Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

TibiV

Din pdv-ul lor publicitatea proiectului înseamnă:
1. Anuntam ca vom face o autostradă cu fonduri UE.
2. Anuntam că am terminat o autostradă cu fonduri UE
3........ (şi restul e tăcere)...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

istvan78

Quote from: horatiu.cosma on March 04, 2016, 05:24:22 PM
În prezent, în lipsa unui cadru clar, aceste ajustări nu se fac și situații neprevăzute, precum un ecoduct pentru animale impus de studiile de mediu după semnarea contractului sau o descărcare pentru autostradă devenită necesară pentru siguranță înaintea unor tunele, nu se pot rezolva cu rapiditate și eficiență.
Oare despre ce-o fi vorba?...  :hm:

cristi5

Suna bine, sa vedem cum va arata si ce efecte va avea instructiunea ANPE pt clarificarea regimului "modificarilor nesubstantiale". Asta e interesant, ca din pdv al achizitiilor publice sunt nesubstantiale, dar din pdv al soferului sunt semnificative...

qsv

Quote from: adrian rosca on March 04, 2016, 05:18:11 PM
Aprecieri si din partea mea.

Putina atentie insa la art. 5 cu 1:
Quote"Pentru proiectele de infrastructură de transport transeuropeană autorizaţiile de construire, certificatele de urbanism, avizele, acordurile, după caz, avizele de amplasament își mențin valabilitatea, până la finalizarea executării lucrărilor, pentru care au fost eliberate, respectiv până la data semnării procesului-verbal de recepţie finală a lucrărilor, cu condiția începerii execuției lucrărilor în termen de 12 de luni de la emiterea acestora și în absenţa descoperirii unor elemente noi care să justifice instituirea unor zone protejate."

Obtinerea certificatului de urbanism reprezinta un pas premergator obtinerii autorizatiei de construire, astfel ca certificatul de urbanism ramane oricum valabil pe toata durata de valabilitate a autorizatiei de construire. Trick-ul e la avize, intrucat unele din acestea sunt valabile sa zicem un an, dar in multe cazuri, din varii motive executia incepe la mai mult de un an de la emiterea lor, dar mai putin de un an de la emiterea autorizatiei de construire.

Eu as propune modificarea textului astfel incat condiția sa fie inceperea execuției lucrărilor în termen de 12 de luni de la emiterea autorizatiei si nu a tuturor documentelor. Daca e o conditie cumulativa, pana la urma se iau in calcul 12 luni de la emiterea CU, acesta fiind cel mai vechi document. Si cred ca intentia nu e asta  :)

Adrian, eu stiu ca lucrurile sunt de fapt altfel, daca gresesc, te rog sa ma corectezi.
Dupa obtinerea AC-ului, avizele raman valabile pe toata durata executiei, ele fiind emise chiar pentru acest scop, pentru autorizarea lucrarilor..
In conformitate cu ordinul 839-2009 - Norme metodologice de aplicare a legii 50, conform articolului 54, in situatia in care autorizatia si inclusiv prelungirea ei expira, atunci se poate obtine o noua autorizatie pe baza avizelor initiale.
"(3) În cazul nefinalizării lucrărilor în termenul acordat prin prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare, continuarea lucrărilor rămase de executat se va putea face numai după emiterea, în condiţiile legii, a unei noi autorizaţii de construire/desfiinţare, corespunzător stadiului fizic al realizării lucrărilor autorizate la data solicitării, pentru lucrările de construcţii rămase de executat în raport cu proiectul şi avizele care au stat la baza emiterii autorizaţiei iniţiale. În această situaţie taxele de autorizare se vor calcula corespunzător valorii lucrărilor rămase de executat."

Nu stiu daca in practica se mai emit autorizatiile avand in vedere ca cel mai probabil C.U.-ul e expirat deja dar pentru asta exista o prevedere in legea 255 /2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica, art. 26 ,,Certificatele de urbanism, avizele, acordurile, permisele sau autorizatiile sunt valabile pana la finalizarea executarii lucrarilor pentru care au fost eliberate, respectiv pana la eliberarea procesului-verbal de receptie finala a lucrarilor"

Asadar intrebarea mea era, nu e deja reglementat ceea ce reclamai tu?

Mersi!

stefan_viziru

Acum, ca un reprezentant API poate influenta direct lucrurile,
poate sa va schimba si site-ul cnadnr, extrem de invechit pe alocuri.

De exemplu, la tab-ul "Proiecte/Constructie autostrazi" apare autostrada Jucu-Dej-Bistrita !!!!!! >:(

La fel, la "constructie drumuri expres" - nu mai intru in amanunte!

A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

horatiu.cosma

De pe FB CNADNR:
Noutăți legislative
Pe site-ul ANAP la secțiunea Legislație Națională au fost publicate următoarele acte legislative:
Legea nr. 20/2016 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii
Link: http://goo.gl/Swi6BV
Instrucţiunea nr. 1 din 2 martie 2016 privind modificarea contractului de achiziţie publică în cursul perioadei sale de valabilitate şi încadrarea acestor modificări ca fiind substanţiale sau nesubstanţiale
Link site: http://goo.gl/sz89RC

alecu26

#2976
inca nu am citit tot....dar E AUR CURAT in acea instructiune. Aduce un adevarat salt in practic si aplicarea contractelor de achizitii publice. Desi contine lucruri simple, si de baza (ca apa calda e apa rece cu ceva grade in plus si nu trebuie sa ne temem de ea)....pentru foooooooarte multe autoritati publice FIDIC ROSU nu inseamna contract de remasurare si au pretentia ca, constuctorul sa verifice la licitatie ca desenele, plansele, specificatiile, cantitatile sunt toate corecte si corelate intre ele, si ca nu prea ai dreptul la cantitati in plus. Dar cantitati in minus cat cuprinde.

E terifiant sa vezi cum pe contracte de remasurare si cu proiectul la beneficiar, partile implicate (proiectant general, beneficiar, diriginte santier) apara proiectarea initiala, si un ordin de variatie banal, absolut legal si contractual duce la intarzieri si probleme de cashflow extreme si chiar suspendari de proiecte.

Ahh...si fraza asta e superba, ma unge la suflet:

Nota 2: Reglementările în domeniul achiziţiei publice nu impun vreun prag valoric limitativ cu privire la creşterea/micşorarea preţului contractului ca urmare a aplicării prevederilor contractului. Cu toate acestea, în cazul situaţiei de la exemplul 1, autoritatea contractantă va urmări ca la finalul contractului valoarea netă a diferenţelor din remăsurători să se încadreze în plafonul de "cheltuieli diverse şi neprevăzute", stabilit conform legislaţiei incidente, sau într-unul de 10% din preţul contractului iniţial (în situaţia în care nu există deviz sau prin acesta nu au fost stabilite asemenea cheltuieli), din considerentul că depăşirea preţului iniţial al contractului cu o valoare mai mare reprezintă un indiciu suficient că există inconsistenţe în cadrul proiectului tehnic sau al specificaţiilor tehnice.

Spune autoritatilor contractate ca e posibil sa se depaseasca si 10% din remasurare, dar asta nu e neaparat vina constructorului, sau constructorul incearca sa-i traga in piept, ci, boilor, inseamna ca ati platit un proiect de rahat, facut de studenti din birou. Asa ca cautati vinovatii acolo unde trebuie, si nu incercati sa scoateti castanele fierbinti cu mana altora.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

#2977
Absolut, e ca si in teoria probabilitatii. Cu cat ai un proiect mai bine construit si mai detaliat, adica daca stii exact ce vrei sa faci ca beneficiar, cu atat diferenta dintre pretul initial al contractului si valoarea dupa corectiile de pe parcurs va fi mai mica. Daca depasesti 10% sau cat se mentioneaza in contract, deja sunt alte probleme acolo...

L.E. Mie imi place si asta: "Diferenţele dintre cantităţile estimate iniţial (în contract) şi cele real executate, fără modificarea proiectului tehnic, nu reprezintă o modificare substanţială/nesubstanţială, dacă aceste diferenţe sunt datorate doar nepotrivirilor dintre estimarea iniţială şi realitatea execuţiei,
fără a afecta proiectul tehnic sau specificaţiile tehnice."    Pai da, vine un constructor cu ceva inovativ, care e si in propriul avantaj, dar si in al beneficiarului. Cu ce e el de vina ca CNADNR e la nivelul anilor 80-90 in materie de inginerie de drumuri si poduri?

alecu26

interpretezi gresit aici.

Ce spui tu e tocmai modificare de proiect tehnic, de solutie tehnica. Citatul dat de tine e acelasi practic cu cel dat de mine. Doar ca sunt alte cuvinte.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Daca se modifica materialul din care sunt confectionate grinzile sau un anumit strat din terasament cu un altul este modificare de proiect tehnic? Deci doar cantitatile materialelor stabilite in proiect pot fi modificate, nu si tipul/caracteristicile lor?

alecu26

#2980
Ironiile fine continua: se dau exemple ca la copii mici. Stiu, radem, dar de multe ori ca sa ajute pe unul si pe altul...imaginatia autoritatilor contractante depaseste orice limita a bunului simt:

1) În sensul art. 5, valoarea modificării este valoarea netă a acesteia din punct de vedere monetar. Exemplul 6: Într-un contract de lucrări, intrarea principală ce se realizează printr-o uşă cu un preţ contractual de 300 u.m. este înlocuită cu 2 intrări adiacente cu 2 uşi de alt tip, cu preţ de 200 u.m. fiecare. Valoarea modificării este de +100.

Adica, alooo, se aude....o fi 200<300, dar pe cine credeti ca prostiti?

Si atentie la semnul operatiilor matematice, ca poate unii dintre primari nu si le mai amintesc:

(2) Valoarea cumulată a modificărilor succesive se calculează ca suma aritmetică a valorilor nete ale acestor modificări. Exemplul 7: Modificarea nr. 1 are o valoare de +100 u.m. Modificarea nr. 2 are o valoare de -30 u.m. Valoarea cumulată a acestor două modificări este +70.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Quote from: horatiu.cosma on March 09, 2016, 05:29:11 PM
Daca se modifica materialul din care sunt confectionate grinzile sau un anumit strat din terasament cu un altul este modificare de proiect tehnic? Deci doar cantitatile materialelor stabilite in proiect pot fi modificate, nu si tipul/caracteristicile lor?

Cam da. deja modificarile de care spui tu sunt posibile doar pe un FIDIC GALBEN. Chiar si daca le consideri pe un FIDIC ROSU, e o nebunie sa le implementezi. E cea ce aceasta instructiune ar considera o modificare substantiala, dusa la limita ei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

@qsv, observatia care am trimis-o catre MT in cadrul procesului de consultare publica a proiectului de act normativ suna asa:

QuoteCu referire la proiectul de Ordonanta de Urgenta privind unele masuri pentru accelerarea implementarii proiectelor de infrastructura de transport transeuropeana și de modificare și completare a unor acte normative aflat in dezbatere publica, as dori sa va atrag atentia asupra articolului III, pct. 4 al proiectului de OUG, care in forma propusa stipuleaza urmatoarele:

"(51) Pentru proiectele de infrastructură de transport transeuropeană autorizaţiile de construire, certificatele de urbanism, avizele, acordurile, după caz, avizele de amplasament își mențin valabilitatea, până la finalizarea executării lucrărilor, pentru care au fost eliberate, respectiv până la data semnării procesului-verbal de recepţie finală a lucrărilor, cu condiția începerii execuției lucrărilor în termen de 12 de luni de la emiterea acestora și în absenţa descoperirii unor elemente noi care să justifice instituirea unor zone protejate."

In forma propusa, articolul mentionat impune o conditie cumulativa care presupune inceperea executiei lucrarilor intr-un interval de maxim 12 luni de la emiterea fiecarui document enumerat (Certificat de Urbanism, Avize si Autorizatie de Construire), ceea ce implica de fapt ca aceasta perioada de 12 luni sa fie calculata incepand cu data de emitere a celui mai vechi dintre documente, in speta Certificatul de Urbanism.

In aceste conditii, pentru eliminarea oricaror ambiguitati, propun modificarea textului propunerii de act normativ astfel incat conditia sa fie inceperea executiei lucrărilor în termen de 12 de luni de la data emiterii Autorizatiei de Construire si nu a tuturor documentelor, avand in vedere si faptul ca Autorizatia de Construire nu poate fi emisa daca Certificatul de Urbanism si Avizele si-au pierdut deja valabilitatea
.

Better?