Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

pentium10

Quote from: clau on March 15, 2016, 03:37:23 PM
Iar daca sunt multi oameni de umplutura in CNADNR de ce nu ii da afara? Asta chiar ar fi o realizare laudabila... Cu asta trebuia inceput in decembrie...
Te poate da afara doar daca iti desfinteaza postul la nivel de institutie, si asta nu se poate face usor. Atfel tu trebuie sa-ti semnezi demisia.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

clau

@Pentium10... Sa desfiinteze posturile. Pentru ce sa ii platim daca sunt de umplutura?... Iar legat de Costescu, Homor, Bolos etc. eu zic sa-i judecam doar dupa FAPTE.

Ionut

Va rog sa discutam despre CNADNR si alte institutii pe topicul dedicat.
Aici vorbim strict de autostrazi, planuri, proiecte legate de autostrazi.
:cheers:

horatiu.cosma

#3033
^^
Cand spui "ce fac azi", banuiesc ca te referi la partea vizuala, adica miscare in teren. Un guvern politic ar fi facut una din doua lucruri.

1. Ti-ar fi indeplinit aceasta dorinta. Erau pline azi toate santierele, chiar daca nu aveam AC, acord de mediu, scoatere din circuitul agricol, forestier sau mai stiu eu ce, cel putin pe termen scurt, electoral. S-ar fi facut o gramada de ilegalitati, ca in orice an electoral din ultimii 25, doar pentru a crea impresia ca se lucreaza, ca se trage tare. Prin octombrie am fi avut taieri de pangici la greu, pe santiere pe care probabil s-ar fi asternut asfaltul pe frig/ploaie etc. Iar dupa alegeri, s-ar fi spart buna: bani europeni inapoi, lucrari sparte si refacute pe banii nostri...
2. Frica de DNA, incompetenta, dorinta de a se acoperi de hartii, ar fi dus la o inactivitate totala.

Macar acum se rezolva probleme birocratice, administrative, de avizare. Astea nu se vad in teren acum, dar o sa se vada la proiectele ce vor incepe in viitorul apropiat. E greu cu proiectele existente sa se inainteze intr-o viteza pe care toti ne-o dorim. Au fost lasate intr-un stadiu prost, cu multe probleme in teren, neintelegeri intre constructori si beneficiar. Nu poti sa iei un cartof fierbinte in mana si sa il mananci ca si cum ar fi la temperatura perfecta.

clau

@Horatiu... Nu la ce e in teren ma refeream... Ci la acea OUG, la AC-uri, restructurare etc etc am scris ce ma nemultumeste in mesajele anteriore... Facem off topic

pasadia

Quote from: horatiu.cosma on March 15, 2016, 03:10:58 PM
@TibiV, nu as baga mana in foc pentru Nord. Acolo sunt costuri mult mai mari cu exproprierile decat pe Sud.

Chiar daca, in medie, va fi dublu sau triplu costul expropierilor pentru Nord (fata de Sud), costul total al acestora e mic in raport cu costul total de constructie . Asa ca eu nu as aduce ca argument acest lucru (asta ca sa nu spun ca nordul oricum are mai mult trafic, constructia A0 Nord fiind prioritara din punctul asta de vedere fata de A0 Sud.

AFC

@horatiu, bine punctat. Daca se rezolva problemele administrative sau cele generate de hartogaraie mai bine spus, totul se aseaza pe o baza sanatoasa si dupa putem sa-i evaluam dupa fapte. Toti, dar absolut toti care au preluat posturi prin aceste institutii dupa rotatiile electorale au invocat mostenirile si legislatia imperfecta. Acum, daca rezolvarile pe partea asta apar, nu va mai fi loc de scuze. Sa vedem.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

horatiu.cosma

#3037
^^
Asta ziceam si eu, @pasadia. E mult mai important nordul decat sudul, mai ales ca pana atunci sudul va sta mai bine decat nordul(DNCB, intersectii denivelate). Ar fi o crima sa adanceasca si mai mult diferenta dintre nord si sud in defavoarea nordului, avand pe nord A3, DN1, DN 2, DN 7, DN 1A etc. Pretul exproprierilor va fi mai mic decat costul intregului proiect, dar va fi comparabil cu cofinantarea nationala(va fi pe fonduri europene, probabil 75% UE). Deci daca dam din buget pe nord 200(cofinantare + exproprieri) de milioane de euro, poate pe sud vor fi 150. Dar daca va fi specificat CLAR in Masterplan ce va deveni litera de lege in aprilie, atunci nu mai are sens discutia asta. Daca in schimb se va lasa o portita pentru a alege intre cele doua, atunci eu zic ca sunt sanse sa se mearga pe Sud. 50 de milioane de euro altundeva nu strica nimanui, mai ales daca e politician...

daniel_avram

Ce frumos suna ceea ce spune Ionut in ultimele doua pagini de s-ar misca cel putin la fel lucrurile si pe calea ferata(da si aia tot infrastructura este) ar fi extraordinar.

adiarc

pana la proba contrarie putem nota toate aceste promisuni la capitolul....promisiuni.... :)si doar atat

putem intra pe oricare thread ( si prima situatie care imi vine in cap este oprirea lucrarilor de catre TS pe ST lotul 3 ),ca sa fim realisti ....

sper ca prin faptele lor sa fiu contrazis....si asta in viitorul f.apropiat,pt ca degeaba vin Ac si celelalte ,dupa ce se termina vremea prielnica pt constructii...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

clau

+1 Adiarc... Faptele conteaza si cel putin cand vine vorba de infrastructura in Romania nu ne mai putem lua dupa promisiuni indiferent cine le face...

__dir

"vrem" != "rezolvam"

Jumatatea verii poate insemna la ei si finalul lunii Iulie, chiar August,  3 luni de munca pentru constructori.
S-a dat ordinul de incepere la ST 3/4 in 2014, acusi se fac 2 ani , chiar nu se gasesc oameni capabili sa faca un AC?

MT/Cnadnr parca ar astepta anul 2017 pentru schimbarea de putere. Le doresc o vacanta "racoroasa"!

pasadia

Deci sa adunam:
- A3 Brasov - Tg. Mures renuntam caci oricum nu e trafic.
- DX Brasov - Pitesti e o tampenie (si sper ca stie toata lumea asta), deci o ignoram complet.
- A13 Brasov - Bacau il reducem la DX (deocamdata, o sa vina si momentul cand o sa se zica ca nu e nevoie de el pentru ca avem A8)
- A3 Comarnic - Brasov il inlocum cu centuri 1+1 si cu mai multe trenuri
- aeroport la Brasov nu e nevoie si in plus preferam metrou, nu legatura directa pe CF spre Otopeni.

E grozav. Daca vreodata auziti de vreo bomba pe DN1 la podul dinainte de Predeal sau la vreunul dintre tunelele pe CF,  sa anuntati SRI-ul de mine. Caci Ploiesti-ul sigur nu stie cum sa faca republica distincta. ;)

Ionut

^ Asta e o postare la nervi ca urmare a scrisorii API de azi care declanseaza frustrari mai vechi? :o Ca altfel nu-mi explic.

carutasul

Quote from: pasadia on March 17, 2016, 08:25:41 AM

E grozav. Daca vreodata auziti de vreo bomba pe DN1 la podul dinainte de Predeal sau la vreunul dintre tunelele pe CF,  sa anuntati SRI-ul de mine. Caci Ploiesti-ul sigur nu stie cum sa faca republica distincta. ;)
Te apuci sa sapi tunele cu dinamita? :)
Eu zic ca nu conteaza ca e autostrada sau drum expres atata timp cat face faţă traficului. Oricum în zona montană probabil că ar fi autostradă montană, cu viteze de proiectare mai mici. Problema mea este dacă cifrele sustin sau nu varianta asta. Pentru că din ce văd, nici cifrele nu mai sunt ce-au fost, in ultima vreme pot demonstra orice...