Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

hvm

Segmentele usoare trebuie facute in timp ce tunelul este in lucru. Tunelul nu trebuie amanat la nesfarsit fiindca este cel mai greu de facut. Si in timpul acela se pot face si restul segmentelor. Eu asa cred ca ar fi firesc si normal ca sa ajungi sa circuri intr-o perioada decenta pe tot traseul.

Pe de alta parte exista si cealalta optiune (a se vedea Struma) unde au facut ce s-a putut face la campie si au ramas 35 KM de traversat muntii. Acolo e in plop si nu cred ca o sa fie gata in urmatorii 8 ani chiar daca au licitatia lansata acum. Acum ideea este alta. cu fondurile pe care le-ar fi folosit pentru sectorul ramas cu tuneluri si pentru modernizat drumul curent la profil de autostrada pentru celalalt sens au facut cam tot ce a fost de facut in rest. Se circula decent cu 130-140km/h pe o distanta de 150km iar pe restul de 35km se circula cu 40-60km/h. In total 2 ore cu o siguranta crescuta pe 85% din traseu. Daca se facea tunelul primul atunci se circula cu 60-65km/h (in medie) si gatuiri in fiecare localitate ca au hopurile alea inalte de 25 cm la fiecare trecere de pietori, pe tot traseul pentru inca vreo 2-3 ani (deci vreo 3 ore). Iar la capitolul siguranta clar ar fi ramas cu minus.

Avem aceeasi situatie la noi pe LD, dar acolo eu cred ca pe langa birocratie a fost si rea vointa fiindca tunelul ar fi trebuit sa fie prioritizat si macar proiectul tehnic sa fie facut in contractul trecut, iar apoi sa il rezilieze, nu inainte. Acum aveam si tunelul deja inceput de mult.


Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

Ideal e cum zici: început porțiunile astfel încât să se termine tot odată! Întrebarea este ce faci când ai de făcut o prioritizare. La A3-ul bulgăresc au prioritizat legătura cu principalele lor localități și intersecții de pe traseu față de traficul de tranzit spre Grecia. Între Lugoj și Orșova nu ai intersecții majore și o singură localitate mai răsărita, Caransebeș, dar f mult trafic de tranzit (atât național cât și internațional); prioritatea este clară. E mai util tunelul Plugova conectat la DN6, decât tot restul A6 CaLu dar fără tunel!

TS30

A0 - VIDRA - BRAGADIRU L2 - Stadiu fizic actual ( Etapa 1 - 8.30% ) | ( General - 0.84% ) avans +N\A%

A1 - SIBIU - BOITA PS1 - Stadiu fizic actual 25% avans +5.05%

A3 - COMARNIC - BRASOV - Stadiu fizic actual 64.34% avans +11.04%
A3 - Tg.MURES - OGRA - Stadiu fizic actual 22% avans +16%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L3 - Stadiu fizic actual 36.87% avans +3.02%

A7 - Stadiu fizic actual 75% avans +2% (@sursa cestrin) / Stadiu fizic actual 85% avans +12% (@sursa video API)

A10 - SEBES - SANTIMBRU L1 - Stadiu fizic actual 92.50% avans +1.5%
A10 - SANTIMBRU - AIUD L2 - Stadiu fizic actual 75.14% avans +2.28%

DX CRAIOVA - PITESTI L1 - Stadiu fizic actual 13.90% avans +0.3%
DX CRAIOVA - PITESTI L2.1 - Stadiu fizic actual 51.44% avans +24.46%
DX CRAIOVA - PITESTI L2.2 - Stadiu fizic actual 46.07% avans +22.7%

POD BRAILA - Stadiu fizic actual 22% avans 0%

*avans calculat de la ultima postare din 04 Septembrie 2020 si @sursa CNAIR

vancouver

Câtă "prețizie": fix de la Vidra la Bragadiru. Unde o fi Vidra asta? Pe lângă Vidraru...mișto.
Nu aceeași "prețizie" si la Comarnic - Brasov. Capătul lotului in executie e la vreo 50 km de Comarnic. De fapt ambele capete...  :D
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

hvm

^^^
Eu n-am vrut sa spun asta ca au prioritizat in dauna traficului de tranzit. Dar inteleg perfect ce spui.

Prin solutia aceasta au ajutat si localitatile ca au scapat de traficul de tranzit care vara le sufoca, dar si traficul de tranzit cred ca cel mai mult a avut de castigat traficul de tranzit care acum merge pe 150km de autostrada in loc de 180km de drum national prin localitati si s-a redus timpul de tranzit cu o ora din 3 sau chiar 4 (mai ales vara). E adevarat se gatuieste prin munti, dar inca e bine, mai putin atunci cand sunt accidente.

Am stat odata 2 ore la un accident acu vreo 10 ani intre sofia si inceputul muntilor si inca 2 ore in munti la un alt accident (in aceeasi zi). Eu zic ca dupa ce ai mers pe autostrada 1h 15 min in loc de 2-2.5 pe national cu stres in coloana, parca esti mai relaxat sa mergi 30km in spatele tirului cu 40-60 la ora stiind ca in cativa KM intri iar pe autostrada si mergi linistit, decat daca ai stat blocat in trafic si pe precedentii 100 km si stii ca urmeaza tot aceeasi experienta si in continuare. anul trecut am facut fix 1 ora si 30 de minute de la centura sofiei pana in vama in conditiile in care prin munti am mers in spatele unui tir si n-am depasit deloc. Ne-am bucurat de peisaj iar la intrare pe autostrada a papat iar asfaltul.

Legat de CaLu, tunelul ar putea fi singura investitie care "poate" si-ar justifica oarecum costurile in momentul de fata local. Destul de importante totusi, mai ales ca are nevoie si de legatura cu actuala sosea deci ar avea nevoie de cativa KM de o parte si de alta. Iar ca orase, pe langa Caransebes mai avem Drobeta pe traseu. Cel mai important ar fi asa cum ai spus, falptul ca ne-ar ajuta sa atragem o parte semnificativa a traficului in dauna Serbiei, mai ales daca am intra si in spatiul Schengen. Poate chiar ar fi vazut ca si + in sustinerea candidaturii.

Tinand cont insa ca traseul e ultimul pe lista de prioritati dupa PiSi, A7, A8, CoBra si A13, sunt slabe jansele ca acest tunel sa urce in prioritatile cuiva pentru urmatorii 10 ani fiindca nu ar ajuta in a atrage trafic de pe traseul curent prin Serbia unde e autostrada. Ar fi insa o gura de aer pentru traficul curent care traveseaza Carpatii pe zona de SE a tarii.

Celelalte proiecte ar trebui sa 'pape' mare parte din fondurile Europene pana in 2030, eu sper ca pe toate. Si asta in speranta ca o sa fie terminate sectiunile A3 aflate in lucru pana in 31.12.2023 pentru folosi fondurile 2014-2020 astfel incat in celalalt sa terminam cat mai multe din cele care nu au fost inca incepute.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hvm

#7100
^^^
Sigur e corect avansul pe cateva dintre aceste sectoare? Eu cred ca ceva nu e bine acolo:

Quote from: t530 on October 13, 2020, 04:14:06 PM

DX CRAIOVA - PITESTI L2.1 - Stadiu fizic actual 51.44% avans +24.46%
DX CRAIOVA - PITESTI L2.2 - Stadiu fizic actual 46.07% avans +22.7%

zicem ca intr-o luna a fost un avans de ~23% in medie?  :o In ritmul asta pana in martie e dat in trafic  :lol:. Presupun ca inainte nu a fost actualizat cateva luni pana acum?

Quote from: t530 on January 29, 1975, 10:31:24 PM
POD BRAILA - Stadiu fizic actual 22% avans 0%

Avansul e clar mai mare ca 0, dar presupun ca la fel ca si mai sus nu a fost actualizat.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Quote from: t530 on October 13, 2020, 04:14:06 PM
POD BRAILA - Stadiu fizic actual 22% avans 0%

Astia nu au aflat ca acolo se toarna 24/24, 7/7 ?...  :o

Este adevarat, "cota 30" sau "cota 130" nu sunt "lucrari determinante"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

 :lol: Turnurile sunt evaluate in sistem binar (0 sau 1).

Pana cand sunt gata complet (1) vor fi cu avans 0% (0).
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AlexxC

Mai avem cablurile de sustinere si tablierul , banuiesc ca sunt deja fabricate in mare parte dar nu se contorizeaza decat dupa instalare care dureaza mult mai putin decat intreg procesul de fabricatie si transport.

naivu

@%podBraila, dpdv tehnic se toarna 24/7 timp de 3-4 luni (pana se termina pilonii) = dpdv "stadiu fizic %" se avanseaza 3 luni cu 0% si a 4 luna cu 25%  :). De asta nu pun baza prea mare pe aceste %!
@hvm, bineinteles ca autostrada din zonele cu localitati ajuta si traficul de tranzit (cateodata traversarea unei localitati e un bottleneck mai sever decat o trecatoare montana), dupa cum si autostrada peste zona montana deserveste si traficul dinspre localitatile mai apropiate nu doar pe cel de tranzit. Daca merita prioritizata zona de A mai dificila dpdv tehnic sau nu, depinde de la caz la caz. De ex in cazul A6 CaLu merita (si pari, totusi, sa fii de acord cu mine)! Un exemplu in sens invers ar fi A1, cei ~350km Sibiu-Nadlac consider ca au ameliorat traficul mai mult decat ar fi putut-o face cei ~120km ai PiSi (PiSi va costa cam la fel sau chiar mai mult decat SiNa). Sa nu se inteleaga ca e vina Sibiu->V ca n-avem PiSi; fara timpul pierdut in 2012-2019, am fi avut SF completat (pe toata lungimea, nu doar pe capete) in 2015, licitatii in 2016, executie incepand cu 2017, iar la ora asta puneam pariuri pe cine termina primul in 2021  :D.

cristi5

#7105
Festival de carioca cu Bode la Hotnews. S-a lamurit pe unde vin americanii... prin mai multe locuri

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24349936-ministrul-transporturilor-lucian-bode-invitat-interviurile-hotnews-live-miercuri-ora-10-00.htm

Rutier pare a fi A11 si ceva din A6


alin2pas

Deocamdată, variantele roșii au două mari neajunsuri:
- Trec prin Serbia, care e mai aproape de ruși decât de americani și nu e nici membră UE
- Nu asigură legătura bazelor americane din România cu Grecia și cu bazele din Polonia.
Altfel, ca rute comerciale, singura "gaură" e între Sofia și Nis, pe porțiunea din Bulgaria, față de o mulțime de "găuri" în România.

AlexxC

Nu inteleg ce cauta pe harta varianta rosie...autostrada aia este deja acolo ,gata construita .
Credeam ca vor sa faca o analiza comparativa a variantelor ce ar trebui construite gen A11 vs paralela pe la vecini Debretin-Bichisciaba

mirceaeliade

#7108
Daca planul e A11 si A6 asta insteamna ca vom avea A11 si nu DX11?

Cat despre progresele din utima luna:
*avansul constant sustinut pe PiSi1 poate putem avea sperante ca segmentul va fi gata chiar inainte de terment;
*avansurile oarecum aberante pe CraPi2 nu par sustinute din filmari;
*avansul pe Ogra-CTz pare cel mai impresionant - nu pt ca e major, ci ca acest 3% e 1/10 din intregul progres de acum pe ultimii ~5 ani.  Oare sunt sperante pt segmentul asta? 
*poate si la Rasnov sunt sperante sa fie aproape gata la termen segmentul.