Forum PeUndeMerg.ro

România => Rutier => Nivel național => Auto Moto Velo => Topic started by: Ionut on June 26, 2018, 07:31:55 AM

Title: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on June 26, 2018, 07:31:55 AM
Nu avem si amatori de motoare pe doua roti pe-aici? :)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on June 26, 2018, 07:33:10 AM
Harley-Davidson va muta în afara SUA producția motocicletelor destinate țărilor UE, din cauza creșterii taxelor vamale

Harley-Davidson, celebra companie moto americană, a anunțat că va muta la uzinele din afara SUA o parte a producției sale, calculele arătând că fiecare motocicletă destinată Europei va costa cu 2.200 de dolari mai mult după ce UE a crescut taxele vamele pentru produsele importate din SUA, scrie Bloomberg. În 22 iunie taxele vamale impuse de UE produselor aduse din SUA au crescut de la 6%, la 31%, iar costurile anuale ale Harley Davidson vor fi mai mari cu 90-100 milioane dolari, arată compania.

Pentru a face față schimbărilor financiare, compania a decis să mute o parte din producție la uzinele din afara SUA, dorind să facă în acest fel economii fără a scumpi produsele. În afara SUA, compania are uzine în Australia, Brazilia, India și Thailanda. Harley-Davidson a vândut anul trecut în lume 242.000 de motociclete, cu 18.000 mai puține decât în 2016. În UE s-au vândut aproximativ 40.000 de unități, iar în SUA, 147.000.

Hotnews (https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-22530000-harley-davidson-muta-afara-sua-produc-motocicletelor-destinate-rilor-din-cauza-cre-terii-taxelor-vamale.htm)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Cristi N on June 26, 2018, 06:32:40 PM
Sunt vreo 2 motociclisti din cate stiu eu.  O:-) Oricum sansele sa apara mai multi sunt destul de mari avand in vedere trendul, cel putin in Bucuresti motocicleta devine din ce in ce mai populara.
Partea proasta e ca si accidentele in care sunt implicate motociclete se inmultesc.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on June 29, 2018, 06:43:12 AM
Bosch prezintă tehnologii de asistență care ar putea reduce numărul deceselor în rândul motocicliștilor

Bosch a prezentat câteva tehnologii care, folosindu-se de senzori, pot regla automat viteza motocicletei pentru a menține distanța față de alte vehicule, dar și sisteme care avertizează când există pericol de coliziune frontală. Grupul german derulează și un proiect de cercetare pentru a reduce alunecarea motocicletei în viraje, sau când drumul este alunecos. Producătorii de motociclete KTM și Ducati vor include noile sisteme de asistență pe modelele produse începând cu anul 2020.

Proiect de cercetare pentru reducerea alunecării
Sisteme de asistență pe bază de senzori radar
Autopilotul adaptiv ACC
Sistemul de avertizare privind coliziunile frontale
Sistemul de detectare a unghiului mort
ABS
MSC
Comunicarea motocicletă-autoturism
Apel de urgență, apel în caz de defecțiune și apel pentru solicitarea de informații

Detalii pe Hotnews (https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-22536026-bosch-prezint-tehnologii-asisten-care-putea-reduce-num-rul-deceselor-ndul-motocicli-tilor.htm)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Cristi N on September 18, 2018, 01:05:51 PM
VIDEO Centura de siguranță a motocicliștilor

QuoteÎn fiecare săptămână, un motociclist își pierde viața într-un accident rutier în România. Mulți dintre aceștia ar putea fi salvați, însă nu e nimeni prin preajmă care să alerteze salvarea. De cele mai multe ori, motocicliștii sunt singuri atunci când străbat autostrăzile, șoselele sau drumurile forestiere. Tot singuri sunt și atunci când cad. Iar un accident de motor, mai ales pe timp de noapte și mai ales când e vorba de o alunecare în afara șoselei, poate trece ușor neobservat. Sunt situații în care un motociclist rănit este descoperit după multe ore de la producerea accidentului. Pentru a preveni această scurgere fatală a timpului, cinci tineri s-au gândit să creeze de la 0 un sistem de alertă în cazul accidentelor de motocicletă.

Așa a apărut RiSE, un dispozitiv conectat la telefonul mobil care poate trimite SMS-uri unei liste de prieteni, atunci când un motociclist din gașcă se accidentează. Astfel se poate evita încă o tragedie. Din studiile făcute, la nivel european, acestă tehnologie poate salva aproximativ 2.500 de vieți pe an. Momentan, RiSE este în perioada de testări, dar creatorii lui plănuiesc să-l lanseze pe piață spre finalul acestui an. Scopul final este ca dispozitivul să fie integrat în sistemul de alertă 112, astfel încât să poată trimite automat mesaje către ambulanță în momentul unui accident.

https://www.youtube.com/watch?v=5oHPIB3_LoY

Articolul complet: Recorder (https://recorder.ro/video-centura-de-siguranta-a-motociclistilor/)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: adiarc on October 10, 2018, 07:38:11 PM
Scriu aici....poate e mai potrivit...

Are cineva experienta cu o trotineta electrica?ma bate gandul sa o am permanent in portbagaj pt orele de varf,mai ales....multumesc.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on October 10, 2018, 08:07:27 PM
Care e intrebarea mai exacta.

Pana acolo:
Da iti faci treaba cu ea.
Important: ce distanta ai de parcurs, ca in functie de asta iei trotineta. Cel mai bine E-Twow. Chiar iti recomand de pe olx. sh.
Nu prea franeaza (asta de la 30 - 25km). Adica ea franeaza, dar senzatia e ca nu prea te opresti. Deci franarea mai din timp: lasat pe liber si dupa franare dupa nevoie. Asa salvezi si baterie.
E-Twow are pilot automat care ajuta.
Dubleaza timpul declarat de incarcare. :)
Recomand purtarea castii si vesta reflectorizanta (de masina) daca mergi noaptea.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Cristi N on October 10, 2018, 10:54:34 PM
Ai grija mare cu trotineta, este destul de periculoasa si daca nu esti o persoana cumpatata risti sa o patesti urat. Maximum de echipament pe care il vei avea va fi o casca de biciclist , iar rotile mici nu se impaca deloc bine cu denivelarile.

Sa nu faci ca tipul asta  :D

https://www.youtube.com/watch?v=EtkkbidAfP8&t=625s

Ai putea in schimb sa incerci si o motocicleta sau un scuter, din punctul meu de vedere sunt mai sigure decat o jucarie d-asta.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: dr4qul4 on October 10, 2018, 11:12:14 PM
iti recomand una cu lumina intermitenta pe spate. Si sa mergi doar pe prima banda.
Avem una la munca (e-twow) si am testat-o si eu. Accelereaza mai repede decat iti imaginezi. Eu am uitat care e frana si am sarit de pe ea. La viteze mici e ok. La 30 nici sa nu te gandesti.
Iar ca idiotul ala sa nu faci. Orice cazatura chiar si la 50 km/h e cam game over. Nici la 30 nu scapi fara spital deca daca ai mare noroc.
Si daca un Matiz franeaza greu la 120 km/h, asta nu are nici o sansa nici la 60.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on October 10, 2018, 11:17:15 PM
Desigur, el mergand cu 65km/h pe o placa de lemn ... el nu este frustrat. El este garantat un donator de organe.

Eu am mers maxim cu 31 (nu tinea prea mult bateria la viteza asta) si ca exceptie cu 36 pe o coborare (panta fara masini).
Riscant, riscant, riscant.
La 25 - 30 inca, inca mai merge. De preferat sa stii terenul inainte (eu stiam pe unde merg).

Orice groapa/damb ... la viteza aia ...

Ideea e ca poti merge cu 20km/h relativ safe si constant Vs. masini care stau cu 0 km la ora!

Pe distante lungi (18km cu mergeam eu) o sa simti oboseala.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on November 11, 2018, 07:52:58 AM
Ford intră pe piața serviciilor de transport cu trotinete electrice printr-o achiziție estimată la peste 100 de milioane de dolari

(https://i.imgur.com/LO8gJms.jpg)

Constructorul auto Ford a cumpărat Spin, un startup american care se ocupă cu închirierea de trotinete electrice, în contextul în care piața soluțiilor pentru deplasarea pe distanțe scurte se află într-o etapă de creștere accelerată. Potrivit surselor citate de Axios, prețul tranzacției este de 100 de milioane de dolari. Pe de altă parte sursele Reuters susțin că Ford s-a angajat să investească circa 200 de milioane de dolari în startup-ul american. "Strategia noatră este să oferim clienților posibilitatea de a alege, indiferent dacă aceștia dresc să cumpere, să închirieze sau să plătească doar pentru fiecare utilizare. Încercăm să ne adaptăm la direcția pieței - și trotinetele vin în completarea acestei strategii", a declarat Marcy Klevorn, președinte Ford responsabil cu divizia de Mobilitate.

Profit.ro (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/ford-intra-pe-piata-serviciilor-de-transport-cu-trotinete-electrice-printr-o-achizitie-estimata-la-peste-100-de-milioane-de-dolari-18655235)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on November 19, 2018, 07:57:23 AM
Comisia Europeană vrea să protejeze producătorii din UE prin taxe definitive la importurile de biciclete electrice din China. România e unul dintre producătorii europeni relevanți

Comisia Europeană va propune introducerea unor taxe definitive pentru a limita importurile de biciclete electrice ieftine din China, care, potrivit producătorilor din UE, au inundat piața europeană, relevă un document consultat de Reuters. Executivul european a introdus deja, din vară, taxe provizorii anti-dumping pentru bicicletele din China. Taxele definitive necesită, spre deosebire de cele provizorii, acordul țărilor membre UE. În cazul aprobării, taxele care vizează bicicletele electrice chinezești ar urma să intre în vigoare din ianuarie 2019. Astfel de taxe se impun, de regulă, pe o perioadă de 5 ani. Comisia dorește taxe finale cuprinse între 18,8% și 79,3%, care ar urma să se aplice tuturor importurilor de bicicletele electrice din China. Totodată, grupului taiwanez Giant, unul dintre cei mai mari producători mondiali de biciclete, cu fabrici în China și Olanda, ar urma să îi fie impusă o taxă de 24,8%.

România se numără printre cei mai mari 10 producători de biciclete electrice din Uniunea Europeană, care ar putea fi avantajați de această măsură. Decizia ar putea afecta însă consumatorii, printr-o eventuală creștere a prețurilor. Spre exemplu, LEVA-EU, asociație din domeniul comercial axată pe susținerea drepturilor și intereselor comercianților de vehicule electrice ușoare, taxele propuse de Comisia Europeană "ar exacerba daunele deja provocate importatorilor europeni, marcând începutul unor zile negre pentru întregul sector al bicicletelor electrice, inclusiv consumatori".

Profit.ro (https://www.profit.ro/stiri/economie/comisia-europeana-vrea-sa-protejeze-producatorii-din-ue-prin-taxe-definitive-la-importurile-de-biciclete-electrice-din-china-romania-e-unul-dintre-producatorii-europeni-relevanti-18665649)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on December 08, 2018, 08:11:56 AM
Primăria Timișoara cumpără trotinete și segway-uri pentru studenți

Primarul municipiului Timișoara, Nicolae Robu a anunțat că a semnat un contract pentru achiziția unui sistem de gestiune a unor stații pentru trotinete, urmând să achiziționeze și segway-uri pentru a fi folosite de studenții din Complexul Studențesc. ,,Avem deja semnat contractul pentru achiziția unui sistem cu gestiune informatizată cu trei stații, fiecare cu capacitatea de zece trotinere și un total de 25 de trotinete. Prețul total este de 129.000 de lei, iar furnizorul e o firmă din Craiova, din câte am înțeles cel mai tare furnizor de trotinete", a declarat primarul Nicolae Robu.

Profit.ro (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/primaria-timisoara-cumpara-trotinete-si-segway-uri-pentru-studenti-18691792)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on January 12, 2019, 06:52:43 AM
Bicicleta bionică, proiect prezentat de românii de la Pegas la CES Las Vegas

(https://i.imgur.com/cYEpPKg.jpg)

Românii de la Pegas în colaborare cu o echipă de inovaţie din România şi UŞA cu experienţă şi mai multe proiecte finanţate pe reţele de crowdfounding din UŞA lansează un proiect nou în cadrul târgului de tehnologie de la Las Vegas CES – denumit Xmera - Bicicletă bionică. Bicicletă este un hibrid, fiind asistată de senzori biometrici, folosind o tehnologie care modulează asistenţa motorului electric al bicicletei în scopul menţinerii unei rate BPM constante, facilitând astfel utilizatorului o experienţă şi un training cardio, asemănător celor folosite în sala de sport. Bicicleta este asistată de o aplicaţie ce poate prelua datele biometrice atât de la senzorul aflta pe ghidon cât şi de la o brăţară sau un smartwatch.

Mai mult, proiectul implică integrarea unui sensor suplimentar care înregistrează variaţia undelor cerebrale cu ajutorul unei căşti de bicicletă şi poate folosi informaţia pentru a schimba gradul de intensitate al asistării electrice a motorului în mod voluntar fără a fi nevoie de o acţiune mecanică.

Adevarul (https://adevarul.ro/economie/afaceri/bicicleta-bionica-proiect-prezentat-romanii-pegas-ces-las-vegas-aduce-nou-bicicleta-inteligenta-putea-finantat-proiectul-1_5c38accddf52022f757e9a1c/index.html)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on January 20, 2019, 07:06:20 AM
UE pune capăt inundaţiei de biciclete electrice chinezeşti. Un producător român, afectat de importurile ieftine

Uniunea Europeană va impune tarife bicicletelor electrice din China, începând de duminică, pentru a pune capăt unei unei inundaţii de importuri ieftine despre care producătorii europeni spun că beneficiază de subvenţii incorecte, scrie Reuters. Şi compania românească Eurosport DHS ar fi fost afectată de aceste importuri. UE va impune importurilor de biciclete electrice din China taxe vamale între 18,8% şi 79,3%, în linie cu propunerea lansată de Comisia Europeană pe care ţările UE au votat-o în decembrie. Comisia Europeană a descoperit că exporturile chinezeşti de biciclete electrice către Uniunea Europeană s-au triplat, din 2014 până în septembrie 2017. Cota lor de piaţă a crescut la 35%, în timp ce preţul mediu a scăzut cu 11%.

Adevarul (https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/ue-pune-capat-inundatiei-biciclete-electrice-chinezesti-companie-romaneasca-afectata-importurile-ieftine-1_5c435a04df52022f75ca5c02/index.html)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on February 18, 2019, 08:15:18 AM
General Motors se întoarce în Europa, dar nu cu mașini

(https://i.imgur.com/cy5Qbcs.jpg)

General Motors se întoarce în Europa, dar nu ca producător de autovehicule, ci cu biciclete electrice. Noul brand lansat, Ariv, va vinde în primele țări din Europa vestică două modele de biciclete. General Motors a anunțat primele modele de biciclete electrice pe care intenționează să le vândă în Europa, în țări precum Germania, Belgia sau Olanda, unde piața de vehicule cu două roți este foarte dezvoltată. Anunțat în urmă cu câteva luni, planul de intrare pe segmentul bicicletelor include lansarea brandului Ariv, în cadrul căruia vor fi vândute, începând din acest an, două modele de biciclete electrice, una compactă și una pliabilă.

Prețul anunțat va fi de 2.800 euro și, respectiv, 3.400 de euro, pe piețele din Belgia și Olanda, și cu 50 de euro mai ieftine în Germania. Cele două biciclete, Merge și Meld, sunt echipate cu o baterie electrică care asigură o autonomie de 64 km, cu un timp maxim de încărcare completă de circa 3 ore și jumătate. Printre echipamentele celor două se numără luminile LED, dar și o conexiune bluetooth care, prin intermediul unei aplicații, poate oferi informații despre distanțele parcurse, viteză, nivelul de energie din baterie. Un port USB va fi disponibil pentru încărcarea telefonului, dar și un sistem de atașare Quad-Lock.

Profit.ro (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/general-motors-se-intoarce-in-europa-dar-nu-cu-masini-18852445)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on February 19, 2019, 06:52:01 AM
Pegas ieftineşte permanent toate bicicletele cu 15%. De ce a luat această decizie

Pegas începe anul cu o mişcare îndrăzneaţă: scade cu 15 procente preţurile tuturor bicicletelor. Nu este vorba de o promoţie limitată în timp, ci este o decizie permanentă pentru acest an. Reprezentanţii producătorului român spun că astfel continuă campania de protecţie a mediului înconjurător şi de susţinere a sănătăţii prin mişcare. ,,Creşterea continuă a numărului de automobile şi lipsa de investiţii în infrastructura ţării au dus la aglomeraţie şi chiar la blocaje pe mai toate arterele din marile oraşe. Petrecem prea mult timp în trafic, inhalăm prea multe gaze poluante, facem prea puţină mişcare. Sunt doar câteva dintre motivele pentru care compania noastră încearcă în mod constant să se adapteze la climatul socio-economic şi cererii la nivel naţional, prin preţuri mai bune şi locaţii cât mai accesibile, spune Mihai Chipcia, director de vânzări Pegas.

În 2019 Pegas continuă extinderea şi pregăteşte deschiderea a două noi magazine în ţară, după cele trei inaugurate anul trecut, plus vânzarea a trei noi francize. Braşov şi Iaşi sunt oraşele în care primăvara va aduce noile reprezentanţe ale producătorului român de biciclete. Pentru fiecare dintre acestea se preconizează o investiţie de 120.000 – 150.000 de euro, în condiţiile în care anul 2018 a adus companiei creşterea cifrei de afaceri cu 50%.

Adevarul (https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/pegas-ieftineste-permanent-bicicletelecu-15-luat-decizie-1_5c6a89ec445219c57e4a24f8/index.html)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on February 20, 2019, 11:25:17 AM
Unicredit Consumer Financing lansează un credit cu dobândă zero pentru persoanele care vor să cumpere o Vespa Electtrica

UniCredit Consumer Financing a încheiat un parteneriat cu The Bike Hub, importatorul oficial pentru România al grupului Piaggio pentru brandurile Aprilia, Vespa, Moto Guzzi, Piaggio, Gilera şi Derbi în contextul în care acesta a lansat în România Vespa Elettrica, primul model integral electric din ofertă. UniCredit Consumer Financing oferă clienţilor care doresc să achiziţioneze noul Vespa Elettrica credite cu dobândă anuală efectivă (,,DAE") de 0%, direct în showroom. ,,Suntem banca pentru lucrurile care contează pentru clienţi şi, în acest context, vrem ca, prin parteneriatul încheiat, să venim în întâmpinarea celor care caută soluţii de a fi mai eficienţi în traficul urban din ce în ce mai aglomerat. Astfel, persoanele care vor cumpăra până pe 28 februarie un produs Vespa Elettrica oferit de către The Bike Hub pot beneficia de finanţare direct în showroom, cu toate costurile zero. Într-o lume dinamică, suntem mereu pregătiţi să ne adaptăm cu produse la fel de dinamice", a declarat Septimiu Postelnicu, Vicepreşedinte Executiv al Diviziei de Retail UniCredit Bank.

Oferta de finanţare Vespa Elettrica este valabilă pentru sume minime de 4.500 de lei şi sume maxime de 100.000 de lei, pe o perioadă cuprinsă între 6 şi 36 de luni. Clienţii care apelează la această ofertă vor beneficia de o dobândă fixă de 0% pe an, comision lunar de administrare credit de 0 lei, precum şi de un comision de acordare de 0 lei, DAE de 0%.

ZF (https://www.zf.ro/auto/unicredit-consumer-financing-lanseaza-un-credit-cu-dobanda-zero-pentru-persoanele-care-vor-sa-cumpere-o-vespa-electtrica-17880810)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Cristi N on April 14, 2019, 06:33:41 PM
Un articol mai vechi pe care eu l-am descoperit de curand.

De ce e mai sigur și mai eficient lane filtering-ul. Demonstrație video
Publicat de  Cristian Predoi la  27/02/2016
Lane filtering-ul (devansarea mașinilor blocate în trafic) este, potrivit studiilor, mai sigur și mai eficient pentru toată lumea. În unele țări este admis, în altele e un subiect controversat, iar în România nu este reglementat și creează interminabile discuții.
(Articol publicat inițial în aprilie 2015, varianta actualizată)

Animația de mai jos este mai veche, dar trebuie luată în seamă. A fost realizată de o firmă de avocatură din Australia care face lobby pentru lane-filtering. Astfel de acțiuni au loc în mai multe țări din lume unde lane-filtering-ul este interzis sau un subiect controversat. În timp ce mulți șoferi consideră că lane-filtering-ul este periculos (pentru oglinzile lor și pentru sănătatea noastră), există mai multe studii care arată că devansarea mașinilor blocate în trafic este nu doar firească, ci și mult mai sigură. Filmul de mai jos e doar o dovadă concisă care arată beneficiile lane-filteringului.

https://youtu.be/wSRY7RxMF1g

Lane filtering vs. lane splitting

Demonstrația se referă strict la ,,lane filtering", care presupune devansarea mașinilor blocate în trafic, sau care se deplasează cu viteză redusă (de obicei, mai mică de 30 de km/h). Pe de altă parte, lane splitting-ul se referă la aceeași manevră, dar executată la viteze mai mari, care este considerată mai periculoasă, iar cele două situații n-ar trebui confundate.

Cum e în România

În România lane-filterring-ul și lane-splitting-ul nu sunt reglementate ca atare, iar de aici apar tot felul de confuzii, discuții și controverse. Teoretic, manevra este permisă atâta timp cât nu depășești un marcaj de linie continuă, așadar nu vei primi, în mod normal amendă pentru așa ceva. Pe de altă parte, dacă lane-filteringul nu este reglementat ca atare și nu există reguli pentru executarea manevrei, atât motocicliștii cât și șoferii pot greși, ceea ce duce la accidente.

Ghid de ,,bune practici"

Ne întoarcem în Australia – Statul New South Wales – unde, din iulie anul trecut, lane-filtering-ul este reglementat ca atare. Autoritatea pentru transporturi din zonă a dus o campanie de educare pentru ca manevra să fie executată în siguranță. Făcând abstracție de faptul că acolo se circulă pe stânga, putem trage câteva învățături din regulile lor.

https://www.youtube.com/watch?v=kWh0t1fX_EY

La ce să fim atenți în România

Desigur, ce-am văzut mai sus trebuie adaptat la condițiile noastre de trafic, mai... speciale. Așadar, ochii-n patru la:

Șoferi care stau pe Facebook/Watsapp/SMS. Poți verifica cât sunt te atenți uitându-te în oglindă. Le vei vedea privirea.
Portiere care se deschid din senin, chiar și fără apăsarea "butonului magic" de avarie.
Pietoni care traversează printre mașini (de obicei în zona stațiilor de tramvai cu alveolă).
Ceilalți motocicliști. Dacă un motociclist devansează o mașină prin stânga, nu încerca aceeași manevră prin partea dreaptă. Șoferul poate trage de volan ca să-i facă loc primului motociclist și se poate urca pe tine.
Evită devansarea mașinilor prin dreapta, în general. Oglinda din partea dreaptă este mai puțin folosită.
Nu claxona abuziv, nu tura motorul inutil, nu atinge oglinzi. Poți trece și fără să fii considerat un huligan.
Nu devansa mașinile cu mai multe de 10 km/h. În oraș pot apărea pericole de unde nu te-aștepți și trebuie să ai timpul necesar să faci manevra de evitare.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Cristi N on April 29, 2019, 10:03:57 PM
Un studiu din 2011 facut in Belgia a ajuns la concluzia ca o mutare a 10% din navetisti din masini catre motociclete ar duce la o imbunatatire cu 40% a intregului trafic. Link (https://www.tmleuven.be/en/project/motorcyclesandcommuting)

QuoteÎn acest studiu, am examinat efectele unei creșteri a ponderii motocicletelor în traficul de naveta. Un transfer modal de la autoturisme private la motociclete modifica propagarea fluxurilor de trafic și congestionarea traficului. De asemenea, va exista un impact asupra emisiilor generate de trafic.

Impactul asupra congestiei traficului a fost determinat într-un studiu de caz pentru secțiunea de autostradă dintre Leuven și Bruxelles. Fluxurile de trafic în naveta de dimineață au fost simulate în detaliu. O schimbare modală către motociclete a dus la cozi mai scurte care dispar mai devreme. Timpii de călătorie sunt semnificativ mai mici. Dacă 10% din toate automobilele private sunt înlocuite cu motociclete, pierderea totală de timp pentru toate vehiculele scade cu 40%. Atracția traficului nou datorită circumstanțelor îmbunătățite este luată în considerare în acest studiu de caz.

Atunci când rezultatele studiului de caz sunt extrapolate la întreaga rețea de autostrăzi din Belgia, economiile totale de timp pentru toate vehiculele se ridică la 15 000 de ore, ceea ce echivalează cu un beneficiu de 350 000 EUR pe zi.

Impactul unei schimbări modale asupra emisiilor a fost determinat și pentru studiul de caz Leuven-Bruxelles. Motocicletele noi emit mai puțini poluanți în comparație cu vehiculele particulare medii (mai puțin NOX, NO2, PM2.5 și EC, dar mai mult VOC). De asemenea, emit mai puțin CO2. Costurile externe totale ale noilor motociclete sunt mai mici cu 20% decât cele ale majoritatii masinilor private. Pe segmentul autostrăzii dintre Leuven și Bruxelles, costurile totale ale emisiilor pot fi reduse cu 6% dacă 10% din autoturismele private sunt înlocuite cu motociclete.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on May 31, 2019, 07:04:00 AM
SONDAJ: Trotinetele electrice sunt tot mai căutate, din cauza traficului aglomerat din marile oraşe. Un român din cinci vor să îşi cumpere una, preţul depăşeşte 2.000 de lei

Cererea mare şi în continuă creştere pentru trotinetele electrice a făcut ca acestea să fie produsele cu cea mai mare ascensiune a vânzărilor în ultimul an, a afirmat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, Mihai Pătraşcu, directorul general al magazinului online evoMAG, care adaugă că doi din zece români vor să achiziţioneze o trotinetă electrică până la finalul anului. "Circa 20% dintre români intenţionează că cumpere o trotinetă electrică până la finalul acestui an, potrivit unui sondaj realizat în mediul online la solicitarea evoMAG. Decizia de cumpărare vine pe fondul utilităţii mari a produsului şi ca răspuns la traficul aglomerat din marile oraşe din România", arată sondajul publicat joi.

În prezent, evoMAG listează 150 de modele de trotinete electrice de la 30 de producători, cu preţuri ce variază între 1.000 de lei şi 12.000 de lei. În mod obişnuit, clienţii care îşi doresc o trotinetă electrică încep prin a achiziţiona produse mai ieftine, vehiculele electrice reprezentând o categorie de produse relativ nou introdusă pe piaţa din România. Astfel, clienţii optează iniţial pentru un model dintr-o categorie de preţ mai scăzut, pentru că îşi doresc să beneficieze de avantajele pe care le oferă o trotinetă electrică, precum uşurinţă în deplasare şi manevrabilitate, rapiditate, autonomie etc., însă nu sunt dispuşi la investiţii mai mari. Ulterior achiziţionează trotinete electrice mai scumpe, care oferă autonomie mai mare, sunt mai confortabile şi mai uşoare.

Detalii pe News.ro (https://www.news.ro/economic/sondaj-trotinetele-electrice-sunt-tot-mai-cautate-din-cauza-traficului-aglomerat-din-marile-orase-un-roman-din-cinci-vor-sa-isi-cumpere-una-pretul-depaseste-2-000-de-lei-1922400830002019051519018262)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on October 10, 2019, 04:18:49 PM
Haa haaaa. CAVEman here !!!

Ce fac bucureștenii cu trotinetele electrice închiriate. Bilanțul unei firme din Capitală - VIDEO

Fără roți, ghidon și GPS. Așa sunt găsite trotinetele electrice din Capitală. Bilanțul unei firme care închiriază astfel de vehicule arată așa: 50 de trotinete din 500 au fost vandalizate. Cu aceeași situație se confruntă și firmele care închiriază mașini sau biciclete. Sociologii explică: atunci când plătesc pentru închiererea unui lucru, românii au senzația că devin proprietari și nu mai țin cont de nimic.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/ce-fac-bucurestenii-cu-trotinetele-electrice-inchiriate-bilantul-unei-firme-din-capitala-1198791
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Anca_Emanuel on October 10, 2019, 05:29:14 PM
Am voie să fac reclamă ? Și chestii cu biciclete electrice ?
Pentru că ce voi posta nu prea se încadrează în topic.
Poză luată în fugă cu  telefonul mobil. La ce accelerație a atins, mă mir că am reușit să îl prind.
(https://i.ibb.co/yhb8sY3/takeaway-cu-bicla-electrica.jpg)

p.s. Reclama intenționată e pentru bicicleta electrică.
Vedeți că există mai multe companii de livrare mâncare acasă cu aplicații pe telefon mobil.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on October 10, 2019, 07:12:17 PM
Eu am vazut si pe trotineta, dar nu tine decat vreo 25 de km ... putin. Bicicleta electrica tine mai mult 50 - 70 de km si dupa poti merge cu ea normal. Deci mult mai bine cu bicicleta sa faci astfel de servicii.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: kitsune on October 10, 2019, 11:22:49 PM
@Anca_Emanuel, poți blura destul de simplu anumite chestii dintr-o poză, firme, numere, fețe. Și de pe PC și de pe telefon








Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Ionut on October 15, 2019, 07:57:49 AM
BNP Paribas Personal Finance oferă credite de până la 50.000 lei pentru românii care vor să cumpere scutere electrice smart

Românii care vor să cumpere un scuter electric smart au posibilitatea de a accesa un credit dedicat, cu valori cuprinse între 300 lei şi 50.000 lei, în baza unui parteneriat între BNP Paribas Personal Finance Bucureşti (Cetelem) şi Niumania, reprezentanţa oficială în România a brandului Niu. ,,În ţările europene cererea pentru scutere electrice a înregistrat creşteri semnificative în ultimii ani, iar preconizările pentru 2025, în zona euro, estimează un volum al vânzărilor de aproximativ 800 de milioane de euro pentru scutere şi motociclete electrice şi o rată anuală de creştere compusă de 26,2% pentru perioada prognozată. Aceste estimări scot în evidenţă gradul mare de atractivitate al acestui tip de vehicule", a declarat Miruna Senciuc, CEO al BNP Paribas Personal Finance Bucureşti.

ZF (https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/bnp-paribas-personal-finance-ofera-credite-de-pana-la-50-000-lei-pentru-romanii-care-vor-sa-cumpere-scutere-electrice-smart-18462945)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on October 23, 2019, 07:19:53 PM
I'Velo a adaugat la biciclete si niste trotinete electrice.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Cristi N on November 20, 2019, 09:57:24 AM
Cam de un an de zile a fost fondata Asociatia Earth Angels (https://www.facebook.com/A.EarthsAngels/) care isi propune desfasurarea de activitati umanitare si de intrajutorare a victimelor accidentelor de motocicleta si/sau a urmasilor acestora. Pe langa asta vor sa faca si educatie rutiera asa ca au lansat un clip care are rolul atat de constientizare cat si de prezentare a Asociatiei.

Videoclip realizat de către Andrei Covoran, cu ajutorul lui Gearhead Hooligan. Link (https://www.facebook.com/A.EarthsAngels/videos/729066600913769/)

Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: kitsune on November 26, 2019, 07:59:54 AM
Rolley Scooterson îl punem aici sau la electrice?
Adevărul (https://m.adevarul.ro/locale/timisoara/foto-harley-davidson-ul-trotinetelor-fabrica-romania-arata-spectaculoasele-vehicule-electrice-1_5ddbd9815163ec427167047e/null)

,,Harley-Davidson-ul" trotinetelor se va fabrica în România. Cum arată spectaculoasele vehicule electrice


Scooterson s-a născut ca un start-up la Sillicon Valley (California), fiind pus pe picioare de românii Mihnea de Vries şi Flavius Balaj şi de americanul Deepansh Jain. Designerul trotinetei Rolley Scooterson este timişoreanul Ionuţ Predescu. În 2018, acest vehicul a câştigat premiul pentru mobilitate la Red Dot Awards din Singapore, echivalentul Oscarurilor pentru design. Apariţia acestuia a făcut multă vâlvâ la vremea respectivă, au apărut şi mulţi doritori, s-au făcut precomenzi, însă totul a intrat într-un nor de ceaţă. O vreme nu s-a mai ştiut nimic de proiect. Cei de la Scooterson nu l-au abandonat, ci, din contră, au aşteptat momentul pentru a începe fabricarea în serie.
 
Compania arădeană Arsat Industry, specializată în fabricarea de componente pentru industria aeronautică, a investit 1,7 milioane de dolari pentru crearea unei linii de producţie pentru trotineta electrică Rolley Scooterson.
 
Hala de la marginea oraşului Pecica, judeţul Arad, este deja ridicată şi urmează ca până la sfârşitul acestui an să sosească utilajele, să se facă angajări de personal, în număr de 200, iar în februarie 2019 să iasă pe poarta fabricii primul exemplar.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on November 27, 2019, 10:22:46 AM
Trotinetele electrice TREBUIE înmatriculate la RAR  :puke:

Senatul a adoptat tacit, în şedinţa plenului de marţi, propunerea legislativă de modificare şi completare a OG 78/2000 prin care vehiculele lente trebuie înregistrate şi înmatriculate de către Regia Autonomă Registrul Auto Român.


Nota de adoptare tacită pentru acest act normativ, pentru care termenul de dezbatere şi vot în prima Cameră sesizată s-a împlinit pe 30 octombrie, a fost citită, în plen, de preşedintele Senatului, Teodor Meleşcanu.

Autovehiculul lent este definit, prin acest act normativ iniţiat de un grup de parlamentari UDMR, ca vehicul rutier antrenat de un motor încorporat şi care pe un drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 de km pe oră.

"Din această categorie fac parte o gamă variată de vehicule care oferă, printre altele, soluţii eco friendly, precum şi soluţii de transport avansate, cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu dioxid de carbon. Acestea sunt uşor de utilizat şi pot servi atât companiilor, cât şi persoanelor fizice pentru a transporta mărfuri şi persoane în interiorul oraşelor în zona industrială sau în zona montană", se arată în expunerea de motive a propunerii legislative.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

https://www.money.ro/se-da-lege-trotinetele-electrice-trebuie-inmatriculate-la-rar/
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: kitsune on November 27, 2019, 12:33:29 PM
Asta înseamnă că le trebuie VIN și omologare (bine ar fi să fie de serie).
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Cristi N on November 27, 2019, 12:51:43 PM
Mi se pare exagerata cerinta ca cele limitate la 25km sa necesite inmatriculare/inregistrare, in schimb pentru cele din gama: 25-45km/h cred ca o astfel de masura este obligatorie.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Earthchild on April 17, 2020, 06:12:20 PM
Voi nu mai știți în România nici un magazin care sa vanda biciclete pliabile cu roti mari (26")? Caut tern Joe sau Dahon Espresso dar daca se vindeau in trecut, acum au dispărut.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Radu Marius Garnita on April 18, 2020, 08:27:59 PM
@ Earthchild: vezi la Bikexpert - https://www.bikexpert.ro/biciclete/pliabile?filter=-1/l/4880|14917/l/952624
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Earthchild on April 21, 2020, 03:45:55 PM
Da. Mi-au raspuns ca nu au decat o marime si nu intrevad nimic in plus in viitor.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: yetiman on April 21, 2020, 09:27:24 PM
Poti sa incerci si la Maros Bike https://www.marosbike.ro/pliabile/bicicleta-pliabila-dahon-espresso-26-cosmic-black.html (https://www.marosbike.ro/pliabile/bicicleta-pliabila-dahon-espresso-26-cosmic-black.html)

Desi cred ca e aceeasi. Si nu au pe stoc, din cate vad.

Mai degraba as cauta pe site-uri din Europa:
https://hollandbikeshop.com/ro-ro/buying-a-bicycle/dahon-folding-bicycle/dahon-folding-bikes/dahon-espresso-folding-bike-mtb-26-18v-black-650814/?country_id=254 (https://hollandbikeshop.com/ro-ro/buying-a-bicycle/dahon-folding-bicycle/dahon-folding-bikes/dahon-espresso-folding-bike-mtb-26-18v-black-650814/?country_id=254)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on June 12, 2020, 10:02:15 AM
Bicicleta electrică, o invenție românească

Bicicleta electrică concepută de un ROMÂN, la începutul anilor '70! 🇷🇴Invenţia a ajuns în atenţia britanicilor de la BBC.

https://www.facebook.com/identitatea/videos/710371409753244/
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on July 07, 2020, 06:51:42 PM
Acum si in B cu (intr-un final) un pret decent 0.01/minut. Flow e 0.6, Lime e 0.7!

Și Bolt introduce trotinete electrice în București. Tarifele de utilizare

Deblocarea trotinetei electrice va costa 0 lei și fiecare minut 10 bani. De exemplu, o plimbare de 10 minute, ceea ce este suficient pentru a acoperi câțiva kilometri în oraș, va costa 1 leu - spun cei de la Bolt.

https://www.startupcafe.ro/afaceri/trotinete-bolt-tarif-bucuresti.htm
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: BIGRED1984 on July 08, 2020, 10:00:37 AM
adica 0.1 nu 0.01. tot e mult mai ieftin ...la 1 leu pe 10 minute chiar e o chestie, nu mai folosesti ratb pana la un metrou, de exemplu.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on July 09, 2020, 08:04:50 PM
Majoritatea pe care i-am vazut - pe BOLT. Cand ai preturi de 5, 6 si 7 ori mai mari asa se intampla.

Totusi eu cred ca e doar o campanie de inceput. Mi se pare diferenta prea mare.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on July 20, 2020, 08:02:42 PM
Romanii sunt un popor primitor si cald, dar stiu sa dea si cu bata!


(https://i.imgur.com/IvJjjHvh.jpg) (https://i.imgur.com/IvJjjHv.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: mihaimai on July 21, 2020, 08:26:02 PM
Am venit si eu tarziu la petrecere. Am observat vineri in Bucuresti trotinete Bolt, m-am uitat in aplicatie:
"Unlock LEI 0.00 * LEI 0.60/MIN"
Deci nici vorba de 10 bani minutul. O fi fost ceva promotie.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on July 21, 2020, 08:31:20 PM
Am spus si eu ca nu are cum sa fie doar promotie si acum puneam asta:

Taxele de închiriere sunt următoarele:

0 lei pentru deblocare
0,1 lei pentru fiecare minut, în perioada 7 – 9 iulie 2020
0,6 lei pentru fiecare minut, începând cu 10 iulie 2020
De asemenea, rezervarea și pauza sunt tarifate cu 0,5 lei/minut.

https://blog.bolt.eu/ro/cum-sa-folosesti-o-trotineta-bolt/
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Io on July 25, 2020, 04:22:27 AM
In noaptea asta m-am dat pentru prima oara pe o trotineta electrica. Blaupunkt. Ploiesti, centru, nimeni pe sosea, asfalt uscat, gasca juna, kestii. Interesant mijloc de deplasare. Liniste, amor y paz. Asa sa fie si in viata reala?
Pai nu, chiar deloc. Viteza de care e capabila dracovenia aia mi s-a parut mult prea mare fata de manevrabilitatea ei. Mult prea mare! Prinde vreo 20 km/h si din cauza ca rotile sint foarte mici, 8 toli (si late de vreo 2 deste), orice fel de denivelare, fisura, spartura a drumului poate pune probleme. Nemaivorbind despre praf de pe drum sau de pe trotuar, guri de canal si alte asemenea. O linie de tramvai cred ca inseamna cadere sigura.
Inca: frinarea mi s-a parut ciudata si echilibrul ei, al frinarii, delicat. Disc pe spate! Ok, e misto sa faci derapaje cu roata spate blocata, asta da. Take that Opel Astra cu tamburii tai cu tot!  :lol:
Daca frinezi puternic si greutatea ta e preponderent pe roata din fata ai cam pus-o, esti pe jos. Nu vreau sa-mi inchipui cum e pe asfalt ud sau, cum vedem prin unele orase, pe gresie de baie pusa pe jos, vezi Ploiesti centru. N-are rost, sper, sa aduc vorba despre piatra cubica!
Am vazut citeva pe strada in trafic si mi s-a parut periculos: mergi printre masini, soferii nu prea te vad, n-am vazut pe vreunul semnalizind incotro o ia (intr-adevar, sa semnalizezi ca la lege cu bratul la orizontala inseamna sa gasesti un alt echilibru dinamic pe dracovenie si la cit de scurt e ghidonul e usor aiurea), daca ploua sau e ud pe jos ti-o cam cauti si de murdarie si de ortopedie. Poate arata bine in pliante si in filmulete trendy de prezentare a unei vieti urbane ideale, pe alei in parcuri insorite printre tinere mame pururi suple insotindu-si vesele copiii ideali, insa in viata reala cu papornite la hipermarket sau cu plasa cu praz de la piata eventual atirnata de chestia aia numita optimist ghidon mi se par pur si simplu periculoase, mult mai periculoase decit bicicletele, ceea ce nu-i de colea.
My 2 cents.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on July 25, 2020, 10:13:04 AM
Ai dreptate cu tot ce zici, dar lipseste partea cu: odata cu experietna multe din lucrurile expuse se rezolva.

Nimeni nu te pune sa mergi cu 20. Poti merge cu 15 si atunci lucrurile stau altfel. Pe de alta parte sa vezi cum e la 30 - 35!  :D
La bicicletea normala e puterea omului si in general cam asa ajungi 10 - 15 km.
Inveti ca nu soferii te vad, ci tu ii vezi si adaptezi viteza si franatul in functie de traseu/obstacole/semafoare.

Din pacate se simte tot, dar asta iar e legat de viteza. Viteza mica - totul e lin. Viteza mare - o sa ajunga sa te doara spatele si mainile dupa mai multi km facuti (nu exagereze cu nimic).
De asta e de preferat sa mergi pe strazi, care sunt mult mai bune decat trotuarele.

E o alternativa foarte buna, dar in general pe distante mici: 2 - 5 km.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: rota on July 25, 2020, 10:58:05 AM
@Voicu, nu e de preferat mersul pe strada, e indicat. E ilegal mersul pe trotuar, a dat comunicat politia romana chiar ieri  :)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: Cristi N on August 12, 2020, 10:17:59 PM
Cei de la Asociatia Moto Incepatori si scoala Moto Ami isi pastreaza bunul obicei de a organiza in mod regulat cursuri de conduita preventiva, parca am mai postat un alt epsiod in trecut.  O:-) Instructor este Comisar Șef Ovidiu Munteanu, din cate stiu este purtatorul de cuvant la BPR Bucuresti asta daca nu a schimbat postul intre timp. Filmarea este pe facebook-ul asociatiei: Link (https://www.facebook.com/watch/?v=604172460273947)

PS:  Discutam acum ceva vreme la electrici pe topicul: Aspecte negative în circulația bucureșteană (https://beta.forum.metrouusor.com/ViewTopic?postId=361538&handler=ByPostId) de numarul de rutieristi care fac strada in Bucuresti, la minutul: 1:33:00 aflam numarul magic: 45-50 pe schimb

Iar la 1:38:00 se discuta despre filmarile din trafic, camere omologate, semnatura electronica, etc.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: AlexxC on August 13, 2020, 07:37:23 PM
https://www.biziday.ro/romania-produce-aproape-5-din-cele-114-milioane-de-biciclete-fabricate-anual-in-uniunea-europeana-pe-primele-locuri-sunt-acum-portugalia-italia-si-germania-dar-tara-noastra-poate-urca-anul-viitor/?source=biziday

O veste buna pentru economie.Sa speram ca nu va avea soarta fabricii Bosch de la Simeria.
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: SB76UFO on February 03, 2021, 10:38:59 PM
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=0pFg298T0Ys&feature=youtu.be&ab_channel=MaxxMoto
Mai sunt două zile până la lansarea noului Hayabusa, cea de-a treia generație şi cineva se joacă cu nervii unora.
Să fi scăpat intenționat acest scurt clip video ?

Si ca supliment , relatarea unuia dintre cei mai titrati motociclisti/bikeri din Romania, dupa parerea mea de nespecilalist., evident despre experienta lui legată de Hayabusa
Andy Fazekas
"Nu doresc să stârnesc aici orgolii, pasiuni si alte asemenea, ci doar relatez experienta mea legată de Hayabusa. Până in anul 1998 am avut peste 10 motociclete de șosea, de la Gsx-R 750, 1100 răcite pe aer sau apă, Kawasaki ,Yamaha, până la Honda CBR 1000, și eram tot timpul cu ochii-n reviste, teste, șamd. In primăvara lui 1999 am cumpărat de nouă Hayabusa, proaspăt apărută, iar zâmbetul apărut atunci, la primul drum nu mi-a dispărut nici in ziua de azi. Am descoperit exact moticicleta la care am visat de mult timp. Extrem de versatilă, care poate trece de la un cruiser cu care rulezi in treapta a 6-a cu 70km/oră, la o bestie care indiferent in ce treaptă, accelerează pâna la viteza maximă ca un motor electric. Deși prima versiune a fost nelimitată, plaja de accelerație intre 200 și 300 km/h dar și comportamentul ei la viteze mari in curbele ușor denivelate, tipice drumurilor din România, m-au incântat mai mult decât priveliștea unui vitezometru cu acul pe cifra 340. Singurul minus pe care l-am găsit, il reprezintă frânele, care au fost sub nivelul concurenței, dar m-am obișnuit. Hayabusa mea a văzut multe, de la "curse" de stradă intre Brasov si Mureș, in care ne "muscam" cu prietenul meu Simon Mircea care din păcate nu mai e printte noi, până la toate nebuniile generate de întâlnirile internationale Crazy Bike M.C. Party. Despre astea, mai bine nu vorbim😜. In 2008, am vândut Hayabusa care avea 78.000 de km la bord și mergea ca in prima zi. Ultima oară când am auzit de ea, era la Tg Jiu si avea peste 110.000km. Tot in anul acela am cumpărat, tot nouă, Hayabusa modelul 2, cu care mă dau si in prezent. Ciclistica, frânele, cuplul au fost îmbunătățite, iar după atătia ani, incă tot am fluturi in stomac când mă urc pe ea. La ora actuală nu este nici cea mai rapidă, nici cea mai usoară in raport cu caii putere oferiți, dar pentru mine este motocicleta ideală pe care dacă mă ajută Doamne-Doamne, sper să o conduc incă multă vreme".
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: voicul on October 04, 2021, 11:10:05 PM
Reguli de circulație pentru trotinetele electrice
Principalele reguli de circulație aplicabile conducătorilor de trotinete electrice constau în obligativitatea de a circula numai pe pista pentru bicicletă atunci când aceasta există, fiind interzisă circulația acestora pe trotuar.

Trotinetele electrice trebuie conduse numai pe un singur rând atunci când circulă pe drumurile publice, iar conducătorii de trotinete electrice au obligația de a avea asupra lor actul de identitate.

De asemenea, este menționată interdicția conducătorilor de trotinete de a circula cu acestea atunci când se află sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive sau de a circula cu trotinetele electrice atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă, se mai arată în comunicat.

Totodată, este interzisă circulația cu trotineta electrică fără a menține contactul cu solul sau de a circula cu aceasta atunci când nu sunt respectate condițiile tehnice minime pe care trebuie să le îndeplinească.

Spre deosebire de regulile stabilite pentru conducătorii de biciclete, în cazul trotinetelor electrice, schimbarea direcției de mers se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea.

În ceea ce privește condițiile tehnice pentru trotinetele electrice, acestea trebuie să fie dotate cu un sistem adecvat, funcțional, de direcție, respectiv cu un dispozitiv de frânare eficace și să fie dotate cu sistem de avertizare sonoră, echipate, pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, cu lumini și cu cel puțin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant.

De asemenea, trotinetele electrice trebuie să fie echipate cu elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante, amplasate pe roți, care, în mișcare, formează un cerc continuu.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/trotinetele-electrice-nu-au-voie-pe-trotuar-guvernul-a-stabilit-regulile-de-circulatie-se-schimba-placutele-pentru-masinile-electrice-1689865
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: hvm on December 07, 2021, 09:02:13 AM
Sunt unii cu trotinete electrice care sunt "reta.dati'. Cum poti veni pe trotuar la trecere fara semafor cu 20km/h si treci pe trecere direct fara sa te uiti stanga/dreapta. Trist e ca nimeni nu ii controleaza si nu ii ia la intrebari...
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: tom_sawyer on December 07, 2021, 12:36:37 PM
Trotinetiștii sunt obligați să coboare de pe trotinetă la schimbarea direcției.
https://www.g4media.ro/circulatia-trotinetelor-electrice-reglementata-vor-trebui-respectate-regulile-pentru-biciclete.html

Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: b1 on February 19, 2022, 08:27:04 PM
Istoria bicicletelor într-un minut:
https://vimeo.com/73581450
https://vimeo.com/184903880
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: b1 on May 31, 2022, 12:11:12 AM
(https://i.imgur.com/y78IvdZ.jpg)

Sursa: Revista Drive 05/06 2022.  (https://assets.img2pdf.club/download/d04c9622-097e-48c8-9fa6-cb58d2554e03/output.pdf)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: tom_sawyer on November 03, 2022, 08:35:33 PM
Comisia juridică a Camerei Deputaților dezbate un amendament al liderului grupului deputaților PNL, Gabriel Andronache, care propune ca trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice să aibă viteza limitată la maxim 15 km/h.

De ce este important: În prezent viteza trotinetei electrice, prin construcție, trebuie să fie limitată la 25 km/h, conform legislației în vigoare.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/viteza-trotinetelor-electrice-pregatita-sa-fie-limitata-sa-protejam-varstnicii-copiii-si-in-general-oamenii-care-circula-pe-trotuar-20907973
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: tom_sawyer on June 13, 2023, 03:30:17 PM
Modificare importantă la Legea Circulației: Permisele categoria B vor fi valabile și pentru motociclete de maxim 125 cm3 / Care sunt condițiile necesare

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, marţi, cu 261 de voturi ,,pentru" şi o abţinere, un proiect de lege prin care permisul de conducere eliberat pentru categoria B este valabil şi în cazul anumitor tipuri de motociclete.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002, în sensul stabilirii valabilităţii permisului de conducere eliberat pentru categoria B şi în cazul anumitor tipuri de motociclete, dacă deţinătorul permisului are vârsta de 24 de ani împliniţi şi permisul eliberat pentru categoria B a fost obţinut cu cel puţin trei ani în urmă.

,,Permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1. Deţinătorii permiselor trebuie să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniţi, permisul pentru categoria B obţinut de minimum trei ani şi să facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule", se arată în iniţiativa legislativă.

Proiectul de lege a fost adoptat şi de Senat, iar Camera Deputaţilor este for decizional în acest caz.

hotnews.ro (https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26331138-modificare-importanta-legea-circulatiei-permisele-categoria-vor-valabile-pentru-motociclete-maxim-125-cm3-care-sunt-conditiile-necesare.htm)
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: tom_sawyer on July 07, 2023, 01:32:59 PM
^

Președintele României, Klaus Iohannis, a trimis vineri, 7 iulie 2023, Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului  nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

https://www.presidency.ro/ro/media/comunicate-de-presa/cerere-de-reexaminare-asupra-legii-pentru-completarea-ordonantei-de-urgenta-a-guvernului-nr-195-2002-privind-circulatia-pe-drumurile-publice
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: JohannDB on October 08, 2023, 08:41:22 AM
.............se impune clarificarea intenţiei legiuitorului de a acorda dreptul posesorilor permiselor de conducere eliberate pentru categoria B de a conduce doar motociclete cu transmisie automată din categoria A1.

               Chiar așa ; de ce numai cu transmisie automată (variator ??).... De ce nu și cu cutie de viteză "tradițională", așa cum sunt și scutere/mopede (clasa 50 cmc) ce aveau/au cutie de viteze cu schimbare le pedală, nu automate/variabile.....
               Și mai e ceva, după ce călărești, să zicem un 50 cmc, vreo 10-15 ani și faci dovada proprietății directe asupra "Mobrei", să mai faci și 10 ore (poate doar dacă ești boboc la-nceput de "călărie" )...
Title: Re: Totul despre vehicule pe două roți
Post by: tom_sawyer on May 12, 2024, 01:55:45 PM
Oficial: Șoferii de mașini vor putea să conducă și motociclete, cu condiția absolvirii unui curs practic

Legea care va permite șoferilor să conducă și motociclete de până la 125 centimetri cubi (în anumite condiții) a fost oficializată miercuri, odată cu publicarea în Monitorul Oficial.

Legea 118/2024, aplicabilă din 11 mai, va permite șoferilor să conducă motociclete de capacitate cilindrică mică, dacă acestea sunt prevăzute cu transmisie automată, după ce, recent, Curtea Constituțională a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate pe care o formulase Președintele României și a constatat că legea pentru completarea Codului rutier este constituțională.

În consecință, din această săptămână (cel puțin teoretic), posesorii permisului de conducere Categoria B, care au o vechime de cel puțin doi ani și minimum 24 de ani, vor putea conduce scutere și motociclete de până la 125 centimetri cubi și puterea maximă de 11 kW, cu condiția absolvirii unui curs practic.

Noua lege va modifica, din 11 mai, Codul rutier, astfel încât să permită posesorilor permiselor de conducere categoria B, care au cel puțin 24 de ani împliniți și o vechime a categoriei de cel puțin doi ani, să conducă motociclete de 125 cmc care au o putere maximă de 11kW (circa 15 cai putere) și cu un raport putere/ greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1, transmisie automată, dacă "fac dovada, printr-o adeverință, că au absolvit un curs de pregătire practică de minimum 10 ore în acest sens în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de vehicule".

Legea, adoptată inițial de Parlament în 13 iunie 2023, se afla la promulgare, dar Președinția a cerut reexaminarea actului normativ și reluarea parcursului legislativ. În cererea de reexaminare, Președintele României arăta că extinderea dreptului de a conduce autovehicule, care face obiectul legii în discuție, a fost făcută prin modificarea eronată a primului alineat al articolului 24 din Codul rutier, articol care reglementează procedura de eliberare a permiselor de conducere. Or, în opinia instituției prezidențiale, ar fi trebuit modificat alineatul următor, care reglementeză dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice.

A doua obiecție a Președinției se referea la prevederea conform căreia conducătorul auto, pentru a putea conduce o motocicletă, trebuie să ,,facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule". Documentul care a retrimis legea în Parlament arată că "este neclar cum anume se va face dovada absolvirii celor 10 ore de pregătire practică și dacă această dovadă trebuie deținută fizic și prezentată în cazul unui control, de fiecare conducător de vehicule, alături de permisul de conducere".

Prin urmare, deputații au adoptat un amendament care răspunde obiecțiunilor administrației prezidențiale, care prevede că "adeverința obținută se înscrie în Registrul național al cursanților gestionat de către Autoritatea Rutieră Română, iar informația deținerii acesteia se transmite pe cale electronică Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări în vederea introducerii mențiunilor corespunzătoare în Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate".

Referitor la acest subiect, avocatnet.ro a cerut opinia a doi specialiști din domeniu, fiecare dintre ei fiind un reprezentat de elită al celor două categorii de participanți la trafic vizați de aceste modificări legislative: șoferii și motocicliștii.

Tiberiu Troia, fost multiplu campion național și internațional la motociclism viteză, instructor categoria A și B, jurnalist moto: "Inițiativa copiază legislația existentă deja în alte tări europene, dar cred că a fost făcută fără a ține cont de efectele pe care le-a avut în acele țări. Și, dacă vreți, se va întâmpla același lucru care se petrece în cazul trotinetelor... Până la efectul scontat, degajarea traficului, va fi plătit un preț de sânge. Spitalele sunt pline de victime ale accidentelor cauzate sau în care au fost implicate trotinete. Același lucru s-a întâmplat în Europa și cu șoferii cărora li s-a permis să conducă motociclete și la fel se va întâmpla și la noi. Nici nu mai pomenesc de diferențele dintre noi și alți europeni în ceea ce privește disciplina în trafic și educația rutieră".

Constantin Aur, fost multiplu campion național la raliu și profesor de conducere defensivă: "Personal, cred că se va dovedi a fi o greșeală. În primul rând, pentru că o motocicletă de 125 cmc dezvoltă o viteză pe care o poate atinge și o motocicletă de cilindree mare, doar că nu la fel de repede. Să permiți cuiva care nu are nici un fel de cunoștințe legate de stabilitatea unui astfel de vehicul, de modul în care frânează, virează și așa mai departe, să îl folosească pe drumuri publice mi se pare un risc prea mare, raportat la potențiale beneficii. Nu cred că cineva, care poate că nici pe bicicletă nu știe să meargă, va putea controla o astfel de motocicletă. Ca să nu mai zic de adeverințele acelea... Păi uităm cum s-au luat permise la noi? Dar o adeverință? Avem peste 3.000 de școli auto în țară, dintre care foarte multe sunt și moto... Ce să mai zic de bunul nostru simț? Vă dați seama că riscul ca o serie de inconștienți să meargă pe o astfel de motocicletă, să iasă în trafic și să provoace accidente, este de necalculat la momentul actual. Să nu uităm că nu vorbim de o jucărie, ci de un vehicul destul de puternic".

avocatnet.ro (https://www.avocatnet.ro/articol_64599/Oficial-%C8%98oferii-de-ma%C8%99ini-vor-putea-s%C4%83-conduc%C4%83-%C8%99i-motociclete-cu-condi%C8%9Bia-absolvirii-unui-curs-practic.html)