Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.

daniel_avram


cristi5

@daniel_avram inteleg ca e nevoie tehnologic de un decalaj suficient de mare intre cele doua TBM. Deci primul TBM miscandu-se incet, il intarzie si pe al doilea.

@oc7avian sper cam intr-o luna. Vedem.

Ovii Stîngaciu

^^
Când TBM 1 sapa 150 de m atunci intra și tbm2 in funcțiune
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!


cristi5

Am incercat sa inteleg limitarile de mediu de la varianta Maierus (km 199+444  - 202+215). Mai jos extrase din RIM (Raportul de Impact asupra Mediului).

Speciile amenintate sunt Cristelul de câmp (Crex crex), Stârcul rosu (Ardea purpurea), Eretele vânăt (Circus cyaneus), Acvilă-țipătoare-mică (Clanga pomarina), Western marsh harrier (Circus aeruginosus, fara nume romanesc!!!), Rață roșie (Aythya nyroca)




Daca bine inteleg se poate lucra la pile si culei numai intre 15 august si 1 aprilie. Pe de alta parte auzim ca Aktor vrea sa termine in 2024 viaductul de 1,7km, probabil CFR a cerut asta pentru a trage cat mai multi bani CEF, care se termina in noiembrie parca. Deci feriti zona Maierus in 15 august ca vine revolutia Aktor :lol:

RIM pagina 283:
QuoteMăsuri de reducere a impactului impuse de Societatea Ornitologică Română – Sucursala Braşov, SC Doripesco SA, Ocolul Silvic "Codrii Cetăţilor" RA şi Asociaţia Greencod, în calitate de custozi ai sitului Natura 2000 – ROSPA0037 Dumbrăviţa – Rotbav – Măgura Codlei, prin avizul favorabil – AVIZ Nr. SOR Sucursala Braşov 30 din 06.12.2013

Ca urmare a notificării transmise de către autorităţile competente pentru protecţia mediului APM Sibiu către Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" – S.A. Bucureşti şi a cererii de emitere a avizului, înregistrată la SOR Sucursala Braşov cu nr. 36/22.08.2013, la SC Doripesco SA cu nr. 36/22.08.2013, la OS Codrii Cetăţilor RA cu nr. 36/22.08.2013 iar la Asociaţia Greencod cu nr. 36/22.08.2013, conform prevederilor art. 28 şi 281 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 49/2011, pentru proiectul ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV Pan - European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul de cale ferată Braşov – Sighişoara", propus a fi amplasat în ariile naturale protejate ROSPA0037 Dumbrăviţa-Rotbav-Măgura Codlei şi ROSC0I329 Oltul Superior.

Pentru ca toate speciile de animale de interes comunitar din cele două situri săşi păstreze starea de conservare favorabilă, se vor respecta următoarele măsuri obligatorii:

a) Pentru zonele de traversare ale braţelor (coatelor) moarte ale Oltului, amonte de podul peste Olt (înainte de Halta Maieruş) km aproximativ 201+ 335 şi amonte de Podul peste Olt (înainte de Halta Maieruş) km aproximativ 200 + 800:

Perioada de execuţie va fi între 15.08. - 01.04.;
• Accesul la locaţia şantierului se va realiza pe drumurile existente comunale şi pe drumuri agricole sau tehnologice care să nu afecteze zona canalelor. Dacă este necesar a se utiliza drumuri temporare, acestea se vor stabili împreuna cu custodele Sitului şi ulterior terenul respectiv se va aduce la starea iniţială;
• Realizarea infrastructurilor podurilor (culei şi pile), se vor executa în perioada mai sus menţionată, iar Antreprenorii vor avea obligaţia să anunţe custodele asupra activităţilor pe care le vor întreprinde;
• La realizarea infrastructurilor podurilor se va urmări obligatoriu ca prin lucrările de execuţie să nu fie afectat nivelul apei din canal (braţul/cotul mort al Oltului). În acest sens, eventualele variaţii ale nivelului din cauze naturale (ploi, secetă)
nu vor fi puse în sarcina Antreprenorului;
• Pentru a nu afecta habitatele, având în vedere că pe acest canal apa este stătătoare, nu se vor executa lucrări de protecţie a albiei, decât dacă este absolut necesar.

b) Pentru varianta nouă Măieruş:
Varianta nr. 3 revizuită, propusă în Memoriul tehnic (cu începere la km 199 +014) ar avea un impact negativ semnificativ asupra sitului, astfel:
1. va afecta prin eliminare şi fragmentare o zonă de cuibărit pentru specia de interes comunitar şi aproape ameninţată (NT – Near threatened) la nivel global - Crex crex (un bloc de parcele ocupate de fâneţe având ca proprietari: (...) conform Planului de amplasament şi coridorului de expropriere), respectiv 3-4 perechi cuibăritoare, ceea ce ar însemna încadrarea speciei la Statut de Conservarea Nefavorabil la nivelul sitului, populaţia cuibăritoare scăzând de la 20 perechi la 16-17 perechi. Astfel, nu se mai îndeplineşte criteriul de minimum 20 perechi de Crex crex pentru desemnarea sitului ca Arie de Importanţă Avifaunistică. În cazul în care varianta aceasta s-ar construi, conform Directivei Păsări şi Habitate a UE, este obligatorie compensarea habitatului pierdut (cca. 7,5 ha). Compensarea intră în sarcina titularului proiectului (beneficiarului) şi constă în găsirea unui teren de aceeaşi mărime şi aceleaşi caracteristici cu fâneţe, unde specia cuibăreşte, ce va fi cumpărat şi pentru care se vor face
demersuri de introducere în Sit către Comisia Europeană. Pe acest teren, beneficiarul proiectului va aplica anual un management corespunzător speciei (cosire la anumite date şi într-un anumit mod etc.)

2. va afecta braţele moarte (coatele) ale Oltului de la nord de heleşteul nr. E5 (pe ambele maluri ale Oltului), zone de hrănire predilecte ale speciei Ardea purpurea (cca. 60% din populaţia cuibăritoare a speciei în arie se hrăneşte pe aceste coate)

3. va afecta braţul mort (cotul) al Oltului de la nordul heleşteului nr. E5 care reprezintă anual zona de înnoptare pentru specia Circus cyaneus (5-20 ex. înnoptează în vegetaţia înaltă a braţului şi se hrănesc pe terenurile învecinate, inclusiv pe traseul propus al noii linii)

4. va afecta o suprafaţă de terenuri deschise (fâneţe, culturi) ce se va pierde sau va fi fragmentată, începând din partea nordică a E5, până la limita nordică a ariei, ce constituie zone de hrănire sau odihnă în timpul migraţiei, pentru speciile de păsări răpitoare: Aquila pomarina, Circus aeruginosus

5. va afecta specia aproape ameninţată (NT – Near threatened) la nivel global - Aythya nyroca care formează agregări anuale în perioada năpârlirii din iulie-octombrie de până la 50-100 exemplare în zona propusă de trecere a căii ferate peste Olt şi în imediata vecinătate din amonte – incluzând sectoarele malurilor ce vor fi consolidate, prin crearea obstacolului de zbor în zonele de concentrare spre aval şi eliminarea zonelor de hrănire de sub pod şi amonte unde se vor face consolidările malurilor.

Pentru a reduce semnificativ impactul asupra habitatelor şi păsărilor de interes comunitar, agreăm şi este necesară implementarea variantei nr. 3 care porneşte de la km 199 + 444 pe viaduct. Practic, această variantă elimină complet problemele de la punctele 1, 3 şi 5 şi reduce efectul până la nesemnificativ pentru cele de la punctele 2 şi 4. Pe lângă traseul mai scurt şi
mai apropiat de varianta actuală, viaductul duce la o ocupare a habitatelor evident mai mică şi la evitarea fragmentării acestora.


Pentru sectorul cuprins între "ax pasaj la nivel (Km 196 + 515)" şi "pod aprox. km 198 + 511 peste pârâul Măieruş", sector ce include şi podeţul din zona aprox. km 197 + 350 pe traseul nou:
Având în vedere importanţa deosebită pentru mai multe specii de păsări de interes comunitar a habitatelor de canale, mlaştini şi stufăriş aflate de o parte şi alta a căii ferate pe acest sector, se vor lua următoarele măsuri:
• de o parte şi de cealaltă a căii ferate (obligatoriu pe partea stângă dintre calea ferată şi DN13), nu se vor realiza şi folosi drumuri tehnologice pentru executarea lucrărilor
• Podeţul din zona aprox. km 197 + 350 se va realiza din cadre prefabricate, transportul materialelor efectuându-se doar de pe calea ferată, iar execuţia se va face doar în perimetrul podeţului
• Pe acest tronson, nu se vor executa lucrări noi de artă, de tipul canalelor, rigolelor etc.
• Pe acest tronson, lucrările nu vor afecta nivelul apelor freatice şi de suprafaţă pe canalele existente pe ambele părţi ale căii ferate

d) Pentru sectorul cuprins între "Halta Rotbav (km 194 + 708 nou)" şi km 196 vechi":
• Pe partea stângă a căii ferate (între calea ferată şi digul lacurilor), nu se vor realiza şi folosi drumuri tehnologice pentru executarea lucrărilor
• Pe partea stângă a căii ferate (între calea ferată şi digul lacurilor), nu se vor executa lucrări noi de artă, de tipul canalelor, rigolelor etc.
• Pe acest tronson, lucrările nu vor afecta nivelul apelor freatice şi de suprafaţă pe canalele existente pe ambele părţi ale căii ferate.

cristi5

Ne poate ajuta cineva cu relatari, poze sau filmari despre cum se folosesc pasajele pietonale superioare dintre Sighisoara si Simeria?

Cati dintre calatori merg pe pasaj?

Cum se descurca cu bagajele pe pasaj?

Cati dintre ei iau liftul? Au acces la lift?

Cati merg direct peste linii?

Cum ajung pe linie?
- Pe planul inclinat din capatul peronului
- sau coboara direct prin spatele trenului (cum am vazut intr-un backview la Vintu de Jos) ?

Inteleg ca sunt astfel de pasrele la Sibot si Orastie.

Multumim!

cristi5

Tunelul Mureni e la 160 m din 800. Cred ca au inceput in august.

Oricum la sud de tunel e zona foarte complicata cu multe intersectii cu traseul actual si cateva traversari ale paraului Archita.

Intersectiile cu traseul existent sunt de obicei evitate la proiectare (doar Varadia imi vine in minte) dar zona Palos-Mureni e campioana. Am numarat 4 intersectii pe Palos-Archita (Aktor), inclusiv statia Archita, toate 4 firele intersecteaza existentul.

Apoi 3 intersectii (si 2 relocari de DJ) pe Archita-Mureni, la Arcada.

Fiecare intersectie de traseu va presupune variante provizorii. Desi incearca sa nu inchida traficul, nu cred ca asa ceva se poate face peste noapte.

cristi5

API publica comunicate pe Fb, din pacate cred ca @Ionut nu mai are timp sa le puna pe forum, si nici eu nu am. Dar le poate copia pe forum oricine.

Cateva legate de coridorul Curtici-Constanta

3 epsioade despre exelentele filmari Bv-Sighi ale lui @traveler. Cateva analize si consideratii despre ce mai e de lucru...

https://www.facebook.com/share/p/p1pUVLAE4U2z6N4x

https://www.facebook.com/share/p/w7XCRgBGhdr55Leo

https://www.facebook.com/share/p/P4HsGQM4TCrqm6H6

O scurta analiza (si previziuni) 614-Sim, cu material filmat tot de @traveler. Multumim inca odata!

https://www.facebook.com/share/p/487kPSw1CBLn8M1c

District EA

Arad - Deva cu IC 522. Plecare din Arad cu 5 minute întârziere și staționare în Zam 10 minute, încrucișare cu IR 1920.






Powered by API/PUM imgur uploader

District EA

#10749
Arad - Bârzava Nouă - 3 mai 2024

Halta Valea Mureșului - Ilteu - 3 mai 2024

Halta Burjuc - Deva - 3 mai 2024

Deva - Simeria - 3 mai 2024

cristi5

Multumim @District EA!

La minutul 40 pe filmare Burjuc-Deva se vede ca in sfarsit e gata telenovela arheologica la Micia. Exista fundatie+terasament noi pe toata zona sensibila. Mai lipsesre un podet (prima poza), si pare ca dupa halta Vetel mai e de instalat fir.

Inceputul si sfarsitul zonei "arheologice"





Oricum in cateva luni sper sa vedem deschisa varianta noua. Cu restrictie pe poduri (cum vedem si la Conop) dar macar sunt sanse de progres

PS: la Varadia in schimb nu prea vad vreo evolutie. Multumim @District EA ca ai filmat si pe sensul Savarsin-Varadia, ca de pe sensul spre est nu s-ar fi vazut cetatea.

Cuneo


dorum

Mi-am gasit timp si eu sa urmaresc filmarile astea. Multumim frumos @District EA, excelente.
Ultima data am circulat Deva-Arad pe ruta asta acum 25ani.
Ca n-a mers bine proiectul asta si s-a intarziat enorm, costurile fiind mari e adevarat, dar daca mai aud pe careva cel putin pe lotul asta ca nu trebuia reconstruit de la 0 cred ca ma las de infrastructura.
Poate ajung si eu la pensie si o sa circul civilizat cu trenul macar pe ruta asta!

cristi5

@dorum acest proiect nu merge nici mai bine nici mai rau decat Sighisoara-Simeria

Lotul 2A va fi receptionat anul asta, cu 4 ani intarziere.

2B cel devreme la anul, 5 ani

2C(Aktor) nu stim cand, deci 6-8 ani intarziere.

Lotul 3 posibil anul asta traseul nou (desi la cat de incet a mers pana acum, nimic nu e sigur) si receptie cel devreme la anul, deci tot 5 ani.

Ce ma fascineaza cel mai tare e ca multi spun ca nu trebuie reconstruit pt ca reconstructiile intarzie. Dar nu am vazut pe nimeni care sa intrebe de ce intarzie? Ce se poate face sa nu mai intarzie? E mai simplu sa ne declaram neputinta si sa incercam ceva mai simplu. Si dupa ce reparam superficial suprastructura si vedem viteza comerciala 50-70 ca la Giurgiu (in ciuda electrificarii) nu ne place.

Micia ilustreaza foarte bine o cauza majora de intarzieri: birocratia. Odata ce a fost gata birocratia, au facut terasamentul in cateva saptamani. Mai ales birocratia intre mai multe ministere are rezultate dezastruoase. La Micia arheologii s-au incapatanat pur si simplu sa nu dea descarcare.

Din cauza lipsei descarcarii, CFR au ridicat nivelul CF (nu inteleg cum, dar asta ii ajuta sa ramana in vechiul culoar, pt care nu le trebuie descarcare), adica au schimbat proiectul, deci si mai multa birocratie (AC, poate si AM revizuit).

Mai incolo la Vetel a fost o relocare LEA de 400kV (se vad stalpii noi in filmare). De ce le-o fi trebuit 6 ani pentru relocare? Poate de-aceea nici nu e fir nou sub sarmele de curent?

Micia si LEA au blocat o varianta de 5 km cu 3 poduri majore, nici nu vreau sa socotesc cat costa. Pe FIDIC rosu orice rahat biroctatic intarzie proiectul cu luni sau ani.

daniel_avram

Da @cristi5 ai dreptate, birocratia e devina, dar birocratie exista la orice lucrare in tara asta. Arheologie si LEA avem si la autostrazi si totusi acolo parca lucurile se misca mai repede. Repet la orice fel de lucrare in tara asta exista birocratie si tot felul de piedici, dar parca doar la CFR lucrurile stau pe loc cu anii.