care vizează achiziţionarea a 100 de troleibuze şi a 130 de autobuze hibride.
ZF (https://www.zf.ro/auto/capitala-se-innoieste-cu-100-de-troleibuze-230-de-autobuze-hibride-si-electrice-si-100-de-tramvaie-18087778)
Aceste troleibuze vor fi la indemana cand vor incepe lucrarile de extinderea a M5.
Din nefericire, cel mai probabil singura oferta depusa nu va fi conforma (99%, restul de 1% tin de o interpretare a unei conditii din CS) :) In principiu urmeaza anulare.
Pentru ca turcaletii de la Salzgitter nu au troleibuze de 12m in catalog. Cel mai probabil ei se bazeaza pe autobuzul electric Sileo S12 transformat in troleibuz, iar asta intra la categoria prototipuri/serie mica. Deci da, 100% va fi anulata licitatia.
Pun si aici postul userului Solaris de pe MetrouUsor in care explica de ce nu au participat la licitatia organizata de STB. Din punctul meu de vedere este de apreciat deschiderea companiei. link (https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=13&t=3906&start=168#p310636)
QuoteSolaris nu a participat datorita:
- caietului de sarcini exacerbat in ceea ce priveste conditiile de participare. Toate drepturile sunt ale achizitorului si toate obligatiile ale ofertantului. Filozofia Solaris este de a stabili parteneriate cu parteneri egali in drepturi si obligatii. Un exemplu de disproportionalitate: daca se intarzie livrarea unui troleibuz, se plateste o penalitate zilnica aplicata la valoarea intregului contract si nu la valoarea troleibuzului intarziat. Asta in mare poate fi undeva la 18.000 Euro/zi. Daca autoritatea intarzie plata unui lot livrat, plateste penalitati aplicate doar valorii intarziate.
- bugetul alocat este prea mic fata de ce se doreste a fi cuprins in pret. Se cer 8 ani de asistenta integrala cu revizii si consumabile incluse. Trebuie detasati tehnicieni permanent in locatiile troleibuzelor etc. Trebuie sa aveti in vedere ca la Cluj si la Baia Mare pretentiile erau mult mai mici
- un grafic de livrare care era greu de respectat si asumat in conditiile de mai sus
Trebuie avut in vedere ca aceste probleme le-au avut si alti producatori (inclusiv la tramvaie) si asa se face ca PMB s-a trezit doar cu un ofertant si acela nu dintre cei de referinta.
In masura in care licitatia va fi anulata si se va reorganiza si in conditiile in care caietul de sarcini va fi modificat in sensul de a putea stabili o relatie de parteneriat cu autoritatea, Solaris cu certitudine va participa.
De ce nu functioneaza instalatia de aer conditionat pe majoritatea troleibuzelor Irisbus Citelis desi o au instalata? Nu-mi dau seama de ce soferul ar tine-o inchisa si asta nu ma duce cu gandul decat la ceva probleme tehnice.
Acel troleibuz are problema tehnica la sistemul de aer conditionat sau din motiv ca are un consum mai mare.
@matei_vasilescu Din ce am citit pe metrouușor este o problemă tehnică, sursele troleibuzelor nu fac față la consumul crescut; în plus există și niște inconveniente pentru șoferi care aparent trebuie să decupleze aerul condiționat la trecerea peste separatori. Deci un alt chix marca STB.
Oricum, dacă are aceiași calitate ca cel de pe autobuze, e degeaba, am mers chiar dimineața asta cu un autobuz în care aerul condiționat nu făcea nimic, mergea dar nu băga aer rece, era mai cald ca afară - dacă nici la 24 grade nu face față înseamnă că au fost montate doar ca să-și ia cineva un comision.
Bagatul de aer cald este cauzat, de obicei, de lipsa de intretinere. Aparatele de aer conditionat au nevoie de mentenanta - curatat filtre, inlocuit si incarcat cu gaz frigorific, etc. etc.. Daca nu se face, oricat de buna e instalatia, cand ramane fara gaz n-o sa mai raceasca nimic.
Aparatele alea sunt montate în cursul anului trecut (pe cele care nu au venit cu el din fabrică), nu poate fi vorba de mentenanță, probabil montaj defectuos sau sunt subdimensionate.
Unitatile de HVAC sunt de la Valeo.
https://www.valeo-thermalbus.com/eu_en/Products/Air-Conditioning/Buses-over-12-m/REVO-E
Am auzit si eu ca doar anumite troleibuze sunt autorizate sa circule cu AC pornit. Si AC pe troleibuzele Irisbus Citelis funcționează perfect. Am prins câteva pe care era pornita instalația si era ger înăuntru deși nu cred ca funcționa la maxim. Sper sa rezolve repede cu toate, sa prindem vara asta ca lumea.
O veste buna aici:licitatia "Achizitionarea a 100 de troleibuze" a intrat in evaluarea financiara, ceea ce inseamna ca oferta SILEO a fost acceptata si nu a fost considerat prototip modelul de 12 m derivat din autobuzul electric Sileo E-Bus.
^ A aparut in SICAP si avizul conform neconditionat pentru evaluarea financiara, e de asteptat sa fie desemnati castigatori ai licitatiei Bozankaya-Sileo si sa avem primele troleibuze cu autonomie la anul. :cheers:
Criză de troleibuze în București. Ce planuri are STB - VIDEO
Un troleibuz nou costă aproximativ 400.000 de euro. Cu tot cu garanție extinsă pe cel puţin trei ani. În acest moment, parcul auto al STB numără aproximativ 250 de autobuze vechi, Euro 3, funcționale.
Pai si cat costa transformare unei autobuz in troleibuze? Merita?
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/criza-de-troleibuze-in-bucuresti-ce-planuri-are-stb-1182038
Conform SEAP (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100059280/), licitația a intrat în deliberare pe 31 octombrie, câștigătorul fiind selectat ziua următoare. Însă Bozankaya nu a luat contractul încă: Solaris a depus o contestație la Tribunalul București (https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.economica.net/situatie-incredibila-la-bucuresti-desi-nu-au-depus-oferta-polonezii-de-la-solaris-contesta-castigarea-licitatiei-pentru-100-de-troleibuze-de-ca_176309.html&ved=0ahUKEwjR_8L14OvlAhWJjqQKHTMdAQEQxfQBCCgwAA&usg=AOvVaw2v6ox4mKiVgdwvn5m1vndP):
QuoteSituaţie incredibilă la Bucureşti: deşi nu au depus ofertă, polonezii contestă câştigarea licitaţiei pentru 100 de troleibuze de către turci. Polonezii de la Solaris Bus&Coach contestă la Tribunalul Bucureşti câştigarea contractului pentru 100 de troleibuze de către turcii de la Bozankaya, care au depus şi singura ofertă la licitaţia Primăriei Capitalei. Dacă vor avea câştig de cauză polonezii, licitaţia va fi anulată, astfel că noile troleibuze nu vor sosi prea curând în Bucureşti.
"Solicităm anularea actelor emise de autoritatea contractantă prin care a fost declarat câştigător asocierea Bozankaya Otomotiv – Sileo Gmbh", se arată în contestaţia depusă la Tribunalul Bucureşti de către producătorul polonez Solaris Bus&Coach.
Polonezii susţin că oferta turcilor este neconformă şi trebuie respinsă. Acest lucru ar atrage după sine anularea licitaţiei pentru cele 100 de troleibuze noi pentru Bucureşti.
Amintim că Primăria Capitalei a lansat pe 5 februarie 2019 licitaţia pentru achiziţia a 100 de troleibuze, valoarea estimată a contractului fiind de 214,49 milioane de lei.
Până la termenul limită din 15 aprilie a depus ofertă doar asocierea turco – germană Bozankaya – Sileo. De asemenea, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP, comisia de evaluare a primit aviz confom necondiţionat din partea Agenţiei Naţionale de Achiziţii Publice (ANAP) pentru fiecare etapă de evaluare a singurei oferte depuse în cadrul licitaţiei, semn că oferta producătorului din Turcia ar fi conformă.
Mai mult, nu este clar de ce polonezii au aşteptat până la declararea ofertei câştigătoare să depună contestaţie.
Cele 100 de troleibuze noi care ar trebui să ajungă în Bucureşti vor avea 12 metri şi podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, conform cerințelor din caietul de sarcini. Un troleibuz va avea capacitate de transport de minimum 96 persoane din care minimum 24 pe scaune. Pentru o capacitate de transport ofertata mai mica decat cea solicitata prin caietul de sarcini oferta devine neconforma. De asemenea, construcţia caroseriei troleibuzului trebuie să fie realizată în conformitate cu regulamentele CEE-ONU în vigoare.
Garanția pentru troileibuze va fi de minim 240.000 km sau patru ani de funcționare. De asemenea, ulterior primilor patru ani, se va aplica garanția extinsă pentru încă minim patru ani sau 240.000 km, fiind asigurate toate piesele ce țin de uzură normală și defecte.
De asemenea, troleibuzele vor avea un sistem de stocare a energiei electrice, garantat 480.000 km sau opt ani de circulație. Autonomia va fi de 20 km pentru fiecare cursă, cu posibilitatea de încărcare rapidă și lentă a bateriilor de stocare. Captatorii vor avea sistem de retragere automată cu acționare pneumatică și repunere pe fir cu frânghii.
Contestația Solaris a fost respinsă. Un articol de pe Economica: (https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.economica.net/troleibuze-noi-in-capitala-tribunalul-bucuresti-a-respins-contestatia-polonezilor-de-la-solaris-la-licitatia-castigata-de-turcii-de-la-bozankaya_177266.html&ved=0ahUKEwjYksuGh6PmAhXMbFAKHfUVCmYQxfQBCCgwAA&usg=AOvVaw1I2Cb9yNZpjszMDXMySWKg)
QuoteTroleibuze noi în Capitală: Tribunalul Bucureşti a respins contestaţia polonezilor de la Solaris la licitaţia câştigată de turcii de la Bozankaya
Tribunalul București a respins pe 2 decembrie contestația formulată de producătorul polonez Solaris la licitația Primăriei Capitalei pentru achiziția a 100 de troleibuze, câștigată de turcii de la Bozankaya. Decizia poate fi atacată însă de polonezi. În caz contrar, contractul pentru troleibuze va putea fi semnat cu turcii.
Polonezii de la Solaris Bus&Coach au depus pe 12 noiembrie contestaţie la Tribunalul Bucureşti împotriva câştigării contractului pentru 100 de troleibuze de către turcii de la Bozankaya, singurii care au depus ofertă la licitaţia Primăriei Capitalei. Dacă aveau câştig de cauză polonezii, licitaţia urma să fie anulată. În dosarul iniţiat de polonezi, au vrut să intervină şi cehii de la Skoda, dar instanţa le-a respins solicitarea.
"Respinge acţiunea ca lipsită de interes. Respinge cererea de intervenţie accesorie formulată de SKODA ELECTRIC A. S. Admite cererea de intervenţie accesorie formulată de Asocierea BOZANKAYA OTOMOTIV MAKINA IMALAT ITHALAT VE IHRACAT A.Ş. (lider) - SILEO GMBH. Ia act că pârâta solicită cheltuieli de judecată pe cale separată. Cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare", se arată în decizia Tribunalului Bucureşti.
Amintim că Primăria Capitalei a lansat pe 5 februarie 2019 licitaţia pentru achiziţia a 100 de troleibuze, valoarea estimată a contractului fiind de 214,49 milioane de lei. Până la termenul limită din 15 aprilie a depus ofertă doar asocierea turco – germană Bozankaya – Sileo.
De asemenea, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP, comisia de evaluare a primit aviz confom necondiţionat din partea Agenţiei Naţionale de Achiziţii Publice (ANAP) pentru fiecare etapă de evaluare a singurei oferte depuse în cadrul licitaţiei, semn că oferta producătorului din Turcia ar fi conformă.
Cele 100 de troleibuze noi care ar trebui să ajungă în Bucureşti vor avea 12 metri şi podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, conform cerințelor din caietul de sarcini. Un troleibuz va avea capacitate de transport de minimum 96 persoane din care minimum 24 pe scaune. Pentru o capacitate de transport ofertata mai mica decat cea solicitata prin caietul de sarcini oferta devine neconforma. De asemenea, construcţia caroseriei troleibuzului trebuie să fie realizată în conformitate cu regulamentele CEE-ONU în vigoare.
Garanția pentru troileibuze va fi de minim 240.000 km sau patru ani de funcționare. De asemenea, ulterior primilor patru ani, se va aplica garanția extinsă pentru încă minim patru ani sau 240.000 km, fiind asigurate toate piesele ce țin de uzură normală și defecte. De asemenea, troleibuzele vor avea un sistem de stocare a energiei electrice, garantat 480.000 km sau opt ani de circulație. Autonomia va fi de 20 km pentru fiecare cursă, cu posibilitatea de încărcare rapidă și lentă a bateriilor de stocare. Captatorii vor avea sistem de retragere automată cu acționare pneumatică și repunere pe fir cu frânghii.
Acum a fost respins si recursul de la CAB.Se poate semna cu Bozankaya pentru cele 100 de troleibuze.
Din ce-am inteles, promisiunea e ca in noiembrie ajung primele bucati.
Primăria Capitalei anunță semnarea contractului pentru achiziționarea a 100 de troleibuze noi
Primăria Municipiului București a anunțat, marți, că a fost semnat contractul care prevede achiziționarea a 100 de troleibuze noi, pentru suma de 43 de milioane de euro fără TVA. Potrivit comunicatului, licitația a fost câștigată de singurul ofertant înscris, dar care a îndeplinit toate cerințele de caietul de sarcini: o asociere turco-germană. Primul troleibuz ar urma să fie livrat în luna noiembrie a acestui an.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/primaria-capitalei-anunta-semnarea-contractului-pentru-achizitionarea-a-100-de-troleibuze-noi-1284193
Cu inima strânsă le urez să țină cât Irisbusurile. Nu știu, a mai avut comenzi așa grase "donner kebab", sau Bucureștiul lui Firea e cobaiul?
Ar trebui sa tina, am vazut ca otomanii sunt in parteneriat cu Sileo care stie ce face.
Sileo e o firmă atât de bună, încât atunci când intrii la ei pe site, browserul dă următorul mesaj: "Your connection isn't private
Attackers might be trying to steal your information from www.sileo-ebus.com (for example, passwords, messages, or credit cards)."
Exact, deci programatorii sau cei ce se ocupa de platforma informatica lucreaza in acelasi timp si la constructia de masini! O:-)
Probabil ca o mana e pentru software si cealalta pentru hardware la robotii de lucru.
@Earthchild: noi suntem cobaiul. Sileo nu are niciun troleibuz la portofoliu, doar autobuze electrice, iar Bozankaya nu a mai produs niciun troleibuz de 12m până acum, ci doar 20 de troleibuze dublu-articulate, de 25m, pentru două orașe turcești (Malatya și Șanliurfa, câte 10 troleibuze pentru fiecare). Mie, personal, mi se pare o ipocrizie maximă acest contract, în condițiile în care se specifică în mod clar în caietul de sarcini că nu se acceptă prototipuri sau produse de serie mică, lucru cu care Bozankaya - o să mă refer la ei, Sileo fiind mai degrabă doar o filială din Germania de-a lor - a venit aici. La "electrici" am găsit și un extras din caietul de sarcini unde avem scrisă negru pe alb această cerință:
(https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=152399)
Dar nu a fost definit criteriul "serie mica"... Se poate interpreta 50/50....
Dacă această comandă este chiar prima, nu are cum să fie îndeplinit criteriul producţiei de serie prin ea însăşi - altminteri, dacă comanda este suficient de mare încât să poată constitui o serie distinctă, nu ar mai fi existat clauza respectivă.
Fuse fuse si se duse. Adevarul (https://adevarul.ro/news/bucuresti/esec-ultima-suta-metri-mandatului-gabrielei-firea-primaria-reziliaza-contractul-firma-turceasca-100-troleibuze-1_5f991b665163ec427149558b/index.html)
Quote
Eşec pe ultima sută de metri a mandatului Gabrielei Firea. Primăria reziliază contractul cu firma turcească pentru 100 de troleibuze
Primăria Capitalei a decis să rezilieze contractul pentru achiziţia a 100 de troleibuze de la asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv – Sileo Gmbh, pe motiv că firma turcească nu are certificat de omologare, scrie Libertatea.
Suntem salvati de la noi turcisme! :lol:
E, de data asta chiar miroase un pic a mânarie. Probabil urma sa iasa la suprafata vreo gainarie si au preferat sa renunte complet dupa schimbarea culorii politice.
Nu, nu s-a schimbat culoarea, de maine se schimba. Probabil s-ar fi renuntat indiferent de castigatorul alegerilor, dar pana acum era campanie si nu dadea bine, trebuia sa se laude cineva cu cele 100 de troleibuze. S-au pierdut atatea luni degeaba.
Ar putea cere API ca atunci când se va relua licitația să se cumpere troleibuze articulate? Ca la Cluj, ca la Brașov. Poate un comunicat împreună cu MetrouUșor...
Poate de data asta organizează o licitație care sa prezinte interes și pentru firme gen VanHool. Și Bombardier la tramvaie.
Și să le finalizeze in 4 ani.
Firmele menționate vând produse mai scumpe, care depășesc bugetul alocat în general pentru achizițiile de la noi.
"Suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine" , parca zicea intelepciunea populara. Oricum in Bucuresti daca nu ar fi capusat si devalizat bugetul local ar avea bani sa cumpere orice troleu VanHool.
^De ce cerut ar putea sa ceara.
De circulat ar putea sa circule articulate pe traseele de troleu (care sunt si foarte fixe) din cauza masinilor parcate?
Nu e acelasi lucru dar un exemplu: acum doar 330 circula pe linia lui 1, pentru ca 335 are articulate care ar intra cu greu pe linia de tramvai si ar face depasiri si mai greu in caz de ceva.
Vad ca tintim sus , si e foarte bine. In caietele de sarcini ale acestor licitatii avem ceva conditii ca intretinerea sa se faca in Romania? sau alte criterii de genu' care sa tina banii in tara si sa creeze locuri de munca aici si nu in Turcia sau mai stiu eu pe unde?
Cum ar arata un astfel de contract? Ma gandesc ca o parte din productie ,piese sau macar asamblarea sa se faca la noi...e posibil dpdv legal?
Nou director, noi promisiuni de la STB, in Economica (https://www.economica.net/stb-are-un-nou-director-general-i-vrea-sa-transforme-600-mercedes-vechi-in-autobuze-pe-gaz_192734.html).
Quote
Proiectul mai are în vedere transformarea a încă 150 de autobuze Mercedes vechi în troleibuze, precum și extinderea rețelei de transport în zonele deficitare: Gara de Nord, Bd. Ion Ionescu-Sisești, Berceni.
Daca transforma Citaro in trolee de ce mai e nevoie de altele noi? Sau asa se explica licitatiile anulate.
Combinat si cu ideea magica de transformare a Citaro pe motorina in Citaro pe CNG ... :((
Sa tot mergi in rable STB!
Si dupa se mira ca lumea prefera masina personala.
----
Primul autobuz al STB pe gaz, în teste. Vor fi adaptate peste 600 de mijloace de transport :((
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/primul-autobuz-al-stb-pe-gaz-in-teste-vor-fi-adaptate-peste-600-de-mijloace-de-transport-1402821
Colegii de la Metrou Ușor au prins o intenție PMB/STB care mă încântă: consultarea pieței pentru troleibuze de 18m cu autonomie. Un vis pe care personal îl aveam pentru transportul public local era să scăpăm de fobia articulatelor măcar la nivel de "gând" instituțional. Evident, e doar o consultare a pieței, deci mai e până la licitație lansată. Ori semnarea finanțării.
https://e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100110237
Pe MU este și PDF-ul (https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?postId=396738&handler=ByPostId) cu cerințe tehnice minimale decriptat
Soferii de troleibuz sunt adevarati maestri.
Ieri ma uitam la unul cum "schimba macazul". in nici 30 de secunde (cat a stat la smeafor) s-a dat jos si a si nimerit pantograful pe firele de contact.
Totusi, sunt curios cu fac "schimbarea de macaz" atunci cand ploua? banuiesc ca nu e chiar indicat sa lucrezi cu betele alea cand sunt ude si tu stai in apa.
Sunt din fibra de sticla. Perfect izolante.
Teoretic macazele sunt automate si nu ar trebui sa se dea jos pentru a-si muta "antenele", practic majoritatea sunt defecte la fel ca la tramvaie.
la tramvai baga ranga in gaura, aplica putina forta, si gata schimbarea de macaz.
La troleibuz trebuie dexteritate sa asezi prajina de 5 m lungime pe firul ala care se mai si misca putin. Automate zici? Poate doar pe hartie.
Am intrebat intre timp pe cineva mai in tema de la electrici si majoritatea macazelor sunt functionale. Se actioneaza electric prin accelerarea sub patina, cazul vazut de tine este o exceptie.
Schimburile astea manuale de captatori de troleibuz se fac in situatii rare, ori cand ai un defect la comanda de schimbare a directiei la un macaz (destul de rar, ele cand se strica mai degraba sar cu totul captatorii), ori, mult mai des, cand e nevoie sa foloseasca o bucla tehnica care nu e legata de restul retelei prin macazuri. Se practica pentru segmente scurte acolo unde ai in rare situatii nevoie de schimbare a directiei de pe firul principal, cel mai adesea pentru trasee de acces/retragere fara sa parcurgi tot traseul "normal", sau bucle de intoarcere folosite doar in diverse situatii de avarie. Au avantajul ca nu incurca deloc traficul normal de troleibuze, stiind cat de degradate sunt elementele de retea bucuresteana, care trebuie abordate cu maxim 15 km/h. Sunt destul de intalnite portiunile astea prin oras. Colegul mai degraba a vazut o situatia de genul.
NB: cea mai tare manevra de genul asta are loc la retragerea lui 76 dinspre cartier. Ca sa nu ocoleasca pana la mama naibii, la Vacaresti, multi soferi pur si simplu se opresc in mijlocul intersectiei si muta captatorii pe reteaua lui 74 spre Emil Racovita, ca e fix langa, ca mai apoi sa intre direct in depou. Eficienta maxima :lol:
E interesant de considerat strategic reteaua de troleibuze. Cu mici exceptii (Berceni, Dacia), cam toata reteaua depinde de axa istorica est-vest si va fi enorm afectata de constructia M5 (cand, cum se va face tronsonul central). Dupa deschiderea M5, nu stiu daca va mai fi nevoie de toate liniile de pe Kogalniceanu-Elisabeta-Carol.
Sunt ferm convins ca troleibuzul e o solutie excelenta pentru mobilitate, dar cred ca trebuie gandita evolutia strategica a retelei in timp - cu obiectivul de a inlocui rutele de autobuze.
In rondul de la Nitu Vasile ii vezi mereu cum schimba manual. Si se misca atat de natural incat pare exersata manevra.
La fel, si vatmanii se incadreaza perfect in timpul de la semafor cand folosesc ranga pt a schimba macazul la Calea vitan cu Mihai Bravu
Pana la urma nu a fost semnat in 2020 un contract de 100 troleibuze cu Bozankaya Otomotiv?
Ar fi deja timpul sa vina din ele daca s-a semnat.
A fost anulat contractul pe final de mandat (chiar 2-3 zile înainte de tranziție). O întreagă epopee în care lucrurile erau cusute cu ață albă. Acum lucrurile sunt în instanță și finanțarea blocată.
https://www.facebook.com/110194064630202/posts/228544756128465/
Pe partea de aspect nu ma pot pronunta. Aceste vehicule au facut istorie in Bucuresti. Imi aduc aminte ca au fost primele troleibuze la care puteai sa apesi un buton ca sa se deschida usile in statie. Era un progres imens. Erau oameni mai in varsta care odata ce ajungea troleul in statie si oprea, usile nu se mai deschideau automat, si ei asteptau sa se deschida. Soc si groaza pentru ei, dar mereu era cineva care sa le spuna: "apasati pe buton"!
Orice plecare la munte incepea in troleul de gara (71, 93 care venea primul)!
Orice drum spre Cismigiu incepea cu troleul de Universitate (69, 90 care venea primul)!
Si aveau si incalzire! Wow pe atunci!
Ce sa mai zic... Istoria isi are locul ei. Din pacate STB-ul nu face nimic ca sa intinereasca parcul de troleibuze si asta ma supara... bine ca are Brasovul troleibuze noi, ca acolo sunt bani!
Primăria Capitalei aprobă demararea procedurilor de achiziție a 200 de troleibuze noi cu autonomie de 20 km
Primăria Capitalei urmează să discute și să voteze în ședința CGMB din 28.04.2022 un proiect de aprobare a demarării procedurilor pentru achiziția a 200 de troleibuze noi. Cele 200 de troleibuze vor fi împărțite în două loturi, 100 de 18 metri și 100 de 12 metri, toate urmând să aibă o autonomie de 20 km. Valoarea estimată este de 590.000 euro pentru un vehicul de 12 metri și 620.000 euro pentru un vehicul articulat de 18 metri. Ca sursă de finanțare este prevăzută solicitarea de fonduri prin PNRR și POR 2021-2027. După aprobarea studiului de oportunitate urmează realizarea caietelor de sarcini, aprobarea proiectelor de finanțare și demararea efectivă a licitației pentru achiziția noilor troleibuze.
Sursa. (https://mobilitate.eu/primaria-capitalei-200-trole/)
Pe la Mănăstire in emisiune s-a spus ceva de genul ca Nicușor vrea sa ia de la prietenul sau Blidar,dar si al lui Orban după tramvaie si troleibuze.Daca este așa,întrebarea ar fi Astra produce troleibuze si mai ales cu autonomie???
Da, vezi pe site-ul lor oficial: https://avcactive.com/troleibuze/
Sper sa nu cumpere asa ceva. Am vazut si la tramvaie. Bozankaya e peste Imperio, de exemplu. Poate vor cumpara si ei ceva serios, nu doar facem licitatie si cine castiga de la el cumparam, noi nu stim, nu ne intereseaza. Cand iei ceva pentru oras, trebuie sa te implici, sa stii ce vrei, sa iei ceva reprezentativ, important, care sa insemne ceva. Nu la misto, orice e pe piata, ca e nou sau ca e facut in Romania sau, repet, noi nu stim, asta a iesit lalicitatie. Ca si cum gust, estetica, functionalitate, confort, simbol pentru oras, in fond, nu ar exista.
Primăria Capitalei va cumpăra 22 de troleibuze noi. Investiția de 11 milioane de euro va fi finanțată din PNRR
Primăria Capitalei poate lansa procedura de achiziție pentru 22 troleibuze noi cu finanțare prin PNRR după ce Consiliul General al Municipiului București a votat vineri un Proiect pentru investiția de 11 milioane Euro. Primăria explică în nota de fundamentare că, parcul de troleibuze a tot scăzut în ultimii ani și a ajuns la doar 227 de vehicule, iar din cauza numărului redus, STB trebuie să crească timpul de așteptare din stații : ,,Parcul de vehicule al operatorului STB SA este format dintr-un număr de 2159 de vehicule, din care 1527 autobuze, 227 troleibuze si 405 tramvaie. Rețeaua de troleibuze reprezintă o parte minoră față de restul rețelei operate de STB S.A., cu 16 trasee și 150 km lungime de rețea, cale dublă de rulare. Întreaga rețea este situată pe teritoriul Municipiului București. Rețeaua cuprinde câteva linii radiate si include o secțiune în centrul orașului 0 a doua rețea, mai restrânsă, cuprinde trei linii pe distante scurte în zona periferică de sud-est. Actualul parc de troleibuze, cu o vechime medie de aproximativ 18,46 de ani, face fata cu greu la necesitățile unui transport sustenabil. În decursul ultimilor ani, parcul de troleibuze a scăzut drastic de la 302 troleibuze în 2017 la 227 de troleibuze în inventarul actual al operatorului de transport. Astfel, din cauza numărului redus de troleibuze din parcul de vehicule, a frecventelor defecte si a reparațiilor care trebuie efectuate, la anumite intervale orare operatorul public STB SA este nevoit sa reducă frecventa în stațiile de transport întrucât nu dispune de parc care sa înlocuiască troleibuzele nefuncționale /care se defectează pe trasee."
Sursa. (https://economedia.ro/primaria-capitalei-va-cumpara-22-de-troleibuze-noi-investitia-de-11-milioane-de-euro-va-fi-finantata-din-pnrr.html#.Yn7KQOhBxPY)
Unde gasesc astia troleibuze cu 0.5 mil € / bucata?
^ La Astra poate, a fost pe acolo și probabil s-au înțeles.... :D
Poate fi inclusiv Solaris, dar la limită. Depinde de structura licitației. Poate e una cadru, iar 22 sunt lotul inițial. Mai ales că una din liniile vizate are declarată o frecvență de 40min cu troleele astea noi :o
Să nu uităm că ținta e de 200 de troleibuze, pe lângă cele deja cu finanțare prin Fondul de Mediu.
Deci cel mai bine așteptăm un pic până se clarifică situația.
Quote from: cezar-mario2012 on May 15, 2022, 03:46:26 PM^ La Astra poate, a fost pe acolo și probabil s-au înțeles.... :D
Bine ghicit,Mănăstire spunea într-una din emisiuni ca va lua si troleibuzele de la prietenul sau Blidar.
A fost relansată licitația pentru 100 de troleibuze
https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100153811
De ce cumpără doar troleibuze de capacitate mică și nu pregătesc o licitație și pentru unele de capacitate mai mare, cu burduf?
PS: am impresia că cerința cu puterea motorului de 200 kw rămăsese de la dedicația fostei pentru Bozankaya.
Pentru că pentru proiectul ăsta avem finanțarea asigurată de hăt și riscă să se piardă.
Da, cerința aia complică situația pentru unii producători. Deși oferă opționale de dotare, se împiedică în omologare care trebuie existentă la depunerea ofertei.
Solaris și Skoda au contestat licitația, ambele criticând printre altele puterea motorului.
În urma contestațiilor de mai sus PMB a acționat preventiv cu măsuri de remediere: acum la tracțiune se cer minim 160kW
...și a fost depusă o singură ofertă, din partea Solaris.
Excelentă veste! Sunt niște produse calitative. Fiind singurul ofertant, e o veste bună și legat de viteza cu care se va semna contractul.
Și când ne gândim că era să avem niște prototipuri turcești... Trist să zic că a meritat așteptarea. Ca idee, în decembrie 2016 s-a propus proiectul de hotărâre al CGMB pentru achiziționarea lor
Avantajul autonomiei e că se pot optimiza punctual traseele cărora vor fi alocate.
Plus depasirea obstacolelor in caz de deranjamente.
Dar uneori asta se poate rezolva lejer cu extinderea retelei care se incapataneaza sa nu apara - vezi capul inutil de la Sf Voievozi.
"Solaris intră în premieră în transportul public din București câștigând contractul pentru 100 de troleibuze cu autonomie
Polonezii de la Solaris ajung și în București, după câștigarea licitației pentru 100 de troleibuze noi, cu autonomie. Valoarea estimată a troleibuzelor este de 273 milioane lei, urmând ca toate troleibuzele să fie livrate cât mai repede, finanțarea fiind valabilă până în anul 2024."
https://mobilitate.eu/solaris-100-troleibuze-autonomie/?fbclid=IwAR3lD0q8E2Kyuva6YTkphd7_M1i2qMyCVAQ3yZ9JIiHo_V-UvSqKT5nu36w
Pentru consemnare, s-a semnat pe 29 decembrie pentru 100 de bucăți Solaris de 12m
Tot ca sa ramana:
Troleu Solaris 2022: ~475.000€ / bucata. Am gasit putine referinte, dar pare pret fara TVA.
Autobus Mercedes Hybrid 2019: ~317.000€ + tva.
(e mai greu de gasit un pret la Otokar-uri pt ca sunt mai multe modele in oferta)
Troleibuze pe caroserie Solaris livrate/în curs de livrare în orașele din România unde există rețea:
- Baia Mare: 8 buc.
- Brașov: 51
- București: 100
- Cluj-Napoca: 50
- Galați: 17
- Mediaș: 3
- Ploiești: 20
- Târgu Jiu: 35
- Timișoara: -
- Vaslui: 10
Total: 294
La Timișoara urmează să fie cumpărate 25 de troleibuze noi.
Tot de pe Facebook, o postare (https://www.facebook.com/Bujduveanu/posts/pfbid0auEp9vuRMmrRb11WJ9jmLpAHm3oG8ut3oVhxtuDALwHrwpUMccYc8mtCHAfSXat2l)de pe pagina lui Stelian Bujduveanu:
QuoteAvem, în premieră, imagini cu noile tipuri de troleibuze care vor circula în București!
O delegație formată din specialiști în transporturi și mobilitate urbană se află astăzi la Fabrica Solaris Bus & Coach din Polonia, acolo unde se stabilesc ultimele detalii tehnice pentru livrarea celor 100 de troleibuze pentru București.
📌 Echipa noastră este formată din consilierii generali Florin Melciu, Președintele Comisiei de Transporturi și Mobilitate Urbană, Răzvan Mitu, președintele de ședință din CGMB și reprezentanți ai Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.
➡️ Din martie 2024, vom avea la București troleibuze noi, din gama de 12 m. Acestea vor avea podeaua complet coborâtă și spațiu destinat cărucioarelor pentru persoanele cu dizabilități. Vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și vor avea o autonomie minimă de 20 de km.
Garanția funcționării este de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani pentru fiecare troleibuz în ansamblu.
______
ℹ️ În perioada imediat următoare, vom lansa procedura de achiziție pentru celelalte 22 de troleibuze pentru care am obținut fonduri prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
(https://imgur.com/a/pIteV7e)
Le așteptăm să apară pe străzile din București în ianuarie 2024, după ultimele promisiuni.
Nu mai este mult.
Pe ce rute urmeaza sa intre?
Aici e o listă: https://forum.mobilitate.eu/viewtopic.php?p=3627#p3627
Eu tot nu înțeleg de ce nu cumpără și troleibuze de capacitate mare, cu burduf.
E orașul mic, nu au loc pe stradă, ne put, lipsește sporul de burduf și nu ar avea cine să le conducă.
E o problema simpla - capacitate vs. frecventa.
Daca cumperi articulate, cu acelasi buget vei putea cumpara mai putine vehicule, si prin urmare vei avea mai putine curse pe fiecare linie, dar fiecare vehicul va avea o capacitate mai mare. Daca cumperi simple, vei avea ture mai multe, deci frecvente mai bune, dar capacitatea per vehicul mai mica. Costul pe pasager transportat este cam la fel (desi nu pare ca exista foarte multe studii).
In Bucuresti, ITB/RATB/STB nu au fost niciodata capabili sa ofere un orar functional, in parte din cauza traficului cauzat de densitatea uriasa a populatiei. Nici macar in anii '60-'70. Tot ce au putut oferi vreodata e un interval de succedare, un numar de ture, iar in epoca in care au pus un orar pe site, a fost (si este) intotdeauna science-fiction pur.
Cum nu exista orar (respectabil) pentru un utilizator, tot ce conteaza e frecventa - cum vehiculele vin in statie fara orar, pasagerii vor veni in statie aleator, iar atractivitatea creste pe masura ce numarul de minute intre vehicule scade. De asta au sens autobuzele scurte - un interval de succedare de 5 minute este mult mai atractiv ca unul de 8-10 minute, iar un interval de 10 minute e acceptabil, pe cand unul de 17-20 de minute face ca vehiculul sa nu fie folosit de nimeni (e considerat "fantoma").
Cand Bucurestiul va avea o infrastructura care sa permita orare respectabile pe scara larga, atunci vom putea vorbi si de articulate pe scara larga.
Solutie: cresti bugetul de achizitie, prin taxarea masinii personale. Win-win.
@frunzaverde singura predictibilitate poate fi asociată deci doar tramvaielor cu traseul separat de cel auto.
@Earthchild - Fara benzi dedicate pe un procent mare din retea, la nivelul curent de trafic auto din Bucuresti, nu ai cum avea predictibilitate. De altfel, lipsa de predictibilitate in transport e comuna in Bucuresti - de cate ori am auzit "poate facem 20 minute, poate facem o ora" sau "stiu cand plec, nu stiu cand ajung".
Plus ca apoi va trebui schimbata gandirea STB, care pana acum cativa ani, niciodata nu a operat la orar, ci la frecventa si interval de succedare (inclusiv ranforsari si eliminari). Plus gandirea bucuresteanului, care nu a fost niciodata expus la "autobuz la orar" ci doar la frecventa ("41 vine la 3 minute, 385 vine la 10, 90 e fantoma etc.").
@AndreiB - De acord, dar taxarea proprietatii (sau orice alta forma de taxare dincolo de nivelul de paradis fiscal din Romania curenta) este in momentul asta neacceptabila nici politic, nici de catre cetateni. Esecul taxei Oxigen face ca o taxa de poluare in Bucuresti sa fie improbabila in viitorul apropiat.
copiii mei se orientează după aplicația STB cu succes destul de rezonabil... E drept că e altă frecvență ca în oraș, vorbim de 2 autobuze pe oră, cam așa, și de cele mai multe ori necorelate cu orarul școlilor. Problema "la noi în suburbii" e că autobuzele au devenit victima propriului succes și sunt mereu aglomerate - sincer mă gândesc că poate ar trebui să plătească abonament și ei (elevii au gratuit) dar oricum mă îndoiesc că există o formă de "piață" la STB - în sensul ca liniile cu mai multe încasări să primească mașini suplimentare.
Asta vroiam să zic si eu, aplicația a făcut chiar si liniile cu frecvențe mai proaste utilizabile. Și chiar si pentru restul, te uiți dacă nu e vreun gol între tramvaie, de exemplu. E destul de rudimentară, dar își face treaba. Singura problemă e că de când au trecut pe Digi mai sunt probleme cu semnalul prin unele zone și autobuzele dispar/apar în aplicație când sunt zone cu acoperire slabă (de obicei printre blocuri).
[mention]carutasul [/mention]
Încercați o petiție la TPBI pentru creșterea frecvenței și/sau îmbunătățirea programului de circulație, am înțeles că sunt destul de ok și țin cont de cereri (ideal ar fi să facă mai multă lume):
https://tpbi.ro/contact/
Eu din contra cred ca autobuzele in suburbii sunt folosite apropape doar de cei care nu au alta alternativa.
O metoda sa le faca mai populare ar fi sa le ruleze in regim expres - i.e. sa opreasca in comuna normal, si dupa ce intra pe soseaua arteriala sa mearga aproape non-stop pana in Bucuresti.
Si sa depaseasca limita de viteza de 40km/h. Culmea in oras autobuzele circula cu 60km/h, dar Citaro de pe regionale se taraie cu 40km/h pe DN1.
@AndreiB de ce taraie (exista limita) cu 40 ? nu s din bucuresti
@AndreiB Depinde ce înțelegi prin "alternativă". Chiar și la nivel de middle class există copii (de fapt unii se mută în zonă tocmai pentru că vor să aibă copii și nu vor să se înghesuie cu ei într-un apartament de bloc) și acei copii trebuie să meargă la școală. Deci da, nu au alternativă, alternativa e să îi ducă un părinte care lucrează în oraș și merge cu mașina. Există și alternativa microbuzelor, însă microbuzele nu au "aplicație" și nu știi la ce oră trec. În fine. Oricum e offtopic pe aici, am intervenit doar apropo de "lipsa de predictibilitate". Cred că în oraș e altfel dar la astea rare cu aplicația lucrurile au devenit relativ predictibile. Am avut vreo 2-3 cazuri în doi ani de când a mers cel mare la liceu în care cursa s-a anulat (presupun că mașină defectă) și l-am dus cu mașina personală. Mi se pare un procent destul de bun.
Eu merg des cu autobuzul la Corbeanca. Copii cum spui tu, si oameni de conditie mai modesta. Toti cei middle class sunt in masina.
Si e normal — autobuzul face dublu cat masina pana la PPL.
@GIV Nu stiu de ce, dar asa se intampla. Rutele regionale circula cu 40km/h, alea urbane cu viteza normala.
De ce? Habar nu am.
Limitator la cele Euro 3?
Primele randări cu troleibuzele Solaris. Sursa: Primăria Municipiului Bucureşti/Facebook (https://www.facebook.com/PMBucuresti/posts/pfbid02NwRqn8WX5FCdGixDcKMsxnFNDsRop5AKxkq76NFL8iVtTKxAoMco5S2VjmBxS3hkl)
(https://i.redd.it/h7n315ab0rvb1.jpg)
(https://i.redd.it/cxo1x7ab0rvb1.jpg)
(https://i.redd.it/y1u0r4ab0rvb1.jpg)
(https://i.redd.it/ssai98ab0rvb1.jpg)
(https://i.redd.it/2brtsaab0rvb1.jpg)
(https://i.redd.it/k3828dab0rvb1.jpg)
(https://i.redd.it/niibwbab0rvb1.jpg)
(https://i.redd.it/wsq9ydab0rvb1.jpg)
(https://i.redd.it/itxp66ab0rvb1.jpg)
zice la gazetă că vin în ianuarie primele 15:
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26759746-foto-primele-15-troleibuze-din-lotul-100-cumparate-primaria-capitalei-vor-livrate-ianuarie.htm (https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26759746-foto-primele-15-troleibuze-din-lotul-100-cumparate-primaria-capitalei-vor-livrate-ianuarie.htm)
EU sunt curios dacă se vor putea înființa noi trasee folosind autonomia dată de baterie. Mă gândesc că dacă se pot încărca de pe linie se pot adapta și autobuzele electrice (sau înlocui în timp) , ar câștiga un timp folositor în loc să se încarce la depou, că asta cred că e principala problemă cu ele, ai un timp în care sunt indisponibile ... Altfel, mai ales la lipsa noastră de întreținere, nu tu schimbat ulei, nu tu furat motorină, par ideale pentru STB :)
Asociatia Metrou Usor a propus niste modificari de trasee, astfel incat sa se profite la maxim de reteaua de troleibuz si de autonomia noilor vehicule. Vezi mai jos:
AMU nr.73 din 08.12.2023 Propuneri pentru operarea noilor troleibuze cu autonomie din București.pdf (https://forum.metrouusor.com/File?id=217796&preview=False)
intrebarea este daca noile troleibuze cu autonomie se pot cupla / decupla automat la retea? Partea cu decuplarea e mai facila, dar cuplarea nu, mai ales daca sunt masini parcate sub retea. totusi, nu cred ca e o tragedie daca se da soferul jos si cupleaza captatorii la prima statie unde reteaua devine disponibila.
se mai dezmorțește și el un pic :) Nu știu dacă tot așa dificil e cu captatorii, or mai fi făcut și ei vreo șmecherie să îi facă mai manevrabili ...
În acest articol e inserat un video cu cuplarea automată a captatorilor la Solaris-urile din Brașov: https://www.g4media.ro/studiu-comasarea-unor-linii-de-autobuz-cu-cele-de-troleibuz-in-bucuresti-noile-vehicule-cu-autonomie-de-20-km-pot-fi-decuplate-de-la-fir-si-folosite-pe-rute-mai-lungi-autobuzele-diesel-poluante-v.html
simplu și ingenios :)
Intr-adevar. Sa specificam nu este ideea autoritatii ci a colegilor de dincolo.
Fara colegii grijulii de la metrouusor am fi pierduti. In structurile de specialitate ale primariei si STB-ului lucreaza pesemne numai amatori...
Nici nu s-a anuntat oficial pe care trasee vor fi folosite ca hop si astia cu propunerile. Daca intimplator o parte din trasee coincid cu ideile lor, se pot umfla in pene ca i-a luat si pe ei cineva in serios.
nu am mai intrat dincolo de mult dar e foarte bine că fac propuneri. Dacă de la STB nu auzim nimic... Ideea e că mi se pare o variantă foarte bună încărcarea de la linia de contact, poate ar merge extinsă și la autobuze. Citisem recent nu mai știu pe unde că o municipalitate germană ar fi renunțat la parcul de electrice din cauza problemelor legate de necesitatea încărcării și în general mi se pare o limitare majoră, dacă pierzi câteva ore pe zi pentru încărcare eficiența mijloacelor scade, ai nevoie de trei autobuze electrice în loc de două pe motorină, dar noi avem linii destul de extinse de troleu și cumva am putea să scăpăm de problema asta, dacă tot stă mașina în trafic câte o oră de la Kogălniceanu la Izvorul Rece de pildă măcar s-ar încărca bateria :) Iar ideea de a "uni" zonele fără continuitate e destul de evidentă, nu cred că trebuie să o revendice musai cineva, dacă s-au comandat cu baterii înseamnă că deja cineva de la STB s-a gândit la asta...
^^ Se cunosc traseele pe care vor circula, pentru că aceste troleibuze s-au achiziționat în baza unui studiu de oportunitate. Propunerile făcute sunt total diferite față de ce are în gând PMB / STB, care sunt:
Linia 62: Gara de Nord - Militari Residence (prelungită de la Liceul Auto de pe Iuliu Maniu)
Linia 70: Vasile Pârvan - Republice (prelungită de la capătul actual de la intersecția Basarabia cu Morarilor)
Linia 73: Turnu Măgurele - Gara de Nord (prelungită de la Piața Unirii pe Magheru, apoi de la Romană pe rețeaua exitentă)
Linia 74: Bd. Alexandru Obregia - Timpuri Noi (scurtată și deviată de la Pasaj Mihai Bravu prin Splai)
Linia 76: Piața Reșița - Piața Alba Iulia (prelungită de la Unirii pe Bd. Unirii)
Linia 93: Gara de Nord - Cartier Constantin Brâncuși (prelungită de la Valea Argeșului)
Linia 97: Străulești - Piața Romană (prelungită de la Sfinții Voievozi, zona căminelor Moxa ale ASE)
Ce propune PMB sunt niște prelungiri doar de dragul de a spune că folosesc autonomia troleibuzelor. Pentru Linia 97 lipsesc undeva la 20 de metri de rețea ca să poată întoarce în rond la Romană, e absolut absurd să irosească troleibuze cu autonomie pentru câteva zeci de metri de fir. Ca să nu mai spunem că varianta PMB nu elimină niciun autobuz diesel.
sincer "prelungirile" astea mi se par o prostie pentru că troleul va sta la capăt pe baterie, că nu are linie de contact, adică fix pe dos decât ar fi ideal, să stea la încărcat (sau le bagă în priză, dar e o investiție aiurea, mai bine prelungesc linia). Ideal mi se pare să traversezi zonele fără linie pentru a lega extremitațile orașului traversând zona centrală (sigur că mai precis ar rezulta din studiile de trafic). Piața Unirii zic eu că e clar o zonă de interes, să aduci legăturile din Berceni la Universitate de pildă. În zona de periferie, de blocuri, e mai simplu să prelungești linia, în centru chiar ar fi de dorit să o scoți, altfel ar arăta Universitatea fără cabluri iar troleele ar fi mai manevrabile...
Da, sunt fix degeaba acele prelungiri. Nu aduc pic de valoare rețelei de transport, ci doar încearcă să justifice nevoia de troleibuze cu autonomie. Unele dintre propunerile făcute de colegii de la MetrouUșor sunt chiar foarte de bun simț și mai ales urmăresc un obiectiv clar - înlocuirea unor linii de autobuz cu troleibuze.
Mai e o problema si anume ca vechile troleibuze vor trebui candva inlocuite, pentru ca au o anumita varsta. Practic, noile troleibuze trebuie sa faca acest lucru inainte sa deserveasca noi rute.
Cu siguranță, dar o problemă n-o exclude pe cealaltă. Multe din liniile de troleibuz actuale nu mai corespund nevoilor de mobilitate exact din cauza constrângerilor legate de rețea. Tocmai de aceea ar trebui profitat de aceste troleibuze care au 20km autonomie și IMC (in motion charging), deci se alimentează în timpul deplasării când sunt conectate la rețea, putând să staționeze fără probleme la capăt fără fir.
https://www.facebook.com/watch/?v=2645390988944184
Pregătim troleibuzele pentru primul traseu optimizat: linia 61, pe axa Vest - Centru
"Astăzi am testat primele troleibuze Solaris în traseu. Le pregătim pentru a le introduce pe linia care face legătura Vestul și Centrul Capitalei. Noile troleibuze răspund tuturor cerințelor tehnologice, iar călătoria se va desfășura în condiții de confort sporit și în siguranță.", a declarat directorul general al STB S.A., Daniel Istrate.
În timpul testelor de anduranță au fost verificate:
✔️ noua tehnologie - cuplare/decuplare de la cabluri electrice din cabină, prin acționarea unei comenzi din panoul de comandă de la bord;
✔️ autonomia pe trasee neelectrificate;
✔️ acționare uși pentru acces călători și sisteme de siguranță;
✔️ funcționarea sistemului digital de plată.
_______
🔜 Primele nouă (9) troleibuze - din cele 15 care sosesc în luna ianuarie - vor circula pe linia 61.
Acum, capătul de linie al troleibuzului 61 este la "Master" (fosta autogară Militari). Din februarie, troleibuzele noi vor putea circula și pe trasee neelectrificate. Noul capăt al liniei 61 va fi centrul Comercial Apusului (actual capăt linie 336).
🤝🏻 Lucrăm, zi de zi, pentru a crește calitatea serviciului de transport public.
Îți mulțumesc că mergi cu STB!
---
Deci acum ca poate merge independent au facut linia mai scurta? :o
Daca il duc pe 61 la Apusului, nu se va suprapune perfect cu 336? Era o idee sa il transforme pe 336 in linie de troleibuz.
Nu stiu daca cei care locuiesc in zona Master SA vor fi incintati. Daca merg mai departe de Cotroceni, va trebui sa schimbe.
Poate îl desființează pe 336 și măresc numărul de ture ale lui 61 (eventual cu autobuze electrice dacă nu le ajung troleibuzele).
Se suprapun aproape perfect: doar în zona Cotroceni au traseu diferit pe un sens. Problema cu 61 îi că e semnificativ mai lent decât 336 din cauza rețelei (limite de viteză la încrucișări, macazuri). De aceea 336 e mai sardiniadă ca 61. Însă oricum se ranforsează, fiind o linie cu cerere mare.
La linia 336 nu se poate renunța pentru că e inclusă în planul original de autobuze electrice. Da, lipsa de rațiune din trecut poate bântui un deceniu după. Și 61 cu numărul actual de ture n-ar duce traficul oricum.
De fapt soluția reală pe traseul ăsta sunt articulatele.
Facebook Nicușor Dan: (https://www.facebook.com/NicusorDan.ro/posts/pfbid02bSrmoHtt8Gadq42bUW9cS8AwK671VrvcL5BN361mkRcqsp8zTuJ4KT9kA58MuSPil)
Quote🟢 🚎 Noile troleibuze Solaris ies pe traseu începând cu data de 03 februarie.
🟢 🚎 Acestea vor circula pe linia 61, care va prelua traseul liniei de autobuz 336 între Complex Comercial Apusului și Piața Rosetti.
🟢🚎 Astfel, linia de autobuz 336 devine linia de troleibuz 61.
🟢🚎 Linia 61 va funcționa între terminalele ,,Complex Comercial Apusului" și ,,Piața Rosetti", pe traseul: ,,Complex Comercial Apusului", Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, Șos. Cotroceni, Bd. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Bulevardul Carol I, ,,Piața Rosetti", cu întoarcere pe Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenței, Piața Operei, Bd. Eroii, Bd. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Șos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, terminal ,,Complex Comercial Apusului".
🟢🚎 Autonomia de 20 km de care beneficiază troleibuzele Solaris le va permite să circule pe baterii pe tronsonul cuprins între stația ,,Apusului" și capătul de linie ,,Complex Comercial Apusului", unde nu există rețea electrică.
🟢🚎 Linia 61 va fi asigurată temporar cu vehicule mixte, troleibuze noi și autobuze preluate de pe linia 336.
🟢🚎 Pe măsura livrării celor 100 de troleibuze, acestea vor înlocui treptat autobuzele, astfel încât pe linia 61 vor circula numai vehicule nepoluante.
Cum era aia că nu se poate desființa?
Pana sa ne anunte asta ND, chiar ma intrebam unde vor avea loc si troleibuzele 61 la Complex Comercial Apusului, pentru stationarea la final de traseu?
Si btw, daca tot au autonomie, pe sensul Militari - centru le-as fi dus pe traseul lui 336, cu trecere pe Splai prin fata Spitalului Municipal.
P.S.: scuze ca sunt un pic offtopic
Mai bine construiesc retea pina la Apusului si folosesc autonomia doar pentru a-i depasi pe cretinii care blocheaza calea.
Bun,practic au ingropat acest traseu. Va fi captiv pe banda 1 pe Iuliu maniu la care se adauga ce s-a mai zis: limite de viteză la încrucișări, macazuri.
Parca vad ca scot si 136 care oricum venea rar.
De cand s-a inchis Podul Grant mereu e coada de la benzinarie pana la Leu sensul spre AFI
Mie mi se pare o aberatie, la ce capacitate de transport e necesara acolo e nevoie si de 336.
Nu toate lucrurile care arata bine pe hartie sunt bune in practica.
La fel, comasarea lui 300 cu 381 a afectat grav capacitatea fostei linii 300.
Conform unei declarații a viceprimarului, linia 62 care rămâne pe Iuliu Maniu va fi suplimentată.
Pe noul 61 nu vor putea circula vechile troleibuze, ci doar cele noi + autobuze. Inițial vor circulă 9 troleibuze + 11 autobuze pe noul 61, adică fix turația lui 336 de azi. Pe măsură ce se mai livrează troleibuze, se vor mai înlocui din autobuze.
Dacă 62 se va suplimenta cu troleibuzele de pe vechiul 61, atunci nu se va pierde deloc capacitate.
Quote from: reiny2000 on January 30, 2024, 05:24:39 PMCum era aia că nu se poate desființa?
Troleibuzele fiind prind fonduri AFM, ai o oarecare flexibilitate. Electricele sunt pe Fonduri Europene, unde în principiu sunt stricți cu tabelul de trasee. Înseamnă că au reușit o negociere bine justificată, ceea ce mă bucură. Să vedem că asigură și capacitatea necesară, pentru că 336 era o linie foarte încărcată, cu frecvență bună.
Zice 15 Martie, dar sper ca e Februarie.
Noile troleibuze STB care ar fi trebuit să iasă pe traseu la începutul lunii, întârzie din cauza unor nereguli depistate la teste
Troleibuzele anunțate cu surle și trâmbițe de primarul general Nicușor Dan sunt blocate în depou. Edilul a anunțat anterior că vehiculele urmau să intre pe traseu pe 3 februarie. Însă la testele făcute pentru recepția acestora, au fost depistate unele probleme. Valoarea celor 100 de troleibuze electrice cumpărate de municipalitate este de 290 de milioane de lei. Președintele Comisiei de Transport și Mobilitate Urbană, Florin Melciu, a detaliat problemele identificate.
Video: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/noile-troleibuze-stb-care-ar-fi-trebuit-sa-iasa-pe-traseu-la-inceputul-lunii-intarzie-din-cauza-unor-nereguli-depistate-la-teste-2679575
An electoral. Comunica niste date total anapoda la inceput.
Nu cred sa fi fost rama de metrou/tramvai/troleu pe traseu la data comunicata initial. Fie ca a fost vorba de Bucuresti/Cluj/Brasov, etc.
Toate au avut nevoie de teste, training, ajustari, etc. Absolut normal pentru cineva din tehnic.
Nu si pentru politicieni. Ei comunica "Au ajuns in Portul Constanta. Maine le vedeti pe traseu!".
Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan, transmite Agerpres.
"15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei. Astfel, 6 noi troleibuze vor circula pe linia 93, care merge de la Valea Argeşului până la Gara de Nord, iar de luni alte 9 mijloace de transport noi vor intra şi pe linia 61 (care leagă cartierul Militari de Piaţa Rosetti)", informează edilul general pe pagina sa de socializare.
Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.
Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.
Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.
Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
https://www.g4media.ro/15-troleibuze-solaris-din-cele-100-au-fost-scoase-pe-strazile-capitalei-anunta-nicusor-dan.html (https://www.g4media.ro/15-troleibuze-solaris-din-cele-100-au-fost-scoase-pe-strazile-capitalei-anunta-nicusor-dan.html)
https://tpbi.ro/tpbi-noile-troleibuze-solaris-intra-in-circulatie-sambata-pe-linia-93-iar-de-luni-pe-linia-61/ (https://tpbi.ro/tpbi-noile-troleibuze-solaris-intra-in-circulatie-sambata-pe-linia-93-iar-de-luni-pe-linia-61/)
Știți ceva de o linie de troleibuz deviată prin cartierul Cotroceni? Zilele trecute s-au efectuat marcaje rutiere și au fost amplasate indicatoare pentru 3 stații (intrare Carol Davila dinspre Eroilor; intersecție Carol Davila cu Lister; ieșire Lister în Piața Operei). Nu se efectuează lucrări pentru montaj linie de contact deci probabil segmentul va fi parcurs pe baterii. Eu am bănuit că ar fi o deviere a traseului 69 (sensul spre centru) dar cineva spunea că a vorbit cu muncitorii iar ei știau de traseul 70, ceea ce sugerează prelungirea capătului de la Vasile Pârvan pe Splai cu buclă prin Eroilor-Davila-Lister-Operei.
Conjugat, s-a instituit sens unic pe Carol Davila dinspre Eroilor spre Lister (excepție bucata din fața stației Petrom).
Normal că imediat s-a organizat un grup de nimby care protestează pentru vibrații (închipuite și improbabile) și pentru blocarea accesului în cartier (din nou, improbabil). În realitate îi deranjează sensul unic de pe Davila care le limitează accesul cu mașina la Mega Image-ul de la Piața Cotroceni.
Asociația de transport public București-Ilfov (TPBI) informează, într-un răspuns la o solicitare G4Media, de ce este important să fie introdusă linia 70 de troleibuz în cartierul Cotroceni. Subiectul a generat discuții, în urma petiției ,,Fără autobuze în Cotroceni" inițiate de un locuitor din zonă, în care acesta ridică multe semne de întrebare.
În zona mixtă de vile și blocuri din cartierul Cotroceni, în apropierea Bisericii Elefterie și a gurii de metrou Erorilor, municipalitatea Bucureștiului a început în martie 2024 să traseze benzi galbene, semn distinct de transport în comun de suprafață. Inițiativa ce are ca scop creșterea mobilității persoanelor în vârstă din zonă – după cum afirmă Asociația de transport public București-Ilfov (TPBI), autoritatea care a avizat proiectul – a devenit ușor de aplicat datorită noilor troleibuze Solaris cu autonomie, introduse în circulație de la începutul anului, și care își pot prelungi traseul prin decuplarea de la firele electrice și funcționarea pe baterii.
La scurt timp însă, după marcajele pe asfalt, o petiție inițiată de un locuitor al Cotroceniului a reușit să mobilizeze populația din zonă cu argumente care privesc în special vechimea clădirilor și caracterul rezidențial. Lansată la finalul lunii martie, petiția a strâns în două săptămâni aproape 700 de semnături. Cele două străzi vizate de noul traseu al liniei 70 de troleibuz sunt Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister.
https://www.g4media.ro/ce-argumente-are-asociatia-de-transport-public-in-fata-celor-700-de-semnatari-ai-petitiei-fara-autobuze-in-cotroceni-ce-se-opun-ca-linia-70-de-troleibuz-sa-circule-pe-strazile-din-ca.html
În articol argumentele pro și contra.
https://mobilitate.eu/primaria-capitalei-100-trole/
Primăria Capitalei consultă piața pentru achiziția a 100 de troleibuze articulate cu autonomie
18 septembrie 2024
Primăria Capitalei consultă piața pentru achiziția a 100 de troleibuze articulate cu autonomie
Primăria Capitalei a lansat o consultare de piață în vederea obținerii de informații pentru lansarea unei licitații pentru achiziția a 100 de troleibuze noi, articulate, cu autonomie. Astfel se cere o autonomie de minim 20 Km cu utilizarea încălzirii și a climatizării, precum și a serviciilor auxiliare la fel ca în modul de mers alimentat de la rețea. Durata de viață a bateriilor trebuie să fie de minim 3000 de cicluri complete de încărcare-descărcare. Troleibuzele vor avea sistem de alimentare și încărcare IMC, cu captatoare cu decuplare și cuplare automată.
Se cer troleibuze cu o capacitate de 140 călători, dintre care 42 pe scaune, cu o durată de exploatare de minim 15 ani, cu reparații generale necesare la minim 8 ani sau 560.000 km. Se cere o garanție full de 350.000 km sau minim 5 ani, cu o durată de utilizare a bateriilor de minim 8 ani. Lungimea troleibuzului va fi de 18 metri cu o abatere permisă de maxim +-80 cm.
Troleibuzele vor fi echipate cu calculator de bord și toate dotările normale pentru vehiculele moderne, dar și cu o serie de protecții la tensiune periculoasă. În consultarea pieței se solicită informații despre un cost estimativ al celor 100 de troleibuze și un grafic de livrare. Troleibuze articulate similare cu cele cerute de PMB sunt utilizate cu succes în Brașov din anul 2020.
(https://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2024/09/DSC_1213-1024x576.jpg)
Foto: mobilitate.eu
Eu tot nu intelegeaqm de ce nu cumpara Bucurestiul troleibuze lungi si autobuze articulate asa cum e la Brasov. Nu cred ca fundamental ai mai mult trafic de calatori la BV sau situatia strazilor mult mai permisiva. Chiar la BV ai chinuri cu giratoriile. Iar pe vremuri troleibuzele articulate mergeau chiar pana la Poarta Schei, deci strazile inguste nu cred ca sunt o justificare (trebuie doar sa cureti bizonii care lasa masinile parcate pe colt, dar cum poate PS4 sa curete chiar si in cartiere pe stradute nu vad de ce nu s-ar putea in general)
Cele din poza de mai sus sunt chiar foarte faine, iar cuplarea si decluplarea de la retea e rapida. Nu prea simti fiind calator ca ai trecut de pe retea pe baterie.
[CN1077478 (https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100190599)] Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public prin achiziția unui număr de 22 troleibuze din gama de 12 m cu autonomie de minim 20 km
Data publicare: 03.02.2025
Autoritate contractanta: MUNICIPIUL BUCURESTI
Valoarea totala estimata: 71.500.000 Moneda: RON
^ O singură ofertă:
ANADOLU AUTOMOBIL ROM
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100250773