Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

stergeti si Bucurestiul si se va vedea si mai rau. Inca nu avem A0
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

danpandrea

Așa arată sub 880 de kilometri de autostradă. Partea proastă e că abia prin 2023, cu rezerve, vom ajunge la 1000.

andrei.obreja

La deschiderea cărui tronson vom avea rețeaua de autostrăzi de 1000 de km?

oneway

O intrebare care sper sa nu deranjeze  :p Cand primii km din CraPI or sa fie gata, ii trecem la numaratoarea km de A sau va fi "categorie" separata cu DX-uri ?
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

naivu

Din ce am calculat adineauri pe diagonala, km 1000 va fi atins la CraPi2  :) sau ST2  :(

GeorgeS

Quote from: dr4qul4 on September 26, 2020, 12:19:57 PM
Nodurile intre 2 autostrazi, trebuie sa fie la standard de autostrada. Adica separator median si latime de 2 benzi (chair daca una e de urgenta).
Se pot face compromisuri la geometrie (gen scazuta viteza maxima chiar si la 60-70) dar nu si la siguranta.

Daca se reduce viteza la 60-70 tocmai la siguranta se face compromis. Probabil ca devin uracios cu insistentele mele, dar conexiunea dintre doua autostrazi trebuie sa se faca prin noduri de viteza apropiata celor doua A.

Caz concret: In teorie, max A 110km/h si conexiune gen DN & A prin nod la max 80km/h. In practica, A 130km/h, nod 100km/h. Pentru a lasa masinile sa intre, cei de pe A schimba de pe banda 1 pe band 2 cand se apropie de nod (si vad masini in nod). In acest caz intrarea pe A este usoara. Daca traficul este normal (mediu, cu masini pe ambele benzi, dar nu aglomerat!) atunci sunt multi soferi carora le e teama sa mai schimbe banda si vin pe banda 1 cu 130km/h, iar tu trebuie sa ajungi de la 100 la 130km/h in 100 de metri cand intri pe A. Daca ai o masina mai putin puternica decat media, pur si simplu nu ai spatiul sa ajungi la 130km/h si fortezi pe cei ce vin pe A sa franeze. Rezultatul: ambuteiaje sau accidente (de obicei cam 3-5 masini in lant).
Eu personal, nu ma vad intrand cu 60-70km/h cand masinile pe A au 110-130km/h, in conditiile in care nu am nici o problema cu condusul (aproape) indiferent de ora clima sau distanta de parcurs. scuzati lipsa de modestie.

danpandrea

@andrei.obreja:

Deschiderile ST1, ST2, A3 Ungheni - TgM, A3, Râșnov - Cristian, A3 Chețani - Câmpia Turzii, A3 Chiribiș - Biharia, A7 Bacău și A1 Boița - Sibiu ne-ar aduce la câțiva metri de 999km.

Cel din urmă este promis pentru deschidere în 2023. Avem și alte loturi cu astfel de promisiuni (A0 Sud, A3 Nădășelu - Zimbor), însă nu mă arunc să le văd deschise în 2023.

Singurul care cred că poate fi terminat în 2023 este Nușfalău - Suplacu de Barcău, caz în care vom sări de 1000km în 2023.

Nu am luat în calcul loturile de pe Craiova - Pitești, întrucât acestea nu sunt autostrăzi. Dar da, terminarea acestora până în 2023 ar da frumos pe tabelul de drumuri de mare viteză.

vancouver

#7013
Cel mai mare nod de autostrazi din Germania este A3 / A5 Frankfurter Kreuz cu un MZA de ca. 350.000 vehicule (suma pe toate relatiile si directiile) - ca si comparatie un sens giratoriu are MZA 30.000 daca nu se blocheaza, o autostrada standard 2+2 duce 40.000 fara ambuteiaje. Viteza pe bretelele de facut "stanga" (adica in realitate facut dreapta in trefla si intoarcere 270°) este limitata la 40km/h pe toate cele 4 directii. Pe  bretelele de facut "dreapta" viteza e limitata la 80 km/h. Unele sunt cu o banda + banda de urgenta, altele cu 2 benzi + banda de urgenta. Ultima modernizare prin 2005.

Deci uitati de mofturi gen noduri de mare viteza obligatoriu etc. Nodurile nu trebuie sa fie de mare viteza, ci - dupa parerea mea si dupa parerea inginerilor de trafic din Germania - trebuie ca NICIODATA, repet NICIODATA sa nu se poata intra pe contrasens. Iar banda de urgenta nu trebuie nici ea sa lipseasca niciodata. Exact aceste elemente nu sunt respectate la nodul A6/A1.

Si trebuie sa nu se poata intra fizic pe contrasens nici cand e santier !

Pentru ca marele + de siguranta al autostrazilor este lipsa impacturilor frontale. Ori si cea mai mica bresa si ai facut praf acest mare +.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Io

+1 Exact. De unde pina unde viteze de 100+ km/h prin noduri? Si de ce? Nemaivorbind ca sint scumpe si ocupa foarte mult spatiu aiurea. Ce cistigati? Citeva zeci de secunde in plus?
Suna a fala de om cu hainele peticite dar care-si comanda el la cel mai bun restaurant cel mai scump coniac si dupa aia face foamea. Terminati cu prostiile astea, o trefla facuta bine (de cite benzi o fi nevoie) si care nu permite niciodata intrarea pe contrasens e suficienta!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

rota

nu e vorba de fala, dar in momentul de fata bucovinenii circula pe DN2 pana la Bucuresti cu viteze foarte mari, crezi ca ai mei o sa incetineasca la 80km in nodul A3/A7?  :lol: :lol:
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

Io

#7016
^ Da, chiar cred asta, oamenii normali vor reduce viteza la astfel de intersectii. Ca nu s-au repartizat nici instinctul de conservare si nici bunul simt pe judete sau pe regiuni! Acum si pururea si-n vecii vecilor!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Limita de 60-70  este petnru camioane. Cu un autoturism cu garda mica poti trece linistit cu 90. Desi nu ar strica sa incetinesti putin ca sa ai timp sa citesti indicatoarele, sa o iei pe unde trebuie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

laszlo.robert

Apropo de harta lui Vancouver, dacă se finalizează  loturile:  Strabag ,Straco, Aktor si Pizza ,pe la mijlocul anului 2022 ,cel mai lung traseu continu de autostradă, pe cel puțin 2 ani, din România ,va fi Tg. Mureș-Holdea 231 km sau 235 km cu drumul de legătură de la Mureș.

vancouver

Cam tot atunci termina si UMB Zimbor-Nadaselu si Porr la Sibiu-Boita si avem ca. 240 km Zimbor-Boita.  :p
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.