Forum PeUndeMerg.ro

România => Timișoara | Regiunea Vest => Topic started by: Dominik on April 07, 2018, 12:24:59 AM

Title: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on April 07, 2018, 12:24:59 AM
Stirea e mai veche, dar cum abia acum am facut topicul, o pun aici

http://www.caon.ro/vin-autobuzele/1912212
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on April 07, 2018, 12:27:46 AM
Noile autobuze resitene au net prin WI-FI

http://www.caon.ro/in-autobuzele-resitei-va-fi-net/1976988
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on April 07, 2018, 12:33:37 AM
Se stie inca din 2016 de cand a fost ales primar al resitei ca Ioan Popa a promis reintroducerea tramvaielor in urbe dupa multi ani de pauza, iata 3 stiri despre acest subiect:

http://www.caon.ro/tramvaiele-au-unda-verde-avem-depou/1839984

http://www.caon.ro/popa-nu-vrea-tramvaie-proaste-si-ieftine/1881966

http://www.caon.ro/si-pesimistii-se-vor-plimba-cu-tramvaiul-in-2021/1963202
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on May 12, 2018, 04:15:12 AM
Proiectul tehnic pentru reintroducerea tramvaiului în municipiul Reșița, elaborat de o firmă din Onești!

http://reper24.ro/proiectul-tehnic-pentru-reintroducerea-tramvaiului-municipiul-resita-elaborat-de-o-firma-din-onesti/
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on June 22, 2018, 09:54:30 AM
Consider ca ar fi utila achizitionarea tramvaielor bidirectionale, care sa detina usi si pe partea stanga, orasul avand tronsoane unde s-ar putea amenaja statii mediane (tronsonul RENK-Intim). Exista tramvaie la preturi acceptabile cu astfel de dotari (Pesa SWING, Solaris Tramino si altele).
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on June 22, 2018, 10:30:07 AM
Ar fi ideal.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on July 05, 2018, 06:01:06 AM
Autobuze noi pe strazile Resitei

http://www.caon.ro/autobuze-noi-pe-strazile-resitei/2071275
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: tom_sawyer on July 09, 2018, 11:34:25 PM
^ Titlul corect ar fi fost "noi autobuze SH" :lol:
Cum sa pui titlu autobuze noi, cand e clar ca lumina zilei ca sunt la mana a doua? :o

E vorba de licitatia 184403 / 13.04.2018 pentru 6 autobuze + 4 microbuze SH. Castigata de cei de la Womy, Olanda.

Din poza din articol, microbuzele par sa fie astea (https://www.womy.nl/stock/used-buses/used-minibuses/procity-t5/).
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on July 09, 2018, 11:38:05 PM
^
Da acelea sunt microbuzele ca in pozele din link, cat despre autobuze sunt Sh si sunt Euro 5, aduse din Olanda, sunt mai noi fata de ce erau  :)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on August 16, 2018, 06:07:50 PM
Mijlocul lui august marchează momentul introducerii autotaxării la Reşiţa, sistemul va fi funcţional efectiv probabil în septembrie, la capitolul bilete, iar până la finele anului pe validarea electronică.

http://www.caon.ro/autobuzele-resitei-fac-un-pas-inainte/2094019
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on August 16, 2018, 06:11:19 PM
Cum va arata Govandariul cu noul tramvai

http://www.caon.ro/cum-va-arata-govandariul-cu-noul-tramvai/2094483

https://www.youtube.com/watch?v=hVEYGr8DmPg
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on August 22, 2018, 04:17:40 AM
S-a dat avizul pentru primul taximetru electric.

http://reper24.ro/transportul-alternativ-mai-aproape-de-realitate-la-resita-s-dat-avizul-pentru-primul-taximetru-electric/

(https://i.imgur.com/86nWv5Xh.jpg) (https://i.imgur.com/86nWv5X.jpg)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on September 26, 2018, 01:16:06 AM
Avem primul taxi electric in Resita

http://reper24.ro/primul-taximetru-electric-circula-pe-strazile-resitei-ne-dorim-un-transport-comun-prietenos-cu-mediul/
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on October 08, 2018, 04:56:33 PM
Tramvaiul aduce Resitei un aspect futuristic

http://www.caon.ro/tramvaiul-aduce-resitei-un-aspect-futuristic/2123697
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on December 17, 2018, 05:50:36 PM
Inca un pas inainte pt reintroducerea tranvaiului in Resita

http://www.caon.ro/numaratoare-inversa-pentru-tramvai/2164895
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on January 13, 2019, 04:51:04 PM
Tramvaiul va moderniza si cartierul Muncitoresc

http://www.caon.ro/tramvaiul-va-moderniza-si-cartierul-muncitoresc/2177627
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on January 18, 2019, 07:31:51 PM
A fost publicată pe SICAP licitaţiei pentru achiziţia tramvaielor pentru Reşiţa

http://www.caon.ro/guvernul-ne-trimite-tramvaie-unde-i-linia/2181165
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Ionut on January 19, 2019, 03:36:46 PM
^ Un articol ceva mai tehnic si fara atata bascalie:




Tramvaie noi va avea si Resita

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP) a lansat licitatia pentru achizitia a 13 tramvaie birectionale, cu lungimea de aproximativ 18 metri, pentru Resita. Valoarea totala a achizitiei publice este estimata la 118, 96 milioane lei (26,3 milioane euro), contractul nu va fi insa impartit pe loturi. Nu se va incheia un acord-cadru. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 20 februarie 2019. Oferta depusa trebuie sa fie valabila pana la 20 august 2019. La fel ca si restul procedurilor anuntate de catre MDRAP pentru orasele Braila, Galati, Ploiesti si Craiova, achizitia va fi finantata prin intermediul Programului Operational Regional – POR.

Reamintim ca Primaria Municipiului Resita si-a manifestat interesul fata de reintroducerea transportului cu tramvaie, acesta fiind intrerupt in anul 2011 din cauza infrastructurii invechite si a parcului de tramvaie cu durata de viata depasita. Resita ar mai avea nevoie acum de 15 milioane de euro pentru reabilitarea caii de rulare.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/tramvaie-noi-va-avea-si-resita/)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on February 12, 2019, 04:18:18 PM
Proiect de 17 mil euro pt 10 autobuze electrice si staţie transmodală in Resita.

http://www.caon.ro/popa-vrea-si-zece-autobuze-electrice/2194787
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on March 20, 2019, 11:52:52 PM
Fara taxatori pe autobuzele din Reșița

http://reper24.ro/taxatorii-au-disparut-de-pe-autobuzele-din-resita-calatorii-prinsi-fara-bilet-se-pot-astepta-la-amenzi-de-pana-la-300-de-lei/
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on April 20, 2019, 08:42:57 PM
Societatea Transport Urban Reşiţa a finalizat montarea aparatelor care le permit reşiţenilor să-şi ia bilete de călătorie printr-o singură atingere a cardului.

http://www.caon.ro/la-resita-iti-iei-bilet-de-autobuz-dintr-o-atingere/2237232
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on July 10, 2019, 10:38:27 PM
Moment istoric pentru Reșița! Aproape 95 de milioane de lei ajung în municipiul de pe Bârzava!

http://reper24.ro/moment-istoric-pentru-resita-aproape-95-de-milioane-de-lei-ajung-municipiul-de-pe-barzava/

http://www.caon.ro/tramvaiul-va-fi-coloana-vertebrala-a-resitei/2284444
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: tom_sawyer on July 22, 2019, 10:22:23 PM
La licitatia pentru 13 tramvaie bidirectionale, un singur ofertant:

DURMAZLAR MAKINE SAN. VE TIC A.S.

http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100041286
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on July 25, 2019, 04:59:52 AM
^
Reşiţa va avea tramvaie turceşti

https://youtu.be/IxZRwf4_nVk

http://www.banatfm.ro/tramvaie-turcesti-in-resita-durmazlar-ofertant-unic-la-licitatia-pentru-pentru-achizitia-a-13-tramvaie-bidirectionale-destinate-municipiului-de-pe-barzava/?fbclid=IwAR0BGNk7LJGxcpjGAGA2tclLhfzBg8mSSEI-d67du-jfuwjdQu8qqr41g98

http://www.caon.ro/resita-va-avea-tramvaie-turcesti/2291721

http://reper24.ro/tramvaie-turcesti-la-resita-vezi-cine-s-a-inscris-la-licitatia-pentru-cele-13-tramvaie-destinate-resitenilor/
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: razvan96 on July 25, 2019, 09:31:48 AM
^ Cu mentiunea ca cel din video este un model Silkworm iar modelul cu care participa Durmazlar este Panorama.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on July 25, 2019, 02:23:52 PM
Hai ca am gasit si modelul Panorama facut de Durmazlar :)

https://youtu.be/xG-YHVmSPJE
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on August 04, 2019, 04:52:47 PM
Primăria Reşiţa a achiziţionat 60 de biciclete dotate cu GPS, care vor putea fi folosite de reşiţeni în mod gratuit.

http://www.caon.ro/bicicleta-o-alternativa-la-transportul-in-comun-resitean/2297195
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on September 19, 2019, 06:36:21 PM
Sistemul de Bike-Sharing din Reșița este funcțional !

http://reper24.ro/sistemul-de-bike-sharing-din-resita-este-de-azi-functional-iata-conditiile-care-pot-fi-folosite-bicicletele/

(https://i.imgur.com/jU5VMI5h.jpg) (https://i.imgur.com/jU5VMI5.jpg)

http://www.caon.ro/in-sfarsit-resita-isi-ofera-gratis-bicicletele/2322556
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on November 15, 2019, 09:31:18 PM
În 2017, pentru a putea demara proiectul de reintroducere a transportului public cu tramvaiul în oraș, a fost necesarã contractarea unui credit pentru a putea achiziționa depoul de tramvaie, acesta fusese înstrăinat de administrațiile trecute.
Astăzi, a fost aprobată decontarea cheltuielilor, iar Primăria Reșița a încasat din fonduri europene 2.140.226,60 lei, ce reprezintă valoarea rămasă de achitat din totalul de 2.635.858 lei, urmând ca diferența să fie virată în perioada imediat următoare.

(https://i.imgur.com/c16vIJt.jpg)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on November 27, 2019, 06:21:29 PM
Care este stadiul actual al proiectului? Se va reabilita tot traseul RENK-Stavila sau doar tronsonul Depou-Piata Revolutiei?
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on November 27, 2019, 06:31:53 PM
In prima faza se va realiza traseul de la Depou in zona Triaj, la locomotive...iar in faza a 2-a ar urma sa ajunga pana in zona Stavila.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: SPECTR-2 on January 21, 2020, 09:18:24 PM
Termenul limită pentru evaluări la licitația de tramvaie a M.L.P.D.A. a fost prelungit până pe 22.07.2020.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: SPECTR-2 on January 29, 2020, 05:02:04 PM
Licitația amintită mai sus a intrat astăzi în evaluare financiară.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on May 08, 2020, 08:16:15 PM
20 de milioane de euro pentru Resita

,,Este de fapt faza trei a proiectului tramvai, care înseamnă modernizarea completă Calea Timișoarei și drumul de IMR, achiziția a 10 autobuze electrice și modernizarea de la Piața Republicii.Acolo se face o stație intermodală de transfer între tramvaie, autobuze, stație de încărcare electrică. Suma totală este undeva la 20 de milioane de euro" a spus primarul Reşiţei, Ioan Popa.

http://reper24.ro/alti-peste-90-de-milioane-de-lei-pentru-resita/

https://caon.ro/popa-azi-de-ziua-mea-am-primit-cel-mai-frumos-cadou-20-de-milioane-de-euro-pentru-resita/2374281/
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on May 15, 2020, 03:20:52 AM
10 autobuze electrice pentru Reşiţa

https://caon.ro/zece-autobuze-electrice-si-60-de-biciclete-pentru-resita/2374448/
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on May 15, 2020, 12:27:57 PM
BIKE SHARING REȘIȚA
Reșițenii pot folosi de astăzi bicicletele amplasate de municipalitate în cele șase locații (Centru, Universitate, Kaufland CET, Intim, Renk și Parcul Tricolorului).
Pentru a închiria o bicicletă aveți nevoie de un smartphone și un card bancar valid (bicicletele sunt disponibile pentru închiriere gratuită, dacă sunt folosite mai puțin de 4 ore).

(https://i.imgur.com/iGk860U.jpg)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on May 18, 2020, 12:16:31 AM
Ce presupun cele trei faze ale proiectului tramvai?

Primăria Reșița a reușit să obțină zilele trecute încă o finanțare de peste 90 de milioane de lei pe capitolul mobilitate urbană sau altfel spus pentru faza a treia a proiectului de reintroducere a tramvaiului. Și cum nu puțini se întreabă ce se va face cu toți acești bani (și primele două faze au valori similar), reamintim că proiectul pus la punct de administrația reșițeană este unul extrem de complex, care nu se limitează la schimbarea căii de rulare din oraș și la achiziționarea de tramvaie.

Ce se dorește la Reșița este implementarea unui pachet integrat de investiții în mobilitatea urbană, prin reintroducerea transportului public nemotorizat cu tramvaiul, realizarea infrastructurii aferente de rulare, modernizarea stațiilor de transport, a spațiilor publice, a zonelor pietonale și a celor verzi – linie cale de tramvai înierbată, amenajarea depoului, cu hala de garare, spații administrative și de mentenanță/ reparații etc.

Iată ce presupun, în detaliu, cele trei faze ale proiectului:

Faza 1:

-realizarea căii de rulare pe traseul Bd. Republicii – Calea Caransebeșului – Calea Timișoarei, până la intrarea pe Bd. Revoluția din Decembrie. Investiția va acoperi și parte din Aleea Crizantemelor, precum și
  terenul depoului de tramvaie, situat pe Bd. Republicii.

- un depou reabilitat și extins (cu o hală pentru reparații și ateliere având o suprafață construită totală de 1.965 mp, hală pentru vopsitorie și spălătorie – 478,50 mp și hală pentru gararea tramvaielor –
  2.400,05 mp),

-7 staţii de transport public construite/ modernizate/ reabilitate,

-143 mp platformă cale de rulare tramvai modernizată și 21.047 mp de spațiu verde – înierbarea liniei cale.

-reabilitarea și modernizarea suprastructurii Podului Triaj, utilizat de tramvaie, în lungime de 228 metri.

(https://i.imgur.com/o7ddEFqh.jpg) (https://i.imgur.com/o7ddEFq.jpg)

(https://i.imgur.com/oI8r8HY.jpg)

(https://i.imgur.com/RMmdZXR.jpg)

Faza 2:

-intervenții pe tronsonul de la Bulevardul Republicii, până la intersecția cu Bulevardul Muncii – strada Făgăraș și până la Piața Republicii, în cartierul Muncitoresc, plus zonele de acces către străzile laterale.

-modernizarea căii de rulare a tramvaielor (infrastructură, suprastructură, aparate de cale, linii de depouri, rețea fir, substații de redresare etc.), în lungime de 9,363 kilometri, și se vor construi/ moderniza 9
stații de transport pentru călători. Linia cale de tramvai va fi înierbată – va rezulta o suprafață de 15.821 metri pătrați de spațiu verde, iar în zonă vor fi plantați 341 de arbori.

-modernizarea zonei pietonale Aleea Ineu.

-modernizarea infrastructurii rutiere pe 8,37 km (carosabil, trotuare, borduri, bolarzi etc.) și reabilitarea integrală a structurii podurilor Doman și Libertății, care vor avea o linie dedicată transportului public și
autovehiculelor de intervenție.

-amenajarea de piste pentru bicicliști, trasee în lungime de 5,13 km.

(https://i.imgur.com/QdCj9xk.jpg)

(https://i.imgur.com/SMq0Y6D.jpg)

Faza 3:

-achiziționarea a 10 autobuze electrice.

-Implementarea de sisteme de management al traficului şi de e-ticketing.

-Realizarea a două terminale intermodale în zona Muncitoresc: o stație de capăt de tramvai – terminal pentru traseul de tramvai şi o stație de capăt de autobuze, cu 5 peroane – terminal pentru traseul de
autobuz (două clădiri P+1 cu design simetric, cu facilitați pentru spații de așteptare, pentru vânzarea tichetelor de călătorie și informații, grupuri sanitare, stații de încărcare rapidă pentru autobuze).

-implementarea unui sistem de bike-sharing în municipiu.

-Amenajarea unei parcări tip ,,park-and-ride" cu 36 de locuri pe strada Castanilor, care va fi reabilitată și reconfigurată (carosabil, trotuare, piste de biciclete) şi 42 de stații de autobuz și tramvai dotate cu
suprastructuri de protejare a călătorilor, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, iluminat LED şi panouri LED de informare.

-Punerea la punct a unui sistem integrat de management al traficului și de supraveghere video – vor fi semaforizate toate intersecțiile de pe traseul liniei de tramvai, se vor amenaja 24 de intersecții şi se vor
monta 31 de camere de supraveghere a traficului.

-Construirea unui garaj pentru autobuzele electrice, cu 12 stații de alimentare, spații administrative și de monitorizare (dispecerat, centru de comandă pentru managementul traficului), echipamente pentru
spălat și mentenanță etc.

-De-a lungul traseului de tramvai se vor amplasa 110 bănci, 78 de coșuri de gunoi și 55 de rasteluri pentru biciclete.

-Pentru sistemul de bike-sharing / bike rental, vor fi amenajate 6 stații de închiriere care vor asigura 72 de locuri pentru biciclete şi vor fi achiziţionate 60 de biciclete.

-Reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și Bârzăviței, cu prioritizarea transportului public, amenajarea de piste pentru biciclete, modernizarea trotuarelor, reconfigurarea/ amenajarea aliniamentelor de spatii
verzi și nouă stații de transport.

(https://i.imgur.com/JXwXcWO.jpg)

(https://i.imgur.com/YUw37J2.jpg)

(https://i.imgur.com/9bpq3EI.jpg)

În ceea ce privește achiziționarea celor 13 tramvaie pentru municipiul Reșița, aceasta se va face de către Ministerul Dezvoltării, la licitația derulată de către minister, prezentându-se un singur ofertant, firma turcească Durmazlar.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on May 18, 2020, 10:41:59 AM
Ma bucur ca exista intentii serioase cu acest proiect. Presupun ca cele doua faza se vor desfasura simultan.
Deci din proiect inteleg ca se va renunta la linia dintre Piata Republicii si Stavila respectiv Kaufland-RENNK si se va realiza o linie pe ruta Kaufland-Piata Republicii.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on May 18, 2020, 03:53:06 PM
Nu, se va implementa pt inceput prima faza, iar apoi cea de a doua, cat despre cele doua trasee amintite de tn, da se renunta la ele.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on June 27, 2020, 02:45:04 AM
Primăria Reșița a semnat Contractul de Achiziție a 13 tramvaie. Termenul de livrare este de 24 luni, de la data semnării.Procedura s-a derulat online, cu participarea reprezentanților Primăriei, cei ai furnizorului și excelența sa, ambasadoarea Republicii Turcia în România, doamna Fusun Aramaz. Procedura de achiziție a fost derulată prin Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, în calitate de partener în proiectul "Achiziție mijloace de transport public – tramvaie 18 m, bidirecționale, Reșița" – SMIS 128119. Firma câștigătoare este DURMAZLAR MAKINA SANAYI VETICARET A.Ș, iar valoarea totală a contractului este 135.362.500,00 lei- TVA inclus, cu termenul de livrare de 24 luni de la data semnării. Contractul prevede că tramvaiele vor avea podea 100% coborâtă pe toată suprafața disponibilă pentru pasageri, vor fi acționate în curent alternativ, cu recuperare de energie la frânare. Viteza maximă de circulație prevăzută este de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. De asemenea, acestea vor avea o capacitate de transport totală de minim 92 locuri, din care minim 28 pe scaune fixe.

(https://i.imgur.com/YzgypfHh.jpg) (https://i.imgur.com/YzgypfH.jpg)

(https://i.imgur.com/J6UHDjo.jpg)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on October 21, 2020, 03:20:42 PM
Ce se mai aude cu proiectul tramvaiului reșițean. Acest proiect și dezvoltarea de la Văliug-Semenic sunt două proiecte pe care le aștept cu drag.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on October 22, 2020, 01:18:00 AM
Pai de la anul o sa inceapa lucrarile de la Kaufland Govandari pana in Triaj.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on February 04, 2021, 10:41:13 AM
Se pare ca s-a licitatia pentru linia de tramvai a fost urcata in SEAP. Din pacate eu nu stiu sa o descarc de acolo.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Gabriel Oprea on April 23, 2021, 11:20:51 AM
Lista participanti licitatie modernizare transport Resita ( publicat pe 20.04.2021 pe SEAP)

   
1. Asociere : S.C. Alstom Transport S.A. (Leader),
    - DELIVER LEX TRANS
    - ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII CAI FERATE,Loturile:1,2,

2.Asociere : STRABAG (Leader),
    - MARI-VILA COM,Loturile:1,2
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on December 07, 2021, 07:28:40 PM
Două firme mari se bat pentru tramvaiul reşiţean.

https://caon.ro/doua-firme-mari-se-bat-pentru-tramvaiul-resitean/2391491/
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: TibiV on December 07, 2021, 07:48:53 PM
Quote from: Dominik on December 07, 2021, 07:28:40 PM
Două firme mari se bat pentru tramvaiul reşiţean.

https://caon.ro/doua-firme-mari-se-bat-pentru-tramvaiul-resitean/2391491/

Quote
REŞIŢA – Modernizarea transportului electric în Reșița, lucrare de peste 45 milioane de euro, are doi ofertanţi!

Pe SEAP, la licitația pentru modernizarea transportului electric în Reșița, în valoare de peste 45 milioane de euro, relansată pe 1 octombrie, au fost depuse două oferte, una de la o companie, cealaltă de la o asociere. Prima ofertă a fost depusă de Porr Construct (ofertant unic), având ca subcontractant firma Electroechipament Industrial. A doua a venit din partea asocierii Alstom Transport SA (lider) – Antrepriza de Construcții Căi Ferate – Deliver Lex Trans. Cei doi ofertanţi au vizat ambele loturi ale licitaţiei, contractul privind modernizarea transportului electric în Reșița fiind împărțit în două loturi. Francezii de la Alstom au mai participat şi în vară la licitaţia pentru linia tramvaiului.

Primul lot vizează achiziția de lucrări de execuție a proiectului P1 – ,,Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1 – cod SMIS 127262". Valoarea estimată fără TVA este de 110.625.005,40 lei. Al doilea lot vizează achiziția de lucrări de execuție a proiectului P2 – ,,Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 2 – cod SMIS 127264", valoarea estimată fără TVA fiind de 115.433.925,80 lei. Trebuie precizat faptul că acest contract a mai fost scos la licitaţie şi în vară, însă a fost retras de pe SEAP.
La vremea respectivă, primarul Ioan Popa spunea: ,,Noi prin infrastructura de reabilitare-modernizare cale rulare la linia de tramvai pe care o facem acum, am avut licitaţie, pot să spun deschis pentru că e public deja, am avut doi ofertanţi, Strabag şi francezii de la Alstom, firme foarte serioase. Una a licitat cu 39% peste caietul de sarcini, iar cealaltă cu 45% peste, lucru care ne-a obligat să actualizăm cu proiectanţii toate valorile din devize. Ne-a rezultat un 34% în plus, iar săptămâna asta am rescos la licitaţie acest mare proiect. Şi în loc să semnăm contractul de lucrări acum în septembrie, probabil că-l vom semna în ianuarie-februarie anul viitor. Lucru care ne pune în gravă criză!"

În Lotul 1 sunt prevăzute lucrări pentru: Relocarea și protejarea rețelelor de utilități – relocarea conductei de alimentare cu apă potabilă pe Bd. Republicii și relocarea rețelei de iluminat public pe Bd. Timişoarei – Asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții – branșamente electrice, branșamente gaze naturale, apa, canalizare; – Linie aeriană de contact – demontarea structurilor existente și construire linie nouă; – Pasaj Triaj – reabilitarea pasajului – Autobaza/Depou – reabilitarea și modernizarea clădirilor existente (clădire hală mentenanță și birouri, hală spălătorie și vopsitorie) și construirea unei structuri pentru gararea tramvaielor – conținând lucrări pentru structura de rezistență, arhitectură și amenajarea interioară și exterioară a clădirilor, construirea rețelelor de instalații (electrice, termice, sanitare, detecție și stingere incendiu). – Cale de rulare – construcție cale de rulare în zona înierbată și pe spații asfaltate. – Cabluri și stație de redresare – construcția instalației de cabluri pentru alimentarea tramvaielor și montarea unei stații de redresare.

Lotul 2 vizează: Amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială a terenului – plantări de arbori și amenajarea spațiilor verzi – Asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții – branșamente electrice; – Infrastructura rutieră, pietonală și velo – modernizarea infrastructurii rutiere și pietonale, construirea infrastructurii velo, modernizarea zonelor pietonale Piața Republicii și Str. Ineu; – Poduri – reabilitarea pasajelor Doman și Libertății; – Linie aeriană de contact – demontarea structurilor existente și construire linie nouă; – Cale de rulare – construcție cale de rulare în zona asfaltată; – Cabluri și stație de redresare – construcția instalației de cabluri alimentare tramvai și montarea unei stații de redresare; – Parcări – construcția și amenajarea de spații de parcare auto; – Cămine și guri de scurgere – înlocuire și amplasare cămine și guri de scurgere de-a lungul traseului investiției, inclusiv captarea apelor pluviale și reorganizarea rețelei de canalizare pluvială în Piața Republicii.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: b1 on January 02, 2022, 04:52:59 PM
Licitație de 14 milioane de euro pentru un terminal multimodal la Reșița și alte lucrări

O licitație cu o valoare estimată de 14 milioane de euro pentru construcția unui terminal multimodal la Reșița și pentru execuția altor lucrări de infrastructură a fost lansată în ultima zi a anului trecut.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat vineri după amiază anunțul de licitație cu titlul "Lucrări de execuție a proiectului P3 – Înnoirea parcului de material rulant al operatorului de transport, inclusiv implementarea Sistemului Automat de Taxare și a Sistemului de Management al Flotei și crearea sistemului de informare dinamică a călătorilor în stații și vehicule". (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100134440) Licitația mai fusese lansată anterior, dar procedura a fost anulată.

Valoarea totală estimată a contractului este de 69.413.391,76 lei, echivalentul a aproximativ 14 milioane de euro.

Procedura de achiziție lansată de Primăria Reșița este împărțită în trei loturi, după cum urmează:

1. Achiziția de lucrări de execuție a componentei A a Proiectului P3 – proiectul – "Platforme/ stații – terminal intermodal în zona muncitoresc ca nod de mobilitate urbană pentru optimizarea transportului public în Municipiul Reșița"
Valoarea estimată fără TVA: 41.677.245,93 lei
2. Achiziția de lucrări de execuție componentei B a Proiectului P3 – proiectul "Reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și str. Bârzăviței – Municipiul Reșița"
Valoarea estimată fără TVA: 25.581.475,17 lei
3. Achiziția de lucrări de execuție a proiectului "Reabilitare poduri peste râul Bârzava și Bârzavița în Municipiul Reșița"
Valoarea estimată fără TVA: 2.154.670,66 lei.

Terminal multimodal la Reșița, cu stații de tramvai și de autobuz:

Cea mai mare valoare o are lotul destinat terminalului multimodal. De aceea și lucrările solicitate sunt cele mai complexe. Le vom menționat succint:

1. Stație capăt tramvai–terminal pentru traseul de tramvai, alcătuit dintr-o clădire P+1,în care vor fi propuse facilitați pentru spații de odihnă și așteptare, cabine pentru vânzarea titlurilor de călătorie și informații, grupuri sanitare. Spațiul adiacent capăt de linie este acoperit de o copertină amplă.
2. Stație de capăt autobuze-terminal pentru autobuze, alcătuit dintr-o clădire P+1,cu facilități pentru spații de odihnă și așteptare, cabine pentru vânzarea titlurilor de călătorie și info, grupuri sanitare. Spațiul adiacent celor cinci peroane pentru autobuze vă fi acoperit de o copertină amplă, cu design simetric și identic cu cel de la stația de tramvai.
3. Amenajarea parcării park&ride și a str. Castanilor – se reconfigurează spațiul adiacent terminalului de autobuze de pe str. Castanilor, în continuarea elementelor proiectate în Piața Republicii. Parcarea tip park&ride va avea 29 locuri și o stație de încărcare electrică pentru autoturisme.
4. Modernizarea platformelor destinate fluxurilor de autobuze din autobază, creșterea siguranței prin realizarea împrejmuirii autobazei și a accesului cu bariere securizate, asigurarea supravegherii autobazei cu sistem CCTV.
5. Construirea garajului pentru autobuzele electrice, amplasat în interiorul Depoului, clădire dispusă în regim P+2, împreună cu spații administrative și de monitorizare și control (dispecerat, centrul de comandă pentru managementul traficului). Hala de garare a autobuzelor va avea rol și de hală de reparații.
6. Implementarea sistemului integrat de management inteligent al traficului și sistem de supraveghere video va presupune semaforizarea tuturor intersecțiilor de pe traseul liniei de tramvai, cu module de asigurare a priorității mijloacelor de transport în comun în intersecții, precum și securizarea accesului autoturismelor pe banda dedicată transportului public. Vor fi amenajate 24 de intersecții, vor fi montate 37 de camere de supraveghere video a traficului și se va dota centrul de comandă și control propus a fi amenajat în clădirea autobazei.
7. Dotarea spațiului urban cu mobilier urban, pentru îmbunătățirea și creșterea atractivității trotuarelor și pistelor de biciclete pentru deplasări nemotorizate. Se vor monta 141 de bănci, 95 de coșuri de gunoi și 65 de rasteluri individuale pentru biciclete de-a lungul traseului de tramvai.
8. Dotarea stațiilor de îmbarcare/debarcare călători de-a lungul traseului de tramvai și autobuz pe Bd. Muncii, cu suprastructuri de protejare a călătorilor, sisteme de informare călători (panouri, totemuri), mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi). Se vor moderniza 33 de platforme de îmbarcare-debarcare, aferente celor 16 stații de tramvai, șapte stații de autobuz de pe Bd. Muncii și a platformelor terminalelor din Piața Republicii- două peroane la stația de tramvai, cinci peroane la terminalul de autobuze.
9. Sistemul de e-ticketing și management al transportului public,atât pentru cele 13 tramvaie achiziționate în parteneriat cu MDRAP cât și pentru cele 10 autobuze electrice care se vor achiziționă prin proiectul de față.
10. Achiziția a 10 autobuze electrice cu dimensiuni 11.5-12.1 m,capacitate de transport de minimum 91 de călători, împreună cu două stații de încărcare rapidă și stații de încărcare lentă cu 10 posturi.
11. Implementarea unui sistem de închiriere automatizată a bicicletelor, compus din șase stații cu un număr total de 72 de docuri pentru parcarea bicicletelor și de 60 de biciclete.
12. Un element extrem de important,care vizează proiectele complementare P1 și P2,este asigurarea infrastructurii necesare prestatorilor de servicii de telefonie, televiziune prin cablu, internet, comunicații comune și speciale, pentru ca aceștia să-și poată muta cablajele de pe stâlpii de susținere a liniei de contact a tramvaiului.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 11 februarie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 11 noiembrie 2022.

Sursa. (https://clubferoviar.ro/terminal-multimodal-al-resita/)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: b1 on January 18, 2022, 10:37:12 PM
Transport Urban Reșița a început procedurile pentru autorizarea ca operator feroviar

Transport Urban Reșița a început procedurile pentru autorizarea ca operator de transport feroviar (OTF), a anunțat primarul Ioan Popa.

Până la sfârșitul acestui an, la Reșița vor ajunge, din Germania, trei garnituri de tren care vor fi operate de TUR, societatea de transport public local a municipiului, pe ruta Reșița-Timișoara.

Procedurile pentru licențierea societății Transport Urban Reșița (TUR) pentru activități de transport feroviar au fost deja începute, a declarat primarul Ioan Popa, astfel încât, la finalizarea proiectului de modernizare a căii ferate Reșița-Timișoara, societatea să poată opera pe această rută. Până atunci, însă, la Reșița urmează să ajungă trei garnituri de tren second-hand din Karlsruhe (Germania), necesare tocmai pentru ca TUR să poată obține licența de OTF.

Transport Urban Reșița va opera trenuri spre și dinspre Timișoara:
,,Reșița a demarat deja documentația pentru a se licenția, pentru a se califica să facă operațiuni pe calea ferată. TUR va face acest demers. Suntem în discuții aprofundate cu administrația din Karlsruhe, prin intermediul domnului Werner Hehn, un reșițean stabilit de peste 30 de ani în Baden-Baden, căruia îi mulțumesc, care ne va pune la dispoziție trei garnituri, trei materiale rulante. Am fost acolo de câteva ori pe tema aceasta. Le vom folosi pe calea ferată Reșița-Timișoara ca să ne putem licenția până la finalizarea proiectului prin care sper că vom beneficia de acele trenuri cu propulsie pe hidrogen", a declarat primarul municipiului Reșița, Ioan Popa, citat de site-ul Resita.ro (https://resita.ro/in-asteptarea-trenurilor-cu-propulsie-pe-hidrogen-transport-urban-resita-se-licentiaza-pentru-operatiuni-pe-calea-ferata/).

Edilul a precizat că garniturile de tren din Germania vor ajunge la Reșița după ce vor fi făcute o serie de modificări: ,,La ora aceasta, se fac modificările necesare pentru ca aceste garnituri să poată să meargă și pe linie electrificată, și pe linie neelectrificată, atașându-se la ele niște generatoare de curent electric Diesel, astfel încât ele să poată funcționa, de fapt, tot timpul electric. Cred că până la sfârșitul acestui an vom avea garniturile aici și vom fi licențiați".

Sursa. (https://clubferoviar.ro/transport-urban-resita-operator-feroviar/)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: TibiV on January 19, 2022, 02:33:51 PM
"...aceste garnituri să poată să meargă și pe linie electrificată, și pe linie neelectrificată, atașându-se la ele niște generatoare de curent electric Diesel, astfel încât ele să poată funcționa, de fapt, tot timpul electric..."

:o
Mama Doamne....
Inseamna ca toata reteaua feroviara din Romania este de fapt electrificata.... Cu generatoare de curent electric Diesel... O:-)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: b1 on March 01, 2022, 11:15:47 PM
Primăria Reșița licitează construcția noului terminal de tramvaie și autobuze electrice

(https://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2022/03/resitatram.jpg)

Primăria Reșița a lansat licitația pentru ,,Achizitia de lucrări de execuție a componentei A a Proiectului P3 – proiectul – "Platforme/ stații – terminal intermodal în zona muncitoresc ca nod de mobilitate urbană pentru optimizarea transportului public în Municipiul Reșița"", în valoare de 41,6 milioane de lei și cu un termen de realizare de 18 luni de la semnarea contractului. Ofertele pot fi depuse până la data de 07.04.2022, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 07.01.2023.

Fondurile sunt asigurate prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile a Programului Operațional Regional 2014-2020, Obiectivul specific 4.1 "Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă" și bugetul local.

Conform detaliilor publicate pe SEAP, redate în frazele următoare, proiectul este împărțit în mai multe obiecte de realizat:
Obiect 1 – Statie capat tramvai–terminal pentru traseul de tramvai,alcatuit dintr-o cladire P+1,in care vor fi propuse facilitati pentru spatii de odihna si asteptare,cabinet pentru vanzarea titlurilor de calatorie si informatii,grupuri sanitare.Spatiul adiacent capat de linie este acoperit de o copertina ampla.Clădirea va fi racordată la utilități(apă,canalizare,en electrică,telefonie,televiziune prin cablu,internet,etc)și va fi dotată cu mobilierul și aparatura necesară. Peronul pe care se va construi acest obiect este realizat prin proiectul complementar,,Modernizarea transportului public electric si amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Resita-faza 2-cod SMIS 127264"-P2,iar racordarea la utilități se va face prin platformele carosabile/pietonale realizate prin proiectul complementar,,Modernizarea transportului public electric si amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Resita- faza 2-cod SMIS 127264"-P2.Interferența celor trei proiecte nu se limitează doar la aceste două aspecte,având în vedere înălțimea obiectelor proiectate,este coordonată amplasarea acestui obiect cu traverseele care susțin linia de contact a tramvaiului,astfel fiind posibilă o fixare a cestor traversee de elemente constructive ale terminalului.

Obiect 2 - Stație de capat autobuze-terminal pentru autobuze, alcatuit dintr-o cladire P+1, cu facilitati pentru spatii de odihna si asteptare, cabinet pentru vanzarea titlurilor de calatorie si info,grupuri sanitare.Clădirea va fi racordată la utilități(apă ,canalizare,en electrică,telefonie,televiziune prin cablu,internet,etc)și va fi dotată cu mobilierul și aparatura necesară. Spatiul adiacent celor 5 peroane pentru autobuze va fi acoperit de o copertina ampla, cu design simetric si identic cu cel de la statia de tramvai.In statia de autobuze va fi montata 1 statie de incarcare rapida pentru autobuze;pentru aceasta este necesara amplasarea unui post trafo in proximitate.Dimensionarea postului trafo a fost făcută în funcție de puterea stațiilor de încărcare si a puterii instalate a terminalului cu cele două stații.

(https://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2022/03/resita1.jpg)

(https://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2022/03/resita2.jpg)

(https://mobilitate.eu/wp-content/uploads/2022/03/resita3.jpg)

Obiect 3 - Amenajarea parcarii park&ride si a str.Castanilor-se reconfigureaza spatiul adiacent terminalului de autobuze de pe str.Castanilor,in continuarea elementelor proiectate in Piata Republicii.Impreuna cu reconfigurarea circulatiei pe str.Castanilor,se vor realiza si lucrarile de relocare pentru reteaua electrică de medie tensiune.Parcarea tip park&ride va avea 29 locuri și o stație de încărcare electrică pentru autoturisme.

Obiect 4 - Modernizarea platformelor destinate fluxurilor de autobuze din autobaza,cresterea sigurantei prin realizarea imprejmuirii autobazei si a accesului cu bariere securizate,asigurarea supravegherii autobazei cu sistem CCTV.Platformele din autobază vor fi în totalitate amenajate exceptându-se suprafețele deja amenajate prin proiectul complementar P1.Amenajările cuprind:cai de acces auto și pietonale,locuri deparcare pentru autobuze și mașinile angajaților,spații verzi,sitemul de scurgere a apelor pluviale aferente platformelor construite doar în acest proiect și alte amenajări necesare. Menționăm că autobaza din acest proiect și depoul din proiectul complementar P1 sunt în același amplasament,lucrările fiind întrepătrunse pe toată suprafața.

Obiect 5 - Construirea garajului pentru autobuzele electrice,amplasat în interiorul Depoului,cladire dispusa in regim P+2,impreuna cu spatii administrative si de monitorizare si control(dispecerat,centrul de comanda pentru managementul traficului).Hala de garare a autobuzelor va avea rol și de hală de reparații,are facilități care să asigure desfășurarea acestei activități.Tot în aceste spatii construite,se vor amplasa 10 statii de incarcare lenta pentru autobuzele electrice si se vor achizitiona echipamente pentru ITP si mentenanta acestora.Clădirea va fi racordată la utilități (apă,canalizare ,en electrică,gaze naturale,telefonie,televiziune prin cablu,internet,etc) și va fi dotată cu mobilierul și aparatura necesară. Pentru asigurarea sporului de putere,se va amplasa un nou post trafo in proximitate care va fi dimensionat astfel încât să preia și funcția vechiului post de transformare existent în depou.Proiectarea electrică va cuprinde și lucrările necesare pentru racordarea consumatorilor deserviți de vechiul PT,până în tabloul general existent.

Obiect 6 - Implementarea sistemului integrat de management inteligent al traficului si sistem de supraveghere video,va presupune semaforizarea tuturor intersectiilor de pe traseul liniei de tramvai, cu module de asigurare a prioritatii mijloacelor de transport in comun in intersectii,precum si securizarea accesului autoturismelor pe banda dedicata transportului public.Vor fi amenajate 24 de intersectii,vor fi montate 37 de camere de supraveghere video a traficului si se va dota centrul de comanda si control propus a fi amenajat in cladirea autobazei.Sistemele vor fi concepute pentru a asigura, pe lângă prioritizarea sistemului public de transport,siguranța pitonilor și accesul deplin a persoanelor cu handicap. Sistemele reprezintă începutul unei găndiri de oraș tehnologizat, care va combina informații folositoare cu privire la inteligența artificială, care schimbă direcția în trendul de dezvoltare către conceptul de Smart City. În această idee softwerurile folosite vor fi de tip deschis , permițând pe viitor integrarea lor împreună cu senzorii și camerele video din autovehicule sau teren și în alte programe de prelucrare a informațiilor colectate.

Obiect 7 - Dotarea spatiului urban cu mobilier urban, pentru imbunatatirea si cresterea atractivitatii trotuarelor si pistelor de biciclete pentru deplasari nemotorizate.Se vor monta 141 banci, 95 cosuri de gunoi si 65 de rasteluri individuale pentru biciclete de-a lungul traseului de tramvai.

Obiect 8 - Dotarea statiilor de imbarcare/debarcare calatori de-a lungul traseului de tramvai si autobuz pe Bd. Muncii,cu suprastructuri de protejare a calatorilor, sisteme de informare calatori (panouri, totemuri),mobilier urban (banci,cosuri de gunoi).Se vor moderniza 33 de platforme de imbarcare-debarcare, aferente celor 16 statii de tramvai,7 statii de autobuz de pe Bd.Muncii si a platformelor terminalelor din piata Republicii-2 peroane la statia de tramvai,5 peroane la terminalul de autobuze.Suprastructurile statiilor mediene vor avea un design propriu,unic si vor avea functiuni de protejare fata de elementele meteorologice (ploaie,ninsoare,vant,soare, etc.),iluminat,panouri de informare calatori.Suprastructurile de protectie pentru statiile de tip lateral vor avea,pe langa rolul de protectie,o serie de facilitati pentru calatori: hotspot wifi,prize USB pentru incarcare dispositive mobile, panouri touch-screen pentru informare calatori,panouri LED de mari dimensiuni,camera supraveghere video,senzori pentru elementele exterioare de mediu,iluminat LED.Platformele statiilor vor fi protejate cu garduri metalice iluminate LED.Pentru siguranta pietonilor si impiedicarea traversarile neregulamentare inspre/catre statiile de tramvai,in zona trecerilor de pietoni din dreptul statiilor de tramvai, se vor monta aceste garduri si pe trotuare.

Obiect 9 - Sistemul de e-ticketing si management al transportului public,atat pentru cele 13 tramvaie achizitionate in parteneriat cu MDRAP si pentru cele 10 autobuze electrice care se vor achizitiona prin proiectul de fata.Se va analiza și varianta montării de automate de bilete în principalele stații de tramvai. Acest Obiect nu face parte din această procedură de achiziție.

Obiect 10 - Achizitia a 10 autobuze electrice dimensiuni 11.5-12.1m,capacitate de transport de min 91 de calatori,împreună cu 2 stații de încărcare rapidă și stații de încărcare lentă cu 10 posturi.Acest Obiect nu face parte din această procedură de achiziție.

Obiect 11 - Implementarea unui sistem de inchiriere automatizata a bicicletelor,compus din 6 statii cu un numar total de 72 docuri pentru parcarea bicicletelor si de 60 de biciclete. Alaturi de sistemul de inchiriere biciclete si montarea a 4 parcari publice de biciclete, cu sistem securizat de acces pentru utilizatori, amplasate in zonele rezidentiale ale municipiului. Locația acestor parcări de biciclete va fi stabilită de contractant împreună cu Autoritatea Contractantă.Acest Obiect nu face parte din această procedură de achiziți..

Obiect 12 - Un element extrem de important,care vizează proiectele complementare P1 și P2,este asigurarea infrastructurii necesare prestatorilor de servicii de telefonie,televiziune prin cablu,internet,comunicații comune și speciale, pentru ca aceștia sa-și poată muta cablajele de pe stâlpii de susținere a liniei de contact a tramvaiului.Proiectarea s-a făcut cu integrarea tuturor elementelor pe care prestarea acestor servicii o reclamă, pentru toți operatorii în aceeași canalizație.Pentru atingerea acestui scop a fost necesară consultarea prestatorilor,iar medierea acestor consultări s-a făcut cu ajutorul AC.Infrastructura va fi realizată în principal pentru asigurarea alimentării și comunicațiilor echipamentelor care realizează managementul de trafic și funcționalitățile stațiilor transportului public.În secundar,canalizația va avea suficiente rezerve pentru a evita spargerile ulterioare pentru realizarea unor viitoare legături de comunicații pentru imobilele instituțiilor coordonate de Primărie , pentru instalațiile de supraveghere CCTV ale orașului sau alte facilități Smart City și în ultimă instanță pentru eliminarea de pe stâlpii liniei de contact pentru tramvai a rețelelor unor operatori de telefonie și servicii media.Acest element este extrem de important prin prisma faptului,că vizează proiectele complementare P1șiP2,datorită necesității asigurarii infrastructurii necesare prestatorilor de servicii de telefonie,televiziune prin cablu,internet,comunicații comune și speciale,pentru ca aceștia sa-și poată muta cablajele de pe stâlpii de susținere a liniei de contact a tramvaiului.

Sursa. (https://mobilitate.eu/primaria-resita-terminal-tram/)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: razvan96 on April 21, 2022, 11:20:45 AM
Ambele loturi ale licitației mari pentru lucrările la linia de tramvai au fost atribuite PORR, cu o valoare totala de aproape 225 de milioane de lei.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: b1 on April 30, 2022, 10:15:49 PM
Terminalul intermodal Reșița nu și-a găsit constructor nici la a doua încercare

A doua încercare de selectare a unui constructor pentru terminalul intermodal Reșița a eșuat, licitația fiind anulată:
La finele lunii februarie, Primăria Municipiului Reșița a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație ce avea ca obiect "Achiziția de lucrări de execuție a componentei A a Proiectului P3 – proiectul – <Platforme/stații – terminal intermodal în zona muncitoresc ca nod de mobilitate urbană pentru optimizarea transportului public în Municipiul Reșița>".

Valoarea totală estimată a contractului ce trebuia dus la bun sfârșit în termen de un an și jumătate era de 41.677.245,93 lei, echivalentul a aproape 8,5 milioane de euro. Numai că până joi după-amiază, când era termenul limită, niciunul dintre ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronci, potrivit anunțului din SEAP.

Nici la prima licitație nu s-a găsit nimeni interesat de Terminalul intermodal Reșița:
Anterior, o licitație cu o valoare estimată de 14 milioane de euro pentru construcția unui terminal multimodal și pentru execuția altor lucrări de infrastructură fusese lansată de Primăria Reșița în ultima zi a anului trecut.

Este vorba de anunțul de licitație cu titlul "Lucrări de execuție a proiectului P3 – Înnoirea parcului de material rulant al operatorului de transport, inclusiv implementarea Sistemului Automat de Taxare și a Sistemului de Management al Flotei și crearea sistemului de informare dinamică a călătorilor în stații și vehicule".

La această licitație au fost primite oferte pentru două loturi, dar nu și pentru cel privind terminalul intermodal, după cum a relatat Club Feroviar.

Sursa. (https://clubferoviar.ro/terminalul-intermodal-resita/)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: CornelM on September 15, 2022, 09:28:18 PM
Am plăcerea de a vă invita să vizionați un colaj care include și imagini realizate la Reșița:
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on January 29, 2023, 04:50:30 PM
După lupte seculare și după mai bine de 10 ani, primul tramvai nou a ajuns la Reșița. https://reper24.ro/a-ajuns-prima-garnitura-de-tramvai-in-resita/


(https://i.imgur.com/A2aQiyAh.jpg) (https://i.imgur.com/A2aQiyA.jpg)


(https://i.imgur.com/yagrcXTh.jpg) (https://i.imgur.com/yagrcXT.jpg)


(https://i.imgur.com/xFi1tFRh.jpg) (https://i.imgur.com/xFi1tFR.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Tramvaiul a fost descărcat deja la depou până acum și mâine va probabil vor apărea mai multe poze.
Din păcate, vom mai aștepta până îl vom vedea pe străzi. Încă se lucrează la noua rețea, inclusiv în depou (acest domn realizează frecvent update-uri cu șantierul: https://reper24.ro/foto-tramvaiul-resitean-in-imagini-de-santier-saptamana-36/) Cel mai avansat tronson este între Depou (Kaufland) și zona Intim, pe unde se va dori testarea și omologarea tramvaiului. Interesant este că nu va exista niciun macaz în zona Intim, deci probabil vor folosi un singur fir de mers (cel puțin asta declara primarul mai demult).
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: dargauda on January 31, 2023, 07:17:00 PM
Gestul sfios al unor reșițeni la inaugurarea unui tramvai. Oamenii și-au lăsat încălțările la ușă

min 0:38 interesant,no coment :lol:


https://ziare.com/tramvai-nou/resiteni-descaltare-intrare-tramvai-nou-1786354
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on March 24, 2023, 10:27:22 PM
Up-date cu stadul lucrarilor de reintroducere a tramvaiului in Resita.



Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on March 29, 2023, 05:40:38 PM
Tramvaiul reșițean,  probă de parcurs, zona Renk.

(https://i.imgur.com/kMLwooP.jpg)

(https://i.imgur.com/vWt6MZ0.jpg)

(https://i.imgur.com/cVlTBaX.jpg)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Ionut on March 29, 2023, 05:43:05 PM
Le-am pierdut șirul.
Pesa? Noi?

Detalii? Bucăți, preț? Îmi e greu să caut în arhivă.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: elphax on March 29, 2023, 06:20:41 PM
Durmazlar
13 bucati noi , garnituri bi-directionale
18 metri lungime, capacitate de 135 de persoane
25 milioane euro

PORR reabiliteaza 9km de linie , face statiile, terminale, depou etc mai multe amenajari pe 3 contracte diferite. Au castigat recent si ultimul contract

https://clubferoviar.ro/oferta-terminalul-intermodal-de-la-resita/
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on April 08, 2023, 11:42:46 AM
Deoarece rețeaua aeriană nu s-a montat încă în depou, cele două tramvaie sunt aduse până la capătul străzii Republicii, pentru a le fi încărcate bateriile. La sfârșitul lunii vor începe probe pe un singur fir între Depou și Intim. Un filmuleț realizat de Cristian Catalin's Sound&Video:
https://youtube.com/shorts/2nyyqIbQhbo?feature=share
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on April 09, 2023, 10:26:14 PM
Un clip cu evoluția șantierului. Merită.

Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: TibiV on August 10, 2023, 10:49:19 PM
Intamplator am dat peste niste filmari cu refacerea retelei de tramvai in Reșița...

- Descărcarea celui de al treilea tramvai la Reșița -12.06.2023

- A doua zi de probe pentru omologare a noilor tramvaie din Reșița -13.06.2023

- REȘIȚA, Linia de tramvai Lunca Bârzavei - Stadiu lucrări 25.06.2023

- REȘIȚA, Linia de tramvai Lunca Pomostului - Stadiu lucrări 25.06.2023

Mi-ar fi placut ca si numerosii primari din capitala Romaniei sa aiba macar jumatate din inteligenta dovedita la Resita - desi ar fi  foarte dificil: trebuie impartit IQ-ul la 1+6 primari...  >:(
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on September 04, 2023, 12:23:38 PM
Un update cu refacerea rețelei de tramvai din Reșița. Filmari cu drona realizate de frameDFuturePRODUCTIONS care surprind tronsoanele Depou-Intim și Intim-Centru (probabil a filmat și Centru-Muncitoresc ca data trecută)


Un filmuleț realizat de Valter Patrick cu tot șantierul:

La cum arată progresul pe cele două șantiere, nu văd de ce nu ar finaliza primul lot (de la depou până la intrarea în Lunca Pomostului, la acel macaz) până la sfârșitul anului.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on September 26, 2023, 10:31:46 AM
O filmare cu tramvaiele sosite până acum la Reșița!
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: traveler on November 01, 2023, 07:44:05 PM
De vizita in Resita astazi, am filmat lucrarile

Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on December 01, 2023, 07:39:54 PM
Săptămâna trecută am realizat o vizită la Reșița și nu m-am putut abține să nu trec să văd cum se prezintă lucrările de pe șantierul liniei de tramvai. Vă atașez primul meu fotoreportaj:
Începem cu depoul de tramvaie:

(https://i.imgur.com/klkMYxXh.jpg) (https://i.imgur.com/klkMYxX.jpg)


(https://i.imgur.com/7uCzEGfh.jpg) (https://i.imgur.com/7uCzEGf.jpg)


(https://i.imgur.com/3EWHUROh.jpg) (https://i.imgur.com/3EWHURO.jpg)


(https://i.imgur.com/Im7rnyyh.jpg) (https://i.imgur.com/Im7rnyy.jpg)


(https://i.imgur.com/bm8jMT0h.jpg) (https://i.imgur.com/bm8jMT0.jpg)


(https://i.imgur.com/xFu5f2nh.jpg) (https://i.imgur.com/xFu5f2n.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Lucrările în depou sunt în plină desfășurare. Tramvaiele (12 din 13 sosite) sunt ținute într-un spațiu acoperit. Rețeaua aeriană nu a fost încă instalată în depou, probabil pentru a nu încurca utilajele care lucrează în interior.
Urmează stația terminus Kaufland, care a înlocuit bucla de la fabrica Renk.

(https://i.imgur.com/so5myKwh.jpg) (https://i.imgur.com/so5myKw.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Câteva poze de la bucla Renk. Probabil va fi dezafectată, deoarece nu mai are nicio utilitate:
(https://i.imgur.com/weTdU4vh.jpg) (https://i.imgur.com/weTdU4v.jpg)


(https://i.imgur.com/vlyjHKLh.jpg) (https://i.imgur.com/vlyjHKL.jpg)


(https://i.imgur.com/elSA61ch.jpg) (https://i.imgur.com/elSA61c.jpg)


(https://i.imgur.com/Q2jwLMvh.jpg) (https://i.imgur.com/Q2jwLMv.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Următoarea oprire este stația nr 3: Moto Velo, pe Bulevardul Republicii, la circa 500 de metri de capătul liniei și stația Victoriei, sau centrul cartierului Govândari.

(https://i.imgur.com/Th36XXEh.jpg) (https://i.imgur.com/Th36XXE.jpg)


(https://i.imgur.com/RakcwK1h.jpg) (https://i.imgur.com/RakcwK1.jpg)


(https://i.imgur.com/Rex0eqoh.jpg) (https://i.imgur.com/Rex0eqo.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Ajungem la stația Victoria. Ălături de stațiile Confecții, Moto Velo, Miorița, Intim și terminalul de la Muncitoresc, sunt singurele care dețin stații cu peron central.

(https://i.imgur.com/UsE2YAzh.jpg) (https://i.imgur.com/UsE2YAz.jpg)


(https://i.imgur.com/ArAZBZkh.jpg) (https://i.imgur.com/ArAZBZk.jpg)


(https://i.imgur.com/alCgOtuh.jpg) (https://i.imgur.com/alCgOtu.jpg)


(https://i.imgur.com/FcpWIMNh.jpg) (https://i.imgur.com/FcpWIMN.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Am ajuns la ultima stație din Govândari, Intim. Până aici se desfășoară testele noilor tramvaie.

(https://i.imgur.com/ilhvpuPh.jpg) (https://i.imgur.com/ilhvpuP.jpg)


(https://i.imgur.com/z0Vyf8gh.jpg) (https://i.imgur.com/z0Vyf8g.jpg)


(https://i.imgur.com/whlBPlNh.jpg) (https://i.imgur.com/whlBPlN.jpg)


(https://i.imgur.com/Q1rHvigh.jpg) (https://i.imgur.com/Q1rHvig.jpg)


(https://i.imgur.com/LXS5jw0h.jpg) (https://i.imgur.com/LXS5jw0.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on December 01, 2023, 07:57:55 PM
Următoarele tronsone nu sunt atât de avansate, dar nici mult nu mai e. Podul peste Bârzava și calea ferată este finalizat parțial, dar se circulă pe ambele sensuri. Linia de tramvai este montată pe pod. De la pod până aproape de Centrul Civic, linia este montată, având strat de uzură aproape peste tot:

(https://i.imgur.com/lOpIQW3.jpg)

Zona Triaj, se lucrează la drum, se circulă pe linia de tramvai.

(https://i.imgur.com/Zh8fq1kh.jpg) (https://i.imgur.com/Zh8fq1k.jpg)

Pe strada Revoluția din Decembrie:
(https://i.imgur.com/6G5Sbz2h.jpg) (https://i.imgur.com/6G5Sbz2.jpg)


(https://i.imgur.com/NY3dPafh.jpg) (https://i.imgur.com/NY3dPaf.jpg)


(http://)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Probabil în primăvară vor prelungi testele tramvaielor până la intrarea în cartierul Lunca Pomostului, unde există un macaz care permite trecerea tramvaielor de pe un sens pe altul.

Ajungem în centrul civic, diverse stadii de execuție:


(https://i.imgur.com/ZUa9drMh.jpg) (https://i.imgur.com/ZUa9drM.jpg)


(https://i.imgur.com/neBgMXlh.jpg) (https://i.imgur.com/neBgMXl.jpg)


(https://i.imgur.com/IQ1Mqwfh.jpg) (https://i.imgur.com/IQ1Mqwf.jpg)


(https://i.imgur.com/MkZchB7h.jpg) (https://i.imgur.com/MkZchB7.jpg)


(https://i.imgur.com/MFpCAefh.jpg) (https://i.imgur.com/MFpCAef.jpg)


(https://i.imgur.com/eaSY6Ezh.jpg) (https://i.imgur.com/eaSY6Ez.jpg)


(https://i.imgur.com/20mfZQkh.jpg) (https://i.imgur.com/20mfZQk.jpg)


(https://i.imgur.com/99Pm7lhh.jpg) (https://i.imgur.com/99Pm7lh.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

Deoarece s-a întunecat, nu am ajuns să pozez zona Muncitoresc, dar lucrurile stau cam așa:
-Linia este montată peste tot
-Terminalele pentru tramvaie și autobuze din Piața Republicii au structura finalizată
-Circulația se desfășoară deviat în Pieței Republicii
-Linia veche se continuă de la Piața Republicii cam un kilometru și ceva până în zona Stavila, linie ce nu se va mai folosi.
Cam asta ar fi evoluția șantierului. Sigur voi reveni în primăvară și vor fi progrese și mai importante.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: roberthpop on September 27, 2024, 09:57:58 AM
De la Natura si infrastructura, despre tramvaiul dinResita

Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Time-and-Space on November 01, 2024, 04:08:14 PM
In ce stadiu ? Pare nefunctional.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on November 11, 2024, 03:28:54 PM
Încă nu este finalizat. Acum trei zile a fost parcurs cap-coadă traseul cu un tramvai. S-a propus data de 1 decembrie pentru deschiderea circulației cu tramvaiul.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Vlad94 on November 14, 2024, 07:19:18 PM
Tramvaiul reșițean a intrat în ultima etapă de testare.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on November 20, 2024, 06:45:11 PM
Modernizarea Depoului din Reșița.


By Natură și Infrastructură
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on December 06, 2024, 07:02:32 PM
TERMINALUL INTERMODAL

https://youtu.be/bcrX9vl5FuA

DEPOUL MODERNIZAT

https://youtu.be/I8zBu0IiGjM

PRIMA CĂLĂTORIE cu NOUL TRAMVAI! Tură completă, DEPOU - TERMINAL, 1 Decembrie 2024

https://youtu.be/qeQDkfgNnOE


By Natură și Infrastructură
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: TVlad on December 06, 2024, 09:44:33 PM
Acum 12 ani am fost prima si singura data in Resita, scopul fiind "pelerinajul" regulamentar la Mecca feroviara, linia Oravita - Anina. Cred ca recent oprisera circulatia tramvaielor. Iata ca au trecut de atunci 12 ani...Nu mai credeam ca o sa mai circule vreodata.
Title: Re: [CS] Transportul public in Resita
Post by: Dominik on December 06, 2024, 10:15:16 PM
Da, din 2011 nu au mai circulat tramvaiele in Resita, acum in luna Decembrie se reintroduc. 13 tramvaie noi cu refacerea totala a cai de rulare, statii noi, depou, terminal intermodal etc...totul prin bani europeni.