Forum PeUndeMerg.ro

România => Naval => Nivel național => Porturi => Topic started by: Harry on February 23, 2014, 10:34:16 AM

Title: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on February 23, 2014, 10:34:16 AM
QuotePiaţa Mării Negre a intrat cu dreptul în noul an. Fluxurile de mărfuri din zonă sunt în creştere. În porturi se simte pulsul mai vioi al economiei globale.
În ciuda numeroaselor întreruperi generate de vremea nefavorabilă, porturile maritime româneşti au înregistrat o creştere de 8,97% a traficului de mărfuri în ianuarie 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Cantitatea totală de marfă manipulată a fost de 3.847.777 tone, din care: 2.982.748 tone reprezintă traficul maritim (în creştere cu 12%), iar 865.029 tone, traficul fluvial.
Performerul acestei etape este portul petrolier Midia, cu un salt de 30% a cantităţi de mărfuri manipulate. Traficul lunii ianuarie s-a ridicat la 644.172 tone. Cele mai mari creşteri au fost raportate la petrol brut (+33,96%) şi produse petroliere (+32,27%).
Portul Constanţa, care deţine ponderea cea mai mare în traficul total (83,14%), a operat 3.199.272 tone mărfuri, mai mult cu 5,67% faţă de perioada de referinţă. Cele mai importante creşteri au fost consemnate la: cereale (+61,36%), produse petroliere (+14,77%), mine-reuri şi deşeuri neferoase (+48%), produse metalice (+34,81%), seminţe uleioase (de 5,4 ori), produse alimentare (de 7,6 ori), echipamente şi maşini (+37,32%).
Din păcate, traficul de containere a continuat să scadă: cu 5,12% în tone şi cu 5,98% în TEU. În luna ianuarie, s-a oprit la 423.750 tone, respectiv 42.374 TEU.


SURSA] (http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-porturile-midia-si-constanta-debut-spectaculos-in-2014-208253)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on December 10, 2014, 01:13:51 PM
Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta a scos la licitatie contractele de proiectare pentru lucrari de reparatii la doua diguri. Este vorba de digul de sud din Portul Midia si de digul de larg din Portul Constanta.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: alecu26 on December 10, 2014, 04:09:36 PM
ai mai multe detalii sau un link?
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on December 10, 2014, 09:45:28 PM
Nu :(
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on November 01, 2016, 07:25:46 PM
Despre Mangalia si Midia se discuta separat.

44 milioane tone de mărfuri operate în porturile maritime românești

Traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a fost de 44 milioane tone în primele 9 luni ale anului 2016, față de 43,46 milioane tone în aceeași perioadă a anului 2015, în creștere cu 1,22%. Din totalul traficului, 15,76 milioane tone sunt mărfuri exportate, 14,15 milioane tone mărfuri importate, 9,96 milioane tone reprezintă tranzit de mărfuri și 4,11 milioane tone, cabotaj.

Traficul maritim a fost de 34,29 milioane tone (33,62 milioane tone la 30 septembrie 2015), iar cel fluvial de 9,7 milioane tone (față de 9,8 milioane tone la 30 septembrie 2015). Creșteri de trafic s-au înregistrat în cazul îngrășămintelor naturale și chimice, produselor metalice, petrol brut, minereuri și deșeuri neferoase, minerale brute sau prelucrate.

S-a diminuat decalajul de trafic în cazul cerealelor. Dacă în primul semestru era vorba de o diferență de peste 3 milioane tone, față de aceeași perioadă a anului anterior, la 9 luni diferența este de 1,3 milioane tone, de la 15,84 milioane tone în septembrie 2015, la 14,53 milioane tone în septembrie 2016. Cantitatea de marfă operată în containere în Portul Constanța a crescut în perioada analizată cu 8,41%, de la 5,03 milioane tone, la 5,45 milioane tone. Aceasta corespunde unui număr de 550.729 TEU, respectiv 507.144 TEU în primele nouă luni ale anului 2015.

În perioada ianuarie – septembrie 2016 au sosit în porturile maritime românești 3.305 nave maritime și 7.301 nave fluviale. Cele mai multe nave maritime, 1.408 sunt cargouri, 539 sunt portcontainere, 488 tancuri, 444 vrachiere.

Portul Constanta (https://www.facebook.com/ConstantaPort/photos/a.1493636774276302.1073741828.1491779554462024/1600161666957145/?type=3&permPage=1)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on November 01, 2016, 11:52:24 PM
^^ Mangalia, Medgidia e fluvial. Ah si mai e si Sulina.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on November 02, 2016, 06:41:15 AM
Am corectat, Mangalia, desigur. Mereu le incurc. :lol:
Sulina este considerat port maritim? :o Este pe brat, pe Dunare...
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on November 02, 2016, 01:33:33 PM
Sulina e fluvio-maritim (dunarea maritima), vin nave atat de pe Dunare cat si de pe mare.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: ghrt on November 04, 2016, 01:57:04 AM
Similar cu Sulina (fluvio-maritime) nu sunt şi Brăila şi Galaţi?
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Redox on November 04, 2016, 09:00:24 AM
Ba da. Dunărea maritimă ține de la vărsarea brațului Sulina în M. Neagră și până la Brăila. Numerotarea lungimii Dunării începe din portul Sulina, nu de la vărsarea brațului Sulina în M. Neagră.
Sectorul cuprins între portul Sulina și Portul Brăila se măsoară în Mm (mile marine) și are o lungime de 80 Mm.
Sectorul cuprins între portul Sulina (bara Sulina) și vărsarea în M. Neagră este un canal mărginit de două diguri, unul nordic iar altul sudic. Numerotarea lungimii acestui sector începe din portul Sulina (Mm 0) și până la vărsarea brațului în M. Neagră (aprox. Mm -5,4) care este un punct critic datorită depunerilor de aluviuni ce le aduce fluviul.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on November 19, 2016, 07:56:38 AM
Traficul de mărfuri prin porturile româneşti de la Marea Neagră
a crescut cu aproape 3%, în primele 10 luni, la 49,1 mil tone


Traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime româneşti a fost de 49,1 milioane tone în primele zece luni ale acestui an, faţă de 47,8 milioane tone în aceaşi perioadă a anului 2015, în creştere cu 2,7%, a anunţat vineri Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa. "Din totalul traficului, 17,7 milioane tone sunt mărfuri exportate, 15,7 milioane mărfuri importate, 10,9 milioane tone reprezintă tranzit de mărfuri şi 4,7 milioane tone, cabotaj", menţionează compania.

Traficul maritim a fost de 38,16 milioane tone, faţă de 36,92 milioane tone la 31 octombrie 2015, iar cel fluvial de 10,94 milioane tone, faţă de 10,89 milioane tone la 31 octombrie 2015. Creşteri de trafic s-au înregistrat în cazul îngrăşămintelor naturale şi chimice, produselor metalice, petrol brut, minereuri şi deşeuri neferoase, minerale brute sau prelucrate. Decalajul de trafic în cazul cerealelor continuă să se dimineze. "Dacă în primul semestru era vorba de o diferenţă de peste 3 milioane tone, faţă de aceeaşi perioadă anului anterior, la nouă luni diferenţa era de 1,3 milioane tone, iar la zece luni diferenţa înregistrată a ajuns la 0,82 milioane tone, de la 17.067.195 tone în octombrie 2015, la 16.244.609 tone în octombrie 2016", arată compania într-un comunicat de presă transmis vineri.

Cantitatea de marfă operată în containere în Portul Constanţa a crescut în perioada analizată cu 4,66%, de la 5,68 milioane tone, la 5,95 milioane tone. În perioada ianuarie - octombrie 2016 au sosit în porturile maritime româneşti 3.670 nave maritime şi 8.361 nave fluviale. Cele mai multe nave maritime, 1.549, sunt cargouri, 588 sunt portcontainere, 547 tancuri, iar 499 sunt vrachiere.

Economica.net (http://www.economica.net/traficul-de-marfuri-prin-porturile-romanesti-de-la-marea-neagra-a-crescut-cu-aproape-3prc-in-primele-10-luni-la-49-1-mil-tone_128926.html)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on November 28, 2016, 08:35:44 AM
CFR Marfă vrea să intre în transportul pe apă

Cu succese relative pe uscat, ca să nu fim de-a dreptul răi şi să spunem eşecuri... deci cu succese relative, CFR îşi va încerca norocul şi pe apă. Cu partea de marfă. Şi nu e o glumă, e o ştire cât se poate de serioasă şi mai ales o mare oportunitate. Există un proiect de a moderniza doua nave ro-ro, feriboturi de marfă pe care le-au uitat Dumnezeu şi CFR-ul la cheu. Ar putea asigura legături pe Marea Neagră şi s-ar facilita mult transportul de mărfuri către Europa. E genul de transport folosit intens pentru a face legătură între Olanda şi marea Britanie sau ţările scandinave.

Intenţia este de a trage bani europeni pentru a reface navele, în cadrul proiectului Autostrada maritimă, prin care Bruxellesul vrea să dezvolte transportul pe apă pentru a degreva infastructura rutieră şi feroviară. Însă, în stilul mioritic, România ajunge cu întârziere. Un oficial european venit să discute proiectele a spus că a remarcat că la Marea Neagră nu se întâmplă nimic, este asemenea unei găuri. Negre. România are posibilitatea de a atrage 75 de milioane de euro pentru dezvoltarea de proiecte la Marea Neagră. Feriboturile Eforie și Mangalia ruginesc de mai mulţi ani în portul Constanța Sud- Agigea. Cele două nave aduceau CFR Marfă un profit de două milioane de euro pe an când erau în uz şi asigurau legături cu Georgia sau Turcia.

Digi24 (http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-marfa-vrea-sa-intre-in-transportul-pe-apa-620313)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on November 28, 2016, 12:33:47 PM
^^ imi pare rau sa fiu iar giga contra dar navele alea doua sunt intr-o stare de degradare extrem de avansata. Nu prea mai au ce sa modernizeze.  Apoi sa zicem prin absurd ca vor cumpara 2 nave noi. Ce vor face cu ele? Au incercat linie ferry si ucraenienii si turcii. In ambele cazuri nu a avut succes...
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on December 14, 2016, 07:38:44 AM
Traficul de mărfuri din porturile maritime ale României
a crescut cu 5% în primele 11 luni, depășind 54 milioane tone


Traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a fost de 54,44 milioane tone în primele 11 luni ale acestui an, în creștere cu peste 5%, față de aceași perioadă a anului trecut, a anunțat marți compania națională ,,Administrația posturilor maritime" SA Constanța. În primele 11 luni din 2015, traficul de mărfuri din porturile maritime a fost de 51,67 milioane tone, scrie News.ro. Din totalul traficului, 19,67 milioane tone sunt mărfuri exportate, 17,22 milioane mărfuri importate, 12,42 milioane tone reprezintă tranzit de mărfuri și 5,11 milioane tone - cabotaj. Traficul maritim a fost de 42,3 milioane tone, în creștere de la 39,97 milioane tone în primele 11 luni din 2015, iar cel fluvial de 12,13 milioane tone, menționează compania, într-un comunicat.

De asemenea, traficul de cereale din Portul Constanța a depășit, în luna noiembrie, recordul înregistrat anul trecut, în perioada analizată. În primele 11 luni ale acestui an, în Portul Constanța au fost manipulate 18,51 milioane tone de cereale, față de 18,02 milioane tone în aceeași perioadă a anului trecut. ,,Anul 2015 a fost unul de referință pentru traficul de cereale, fiind înregistrat un trafic-record de 20 milioane tone", arată comunicatul companiei.

Profit.ro (http://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/traficul-de-marfuri-din-porturile-maritime-ale-romaniei-a-crescut-cu-5-in-primele-11-luni-depasind-54-milioane-tone-16078359)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on January 12, 2017, 07:16:49 AM
Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti a crescut cu 5,5% în 2016

Traficul total de mărfuri înregistrat în 2016 în porturile româneşti Constanţa, Midia şi Mangalia a fost de 59,5 milioane tone, cu 5,5% mai mult decât în 2015, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime". Traficul de cereale a depăşit, în 2016, recordul înregistrat în 2015, an de referinţă pentru acest sector. Anul trecut, în Portul Constanţa au fost manipulate 20,4 milioane tone cereale, faţă de 19,61 milioane tone în 2015. Cerealele au avut o pondere, în traficul total, de 34,3%, fiind urmate în top de petrol brut 12,6%, articole diverse 11,6%, produse petroliere 9,5% şi minereuri şi deşeuri neferoase 5,3%.

Din traficul total înregistrat în 2016, traficul maritim a fost 46,19 milioane tone (43,6 milioane tone în 2015), iar cel fluvial a reprezentat 13,23 milioane tone (12,73 milioane tone în 2015). Pentru traficul maritim, creşterea în perioada analizată reprezintă 6%, iar pentru cel fluvial 3,9%.

Creşteri semnificative de trafic s-au mai înregistrat în cazul îngrăşămintelor (de la 1,84 milioane tone în 2015 la 2,92 milioane tone în 2016), seminţe uleioase, fructe oleaginoase (de la 1,95 milioane tone la 2,91 milioane tone), petrol brut (de la 6,6 milioane tone la 7,5 milioane tone). Conform datelor companiei, a scăzut traficul de combustibili minerali solizi (de la 3,2 milioane tone în 2015 la 2,22 milioane tone în 2016), de produse metalice (de la 2,06 milioane tone la 2,04 milioane tone) şi minereuri de fier, deşeuri de fier (de la 2,75 milioane tone la 2,59 milioane tone).

Traficul de containere a totalizat, în 2016, 6,9 milioane tone, respectiv 711.339 TEU, comparativ cu 2015 când au fost înregistrate 6,85 milioane tone, respectiv 689.066 TEU. Cantitativ, creşterea este de 0,7%, iar în ceea ce priveşte numărul de TEU-uri, creşterea este de 3,23%.

În 2016, au sosit în porturile maritime româneşti 14.516 nave, dintre care 4.331 maritime şi 10.185 fluviale.

Capital (http://www.capital.ro/traficul-de-marfuri-in-porturile-maritime-romanesti-a-crescut-cu-1.html)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on February 08, 2017, 07:57:56 PM
Creștere a traficului de mărfuri în porturile maritime în condiții meteo nefavorabile
În luna ianuarie a acestui an, traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a crescut cu 4,76% față de ianuarie 2016, ajungând la 3.174.848 tone, în condițiile în care, din cauza codurilor de vreme rea, timp de 10 zile manevrele portuare au fost suspendate.
Conform datelor operative valabile la această dată, în portul Constanța s-au operat, în ianuarie 2017, 2.684.236 tone, în portul Midia 487.281 tone și în portul Mangalia 3.332 tone.
În toată perioada cu condiții meteo nefavorabile, porturile au fost funcționale, căile rutiere au fost practicabile, circulația în interiorul portului nefiind perturbată. Pentru navele aflate la dană au fost posibile operațiunile de încărcare/descărcare.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: TibiV on April 20, 2017, 11:32:11 PM
Mamaaaa... Ce vreme de cacao... :(

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-constanta-porturile-de-la-marea-neagra-au-fost-inchise-din-cauza-vantului-puternic (https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-constanta-porturile-de-la-marea-neagra-au-fost-inchise-din-cauza-vantului-puternic)

Quote
JUDEȚUL CONSTANȚA: PORTURILE DE LA MAREA NEAGRĂ AU FOST ÎNCHISE DIN CAUZA VÂNTULUI PUTERNIC
Data: 20 Aprilie 2017
Ora: 22:50

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, începând cu ora 22:50, în județul Constanța, din cauza vântului puternic, au fost suspendate manevrele în porturile de la Marea Neagră (Constanța-Nord, Constanța-Sud, Midia și Mangalia).
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on September 11, 2017, 07:36:47 AM
Scade activitatea în porturile românești

Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat 19,627 milioane tone în primul semestru al anului 2017, iar în trimestrul II 2017 au fost înregistrate 10,151 milioane tone, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică. Transportul de containere a însumat 348.000 TEU la nivelul semestrului I 2017 şi 186.000 TEU în trimestrul II 2017.

În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 12,317 milioane tone mărfuri în primul semestru şi 7,685 milioane tone, în al doilea trimestru al anului 2017.

,,Valorile principalilor indicatori de transport portuar maritim corespunzători semestrului I 2017 au marcat o scădere la total cu 6,8% faţă de perioada similară a anului precedent. A fost înregistrată o scădere cu 8,1% la mărfurile încărcate şi cu 5,4% la mărfurile descărcate. În trimestrul II 2017, scăderea volumului total de mărfuri încărcate şi descărcate faţă de trimestrul II 2016 a fost cu 7,2%", precizează INS.

De asemenea, în primele şase luni ale anului, transportul naţional pe căi navigabile interioare a scăzut cu 21,3%, transportul internaţional cu 3,3% şi transportul de tranzit pe căi navigabile interioare cu 2,3%. La nivelul trimestrului al doilea, a fost înregistrată o scădere cu 3,1% a volumului total de mărfuri transportate faţă de perioada corespunzătoare din anul 2016.

Porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate în cursul semestrului I şi al trimestrului II 2017 sunt: Constanţa (cu o pondere de 80,8% la mărfuri încărcate şi 81,7% la cele descărcate), Midia (cu ponderi de 15,5% şi, respectiv 14,8%) şi Galaţi (cu 2,5%, respectiv 2,9%). 

Capital (http://www.capital.ro/scade-activitatea-in-porturile-romanesti.html)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on November 07, 2017, 07:32:52 AM
Fondul Proprietatea: Legea Porturilor ar putea fi un cadou pentru oligarhii portuari, daca va fi adoptata

Fondul Proprietatea se declara ingrijorat de ultima forma a proiectului de lege privind administratiile portuare, care se afla in prezent la Comisia de Transport si Infrastructura a Camerei Deputatilor. Aceasta varianta contine o serie de prevederi controversate care, daca vor fi aprobate, vor afecta grav activitatea administratorilor portuari, se arata intr-un comunicat al Fondului Proprietatea, care este actionar minoritar al Portului Constanta.

"Daca va fi aprobata, legea ar putea fi considerata drept un cadou facut de Parlament oligarhilor portuari, care ar putea pe viitor sa-si impuna propria agenda in fata administratiilor portuare fara oprelisti. Din pacate, proiectul de lege actual limiteaza semnificativ drepturile administratiilor portuare si ale actionarilor de a lua decizii in interesul companiei, permitand totodata o influenta crescuta a operatorilor privati din porturi asupra acestor decizii", a declarat Johan Meyer, Co-CEO si Co-Manager de Portofoliu al Fondului Proprietatea.

Potrivit acestuia, proiectul de lege este in directa contradictie cu Regulamentul UE nr. 352/2017 privind stabilirea unui cadru pentru furnizarea de servicii portuare si a normelor  comune privind transparenta financiara a porturilor, care prevede ca nu ar trebui sa existe limite impuse administratorilor portuari in stabilirea tarifelor proprii si chiriilor.

In al doilea rand, proiectul de lege stabileste infiintarea unui Consiliul de Supraveghere, organism extern sub autoritatea Consiliului Concurentei, care ar urma sa aiba, in opinia Fondului, competente extinse si excesive atat privind aprobarea tarifelor portuare, cat si rezolvarea conflictelor intre administratiile portuare si operatorii portuari. Fiind practic "atat jucator, cat si arbitru", noul organism ar ajunge sa se bucure, de fapt, de puteri discretionare, aflandu-se intr-o pozitie din care ar putea sa ocoleasca sistemul de justitie existent, se mai arata in comunicat.

In plus, criteriile de numire ale membrilor Consiliului de Supraveghere sunt insuficiente pentru a garanta independenta si impartialitatea fata de toti actorii implicati, mai considera Fondul Proprietatea.

In al treilea rand, proiectul de lege marginalizeaza managementul si actionarii administratiilor portuare in privinta luarii unor decizii operationale si financiare esentiale. In general, modificarile preconizate genereaza riscuri care ar putea intarzia sau chiar bloca serios adoptarea deciziilor de afaceri critice, mai arata Fondul Proprieatea.

Avand in vedere toate deficientele acestui proiecte de lege, Fondul Proprietatea indeamna membrii Camerei Deputatilor sa opereze modificari, astfel incat sa asigure un tratament corect si echilibrat tuturor partilor interesate si sa promoveze concurenta sanatoasa intre operatorii portuari in beneficiul dezvoltarii pe termen lung a porturilor romanesti.

Hotnews (http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-22096409-fondul-proprietatea-legea-porturilor-putea-cadou-pentru-oligarhii-portuari-daca-adoptata.htm)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on January 04, 2018, 06:34:27 AM
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa
estimează un profit net de 50,1 milioane lei pentru anul trecut


Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" Constanţa, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, estimează un profit net de de 50,1 milioane lei pentru anul trecut, la venituri totale de 330,04 milioane lei, arată proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2017, publicat în dezbatere miercuri de minister. Cheltuielile totale sunt bugetate la 266,5 milioane lei, din care cheltuielile cu personalul sunt prognozate la 82,14 milioane lei.

News.ro (https://www.news.ro/economic/administratia-porturilor-maritime-constanta-estimeaza-un-profit-net-de-50-1-milioane-lei-pentru-anul-trecut-1922403903012018011017546499)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on April 19, 2018, 01:21:27 AM
Traficul total de mărfuri înregistrat în primul trimestru al anului 2018 în porturile maritime românești, Constanța, Midia și Mangalia, a fost de 13,35 milioane tone, cu 15,3% mai mult decât în primul trimestru 2017 (când s-au înregistrat 11,57 milioane tone).
Din traficul total înregistrat în primul trimestru al anului 2018, traficul maritim a fost 11 milioane tone (9,35 milioane tone în primul trimestru 2017), iar cel fluvial a reprezentat 2,32 milioane tone (2,22 milioane tone în primul trimestru 2017).
Pentru traficul maritim, creșterea în perioada analizată reprezintă 17,8%, iar pentru cel fluvial 4,7%.

Creșteri semnificative de trafic s-au înregistrat în cazul produselor petroliere (de la 1,11 milioane tone în primul trimestru 2017, la 1,9 milioane tone în primul trimestru 2018), petrol brut (de la 1,63 milioane tone la 1,87 milioane tone), minereuri și deșeuri neferoase (de la 0,77 milioane tone la 1,15 milioane tone), minereuri de fier, deșeuri de fier (de la 0,68 milioane tone la 0,96 milioane tone), combustibili minerali solizi (de la 0,33 milioane tone la 0,72 milioane tone).

A scăzut traficul de cereale în primul trimestru 2018 la 2,87 milioane tone (de la 3,45 milioane tone în primul trimestru 2017), dar aici trebuie să ținem cont de faptul că o parte din producția de cereale a anului trecut se află încă în depozite, în așteptare, urmând să plece la export.

Traficul de containere a totalizat, în primul trimestru al anului 2018, 1.516.398 tone, respectiv 160.910 TEU, comparativ cu primul trimestru 2017 când au fost înregistrate 1.513.392 tone, respectiv 162.316 TEU. Cantitativ, creșterea este de 0,2%, iar în ceea ce privește numărul de TEU-uri, se înregistrează o scădere de 0,8%.

În primul trimestru al anului 2018, au sosit în porturile maritime românești 2.486 nave (+4,63% față de primul trimestru 2017, când au fost 2376), dintre care 955 maritime (+10,15% față de primul trimestru 2017, când au fost 867) și 1.531 fluviale (+1,54% față de primul trimestru 2017, când au fost 1509).
Subliniem faptul că se păstrează tendința de creștere a numărului de nave maritime de mare capacitate care sosesc în portul Constanța. Astfel, au fost înregistrate: 132 portcontainere (față de 130), 130 vrachiere (față de 117) și 181 tancuri (față de 122).
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: TibiV on April 19, 2018, 01:37:47 AM
Link ?....
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on April 19, 2018, 02:47:08 AM
e direct de la ei, ce link?
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on April 19, 2018, 06:32:10 AM
Nu conteaza ca e "direct de la ei", trebuie pus link. :) "Ei" care? :) Puneti MEREU linkul pentru orice stire, chiar daca e vorba de surse oficiale, adica de la "ei".
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: kitsune on April 19, 2018, 07:24:39 AM
QuotePotrivit unui comunicat de presă semnat de directorul general al CNAPM Constanţa, Dan Tivilichi, traficul total de mărfuri înregistrat în primul trimestru al anului 2018 în porturile maritime româneşti - Constanţa, Midia şi Mangalia a fost de 13,35 milioane tone, cu 15,3% mai mult decât în primul trimestru al anului anterior, când s-au înregistrat 11,57 milioane tone.


https://www.agerpres.ro/social/2018/04/18/constanta-crestere-cu-15-3-a-traficului-de-marfuri-in-acest-an-in-porturile-maritime-comparativ-cu-primul-trimestru-din-2017--92731 (https://www.agerpres.ro/social/2018/04/18/constanta-crestere-cu-15-3-a-traficului-de-marfuri-in-acest-an-in-porturile-maritime-comparativ-cu-primul-trimestru-din-2017--92731)

PS: Comunicatul de presă nu l-am găsit
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: dr4qul4 on April 19, 2018, 09:47:55 AM
Harry are un ziar in Constanta. Cand spune direct de la ei, probabil inseamna direct de pe o hartie sau o declaratie verbala. Eventual si-ar putea da link catre propriul ziar :))
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: carutasul on April 19, 2018, 11:46:48 AM
Păi și foarte bine, felicitări dacă are, trebuie să știm cine își asumă responsabilitatea știrii, dacă o dă la gazetă înseamnă că o asumă, să dea link :)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: dr4qul4 on April 19, 2018, 11:47:54 AM
 Catre repertofonul cu care a inregistrat declaratia sau catre mail-ul primit de la cnapm? Din moment ce comunicatul nu e pe site-ul lor, singura explicatie prin care a ajuns la presa e ca au o baza de date cu agentiile de presa si le-au transmis direct prin e-mail/fax.


PS. Doar speculez, nu am cum sa stiu exact.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on April 19, 2018, 12:15:43 PM
E primit pe mail. Am observat un trend inceput anul trecut si la firme si la institutii de stat. Au renuntat sa mai publice comunicate pe site si au trecut le fb dupa care au trecut doar la trimis mail.
Cat despre ziar, mi se pare aiurea/spam/lipsit de eleganta sa bag link catre propriul site.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: carutasul on April 19, 2018, 12:26:20 PM
Eu zic că dacă e la obiect și nu abuziv n-are de ce să fie aiurea. Până la urmă e o sursă publică.... Pe cei de la Unirea chiar îi rugăm să posteze filmările, nu?
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on April 19, 2018, 12:46:33 PM
Poti sa pui link catre propriul site, nu este nicio problema. Important este sa fie ontopic. :) Trebuie sa stim sursele, intotdeauna. Mai ales ca eu sunt nevoit sa stiu exact sursele cand dau declaratii. E drept, e practic inexistent interesul presei pentru porturile maritime, dar usor-usor o sa-i educam pe toate domeniile infrastructurii de transport.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on July 24, 2018, 05:56:36 PM
Intrebare: de ce nu avem curse de feribot între Constanța și alte orașe din Marea Neagră și Mediterana?
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: pasadia on July 24, 2018, 07:37:01 PM
Pentru ca nu exista cerere? Ma inteb cate curse de ferry-boat sunt in total in Marea Neagra, incluzand cursele interne turcesti...
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on July 25, 2018, 09:45:52 AM
S-au incercat cateva curse dar n-a mers....
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: carutasul on July 25, 2018, 10:53:53 AM
Păi cred că în Europa există trasee pe uscat mai convenabile, cel mult în zona asiatică să aibă sens...
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on January 15, 2019, 08:57:58 AM
Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti, în 2018, cifrat la peste 61 de miioane de tone; este al treilea cel mai mare volum din ultimii 30 de ani

Traficul de mărfuri înregistat anul trecut în porturile maritime româneşti a fost de peste 61 de milioane de tone, fiind al treilea cel mai mare din ultimii 30 de ani. Cele mai importante grupe de mărfuri la care s-au înregistrat creşteri de trafic sunt: cereale şi petrol brut. Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APMC) Constanţa, traficul de mărfuri din 2018 este al treilea cel mai mare din ultimii 30 de ani, în 1988 fiind de 62,3 milioane tone, iar în 2008 de 61,8 milioane tone. Traficul de mărfuri înregistrat anul trecut a fost de 61,3 milioane de tone. Creşteri semnificative de trafic s-au înregistrat în cazul tuturor grupelor de mărfuri, mai puţin în cazul îngrăşămintelor, produselor alimentare şi nutreţurilor pentru animale, animale vii, lemn şi plută.

Cele mai importante grupe de mărfuri la care s-au înregistrat creşteri de trafic sunt: cereale (17,96 milioane tone), petrol brut (7,47 milioane tone), articole diverse (6,56 milioane tone), minereuri de fier (4,52 milioane tone), minereuri şi deşeuri neferoase (3,97 milioane tone), combustibili minerali solizi (3,77 milioane tone), seminţe uleioase, fructe oleaginoase, grăsimi (3,26 milioane tone), produse metalice (2,28 milioane tone).

News.ro (https://www.news.ro/economic/traficul-de-marfuri-in-porturile-maritime-romanesti-in-2018-cifrat-la-peste-61-de-miioane-de-tone-este-al-treilea-cel-mai-mare-volum-din-ultimii-30-de-ani-1922405214042019011118814096)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on January 29, 2019, 06:07:00 PM
Directoarea economică Dana Șerban a fost numită director general interimar al CNAPM Constanța. Decizia a fost luată azi, 29 ianuarie, în Consiliul de Administrație desfășurat la Ministerului Transporturilor. Decizia este valabilă până la următorul C.A., când urmează să fie decisă soarta conducerii Portului Constanța, având în vedere că Dan Tivilichi a pierdut procesul prin intermediul căruia a fost contestat concursul de ocupare a funcțiilor de director general și director economic al Portului Constanța.

Astfel, Curtea a decis, definitiv, anularea procedurii de selecție prin care Dan Nicolae Tivilichi câștigase postul de director general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța

Pe parcursul procesului, Dan Nicoale Tivilchi a făcut cerere de intervenție în proces, care însă a fost respinsă.

[...]

Marți, 29 ianuarie 2019, Ministrul interimar al Transporturilor, Rovana Plumb, a dispus Corpului de Control al ministrului efectuarea unei acțiuni de control la nivelul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța SA – CN APMC

În cadrul acțiunii de control vor fi verificate aspectele referitoare la respectarea și implementarea dispozițiilor OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare precum și alte aspecte ce țin de activitatea companiei.

După finalizarea acțiunii de control, concluziile vor fi prezentate conducerii Ministerului Transporturilor.

https://www.replicaonline.ro/ (https://www.replicaonline.ro/)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on April 17, 2019, 04:57:59 PM
Traficul de mărfuri în porturile maritime a crescut, în primul trimestru din 2019, cu 13 la sută, iar în cazul cerealelor, cu 40 la sută

Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti, înregistrat în primul trimestru al acestui an, a înregistrat o creştere de aproape 13 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar traficul de cereale a crescut cu 40 la sută, depăşind patru milioane de tone. Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), traficul total de mărfuri înregistrat în primul trimestru al anului 2019 în porturile maritime româneşti a crescut cu 12,75%, ajungând la 15,05 milioane tone, faţă de 13,34 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut.

"O creştere spectaculoasă de trafic s-a înregistrat în cazul cerealelor, de aproape 40%. Dacă anul trecut, în primul trimestru, traficul de cereale a fost de 2,87 milioane tone, în 2019, în aceeaşi perioadă, acesta a depăşit 4 milioane tone. În ultimii 5 ani, Portul Constanţa a fost lider între porturile europene în ceea ce priveşte traficul de cereale, operând anual, în medie, peste 18 milioane tone", au precizat reprezentanţii CN APMC.

News.ro (https://www.news.ro/economic/traficul-de-marfuri-in-porturile-maritime-a-crescut-in-primul-trimestru-din-2019-cu-13-la-suta-iar-in-cazul-cerealelor-cu-40-la-suta-1922404917592019041218980729)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on May 21, 2019, 12:42:31 PM
În primele 4 luni ale acestui an, traficul total de mărfuri înregistrat în porturile maritime românești a crescut cu 10,25% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 19,81 milioane tone.
Din total, traficul maritim reprezintă 76%, cu 15 milioane tone, iar cel fluvial 24%, cu 4,8 milioane tone.
În cazul traficului maritim, creșterea față de perioada similară a anului trecut a fost de 3,17%, traficul fluvial crescând cu 40%.

Cerealele se mențin în topul creșterii de trafic, de la 2,24 milioane tone în aprilie 2018, la 5,15 milioane tone în aprilie 2019.
Alte grupe de mărfuri la care s-au înregistrat creșteri de trafic sunt: minereuri și deșeuri neferoase, minerale brute sau prelucrate, combustibili minerali solizi, îngrășăminte, articole diverse, produse alimentare și nutrețuri pentru animale.

A crescut și traficul de containere în perioada analizată, de la 2 milioane tone marfă la 2,16 milioane tone marfă.
Ca număr de TEU-uri, traficul de containere în primele 4 luni ale acestui an a ajuns la 217.030 TEU, din care 168.084 TEU-uri pline, față de 216.075 TEU-uri în aprilie 2018, respectiv 161.311 TEU-uri pline.

Scăderi de trafic au fost semnalate pentru următoarele grupe de mărfuri: petrol brut, produce petroliere, produse chimice.

În perioada ianuarie – aprilie 2019, au ajuns în porturile maritime românești 4.144 nave (3.567 nave în aceeași perioadă din 2018), din care 1.251 nave maritime și 2.893 nave fluviale.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Ionut on August 04, 2019, 08:11:46 AM
Am scos discutiile despre Porturile Constanta, Midia si Mangalia din thread-ul generic. Discutam aici doar chestiuni care tin de mai multe porturi impreuna sau subiecte generale/diverse. Despre porturi vom vorbi pe thread-urile dedicate.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: rota on January 20, 2020, 04:53:47 PM
În 2019 s-a înregistrat cel mai mare trafic din istoria porturilor maritime în România, depăşind valoarea din 1988

În 2019 s-a înregistrat cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti, anunţă Compania Naţională Administraţia Porturilor Constanţa.

Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat 66.603.292 tone anul trecut, o creştere de 8,64% faţă de 61.303.774 tone în anul 2018, un record absolut în istoria porturilor maritime româneşti, conform comunicatului de presă transmis luni de CN APMC. Până în 2019, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone şi în anul 2008, de 61,8 milioane tone.

Conform informaţiilor furnizate de reprezentaţii CN APMC, în traficul total, cea mai mare pondere, de 32%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 12,1%, articole diverse 9,9%, produse petroliere 9,5%, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,8%, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6%, minereuri şi deşeuri neferoase şi combustibili minerali solizi, fiecare cu 5,8%.

Conform aceleiaşi surse, traficul maritim a crescut cu 5,8%, la 51.458.726 tone (48.638.917 tone în 2018), iar cel fluvial a crescut la 15.144.566 tone, cu 19,58% faţă de 12.664.857 tone, cantitate înregistrată în anul 2018.  Sursa (https://www.zf.ro/zf-24/dupa-32-de-ani-in-2019-s-a-inregistrat-cel-mai-mare-trafic-din-istoria-porturilor-maritime-in-romania-depasind-valoarea-din-1988-18726052)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: TibiV on January 21, 2020, 12:53:20 PM
Aparentt off-topic, dar de fapt strans legat de subiect:

Bine ca am distrus majoritatea abatutelor/triajelor de pe M800...  :headbash:
Si ca am lasat de izbeliste liniile CF spre porturile fluviale. Ma rog, le-am lasat pe toate de izbeliste, nu doar pe cele spre porturi.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: ghrt on January 21, 2020, 01:16:53 PM
Într-o ţară dinamică şi cu un regim al proprietăţii şi infrastructurii suficient de deschis n-ar fi o problemă finanţarea şi construirea unei linii CF.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: TibiV on January 21, 2020, 04:38:06 PM
NU era nevoie de o (noua) linie CF.
Daca o mentineau pe cea veche, cu un RK de bun simt si "toate acareturile" pastrate, s-ar fi circulat mult mai simplu si mai rapid...

Cam ca pe toata reteaua "reconstruita" (re-demolata ar fi fost termenul corect)...  >:(

Dar deviem de la subiect, si in mod sigur Ionut ne va muta/sterge...
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: tom_sawyer on June 13, 2021, 07:11:31 PM
Transportul portuar maritim a înregistrat în primul trimestru din 2021 o scădere cu 3,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, volumul mărfurilor descărcate majorându-se cu 0,5%, în timp ce volumul de mărfuri încărcate a scăzut cu 6,3%, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat în primele trei luni din acest an 11,79 milioane tone, iar transportul maritim de containere a însumat 153.000 TEU. Pe căi navigabile interioare au fost transportate 7,253 milioane tone mărfuri şi 80 TEU.

În perioada menţionată, activitatea din porturile care permit operarea navelor maritime a marcat scăderi pentru majoritatea porturilor. Porturile în care au fost înregistrate cele mai mari volume de mărfuri au fost Constanţa, cu o pondere de 94,7% în total, şi Galaţi (4%).

Cele mai însemnate cantităţi de mărfuri încărcate şi descărcate au fost înregistrate în relaţie cu următorii parteneri: Rusia (2,586 milioane tone) şi Turcia (două milioane tone). Dintre Statele Membre ale Uniunii Europene, cele mai mari cantităţi de mărfuri transportate au fost înregistrate în parteneriat cu Spania (643.000 tone) şi Grecia (389.000 tone).

Conform INS, Serbia a înregistrat cele mai însemnate ponderi ca destinaţie şi ca origine a mărfurilor în transport internaţional pe căi navigabile interioare cu un nivel de 1,748 milioane tone.

AGERPRES via economica.net (https://www.economica.net/transportul-portuar-maritim-a-scazut-cu-31-in-primul-trimestru-din-2021_516511.html)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on July 21, 2021, 03:28:38 PM
Traficul de mărfuri înregistrat de la începutul anului în porturile maritime românești se menține în creștere, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Traficul total de mărfuri este de 32,11 milioane tone în primul semestru al anului 2021, față de 29,73 milioane tone în aceeași perioadă a anului trecut, cu o creștere de 8%.
Traficul total este structurat astfel: 10,43 milioane tone import, 9,35 milioane tone export, 9,96 milioane tone tranzit și 2,35 milioane tone cabotaj. Din traficul total, 24,24 milioane tone reprezintă trafic maritim și 7,87 milioane tone reprezintă traficului fluvial.
Atât traficul maritim, cât și cel fluvial au înregistrat creșteri de 8%, cel maritim până la 24,24 milioane tone (față de 22,43 milioane tone în primele șase luni din 2020), iar cel fluvial a înregistrat o creștere de 7,9 %, până la 7,87 milioane tone, față de 7,29 milioane tone, cantitate înregistrată în ianuarie-iunie 2020.
Traficul de cereale se menține la aproximativ același nivel ca în anii anteriori, atingând aproape 11 milioane tone în primul semestru.
Creșteri semnificative de trafic se regăsesc în cazul următoarelor grupe de mărfuri: petrol brut, combustibili minerali solizi,  minereuri de fier, produse metalice, minereuri, deșeuri neferoase.
Scăderi de trafic au fost înregistrate pentru: produse petroliere, îngrășăminte, semințe uleioase și fructe oleaginoase.
Traficul de containere se menține la nivelul celui de la sfârșitul lunii iunie 2020, de 3,1 milioane tone, diferența făcând-o numărul de TEU, respectiv 312.169 TEU în primele șase luni ale anului 2021, comparativ cu 310.503 TEU în aceeași perioadă 2020.
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: micutzu on November 23, 2023, 12:39:35 PM
România va avea un nou port la Marea Neagră

"Pe malul Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari se va construi noul port. Va avea o suprafață de 33.000 de metri pătrați și deja muncitorii au ajuns în zonă și au început treaba.
La 25 de km de canal autoritățile vor să extindă un alt port, se numește Luminița, pentru a crește volumul de mărfuri tranzitate pe căile navigabile interioare"


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/romania-va-avea-un-nou-port-la-marea-neagra-2590073 (https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/romania-va-avea-un-nou-port-la-marea-neagra-2590073)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: Harry on November 23, 2023, 03:26:00 PM
o tampenie de reportaj. Din el doar imaginile sunt interesante.
Este vb de asta:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2482.0 (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2482.0)
Title: Re: Porturi maritime in Romania: discutii diverse si proiecte
Post by: kitsune on November 23, 2023, 06:15:27 PM
Hai măi @Harry nu fi rău cu ei. Dacă se mai rostogolește un pic știrea pe net parcă văd și politicienii cum prelungesc calea aia ferată metropolitană până in faimosul port. Poate mă angajez la cheu și mă duc cu trenul la muncă  :lol: