Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

radutm

Spicuiri din programul de guvernare al Guvernului Ponta:
QuoteCap 11 Transporturi
Domeniul rutier
- Finalizarea secţiunilor de autostradă şi a centurilor ocolitoare aflate în construcţie (Autostrada Bucureşti-Ploieşti, Autostrada Cernavodă-Constanţa, varianta de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă, centurile cu profil de autostradă Arad şi Constanţa), a unor proiecte de reabilitare a drumurilor naţionale în curs de execuţie, precum şi finalizarea altor obiective de infrastructură
- Demararea lucrărilor de execuţie pentru tronsoanele de autostradă, cu finanţare europeană, aflate pe Coridorul IV Pan-European: (Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva), precum şi pentru lucrările de modernizare a drumurilor naţionale DN 66 Bumbeşti-Jiu-Petroşani şi DN 76 Şoimus –Vârfurile
- Realizarea studiului de prefezabilitate pentru construcţia Autostrăzii Sudului: Bucureşti – Alexandria – Slatina - Craiova - Timisoara
- Demararea procedurilor în vederea atribuirii contractului de concesiune pentru realizarea mai multor proiecte de infrastructură: Centura Bucureşti la profil de autostrada, Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, Autostrada Comarnic-Braşov
- Lansarea în regim de concesiune a proiectului Pod rutier peste Dunare la Brăila–Galaţi
- Demararea ultimei etape de reabilitare a celor 1.200 de km de drumuri naţionale, aflate pe rute secundare, care nu au fost cuprinse in programele de reabilitare

Sursa: http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2012-05-3-12159013-0-programul-guvernare-2012-1.pdf
cont inchis

tonică

cu traducere simpla, din popor: "facem ce facem si continuan cele incepute ca erau bune, doar noi ne prosteam pe la antene asa, ca sa dam impresia ca lucrurile sunt vai de capu' lor si guvernantii fura, apoi mai bagam o stramba de care n-ati mai auzit si aveti si mari sanse sa nici nu mai auziti. Nu va faceti griji, nu avem nimic in cap cu autostraza sudului, nu mai chemam nici un bechtel, stati linistiti, doar ciupim si noi din studiul ala ceva firimituri c-avem nevoie de banere si afise prin toamna..."
Pe de alta parte, sa intrerupi acum lucrul la cele care merg struna e ca si cum ti-ai turna cenusa in cap. Insa sunt constienti ca n-au cum sa se laude cu cele in lucru si trebuie sa inventeze ceva nou, nemaiauzit...:)

valexandru

@tonica
Cam asa e! Sper sa nu faca lucrul intelept de a ne mai aduce un Bechtel pe cap!
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

stangabriel

#228
Din programul de autostrazi eu inteleg ca nu au avut bunul simt sa fie exacti,exemplu ce loturi se scot la licitatie,pe numere,si habar nu au ce au pe teren,adica este posibil sa fie gata lotul 1 TIMISOARA LUGOJ,putand folosi in favoarea lor aceasta deschidere....dar cum toti copiaza la fel ca elevii la o lucrare,pana si numele celui care a conceput-o initial,sunt dezamagit chiar de la inceput....

Dar speranta moare ultima,si nu stiu ce putem face noi pentru infrastructura concret....mai ales ca  prima licarire de transparenta a ministerului transporturilor,prin doamna Doina,de pe SSC,s-a stins...

Am fost de 1 mai la mare,noaptea ,si am avut liber,m-am bucurat de asta,si de portiunile de autostrada....pe centura ploiesti,parapetele de beton mi-a salvat viata,oprind o masina din contrasens in fata mea...

Deci conducerea se joaca cu vietile noastre in primul rand,apoi vorbim de confort si partea economica.

Va intreb,cum putem sensibiliza opinia publica,si mai mult in problema autostrazilor,pentru o si mai mare presiune asupra celor insetati de voturi.Fac apel la toti sa gasim variante....vorbim despre,facem poze,dar hai sa mai gasim o abordare,in favoarea noastra,a familiilor noastre.

Multumesc,nu vreau sa par tragic,dar mi-am adus aminte de accidentul de pe centura,si vroiam sa transmit de mult aceste ganduri.

Ionut

Hai sa gandim pozitiv! :D
Intr-un program de guvernare niciodata nu vor scrie lucruri precise. E bine ca sunt acolo proiectele "pe rol", asa cum zicea delacroix  bine ar fi in primul rand sa nu strice lucrarile incepute (sa redirectioneze banii de co-finantare catre altceva, de exemplu).

In mod normal eu ma astept sa nu se schimbe multe lucruri la nivel de comunicare, ce ne doare pe noi foarte tare pentru ca, in mod normal, profesionistii din minister si din CNADNR nu se vor schimba. Se vor schimba doar strict varfurile, cei care se numesc politic (secretarii de stat si cativa oameni cheie). Riscul major cred ca este cel legat de bani... insa daca se tin de acest program de guvernare e OK pentru ca pe primul loc sunt trecute loturile deja in constructie pe care zic ca vor sa le finalizeze.

Asta cerem si noi, in primul rand. Eu m-am mai linistit un pic. Sper doar sa nu umble la bani. Fiti cu ochii pe o eventuala rectificare bugetara.

Cristi232

Quote from: tonică on May 03, 2012, 11:04:19 PM
cu traducere simpla, din popor: "facem ce facem si continuan cele incepute ca erau bune, doar noi ne prosteam pe la antene asa, ca sa dam impresia ca lucrurile sunt vai de capu' lor si guvernantii fura, apoi mai bagam o stramba de care n-ati mai auzit si aveti si mari sanse sa nici nu mai auziti. Nu va faceti griji, nu avem nimic in cap cu autostraza sudului, nu mai chemam nici un bechtel, stati linistiti, doar ciupim si noi din studiul ala ceva firimituri c-avem nevoie de banere si afise prin toamna..."
Pe de alta parte, sa intrerupi acum lucrul la cele care merg struna e ca si cum ti-ai turna cenusa in cap. Insa sunt constienti ca n-au cum sa se laude cu cele in lucru si trebuie sa inventeze ceva nou, nemaiauzit...:)

ce zici, mai vedem la antene cum:
"romanii nu mai pot suporta situatia actuala, mai ales ca nu mai pot plati nici facturile, din cauza cursului valutar!" sau " cursul leului goleste buzunarele romanilor"

nu cred! acum buletinele meteo au 10 min, emisiunile despre cum au reusit romanii cu bani revin... despre catei&pisici, copii, etc...

dar, cand s-a inceput circulatia pe TM-Ar, n-au suflat nicio vorba sau vreo imagine... nici macar cu vreun panou lipsa sau o gramada de praf pe marginea carosabilului, ceva... 
:)


isotech_ro

#231
Citeva opinii personale la o prima citire
1. NIMIC despre lucrarile deja licitate de pe tronsonul Orastie - Sibiu
2. NIMIC despre realizarea tronson Sibiu - Pitesti
3. iarasi revine "povestea vinatoreasca" a podului peste Dunare din zona Galati - Braila ( ca si galatean va spun cu certitudine ca acest obiectiv NU SE VA REALIZA in urmatorii 20 de ani - daca este cazul voi detalia motivele financiare care pun frina acestui proiect )
4. apare acesta autostrada a sudului cu un traseu mai mult decit curios si cu finantare mai mult decit incerta

delacroix

Quote from: isotech_ro on May 04, 2012, 09:33:38 AM
Citeva opinii personale la o prima citire
1. NIMIC despre lucrarile deja licitate de pe tronsonul Orastie - Sibiu
2. NIMIC despre realizarea tronson Sibiu - Pitesti
3. iarasi revine "povestea vinatoreasca" a podului peste Dunare din zona Galati - Braila ( ca si galatean va spun cu certitudine ca acest obiectiv NU SE VA REALIZA in urmatorii 20 de ani - daca este cazul voi detalia motivele financiare care pun frina acestui proiect )
4. apare acesta autostrada a sudului cu un traseu mai mult decit curios si cu finantare mai mult decit incerta
Acum sa nu cadem in nihilism.
1. Programul e pe 6-7 luni. 2.Orastie-Sibiu si Arad-Nadlac au termen 2013, ma indoiesc ca cineva, oricine, poate opri aceste lucrari.
2. La Sibiu-Pitesti puteau doar repeta: Refacere SF.
3. Personal nu vreau acest pod( ar mai mult daunator decat folositor) dar se pare ca "megalopolisul" il doreste. Cu "certitudine" nu sunt de acord.
Autostrada sudului apare in Ten-T core, finantare "up to 20%". Procentul va creste probabil pe masura ce se vor termina coridoarele.

isotech_ro

Quote from: delacroix on May 04, 2012, 09:56:52 AM

Personal nu vreau acest pod ( ar mai mult daunator decat folositor) dar se pare ca "megalopolisul" il doreste.


povestea podului revine in fiecare campanie electorala ... iar "megapolisul" considera-l MORT, ca si podul

iuli

Nu cred ca va putea fi oprita, poate cel mult incetinita, vreo lucrare deja inceputa. E vorba de fonduri europene si biciul e de mai sus pe noi. Deci nu cred ca orice schimbare de acum a unui guvern va schimba ceva in ceea ce deja e inceput. In rest, sunt declaratii pe care le fac orice politcian, ca altfel nu ar fi politician. Noi trebuie sa discutam despre ce se face sau despre planurile sau ideile pe care le enunta fiecare in parte.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Cristi232

@iuli Ce s-a inceput deja, probabil se va termina.
Insa, sa nu uitam ca:
-banii europeni vin dupa ce Romania a construit pe banii ei, UE decontand un cuantum din facturile platite initial de catre statul roman.
-daca acesti bani din bugetul de stat nu vor mai exista, degeaba exista orice acord cu UE, sau (ca sa-i placa lui ionut!) acesti bani vor fi triplati ca suma si Romania va putea construi chiar singura, chiar fara ajutorul UE. O:-)


iuli

Eu cand m-am referit la banii europeni m-am referit ca nu vor fi buzunare largi si termene prelungite la nesfarsit, exemplul clar fiind A3...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

viossboss

Quote from: isotech_ro on May 04, 2012, 10:42:56 AM
Quote from: delacroix on May 04, 2012, 09:56:52 AM

Personal nu vreau acest pod ( ar mai mult daunator decat folositor) dar se pare ca "megalopolisul" il doreste.


povestea podului revine in fiecare campanie electorala ... iar "megapolisul" considera-l MORT, ca si podul

Cu riscul de a fi offtopic tin sa raspund  cu o intrebare : de ce daunator ? De ce megalopolisul mort ?
Ai trecut anul asta cu bacul pe la br. sau gl. ?  Ai mers vreoadata pe dj22b ?
Daca un pod peste dunare este "daunator" pentru cineva nu inseamna ca el reprezinta majoritatea.
Daca va puteti raspunde cu "da" la intrebarile de mai sus eu dau o bere cand nu e aglomerat in zona.
Dream come through !
Once in a lifetime !

isotech_ro

#238
@viossboss
pai lucrurile sunt mai mult decit simple
1. Nu exista nici un dialog constructiv intre diriguitorii celor doua orase / judete, cu privire la politici comune de dezvoltare a zonei, desi sunt parte a aceleiasi familii politice
2. S-a ajuns ca zona sa fie exclusa din orice legatura rutiera / feroviara cu orizont pe termen mediu
3. Podul de la Giurgeni mineaza orice studiu de fezabilitate
4. existenta unui pod in zona trebuie sa i-a in calcul faptul ca navigatia pe Dunare, pina la Braila inclusiv, este MARITIMA. Atentie proiectul actual de pod, sustinut de cei de la Braila, v-a fi un pod fluvial, asadar cam adio porturi maritime la Braila
5. Constructia unui pod peste fluviu, in regim maritim, arunca in sus pretul acestuia, la cu mult peste un miliard de euro

Cristi232

Quote from: iuli on May 04, 2012, 03:53:39 PM
Eu cand m-am referit la banii europeni m-am referit ca nu vor fi buzunare largi si termene prelungite la nesfarsit, exemplul clar fiind A3...

Si de ce are nevoie guvernul, de banii europeni?! :(
Nu se pot face EXCELENT, autostrazi pe modelul A3, bechtel si Buc-Ploiesti? :D