Topic pentru discutii, poze, updateuri si stiri despre diverse lucruri vazute si gasite prin trenurile din Romania. Evident, altele decat cele care au topic separat.
In tren, spre Iasi, un intercity. Interesant este ca am carte de citit la locul meu (cu lant :D). Si sunt si carti cu QR codes de scanat si citit pe mobil/tableta, ca la metrou. Super. Ne mai civilizam si noi. (Intercity clasa 1, nu stiu daca sunt si la clasa a doua.)
banda de hoti in Constanta furand dintr-un tren de marfa (incepand de la 0:15)
http://www.trafictube.ro/trafic-toate-tipurile/
uite ce am gasit pe net
http://www.forumtrenuri.com/t1083p850-locomotiva-transmontana (http://www.forumtrenuri.com/t1083p850-locomotiva-transmontana)
(http://i1106.photobucket.com/albums/h361/EA773/Captur1030111111111111.jpg)
E imbucurator faptul ca Romania reapare pe harta producatorilor de locomotive din Europa dupa ce Electroputere a incetat productia acestora.
Locomotivele sunt trealizate de firma Softronic tot din Craiova. Sunt doua modele: Transmontana si Phoenix. Pana acum au fost cumparate de CFR Calatori, filiala din romania a DB si operatorul privatmaghiar MMW. Mai sunt comenzi in derulare din partea MMW si DB Romania pt inca 6 locomotive.
Mai multe detalii tehnice puteti afla aici: www.softronic.ro
POze puteti vedea aici: http://www.forumtrenuri.com/t1083-locomotive-clasa-48-transmontana
http://www.forumtrenuri.com/t340-locomotive-softronic-phoenix
Organizarea unei noi licitatii pentru reabilitarea Garii de Nord mai asteaptaQuoteTimişorenii mai au de aşteptat până vor coborî din tren într-o Gară de Nord civilizată, curată, aerisită şi cu scări rulante. Deocamdată, programul de reabilitare este blocat de un contract cu o societate belgiană de consultanţă care nu vrea să renunţe la înţelegerea existentă în precedentul proiect de reabilitare. Pe 29 ianuarie, la Paris, este programat un nou termen în proces.
[...]
sursa (http://www.tion.ro/organizarea-unei-noi-licitatii-pentru-reabilitarea-garii-de-nord-mai-asteapta/1233129)
Directorul CFR Calatori a fost demis (http://www.ziare.com/afaceri/firma/directorul-cfr-calatori-a-fost-demis-1213081)
Quote from: ciprebbe on January 17, 2013, 04:52:57 PM
Directorul CFR Calatori a fost demis (http://www.ziare.com/afaceri/firma/directorul-cfr-calatori-a-fost-demis-1213081)
[OFF-TOPIC] Da, se pregătesc peste tot (http://www.digi24.ro/stire/Disponibilizari-la-Hidroelectrica-654-de-angajati-vor-fi-concediati_73151) să schimbe oamenii
ălora cu oamenii
lor. Era o vorbă veche: ,,schimbarea domnilor, bucuria nebunilor"... [/OFF-TOPIC]
Cum au învins hoţii de pe calea ferată Guvernul (http://adevarul.ro/news/eveniment/cum-invins-hotii-calea-ferata-guvernul-1_5133943000f5182b85c48a9d/index.html)
QuoteDe unde se fură cel mai mult
Furturile de instalaţii feroviare şi de componente de siguranţa circulaţiei au ajuns să afecteze, în prezent, 12 din cele 27 de sectoare de circulaţie ale magistralei 800.
Cele mai afectate segmente de circulaţie sunt următoarele:
Regionala Bucureşti
• Podul Constanţa-Gara Băneasa (se fură bobine de joantă)
• Fabrica de pâine Băneasa-Bariera Petricani (bobine de joantă şi relee)
• Complexul Comercial Dragonul Roşu-Gara Pantelimon (bobine de joantă, relee tip ,,L", transformatori, cablu SCB)
• Pantelimon-Pasărea-Islaz (relee de semnalizare la trecerile de cale ferată, fir catenar - firul de contact prin care trece curent de 27.000 de volţi)
Regionala Constanţa
• Fundulea-Săruleşti-Lehliu (fir catenar, material mărunt de cale)
• Dragoş Vodă-Ciulniţa (fir catenar, cabluri electrice din instalaţiile subterane, material mărunt de cale, bobine de joantă)
• Perişoru-Ştefan cel Mare-Feteşti (cabluri de la secţiunea macazului, bobine de joantă)
• Feteşti-Cernavodă (bobine de joantă, relee, şină)
• Murfatlar-Valu lui Traian-Ovidiu- Triaj Constanţa (cabluri de la secţiunea macazului, componente de semnalizare, cabluri de la instalaţiile de semnalizare a traficului pe calea ferată, material mărunt de cale, componente vagoane etc.).
Falimentul CFR Marfa (http://romaniateiubesc.stirileprotv.ro/emisiuni/2013/sezonul-1/cfr-marfa-are-datorii-de-peste-450-milioane-de-euro-contractele-paguboase-care-au-distrus-aceasta-companie-de-stat.html)
Un reportaj foarte interesant......merita vizionat in intregime (3parti) pt cei carea au ratat emisiunea de duminica de la ora 18.00
http://www.gandul.info/financiar/low-cost-la-cfr-calatori-10-lei-pana-la-mare-fenechiu-de-la-1-mai-calatoria-pana-la-constanta-va-scadea-la-2-ore-10764399 (http://www.gandul.info/financiar/low-cost-la-cfr-calatori-10-lei-pana-la-mare-fenechiu-de-la-1-mai-calatoria-pana-la-constanta-va-scadea-la-2-ore-10764399)
Alexandra Gătej, preşedintele Consiliului de Administraţie CFR Călători, a declarat pentru StirileProTv că în cazul introducerii sistemului low cost pe calea ferată, "rezervările trebuie să se facă cu câteva luni înainte, un lucru care nu este în firea călătorului român".
asta e gluma buna sa iti iei cu cateva luni in avans biletul.
caz concret. am vrut sa imi fac rezervare la vagon de dormit pe Bucuresti Nord Deva - Deva Bucuresti Nord la IR 1821/1822. Am putut sa imi iau doar bilet de dus pentru ca data de intoarcere era fix in 30 de zile de la data curenta. De la casa de bilete mi-au spus ca desi apar anunturi ca pot fi cumparate biletele cu 30 de zile inainte, in practica locurile sunt vizibile (deblocate) in sistem abia cu cel mult 20 de zile :o
Referitor la întrebarea lui bogdymol din partea cealaltă: da, pe linia cu ecartament dublu (românesc și sovietic) Valea Vișeului-Sighetu-Marmației se circulă în continuare.
- Crăciunești:
(http://img600.imageshack.us/img600/1791/img4429j.jpg)
(http://img10.imageshack.us/img10/9328/img4752rj.jpg)
(http://img706.imageshack.us/img706/3754/img4751t.jpg)
- Sighetu Marmației:
(http://img9.imageshack.us/img9/1160/img4430nq.jpg)
Quote from: nenea_hartia on May 02, 2013, 11:29:43 AM
Referitor la întrebarea lui bogdymol din partea cealaltă: da, pe linia cu ecartament dublu (românesc și sovietic) Valea Vișeului-Sighetu-Marmației se circulă în continuare.
- Crăciunești:
(http://img600.imageshack.us/img600/1791/img4429j.jpg)
Ceva e ciudat (sau nu inteleg eu bine). Din poza de mai sus vad ca sinele #1 si #3 au fost folosite recent. Niciodata cand am trecut pe acolo nu m-am dat jos sa masor ecartamentul, dar tot timpul am crezut ca sinele din interior (#2 si #3) sunt pt. ecartament normal, iar cele din exterior (#1 si #4) pentru ecartament lat (rusesc). Cum de sunt uzate doar sinele #1 si #3?
^ Nu știu, probabil sunt intercalate. Chiar și așa, ochiometric vorbind, pare că ecartamentele formate de șinele 1+3, respectiv 2+4, sunt egale :o. Oricum, din câte cunosc eu, trenurile ucrainene intră acum în țară pe linia reparată de la Câmpulung la Tisa. Terasamentul acelei linii este acum foarte înălțat (3-4 m) pentru a face față unor eventuale noi viituri ale Tisei, iar linia este izolată cu garduri metalice și supravegheată pe toată lungimea cu camere video. Ceva, ceva se poate vedea aici (http://maps.google.com/maps?q=C%C3%A2mpulung+la+Tisa,+Maramure%C8%99,+Rom%C3%A2nia&hl=ro&ie=UTF8&ll=47.98288,23.755043&spn=0.001925,0.003449&sll=45.295327,25.060308&sspn=0.016181,0.027595&oq=C%C3%A2mpulung+la+tis&t=h&hnear=C%C3%A2mpulung+la+Tisa,+Maramure%C8%99,+Rom%C3%A2nia&z=18&layer=c&cbll=47.98288,23.755043&panoid=QrjZsuHyXVJ1Ub8Gh_nMyA&cbp=12,292.99,,0,9.1). Linia pare nefolosită, dar probabil pozele Google sunt mai vechi, înainte de repararea terasamentului.
@ionut: crezi că ar fi posibil să deschizi un nou thread în care să postăm știri despre întreținerea, modernizarea sau istoricul rețelelor feroviare din România, altele decât Coridorul IV? Voi pune aici pozele de mai jos, dar se potrivesc oarecum ca nuca în perete.
- după repararea terasamentului distrus de viiturile de acum câțiva ani, se poate teoretic circula din nou pe calea ferată Vișeu de Sus-Borșa. Rămâne de văzut dacă se vor reintroduce și trenurile...
(http://img23.imageshack.us/img23/6452/img2330t.jpg)
(http://img51.imageshack.us/img51/8479/img2313h.jpg)
(http://img543.imageshack.us/img543/5831/img2196wm.jpg)
(http://img89.imageshack.us/img89/3377/img2212zo.jpg)
(http://img580.imageshack.us/img580/6513/img2213yp.jpg)
(http://img849.imageshack.us/img849/9021/img2211u.jpg)
(http://img19.imageshack.us/img19/1448/img2210ir.jpg)
Poti porni chiar tu acel thread :) Merci!
^ Da, știu, dar mă gândeam că poate îl faci tu și muți acolo și postările despre cele două căi ferate din Maramureș. :)
Quote from: bogdymol on May 02, 2013, 12:02:12 PMCeva e ciudat (sau nu inteleg eu bine). Din poza de mai sus vad ca sinele #1 si #3 au fost folosite recent. Niciodata cand am trecut pe acolo nu m-am dat jos sa masor ecartamentul, dar tot timpul am crezut ca sinele din interior (#2 si #3) sunt pt. ecartament normal, iar cele din exterior (#1 si #4) pentru ecartament lat (rusesc). Cum de sunt uzate doar sinele #1 si #3?
La fel e si la Ungheni (Moldova), sunt sine intercalate. Diferenta de ecartament intre "Europa" si "URSS" este de ordinul 10cm, mult prea mica pentru a se utiliza un sistem cu 3 sine. Linia de la Sighet este parte a unei magistrale istorice de pe vremea imperiului Austro-Ungar si a fost pana spre anii '60 cred singura legatura feroviara intre Ucraina subcarpatica si zona Cernauti, fiind folosita curent de catre trenurile de marfa sovietice. Dupa deschiderea unei legaturi feroviare directe prin teritoriul sovietic linia de la noi a ramas doar pentru tranzitul local si micul trafic de frontiera, de aici si starea avansata de degradare.
ir 1821 de la mangalia la arad are 25 min intarziere de la mare. Iar se fura pe m 800 conform dispecerei
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/breaking-news-cele-trei-oferte-pentru-privatizarea-cfr-marfa-au-fost-respinse-182023.html (http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/breaking-news-cele-trei-oferte-pentru-privatizarea-cfr-marfa-au-fost-respinse-182023.html)
BREAKING NEWS Cele trei oferte pentru privatizarea CFR Marfă au fost respinse
opinii ceva?
scade pretul sa ia DB mai ieftin?
Americanii, descalificaţi din cursa pentru privatizarea CFR Marfă
http://www.antena3.ro/economic/biz-news/americanii-descalificati-din-cursa-pentru-privatizarea-cfr-marfa-216982.html (http://"http://www.antena3.ro/economic/biz-news/americanii-descalificati-din-cursa-pentru-privatizarea-cfr-marfa-216982.html")
cine sa fie intre gfr sau tfg?
Pe m800 nu au alta explicatie decat asta ..am auzito si in 2012 , deci se fura zilnic de la upgrade , incompetenti.
Divertiland, si-o facut propria gara: http://adevarul.ro/news/bucuresti/divertiland-parc-acvatic-tren-1_51e55693c7b855ff56448a2e/index.html
Cabinetul Victor Ponta a aprobat in sedinta de guvern de miercuri bugetele de venituri si cheltuieli ale companiile din transportul feroviar.
In cazul Companiei Nationale de Cai Ferate "CFR" – SA, veniturile totale estimate a se realiza in cursul acestui an se ridica la 4.422.069 mii de lei, iar cheltuielile totale - la 4.422.069 mii de lei.
In situatia cel al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "CFR - Calatori" – SA, s-a decis ca veniturile totale estimate a se realiza in 2013 se ridica la 2.005.758 mii lei, iar cheltuielile totale - la 2.405.793 mii lei.
http://www.finantistii.ro/transporturi-infrastructura/ce-bugete-vor-avea-companiile-de-cale-ferata-79716
http://www.finantistii.ro/transporturi-infrastructura/ponta-despre-concedierile-din-transportul-feroviar-nu-vor-fi-mii-de-disponibilizari-la-cfr-dar-sunt-zone-unde-personalul-nu-se-mai-justifica-79712
Cu mocanita: http://adevarul.ro/life-style/travel/mocanita-luna-plina-1_51e576edc7b855ff564520df/index.html#
O investitie importanta, si anume o firmă germană va investi peste 50 de milioane de dolari în construcţia unei uzine de cablaje pentru trenuri de mare viteză, ascensoare şi automotive pe teritoriul Parcului Industrial CAAN din Străşeni, anunţă Ministerul Economiei.....
http://adevarul.ro/moldova/economie/o-mare-companie-germana-investi-circa-50-milioane-dolari-straseni-1_51e815abc7b855ff56502ac5/index.html
NEWS (http://www.mediafax.ro/economic/grampet-patronat-de-gruia-stoica-a-castigat-licitatia-pentru-transportatorul-feroviar-de-stat-din-croatia-11143549)
Sursa: mediafax.ro
http://www.youtube.com/v/o32nxuHshv4
Pare a avea probleme inainte de a intra in cadru. Parca vagoanele sunt inclinate spre interiorul curbei si locomotiva nu.....
Intre locomotiva si primul vagon ........
Ciudat oricum accidentul soldat cu prea multi morti.
Vedeti in stanga imaginii unde a ajuns un vagon?
(http://imageshack.us/a/img706/5683/821p.jpg)
Oribil :(. Întrebare pentru cunoscători: când și-a facut rețelele de mare viteză Spania nu și-a pus și sisteme de siguranță, spre exemplu frânare automată dacă se depășește viteza în astfel de curbe?
http://stirileprotv.ro/stiri/international/2-trenuri-s-au-ciocnit-in-elvetia-cel-putin-30-de-persoane-sunt-ranite.html
au inebunit astia cu trenurile
(http://available.ro/upload/big/2013/07/29/51f6ce4212e68.JPG)
(http://available.ro/upload/big/2013/07/29/51f6ce42c324e.JPG)
(http://available.ro/upload/big/2013/07/29/51f6ce4365a4a.JPG)
;)
Quote from: dr4qul4 on July 29, 2013, 11:20:37 PM
(http://available.ro/upload/big/2013/07/29/51f6ce42c324e.JPG)
Te-am batut :)
(https://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/229325_129694700441113_3743983_n.jpg)
(http://available.ro/upload/big/2013/07/30/51f7b7f379ba3.jpg)
8)
Iesim din categoria feroviar...
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/224177_129698273774089_7739224_n.jpg)
Quote from: bogdymol on July 30, 2013, 04:22:31 PM
Iesim din categoria feroviar...
Aștept o poză făcută de pe ISS :lol:
Eu zic sa lasati prostiile si sa faceti poze din personalul de Jibou. :yawn:
daca vreti va pun poze cu A380 :D momentan de pe pista ca inca nu am zburat cu asa ceva.
revenind la trenuri, eurostar-ul chiar poate suplini zborurile pe distante scurte.
nu insa si la noi, unde "personalul de Jibou" poate fi depasit de orice maratonist kenian :lol: si nu glumesc :(
la noi, pana la Oradea, un bilet de avion costa 244 euro!!!! si asta la promotie. si faci si 4 ore cu avionul.
cu trenul e mai ieftin, dar ai timp sa vezi toate frumusetile patriei, in slow motion
pe Petrosani Simeria am vazut azi doua transmontane DB una cu piatra si alta cu ford fiesta
am vazut si un Phoenix de la DB in gara simeria cu un tren de B-Max
QuoteCai ferate speciale
Exista cateva cai ferate in lume si garile aferente ce pot deveni destinatii de vacanta in sine. Fie ca sunt situate la altitudini ametitoare, fie ca taie pistele aeroporturilor ori ca in gara ninge cu flori de cires, astfel de locuri sunt cunoscute de cei aflati in cautarea frumosului.
Sursa articolului (http://"http://www.ziare.com/vacanta/destinatii/cai-ferate-cu-totul-speciale-galerie-foto-1254625")
in seara asta in gara deva era trenul acela de lucru folosit si pe arad-curtici. era tras de o ldh a cfr. tot in gara deva pe liniile de marfa erau mai multe utilaje de burat si profilat linia si cateva drezine. stie cineva de lucrari in zona?
am vazut destule utilaje si pe simeria-petrosani. merci anticipat pt raspuns
Un pod CF, undeva in Dobrogea:
(http://peterlengyel.files.wordpress.com/2011/07/dsc_0359.jpg?w=640&h=425) (http://"http://peterlengyel.files.wordpress.com/2011/07/dsc_0359.jpg")
Poza gasita pe peterlengyel.wordpress.com (http://"http://peterlengyel.wordpress.com/2011/07/23/zbor-peste-dobrogea/")
Azi se inaugureaza tunelul pe sub Bosfor (Marmaray)
Se leaga la 60 adancime Europa de Asia :D
Singurul mic detaliu este ca se discuta de aproximativ 150 de ani de el O:-)
Asta poate fi discutata in mii de feluri:
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/Europa/BUSINESS+CLUB+Francezii+isi+vor+pazi+caile+ferate+cu+drone
Pentru ca nu exista o pagina specializata cu trenurile din Europa(inclusiv Romania), pun aici un video despre o aventura cu trenul din vestul Germaniei spre rasaritul Europei, via Berlin, Praga-Budapesta-Belgrad-Bucuresti cu multe explicatii despre trenuri, garnituri, locomotive.
Vizionare placuta!
http://www.youtube.com/v/GG1OAHT-jfU
Expoziție de trenuri în miniatură. Au fost prezentate 1.000 de machete (http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Timp+liber/Stiri/Explozitie+de+trenuri+in+miniatura+Au+fost+expuse+1+000+de+mache)
Noul Mers al Trenurilor intră în vigoare pe 15 decembrie. CFR Călători pune pe şine 1169 de trenuriQuoteDin 2014, CFR Călători pune zilnic la dispoziţia călătorilor 1169 de trenuri, din care 247 InterRegio şi 922 Regio. Călătoria cu trenul din Bucureşti până la Viena va costa de anul viitor 39 de euro pe sens, iar până la Budapesta - 29 de euro. Preţurile apar în noul plan de Mers al Trenurilor 2013-2014, care intră în vigoare peste două zile.
Faţă de acest an, din 2014, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu excepţia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucureşti Nord — Ploieşti.
,,În traficul intern, se va asigura şi în 2014 serviciul public de navetă între marile oraşe şi localităţile din proximitatea acestora. În plus, se va menţine mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare permit acest lucru şi unde traficul de călători plătitori este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord — Piteşti — Craiova prin Roşiori Nord, Bucureşti Nord — Ploieşti şi Constanţa — Mangalia (în sezonul estival). În ceea ce priveşte zonele turistice precum Valea Prahovei, Vatra Dornei etc., pasagerii vor avea în continuare la dispoziţie un număr suficient de trenuri în funcţie de sezon şi de trafic", se arată într-un comunicat al companiei.
În traficul extern, în afară de Viena şi Budapesta, circulă zilnic trenuri pe direcţia Bucureşti - Sofia, Istanbul, respectiv Chişinău. ,,De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta din Timişoara, Braşov, Târgu Mureş şi Cluj Napoca. Din Timişoara, pasagerii pot călători zilnic către Belgrad, prin Vârşeţ, cu numai 14 euro", se mai spune în documentul citat.
Broşura ,,Mersul Trenurilor" de Călători 2013-2014 poate fi achiziţionată din principalele staţii şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară, la preţul de 13 lei.
sursa (http://bit.ly/emkn-mersul-trenurilor-cfr-calatori-2014)
un clip gasit pe net despre rama Hyperion
http://www.youtube.com/v/1Oy0E_SuBNo
in clip mai apar si transmontana 10 si inca o transmontana. era o discutie ca doar 10 transmontana for fi construite. stie cineva daca a crescut numarul de locomotive din seria Transmontana
Am venit azi noapte cu 1822 de la Deva la Bucuresti. Am fost surprins ca trenul a ajuns in Bucuresti exact la ora mentionata pe bilet.
Insotitorul de vagon foarte amabil (spunea si el ca e de putin timp la CFR)
Pe 202 au ridicat viteza intre simeria si petrosani, nu mai sunt restrictii, sau sunt mult mai rare
Si tot ceva interesnt: asteptand trenul in gara am vazut 2 trenuri care transportau semiremorci de tiruri. Unul era tras de o locomotiva a constantin grup si al doilea de o locomotiva seria 40 a cfr (probabil inchiriata la un privat). Ambele trenuri au trecut foarte tare prin gara si anuntul de "feriti linia" a fost facut cu foarte putin timp inainte.
Un lucru pozitiv la cfr calatori e ca anuntarea trnurilor se face de un robot.
Partea proasta e ca nu se mai anunta compunerea trenurilor si ordinea vagoanelor.
"Preşedintele Traian Băsescu le-a spus, vineri, jurnaliştilor germani, că România ar fi foarte interesată ca Deutsche Bahn să participe la licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă."
http://www.economica.net/basescu-am-fi-foarte-interesati-ca-deutsche-bahn-sa-participe-la-privatizarea-cfr-marfa_72529.html
Profetul Baiazid...adevar graieste.
(https://imagizer.imageshack.us/v2/673x406q90/716/wb0p.jpg)
am avut ocazia sa stau la Ibis Central Station in Amsterdam, asa ca am facut putin trainspotting:
(http://i1130.photobucket.com/albums/m527/anacronox/WP_20140321_011_zps659d47d9.jpg) (http://s1130.photobucket.com/user/anacronox/media/WP_20140321_011_zps659d47d9.jpg.html)
(http://i1130.photobucket.com/albums/m527/anacronox/WP_20140321_012_zpsfc771d75.jpg) (http://s1130.photobucket.com/user/anacronox/media/WP_20140321_012_zpsfc771d75.jpg.html)
(http://i1130.photobucket.com/albums/m527/anacronox/WP_20140321_014_zps9347f181.jpg) (http://s1130.photobucket.com/user/anacronox/media/WP_20140321_014_zps9347f181.jpg.html)
(http://2.bp.blogspot.com/-1Ph6mr8VcnA/U0MDY-I0ZRI/AAAAAAAAALk/TpxK31svV-0/s1600/553182_589026404441815_197959042_n.jpg)
calinbobora.blogspot.co.at (http://calinbobora.blogspot.co.at/2014/04/ziua-mocanitei-2014-putin-pentru-unii.html?spref=fb)
Hyperion pe ce rute circula?
Zece călători pe ruta Craiova-Vidin, în șase zile de la inaugurare (http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Zece+calatori+pe+ruta+Craiova-Vidin+in+sase+zile+de+la+inaugurar)
...vad ca tot membrii forumurilor posteaza comentarii pertinente...in rest dumnezeu cu mila... :(
CF intre Hateg si Caransebes:
(http://www.criserb.com/blog/poze/2014/05/DSC_1619.jpg)
(http://www.criserb.com/blog/poze/2014/05/DSC_1614.jpg)
Locatia exacta o gasiti pe blogul autorului: criserb.com (http://www.criserb.com/blog/tunelul-dragostei-din-romania-caransebes-coordonate.html).
STRABAG Konsortium errichtet Ulriken Eisenbahntunnel in Norwegen für über € 150 Mio.
22.05.2014 | STRABAG Tunnelbau
Auftragswert des 7,8 km langen Tunnels € 156 Mio.
Einsatz der bisher größten Tunnelbohrmaschine in Norwegen
Wien, 21.5.2014---Der börsenotierte Baukonzern STRABAG SE hat als Teil eines Konsortiums vom norwegischen Eisenbahninfrastrukturamt Jernbaneverket den Auftrag zur Errichtung des Abschnittes UUT21 des Ulriken Tunnels in Bergen erhalten. Der Auftragswert liegt bei rund € 156 Mio. (NOK ~ 1,3 Mrd.). Am bauausführenden Konsortium halten STRABAG und Skanska jeweils 50 %.
Die Bauarbeiten am rund 7,8 km langen Eisenbahntunnel, der die Stationen Bergen und Arna im Westen Norwegens verbindet, werden voraussichtlich im Juni 2014 beginnen und rund sieben Jahre dauern.
,,Die Arbeiten werden mit einer Tunnelbohrmaschine mit einem Durchmesser von 9,3 m durchgeführt werden. Das ist die größte jemals verwendete TBM in Norwegen", erläutert STRABAG SE Vorstandsvorsitzender Thomas Birtel die Besonderheit dieses Projektes
Source : www.strabag.com - Pressermitteilungen - 22.05.2014
Tare proiectu' Bergen-Arna. In Arna singura portiune de cale ferata in aer liber e gara. In rest e tunel in munte la stanga, tunel in munte la dreapta...
:D
http://www.incont.ro/lumea-in-contul-tau/trenuri-care-vor-parcurge-ruta-bucuresti-constanta-in-cel-mult-doua-ore-de-vineri.html (http://www.incont.ro/lumea-in-contul-tau/trenuri-care-vor-parcurge-ruta-bucuresti-constanta-in-cel-mult-doua-ore-de-vineri.html)
Cosmarul drumului cu trenul pana la mare a fost spulberat vineri. In Romania, a fost stabilit un record national de viteza, pe calea ferata: 160 de kilometri pe ora pe tronsonul Bucuresti-Constanta. In sfarsit, avem 4 trenuri care vor parcurge distanta pana la mare in doar doua ore.
http://vacantalamare.stirileprotv.ro/stiri/bucurestenii-vor-ajunge-de-vineri-mult-mai-repede-pe-litoral-cu-cati-kilometri-la-ora-circula-trenul-de.html
Sa vedem cat ii tine, vin caldurile si parca vad cum din 160km se face 60km/h
un weekend break Bruxelles Londra
(http://i1130.photobucket.com/albums/m527/anacronox/Share2014-08-18-1afb9805c76e1a0830feeffbf389c9c324ae5594d28f35ea4f1a49ea58dfb563-Picture_zpsb61c945f.jpg) (http://s1130.photobucket.com/user/anacronox/media/Share2014-08-18-1afb9805c76e1a0830feeffbf389c9c324ae5594d28f35ea4f1a49ea58dfb563-Picture_zpsb61c945f.jpg.html)
St. Pancras
(http://i1130.photobucket.com/albums/m527/anacronox/Share2014-08-18-dbd7013d6ab8379bb5c842dbf7cedd07a681939da04cb90b22ce96b16f330042-Picture_zps71c8f017.jpg) (http://s1130.photobucket.com/user/anacronox/media/Share2014-08-18-dbd7013d6ab8379bb5c842dbf7cedd07a681939da04cb90b22ce96b16f330042-Picture_zps71c8f017.jpg.html)
de cand vreau si eu asta.....o cazare in Bruxelles si de acolo huta huta cu ICE la Londra, Paris, Amsterdam...si chiar mai multe orase....in timpul care il petreci traversand Bucurestiul.
@alecu. urmeaza Bruxelles-Paris cu Thalys
Thalys, Eurostar, ICE...same shit.
in Paris Nord:
(http://i1130.photobucket.com/albums/m527/anacronox/DSC_0111_zpsc1f4d041.jpg) (http://s1130.photobucket.com/user/anacronox/media/DSC_0111_zpsc1f4d041.jpg.html)
(http://i1130.photobucket.com/albums/m527/anacronox/DSC_0110_zps1fa3dffc.jpg) (http://s1130.photobucket.com/user/anacronox/media/DSC_0110_zps1fa3dffc.jpg.html)
(http://i1130.photobucket.com/albums/m527/anacronox/10483716_10205126384698134_8610486482912701513_n_zps64289dcd.jpg) (http://s1130.photobucket.com/user/anacronox/media/10483716_10205126384698134_8610486482912701513_n_zps64289dcd.jpg.html)
La o cafea la 290 km/h intre Frankfurt si Köln:
http://www.youtube.com/v/XcrUaQHbCr0
http://www.youtube.com/v/nO64AjoNnuY
Ambele filme sunt pe un tren care merge de la Frankfurt spre Köln, filmate pe 06.10.2014.
In primul film merge cu viteze de 230-270. In al doilea aproape constant cu 280-290.
Pe drumul de intoarcere am mers si cu 302-303 km/h (conform afisajului digital al trenului), dar n-am mai filmat (se terminase bateria iphonului). Vmax este 300 km/h, dar pe liniile de ICE (ca si TGV in Franta) exista o toleranta de pana la 9km/h, asa ca depasiri de pana la 309 km/h sunt acceptate si nu se face nici o analiza. Peste aceasta valoare oricum intervine imediat pilotul automat si mai reduce din viteza.
In primul film vedeti si trecerea printr-un tunel foarte lung, evident cu aceeasi viteza.
Mda, ce poti sa mai zici?
Doar ca primul film e private. :) Insa legat de tren sau de linie... fara cuvinte, doar rusine si sperante ca vom avea si noi asa ceva in 20 de ani.
Si eu am facut ieri, de la Timisoara pana la Sibiu mai bine de 6 h si jumatate. Asa ca e ok. :o
Acum ar trebui sa mearga si primul.
3,8 km de tunel dublu de cale ferata in Germania - 312 mil Euro
http://www.hochtief.com/hochtief_en/200.jhtml?pid=9632
offff....si nu depaseste nimeni de pe autostrada trenul... ce naspa... :) :)
:bash:
Infrastructura
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10410553_322328204631088_2914881859091391699_n.jpg?oh=8d6f0564fb2b2e7be52897ba644dde34&oe=54ACECEB)
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/1927921_322328097964432_960320553974979527_n.jpg?oh=1394282c23bd86e4f1d66726a64f9f9c&oe=54F5B82F)
Infrastrucura de acum 2 secole :(
terminati cu astea mai copii, va vad prezidentiabilii si ne trezim cu promisiuni de submarin de mare viteza intre arad si mangalia, dat in folosinta chiar pana la Craciun ;)
Quote from: iuli on October 21, 2014, 03:48:59 PM
Infrastrucura de acum 2 secole :(
Nu chiar, dar pe-aproape :lol: Dat în folosință în 1902. Construit în 18 luni.
In gara din Basel, Elvetia. :)
(http://s4.postimg.org/6l3f3zt71/tren_1.jpg)
(http://s4.postimg.org/6ox8k8yod/tren_2.jpg)
^Zefiro ?
Gara noua *AV Bologna*
(http://s11.postimg.org/la48bqr03/20140322_120339.jpg)
Ruta Torino - Salerno (se ajunge la 350km/h pe alocuri)
(http://s1.postimg.org/3lj2e6nen/20150619_123108.jpg)
Am avut ghinionul sa pelc aseara de la Deva cu IR 1822. Din cauza ca a luat foc o locomotiva la un tren marfar in drum spre Petrosani am ramas blocati in camp 2 ore. Iam intebat insotiroul de bord ce se intampla si raspunsul lui e ca trebuie sa imi dea mie explicatii.
Pana la urma la 12 juma noaptea am plecat inapoi spre Simeria.
Am ajuns pe Blaj Brasov Bucuresti. Fiind la cuseta de 4 persoane am rugat insotitorul sa dea drumul la clima. Raspunsul a fost ca n face fata locomotiva. Am intrebat si de apa, fiind peste 30 de grade in compartiment. Raspusul a fost ca ajungem in brasov si pot sa imi iau din gara.
Am facut reclamatie la CFR, sa vedem ce se intampla. La ProTv au spus ca s-a dat apa in tren, dar va spun ca nu a fost asa.
Quote from: anacronox on August 12, 2015, 07:14:56 PM
Am ajuns pe Blaj Brasov Bucuresti. Fiind la cuseta de 4 persoane am rugat insotitorul sa dea drumul la clima. Raspunsul a fost ca n face fata locomotiva
Ce bullshit e si asta? Locomotiva are 5100 kW, din care la tractiune nu-i trebuie, pentru 10 vagoane de 50 t bucata, nici macar la urcare spre Predeal, mai mult de 2500-3000. 1 kW pentru HVAC nu inseamna nici macar cat orzul la gaste; asta-i o scuza penibila.
IR1945 acum vreo 2 săptămâni. Ajunge în București cu 40 de minute întârziere pt că s-a stricat locomotiva la Ciulnița. La Ploiești sunt decuplate cele 2 locomotive (defectă + ajutor) și trenul staționează în gară 40 de minute până vine altă locomotivă. Trenul ajunge noaptea în munți, climatizarea probabil era lăsată pe 16 grade... rezultatul e că oamenii (mulți veniți de la mare) tremură de frig, cine a avut a stat cu jacheta pe el!
Pana acum pe threadul asta ne-am plimbat cu trenul prin Romania si prin Europa. Hai sa ne plimbam si prin Asia, nu?
Saptamana trecuta trebuia sa ajung din Singapore la Kuala Lumpur. Doua metropole uriase, fiecare cu 6 milioane de locuitori, separate de 350 km de jungla si plantatii de palmieri (de ulei si de arbori de cauciuc).
Adica de-aici:
(http://i.imgur.com/lHG3vy5.jpg)
aici:
(http://i.imgur.com/fk4MafV.jpg)
Aveam de-ales intre 41 de zboruri directe pe zi, 50 de minute de zbor. Dar, daca tot am batut 16 ore de zbor in jurul pamantului ca sa ajung la Singapore, m-am gandit ca vreau sa vad si natura si lumea din jurul meu, asa ca am decis sa ma deplasez pe sol. Ca doar 320 si 737-uri avem si noi in Europa. Inchiriat masina? Nici o sansa - doar formalitatile de vama pentru a traversa granita in Malaiezia cu un bun care nu-ti apartine sunt infernale.
Autobuz? Sunt cateva zeci de curse pe zi, operate de tot felul de companii care-si fac reclame cu nume care mai de care mai imbietoare gen "Ekspress", "Eksekutif", "Gold Class". Cumva insa nu-mi place sa merg cu autobuzul, mi se face rau usor de la miros si balans, plus ca 6h pe autostrada (si oricat intre 30 de minute si 3 ore in vama) nu-mi suradeau absolut deloc.
Deci ramane calea ferata. Singapore este legata la reteaua sud-est asiatica de cale ferata, o retea construita de britanici in epoca coloniala care porneste din Singapore, traverseaza Malaezia, ajungand la KL, urca apoi via Ipoh si Butterworth pana la granita tailandeza la Hat Yay, de unde continua sa urce pana ajunge la Bangkok, de-acolo spargandu-se in ramuri diverse, una spre Chiang Mai, alta spre Vientiane in Laos si alte doua spre estul Tailandei. Intre Singapore si Bangkok se poate putea circula cu doar o schimbare de tren; din iunie anul curent e nevoie de 2 schimbari.
Pana in 2011 trenurile plecau din centrul orasului Singapore, dintr-o gara numita Tanjong Pagar. O foarte complicata situatie politica (in care gara si reteaua feroviara din Singapore apartin statului Malaezian) si apetitul imobiliar al ambelor state (care doreau sa foloseasca spatiul ocupat de sine pentru investitii mai profitabile) au pus capat garii respective. In 2011, gara Singapore s-a mutat la marginea orasului, chiar langa vama si podul spre Malaezia, intr-un loc numit Woodlands. Sinele au fost rapid dezafectate, iar terenul vandut, profiturile urmand a fi impartite 60-40 intre Malaezia si Singapore. In schimb, se va construi metrou intre Singapore si primul oras din Malaezia (Johor Bahru) pana prin 2020 si tren de mare viteza (cu statiile subterane in Singapore) intre KL si Singapore pana in 2025.
Mai mult, pentru a usura traficul de navetisti, trenurile de lunga distanta pleaca din Johor Bahru, astfel incat sa fie loc de trenuri de navetisti intre Woodlands si Johor Bahru (se face foarte intensiv naveta internationala; sunt doar 3 km, nu exista mare diferenta culturala, si salariile sunt triple in Singapore fata de Malaezia). Asa incat, trenul meu spre Kuala Lumpur nu va pleca din Singapore, ci din Johor Bahru. Pana in Johor Bahru, ori tren de naveta, ori autobuz, ori taxi. Am ales trenul de naveta, pentru trei motive - se sincroniza cu trenul de lunga distanta; timpul la vama e fix (in cazul in care mergeam rutier, vama putea dura oricat intre 10 minute si 3 ore, in functie de cat de rea e coada), si formalitatile sunt mai simple (o vama in loc de doua).
Deci, la ora 6:30 dimineata, chem un taxi la hotelul meu, si ii cer sa ma duca la punctul vamal feroviar Woodlands. 35 minute mai tarziu (si 25 de S$ mai tarziu), ajung la vama. Spre deosebire de puhoiul de lume de la vama rutiera, pe feroviar erau trei oameni. Fara coada, primesc rapid stampilele (ambele controale se fac in aceiasi cladire, existand deci o singura vama cu patru ghisee - imigrari SG, vama SG, imigrari MY, vama MY), si ma sui in trenul de naveta care urma sa parcurga cele 5 minute peste stramtoarea Johor. Nu e nimeni pentru ca trenul de naveta inspre nord este scump. Politica idioata a operatorului feroviar face ca cursul de schimb intre ringitul malaezian si dolarul singaporez sa fie de 1:1 fata de 3:1 in realitate. Trenul e deci de 3 ori mai scump intre Singapore si Johor decat este intre Johor si Singapore (5$ fata de 5 MR, adica 15 lei fata de 5; autobuzul este vreo 2$, si te ia din centrul orasului, nu de la margine).
Dupa curatenia ireprosabila din Singapore ma izbeste impresia din vagonul uzat al cailor ferate malaeziene. Dupa ce se dau jos cei 300 de calatori veniti dinspre nord, ma sui si eu impreuna cu ceilalti doi calatori care mergeau inspre nord.
Mai jos vagonul care asigura naveta intre Singapore si Johor (2.5 km):
(http://i.imgur.com/1SbGpeK.jpg)
La 8 fix (si 3 minute, ca deh, nu e Elvetia) ne punem in miscare. Mai jos intreaga calatorie cu trenul de naveta Singapore Woodlands - Johor Bahru Sentral. 5$, 5 minute. Un dolar pe minut, 2 pe km, de doua ori mai scump decat taxiul singaporez. Nu-i nimic, macar n-am stat in vama 2 ore (era o coada de cativa kilometri):
http://www.youtube.com/v/7cfIe_nvQ7E
Se vede inclusiv granita - traversam faimosul pod ("the Causeway") construit de britanici in anii '20, care a fost locul unor lupte grele in 1942. Ceata si lumina galbuie nu sunt naturale, sunt de la incendii de mlastina si de padure din Indonezia. Situatia e cu atat mai rea anul asta - datorita cresterii pretului la ulei de palmier si prabusirii pietei latexului, foarte multi fermieri inlocuiesc culturile, si fac asta (in mod ilegal) cu foc. Rezultatul este ca din Cambodia pana in Australia, 4000 km, cerul e acoperit cu un smog galbui toxic.
La 8:05 ajungem in Johor Bahru Sentral. O gara uriasa, ultra-moderna (desi construita un pic "on the cheap" dupa calitatea finisajelor), unde aerul conditionat tinea temperatura ambientala la 12 C:
(http://i.imgur.com/AgJiu3e.jpg)
La 8.40, trenul meu, Ekspres Rakyat 2 (Expresul National 2) cu destinatia KL Sentral, Ipoh, Butterworth si vagoane directe spre Hat Yay si mai departe spre Bangkok pleaca de la linia 3. Feriti linia 3. Imi iau o cafea (kopi o kosong) si o prajitura, si ma asez la coada la poarta de imbarcare - spre deosebire de multe alte locuri din lume, imbarcarea se face pe acelasi sistem ca la avioane - exista o poarta, unde se strange lumea, dupa care se verifica biletele si se face imbarcarea la peron in grup.
Trenul:
(http://i.imgur.com/93HVrVU.jpg)
si in interior:
(http://i.imgur.com/100hrz2.jpg)
18 vagoane, unele pline, unele mai putin pline. Desi in poza pare gol, pana la urma, vagonul meu s-a umplut pana la plecarea trenului, fiind 80% plin tot drumul. Exista o singura clasa, "clasa superioara". Inainte exista si clasa de lux, dar s-a renuntat la ea pentru ca nu avea musterii. Aerul conditionat reuseste sa tina vagonul la 14 C tot drumul, facandu-ma sa cer nasului o patura (afara erau 36 C, ca de altfel in fiecare zi). Malaezienii si singaporezii au o obsesie cu aerul conditionat - e atat de frig in toate spatiile inchise incat maneca lunga si eventual un pulover sunt necesare. Chiar si americanii (alti obsedati de stat in frigider) nu sunt in halul asta. Ma sui in vagon si ma asez pe scaunul meu, 6A in vagonul R2.
Se poate cumpara bilet on-line, direct de pe site-ul CFR-ului malaezian (Keretapi Tanah Melayu, Caile Ferate din Malaiezia), sau de la case/automate din gari sau de la nasul imbracat intr-o uniforma turcoaz stralucitoare si apretata pana cand nu se mai vedea vreo umbra de cuta sau sifonare (nu a vrut sa fie pozat).
Si plecam. Scartainid din roti, pe sinele cu ecartament metric, ne punem lent in miscare. Si parasim civilizatia, intram in jungla:
(http://i.imgur.com/Oeiwvf4.jpg)
(http://i.imgur.com/AiD4kaG.jpg)
(http://i.imgur.com/wtjlo9J.jpg)
(http://i.imgur.com/4dqTOiF.jpg)
(http://i.imgur.com/AuwvGjH.jpg)
(http://i.imgur.com/qYT8No8.jpg)
(http://i.imgur.com/8mf0NuD.jpg)
(http://i.imgur.com/x9c2lGG.jpg)
Curbe multe, zgomot si vibratii, restrictii multe pe calea ferata. Linia extrem de serpuita prin jungla si prin plantatii de palmieri de ulei nu permite viteze mari. Rareori depasim 60 km/h, si pe zeci de kilometri intregi mergem cu 20-30 la ora.
Restrictie de 15 km/h:
(http://i.imgur.com/JBLgmAB.jpg)
Si restrictie extrema:
(http://i.imgur.com/cJ8yYR6.jpg)
Ne intersectam cu un alt tren:
http://www.youtube.com/v/zggyU6cCQ0U
Si continuam printre ferme de palmieri de ulei:
http://www.youtube.com/v/8POJTVH-wOA
http://www.youtube.com/v/RUSIA8BCOC0
si orasele mici:
(http://i.imgur.com/NiJMiNY.jpg)
(http://i.imgur.com/SaadyvW.jpg)
(http://i.imgur.com/tkboxtu.jpg)
Ma duc la vagonul restaurant unde pentru 6 ringgiti (6 lei) mananc micul-dejun (un singur fel disponibil, "Nasi Goreng USA" + un hamburger de pui):
(http://i.imgur.com/AzKkfSb.jpg)
Dupa cateva ore ajungem la Gemas, unde reincepe civilizatia. Linia serpuita diesel se transforma in dubla electrica. Expresul nostru incepe sa imparta linia cu alte trenuri, de la trenuri de naveta locale la automotoare rapide apte de 160 km/h:
(http://i.imgur.com/AzKkfSb.jpg)
(http://i.imgur.com/NRQgVzW.jpg)
(http://i.imgur.com/SL6A1el.jpg)
Nu depasim 110 km/h, atat poate batranul GM care trage locomotiva dupa noi; ne depasesc din cand in cand mandriile KTM, trenurile ETS, automotoare chinezesti derivate din Desiro-uri electrice. Din loc in loc restrictii la 70-80 chiar si pe linia dubla-electrificata. Fiind inceputul sezonului musonic de est, nu poate sa nu ne prinda si ploaia:
(http://i.imgur.com/y6X6Tad.jpg)
Ceea ce la noi s-ar numi furtuna groaznica in Asia de Sud-Est se numeste ploicica. Da, ploua atat de tare incat nu se vede pe geam aproape nimic.
Pana la urma, dupa 8 ore, la 16:00 ajungem in KL Sentral:
(http://i.imgur.com/o591NGJ.jpg)
Scuzati calitatea pozei, dar era atat de umed incat telefonul meu nu stia cum sa se descurce. Aerul conditionat in gara era inchis pentru ca tocmai fusese traznita gara, si se reseta calculatorul de comanda (isi cereau scuze). Gara imensa, extrem de moderna, pe multe-multe niveluri, cu nod intermodal pentru trenuri de distanta, trenuri locale, metrou, monorail (pentru zona centrala din KL), autobuze si taxiuri. Bineinteles, cu un mall imens in completarea garii, pe 7 niveluri, in care puteai gasi orice marca locala, regionala, americana sau europeana.
Plus un birou de taxi de unde iti poti comanda un taxi si plati in avans, fara a te trezi cu surprize dupa.
Costuri? Foarte ieftine:
Singapore Woodlands - Johore Bahru (5 km) : 15 ringgiti (In directia opusa, 5 ringgiti, halal strategie de marketing).
Johore Bahru - Kuala Lumpur (355 km) : 33 ringgiti
Spre comparatie, autocarul cere intre 55 de ringgiti si 120 de ringgiti (la 120 ringgiti primesti fotoliu singur pe rand, cu lemn de mahon si masa). Avionul costa intre 35 si 150 ringgiti). Avionul cere intre 40 si 150 de ringgiti, atat la low cost cat si la legacies.
Taxiul in Singapore este 3.5 dolari (10 lei) pornirea + 1 km, plus .55 dolari (1.6 lei) pe km dupa aia. In general nu te tepuiesc, pentru ca risca 3 ani de puscarie si 3 bastoane pe spinare, dar am patit-o sa puna unul tarif de zi in loc de tarif de weekend (cand e jumatate de pret), l-am amenintat cu politia, si am avut placerea unui drum gratis.
Taxiul in Kuala Lumpur este 3 ringgiti pornirea (include primul km) + 1.5 ringgiti pe km. Adica fix cat preturile la taxi in Bucuresti. Si in KL se intampla sa te certi sa porneasca aparatul desi au semne peste tot care spun ca aparatul este obligatoriu. Taxiurile in KL arata fix ca alea din Bucuresti - adica soferul poate fi absolut orice fel de caracter dubios; am nimerit sa merg cu un taximetrist care avea o a doua slujba ca imam la o moschee din localitate (avea doua seturi de carti de vizita, si isi tinea cartile religioase intr-un torpedou semi-deschis; la cum conducea, am prins 160 pe un flyover, sunt sigur ca avea nevoie de tot ajutorul lui Allah sa ajunga la destinatie in siguranta de fiecare data), apoi cu altul care mi-a recomandat bordelurile locale (spunandu-mi ce etinie au prestatoarele de servicii), un altul care dorea cu toata intentia sa ma duca ori la aeroport ori la cazinou, si nu intelegea ce caut la hotel la 1 noaptea. Deci exact ca in Bucuresti.
Pentru conversie rapida: 1 ringgit malaezian = 1 leu romanesc, deci toate preturile de mai sus sunt egale cu preturile in lei. 1 dolar singaporez = 3 ringgiti/lei.
Senzational reportajul, l-am citit cu sufletul la gură...
Mulțumim !
Tare faza cu pretul diferit la dus şi la întors.
Caracalul are fani în Asia !... :lol: :lol: :lol:
@frunzaverde: :cheers: :cheers: :cheers:
Uite ce am gasit pe site-ul... Ministerului Transporturilor !...
Un link la un film "cabview" cu M509 Bicaz-Bacau
https://www.youtube.com/v/ITzPPTFS0HI
Nici asta nu prea stiu unde sa o pun...
Un idiot de sofer de autocar care se urca chinuit pe linia trenului Nakhon Pathom, in apropiere de Bangkok, tocmai cand vine trenul...
https://www.youtube.com/v/T1qMBZXf6yM
Soferul mort pe loc, alti 2 morti la spital, 30 de raniti...
posibil....(o problema care s-a intamplat sub ochii mei) in Romania, sa fi ramas suspendat pe sine. Datorita denivelarilor prea mari la trecerile la nivel, un trailer cu garda foarte mica (venea din ungaria incarcat cu o macar foarte mare), a ramas suspednat pe o trecere la nivel.
Am coborat in viteza maxima macaraua, s-a ridicat cativa milimetri si a putut sa plece. Dar o amenda zdravana tot a platit soferul la politie, ca deja sunasem la 112 sa oprim trenurile. Si aia de la 112 tot zicea ca nu e treaba ei...sa sunam la gara. Ca parca stia cineva care e numarul garii dintr-un orasel oarecare din Romania. In final a anuntat ea Poltia TF, Politia Locala si pe cineva de la CFR.
acum vreo 2 sapt am fost cu mocanita pe V.Hartibaciului,din jud.Sibiu ( drumul SB-Agnita ),pe o portiune de aprox 3 km intre Cornatel si Hosman.Se incearca resuscitarea acesteia dar mai este mult pana departe
(http://i.imgur.com/dh8zgbw.jpg)
(http://i.imgur.com/OfVY2Fm.jpg)
(http://i.imgur.com/pE0KJCy.jpg)
(http://i.imgur.com/uJ2itci.jpg)
(http://i.imgur.com/xrqYqnZ.jpg)
(http://i.imgur.com/3qHtD72.jpg)
(http://i.imgur.com/TRqEmML.jpg)
(http://i.imgur.com/iS34M8T.jpg)
Pentru "vânătorii" de trenuri :azi noapte cu tr.30638 (DBSR) a trecut spre Giurgiu,parcă doua garnituri de Siemens Valero.Fiind întuneric si nepregătit nu am apucat să-l si surprind ! P.s.: daca am greşit locul,rog să fie mutat !
Trimis de pe al meu GT-I9060I folosind Tapatalk
Probabil se duceau spre Turcia....singura tara din zona care a cumparat asa ceva ....
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
@srumf11: da,erau pentru turcia ,am intrebat mecanicul,confirmandu-mi acest lucru,ei având in"documente" denumirea si destinația "mărfurilor " transportate .
Trimis de pe al meu GT-I9060I folosind Tapatalk
Pe valea Vaserului zilele trecute
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/94270b08574c7902902e0b6ae39bdfa9.jpg)
Alimentare cu apă:
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/9402c96161620b2a9995016fe780c4a3.jpg)
Alimentare cu combustibil (lemne...)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/de1744ee82c20da30d097503abe3cf8a.jpg)
Destinația e Paltin, cotlete, cârnăciori (nu mici!) si program artistic, și chiar un traseu de 45 min care se poate parcurge in 30. Daca pierdeam trenul nu era nimic, că luam trenul următor (au fost trei, dar in peak season sunt și mai multe)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/8aaad4d0a19944815078a724eb8c1472.jpg)
Coborâre, locomotiva nu frânează vagoanele...
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/38390fc6275879764a815a2503a0f1e0.jpg)
... ci se frânează manual. Observați bușteanul de la picioare
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/016fcc605c2dc57cf9e242b155d0d105.jpg)
Bușteanul se foloseste la deraieri, ca aceasta (în plan îndepărtat)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/f913144ba324376ea511bf55641da7a4.jpg)
Deci aventura a fost completă :) Manevre pt izolarea vagonului defect
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/da54962689a4dd58828eff3a7c72d376.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/ca9cdd568b3ff3103d31d1107dc5d92a.jpg)
A fost tras pe o linie secundară în gara Cozia
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/2fd9a1e70085484d724312500706ffd0.jpg)
Apoi, după trecerea trenului, a fost lăsat sa "curgă" la vale si atașat la coada trenului, unde a deraiat din nou de câteva ori. La fiecare oprire de urgență, personalul CFF fluiera de 3 ori, locomotiva raspundea la fel. Standard CFR cred?
Operațiunea "bușteanul"
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/05998cebe151896e634d0504e901b69b.jpg)
"Coșlariu" in padure
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/c1aa36f2fc1545bbf012dfe7c40ff470.jpg)
In gara CFF Vișeu, o electrica pe linie îngustă, pe post de exponat (scuzați contre-jour)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/fee4df8a967732972c5527f37956dbbb.jpg)
Mai există o locomotivă cu aburi cu ecartament normal (din depoul Oradea), un vagon reataurant DDR unde am luat cina și micul dejun (serviciu german, șefa de "sală" abia o rupea pe românește) si două vagoane de dormit, unde am petrecut noaptea ca să prindem plecarea de la 9.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/668efd95c4b990e81ae52581cbfa4518.jpg)
Per total ireproșabil, mai puțin faptul că pachetul cu cazare nu include automat produsul "mocanița special" care asigură loc în mocănița de 9. Dar s-a rezolvat pt cea de 9:20
Cu toate deraierile am ajuns la timp la Vișeu :)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160710/df90be2cde9980a980cdb6e439862ec5.jpg)
https://www.youtube.com/v/jrMoMFqmlJ8
Sunteti siguri ca nu e CGI? :lol:
Ca prea bine arata "Pasarea Maiastra". :D
cam goala "pasarica" :)
CFR Călători a încasat 439 milioane lei din vânzarea de bilete în primele şapte luni
Transportatorul feroviar de pasageri CFR Călători a înregistrat venituri de 439,2 milioane lei (98,6 milioane euro) în primele şapte luni ale acestui an din vânzarea de bilete, în creştere uşoară faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul majorării distanţelor parcurse de pasageri, care a compensat scăderea numărului de călătorii, potrivit datelor transmise de companie.
http://www.digi24.ro/stiri/economie/cfr-calatori-a-incasat-439-milioane-lei-din-vanzarea-de-bilete-in-primele-sapte-luni-556025
https://www.youtube.com/watch?v=v2EQz9Qt-cc (https://www.youtube.com/watch?v=v2EQz9Qt-cc)
Se circula in 2012 cu 110 intre Feldioara-Brasov pe anumite portiuni...
Calatorie cu trenul intre Pojorata si Mestecanis (judetul Suceava)
https://www.youtube.com/watch?v=Zbr9NzukQ7Q
https://www.youtube.com/watch?v=FLNwPnVWM0o&
Enjoy!
https://youtu.be/tL3Clmeexgk
poate intereseaza pe cineva aceasta carte
https://fliphtml5.com/ylfj/warx
^ "Trenurile albastre ale Regilor României"
(ca să poată fi găsită la căutare)
Am avut recent placerea sa ma dau cu trenurile japoneze, ce pt noi au ajuns la nivel e mit. Poze n-am facut, orice se poate gasi insa pe google.
Am umblat cu reteaua suburbana din Tokyo, evident f extinsa. Trenurile in general arata ca metrourile noastre, dar circula cu pana la 120km/h in afara centrului, unde intra in subteran (ca orice S-Bahn de altfel).
Frecventa decenta dar nu oau, dimineata erau la cam 20 minute, si se intampla sa aiba si intarziere cateva minute (dar clar ca exceptie). Distantele parcurse de ele erau gen Bucuresti-Campina.
Biletele doar dus, pt o distanta de cca 40-50km, erau 30ron, pt un serviciu similar cu Regio Expres la noi.
Ramele curate, pline de reclame, dar nu noi (in Osaka am citit pe ceva similar ca fusese produs in 1994).
De asemenea am mers cu echivalentul lor al InterCity, ceva Limited Express, ce folosea niste rame similare cu ce a cumparat CFR de la Alstom. Vitezele cu acestea au fost de maxim 130km/h, dar in general viteza eram cam 110.
Acest serviciu, in zona montana, era operat cu automotoare diesel (ce aratau cam la fel) si pe o zona f similara cu Valea Jiului, a mers doar cu 70km/h (doar tunel, viaduc, iar tunel). Constant insa, fara limitari.
Fiind linie simpla, unul din ele a oprit intr-o halta f obscura sa astepte trenul din fata, stationand acolo 15 minute. Sigur ca acumulat intarziere, dar nu m-am uitat cat.
Ramele astea de IC, curate, moderne, cu WI-FI care mergea slab dar mergea. Preturile cam ca la noi.
Sub-urbanele din zona Osaka erau cam ca cele din Tokyo, dar avea canapele de catifea verde :) foarte confortabile, dar na, la noi s-ar face praf relativ repede.
Shinkansen-urile sunt cum stim, f rapide, f comode, spatiul la picioare fiind imens, la fel si fotoliile. Am mers maximum cu 303km/h, la acea viteza zgomotul si presiunea erau destul de mari. Dar fara vibratii.
La intrare in Hiroshima, cu Shinkansen, am stat 10 minute pe un pod, fiind anuntat ca trenul din fata noastra este supus unui control de securitate (Deci clar am avut intarziere). Shinkansen-uri sunt scumpe, pt aprox o ora, am platit cca 300ron (evident, am si facut cca 200km).
Concluzia, pe langa trenurile de mare viteza, reteaua lor e cam ca la noi, dar fara limitari, garile mici arata ca cele de S-bahn din Germania, fara briz-birz-uri, cele din zona montana un pic mai spartane, iar garile mari arata oau, care mai de care mai futurista.
La unele Shinkansen exista Japan Rail Pass pentru turisti, ultima data cand am folosit era cam 300 de euro pe saptamana si parca singurul lucru extra era rezervarea locului. Cred ca intr-o saptamana am facut in jur de 2000 - 3000 km pe calea ferata, o adevarata placere si experienta unica.
Sunt sigur ca exista combinatii prin care iesi mai bine ca pret, doar ca eu am folosit punctual Shinkansen-urile, de doua sau 3 ori, in zona Kanazawa, Osaka si Hiroshima. Pe principiul de peste tot, calatorul ocazional il taxezi la maxim.
Si pt ca bani...am stat la vagoanele fara rezervare de loc, unde am stat si in picioare o data.
Da...si eu am abuzat din plin de acel pass. Cred ca am facut vreo 2000 si ceva de km intr-o saptamana cu acel pass.
Am facut un tur de forta Osaka,Hiroshima,Kyoto,Nagoya,Kanazawa,Tokyo
Din Nagoya am mers cu automotorul pe la Gero si Takayama pana la Toyama. Foarte interesanta toata valea aia. Am avut loc chiar in spatele mecanicului.
Mi-am facut o aroganta si am luat la greencar. Dar cand am fost eu,cred ca era 300 de euro,la green car.
Oricum,am plecat din Nagoya la 7,spre Hiroshima,mi-am petrecut ziua acolo si m-am intors seara la 8 inapoi. Nebunie sa faci aproape 500 de km in doua ore si ceva.
Haha, de la Takayama la Toyama ziceam si eu, aia e valea :) Dar cu material rulant ok si fara restrictii, ar fi la fel la noi pe Tg-Jiu-Simeria.
Da,m-a luat atunci cu nervi,ca m-am gandit ce zone faine avem si noi si nu stim sa le explotam. Eu m am oprit si in Gero vreo 2 ore parca si Takayama vreo 4-5 cred. Am plecat dimineata din Nagoya si am ajuns seara,dupa 8 cred la Toyama.
Trenuri și activitate pe linia 317 Arad-Brad
cred ca merita o incurajare.