Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Nu e chiar asa. In primul rand ca traficul schimba datele problemei. O viteza comerciala de 100km/h pe autostrada se impoticneste de viteza comerciala de 20km/h in urban.

Elvetia e plina de trenuri la viteza comerciala de 100km/h si autostrazi si are cel mai bun modal share din Europa. Austria e intr-un loc similar, cu doar WestBahm HSR.

O Romanie cu viteza comerciala >100km/h pe toate magistralele, plus frecventa mare de trenuri ar avea un modal share decent.

AdiM

Confirm ce a zis AndreiB, la noi e suficient >= 100 km/h (viteza comerciala) si trenurile sa fie si ele in stare decenta, fara defectari in fiecare zi cum e acum.
E suficient pentru destui romani sa revina la tren macar pe rutele majore, nu sa punem baza doar in public cu gratuitati si reduceri substantiale, care sa umple doua vagoane si ... vai ce merge lumea de nu se poate. Si in general mult public care merge doar cat timp dispune de acele facilitati, apoi nu le mai trebuie tren.
HSR poate abia mult mai incolo, nu e necesar de maine. Si pe asta daca l-ai avea, cum ai muta soferul obisnuit de BMW la tren? O sa zica "am masina, nu merg cu trenul" - atat, nimic altceva. Asadar, restul mai depinde si de servicii la bord, promovare, cultura. Dar asta abia cand ai esentialul. La noi majoritatea romanilor care conduc nu dau masina pe tren in orice conditii. Chiar si cand trenul chiar merita...ei tot nu vor crede ca e mai bine si doar n-o sa lase masina acasa.

cristi5

@rizzuh conform CFR la ultima intalnire, Bucuresti-Craiova e proiectat cu 200+ in faza 2 "normala" adica dupa reconstructia totala (ceea ce in schema de mai sus ar fi faza 3 gen). Adica raza curbelor va fi suficient de mare pt 200. Ce trebuie facut in faza 2 e sa elimine TN prin denivelari

Ploiesti-Suceava e proiectat la 160 din cate am vazut. Au studiat 200 dar au ales 160.

SFurile sunt pe server.

tom_sawyer

#4248
Spre Moldova, ceva peste 160 merită doar pe București-Urziceni-Făurei-Tecuci-Vaslui-Iași (fără opriri intermediare).

rizzuh

Si pe M500 pana la Suceava se merita peste 160, ba chiar acolo ai cele mai mari orase capabile sa genereze trafic, fata de doar Iasi pe ruta prin Tecuci. Relieful nu pune probleme pe M500.

tom_sawyer

Sunt mai multe orașe mari pe traseu care ar necesita opriri, de aceea cred că >160 nu ar aduce un mare avantaj.

rizzuh

Vorbim de 200-230, nu de 300+. Trenurile cu opriri in toate orasele nu ar avea un avantaj foarte mare, dar exista; trenurile cu putine opriri sau intercity ar fi intr-adevar mult mai avantajate.

pasadia

Am putea totusi sa ne stabilim niste prioritati? Adica mi se pare mai important
- sa avem material rulant cat de cat decent, calitativ si cantitativ, astfel incat sa avem frecvente bune - inclusiv triplare unde e cazul
- sa avem gari functionale, acceisbile si curate
- sa avem macar coridoarele aduse la un standard bun (nu in santiere, sau distruse)
- sa avem cat de cat siguranta feroviara, cat mai putine incidente

SI APOI

- sa avem transportul metropolitan, macar acolo unde e posibil - B, BV, CJ, TM,
- SI LA FINAL de tot sa vizam la un 200 sau, erectia suprema, HSR dedicat.

dr4qul4

si cine vrea metropolitan...sa puna mana sa faca macar abatute ca sa nu blocheze linia curenta.
Ma refer la orase. Nu poti sa vrei metropolitan...dar sa-l faca ceilalti.
De bucati subterane sau supraterane (care fac trenul metropolitan cu adevarat util) nici nu are rost sa pomenesc.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

@pasadia @dr4qul4 ARF are in pregatire studii pt mers cadentat si e in legatura cu mai multe  centre urbane pt tren metropolitan

O problema cica ar fi lipsa racordurilor. De exemplu dinspre Videle nu se poate merge spre sud pe centura feroviara ci trebuie intrat in  Chitila si rebrusat. M-am intrebat la ce ar fi necesar, cica vor sa degreveze Bucuresti Nord.

Alt exemplu, de la  Bucuresti daca se merge la Giurgiu Oras nu se poate merge spre Ruse. Cica CFR calatori a zis ca nu vor sa schimbe postul de conducere odata in Giurgiu Oras, odata in Giurgiu Nord. Inca nu e clar daca vor vrea sa rebruseze in Progresu...

AndreiB

Daca vor sa degreveze Bucuresti Nord pot folosi Basarab, la care ai acces direct din M100 fara sa ai treaba cu GdN.

A avea un tren metropolitan Videle - Progresu (ca alta destinatie nu prea ai via centura), e o idee creata.

Am mai explicat cum deservesti Ruse in trecut. Cu automotor dedicat detasat in Giurgiu Nord.

cristi5

#4256
@AndreiB sunt convins ca ARF stie de gara Basarab :) Din pacate nu mai tin minte exact de ce e nevoie de acel racord (care a si existat pe vremuri!). Poate-si amimteste @dan tm care a auzit si el povestea.

Voiam doar sa ilustrez dificultati cu care se confrunta ei la trecerea de la o retea de marfa la una cat de cat ok pt calatori/metropolitan

Si mai voiam sa remarc ca ARF e focusat *numai* pe calatori, adica principalul interes feroviar de pe forum. A fost multi ani o institutie noua si slaba, acum pare mai OK, a inchis vreo 2 licitatii de MR, alte doua le-a semi-inchis cu PESA... Si mai au multe altele pe rol, cred ca @oc7avian le stie bine.

Si voiam sa reamintesc ce altceva mai fac ARF: studii de trafic cadentat, metropolitan etc. Aceste studii le vor spune (in principiu) cum sa aloce MR pe care il cumpara in viitor. Ca fonduri pt feroviar/MR tot apar, de exemplu "certificate verzi"

Tot ARF manageriaza si receptia MR care vine, si trebuie sa (hotarasca daca e cazul sa) dea penalitati daca vine intarziat. Or aici au o problema majora: intr-un raspuns catre CRRC, CNSC a admis ca e ok ca un furnizor sa participe la licitatii cu MR neomologat. Daca MR-ul care castiga o licitatie nu e deja omologat, respectiva livrare de MR va intarzia garantat! Alstom intarzie cam un an, vom vedea PESA... Stim ca CRRC se chinuie de 6 ani in Cehia, acum vor incerca in Romania cu Astra.

Apropo tot ARF trebuie sa le dea la OTF de calatori "teme" despre ce trafic trebuie sa presteze. Eu nu inteleg exact mecanismul, dar stiu ca nu se pot toti duce toti OTF numai pe liniile si la orele profitabile (gen Astra cu noile lor rame CRRC, sau VFU cu IC4). ARF le acorda subventia, si va fi interesant de urmarit relatia ARF-OTF care fireste nu va fi lipsita se asperitati.

Tot ARF cred ca vor desfasura si viitoarele studii HSR, if any. Ca si alea sunt exclusiv calatori.

Pe scurt, ARF se ocupa (mai bine sau mai rau) exact ce se discuta aici pe topic in ultimele zile. Ne place sau nu de mutra lor, idei crete sau nu, daca ne intereseaza transportul de calatori, parerea mea e sa urmarim studiile pe care le fac, licitatiile pe care le lanseaza pt studii, si interactiunea lor cu alte CFRuri, care nu se remarca prin consens (ca pe restul ii intereseaza in principal marfa)

oc7avian

Legat de ce trafic trebuie prestat, cred că te referi la pachete de rute. Ideea e să fie un mix astfel încât să nu dea toți buzna strict pe ce e cu profit ridicat, dar apoi să primească și subvenție, în timp ce alte zone sunt complet neglijate.

Însă nimic nu oprește un OTF să solicite o trasă unde vrea el în afara listei, dar pentru care nu primește subvenție.

AndreiB

Pe langa asta trebuie cadentare de trase, e complet ilogic sa avem tren subventionat si la 09:30 si la 09:57 pe aceeiasi ruta. Daca e cerere mai mare, intai 15 vagoane si pe urma alta trasa. Sistemul actual este extrem de disfunctional, cu trase multe si capacitate infima.

shift2rail

ARF subventioneaza si rutele "profitabile", ie Buc-Bv, Buc-Cta? Asta trebuie sa inceteze asap.