Am gasit pe calculator (facand curatenie prin foldere) imaginea de mai jos, intitulata "variante ocolire RUS", banuiesc ca e de la o prezentare cand era ministru transporturilor Ioan Rus. Dupa anii trecuti pe acolo, harta pare sa fie din 2015 sau dinainte de 2015.
In plus fata de ce avem pe harta interactiva API:
- Dorohoi
- Medias
Are cineva informatii despre aceste proiecte?
(https://i.imgur.com/PRlgqfO.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Pai este dinainte de 2015, daca anii de finalizare sunt 2015... Probabil de prin 2012...2013...
Zic asta pentru ca știm termenul "standard" de 2 ani pentru finalizare....
http://www.turnulsfatului.ro/2018/10/04/mediasul-va-avea-centura-in-3-ani-conform-scenariului-optimist/
Legat de centura Medias...lasand la o parte greata legata de campania electorala evidenta.......sa vedem acel 10 noiembrie..,cu "siguranta" va fii respectat >:(
VO Medias
(https://i.imgur.com/2M8blhh.jpg)
S-ar putea sa am si o imagine mai buna, dar trebuie sa caut.
Dupa parerea mea centura Medias ar trebuii sa includa si Tarnava ( inainte de o curba stransa,care devine mai ales iarna magazin de piese auto) si Brateiu....sunt localitati la 1-2 km de Medias ..acest lucru ar creste cu 20-30%costul proiectului,dar beneficiile sunt evidente.......configuratia actuală creeaza niste "dopuri" minunate la ambele capete,reprezentate de cele 2 localități
Ideal da, dar ...
Parerea mea este ca la Colonia Tarnava ar putea doar sa indrepte acea bucla al DN-ului, mai ales dupa ce se muta traficul rutier pe noua linie de cale ferata, astfel ramanand loc ca DN sa mearga "drept" pe unde era bucla veche a CFR.
Dincolo la Brateiu problema e Raul Tarnava Mare si ca trebuie sa fie trecuta de doua ori cu pod ca sa ocolesti satul, se merita? Daca dincolo la Colonia Tarnava pentru CFR nu au mutat raul ci au preferat sa faca doua poduri pe Cale Ferata, nici aici nu se va justifica mutarea raului, cu atat mai putin.
Nu mi-a iesit desenul, vroiam sa fac linia putin mai curbata...
(https://i.imgur.com/uJ6uLNK.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
se merita....din acei bani europeni pe care ii aruncam pe fereastra....cred ca e nevoie de o puzedrie de astfel de proiecte mai mici ( centuri ocolitoare,reabilitari de DN,crearea a 2 benzi la urcare,corectarea de curbe, denivelari de intersecții,etc )
Mai stiti ceva de Centura Medias ???
Dl Neaga a promis ca pana pe 10 noiembrie o publica in SEAP,
https://www.dcnews.ro/centura-medias-neaga-incepe-constructia-ipoteza-optimista_616348.html
VO MediasQuote from: adiarc on October 30, 2018, 09:55:02 PM
http://www.turnulsfatului.ro/2018/10/04/mediasul-va-avea-centura-in-3-ani-conform-scenariului-optimist/
Legat de centura Medias...lasand la o parte greata legata de campania electorala evidenta.......sa vedem acel 10 noiembrie..,cu "siguranta" va fii respectat >:(
Bineinteles ca au intarziat cateva zile, dar tot au dat-o in bara. Niste grauri zic ca documentatia de atribuire a fost respinsa, dar cert e ca se vrea lansarea pentru proiectare si executie.
VO MediasQuote from: NGC on December 09, 2018, 01:36:07 PM
Niste grauri zic ca documentatia de atribuire a fost respinsa, dar cert e ca se vrea lansarea pentru proiectare si executie.
Am fost intrebat in privat despre niste detalii suplimentare, dar o sa scriu raspunsul aici, ca poate mai sunt si altii interesati.
Studiul de fezabilitate initial a fost elaborat in 2004 de catre EUROMETUDES.
In 2009 studiul a fost actualizat de catre asocierea WSP INTERNATIONAL SWEDEN + TRACTEBEL ENGINEERING.
In 2014 desteptii de la CNAIR au incercat sa contracteze actualizarea / revizuirea studiului de fezabilitate, dar licitatia a fost anulata in 2016.
Asadar avem un
SF din 2009, iar
acordul de mediu este din 2004.
In baza acestor documente CNAIR incearca acum sa contracteze proiectarea si executia la pachet. Documentatia de atribuire le-a fost respinsa deja cel putin o data.
Cine este interesat de documentatia din SF din 2009, o poate descarca de aici (http://sitevechi.cnadnr.ro/docs/proceduri_derulare/arhiva%202014%20medias.rar). Poate pune
Ionut niste planse sau mai asteptam lansarea oficiala a licitatiei.
Si cum ne-am obisnuit deja in ultima vreme, avem din nou un
proiect matur. :lol:
Prin proiect matur te referi ca aproape are 18 ani de cand se lucreaza la el? :D
Nu. Ma refer la documentatie actualizata la zi. :p :lol:
Asta zicea si
Ionut la DX12 zilele trecute.
Quote from: Ionut on December 19, 2018, 04:05:38 PM
E bine ca se grabesc acum cand au contract de lucrari semnat. :lol:
"Proiect matur".
Atunci in 2014...2016...credeam ca cei de la Luca Way (Poyry) reusisera sa obtina neanularea licitatiei. Naspa.
Quote from: NGC on January 30, 2019, 09:52:17 PM
In urmatoarele 3 saptamani ar trebui sa avem cateva evenimente despre care va voi informa pe masura ce apar la orizont. Stay tuned! ;)
Incepem cu o dedicatie de la CNAIR pentru
adiarc si
alecu26. :p
Astazi a fost lansata licitatia [CN1008499] / 31.01.2019, "
PROIECTARE si EXECUTIE ,,Varianta de Ocolire a municipiului Medias"".
Valoare estimata: 125.739.114,00 RON fara TVA
Durata contractului: 30 luni, din care 6 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie
Termen depunere oferte: 28.03.2019
Fonduri: Bugetare
Quote
CLAUZE SUSPENSIVE: "Procedura va fi anulata in cazul in care pana la data semnarii contractului nu vor fi asigurate creditele de angajament necesare prin actualizarea/revizuirea indicatorilor tehnico-economici aprobati prin HG nr. 1638/07.10.2004 si inscrierea acestora in programul de investitii anual, anexa la legea bugetului de stat"
@Ionut: Te ocupi de planse?
^ O sa ma ocup de planse, vad cand. Sunt in urma si cu monitorizarea pe centuri (tabele). Mda.
Geiger vs Strabag probabil. Oricum, SF din 2004, AM din 2004, toate avizele expirate, structura rutieră complet depășită, 2 treceri peste Târnava, 2 peste CF, multe relocări de utilități. Sunt curios dacă se vor încadra în buget.
Quote from: horatiu.cosma on January 31, 2019, 12:32:27 PM
Oricum, SF din 2004 [...]
Capătul dinspre Sighișoara o să radă complet aceste terenuri (https://www.google.ro/maps/@46.172808,24.3890853,3a,75y,0.33h,87.22t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5jZSojy1IVry4Wd6abA-cg!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D5jZSojy1IVry4Wd6abA-cg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D182.8993%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656), pică exact pe ele (vezi fișierul atașat). Imediat lângă era Ocolul Silvic, care are ditamai curtea, dar e mai ușor să-i dăm în cap privatului.
Mulțumesc pt centura Medias.
Totusi sa vedem plansele.Daca iarasi va fii ca la DN14 ( drum asa zis modernizat ),atunci e un alt proiect facut pe min 30 de ani si din start esuat pt ca e gândit pt traficul si mașinile din sec 19...cand au aparut.
Reiau un minim standard pt aceasta centura
- sa inceapa dinainte de Tarnava,dinainte de curba " piese de masina" ( sunt accidente aproape zilnic si sunt piese auto peste tot pe margine )
- sa treaca spre Tarnaveni undeva aproape de iesirea din Blajel
- sa inglobeze si Brateiu
- sa aiba expropieri si poduri la 2 benzi pe sens
- sa aiba separatoare de sens ,macar in curbe
- curbele sa aiba viteze decente de proiectare,fara clasicele curbe de carute
- 2 benzi la urcare
...mai sunt...acestea de mai sus ar fii un minim decent pt 2024-2025,cand va fii gata si pt masinile din acel an nu pt cele de acum o suta de ani.
As vrea sa fiu optimist,dar...stiti voi
@adiarc: Păi vezi în atașament varianta de pe SICAP, n-o să-ți placă :(.
VO Medias
(https://i.ibb.co/bgZSBYJ/medias.jpg)
Proiect "matur", de pe vremea lui Pazvante.
Planse si detalii interesante Centura Medias.
Caietul de sarcini (atasat). Cateva elemente:
Situatia existenta.
(https://i.imgur.com/3whPsCD.png)
Traseul. Profil longitudinal.
(https://i.imgur.com/E5AmMSg.png)
(https://i.imgur.com/JXN4Jkd.png)
Intersectii/noduri. Lucrari de consolidare.
(https://i.imgur.com/aSxxlHo.png)
(https://i.imgur.com/XYPheLc.png)
Pasaje, viaducte, poduri.
(https://i.imgur.com/NTlpLOt.png)
(https://i.imgur.com/nCe5GYg.png)
(https://i.imgur.com/tLZEfTO.png)
Profile transversale tip.
(https://i.imgur.com/9rZDHQxh.jpg) (https://i.imgur.com/9rZDHQx.jpg)
(https://i.imgur.com/pOcnjash.jpg) (https://i.imgur.com/pOcnjas.jpg)
(https://i.imgur.com/oqeo7vrh.jpg) (https://i.imgur.com/oqeo7vr.jpg)
(https://i.imgur.com/ZC5guK0h.jpg) (https://i.imgur.com/ZC5guK0.jpg)
(https://i.imgur.com/wbGOdXbh.jpg) (https://i.imgur.com/wbGOdXb.jpg)
Traseu - lucrari de drum.
(https://i.imgur.com/wFRE3tlh.jpg) (https://i.imgur.com/wFRE3tl.jpg)
(https://i.imgur.com/uZdHCsVh.jpg) (https://i.imgur.com/uZdHCsV.jpg)
(https://i.imgur.com/V7AezNhh.jpg) (https://i.imgur.com/V7AezNh.jpg)
(https://i.imgur.com/MCktOqrh.jpg) (https://i.imgur.com/MCktOqr.jpg)
(https://i.imgur.com/DFl465Yh.jpg) (https://i.imgur.com/DFl465Y.jpg)
(https://i.imgur.com/ExlwXo8h.jpg) (https://i.imgur.com/ExlwXo8.jpg)
(https://i.imgur.com/wgRxzhTh.jpg) (https://i.imgur.com/wgRxzhT.jpg)
Poduri, pasaje, viaducte.
Pasaj peste CF300, km 1+115
(https://i.imgur.com/WbScwhCh.jpg) (https://i.imgur.com/WbScwhC.jpg)
Pod peste Tarnava Mare, km 2+139
(https://i.imgur.com/B0dmhUXh.jpg) (https://i.imgur.com/B0dmhUX.jpg)
Viaduct, km 4+987
(https://i.imgur.com/naSg0SZh.jpg) (https://i.imgur.com/naSg0SZ.jpg)
Viaduct, km 5+359
(https://i.imgur.com/fAoo8Och.jpg) (https://i.imgur.com/fAoo8Oc.jpg)
Pod peste Tarnava Mare, km 6+405
(https://i.imgur.com/CNlLMPth.jpg) (https://i.imgur.com/CNlLMPt.jpg)
Pasaj peste CF300, km 7+925
(https://i.imgur.com/6KPa8Csh.jpg) (https://i.imgur.com/6KPa8Cs.jpg)
Gata. Puteti discuta.
Giratoriu la intersectia cu DN14A reprezinta un dop de trafic usor de anticipat inca de acum.
la iesirea spre Sighisoara exista o trecere la nivel unde se formeaza cozi destul de lungi.
Ar fi o solutie desfiintarea acestei treceri si constructia unei iesiri direct in centura ?(linia rosie ingrosata)
(https://i.imgur.com/oxgO9eI.jpg)
S-a scos la licitație proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a municipiului Mediaș
CNAIR SA a publicat pe platforma informatică de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare pentru procedurade achiziție publică pentruproiectarea și execuțiaVariantei de Ocolire a municipiului Mediaș în lungime de 8,5 km.
Durata contractului va fi de 30 luni din care 6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și minim 36 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Valoarea estimată a acestui proiect este de 125.739.114 lei fără TVA.
Necesitatea acestei investiții constă în descongestionarea traficului în municipiul Mediaș, al doilea municipiu din județul Sibiu. Acest municipiu este situat la intersecția a două drumuri naționale importante în rețeaua de drumuri (DN 14 și DN 14A). Mediașul este afectat semnificativ de traficul de tranzit ușor și greu, național și internațional care se desfășoară în interiorul municipiului, pe arterele principale situate inclusiv în zona centrală a orașului.
CNADNR (http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/s-scos-la-licita%C8%9Bie-proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia-0)
Quote from: adrian rosca on January 31, 2019, 10:34:24 PM
[...] iar la VO Medias doar credite de angajament.
^ Adevarul e ca nici nu e nevoie de bani, abia s-a lansat licitatia.
API pe Facebook (https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/1178472098993462)
Joi, 31.01.2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația Variantei de Ocolire Mediaș cu o valoare estimată de 125,7 milioane RON (fără TVA) pentru 8,425 km de drum cu o bandă pe sens. Contractul prevede 6 luni de proiectare și doi ani de execuție în teren. Pe forum găsiți planșe și dezbateri: http://bit.ly/2MZ3HnS.
Studiul de fezabilitate a fost aprobat în urmă cu aproape 15 ani, în 2004. În 2014, CNAIR a încercat să-l actualizeze dar a anulat licitația în 2016. Surprinzător, acum acest studiu este considerat corespunzător pentru licitația de lucrări în 2019...
Centura se desprinde din DN14 în apropierea ieșirii din Mediaș spre Sibiu, traversează printr-un pasaj suprateran de 300 de metri calea ferată Brașov-Alba Iulia, continuă spre nord-est cu un pod de 140 m peste Târnava Mare și se intersectează cu un drum local printr-un giratoriu.
Pe aproximativ 2,5 km, traseul șerpuiește de-a lungul Râului Târnava Mare și chiar pe digul acestuia, fiind prevăzute două viaducte de 135 și 177 de metri și o intersecție cu DN14A. În continuare avem un alt pod peste râu și un nou pasaj peste calea ferată Brașov-Alba Iulia. Sfârșitul proiectului este în DN14 la est de oraș, spre Sighișoara.
Așa-zisa Variantă "de Ocolire" trece prin mijlocul Municipiului Mediaș, urmând cursul Râului Târnava Mare, la fel cum Autostrada Comarnic-Brașov ("derulată" în parteneriat public-privat de Comisia de Prognoză) croșetează un traseu prin mijlocul stațiunilor de pe Valea Prahovei, de-a lungul (și prin albia) Prahovei.
Rămâne de văzut dacă viitorul antreprenor general va putea obține toate avizele și acordurile necesare unei construcții care este neprietenoasă cu mediul. Nici nu mai vorbim de exproprieri și relocările de utilități.
Așa cum am spus de nenumărate ori, un studiu de fezabilitate de proastă calitate va duce inevitabil la blocaje și întârzieri în execuția lucrărilor din teren.
Hai ca CNAIR a inceput anul cu dreptul. :lol: :lol: :lol:
Nici bine nu a lansat licitatia si avem deja doua contestatii la documentatia de atribuire. :lol:
Incepem mai intai cu contestatia STRABAG.
(https://i.imgur.com/pE0GyD8.jpg)
Lectura completa o puteti gasi timp de 7 zile aici (https://wetransfer.com/downloads/16045c98d4f2b6535040038942fb6e9620190212194545/9299c03c2f8a54e9fc9bc9cb2fda8d2420190212194545/9222a0).
Continuam cu contestatia GEIGER.
(https://i.imgur.com/BsWFebj.jpg)
(https://i.imgur.com/yqtBviT.jpg)
Lectura completa o puteti gasi timp de 7 zile aici (https://wetransfer.com/downloads/16045c98d4f2b6535040038942fb6e9620190212194545/9299c03c2f8a54e9fc9bc9cb2fda8d2420190212194545/9222a0).
Poate ne aduce Iepurasul un precedent. ;) :p
http://www.turnulsfatului.ro/2019/02/15/licitatie-pentru-prosti-cea-mai-noua-centura-ocolitoare-din-sibiu-moare-inainte-de-se-naste-si-ilegala-si-incompleta/
cand prostia si incompetenta ating paroxismul
Sa pun paie pe foc si sa pregatesc munitie contra
PAPAGALULUI Cuc. :lol: :p
Quote from: NGC on February 12, 2019, 10:28:03 PM
Incepem mai intai cu contestatia STRABAG.
Quote from: NGC on February 12, 2019, 10:29:29 PM
Continuam cu contestatia GEIGER.
Ambele contestatii au fost admise, dar cea de la GEIGER doar partial.
Am uitat sa va las lectura de seara. O gasiti timp de 7 zile aici (https://wetransfer.com/downloads/5c09b3973dee30e7333f3a9407c032ef20190307194053/d92029207f87781f7214586255fdb0ae20190307194053/0bda12).
E solutia de la Centura Dej, dar ai pus-o la Medias. ;)
Am corectat. :p
Multumesc pentru atentionare!
Avem prima amanare si aici, pentru ca au fost admise contestatiile (la GEIGER doar partial). Noul termen pentru depunerea ofertelor este 06.05.2019. Asteptam masurile de remediere si clarificarile.
CNAIR a adoptat ceva masuri de remediere, dar nu tot ce a impus CNSC. Drept urmare, GEIGER a contestat din nou.
Noua contestatie a celor de la GEIGER a fost respinsa. Mai poate urma CAB.
Nu a mai urmat CAB, dar avem o noua amanare si aici. Noul termen este 31.05.2019.
Avand in vedere ca la Dej s-a bagat un singur constructor, sunt curios daca aici vor oferta pana la urma Geiger si/sau Strabag... la Dej contestatia ARL Cluj (grupul Strabag) a fost admisa dar apoi nu au depus oferta...
Cert este ca avem cel putin un ofertant. O sa rog vrabiutele sa incerce sa vada cum stam.
raman f.f sceptic legat de implementarea acestui proiect.
e aceasi reteta care a dus spre dezastru in cazul majoritatii proiectelor - SF de 2 bani f.f vechi,facut din birou si fara nici o legatura cu realitatea din prezent....si un beneficiar impotent ,incompetent si ....si esuat...la fel ca toate institutiile platite din bani publici ca sa taie frunza la caini
Se vede ce bine a fost pregatita licitatia si proiectul in sine. ;)
Avem un singur ofertant, BERGIZ INSAAT ANONIM SIRKETI.
Probabil urmeaza descalificarea.
aceasi reteta...SF de cacao...beneficiar de cacao....constructori de cacao.....zero rezultate...si aceasi solutie ca peste tot....apucati-va naibii si faceti un SF cum trebuie.....stiu...vb singur.. :D
Problema acolo e ca un SF ok va contine tunele.
si daca ar fii citavi la cap ar incepe inainte de Tarnava ( de curba mortii ) si ar iesii dincolo de Brateiu....dar nu sunt
Umbla vorba ca firma asta alearga de una singura, dar va iesi pe locul doi. :lol:
In traducere, desi sunt singurii ofertanti, au fost descalificati.
O sa revin.
:lol:
La prima licitatie in Ro...e si normal. Trebuie vreo 5...6 licitatii sa te prinzi ce usa trebuie deschisa cu capul. Pardon...ce documente trebuie depuse.
I-au descalificat la evaluarea tehnica si CNAIR incearca anularea procedurii. Turci au contestat.
Contestatia a fost respinsa. Mai poate urma CAB, dar sansele sunt aproape inexistente.
Nu a mai urmat vreun recurs la CAB, asa ca licitatia a fost anulata. Pana la urma turcii au alergat singuri si au iesit pe locul 2.
oricum sansele de reusita pt un proiect cu un SF de pe vremea când bunica era fata,erau minime.....alt proiect...hai sa ne facem ca muncim...luni de zile pierdute si bani publici aruncati pe geam
Quote from: NGC on November 18, 2019, 08:10:22 PM
Nu a mai urmat vreun recurs la CAB, asa ca licitatia a fost anulata. Pana la urma turcii au alergat singuri si au iesit pe locul 2.
Pentru a tine evidenta in mod corect, sa zicem ca turcii au contestat cu intarziere la CAB, dar decizia a fost respinsa, asa ca
nu se schimba nimic.
11:30
Participarea vicepremierului Raluca Turcan și a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, la semnarea protocolului de predare a documentației privind varianta ocolitoare
- Primăria Mediaș
Video pagina de FB PNL: https://www.facebook.com/pnl.ro/videos/241527050588635
Anunt de participare: [CN1026596 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100108374)] Actualizare studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN14"
Data publicare: 01.12.2020
Autoritate contractanta: Municipiul Medias
Valoarea totala estimata: 2.452.000 lei
Depunere oferta - Data limita: 21.01.2021
legat de centura Medias...s-a scos la licitatie actualizarea SF de catre Primaria Medias ( probabil vor sa repete modelul de succes Oradea -sa faca ei hartogaraia si apoi cnair executia )...ca un lucru bun,vor intersectii denivelate cu drumurile de intersectare...proiectantii ofertanti nu imi spun nimic,dar poate spun celor in domeniu
sursa : https://www.turnulsfatului.ro/2021/01/27/dupa-doi-ani-pierduti-cu-povesti-rdquo-de-autostrada-rdquo-trei-firme-se-bat-sa-reia-proiectul-centurii-ocolitoare-a-mediasului-de-la-zero-179591
scuze...uitasem ca are topic dedicat
Ofertantii pentru "Actualizare studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN14"".
1. ADURO IMPEX
2. COPLAN-CONSULTANTI-ARHITECTI-INGINERI
3. YUKSEL PROJE ULUSLARARASI A.S.
Castigatorul initial este ADURO IMPEX.
Primăria municipiului Mediaș a semnat contractul de actualizare a studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a orașului. Este primul contract pe care administrația locală îl semnează de la preluarea proiectului.
După mai bine de 15 ani în care proiectul centurii ocolitoare a Mediașului a rămas la stadiul de documentații expirate în birourile autorităților centrale, administrația orașului de pe Târnava Mare a preluat proiectul și anunță semnarea primului contract pentru acest obiectiv. Este vorba de actualizarea studiului de fezabilitate realizat în 2004 (vezi foto principală) la comanda Companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere.
1,8 milioane de lei, cu tot cu TVA, este valoarea acestui contract semnat pe 3 iunie și atribuit în urma unei proceduri publice societății Aduro Impex din București. În termen de opt luni, societatea angajată va trebui să actualizeze studiul de fezabilitate. Contractul are o durată de implementare mai mare, de 15 luni, după actualizarea SF-ului fiind solicitate și servicii de asistență. "Firma câștigătoare va acorda asistență municipalității pe întreg circuitul de avizare, până la obținerea Hotărârii Guvernului de reaprobare a indicatorilor tehnico-economici, conform studiului de fezabilitate actualizat. Proiectul este inclus în Ordinul Ministrul Transporturilor nr. 1699/2020, care prevede aprobarea listei ce cuprinde proiectele de infrastructură și transport, în vederea includerii la finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Investiția se va realiza în conformitate cu OUG 101/2020, prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a încheiat cu municipalitatea un parteneriat de implementare, document semnat în data de 30 septembrie 2020", informează reprezentanții Primăriei Mediaș
"Lungimea totală a traseului variantei ocolitoare este de 8,425 km și prevede podurile și pasajele peste râul Târnava Mare, iar linia CF300, cu o lungime de 1,185 km include patru poduri și două viaducte. Traseul pornește din sensul giratoriu situat pe Șoseaua Sibiului, traversează linia ferată și râul Târnava Mare, se intersectează cu str. Titus Andronic, continuă de-a lungul digului râului, se intersectează cu str. Baznei, continuă cu un viaduct în zona stadionului și apoi traversează râul Târnava Mare și linia căii ferate la ieșire până în DN14", comunicat CJ Sibiu
Sursa (https://www.turnulsfatului.ro/2021/06/03/primaria-anunta-semnarea-primului-contract-pentru-varianta-ocolitoare-a-mediasului-182582/)
^ cum spuneam anterior...o prostie monumentala ca nu pleacă de la intrarea in Tarnava Mare dinspre Sibiu,INAINTE de curba mortii si sa iasa dupa Brateiu.....pe bune..e un proiect făcut pe zeci de ani
Se mai știu ceva noutăți despre centura Mediaș? Ultima informație pe care am putut-o găsi după o căutare rapidă pe internet este această știre din 9 iunie:
QuoteAleșii locali din Mediaș au aprobat în cadrul unei ședințe extraordinare hotărârea privind aprobarea proiectului la faza Actualizare Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a oraşului Mediaș, pe Drumul Național 14". După această lungă și grea etapă urmează aprobarea proiectului în Comisia Tehnică a CNAIR, apoi în Comisia Interministerială, iar ultimul pas până la licitație este aprobarea în Guvernul României.
https://sibiu100.ro/eveniment/va-fi-actualizat-studiul-de-fezabilitate-si-indicatorii-tehnico-economici-pentru-centura-ocolitoare-a-mediasului/ (https://sibiu100.ro/eveniment/va-fi-actualizat-studiul-de-fezabilitate-si-indicatorii-tehnico-economici-pentru-centura-ocolitoare-a-mediasului/)
Primarul Mediașului pe FB:
QuoteÎn legătură cu varianta ocolitoare, traseul nu este pe dig ci pe apă , motiv pentru care nu afectează proiectul de agrement pe care-l promovam pe malul Târnavei. In legătura cu varianta ocolitoare, vă aduceți bine aminte că era "era creionată " pe malul Târnavei doar că Apele Romane Mures nu au acceptat această propunere . Acesta este și unul dintre motive pentru care valoarea acesteia a crescut substanțial .
Declarația de mai sus am găsit-o la secțiunea comentarii a acestei postări https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0tiKffwp2FttrkTQ5AXRkJgD6V4q9joS8Ymd6TsRgE2Zg5M7aFBKcuTszAzCC9GCnl&id=100063717081620 (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0tiKffwp2FttrkTQ5AXRkJgD6V4q9joS8Ymd6TsRgE2Zg5M7aFBKcuTszAzCC9GCnl&id=100063717081620)
Deci se pare că a crescut considerabil valoarea centurii, iar traseul ei va fi deasupra Târnavei, nu pe malul râului. :o
Proiectul de agrement despre care se face referire este o viitoare zonă de promenadă care ar urma să fie amenajată pe malul Târnavei între podul din zona străzii Baznei și cel de pe strada Titus Andronic. Pentru cine dorește mai multe informații despre proiectul de agrement, las aici acest link https://novatv.ro/2023/07/zona-de-promenada-cu-fonduri-europene-pe-malul-tarnavei-mari/ (https://novatv.ro/2023/07/zona-de-promenada-cu-fonduri-europene-pe-malul-tarnavei-mari/)
1.1 miliarde lei? Dar ce? E autostrada cu 10 benzi/sens?
Probabil costă atât de mult fiindcă o parte din centură va fi deasupra apei râului Târnava Mare. :bash:
Este totuși interesant cum nu au primit acordul Apelor Române Mureș să proiecteze centura pe malul râului, însă au primit acordul de a proiecta o parte din centură SUSPENDATĂ deasupra apei. Oricum, la o asemenea valoare și la un asemenea volum de lucrări, nu cred că vom vedea lucrări în teren în următorii ani. Să zicem mersi dacă va fi măcar scoasă la licitație de proiectare și execuție anul viitor.
Oricum, așa cum au spus mai demult alți colegi pe forum, traseul ideal ar fi fost să se conecteze cu DN14A la ieșirea din Blăjel, undeva după hula Baznei. Astfel, ar fi fost evitată urcarea dificilă pe hulă și ar fi putut fi desființate acele restricții de tonaj (https://www.google.com/maps/@46.1779822,24.3373158,3a,20.2y,333.71h,91.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1s55-30PKhEfZ1GakHTQWW2Q!2e0!7i16384!8i8192?hl=ro&entry=ttu). În timpul iernii, deseori se formează blocaje din cauză că unele camioane nu mai pot urca acel deal care are mai multe curbe în ac de păr, o geometrie proastă etc. Cred că toți sunt de acord că nu e nicio plăcere să urci cu 30 km/h dealul după un camion care este încărcat.
Păcat că conexiunea cu DN14A va rămâne tot în acest loc (https://www.google.com/maps/@46.1710025,24.3460253,18.75z?hl=ro&entry=ttu), la intersecția cu DJ142A, unde probabil se vor forma blocaje de trafic. Noutatea este că în acel loc va fi o girație suspendată.
Las aici și informații despre traseul centurii, pe care le-am găsit pe sibiu100.ro (https://sibiu100.ro/eveniment/va-fi-actualizat-studiul-de-fezabilitate-si-indicatorii-tehnico-economici-pentru-centura-ocolitoare-a-mediasului/)
,,Traseul variantei de ocolire a Municipiului Mediaș are o lungime de 8,7 kilometri, începe din Drumul Național DN 14 din sensul giratoriu existent, traversează calea ferată și strada Rora Mare, ocolește stația de epurare ape uzate a oraşului, traversează canalul Ighiș și râul Târnava Mare. În continuare traversează strada Titus Andronic și aleea pietonală Gura Câmpului intersectându-se cu Drumul Național 14 A (strada Baznei) printr-o girație suspendată, după care urmează cursul râului Târnava Mare, pe care o traversează cu pod la kilometrul 6+140 de metri, traversează calea ferată și se intersectează cu Drumul Național DN 14 la intersecție cu drumul Buzdului.
Varianta ocolitoare va avea opt pasaje/poduri/viaducte/pasarele cu lungimea totală de aproximativ 5, 125 metri liniari, o intersecție giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție giratorie.
Valoarea totală a proiectului pentru viitoarea centură ocolitoare a Mediașului este de 1,1 miliarde de lei, inclusiv TVA."
S-a mai aprobat încă o dată în CL Mediaș completarea proiectului de actualizare a studiului de fezabilitate a VO Mediaș...
QuoteLa inițiativa Primarului Gheorghe Roman, Consiliul Local Mediaș a aprobat marți în cadrul unei ședințe extraordinare, completarea proiectului la faza Actualizare Studiul de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a Devizului General pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14".
În faza următoare, proiectul centurii ocolitoare a municipiului Mediaș va ajunge în Comisia Tehnică a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, apoi în Comisia Interministerială, iar ultimul pas până la licitație va fi aprobarea de către Guvernul României.
Sursă: Nova Tv (https://novatv.ro/2023/09/proiectul-centurii-ocolitoare-a-municipiului-medias-a-mai-facut-un-pas-inainte/)
Las mai jos indicatorii tehnico-economici ai variantei ocolitoare Mediaș (i-am găsit pe site-ul primăriei Mediaș (http://www.primariamedias.ro/portal/medias/portal.nsf/allbyunid/3AD09C22E2CC6D9BC225800B0022062C?OpenDocument) la secțiunea Consiliul Local / Hotărâri / HCL nr. 253/05.09.2023:
(https://i.imgur.com/pJCaBvF.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Actualizarea studiului de fezabilitate pentru VO s-a aprobat de 2 ori în CL Mediaș: la începutul lunii iunie (https://sibiu100.ro/eveniment/va-fi-actualizat-studiul-de-fezabilitate-si-indicatorii-tehnico-economici-pentru-centura-ocolitoare-a-mediasului/) și în 5 septembrie (https://novatv.ro/2023/09/proiectul-centurii-ocolitoare-a-municipiului-medias-a-mai-facut-un-pas-inainte/). Am aflat și motivul într-o postare de pe FB a Primăriei Municipiului Mediaș (https://fb.watch/mWR0WFO0ys/):
Quote🟡Documentația tehnică a variantei ocolitoare a municipiului Mediaș a fost recent analizată în cadrul ședinței Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind solicitate o serie de completări tehnice.
🔵Astfel, consilierii locali medieșeni, întruniți în ședință extraordinară de îndată, au aprobat marți, 5 septembrie 2023, completarea proiectului la faza Actualizare Studiul de fezabilitate (actualizat prin HCL nr. 171/2023), a indicatorilor tehnico-economici și a Devizului General pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14".
❗️Obiectivul proiectului este decongestionarea traficului în municipiul Mediaș, precum și reducerea timpilor de călătorie.
🔵Traseul variantei de ocolire a municipiului Mediaș are o lungime liniară de 8769,49 metri, și va cuprinde pasaje, poduri, viaducte, pasarele, o intersecție giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție giratorie la nivel.
🟡Întregul traseu al variantei ocolitoare începe din drumul național DN 14 din sensul giratoriu existent, traversează calea ferată CF 300 și strada Rora Mare, ocolește stația de epurare ape uzate a orașului peste canalul Ighiș și râul Târnava Mare. În continuare, traversează strada Titus Andronic și aleea pietonală din cartierul Gura Câmpului, intersectându-se cu DN 14A (strada Baznei) printr-o girație suspendată, după care urmează cursul râului Târnava Mare, traversat cu pod la km 6+140. Urmează apoi traversarea căii ferate CF300 și se intersectează cu drumul DN 14, la intersecție cu drumul Buzdului.
❗️Valoarea totală a întregului obiectiv de investiții este de 1.152.221.436,15 lei.
QuoteProiectul centurii ocolitoare a municipiului Mediaș a primit avizul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Acesta este cel mai important pas făcut până acum în acest proiect și va fi urmat de trecerea prin Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, printr-o comisie interministerială, iar ulterior mai este nevoie de o hotărâre de Guvern. Obiectivul municipalității este acela ca hotărârea de guvern să fie adoptată până la sfârșitul anului în curs.
Sursă: Nova TV (https://novatv.ro/2023/10/centura-ocolitoare-a-mediasului-a-primit-avizul-cnair/)
Se pare că au scos centura la licitație, dar finanțarea plutește în aer. Până acum se lăudau tot timpul că banii vor veni din POT 2021-2027.
QuoteDupă ce recent, Proiectul centurii ocolitoare a municipiului Mediaș a primit avizul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în cursul zilei de astăzi varianta ocolitoare a orașului a trecut și de Comisia Tehnică de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Astfel, în acest moment mai sunt doi pași de făcut, respectiv trecerea de Comisia interministerială și aprobarea Hotărârii de Guvern.
În acest moment investiția este scoasă la licitație. Acest lucru s-a făcut pentru a se câștiga timp. Trebuie menționat faptul că există o clauză în contract care prevede faptul că în cazul în care nu va exista finanțare, contractul este nul.
Sursă: Nova TV (https://novatv.ro/2023/10/centura-mediasului-a-trecut-si-de-comisia-tehnica-de-la-ministerul-transporturilor/) (Articolul de mai sus este de ieri, 26.10.2023)
Edit: S-ar putea totuși să fie o exagerare a presei locale. Într-un articol din Turnul Sfatului (https://www.turnulsfatului.ro/2023/10/23/un-miliard-de-lei-pentru-8-km-de-drum-a-fost-publicata-intentia-pentru-constructia-centurii-mediasului-206587) din data de 23.10.2023 aflăm, de fapt, altceva:
QuotePrimăria Municipiului Mediaș a publicat anunțul de intenție pentru execuția variantei ocolitoare a localității. Se întâmplă la câteva zile de la primirea avizului din partea CNAIR cu privire la proiect.
În platforma de achiziții publice a fost publicat anunțul de intenție pentru proiectul ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14".
Conform descrierii din platformă, drumul are o lungime de 8,7 km structurată în două tronsoane: ,,Tronson 1 începe din DN 14, dintr-o intersecție giratorie existentă la km 50+950, traversează calea ferată CF 300, str. Rora Mare la km 0+720, urmând să traverseze canalul Ighis și Tâmava Mare. Tronson 2 începe de la intersecția giratorie suspendată din DN 14A, urmărește cursul și traversează râul Tarnava Mare și calea ferata CF 300 până la intersecția cu DN. Traversarea se face denivelat prin poduri și pasaje".
Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 972,7 milioane de lei fără TVA.
Criteriul de atribuire este ,,cel mai bun raport calitate-preț", iar durata contractului este prevăzută pentru 30 de luni. În ceea ce privește finanțarea, se menționează că aceasta se va face din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Transport (POT 2021-2027) și de la Bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Se estimează că anunțul de participare la licitație va fi publicat la mijlocul primei luni din 2024, adică pe 15 ianuarie.
Amintim că viitoarea variantă ocolitoare a Mediașului va avea o bandă pe sens, iar viteza maximă va fi de 80 km/h.
Noutatea este că a fost împărțită pe 2 tronsoane.
De reținut că centura costă aproape
un miliard de lei și a fost proiectată cu
o bandă pe sens, cu
viteza maximă de 80 km/h... :bash:
Eroare de exprimare. Este vorba de viteza de proiectare, nu de viteza maximă.
^^ Serios vorbind, nu cred ca era cazul sa aibă 2 benzi pe sens. Nu avem în zona aia cine știe ce trafic.
Măcar pe urcare sau în anumite zone ar fi fost bine să existe 2 benzi. Oricum traseul actual al centurii e proiectat foarte prost: nu evită curba de la intrarea în Mediaș dinspre Sibiu, nu ocolește curbele în ac de păr de pe Hula Baznei și o parte este suspendată deasupra Târnavei, ceea ce a dus la creșterea costului de execuție. Dacă cumva se va construi vreodată DX Blaj-Copșa Mică-Mediaș-Daneș/Sighișoara/A3 (ceea ce nu cred că se va întâmpla vreodată), atunci ar mai fi o șansă să se poată rezolva toate aceste probleme.
QuoteGuvernul României a aprobat lista proiectelor de investiții publice semnificative prioritare în vederea includerii acestora în proiectul de buget pentru anul 2024, a anunțat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin. Conform acestuia, lista include 221 de proiecte de investiții publice semnificative cu cele mai ridicate beneficii economice și sociale, care au valoare total actualizată de aproximativ 320 de miliarde lei. Printre proiectele aflate pe această listă se numără și varianta ocolitoare a municipiului Mediaș, aflată la poziția 149. Conform documentului, proiectul centurii are ca și termen de finalizare anul 2027.
Sursă: Nova TV (https://novatv.ro/2023/11/centura-mediasului-pe-lista-proiectelor-semnificative-aprobata/)
Avem și avizul consiliului interministerial:
(https://i.imgur.com/IcV0vhF.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Sursă: FB Gheorghe Roman (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0PoMZiudWg5trCrmNMTRSZKqqWPhhCqWT76ArpBie6gaCRBezbAooPAYKa55EMcaJl&id=100063717081620) (primarul Mediașului)
Centura Mediaș inclusa în DEx Sibiu-Copșa Mică-Mediaș-Târnăvei-Iernut
(https://i.imgur.com/1JB2IlJ.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)(http://://i.imgur.com/1JB2IlJ.jpg) Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)[/img]
Este o mare greșală să faci o ,,ocolitoare" trecând chiar prin mijlocul localității printr-o zonă mai aerisită a acesteia, cum este și cazul așa zisei centuri a Mediașului pe malul Târnavei Mari, râul care desparte cartierele orașului, cu două travesări a magistralei CF 300 și două travesări a râului Târnava Mare și cu o construcție pe piloni în albia râului Târnava Mare.
Mult mai bine era integrarea acestei centuri într-un viitor drum expres Sibiu-Copșa Mică-Mediaș-Târnăveni-Iernut.În acest caz centura poate porni de la DN 14 sud de Colonia Târnava-sud de lacul Ighiș-traveseavă drumul județean 141 la nord de eleșteul Moșna-la vest de Buzd-și ajunge la DN 14 în vest de Brateiu.
Tu cred ca visezi la un DX Sibiu - Medias - Sighisoara (nu Iernut!). Caci daca doreai DX spre Iernut nu mai ocoleai Medias-ul ci o apucai direct de la Tarnava spre Blajel.
Bine, sincer vobind stim prea bine ca nu va exista nici un astfel de DX.
@pasadia,
priotriar este conetarea Sibiului la A3/A8 în Iernut , DN 14 Sighișoara-Mediaș este destul de bun pentru moment.Pe de altă parte DEx-ul de care am vorbit va putea fi contiunat în viitor de la Mediaș srpe Agnita-Cincu-Sâmbăta de Sus unde este un nod la autostrada Sibiu-Făgăraș, întregind în acest fel A3 cu acestă proținune care lipsește acum.La fel în viitor se poate continua acest DEx de la Mediaș la Sighișoara , dar pentru acum, el nu este o prioritate.
Iată motivele pentru care centura Mediașului integrată în DEx Sibiu-Copșa Mică-Mediaș-Târnăvei-Iernut ,trebuie să treacă pe la sud de Mediaș.
Dacă tot ești atât de darnic eu zic să te gândești și la un DX între Agnita și Rupea. E nevoie de un acces direct dinspre Sibiu spre Viscri. ;)
@pasadia,
Aici este vorba de mai multe orașe din centrul țării(împreună cu arealul lor) ,cărora trebuie să le dăm și lor o șansă la viață, căci un oraș fără acces la rețeaua de drumuri de mare viteză are șanse mici la dăinuire. Sunt 6 orașe aici în centrul țării: Agnita, Copșa Mică, Sighișoara, Dumbrăveni, Târnăvei, Mediaș, care și datorită lipsei conetării la rețeau de drumuri de mare viteză , au cunoscut o decădere fără precedent după 1989, atât ca forță economică cât și ca populație, și vorbim aici de orașe cu o putere economică remacabilă înainte de 1989,care au ajuns acum la o activitate economică insignifiantă; unele din ele au pierdut mai mult de jumătate din populație.Când de la 80 000 se ajunge la teizeici și ceva de mii, și dintre aceștia mai mulți bătrâni, într-o perioadă de 30 de ani, pe timp de pace, tebuie să cercetăm și cauzele pentru care s-a ajuns aici și să luăm măsurile care se impun pentru remedierea situației.
Una dintre cauze este și lipsa conectării la rețeaua de drumuri de mare viteză.
Viața a 200 000 de oameni care gravitează în jurul acestor orașe, nu trebuie să fie un motiv de sarcasm pentru cineva!
A crede că un "drum de mare viteza" este soluția la orice - asta este motiv de sarcasm.
În rest, analiză socio-economică și motivații pentru care unele orașe cresc sau scad nu este cazul să fac pe acest topic. Atât îți spun, că unele dintre acele localități nu aveau nici o șansă de supraviețuire, nu cu activitatea industrială ce le fusese impusă pe vremea comunismului. Da, mă refer la Târnăveni și la Copșa Mică.
PS - și dacă tot faci analize, ia vezi ce bine o duce Odorheiu Secuiesc aflat la 30 de km mai la est și fără acces la "drumuri de mare viteza". Nu de alta, dar dezvoltarea nu stă neapărat în 4 benzi.
Cum definim acces la "drumul de mare viteza"? Tarnaveni este la mai putin de 20 km de la autostrada. DN 14A nu-i stralucit, dar argumentul cum aceste orase ar fi in decadere din cauza lipsei de acces la DX este cam tras de par. Cu alte orase este un pic mai adevarat, dar problema nu se rezuma la acces la autostrazi, ca nu-i panaceul. Si aceasta nu inseamna ca nu e nevoie de upgrade de infrastructura, dar ar fi de ajuns un DN cu upgrade si variante ocolitoare + transport public (feroviar si rutier). Cum de exemplu ai vrea sa conectezi Agnita cu autostrada, de unde pana unde?
@pasadia ,
nu am spus că drumul de mare viteză singur asigură supraviețuirea unui oraș, ci că lipsa lui este una din cauzele decăderii multor orașe. Drumul de mare viteză face parte însă, din setul de instrumente care asigură dăinuirea unui oraș.
Excepția nu vine să infirme regula , ci ca să întărească regula.
Astăzi nu poți să concurezi economic când mergi pe un drum de căruță de acum 100 de ani, cu unul care merge pe un drum de mare viteză.
În plus astăzi când toată Europa, începând cu Bruxellul, toată ziua o toacă cu mobilitatea urbană durabilă, și pentru implementarea acestui concept și în țara nostră s-au spart în orașe drumuri bune cu 4 benzi , pentru a se împărții trotuarele în două din care o parte este pistă pentru trotinete , biciclete, iar alta pentru pietoni(o mare greșeală) și pentru a se crea benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun , putem totuși să susținem că mobilitatea urbană durabilă , este de puțin folos fără o mobilitate interurbană durabilă.Degeaba spargi drumuri bune în orașe să le adaptezi acestui concept , dacă în afara localităților mergi pe drumuri de căruță de acum 100 de ani cu pante mari, cu curbe strânse și multe , care trec prin toate localitățile, cu intersecții la nivel , cu semafoare și giratorii, treceri de pietoni, treceri la nivel cu calea ferată,etc.
Tot se vorbește de comasarea comunelor, etc., ori nu se poate vorbi de așa ceva , fără să avem mai întâi o infrastructură bine pusă la punct. Din acestă infrastructură trebuie să facă parte și rețeaua de drumuri de mare viteză, de DN-uri DJ-uri, DC-uri, reabilitate, rețea cfr reabilitată și completă, de un transport de stat care să asigure deplasarea oamenilor de localitățile de domiciliu la primării , la reședința de județi , la centrele comerciale, la instituțiile de stat și private , la centrele urbane , la unități de învățământ, la locurile de muncă într-un timp cât mai scurt, ceea ce nu se poate realiza fără o rețea completă de drumuri de mare viteză, și acesta mai necesită mult timp.
Ca de exemplu în zona din centrul țării de care am vorbit mai sus sunt necesare, pe lângă drumurile de mare viteză deja amintite și: Drum de mare viteză Copșa Mică-Micăsasa-Blaj-Teiuș și Micăsasa -Șeica Mare ca să putem vorbi de o rețea de drumuri de mare viteză completă în acestă zonă care să asigure un flux corect de persoane și bunuri între localitățile din zonă.
Ca să clarificăm niște aspecte, drum de mare viteză înseamnă drum expres sau autostradă (minim 4 benzi, separare fizică a sensurilor, noduri denivelate, pante, curbe line etc).
În Masterplanul General de Transport există o serie de drumuri de mare viteză prioritare în România, care costă vreo 40 de miliarde de euro. Până se fac alea (un orizont realist de 20-30 de ani), e greu de crezut că se vor găsi fonduri pentru un drum de mare viteză în afara priorităților.
În schimb ce se poate face, și e în Masterplan, e așa numitul transregio. Un drum național existent pe care se vine cu anumite îmbunătățiri de gen pasaj peste cale ferată, centuri la localități mai mari, banda a 3-a sau chiar a 4-a unde se justifică, separare de sensuri, amenajări de intersecții, iluminat, corecții de curbe.
E o variantă eficientă de îmbunătățit viteza și siguranța cu bani relativ puțini (oricum, net inferior costul față de un drum de mare viteză) care s-ar putea face aici. Doar că pentru asta, e nevoie ca cineva să împingă această variantă.
Masterplanul e din 2016, de atunci nu s-a făcut niciun drum transregio de genul ăsta. În 2021 am început noi discuțiile cu autoritățile locale din Covasna și Harghita pentru Transregio Ditrău - Sf. Gheorghe. Am fost în teren, am discutat câteva idei de centuri, corecții de curbe, banda a 3-a, treceri la nivel cu calea ferată, am început să lucrăm la un studiu de favorabilitate (un fel de pre-fezabilitate), dar am plecat și succesorii au îngropat ideea.
Poate ar trebui încurajate autoritățile locale să preia în propria ogradă aceste proiecte, ar avea șanse mai mari.
Quote from: rezin on November 26, 2023, 04:13:56 PM@pasadia ,
nu am spus că drumul de mare viteză singur asigură supraviețuirea unui oraș, ci că lipsa lui este una din cauzele decăderii multor orașe. Drumul de mare viteză face parte însă, din setul de instrumente care asigură dăinuirea unui oraș.
Si da si nu, pentru ca daca un drum de mare viteza duce la evitarea "decaderii unui oras" intrebarea este: cum a reusit orasul ala sa ajunga asa mare (de acum e in decadere) neavand drumuri de mare viteza?
Tradus: multe orase "mari" au devenit mari ca asa s-a zis de sus. Odata ce nu a mai fost interes de sus sa fie "mari" oamenii au plecat din ele. (adica nu are legatura cu cate drumuri de mare viteza au sau nu au).
Alt exemplu: nu am auzit pe nimeni sa se mute in Ip sau Marca, desi au autostrada acolo.
Ce e coret: intradevar un drum de mare viteza, chiar si doar potential, poate ajuta o anumita zona sa prospere (dar e unul din cumulul de factori necesari).
^^Parcă se voia un TransRegio A10(Teiuș)-Blaj și era în derulare o licitație pentru centura Blaj. Ceva asemănător s-ar putea face și în alte zone, începând cu variante ocolitoare pentru Târnăveni, Copșa Mică, Mediaș.
@misiekwas,
putem defini accesul la drum de mare viteză a unei localități , ca fiind o localitate prin dreptul căreia trece un drum de mare viteză, conectat la rețeaua de drumuri de mare viteză din țară, la distanță de până la 10 km, și care drum de mare viteză are cel puțin un nod prin care se realizează o conetare directă, la acea localitate.
În privința acesta Târnăveniul nu se încadrează la o localitate cu acces la drum de mare viteză. De la Iernut la Târnăveni sunt 20km , treci prin Cucerdea , sat destul de lung, după care urmează urcușul pe hula Tânăveniului cât și coborâșul, cu serpentine și pante.
Am spus cum se conectează Agnita la drumul de mare viteză mai sus când am vorbit despre centura Mediașului integrată în D Ex Sibiu-Copșa Mică -Mediaș-Târnăveni-Iernut . Din acest D Ex de la Mediaș se continuă spre Agnita-Cincu (Bruiu)- conectat în Voila(Sâmbătă de Sus) la autostrada Sibiu-Făgăraș. În acest fel se închide și pauza din A3 dintre Iernut și Voila (Sâmbăta de Sus).
@Voicu.
orașele acestea au devenit mari pentru că au avut o bază solidă înainte , au fost fabrici mai mici cu tradiție în prelucrarea sticlei, tras gem, industria gazului, în țesătorie, fabricare țiglei, cărămizilor, a mobilei, cu tradiție în fabricarea vaselor emailate, în confecționarea încălțămintei , a prelucrării bachelitei, confecționarea de obiecte din piele, în confecții textile, în prelucrarea gazului, în confecționarea mobilei, etc. A existat o experiență în domeniu, muncitori calificați , relații comerciale și de aprovizionare și așa mai departe. Pornind de la această tradiție s-au adăugat și întreprinderi noi, și s-au dezvoltat cele existente, pentru că au fost oameni capabili să miște lucrurile.
Ce spui tu aici de Marca, Ip este doar o vorbă în vânt , acestea sunt două sate fără tradiție meșteșugărească, și apoi aici nici nu putem vorbi de autostradă ,căci aven un petic de asfalt , care vine de nicăieri și ajunge nicăieri, nici măcar nu putem pretinde că acea improvizație de ieșire întrare , ar fi un nod de autostradă. Era bine ca în loc de acel punct de întoarcere de la Nușfalău, să fi făcut la Marca un nod de autostradă adevărat.
Dar, dacă ai adus vorba de Marca , aici a trăit un om, din a cărui experiență de viață, avem de învățat cu toții:Gavril Bărnuțiu (se găsește pe youtube)
Scuza, dar nu-i deloc convingător. Primul lucru: definiția propusa de tine este cam arbitrara și nu neapărat convingătoare. 10 km pana la acces nu este fezabil în mai multe cazuri și chiar dacă în unele poate sa fie de folos din cauza volumului de trafic (Cluj), sa faci asta o regula generala impune niște costuri mult mai mari decât beneficii, sa nu vorbesc despre alte lucruri precum impact de mediu.
Zona Târnăveni-Agnita nu se pretează pentru mediu ca niciodată nu va deveni vreo centru industrial la scara mare (singur loc cu potențial în aceasta privința e Mediaș), și scăderea populației este produsul unui declin absolut natural de la niveluri umflate în perioada comunista și după închiderea de uzine după 89. Zona s-a depopulat nu pentru ca lipsea drumul de viteza (de exemplu pentru Târnăveni câștig de timp ar fi oricum minuscul fata de ce este acum încât chiar nu contează, în plus dacă problema este ca se trece prin sat, răspunsul este VO, nu autostrada), ci pentru ca lipsesc servicii publice de calitate (educație, sănătate, dar și cultura). În acest context, drumul de mare viteza cel mai mult ar însemna că lumea va pleca mai repede. E bine? Nu e, firește, dar nu în drumul de mare viteza sta problema.
Nu spun ca n-ar merita upgrade la infrastructura rutiera (cred ca e peste tot în RO), dar nu în forma de autostrada/DX. Ideea de Transregio este una buna și mi se pare suficienta. Dar nu are rost sa fetisizam autostrăzi (încât la normativ DX e practic A), este un lucru păgubos, pentru ca descurajează căutarea de variante mai potrivite pentru diferite zone în tara.
@rezin, cunosc bine Mediașul, am copilărit acolo. Nici un DX nu va salva Mediașul, pur și simplu e lipsit de forță de muncă. A existat Kromberg și Schubert și aduceau oameni din județ. Turismul e complet absent, deci nema vizitatorul. E pe Coridorul Feroviar de atâția ani și nu a apărut nici măcar un terminal logistic. Legat de centură, singurul traseu fezabil este să pe malul Târnavei.
@misiekwas,
Am spus că dacă distanța până la autostradă este nu de 10 ci până la 10 km poate fi considerată acceptabilă, dacă le la nod avem o legătură directă , care nu trece prin alte localități.
Drumul de viteză mare asigură și siguranță sporită și confort mai mare.
O actualizare a DN-urilor, DJ-urilor și DC-urilor este necesară, dar ele vor rămâne tot la statul lor nu le va putea ridica la nivelul unui drum de viteză mare nici ca viteză nici ca nivel de siguranță și confort. Deci aceste drumuri, oricât le-ai actualiza și este necesar să fie actualizate, nu pot înlocui drumurile de viteză mare.
Putem compara infrastructura rutieră și cfr, navală cu sistemele de operare pe calculator.
Când toți au trecut de la DOS la Windows, încercare mea de a rămâne la un DOS pe care să-l actualizez la versiunea 5 sau 6, va fi în van deoarece acesta nu va mai fi capabil să conlucreze cu procesoarele noi, memoriile noi, harddiscurile noi , plăcile video noi și perifericele noi mai performanțe , care vor prelucra , manipula ,un volum mult mai mare de date.
Sau ce-ași mai putea face eu cu un calculator cu procesor Athlon, cânt toți au trecut la cele cu procesoare Ryzen?
Tot așa și astăzi când au apărut mașini mai performante, cu viteze mai mari care presupun măsuri sporite de siguranță , deorece la viteze mai mari în caz de accidente altele sunt consecințele.Când se petrece mai mult timp cu mașina, se impune și un confort sporit.Astăzi dotorită noilor realități economie , a crescut gradul de mobilitate al omenilor, ce duce la o circulație mai intesă și crește timpul petrecut la volan.
@Vlad94 totusi, e un pic turism, cel putin eu (sincer, prefer Medias la Sighisoara :D ). Problema este insa ca 1) majoritatea tot considera Medias un oras industrial, ceea ce nu mai este cazul, 2) practic, in intreaga zona de interes, nu poti sa te deplasezi fara masina (ultima data cand am fost, n-a existat de exemplu un autobuz la Biertan, sa nu spun despre alte puncte de interes in zona).
@rezin ciudata argumentatie pentru acest drum anume. Da, sunt mai performante masinile, dar diferente in performanta privesc oricum in general zona peste limita legala admisa: si cu Dacia 1310 poti sa te duci peste limita legala la autostrada. Nu are nicio legatura cu necesitatea acestui drum. Daca sustii ca asta e argumentul pentru constructia autostrazi, ar fi trebuit sa trantim autostrada la orice localitate in Romania. Dar nu-i fezabil si nu-i de dorit. Oricum, sa luam cazul Tarnaveni, pana la nodul in Iernut faci ca. 20 de minute. Cat timp ai castiga pe autostrada? 5 minute?
Da, siguranta e mai mare pe autostrada, dar siguranta se poate creste si fara constructia de o noua autostrada prin zona putin populata si afara de zona de tranzit. 2+1, parapeti etc. Daca faci un DN decent, cresti nivelul de siguranta in mod rezonabil.
Acum, toate probleme pe care indici sunt rezolvabile prin solutii mai putin costisitoare, varianta ocolitoare la Tarnaveni si la Cucerdea. Ceea ce-i de dorit, si costul ar fi infim in comparatie cu o autostrada prin terenul greu, pe care ai acolo. Si solutii mai degraba ar trebui sa tina de nivelul local si judetean, nu de CNAIR.
A propos de comfort de trafic: sigur, dar poti sa ai asta si fara autostrada la cat de putin trafic ai acolo, fara solutii de fita. Despre nevoile pe care au potentiali utilizatori, oricum nu-i vorba de distante lungi, ci de trafic de naveta, catre Sibiu (Agnita) sau Targu Mures. Niciunul dintre aceste locuri nu va fi baza logistica sau nu stiu ce parc industrial oricum, cu mult trafic greu; si nu din cauza lipsei de drum de mare viteza, ci din cauza de alti factori sociali si economici, care nu tin de infrastructura rutiera.
Si da, solutie de Transregio pare cea mai rezonabila, daca vrem sa facem upgrade: scoti din localitate, imbunatatesti geometria, scoti din localitatii, faci fragmente 2+1. Absolut suficient.
@Vlad94Zici că e lipsit de forță de muncă. S-au închis cumva școlile generale și liceele din lipsă de elevi, și eu nu am aflat?
Problema e că atunci când e doar muncă necalificată și salariul minim , va fi migrație mare.
Drumul de viteză mare se va face când vor fi oameni capabili să miște lucrurile, până atunci va fi doar o văicăreală a neputinței și filosofia cum să funcționez cu un procesor 386, când toți ceilalți sunt pe Ryzen.
Prin soluția actuală nu se rezolvă problema, căci se mută traficul dinr-un cartier în alt cartier.
Soluția corectă e ceea de care am vorbit, centura Mediașului integrată în D Ex Sibiu-Copșa Mică-Mediaș-Târnăveni-Iernut.
@misiekwas,
Dacă tot cârpești o haină veche , ea va rămâne aceiași haină. E nevoie de o haină nouă potrivită pentru aceste timpuri.
Drumul de care am vorbit pe de o parte va veni în ajutorul acestei regiuni, pe de altă parte va completă porțiunea lipsă din A3 între Iernut și Voila (Sâmbăta de Sus), el fiind o variantă mult mai bună decât Târgu Mureș-Sighișoara-Făgăraș, deoarece scurtează porțiune de drum de mare viteză necesar pentru că varianta Iernut-Târnăveni-Mediaș-Agnita-Cincu(Bruiu)-Voila(Sâmbăta de Sus) este mai scurtă decât Târgu Mureș- Sighișoara-Făgăraș. Pe de altă parte scurtează și distanța pe A3 dintre Brașov și Cluj-Napoca , pe care relație este volumul pricipal al traficului de la Brașov pe A3.
Iar de la Sibiu la Mediaș nu ai ce cârpituri să faci la DN14, atât datorită numărului mari de localități cât și datorită reliefului, ca să-l apropii de un drum de mare viteză , așa că soluția este un drum de mare viteză.
Direcțiile de mișcare mai importante în zonă :sunt Teiuș-Blaj, Blaj-Mediaș, Blaj-Sibiu, Sighișoara-Mediaș , Mediaș-Sighișoara , Mediaș-Blaj, Mediaș-Sibiu, Sibiu-Mediaș, Sibiu-Blaj , Mediaș-Teiuș
După ce a lucrat omul 8 ore nu-i mai convine să piardă în trafic în 2 ore la dus și 2 ore la venire. Nici studentului să piardă timpul fără rost de la Blaj la Sibiu, și nici producătorului de la Blaj la piața din Mediaș. Ori niște nevoi juste, nu reprezintă fițe.
Când parcurgi în mod regulat un drum cu grad mic de siguranță șansele de producere a unui accident se înmulțesc. Nu avem motiv să cerem lucrătorului ca la oboseala muncii, să adauge și oboseala cauzată de un drum cu confort redus.
Quote from: Vlad94 on November 27, 2023, 11:14:43 AM@rezin, cunosc bine Mediașul, am copilărit acolo. Nici un DX nu va salva Mediașul, pur și simplu e lipsit de forță de muncă. A existat Kromberg și Schubert și aduceau oameni din județ. Turismul e complet absent, deci nema vizitatorul. E pe Coridorul Feroviar de atâția ani și nu a apărut nici măcar un terminal logistic. Legat de centură, singurul traseu fezabil este să pe malul Târnavei.
Sincer, mie mi se pare că un traseu optim ar fi ocolit obligatoriu Hula Baznei, conectându-se cu DN14A undeva aproape de Blăjel. Scăpai de curbe în ac de păr, restricții de tonaj și de circulație când se desfășoară raliul în coastă + de multe ori, în timpul iernii camioanele nu mai puteau urca dealul și se formau blocaje mari. Practic traseul actual te scoate în DN14A la intersecția cu DJ142A (drumul județean spre Dârlos). Chiar dacă va fi un sens giratoriu suspendat, tot va mai fi nevoie să traversezi o bucată din Mediaș până ajungi să urci pe Hulă. Recent s-au montat și semafoare la intersecția dintre strada Baznei cu Nucului și cu 1 Decembrie, deci încă un factor ce va produce aglomerație.
Oameni buni, cred ca nu vedeti padurea de copaci. Un drum rapid, daca e posibil-adica financiar in primul rand dar nu numai, este extraordinar nu pentru ca dezvolta economic o zona, ci pentru ca avem o serie de avantaje : confort, consum redus, poluare redusa, timp redus, risc de accidente redus, etc. Asa ca argumentul ca nu mai poate dezvolta economic o zona, este ingust. Macar sa existe posibilitatea sa il faca. Eu personal nu as refuza, cu conditia respectarii prioritatilor evident, insa si aici ramane o doza de subiectivism. Am observat ca va place sa va contraziceti pe aproape orice subiect. Sigur, orgoliul sifonat. Fiti mai constructivi chiar daca e o simpla discutie.
@misiekwas ,
Când au o mașină performantă ,mulți sunt tentați să încalce legea pe aceste drumuri care nu sunt proiectate pentru astfel de mașini . Pe de altă parte vedem cum a fost mărită prin lege viteza pe D Ex, la 120 km/h. Și în alte țări viteza pe autostradă este mai mare față de cea de la noi.
Chiar eu am auzit un om cum se scuza că a fost amendat pentru depășire de viteză în localitate , zicând că mașina lui nu poate merge cu o viteză atât de mică!
Nu este de dorit și nici logic, să bagi tot traficul de tranzit, de la Sibiu la Mediaș, prin localități, expunând fără sens pe oameni la accidentele și poluarea mașinilor care sunt doar în tranzit, la zgomotul și deranjul produs de acestea.
Toate rutele despre care am vorbit că necesită D Ex, cu o singură excepție , sunt străbătute de drumuri naționale , deci de rang superior celor județene , prin urmare nu implică toate localitățile cum zici tu.
Timpul dintre Iernut și Târnăvnei se înjumătățește dacă îl faci pe un D Ex.
Ce ocolitoare de 20 km. vrei tu să faci și la ce costuri , când la Mediaș pe 8,7 km. , și o bandă pe sens și o viteză de proiectare 80km/h, costul se ridică la 1 000 000 000 lei.
Până la urmă tot D Ex este soluția.
Imi pare o prostie care cred ca va afecta multi ani. Dar la solutii de tipul asta se pricep "competentii" astia.
@horatiu.cosmaDeci, nu ne împiedică nimic să construim centrua Mediașului ca parte integrantă în DEx , deci la nivel de DEx pe traseul arătat:
DN 14 -sud de Colonia Târnava-sud de lacul Ighiș-traveseavă drumul județean 141 la nord de eleșteul Moșna-la vest de Buzd-și ajunge la DN 14 în vest de Brateiu.
Iar despre drumul de mare viteză Iernut – Târnăveni est- Mediaș est- Agnita- Cincu ( Bruiu)- Voila(Sâmbăta de Sus) care să completeze pauza din A3 și care să înlocuiască varianta Târgu Mureș- Sighișoara-Făgăraș, se poate negocia.
Proiectul centurii ocolitoare a Mediașului a fost aprobat de Guvernul României. Unul dintre proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României de joi, a fost Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Varianta ocolitoare a municipiului Mediaș, pe DN 14", județul Sibiu.
Următorul pas va fi adoptarea unei Hotărâri de Guvern pentru exproprieri culoar variantă, urmat de atribuirea contractului de servicii pentru consultanță în procedura de licitație deschisă. Următorul pas va fi apoi licitația deschisă pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție, cererea de finanțare, iar apoi 6 luni pentru proiectare și alte 30 de luni pentru execuție.
Conform comunicatului Guvernului României, obiectivul proiectului este decongestionarea circulației, scoaterea traficului greu și de tranzit din interiorul municipiului Mediaș. Traseul variantei ocolitoare va avea 8,7 kilometri și va cuprinde pasaje, poduri, viaducte, pasarele, o intersecție giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție giratorie la nivel.
Valoare totală a investiției este de 1,15 miliarde lei, iar durata de execuție a lucrărilor de 30 de luni. Finanțarea se asigură din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.
Sursă: Nova TV (https://novatv.ro/2023/12/centura-ocolitoare-cel-mai-frumos-cadou-pentru-medias/)
Pe pagina de FB a primarului din Mediaș (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02k5tkv8zjfgVu8LWtBD4mWqKwmU6CCvk1xyUfP1z4qb3ZLB18BZd6L9sUxxtFMhBgl&id=100063717081620) apare un video de prezentare a centurii.
Aici e link-ul către video. (https://drive.google.com/file/d/1MBKubL3gCHr8x7KXlqTah_plmMdObmzq/view?fbclid=IwAR3GIAsS-fnxsSWBvRAGW94fngjFEMd5NIL1nLu7fZdDsEBBNKJ5_J1r2pc)
Edit: A apărut și pe YT videoul, îl las aici pentru a fi mai ușor de deschis.
Proiectul centurii ocolitoare a Mediașului a mai făcut un pas înainte. Marți a fost semnat la sediul municipalității contractul de servicii pentru consultanță aferent proiectului ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14". Concret, prin intermediul acestuia se va realiza verificarea și revizuirea, dacă este cazul, a documentației pentru atribuirea contractelor având ca obiect serviciile de supervizare, cel de proiectare și execuție în conformitate cu Studiul de fezabilitate.
Pașii următori în realizarea proiectului constau în emiterea unei hotărâri de guvern pentru exproprieri culoar variantă, licitație deschisă pentru atribuirea unui contract de proiectare și execuție, întocmirea cererii de finanțare, punctul final fiind proiectarea și execuția lucrărilor.
Sursă: Nova TV (https://novatv.ro/2024/01/inca-un-pentru-centura-mediasului-a-fost-semnat-contractul-de-servicii-pentru-consultanta/)
Întocmire documentații topo-cadastrale planuri parcelare pt Varianta ocolitoare a mun Medias
Cumparare directa: [nr] - DA35177387
VALOARE CUMPARARE DIRECTA: 180.500,00 RON (36.319,37 EUR)
DATA PUBLICARE: 05.03.2024 08:20
DATA FINALIZARE: 05.03.2024 14:00
Descriere: Întocmire documentații topo-cadastrale planuri parcelare pt Varianta ocolitoare a mun Medias 380 parcele
Autoritatea contractanta: 4240677 - Municipiul Medias
Furnizor: S.C. ACADASTRU ONLINE CONSULT S.R.L.
Link licitație SICAP. (https://sicap.ai/achizitii/contract/116564563)
Link licitație SEAP. (https://www.e-licitatie.ro/pub/direct-acquisition/view/116564563)
PS: A se observa data publicării și cea a finalizării, în mai puțin de 6 ore contractul a fost semnat. Să fie oare un contract cu dedicație?
^^Fiindcă în acel articol nu era specificat și numele firmei care a câștigat contractul, pun și comunicatul oficial:
A fost semnat contractul de servicii pentru consultanţă aferent proiectului "Varianta ocolitoare a oraşului Mediaş, pe DN 14"
Marţi, 23 ianuarie 2024, a fost semnat la sediul municipalităţii de către primarul municipiului Mediaş, dl. Gheorghe Roman şi de către reprezentantul firmei câştigătoare, SC Consim Management SRL, contractul de servicii pentru consultanţă în procedura de licitaţie deschisă aferent proiectului "Varianta ocolitoare a oraşului Mediaş, pe DN 14".
Serviciul solicitat constă în asigurarea experţilor cooptaţi pentru verificarea şi revizuirea, dacă este cazul, a documentaţiei de atribuire pentru atribuirea contractelor având ca obiect serviciile de supervizare, cel de proiectare şi execuţie în conformitate cu Studiul de fezabilitate, precum şi asigurarea consultanţei pe perioada desfăşurării procedurii de achiziţie organizată în vederea atribuirii contractelor de servicii de supervizare, respectiv de lucrări având ca obiect proiectare şi execuţie.
Paşii următori în realizarea proiectului constau în emiterea unei hotărâri de guvern pentru exproprieri culoar variantă, licitaţie deschisă pentru atribuirea unui contract de proiectare şi execuţie, întocmirea cererii de finanţare, punctul final fiind proiectarea şi execuţia lucrărilor.
Sursă: AGERPRES Comunicat de presă - Primăria Municipiului Mediaş (https://www.agerpres.ro/comunicate/2024/01/23/comunicat-de-presa-primaria-municipiului-medias--1237127)
S-a publicat anuntul pentru participare la centura Medias. Data de depunere 28.08 parca.
https://www.turnulsfatului.ro/2024/07/01/s-a-lansat-licitatia-pentru-centura-mediasului-846-de-milioane-de-lei-pentru-studii-si-executia-lucrarilor-212450
A fost scoasă centura la licitație, însă cu clauză suspensivă...
[CN1070556] (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100181769) - Proiectare și execuție lucrări "VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI MEDIAȘ, PE DN14"
Valoarea estimată fără TVA: 846 897 245 RON
Termen limita pentru depunerea ofertelor: 28.08.2024
Termen limita pentru evaluare calificare si tehnica, evaluare financiara: 28.02.2025
Descriere: Obiectul contractului de lucrari de tip "proiectare si executie" ce urmeaza a fi atribuit consta in prestarea serviciilor de proiectare, de asistenta tehnica din partea proiectantului si lucrari executie pentru "VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI MEDIAȘ, PE DN14" ce urmeaza sa obtina finantare din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și buget de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Durata de proiectare si executie a lucrarilor este de 38 de luni, defalcata astfel:
-6 luni - durata activității de proiectare care începe de la Data de Începere a Activității de Proiectare , inclusiv verificarea de catre verificatori atestați a
Proiectului Tehnic si a Detaliilor de Execuție;
- 2 luni verificarea proiectului tehnic de către beneficiar inclusiv obținerea Autorizației de Construire;
-30 luni - durata execuției lucrărilor care începe de la Data Ordinului de Începere a Lucrărilor. Contractul ramane valabil pana la indeplinirea tuturor obligatiilor de catre parti.
Perioada de garantie a lucrarilor este de minim 60 luni de la semnarea procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor.
Informatii suplimentare
Proiectul "VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI MEDIAȘ, PE DN14" urmeaza sa obtina finantare din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și buget de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. Autoritatea contractanta estimeaza un termen de maxim 6 luni pentru obținerea finanțarii, de la data la care ofertantul declarat câștigător este în drept să semneze contractul, respectiv în perioada de valabilitate a ofertelor și a garanției de participare.
În situația în care, indiferent de motive, Comisia Europeană nu va aproba in termenul de mai sus, Proiectul derulat de Municipiul Medias, Beneficiarul (autoritatea contractanta) își rezervă dreptul de a nu incheia contractul, iar ofertantul desemnat castigator al procedurii de atribuire, întelege că Beneficiarul nu poate fi considerat răspunzător pentru vreun prejudiciu apărut în cazul neîncheierii Contractului de achizitie, indiferent de natura acestuia și indiferent dacă Beneficiarul a fost notificat asupra existenței unui asemenea prejudiciu. Contractantul acceptă prezenta clauza suspensiva, asumându-și întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situația descrisă.
Efectele prezentei clauze suspensive vor înceta de îndată ce Comisia Europeană va aproba Proiectul (inclusiv in situatia in care acest eventiment se produce pana la expirarea termenului de 6 luni mentionat mai sus), Beneficiarul angajându-se ca în termen de 7 (șapte) zile de la intrarea în posesie a respectivului document, să înștiințeze contractantul cu privire la semnarea contractului.
Traseul centurii
(https://i.imgur.com/AEQk2oj.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
În 9, 10, 23 și 24 iulie a avut loc vizitarea amplasamentului centurii de către reprezentanții firmelor interesate.
Potrivit Nova TV (https://novatv.ro/2024/07/proiectul-centurii-ocolitoare-8-companii-au-participat-la-vizitele-de-amplasament/), au participat următoarele firme:
Far Foundation Bistrița Năsăud
Geiger Transilvania
Elektra Invest București
Porr Construct București
Precon Transilvania Oradea
Strabag București
Antrepriza de reparații și lucrări ARL Cluj Napoca
Frasinul din Bistrița Năsăud
ARL Cluj fac parte din grupul Strabag, asa ca probabil vor oferta in asociatie cu ei.
Ma mir sincer de nr mare de firme interesante, tinand cont de clauza suspensiva. Sa vedem cati vor si depune oferta.
S-a amânat depunerea ofertelor cu o lună, noul termen e 25 septembrie (https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100271795/).
Pe data de 18.09 a avut loc o sedinta extraordinara a consiliului local Medias unde s-au aprobat urmatoarele:
Art. 1. Se aprobă completarea proiectului la faza Actualizare Studiu de fezabilitate (actualizat prin HCL nr. 171/2023, HCL nr. 253/2023 şi HCL nr. 18/2024) pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14", conform Anexei 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. Se aprobă Devizul general actualizat, aferent obiectivului de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14" (actualizare Deviz general fără suplimentare valoare), conform Anexei 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3. Indicatorii tehnico - economici ai obiectivului de investiții şi valoarea totală a investiției ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14" aprobați prin HCL nr. 18/2024, rămân neschimbați.
Sursa: site-ul primariei Medias (http://www.primariamedias.ro/portal/medias/portal.nsf), aici e documentatia (http://www.primariamedias.ro/dm_medias/2024/Hotarari.nsf/230413B31051F6E5C2258B9B003B9852/$FILE/1.%20Tehnic-varianta%20ocolitoare%20a%20orasului%20Medias.PDF), iar aici hotararea de CL (http://www.primariamedias.ro/dm_medias/2024/Hotarari.nsf/84EDB6FE615CA1A9C2258B9D00180BB3/$FILE/HCL%20194.PDF).
Totodata, s-a amanat depunerea ofertelor (https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100271795/) cu inca o luna, noul termen e 22.10
S-a amânat din nou depunerea ofertelor (https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100271795/), data limită e 12.11.2024.
Din nou s-a amânat depunerea ofertelor, noul termen e 03.12.2024.
1. Ofertant unic : CONSTRUCTII ERBASU,
2. Ofertant unic : STRABAG,
3. Ofertant unic : PORR CONSTRUCT,
4. Asociere : DIMEX-2000 COMPANY (Leader), OPR ASFALT, OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS, CORNELL'S FLOOR S.R.L.,
5. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader), MITHRAS BUILD, BITUMINA GmbH - BULGARIA EOOD, HYDROSTROY AD, GOTT STRASSE,
6. Asociere : PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Leader), Automagistral-Pivden,PRENIS S.R.L.,
https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100243028
Astăzi, 05.12.2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Hotărâre de Guvern privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta ocolitoare a municipiului Mediaş, pe DN 14", precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național.
MT (https://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5646-hg05122024dacrtm)
Municipiul Mediaș este prins în bugetul din acest an al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii cu suma de 31,9 milioane de lei.
Cheltuielile bugetare sunt alocate pentru construirea variantei ocolitoare a orașului. Aceeași sumă este alocată și prin cheltuielile de angajament, altfel spus sume care ar urma finanțate din bugete viitoare.
(https://i0.wp.com/mesageruldesibiu.ro/wp-content/uploads/2025/02/7b6f0ccc-9ab8-4369-baba-76223d2bdb5f.jpeg?ssl=1)
Sursă: Mesagerul de Sibiu (https://mesageruldesibiu.ro/alocare-pentru-centura-mediasului-in-2025-sase-companii-interesate-de-realizarea-constructiei/)
În data de 27.03.2025 s-a aprobat în consiliul local al primăriei municipiului Mediaș proiectul de hotărâre privind aprobarea actualizării Devizului general și actualizarea Indicatorilor tehnico - economici pentru obiectivul de investiții ,,Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14", proiect la faza actualizare Studiul de fezabilitate
http://www.primariamedias.ro/ (http://www.primariamedias.ro/dm_medias/2025/Hotarari.nsf/2AFEFB3504D84ED4C2258C540037F85B/$FILE/17.%20Tehnic-actualizare%20deviz%20Varianta%20ocolitoare.PDF)