Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

germanul2012








Powered by API/PUM imgur uploader

Referitor la breteaua care face legatura intre A10 si A1 dinspre Alba Iulia spre Sibiu (2 benzi?) dupa cum se vede in ultima filmare facuta de AlinC, daca privim putin si pe plansa din proiect, nu prea seamana desenul cu ce este in teren. Pe desen breteaua are o curba mai altfel decat se vede in filmare, unde nu stiu cum se vor incadra cele doua benzi printre pilonii celorlalte bretele. Oare nu e cam prea mare inghesuiala acolo? 

Europiu

Quote from: Stefan01 on January 28, 2020, 10:32:41 AM
Trebuie sa se realizeze o presemnalizare si o semnalizare corecta a acestor portiuni: panouri usor de inteles, marcaje pe asfalt

Corect! Problema, @voicul, nu va fi atât ratarea ieșirii, cât dificultatea de a intra pe banda de ieșire în timp util. Fără a periclita nici siguranța, nici fluența traficului.

Sigur, eu nu zic de situația actuală, când traficul pe A1 încă e redus, din ce am văzut pe filmări. Dar, în câțiva ani, cu A1 devenită principala arteră rutieră a țării, banda întâi va fi aproape exclusiv ocupată de camioane. Printre care va trebui să te strecori. E bine să o poți face din timp... :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ovicor

Eu ma refer la faptul ca inainte de desprinderea benzilor spre Alba, autoturismele vor circula "cu TIR-urile suflandu-le in ceafa", deci nu vad cui i-ar da mana sa reduca viteza inainte de-a patrunde adanc pe bretelele spre Alba. Eu as propune ca banda 1a A1 cu 1km inainte de inceperea bretelei Sibiu -> Alba si cu 1Km dupa breteaua Alba -> Deva sa fie viteza de100km/h. Dar am mai venit cu ideea asta la nodul Turda si s-a opinat ca multe masini care merg inainte vor migra pe banda 2. Asa, si?! Pe banda 1 ar ramane doar TIR-urile si cei ce vor "iesi" pe bretele, respectiv vor "intra" spre Deva dinspre Alba. Va respect opinia, dar raman la ideea ca solutia mea e viabila.

voicul

Pai si la o limita de 100, tot aproape o sa le sufle tirurile in ceafa. Ele merg regulamentar cu 90, dar mai prind ocazional si 100.

Intradevar se poate si mai bine, dar practic o sa ne descurcam si cum se face acum.

alexV

Quote from: germanul2012 on January 28, 2020, 06:53:27 PM
nu prea seamana desenul cu ce este in teren

Mie imi pare ca seamana, e identic chiar.
Perspectiva asta din drona te fura la masuratori precise. Asteapta sa vezi asfaltul, doar nu ne imaginam ca au gresit cu totii si vor descoperi doar cand traseaza liniile.

Chiar daca sunt 2 benzi, va fi limitare. In partea cealalta la Turda limitarea e 80 km/h pe benzile de viteza dintre autostrazi. Si mai mult de 100, intr-un sedan normal, nu prea poti prinde ca sunt viraje stranse.

cristi5

Nodurile Sebes si Turda sunt puternic supradimensionate (capacitatea nodului e mult mai mare decat capacitatea drumurilor care intra in nod), nu vad ce probleme de trafic sa apara acolo.

Probleme de orientare da. Chestia aia ca trebuie facut dreapta ca sa faci stanga, si invers...

Cu banii pe aceste noduri (si niste trompete simple in loc, gen A1/A6 dar cu separare de sens si banda de urgenta) se puteau face cativa km buni din A7 Ploiesti-Buzau. Nodul Sebes a adaugat cel putin un an de intarziere la ST1, ca au exploatat pizzarrii la maxim schimbarea de proiect.

Dar nah, e aprobat, proiectat, ne bucuram si mergem inainte.

horatiu.cosma

"Cu banii pe aceste noduri se putea face altceva". Tu ai fi facut giratoriu intre A1 si A10? O sa zici ca evident ca nu, ca un nod mai simplu decat actualul. Te provoc sa desenezi ceva semnificativ mai simplu decat ce se construieste acum, respectand cerintele de conectare cu A1 si DN1, distanta minima intre bretele de accelerare/decelerare etc.

StefanCelMare

Cred că a mai avut loc discuția asta... parcă nodul trompetă era suficient. Ce giratoriu, să nu cădem în miștouri.

cristi5

#16823
Scria mai jos in postarea mea Horatiu. Uita-te la nodul trompeta Narbonne si la cifrele lui de trafic. A1/A10/A3 nu va avea asa trafic in 50 de ani.

Si cerinta aia sa fie legat nodul la DN e absolut stupida, poate ne arata cineva in lume noduri A+A+DN. Sporesc dezorientarea, cresc pretul, durata proiectului. Sunt noduri cu DNul in ambele zone, suficiente (ma rog, daca se facea Tureni)

Sigur, chestia cu A7 e o gluma, ca nu de bani am dus lipsa ci de SFuri bune. Dar cu noul exercitiu financiar al UE, se pare ca vom duce. Lasa ca imprumuta Bode 40 miliarde. Vreau sa vad cum ii absoarbe birocratia si industria :)

In fine, am scris doar ca sa zic ca nu au cum sa fie probleme de trafic (ca raspuns la discutia de mai sus) ci doar de orientare.

Aveti filme de trafic cu nodurile Sebes de azi. Niciunul nu se blocheaza decat f putin, neasteptat de putin pt o descarcare A/DN major. Va inchipuiti ce lejer va fi pe bretelele alea generoase.

http://pum.project-online.se/maps/data/timelapses/videos/SB_AB_HD/2020_05.mp4

vasile.silion

Cred că se putea la Sebeș, cu mai multă viziune și prevedere, un nod între A1 și A10, și un alt nod între A (una dintre cele două) și DN. Sigur trebuia o distanță regulamentară între cele două noduri, de aia zic că era nevoie de viziune și prevedere, și de o minte deșteaptă, sau măcar decentă pentru experiența oricărui proiectant de autostrăzi cu pretenții că își face meseria pentru care e pregătit...
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

alecu26

Nu inteleg de ce nu s-a mers pe idea originala, cu nodul undeva la este de Sebes, asa cum a fost schitat in SF -ul lui Orastie Sibiu (Care il preluase din SF ul de DX a lui Sebes Turda).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ddfab

in curba Oiejdea, pe lotul 2, la culeile supratraversarii DN1...
in timp ce noi asteptam grinzile, au aparut aceste huse pe aparatele de reazem... nici nu stiu cum sa interpretez.... ori sunt foarte grijulii cu aparatele  si tin la calitate...? ori nu vedem grinzi prea curand... :hm:




dragos76

Acolo au terminat de pregătit devierea? Din mersul mașinii, în weekend, îmi părea că mai e nevoie de un strat de asfalt.

ddfab

^devierea este gata(asfaltul) doar marcaje mai trebuie.

paulmare

ddfab cred ca prima - sa fiti pe faza cand vine macaraua :)