Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

MHN

De la Timisoara la Belgrad este marcat si denumit A9.

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Tavi

Baiatu' asta e ministru si in Ungaria? ... ca vad ca vorbeste si de lucrari din tara vecina (si prietena :))
Sau urmareste forumul nostru si se inspira de aici? :)

sebba

cum zicea si Ionut, n-are rost sa mai discutam de Sova asta, e doar o marioneta scoasa la inaintare
si pe deasupra mai e si una cam batuta in cap
Sailing away! S/Y Haimana

Tavi

Ai dreptate. Dar in lipsa de "material de lucru" ...

ovicor

Si despre starea tronsonului Arad - Pecica a debitat niste tampenii mai mari ca el. Te intrebi cand e prost si cand ne crede pe noi prosti. E un amalgam greu de digerat !


tigrel58

Stirea emana de aici, pentru cei curiosi asupra subiectului:
http://www.anrmap.ro/slider/noi-reguli-europene-achizi%C8%9Bii-publice
Practic, OUG 34/2006 se va sparge in 3, dar sa vedem cat de reprde, termenul de implementare e 2 ani.
La noi este si acum "oferta cea mai avantajoasa din pdv economic",  dar se aplica mai rar la autostrazi pentru ca aplicarea celor 2 criterii de atribuire genereaza discutii de genul "ce-a fost inainte, oul sau gaina?".
Teoretic e o chestie buna, dar practica ne omoara, am dat-o pe proverbe. :D

Goldmund

http://www.anrmap.ro/slider/noi-reguli-europene-achizi%C8%9Bii-publice


http://economie.hotnews.ro/stiri-economie-16429786-uniunea-europeana-renunta-dictatatura-celui-mai-mic-pret-achizitiile-publice-romania-are-vedere-reconfigurarea-intregului-cadru-legislativ-domeniu.htm

Omogenizarea cadrului legal privind achizitiilor publice in UE, acordarea unei atentii sporite protectiei mediului inconjurator cat si al standardelor sociale sunt componente intrisece ale politicii UE.
Direct in legatura cu infrastructura, noile directive vor face constructia in domeniu mai...scumpa, din moment ce 'pretul cel mai mic' scade in ponderea criteriilor de castigare a unei licitatii publice, si...
Componenta mediu inconjurator:
va fi din ce in ce mai greu in UE constructia unei autostrazi finantate de comunitate fara un proiect de mediu amplu si bine intocmit, impactului de mediu.
Poate vom vedea si la noi mai multe 'poduri naturale', chiar si peste CF si DN-uri.

Componenta sociala nu e de neglijat:
firmele care participa la constructia unui proiect(in special 'subcontractare') trebuie sa respecte intocmai legislatia UE in viguare, impotriva dumpingului social. De castigat vor avea cu siguranta angajatii firmelor respective.

ovicor

Pe openstreetmap sunt desenate tronsoanele neconstruite din:A0, A1, A3, Tg. Mures - Iasi - Ungheni, D. expres(?) Fagaras- Sibiu .

cricric

Sunt desenate prost. Cel putin Sibiu-Brasov

Ionut

^ Daca nu ma insel, este pe forum un coleg care se ocupa de openstreetmap. Deci daca gasiti greseli sau aveti orice fel de feedback pentru ei, spuneti public pe forum si poate se auto-sesizeaza. :) Intr-o alta ordine de idei, tu de unde stii ca e desenata prost autostrada Sibiu-Brasov? Ca, din cate stiu eu, nu exista niciun plan pentru asa ceva. Doar ceva prin Paint. Ah, exista un SF vechi de drum expres intre Sibiu si Brasov... dar noi vorbim acum de autostrada. Stii ceva ce nu stim noi? :D

cricric

In primul rand, drumul expres era intre Fagaras si Sibiu :)
Mai departe era autostrada pana la Brasov.

La Fagaras: se pare ca centura(respectiv drumul expres sau autostrada) nu va mai ocoli 100% combinatul prin sud, ci va taia combinatul.
Stiu de la cineva care are terenuri acolo si care a vorbit cu oamenii care faceau masuratorile.
Deci practic nu va avea tuguiul ala.

Eu zic sa mai asteptam un pic. Sova parea decis ca face Sibiu-Brasov (parca din fonduri regio(?), in orice caz nu din aceleasi fonduri din care folosim acum pentru A1). Zicea ca pana in 2016-2017 va fi gata, deci macar un SF va aparea. Cel putin pe Sibiu-Fagaras, ar fi aceeasi situatie ca pe Sebes-Turda:  SF de drum expres reactualizat pentru autostrada.

Goldmund

Apropo de confuzia ultimelor declaratii despre proiectul Valea Prahovei, tronson A3 Comarnic-Brasov

Am inceput sa-i inteleg pe politicienii romani:
daca ei nu se bucura de aprecieri din partea cancelariilor europene si din contra, primesc doar critici severe dintr-un motiv sau altul, 'puterea' doreste sa dovedeasca ca 'noi putem face autostrazi si fara voi', ca 'putem incurca mai mult decat ve e drag voua' si ca 'putem si mai mult sa facem, daca vrem'.
Prima miscare a fost desigur intarzierea uriasa a anuntarii rezultatelor unor licitatii de pe A1(toate acele proiecte sunt pe banii europeni!) Au fost intarziate cat s-a putut!
Urmatoarea miscare este demontarea unui proiect UE cu finantare europeana si anume finalizarea autostrazii A1(de interes european, interes UE), respectiv tronsonul A1 Valea Oltului, lasat in continuare 'in aer', cu toate vociferarile economistilor din judetele afectate(Arges, Valcea, Olt, chiar Sibiu)
Cum era si normal a reaparut acest proiect PPP pentru VP, proiect de altfel f. necesar pentru economia romaneasca, dar nu mai important decat A1 prin VO - care ar intregi prima autostrada care face legatura intre Constanta si granita de vest a Romaniei!...
Sunt convins ca aceasta A3 va avea succes, va fi cat de rapid terminata(cel putin VP, indiferent de costuri!) si vor incepe cat mai rapid lucrul si la alte tronsoane de pe A3(reamintesc ca A3 in afara de lotul Campia Turzii-Targu Mures nu prevede o finantare UE). Asa, in ciuda.
Desigur ca politicienii trebuiau sa termine ce era inceput din A1, tronsoanele lipsa intre Nadlac si Sibiu.
Devine tot mai clar insa  ca acest modus de a face politica europeana, va aduce dupa sine scaderea drastica a increderii UE in politicile din Romania...Cu totii spera o schimbare in bine.
Autostrazi...A1 ar trebui sa fie in anul 2014 gata intre Bucuresti si Nadlac. Nu va fi.
Tronsoanele din A1 Valea Oltului trebuie neaparat incepute anul acesta.
Centura Sud a Capitalei trebuie de asemenea anul acesta inceputa. Acestea sunt azi prioritatile zero ale Romaniei. Abia apoi vin ceilalti 2000 km de autostrada de mare necesitate Romaniei.

alexandru_neagos

Quote from: ovicor on January 19, 2014, 06:51:05 PM
Pe openstreetmap sunt desenate tronsoanele neconstruite din:A0, A1, A3, Tg. Mures - Iasi - Ungheni, D. expres(?) Fagaras- Sibiu .

Din entuziasm au fost useri care au introdus aceste trasee ca fiind in constructie, aceste date nu sunt acolo pentru a incurca pe cineva, in momentul in care o sa existe date mai precise sigur se gaseste cineva sa faca corectiile necesare . pana atunci trebuie sa lasam energia creatoare sa se dezvolte :).