News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Rutier / Siguranța circulației rutiere ...
Last post by cristi5 - Today at 01:45:09 AM
@florin74 daca tot vorbim de V, el devine diferenta vitezelor (longitudinal si transversal) cand cele 2 vehicule se deplaseaza in aceeasi directie. De-aia consecintele unui impact in giratie sunt de obicei minore/fara vatamare.

Problema la intersectie (cruce) nu e atat ciocnirea frontala (cu adunarea energiilor) ci ciocnirea laterala cu V foarte mare, si deci patratul mult mai mare. Ala omoara.

Sa mai citam din text, ca e interesant. Se pare ca giratiile au fost tocmai exemplul care i-a deschis ochii lui Tingvall. Si zice ca i-a fost rusine ca nu a inteles mai devreme importanta configuratiei drumului pt siguranta...

———


I happened to pass a meeting room, where a researcher that I had known for long presented a study of the effectiveness of roundabouts in comparison with traditional signalized or non-signalized intersections. The results were simply astonishing. The roundabout decreased the risk of a fatality for a car occupant with more than 90% in comparison with a conventional intersection. But the effectiveness on crashes with only minor injuries was small, if any.

First of all, this meant that the action taken by the road infrastructure provider has a fundamental influence of safety in terms of fatalities and serious injuries.

Secondly, it all came together in that it was the combination between the ability of crash protection from the car in combination with the typical speeds and angles at impact that generated the results, not the fact that there were fewer crashes.

This is maybe the biggest eye-opener for me ever in my career in traffic safety. We have a system where humans, vehicles, infrastructure, and energy all come together and relate to the human tolerance to kinetic energy – the perfect match. Without this approach I am sure I would not have any chance to survive the next months after the visit of the Minister. She accepted the political framework, but everyone would follow up with the question on how it would be possible in reality to improve traffic safety at a completely new scale.

The insights I got from the short visit in the meeting room dealing with roundabouts were my own. I am sure many others already had that insight, and I must say that I felt a bit shamed by myself, looking at my research career before this insight. It really marks a completely new era for me. The insights about responsibility and scientifically based solutions suddenly fitted.

——-

Vreau sa vad pe cineva din CNAIR (domnul CA sa zicem) recunoscand ca-i e rusine ca nu a inteles ceva, si ca a avut un moment de limpezire a mintii care i-a schimbat radical cariera... Ca poate vina nu e doar la sofer, poate normativul nu e cel mai important, etc.

Si vreau sa vad comunicari stiintifice despre siguranta in CNAIR. O prezentare la care sa intri si sa inveti ceva care sa-ti schimbe restul carierei...
#2
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by mirceaeliade - Today at 01:31:42 AM
Nu ar fi chiar asa aversiune fata de giratoriile inmultite ca ciupercile dupa ploaie, daca macar alea la intersectii in T ar primi o banda din dreapta segregata de restul giratiei.  De exemplu pe DN1 la intrare in Ploiesti dinspre BV, ar fi semnificativ mai ok intersectia daca banda de dreapta care duce pe centrura ar fi blocata celor care vin dinspre oras, ca doar aia pot sa intre relax si pe a doua banda, nu trebuie sa blocheze traficul dinspre BC pe AMBELE benzi ale DN1.
#3
Cu ce fel de rationament extind termenul contractual pe T4? Ce e diferit in ce face X aici de poate ce face Y la Braila si Z pe A0S?  De ce unii sunt amentintati cu rezilieri sau macar penalitati, si poate chiar le primesc, iar altii primesc o bataie usoara pe umar?
#4
[Nord-Vest] Proiecte / Re: [CJ] Discutii, lucrari si ...
Last post by qionescu1 - Today at 12:09:19 AM
Media9 cand nu se inspira din "surse deschise" opineaza vizazi de o propunere. Si din pacate o face prost.

https://media9.ro/soferii-cer-lucruri-trasnite-drum-prin-parcare/


Ideea nu e rea deloc, decat sa inconjori o asa mare distanta poti scurta prin "parcare" spre str. Navodari apoi pe Dorobantilor. In primul rand nu mai ocolesti si aglomerezi inutil Bd 21 Dec. iar in al doilea rand nu mai stai bara la bara pe str. Pitesti pt a putea intra pe Dorobantilor. Str. Pitesti e sens unic si una foarte aglomerata captand si traficul dinspre str. Paris (care nu prea are multe alte optiuni). O aveam si eu in gand in caz de urgenta :D

Se induce ideea ca nu poti traversa parcarea ceea ce mi se pare fals. Se poate face linistit mai ales ca sunt se pot pune suplimentar bumpere pt limitarea vitezei acolo. Iar parcarea de care vorbeste domnul Lespuc e provizorie. E folosita pt a da o utilitate terenului pe care primaria intentioneaza sa ridice in viitor filarmonica si ce se va mai face acolo ceea ce va duce la necesitatea unei noi strazi care sa uneasca Bd 21 Dec de str. Navodari (linie verde). La modul ideal si str. Navodari, actualmente infundata, ar trebui sa comunice si cu str. Petofi Sandor (linie rosie) doar ca ar presupune exproprierea unui imobil.

Indiferent ce va construi primaria, mi se pare ca este cat se poate de evident ca o conexiune Bd 21 dec cu str. Navodari este obligatorie in viitor si ca este posibila inca de acum fara niciun efort.




Powered by API/PUM imgur uploader
#5
Feroviar / Re: Caile ferate ale Europei
Last post by dr4qul4 - Today at 12:07:37 AM
Tunel la -900 m adancime, in zona seismica? Pare la fel de plauzibil ca barajul propus de nemti.
Din alta perspectiva: Oare cat de lung ar trebui sa fie Tunelul ca sa-l duci la -900 m si inapoi, si sa pastrezi si o declivitate acceptabila?

Pana in 2030 sigur nu se face nimic. Cu banii aia, baga motorina la ferry-boat.
#6
[Vest] Proiecte / Re: [TM] DJ691 Dumbravita-Giar...
Last post by chicago - May 21, 2024, 11:51:24 PM
Noi marcaje rutiere in Dumbravita 21.05.2024



Centura TM-A1 DJ 691 21.05.2024
#7
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by dr4qul4 - May 21, 2024, 11:45:49 PM
Cand unii de pe aici ziceam sa fiti mai temperati ca nu e gata anul asta, voi batman, batman.
Cand santierul a fost parasit complet, ati zis ca e temporar si stie UMB ce face.
Acum ca au ramas doar 7 luni din an, nici politicienii nu mai pot sa minta cu nerusinare. Nici macar cand mai e atat de putin pana la alegeri. Stiti ce inseamna asta? La sfarsitul anului 2024 nu vor fi nici macar aproape de a da lotul in circulatie.
Nu va fi gata nici in Iunie 2025, ci mai degraba prin Noiembrie! Pe ce ma bazez? Prin aceste declaratii a fost ridicata presiunea alegerilor de pe acest lot. Toate fortele se vor muta la Buzau-Focsani ca sa iasa prim-buzoianul triumfator. Si face si un drum pana la Tecuci.
Celalalt focus va fi sa termine Centura Timisoara si sa faca impresie buna pe A1.
#8
Linii / Re: Calea ferata 902 Bucuresti...
Last post by misiekwas - May 21, 2024, 11:22:40 PM
Ținând cont circumstantele, nu-i chiar asa de rău, chiar dacă chiar lipsește un regio express București-Giurgiu (mi lipsește și o pereche după ora 8 spre Giurgiu și un tren care ar ajungea la București în intervalul 7-8). Dar pentru navetă e ok. Mi se pare o alegere ok sa fie direcționat la Gr. B: pana la urma, ceea ce au propus este trenul de naveta, Basarab e nod mai comod decât GdN.
Acum CFR ar putea sa propună niște stații nepenibile pentru linia asta.
#9
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by Feri - May 21, 2024, 10:43:36 PM
Tot de la @Raducu Popa:
A1 | Curtea de Arges - Tigveni | Sibiu - Pitesti Secțiunea 4 || Comparatie stadiu 15.03-17.05.2024
#10
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A13 Sibiu-Bacău
Last post by Feri - May 21, 2024, 10:36:35 PM
QuoteCNAIR a primit șapte oferte de la consultanți la contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș.

După deblocarea licitației despre care Economedia a scris aici, ofertele au fost depuse la termen, luni, 20 mai :

1. Ofertant unic : IRD ENGINEERING,

2. Ofertant unic : PROYAPI MUHENDISLIK VE MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI,

3. Asociere : Italconsult S.p.A. (Leader),K-BOX CONSTRUCTION DESIGN

4. Asociere : CONSITRANS (Leader),GESTION INTEGRAL DEL SUELO SL,

5. Asociere : SEPTEMBRIE CONSULTING (Leader),PEYCO PROYECTOS, ESTUDIOS Y CONSTRUCCIONES, S.A.,

6. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader),INITIATIVE EXCLUSIV CONSULTING MANAGEMENT,BOTEK,

7. Asociere : TECNIC Consulting Engineering Romania (Leader),ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L.,

Loturile 1 și 2

CNAIR a emis ordinul pentru începerea etapei de proeictare cu data de 26 februarie 2024 (detalii aici), însă Makyol începuse în avans forajele geotehnice. Pentru Lotul 1, pe 9 aprilie au fost depuse 5 oferte pentru supervizare de la proiectanți.

Lotul 3

Arpașu de Jos (DN 1)- Sâmbăta de Sus (18 km. lungime) are ordin pentru proiectare dat începând cu octombrie 2023. Pe 4 aprilie au fost depuse 4 oferte de la proiectanți pentru dirigenție de șantier. Evaluarea ofertelor este estimată pentru începutul lunii iulie. Dacă se depun contestații este puțin probabil ca lucrările să înceapă la toamnă cu supervizor independent.
economedia