Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Whyse1

Pana la urma au combinat cele doua DX-uri Buzau/Focsani-Braila intr-unul singur si tot n-a iesit autostrada. O fi prea greu cu campia asta...

horatiu.cosma


Whyse1

#7967
Ambele in ce sens? Eu vad trecut doar un drum expres care se bifurca la un moment dat spre Buzau, respectiv Focsani.







Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

Eu refuz sa cred ca tabelul asta cu punctaje a fost facut cu obiectivitate.  NU AI CUM sa pu Buc-Alexandria-Craiova deasupra la A0N sau deasupra tuturor proiectelor din Moldova.  Hai Buc-Girurgiu e scurt, are pod, si are cioturle deja facute, si mai e si cu trecere internationala.  Dar deja Craiova are legatura pe la Pitesti gata, nu poti sa tot bagi in Teleorman si Oltenia pentru ca vin PSDisti de acolo care si-au facut loc la ciolan. 

Feri

#7969
^^
Quote from: pelan87 on December 04, 2021, 03:46:47 PM
Oare DX Ploiesti - Gaesti de ce s-a evaporat complet? Idem Bucuresti - Targoviste.

Sunt la "reteua secundara"





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

@mirceaeliade: proiectele alea fac parte din așa numitul "scenariu de referință" și nu au mai fost analizate pentru prioritizare; sunt considerate ca fiind deja în implementare. Vezi pag. 54 din document.

MihaiD

sigur, de ce să facem drum expres sau autostradă către principalul punct de frontieră de pe granița de est pentru traficul de mărfuri? normal, pentru că ,,nu e sustenabil". Nici metroul din Cluj de 2 miliarde euro (deocamdată) nu e sustenabil, dar astea-s detalii, nu ne mai încurcăm în ele. De ce să conectăm la autostradă sau drum expres și județele sărace, dacă le putem arăta cu degetul că ,,nu contribuie", iar fondurile pentru mari proiecte pot fi duse numai și numai în aceleași locuri. De ce să avem un județ sărac conectat la o autostradă sau drum expres, dacă putem avea județ cu două autostrăzi, drum expres și metrou, plus multe altele, toate de la bugetul de stat.

naivu

#7972
^presupun că vorbești de vama Albița. Cred că se așteaptă ca traficul de la vama Albița să treacă pe A8. Nu mă surprinde prea mult declasarea proiectului Tisita-Albita, din ce am citit recent , firma contractata pt elaborarea SF-ului, propune DX până cel mult la Crasna lângă Vaslui și Transregio de acolo la graniță.

Bachus01

Crasna - Husi - Albita e unul din cele mai bune drumuri din țară. Fără nicio denivalare, groapa . Foarte bine semnalizat marcat si cu foarte multe elemente de protecție.  Niciodată nu am prins aglomerație.  Obligatoriu trebuie o centura la Husi si atat . În rest nu cred ca are cum sa genereze trafic pt un DX.

Feri

#7974
Intr-adevar pare sa se confirme ca DX Vaslui/Albita si "Autostrada Nordului" pe zona montana nu vor prinde fiantare pana in 2030. Pe de alta parte multe din proiectele prezentate vor ramane la stadiul de proiect cu alocari doar pe SF/PT. Este greu de crezut ca autoritatile vor putea gestiona concomitent alte 4 traversari ale Carpatilor cand nu am reusit de 30 de ani sa o inchidem nici pe prima. 

Apropos de Ploiesti-Targoviste-Gaesti, ma amuza paragraful asta care-l defineste exact opus, el numai "ciot" fara conectivitate nefiind!  :lol:


Ca aspect pozitiv, odata Planul adoptat, se vor aproba si programele de finantare. Noul draft (17.11.21) al POT 2021-2027 a fost actualizat in acest sens cu referiri la Plan, si include formularea mai permisiva "Legatura rutiera rapida" in locul DX-urilor, deci este inca posibil cel putin teoretic, ca dupa SF sa rezulte totusi autostrada:


sursa: https://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2021/11/ce01599300842ffb8e8b7082800b88d5.pdf

Speranta moare ultima!  O:-)

qionescu1

Dacă cerem prioritizare atunci se oferă prioritizare dar se schimbă punctajele. Dacă la autostrăzi pare a fi în regulă nu același lucru putem să spunem la DX-uri.

DX Turda-Halmeu are cea mai mare eficiență economică cu mult peste toate celelalte DX-uri și peste multe autostrăzi. De fapt singurele tronsoane de autostradă cu eficiență economică mai mare (dar nu cu mult) decât DX Turda-Halmeu sunt Pitești-Sibiu și Ploiești Comarnic!

Și atunci cum este posibil ca drumul expres cu cea mai mare eficiență economică din țară, cu mult peste aproape toate autostrăzile, să iasă ULTIMUL în clasamentul prioritizării?

Păi să ne uităm la "scoring":
- 5 puncte prin faptul că nu a fost și nu e în pregătire (cum ar putea fi când e mereu e lăsăt ultimul, acolo se pune harta în cui, și nu e lângă Buc.)
- 15 puncte zice Mapn pt că nu ar fi strategic ( nu contează UM de la Dej și Bistrița, Poarta Someșeană nu e aici și nici cea mai uzitată legătură a Transilvaniei cu Moldova; bine că e strategică Buc.-Alexandria și Alexandria-Craiova deși deja o să aibă o legătură rapidă)
- 20 de puncte pentru că nu reduce emisiile de carbon; punctajul astă e o mizerie mai mare decât cel cu Mapn pentru că toate drumurile analizate au valori pozitive singurul drum care primește o (ZERO) puncte la acest capitol e DX Turda-Halmeu! Deci eficiența economică e aproape invers proporțională cu reducerea emisiilor în acest caz

Așadar așa cum s-a mai remarcat criteriile pentru stabilirea prioritizării investițiilor NU sunt deloc obiective cel puțin atunci când trebuie descalificați unii.


horatiu.cosma

Eficiență economică mai mare la Turda-Halmeu decât la A0, A7, A3 Cluj-Oradea, A8 Iasi-Neamț, Sibiu-Brașov. Am trăit să o văd și pe asta  :lol: :lol: :lol:.

Feri

Se poate jongla cu scoring-ul in analize, clar. De asemenea cu impartirea lor in primar (probabil POT&PNRR), secundar (probabil Anghel Saligny)...

Dar cu asta mai greu si defapt aici e buba in sensul ca e greu de prins la finantare acum orice nu e macar pe TEN-T Comprehensive:





StefanCelMare

Măcar centura Dej ar trebui să fie o prioritate zero.
Acolo e dezastru.
Oricum harta TenT este o mizerie pentru nordul țării.
Ar trebui deci deservit tot nordul prin A3 Cluj-Tg Mureș?
E ilogic.
Mai ales că partea montană a A3 nu va fi degrabă atacată.

Feri

#7979
In 2023 va avea loc la nivel de UE urmatoarea sedinta de progres si actualizare a tot ce inseamna retea si regulamente TEN-T.
Posibil ca Romania sa propuna modificari de trasee si sa incerce mutarea Turda-Dej-Baia Mare/Satu Mare pe retea in loc de acel Zalau-Satu Mare cum este acum.

Daca se aproba, poate intra la finantare mai rapid, fiind inclus in lista extinsa de proiecte POT.
Este probabil ideea includerii acelor proiecte de rezerva acolo, adica si in asteptarea rezultatului negocierilor din 2023.
Pe segmente mici este mai usor de (co)finantat de la buget la nevoie si cred ca segmentul Cluj-Dej se va realiza aproape sigur, plus continuarea Dej-Bistrita de pe secundar.

Citind printre randuri pe hartile PNRR, cred ca se va incerca o modificare si in zona Olteniei.
In trecut aceste negocieri au avut si success (de exemplu includerea A7 si A8 pe Core; legatura Moldova-Dobrogea pe Comprehensive), cat si insucces (celebra tentativa de mutare a coridorului rutier IV/Rin-Dunare de pe VO pe VP).

Ramane deci de vazut daca se va obtine ceva nou desi, la ritmul de melc in care dezvoltam partea de Core, nu cred ca UE va fi foarte dornica sa finateze si mai mult pe Comprehensive in deceniul asta.