Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

alecu26

Dacă ați știi ce mă mănâncă ddegetele sa scriu despre voturile din Moldova și PSD...dar mie frica de Ionut. Vorba aia.....Avem conducătorii care îi meritam.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

  Să luăm pe puncte:
1. UE vrea A8, pe acest traseu, oare? Sunt sigur ca A8 a fost trasată de Romania, dar să zicem că UE a trasat-o. Mulți funcționari de la UE nu știu unde este România pe harta, ce ușor este de trasat o linie pe hartă...
2. Să legam Odesa de vest prin România, chiar așa!? Odesa se va lega mai repede de Moscova și nu de Vestul Europei. Cea mai mare piață a Europei este Rusia, vestul produce mult pentru Rusia mai ales pe auto. În rest vestul importă din China.
3. Aceste autostrăzi A1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13 .... ar fi fost foarte utile pentru România dacă acum erau în exploatare.
4. A8 Târgu Mureș-Ditău peste 100km pentru cine? Gheorghieni are 18000 de locuitori, în 10 ani a pierdut 10% din populație. Un DN 2x1, hai maxim DX este de ajuns. Între Reghin și Ditîu sunt 73 km de traseu montan, mai lung și mai dificil decât Grid-Margina de 23 km.  Mai departe Ditîu-Târgu Neamț, nu mai discut cât de dificil este. Nu mă credeți, folosiți funcția de teren de la Gmaps.
5. A8 este o autostradă ce ar putea fi construită în 50 de ani, A2 a durat 20 de ani, A1 este în construcție din ani 70, este gata? Eu zic că mai durează 10 ani până va fi gata. Peste 50 de ani pe cine va deservi această autostradă? Populația României este în scădere accentuată, mai ales în Moldova. Iași 2011=290000, 2002=320000, Suceava 2011=98000, 2002=105000, Botoșani 2011=107000, 2002=115000, Piatra Neamț 2011=85000, 2002=105000, Târgu Neamț 2011=18700, 2002=20500. Rata de scădere a populației este de cam 10% în zece ani, posibil să se mărească această rată. Când A8 va fi gata populația pe care ar trebui să o deservească s-ar înjumătății, dar va fi și foarte îmbătrânită.
  6. Pe acest forum sunt foarte mulți români care trăiesc în occident, întrebare, câți din voi s-ar întoarce în țară definitiv, dacă am avea autostrăzi. Nivelul de salarizare nu va crește, prețurile sunt aproape cu cele din occident, atât la alimente, servicii și întreținere. Chiriile și impozitele(pe casă și mașină) sunt mai mici, dar nu semnificativ. La cumpărare de case nu sunt diferențe semnificative, bine nu comparăm cu UK. Și nu mă refer la cei care vor să se întoarcă la pensie. 


dr4qul4

@horatiu.... culoar Odessa- Vest prin Iasi?  vrei sa spui Odessa- Tiraspol- Iasi.
Mai degraba intra Ucraina in UE si facem autostrada Bacau-Siret-Cernauti-Polonia, decat sa vedem soferi ucrainieni traversand Transnistria. 

Asadar uitati de trafic din Ucraina prin A8. Iar daca printr-un miracol dispare acea bariera din lungul Nistrului, atunci traseul ar fi mai degraba pentru sudul Europei, pe Brasov, sau poate chiar pe Craiova. Pentru ca ar fi ilogic ca un ucrainian sa traverseze MD, RO, H, AT eventual si CZ ca sa ajunga in Germania, in loc sa traverseze doar Polonia.

@istvan... +1. 

Si va rog sa nu mai incercati sa scoateti din calcule si Turcia, care genereaza un trafic mare catre Ukraina (pe DN2 si acum e plin de tiruri cu nr de UA)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Poveste lui A8 se transforma în ce a fost mai întâi. ....oul sau găină.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Eu cred ca trebuie sa o mutam prin Valea Trotusului ca sa impacam si capra si varza.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on March 23, 2016, 11:31:26 AM
  Să luăm pe puncte:
1. UE vrea A8, pe acest traseu, oare? Sunt sigur ca A8 a fost trasată de Romania, dar să zicem că UE a trasat-o. Mulți funcționari de la UE nu știu unde este România pe harta, ce ușor este de trasat o linie pe hartă...

Oare chiar nu stiu? Oare au fost toti corigenti la geografie ?
Si oare nu stiu care sunt interesele UE ? (Interese care insa nu trebuie neaparat sa coincida cu cele ale automobilistilor romani...)

Se pare ca au stiut foarte bine geografie, si cei de pe forum i-au aplaudat entuziast cand au taiat elanul gastii Ponta-Rus-Neaga si le-au explicat elegant ca nu o sa vada un sfant pentru CoBra pana nu termina PiSi.

In discutiile in contradictoriu s-a adus argumentul ca UE finanteaza orice, nu neaparat proiecte "core", iar dovada a fost ca UE a finantat intreg A10 si A3 Tg.Mures-C.Turzii....

Doar ca o simpla privire pe harta arata ca de fapt A10 + A3 C.Turzii-Tg.Mures pot fi considerate in mod "natural" ca fiind primul tronson al A8, si asta explica de ce au fost finantate fara nici o problema de Comisie, aceeasi Comisie care a spus "stop" precedentului guvern care a vrut sa inlocuiasca PiSi cu CoBra.

Deci am impresia ca cei de la Comisie se pricep destul de bine la geografie, si sunt convins ca se pricep si mai bine la geo-politica.
Adica stiinta care poate face ca obiectivele politice mari sa faca nesemnificative obstacolele geografice.

Quote from: gruiarew on March 23, 2016, 11:48:21 AM
Nokia parcă a plecat de la Jucu pentru că ai noștrii ca brazii n-au fost în stare să lungească o pistă la aeroport.
Serios ?...
Scurtimea pistei de la Cluj a dus la disparitia de pe piata mondiala a producatorului de telefoane Nokia ?!... Ma rog, mai exact vanzarea lui... :)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

bond

fabrica nokia de langa cluj era o fabricuta in care se produceau modele low-end
e un pic exagerat sa crezi ca avea atat de multa importanta si ca a fost dezafectata din cauza infrastructurii
nokia failed din cu totul alte cauze, exista multe analize care indica exact deciziile care au adus nokia la sapa de lemn. fabrica de la jucu a fost inchisa pentru ca ce se producea acolo nu mai era relevant, si nokia pierduse cursa si nu mai era relevanta, in sine

Morosanu

Corect. Nu are nici o legatura infrastructura. Nokia era pe buza prapastiei. Au plecat de la Jucu, nu s-au mutat de la Jucu...
Politica distruge tot ce atinge.

alecu26

Pe Bosch si altii nu i-am auzit plangandu-se. Si cel putin lui Nokia li se dadea satisfactie verbal. Autostrada Nokia era un subiect serios, se planuia tramvai pana Cluj-Jucu, etc...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut


cezar-mario2012

 Și care sunt interesele UE? A8? Eu credeam că este A1. Decizia de a se face A10 a venit de la UE, sau a fost un compromis. Și au venit ai noștri și au zis, "pai nu putem cheltuii bani pe care ni dați și atunci putem construii o autostradă Sebes-Turda, avem și un SF de DX, dar îl modificam în A" și UE au acceptat. Coridoare Europene trasate pe hartă nu trebuie neapărat să fie autostrăzi. De ce C IX ce trece prin Bulgaria nu este finanțat ? Iar secțiune din el ce face parte din ocolitoarea orașului Gabrovo,  se execută la nivel de 1X1 și nu la nivel A sau măcar de DX? Bulgaria nu face parte din UE? Acest coridor nu este important pentru UE?  De ce ar fi mai important A8 ?  Sau un alt proiect pe care bulgarii vor să-l facă A7  Sofia - Kalotina 50km, nu prea dificil. UE nu îl finanțează și face parte și C IV principal,  ei se gândesc să-l finanțeze prin fondurile de colaborare transfrontalieră din cadrul UE, vom vedea dacă reușesc și au toate documentele facute, dacă primesc OK de la ei, îi dau drumul la execuție, dacă nu, fac ce au făcut cu A2 Yablanitsa-Lovech/Plevna, adică anulează tot.
Așa ca împacati-vă cu idea ca A8 este doar o linie pe hartă.

laszlo.robert

Sunt doua aspecte bine distinse referitor la centru si nordul Moldovei .
Daca ne referim la la traficul existent ,cost-beneficiu,numar de accidente este evident ca primordiala este A7 (nu Dx ) .Trebuie facuta impreuna cu Pi-Si.pina in 2020-22.Dar aceasta rezolva doar aspectele de trafic si accidente (importante),nu si problemele economice a Moldovei.Bucurestiul nu are deocamdata o capacitate investitionala care sa fie mutata la 400-500km.Diferenta de salariu intre Bucuresti si provincie nu este asa de mare sa justifice acest lucru si sunt destule judete aproape de Bucuresti cu venituri apropiate Moldovei.
Daca tinem cont de traficulde persoane cam 1 mill de moldoveni care lucreza in vestul Europei ,mai ales Italia ,Spania si care circula cu masina proprie sau autobus -microbus mai ales pe ruta Slovenia cu un viitor M9 maghiar +M43+A1+Sibiu-Brasov+A13 si A7 ar fii ruta cea mai scurta.Dar eventuale investitii de care ar depinde dezvoltarea Moldovei(mai ales in subcomponente in ind. auto ar venii 80% din centrul si nordul Europei astfel traficul de tranzit a marfurilor ar urma o ruta naturala A8+ A3+ M3\M4+M1+etc. De acea UE finanteaza mai ales transportul de marfa si nu a persoanelor.Idea ca nu sunt rentabile A8/13 ,este gresita beneficiile unei autostrazi sunt pe o lunga durata .

TibiV

+1

Si nu ai abordat si motivatiile (geo)politice ale UE....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Morosanu

Politica distruge tot ce atinge.